• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

ДК 021:2015:09130000-9 - Нафта і дистиляти (бензин А-95)

Джерело фінансування - кошти НСЗУ. П. 8 ст. 21 ЗУ "Про публічні закупівлі" - мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції - українська.

Завершена

134 750.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 673.75 UAH
Період оскарження: 23.05.2025 15:12 - 19.06.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на умови ТД

Номер: 197df1d9fc22466581ec9688a84f3101
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-23-009602-a.b1
Назва: СКАРГА на умови ТД
Скарга:
Дата розгляду скарги: 06.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.05.2025 15:54
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 11.06.2025 11:00
Дата виконання рішення Замовником: 12.06.2025 11:41
Коментар замовника щодо усунення порушень: Виявлені порушення усунено шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ДЕВОН-ІНВЕСТ", Фінченко Андрій Олександрович +380970701136 45880693devoninvest@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 252585160c2c46efb7624f4b76416239
Заголовок пункту скарги: ВИКЛЮЧИТИ Умову в частині наявності строку дії талонів для заправки, який повинен бути необмежений або не менше року з моменту отримання (надати довідку).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
1 Додаток 2 Тендерної документації 20. Строк дії талонів для заправки необмежений або не менше року з моменту отримання (надати довідку).
Додаток 4 Тендерної документації (Проєкт договору) 5.4. Строк дії скретч-карток/талонів на Товар – не менше 12 місяців від дати їх видачі. За зверненням Замовника Постачальник подовжує строк дії Скретч-карток/талонів одноразово до 6 місяців.

Замовник визначає дискримінаційну та обмежувальну умову щодо: строку дії талонів для заправки, який повинен бути необмежений або не менше року з моменту отримання (надати довідку).

Така умова тендерної документації Замовника щодо строку дії талонів та строку поставки товару не узгоджуються між собою, в тому числі як і строк дії Договору.
Проєкт договору (згідно Додатку № 4 до ТД) містить наступні умови:
5.3. Строк поставки скретч-карток/талонів на замовлену партію Товару – протягом трьох робочих днів від дати отримання заявки Постачальником. Загальний строк поставки Скретч-карток/талонів за Договором – до 31.12.2025.
12.1. Договір набирає чинності з дати його підписання уповноваженими представниками Сторін, реєстрації у Замовника та діє до 31 грудня 2025 року, але в будь якому випадку - до повного виконання Сторонами зобов’язань за цим Договором.


п. 4.4. Розділу І тендерної документації передбачає строк поставки товарів: Загальний строк поставки за Договором – до 31.12.2025 р..

Форма оголошення Замовника передбачає строк поставки товарів: Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: до 31 грудня 2025 року.

При цьому, умовами процедури передбачено термін дії талонів – необмежений або не менше року з моменту отримання (надати довідку), а також згідно Проєкту договору - не менше 12 місяців від дати їх видачі.

Закупівлі оголошена Замовником та опублікована в електронній системі закупівель 23.05.2025 року, строк прийому пропозицій визначено до 31.05.2025 року, а з урахуванням строків підписання договору (згідно п. 49 Особливостей), отримання талонів на отримання (придбання) нафтопродуктів Замовником можливе не раніше червня 2025 року.
ТОБТО, з урахуванням вимоги Замовника в частині терміну дії талонів (необмежений або не менше року з моменту отримання (надати довідку), а також згідно Проєкту договору - не менше 12 місяців від дати їх видачі.), термін дії останніх повинен закінчуватись НЕ МЕНШЕ ЧЕРВНЯ 2026 РОКУ.
Умовами тендерної документації щодо терміну дії талонів не узгоджуються з Проєктом договору (в частині строку його дії – до 31.12.2025 року, строку поставки Товару – до 31 грудня 2025 року) та строку дії талонів (з урахуванням вищезазначеного розрахунку – ДО ЧЕРВНЯ 2026 року або необмежений).

Додатково варто зауважити, що згідно з Інструкцією про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом від 20.05.2008 за № 281/171/578/155 (далі - Інструкція) – строк дії талонів – не передбачений як обов’язковий реквізит, встановлених емітентом на талоні.
Згідно з розділом І Інструкції ця Інструкція встановлює єдиний порядок організації та виконання робіт, пов'язаних з прийманням, транспортуванням, зберіганням, відпуском та обліком товарної нафти (далі - нафта) і нафтопродуктів.
Згідно пункту 10.3. "Порядок відпуску нафтопродуктів" Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155 встановлює види порядку відпуску нафтопродуктів:
10.3.1 Відпуск нафтопродуктів за готівку
10.3.2 Відпуск нафтопродуктів за відомостями
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами
10.3.4 Відпуск нафтопродуктів за платіжними картками.

Інструкція передбачає визначення Талон та норми здійснення відпуску за ним:
Талон (скретч-карта) - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами:
10.3.3.1 Форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери.
10.3.3.2 Заправлення за талонами відображається у змінному звіті АЗС за формою N 17-НП.
Оскільки законодавством встановлено виключну інструкцію, яка є нормативно-правовою базою для господарської діяльності АЗС, застосування норм відповідної інструкції є обов’язком автозаправної станції.
Інструкція не визначає НОРМУ СТРОКУ ДІЇ ТАЛОНІВ для емітента таких талонів/мережі АЗС, не встановлює обмежень щодо термін дії облікових документів на відпуск нафтопродуктів. Мережа АЗС, яку може запропонувати Суб’єкт оскарження – не має талонів строком дії 12 місяців (або рік), а також – строк дії талонів обмежений та складає 6 місяців (з подальшим обміном на наступні 6 місяців) що визначає факт наявності дискримінаційної умови для Суб’єкта оскарження.
Замовник забезпечує свої права на отримання палива протягом строку дії Договору про закупівлі, який згідно Проєкту договору - закінчується 31.12.2025 року. Як і визначає обов’язок Постачальника поставити таке паливо до 31.12.2025 року.
Але, визначаючи термін дії талонів який є набагато більшим, ніж строк дії Проєкту договору та строк постачання Товару за ним (та згідно умов тендерної документації), Замовник встановлює умови, що не узгоджуються між собою. Більш того, порушують права учасників з огляду на встановлення обов’язку постачання палива ПІСЛЯ закінчення строку дії договору.
При тому, що згідно плану закупівлі, опублікованої на сайті уповноваженого органу, - така відбувається відповідно до поточних бюджетних призначень на 2025 рік за кошти від господарської діяльності підприємства Замовника, а отже наявність права на отримання Товару у червні 2026 року (з урахуванням проведення закупівлі згідно поточного бюджетного призначення на 2025 рік) – містить суперечливі умови та не відповідає срокам Проєкту договору.

Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).

З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- строку дії талонів для заправки, який повинен бути необмежений або не менше року з моменту отримання (надати довідку).

ДОКУМЕНТИ ТА МАТЕРІАЛИ В ЕЛЕКТРОННІЙ ФОРМІ, ЩО ПІДТВЕРДЖУЮТЬ ІНФОРМАЦІЮ ВИКЛАДЕНУ У СКАРЗІ ТА ПОРУШЕННЯ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ:
1.Договір з мережею АЗС БРСМ-Нафта
2.Талони мережі АЗС.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 41dffda130bf4f359f3b92bdf4e9fb98
Заголовок пункту скарги: ВИКЛЮЧИТИ Умову в частині наявності: наявності: в Учасника відділ безготівкових розрахунків безпосередньо в м. Суми, на що, Учасник в складі тендерної пропозиції надає лист-підтвердження, за підписом уповноваженої особи Учасника про наявність такого відділу з зазначенням його адреси, телефону, e-mail та відомості про контактну особу (ПІБ).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: № пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
2 Додаток 2 Тендерної документації
17. Для здійснення передачі Замовнику відомостей, талонів та бухгалтерських документів в Учасника повинен бути в наявності відділ безготівкових розрахунків безпосередньо в м. Суми, на що, Учасник в складі тендерної пропозиції надає лист-підтвердження, за підписом уповноваженої особи Учасника про наявність такого відділу з зазначенням його адреси, телефону, e-mail та відомості про контактну особу (ПІБ).

Замовник визначає дискримінаційну обмежувальну умову щодо наявності: в Учасника відділ безготівкових розрахунків безпосередньо в м. Суми, на що, Учасник в складі тендерної пропозиції надає лист-підтвердження, за підписом уповноваженої особи Учасника про наявність такого відділу з зазначенням його адреси, телефону, e-mail та відомості про контактну особу (ПІБ).

Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимоги щодо наявності у Учасника відділу безготівкових розрахунків безпосередньо в м. Суми, - Замовник обмежує та дискримінує Суб’єкта оскарження, а також така вимога нівелює принципи проведення публічних закупівель закріплених в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
Суб’єкт оскарження може запропонувати здійснення заправки на партнерській мережі АЗС БРСМ-нафта за адресами:
1) Сумська обл., м. Суми, пр-т Курський, 135/1
2) Сумська обл, м. Суми, вул. Кондратьєва Герасима 166/1
3) Сумська обл., м. Суми, вул. Демьяна Коротченко, 18/1

НАГОЛОШУЄМО, що Суб’єкт оскарження може запропонувати Замовнику здійснювати заправку Товаром (паливом) на партнерській мережі АЗС БРСМ-нафта, але при цьому Суб’єкт оскарження НЕ МАЄ в наявності відділу безготівкових розрахунків безпосередньо в м. Суми.

Така вимога тендерної документації дискримінує учасників, які можуть запропонувати мережу АЗС партнерів на умовах укладених договорів купівлі-продажу Товару (палива за талонами).
Для того, щоб бути учасником ринку продажу пального, законодавством не передбачено обов'язку мати в наявності відділу безготівкових розрахунків безпосередньо в м. Суми. Відповідне твердження має законодавче обґрунтування в частині права юридичної особи здійснювати перепродаж Товару, яке належить власникові Товару, закріплене в ст. 658 Цивільного кодексу України.

У відповідності до ч. 1 ст. 627 Цивільного кодексу України, сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
З урахуванням норм Цивільного кодексу України, між Суб’єктом оскарження та його партнером (мережею АЗС) було укладено договір, який містить умови, що були визначені між сторонами на момент підписання. В ТОМУ ЧИСЛІ умова щодо:
Отоварення дозвільних документів здійснюється у мережі автозаправних станцій Продавця (мережі АЗС БРСМ-Нафта) лише за умови фактичної наявності ПММ на АЗС. Мережа АЗС – автозаправні станції, що працюють під ТМ «БРСМ Нафта», на яких здійснюється отримання ПММ. З інформацією про перелік АЗС Покупець може ознайомитись в мережі Інтернет на сайті: https://brsm-nafta.com/ Отоварення дозвільних документів можливе відповідно до режиму роботи АЗС Продавця.
Укладені між нами та партнерами Договори поставки містять умови, що були визначені сторонами під час його укладання. За своєю правовою природою, укладений між Суб’єктом оскарження та партнерськими АЗС договір, - має ознаки договору купівлі-продажу (закріплені ст. 655-656 ЦКУ).
Партнерські договори купівлі-продажу Товару Суб'єкта оскарження та власника мережі АЗС /емітента талонів мають відповідність нормам законодавства. За договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов'язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає у власність або зобов'язується прийняти майно (товар) у власність і сплатити за нього певну грошову суму.

Оскільки Замовник встановив вимогу щодо наявності у Учасника відділу безготівкових розрахунків безпосередньо в м. Суми., - Замовник встановлює вимогу щодо наявності такого відділу (АЗС) у м. Суми САМЕ у Учасника.
Така вимога тендерної документації дискримінує учасників, які можуть запропонувати мережу АЗС партнерів на умовах укладених договорів купівлі-продажу Товару (палива за талонами).
Для того, щоб бути учасником ринку продажу пального, законодавством не передбачено обов'язку бути при цьому власником/орендарем автозаправних станцій, або емітентом талонів. Відповідне твердження має законодавче обґрунтування в частині права юридичної особи здійснювати перепродаж Товару, яке належить власникові Товару, закріплене в ст. 658 Цивільного кодексу України.

Суб’єкт оскарження може забезпечити Замовника заправкою автомобілів паливом, з урахуванням норм поставки Товару, встановлених законодавством та умовами тендерної документації, на підставі укладеного партнерського договору з мережею АЗС БРСМ-Нафта, та при цьому НЕ МАЄ в наявності відділу безготівкових розрахунків безпосередньо в м. Суми.

З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- наявність в Учасника відділ безготівкових розрахунків безпосередньо в м. Суми, на що, Учасник в складі тендерної пропозиції надає лист-підтвердження, за підписом уповноваженої особи Учасника про наявність такого відділу з зазначенням його адреси, телефону, e-mail та відомості про контактну особу (ПІБ)..



Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації