-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
С_25П-272_50110000-9 - Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (Послуги з технічного обслуговування та ремонту легкових автомобілів)
Торги не відбулися
2 313 916.28
UAH з ПДВ
мін. крок: 1.5% або 34 700.00 UAH
мін. крок: 1.5% або 34 700.00 UAH
Період оскарження:
23.05.2025 15:58 - 30.05.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга щодо рішення Замовника
Номер:
419d7f5c191e49c1825f8c4d6f66d757
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-23-011024-a.a1
Назва:
Скарга щодо рішення Замовника
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Протокол 464 відхил.ТОВ АВТОШИНИ-ПРОЗОРО_С_25П-272.docx 01.07.2025 21:50
- 22 Довідка МТБ.pdf 01.07.2025 21:50
- СКАРГА.pdf.p7s.zip 01.07.2025 21:50
- sign.p7s 01.07.2025 21:51
- рішення від 03.07.2025 № 10488.pdf 03.07.2025 15:29
- інформація про резолютивну частину рішення від 10.07.2025 № 10872.pdf 11.07.2025 11:43
- рішення від 10.07.2025 № 10872.pdf 15.07.2025 10:32
- Пояснення по суті Скарги.pdf 07.07.2025 16:48
- Пояснення по суті Скарги.docx 07.07.2025 16:48
Дата прийняття скарги до розгляду:
01.07.2025 21:57
Дата розгляду скарги:
10.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
03.07.2025 15:29
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
15.07.2025 10:33
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
45e7ddc294be41d08f80d2e3832d15cd
Заголовок пункту скарги:
Скарга щодо рішення Замовника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
26.06.2025р. Замовником прийнято рішення №464 від 26.06.2025 р. відхилити тендерну пропозицію ТОВ "АВТОШИНИ-ПРОЗОРО" на закупівлю ДК 021:2015:50110000-9: Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання. Замовником вирішено: Відхилити тендерну пропозицію учасника ТОВ "АВТОШИНИ-ПРОЗОРО" процедури відкритих торгів проведених у порядку, визначеному Особливостями щодо закупівлі 50110000-9 - Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (Послуги з технічного обслуговування та ремонту легкових автомобілів), №C_25П-272, ідентифікатор закупівлі: UA-2025-05-23-011024-a, згідно пункту 44 Особливостей, а саме:
- учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Серед невідповідностей Замовником зазначено:
За результатами розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ "АВТОШИНИ-ПРОЗОРО" з ціною пропозиції – 2 000 000,00 грн. з ПДВ, було виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією.
В порядку п. 43 Особливостей, замовником розміщено повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель (вимога про усунення невідповідностей до 21.06.25 10:34 (протягом 24 годин)).
Протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель даного повідомлення, учасником ТОВ "АВТОШИНИ-ПРОЗОРО" не було завантажено документи/інформацію на усунення невідповідностей, а саме:
- не підтверджено вимоги щодо наявності обладнання, матеріально - технічної бази та технологій (далі – МТБ).
Відповідно до результатів аналізу завантажених учасником документів, орендована виробнича база виконавця територіально знаходиться у м. Вінниця Сабарівське шосе,7Б, проте п.п. 1.1, п. 1 Наявність обладнання, матеріально - технічної бази та технологій (далі – МТБ) розділу 1.1 Кваліфікаційних критерій до учасників закупівель, встановлено - наявність власної чи орендованої виробничої бази повинна для надання відповідних послуг, територіально знаходитися в межах Харківської, Полтавської області на відстані не більше 150 км* від м. Берестин Харківської обл. (згідно карт GOOGLE). Зокрема, у складі пропозиції Учасника відсутні підтверджуючі документи про наявність виробничої бази в межах Харківської, Полтавської області на відстані не більше 150 км* від м. Берестин Харківської обл. відповідно до п.п 1.2, п. 1 Наявність обладнання, матеріально - технічної бази та технологій (далі – МТБ) Додатку 1 до тендерної документації. Учасником не надано документи в повному обсязі відповідно до встановлених вимог документації - вимоги критерію не виконано.
Скаржник не погоджується з відхиленням пропозиції та вважає рішення замовника незаконним з огляду на те, що тендерна документація передбачає: Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» встановлено наступне «У разі, коли виробнича база (станція технічного обслуговування) Виконавия знаходиться на відстані, що перевищує 150 км. * від м. Берестин, Харківської області, доставка/повернення ТЗ в межах цієї відстані відбувається силами та за рахунок Замовника, а понад цю відстань - силами та за рахунок Виконавця як власним ходом так і з залученням додаткових засобів (буксирування, перевезення автомобільним та ж/д транспортом). Також допускається транспортування ТЗ понад цю відстань силами Замовника з подальшою компенсацією Виконавцем фактичних витрат Замовника на транспортування понад відстань 150 км. від м.Берестин, Харківської області.»
Далі надаємо детальне роз'яснення:
Замовником встановлено кваліфікаційну вимогу щодо наявності власної чи орендованої виробничої бази, яка повинна бути розташована в межах Харківської або Полтавської області на відстані не більше 150 км від м. Берестин Харківської обл. (згідно карт GOOGLE).
У свою чергу, в Додатку 3 тендерної документації прямо передбачено альтернативний варіант виконання цієї вимоги. Зокрема, там зазначено наступне:
«У разі, коли виробнича база (станція технічного обслуговування) Виконавця знаходиться на відстані, що перевищує 150 км від м. Берестин, Харківської області, доставка/повернення ТЗ в межах цієї відстані відбувається силами та за рахунок Замовника, а понад цю відстань – силами та за рахунок Виконавця як власним ходом, так і з залученням додаткових засобів (буксирування, перевезення автомобільним та ж/д транспортом). Також допускається транспортування ТЗ понад цю відстань силами Замовника з подальшою компенсацією Виконавцем фактичних витрат Замовника на транспортування понад 150 км.»
Таким чином, тендерна документація прямо передбачає можливість розташування виробничої бази на більшій відстані, за умови дотримання умов доставки/повернення техніки, викладених у Додатку 3.
Учасник – ТОВ «АВТОШИНИ-ПРОЗОРО» у складі тендерної пропозиції надав відповідну довідку, в якій чітко і однозначно заявив про готовність на виконання цієї вимоги:
«ТОВ «АВТОШИНИ-ПРОЗОРО» погоджується здійснювати доставку/повернення ТЗ силами та за рахунок Виконавця як власним ходом так і з залученням додаткових засобів (буксирування, перевезення автомобільним та ж/д транспортом) або з подальшою компенсацією фактичних витрат Замовника на транспортування понад відстань 150 км від м. Берестин, Харківської області.»
Таким чином, учасником:
• дотримано вимог тендерної документації в альтернативному варіанті, прямо передбаченому Замовником;
• не порушено вимоги щодо розташування виробничої бази, оскільки саме Замовник надав право мати базу поза межами встановленої зони, за умови покриття витрат на транспортування;
• підтверджено наявність МТБ, включаючи виробничу базу, хоча й за межами 150 км, що дозволено ТД.
Водночас, Замовник у Протоколі відхилення №464 від 26.06.2025 року (п. 1) зазначає, що пропозицію відхилено нібито через невиконання вимоги щодо МТБ, посилаючись виключно на пункт кваліфікаційних критеріїв, але ігноруючи умови Додатку 3, які мають переважну юридичну силу як частина тієї ж тендерної документації.
Таким чином, Замовник неправомірно тлумачить умови документації вибірково і не бере до уваги альтернативну можливість, яку сам же передбачив.
Крім того, відхилення обґрунтовано нібито невиправленням невідповідностей у 24-годинний строк, однак з наданої учасником інформації випливає, що відповідь містила всі необхідні підтвердження щодо згоди з умовами перевезення, що фактично й становить зміст вимоги ТД.
Враховуючи викладене, дії Замовника щодо відхилення пропозиції ТОВ «АВТОШИНИ-ПРОЗОРО» є необґрунтованими, суперечать вимогам тендерної документації, принципам добросовісної конкуренції та об'єктивного оцінювання тендерних пропозицій.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами, як: добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них , об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Прийняте Замовником рішення порушує Законодавчо встановлені права Скаржника, а тому завдає економічну шкоду Скаржнику.
- учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Серед невідповідностей Замовником зазначено:
За результатами розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ "АВТОШИНИ-ПРОЗОРО" з ціною пропозиції – 2 000 000,00 грн. з ПДВ, було виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією.
В порядку п. 43 Особливостей, замовником розміщено повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель (вимога про усунення невідповідностей до 21.06.25 10:34 (протягом 24 годин)).
Протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель даного повідомлення, учасником ТОВ "АВТОШИНИ-ПРОЗОРО" не було завантажено документи/інформацію на усунення невідповідностей, а саме:
- не підтверджено вимоги щодо наявності обладнання, матеріально - технічної бази та технологій (далі – МТБ).
Відповідно до результатів аналізу завантажених учасником документів, орендована виробнича база виконавця територіально знаходиться у м. Вінниця Сабарівське шосе,7Б, проте п.п. 1.1, п. 1 Наявність обладнання, матеріально - технічної бази та технологій (далі – МТБ) розділу 1.1 Кваліфікаційних критерій до учасників закупівель, встановлено - наявність власної чи орендованої виробничої бази повинна для надання відповідних послуг, територіально знаходитися в межах Харківської, Полтавської області на відстані не більше 150 км* від м. Берестин Харківської обл. (згідно карт GOOGLE). Зокрема, у складі пропозиції Учасника відсутні підтверджуючі документи про наявність виробничої бази в межах Харківської, Полтавської області на відстані не більше 150 км* від м. Берестин Харківської обл. відповідно до п.п 1.2, п. 1 Наявність обладнання, матеріально - технічної бази та технологій (далі – МТБ) Додатку 1 до тендерної документації. Учасником не надано документи в повному обсязі відповідно до встановлених вимог документації - вимоги критерію не виконано.
Скаржник не погоджується з відхиленням пропозиції та вважає рішення замовника незаконним з огляду на те, що тендерна документація передбачає: Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» встановлено наступне «У разі, коли виробнича база (станція технічного обслуговування) Виконавия знаходиться на відстані, що перевищує 150 км. * від м. Берестин, Харківської області, доставка/повернення ТЗ в межах цієї відстані відбувається силами та за рахунок Замовника, а понад цю відстань - силами та за рахунок Виконавця як власним ходом так і з залученням додаткових засобів (буксирування, перевезення автомобільним та ж/д транспортом). Також допускається транспортування ТЗ понад цю відстань силами Замовника з подальшою компенсацією Виконавцем фактичних витрат Замовника на транспортування понад відстань 150 км. від м.Берестин, Харківської області.»
Далі надаємо детальне роз'яснення:
Замовником встановлено кваліфікаційну вимогу щодо наявності власної чи орендованої виробничої бази, яка повинна бути розташована в межах Харківської або Полтавської області на відстані не більше 150 км від м. Берестин Харківської обл. (згідно карт GOOGLE).
У свою чергу, в Додатку 3 тендерної документації прямо передбачено альтернативний варіант виконання цієї вимоги. Зокрема, там зазначено наступне:
«У разі, коли виробнича база (станція технічного обслуговування) Виконавця знаходиться на відстані, що перевищує 150 км від м. Берестин, Харківської області, доставка/повернення ТЗ в межах цієї відстані відбувається силами та за рахунок Замовника, а понад цю відстань – силами та за рахунок Виконавця як власним ходом, так і з залученням додаткових засобів (буксирування, перевезення автомобільним та ж/д транспортом). Також допускається транспортування ТЗ понад цю відстань силами Замовника з подальшою компенсацією Виконавцем фактичних витрат Замовника на транспортування понад 150 км.»
Таким чином, тендерна документація прямо передбачає можливість розташування виробничої бази на більшій відстані, за умови дотримання умов доставки/повернення техніки, викладених у Додатку 3.
Учасник – ТОВ «АВТОШИНИ-ПРОЗОРО» у складі тендерної пропозиції надав відповідну довідку, в якій чітко і однозначно заявив про готовність на виконання цієї вимоги:
«ТОВ «АВТОШИНИ-ПРОЗОРО» погоджується здійснювати доставку/повернення ТЗ силами та за рахунок Виконавця як власним ходом так і з залученням додаткових засобів (буксирування, перевезення автомобільним та ж/д транспортом) або з подальшою компенсацією фактичних витрат Замовника на транспортування понад відстань 150 км від м. Берестин, Харківської області.»
Таким чином, учасником:
• дотримано вимог тендерної документації в альтернативному варіанті, прямо передбаченому Замовником;
• не порушено вимоги щодо розташування виробничої бази, оскільки саме Замовник надав право мати базу поза межами встановленої зони, за умови покриття витрат на транспортування;
• підтверджено наявність МТБ, включаючи виробничу базу, хоча й за межами 150 км, що дозволено ТД.
Водночас, Замовник у Протоколі відхилення №464 від 26.06.2025 року (п. 1) зазначає, що пропозицію відхилено нібито через невиконання вимоги щодо МТБ, посилаючись виключно на пункт кваліфікаційних критеріїв, але ігноруючи умови Додатку 3, які мають переважну юридичну силу як частина тієї ж тендерної документації.
Таким чином, Замовник неправомірно тлумачить умови документації вибірково і не бере до уваги альтернативну можливість, яку сам же передбачив.
Крім того, відхилення обґрунтовано нібито невиправленням невідповідностей у 24-годинний строк, однак з наданої учасником інформації випливає, що відповідь містила всі необхідні підтвердження щодо згоди з умовами перевезення, що фактично й становить зміст вимоги ТД.
Враховуючи викладене, дії Замовника щодо відхилення пропозиції ТОВ «АВТОШИНИ-ПРОЗОРО» є необґрунтованими, суперечать вимогам тендерної документації, принципам добросовісної конкуренції та об'єктивного оцінювання тендерних пропозицій.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами, як: добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них , об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Прийняте Замовником рішення порушує Законодавчо встановлені права Скаржника, а тому завдає економічну шкоду Скаржнику.
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Визнати неправомірним та зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відхилення пропозиції Скаржника - ТОВ АВТОШИНИ ПРОЗОРО зазначене у ПРОТОКОЛ уповноваженої особи №464 від 26.06.2025 року.