• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Реконструкція внутрішньої системи електроживлення житлового будинку за адресою м. Київ, проспект Берестейський, 26-А, шляхом встановлення системи гарантованого електроживлення та дахової СЕС (код ДК 021:2015: 45454000-4 – Реконструкція )

заходи з енергозбереження здійснюються відповідно до рішень Київської міської ради «Про бюджет міста Києва на 2025 рік» від 05.12.2024 №426/10234 та «Про внесення змін до Програми економічного і соціального розвитку м. Києва на 2024-2026 роки» від 30.01.2025 № 3/10470, переліку робіт затвердженого наказом Департаменту житлово-комунальної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 28.04.2025 року № 42-ОД «Про виконання робіт в рамках проєктів, які перемогли у 2024-2025 роках у конкурсах проєктів з реалізації енергоефективних заходів у житлових будинках міста Києва, в яких створені об’єднання співвласників багатоквартирних будинків, а також у кооперативних будинках». Обсяг та місце виконання робіт: обсяг відповідно до відомості обсягів робіт, матеріалів і устаткування (технічні вимоги (технічна специфікація) Додаток 1 до тендерної документації), місце: м. Київ, проспект Берестейський, 26-А. Усі документи, що готуються учасником, складаються українською мовою. Строк виконання робіт до 30.08.2025

Завершена

1 697 466.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 487.33 UAH
Період оскарження: 23.05.2025 18:34 - 22.06.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 21ede18d82624fb198c0aad67606aa30
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-23-012257-a.a1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 12.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 04.06.2025 16:29
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 17.06.2025 15:22
Дата виконання рішення Замовником: 20.06.2025 18:20
Коментар замовника щодо усунення порушень: На підставі отриманого рішення АМКУ, за скаргою по закупівлі Реконструкція внутрішньої системи електроживлення житлового будинку за адресою м. Київ, проспект Берестейський, 26-А, шляхом встановлення системи гарантованого електроживлення та дахової СЕС (код ДК 021:2015: 45454000-4 – Реконструкція ), Замовником внесені зміни до Тендерної документації (рішення від 20.06.2025) з метою усунення порушень. Документи, що додаються 1.Перелік змін до Тендерної документації 2.Протокол про внесення змін від 20.06.2025 3.Тендерна документація із змінами від 20.06.2025
Автор: ТОВ "ТОП ФАЄР", Михайло Подоляк +380976619363 topfire2022@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: bfd4678fba6342c0b2ede33ef9f673d7
Заголовок пункту скарги: Дискримінація щодо обов'язкового надання трудових книжок
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: В пункті 2.5 та 2.6 Розділу ІІ Додатку 2 Тендерної документації Замовником встановлена вимоги:
«Надати копії документів, завірені належним чином («з оригіналом згідно» (посада підпис прізвище)», що підтверджують те, що працівники інженерно-технічної кваліфікації (які вказані в таблиці 2.1) працюють на підприємстві Учасника: наказ про призначення працівника, копії першої та трьох останніх заповнених сторінок трудової книги з інформацією про працевлаштування або копію трудового договору, копію повідомлення про прийняття працівника на роботу за формою згідно постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. № 413 з відміткою (квитанцією) про його прийняття до територіальних органів Державної податкової служби за місцем обліку).
2.6. Надати копії документів, завірені належним чином («з оригіналом згідно» (посада підпис прізвище)», що підтверджують те, що кваліфіковані робітники (які вказані в таблиці п. 2.2.) працюють на підприємстві Учасника: наказ про призначення працівника, копії першої та трьох останніх заповнених сторінок трудової книги з інформацією про працевлаштування або копію трудового договору, копію повідомлення про прийняття працівника на роботу за формою згідно постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. № 413 з відміткою (квитанцією) про його прийняття до територіальних органів Держаної податкової служби за місцем обліку)»
Дана вимога є дискримінаційною, та такою, що значно зменшує коло потенційних учасників закупівлі.
Згідно даної вимоги, учасники в обов’язковому порядку надають такі документи:
- наказ про призначення працівника
- копії першої та трьох останніх заповнених сторінок трудової книги з інформацією про працевлаштування або копію трудового договору
- копію повідомлення про прийняття працівника на роботу за формою згідно постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. № 413 з відміткою (квитанцією) про його прийняття до територіальних органів Держаної податкової служби за місцем обліку)
ТОВ «ТОП ФАЄР» може надати в складі пропозиції наказ про призначення працівника та копію повідомлення про прийняття працівника на роботу…
Проте ми не можемо надати в складі пропозиції копії першої та трьох останніх заповнених сторінок трудової книги з інформацією про працевлаштування або копію трудового договору. Обґрунтовуємо це наступним:
Що стосується трудової книжки:
10 червня 2021 року набрав чинності закон про облік трудової діяльності в електронній формі, який Верховна Рада ухвалила 5 лютого 2021 року - закон дозволяє не оформляти/не вести паперові трудові книжки.
ТОВ «ТОП ФАЄР» керуючись вище зазначеним законом, не оформляє та веде паперові трудові книжки працівників, тому не може виконати дану умову документації та може надати в складі пропозиції копії першої та трьох останніх заповнених сторінок трудової книги з інформацією про працевлаштування.
Що стосується трудового договору:
Частина 1 статті 22 КЗпП України, визначає, обов’язкові випадки коли трудовий договір між роботодавцем та працівником укладається в письмові формі. В решті випадків КЗпП дозволяє укладати трудові договори в усній формі. Між ТОВ «ТОП ФАЄР» та працівниками яких ми плануємо залучати до виконання робіт згідно умов даної закупівлі укладено трудовий договір в усній формі.
Так як ТОВ «ТОП ФАЄР» не укладав з працівниками трудовий договір в письмовій формі, тому ми не можемо виконати дану умову документації та надати в складі пропозиції копію трудового договору.
За таких участь в закупівлі зможуть прийняти лише ті учасники що зможуть надати в складі тендерної пропозиції копії першої та трьох останніх заповнених сторінок трудової книги з інформацією про працевлаштування або копію трудового договору, що є дискримінаційним по відношенні до інших суб’єктів господарювання в тому числі до ТОВ «ТОП ФАЄР».
Як доказ порушеного нашого права надаємо:
- Повідомлення про прийняття працівника на роботу за формою згідно постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. № 413 з відміткою (квитанцією) про його прийняття до територіальних органів Держаної податкової служби за місцем обліку) (Що підтверджує працевлаштування працівників на підприємстві)
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 0305287b0da447d39b8a599e80308ff8
Заголовок пункту скарги: Дискримінація щодо аналогічних договорів
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: В пункті 3 Розділу ІІ Додатку 2 Тендерної документації Замовник встановив вимогу:
«3.1. Довідка*, що містить інформацію про наявність досвіду виконання аналогічних** робіт на вибір*** протягом будь-яких з 2022 по 2024 років (за формою):
Таблиця 3

№ з/п Найменування об’єкту і його
місцезнаходження Замовник, поштова адреса,
№ телефону Вид виконаних робіт № договору
(ген. підряд, субпідряд) Термін
виконання робіт,
початок, закінчення
(рік, місяць)


** Аналогічними слід вважати договори/роботи з реконструкції або капітального ремонту або з нового будівництва систем електропостачання, які обов’язково підтверджують факт виконання мінімум в трьох будівлях (закладах):
- Робіт із застосуванням відновлювальних джерел енергії у будівлях (закладах) зі встановленням сонячних панелей загальною потужністю не менше ніж 50 кВт;
Роботи можуть бути в складі одного або декількох договорів.
У будь-якому разі учаснику необхідно підтвердити виконання таких видів та обсягів робіт в трьох у будівлях (закладах)
*** Учасник самостійно визначає, за який (які) із зазначених років подає інформацію (в період з 2022 по 2024 роки).

3.2. Копії договорів, зазначених у довідці згідно п. 3.1., (в тому числі всіх додатків до них, додаткових угод та інших невід’ємних частин договору), виконання яких завершено, та актів виконаних робіт до них, які підтверджують факт виконання договорів, завірені належним чином («з оригіналом згідно» (посада підпис прізвище)».
3.3. Копії позитивних листів-відгуків про співпрацю з Учасником від Замовників робіт та Балансоутримувачів (або Власників, або Управителів) за кожним аналогічним договором згідно з п.3.1.»

Дана вимога є дискримінаційною, та такою, що значно зменшує коло потенційних учасників закупівлі.
1. Що стосується періоду виконання робіт
Замовник встановив вимогу, що аналогічні договори повинні бути виконані з 2022 по 2024 роки. Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до ТОВ «ТОП ФАЄР»
ТОВ «ТОП ФАЄР» має такі укладені договори як:
- Договір №3-1-1 від 03.03.2025 року.
- Договір №298 від 12.05.2025 року.
- Договір №176ВТ52 від 29 травня 2025 року.
Тобто ми маємо 3 договори, за трьома різними будівлями, проте усі дані договори укладені нами в 2025 році., а замовник вимагає аналогічно договори виключно періодом з 2022 по 2024 роки.

2. Що стосується вимоги до аналогічні договори повинні бути завершені.
В пункті 3.2 Розділу ІІ Додатку 2 замовник вказав «Копії договорів, зазначених у довідці згідно п. 3.1., (в тому числі всіх додатків до них, додаткових угод та інших невід’ємних частин договору), виконання яких завершено»
ТОВ «ТОП ФАЄР» має укладений Договір №298 від 12.05.2025 року, згідно даного договору на даний час здійснюються роботи, договір виконується. Згідно календарного графіку виконання робіт, завершення виконання передбачено 30.09.2025 року.
По Договору №176ВТ52 від 29 травня 2025 року, роботи також виконується, виконання робіт передбачено до 30 червня 2025.
Стаття 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачає такий кваліфікаційний критерій як «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)»
Тобто Закон встановлює, вимогу саме виконання аналогічного договору, Закон не передбачає, що Замовник має право вимагати підтвердження саме виконаного аналогічного договору. Наприклад підприємством може бути укладений договір на будівельні роботи виконання яких передбачено протягом 3-ох років, то це не означає що дане підприємство яке уже протягом року виконує роботи по договору не має досвіду виконання робіт, так як договір ще не завершений. Тому законодавцем і було передбачено, що необхідно підтвердити виконання аналогічного договору а не виконаного аналогічного договору.
Тому ви не можемо виконати дану вимогу закупівлі та надати в складі пропозиції копії договорів по трьох різних об’єктах виконання яких завершено.
Проте ми можемо надати три укладених договори, один з яких уже виконаний а два виконуються, тобто ми можемо підтвердити ВИКОНАННЯ аналогічних договорів як те передбачено в статті 16 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Так як дані договори ще не виконані, а виконується ми також не можемо надати акти виконаних робіт.

3. Що стосується відгуків від Замовника та Балансоутримувача.
В пункті 3.3 Розділу ІІ Додатку 2 тендерної документації, Замовник встановив надати «Копії позитивних листів-відгуків про співпрацю з Учасником від Замовників робіт та Балансоутримувачів (або Власників, або Управителів) за кожним аналогічним договором згідно з п.3.1.»
Такий документ як «Відгук» не передбачений як обов’язковий жодним нормативно правовим актом що діє на території України. Тому багато замовників відмовляються надавати такий документ, як внутрішніми правилами діловодства певних Замовників, передбачено складання та підписання документів, форми яких затверджено в їхній установі.
Так як уже зазначалося вище, ТОВ «ТОП ФАЄР» має два аналогічних договори, роботи по яких ще виконуються.
Тому Замовники згідно даних договорів, не надають нам відгуки так як виконання робіт ще проводиться. Відгуки наддадуть після завершення робіт.
Тому ми не можемо виконати дану умову документації на надати в складі пропозиції копії листів-відгуків про співпрацю з Учасником від Замовників робіт та Балансоутримувачів (або Власників, або Управителів) за кожним аналогічним договором згідно з п.3.1.
Як доказ порушеного нашого права надаємо:
- Договір №3-1-1 від 03.03.2025 року.
- Договір №298 від 12.05.2025 року.
- Договір №176ВТ52 від 29 травня 2025 року.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 70f2e11acdd347b292ebbf6e57d7a5e1
Заголовок пункту скарги: Неправомірна вимога щодо витягу ЄДР
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: В пункті 1.3 Розділу VII Додатку 2 Тендерної документації замовник встановив вимогу надати «Копія повного Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, виданий Мін’юстом або державним нотаріусом або центром надання адміністративних послуг за запитом Учасника з урахуванням наступних критеріїв пошуку: - інформація про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи, у тому числі інформація про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) її засновника, якщо засновник – юридична особа, або інформація про відсутність кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи, у тому числі інформація про кінцевого; - перелік засновників (учасників).»
Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Відповідно до постанови КМУ від 16 грудня 2022 р. № 1422 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України у сферах нотаріату та державної реєстрації» відновлено доступ до відомостей у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, тому наданий час дані відомості містяться у відкритих єдиних державних реєстрах https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search .
За таких умов, зазначені вимоги Документації щодо надання відповідних документів не узгоджуються з вимогами Закону.
Враховуючи вище викладене, вважаємо, що Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації
Як доказ порушеного права надаємо: Постанову КМУ від 16 грудня 2022 р. № 1422

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації