• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок Дмитрівської сільської територіальної громади

Завершена

4 500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 45 000.00 UAH
Період оскарження: 23.05.2025 15:06 - 31.05.2025 00:00
Скарга
Скасована
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 5b096390025f4664849c25b65304d3cb
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-23-009670-a.c1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Період оскарження закінчився
Дата скасування: 28.05.2025 00:00
Автор: ТзОВ "Західземлепроект плюс", Ірза Іван 380980637369 galu4zem@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 4aa1c4cbd01f4c6080ca4154cac1bfee
Заголовок пункту скарги: Відповідно до підпункту 2.1 пункту 2 «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» Розділу 1 Додатку №1 до тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Скаржник просить зобов’язати Замовника торгів привести вимоги щодо кваліфікаційного критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», які зазначені у підпункті 2.1 пункті 2 Розділі 1 Додатку №1 до ТД, у відповідність до чинного законодавства
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022

Номер: 6b79a107a82147dbaf4473397df85171
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-23-009670-a.b2
Назва: СКАРГА в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022
Скарга:
Дата розгляду скарги: 03.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.06.2025 14:37
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 04.07.2025 17:53
Дата виконання рішення Замовником: 07.07.2025 14:36
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення АМКУ виконано.
Автор: КОНСОРЦІУМ "ОБ'ЄДНАНІ ГЕОДЕЗИЧНІ КОМПАНІЇ", Юлія Степанюк +380670101550 ugc.zakupki@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: a881a91fee734cfea06c7a4772a40801
Заголовок пункту скарги: Неправомірне рішення Замовника про відміну торгів по причині відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Дмитрівська сільська рада Бучанського району Київської області (далі – Замовник торгів) проводить процедуру закупівлі «Відкриті торги з особливостями», згідно Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022 (далі – Особливості) - ДК 021:2015: 71340000-3 - Комплексні інженерні послуги (Розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок Дмитрівської сільської територіальної громади).
До участі у процедурі закупівлі подано 3 (три) тендерних пропозицій:
- ТзОВ "Західземлепроект плюс"
- КОНСОРЦІУМ "ОБ'ЄДНАНІ ГЕОДЕЗИЧНІ КОМПАНІЇ"(далі – «Скаржник»);
- Інститут землекористування НААН України.

Уповноваженою особою 12.06.2025 року було оприлюднено протокол від 11.06.2025 року № 211 про відхилення тендерної пропозиції - ТзОВ "Західземлепроект плюс" (41027977).
18 червня 2025 року Замовником оприлюднено інформацію в електронній системі закупівель про відміну торгів та Протокол №235 уповноваженої особи від 18.06.2025 року відповідно до якого Замовником прийнято рішення про відміну відкритих торгів на Закупівлю відповідно до підпункту 1 пункту 50 Особливостей.
У електронній системі закупівель зазначено наступну причину відміни: «відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг»
та відповідний коментар щодо відміни: «Опис підстав у вкладеному файлі».

У протоколі №235 уповноваженої особи від 18.06.2025 року (далі – Протокол) у якому зазначено наступні підстави для відміни торгів:
«ПОРЯДОК ДЕННИЙ:
1. Вирішення питання щодо відміни відкритих торгів на закупівлю “ДК 021:2015: 71340000-3 - Комплексні інженерні послуги (Розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок Дмитрівської сільської територіальної громади)” відповідно до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 року (надалі – Особливості) для закупівлі товарів.
ВИРІШИЛА:
Відмінити відкриті торги на закупівлю “ДК 021:2015: 71340000-3 - Комплексні інженерні послуги (Розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок Дмитрівської сільської територіальної громади)” на підставі п.1 п. 50 Особливостей, а саме через: відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг».

Підставою подання скарги є:
Неправомірне рішення Замовника про відміну торгів по причині відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг.
Оскаржуване рішення Замовника не відповідає вимогам Закону України
«Про публічні закупівлі» та Постанові КМУ від 12.10.2022 за № 1178
Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
КОНСОРЦІУМ «ОБ'ЄДНАНІ ГЕОДЕЗИЧНІ КОМПАНІЇ», як учасник закупівлі, має право розраховувати на те, що Замовник діятиме і прийматиме рішення виключно в рамках Закону. Проте, фактичні дії та рішення Замовника вказують на протилежне.
Виходячи зі змісту інформації від 18.06.2025 року про відміну відкритих торгів та оприлюдненого Протоколу, вважаємо, що рішення Замовника торгів від 18.06.2025 року про відміну закупівлі не містить належного обґрунтування та підтвердження обставин, а тому є протиправним, незаконним, таким, що порушує права Скаржника та підлягає скасуванню з огляду на наступне.

1. ЩОДО ПРАВОВОЇ ПІДСТАВИ ВІДМІНИ ЗАКУПІВЛІ:
Відповідно до пункту 50 Особливостей:
Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
5) подання для участі у відкритих торгах, передбачених абзацом другим пункту 25 цих особливостей, менше двох тендерних пропозицій.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Тобто, у разі відміни відкритих торгів замовник зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.

Прийняття Замовником Рішення про відміну Закупівлі, яке:
• не містить належного обґрунтування необхідності скасування Закупівлі;
• не містить документального підтвердження реальних негативних наслідків для процедури Закупівлі, що виникли внаслідок обставин які наводить Замовник;
• є дискримінаційним стосовно учасників конкретної Закупівлі, свідчить про те, що Замовник прийняв рішення про відміну закупівлі необґрунтовано.
Так, відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
За нормами ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» процедура закупівлі має здійснюватися за принципами добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії, ефективності та пропорційності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівне ставлення до них; об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
За ч. 6 ст. 11 Закону України «Про публічні закупівлі» уповноважена особа замовника під час організації та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі повинна забезпечити об'єктивність та неупередженість процесу організації та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель в інтересах замовника.
Метою оголошення початку тендерної процедури завжди має бути реальна пропозиція на укладення договору в майбутньому, а не проведення закупівлі з метою вибору штучного переможця або необґрунтованої відміни такої закупівлі.
Дії замовника є неприпустимими і повністю дискредитують добросовісність процедури торгів та вказують на зневагу до прагнень держави запровадити прозору та відкриту процедуру закупівлі.

2. ЩОДО ПОРУШЕНИХ ПРАВ ТА ЗАКОННИХ ІНТЕРЕСІВ СКАРЖНИКА:
Скаржник є учасником процедури відкритих торгів та надав власну цінову пропозицію, яка на 830 000 грн. є меншою ніж очікувана вартість закупівлі. Скаржник є суб’єктом господарювання та зацікавлений у провадженні законної господарської діяльності шляхом укладення договору про надання послуг за закупівлею із метою задоволення потреб замовників та отримання прибутку. Скаржник здійснив витрати на підготовку скарги до закупівлі та підготовку тендерної пропозиції. Скаржник має намір отримати переможу у такій процедурі закупівлі за результатами розгляду тендерних пропозицій учасників процедури закупівлі.
Безпідставна відміна процедури закупівлі позбавляє Скаржника можливості безперешкодної участі в закупівлі, та у подальшому укладенні договору про закупівлю, перешкоджає його законній господарській діяльності.
На думку Скаржника, Замовник торгів умисно вказав «відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг», в результаті неправомірно здійснив заходи щодо відміни даної процедури закупівлі.
Одним із основних принципів публічних закупівель, які визначені у статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» є об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі
Відмінивши процедуру закупівлі, Замовник порушив права та законні інтереси Скаржника, які можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про відміну закупівлі.

Звертаємо увагу Колегії на те, що Замовник розмістив у електронній системі закупівель вимогу про усунення невідповідностей КОНСОРЦІУМУ "ОБ'ЄДНАНІ ГЕОДЕЗИЧНІ КОМПАНІЇ" – до 14 червня 2025 року 18:59 год, де зазначив наступне: «1) Перелік виявлених невідповідностей. 1.1. У відповідності до п.2 розділу 1 додатку 1 тендерної документації учасником надається довідка про наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій із зазначенням найменування обладнання та матеріально- технічної бази, кількості та підстави володіння/ користування. У довідці учасник повинен вказати наявність: не менше 10 (десяти) робочих місць – ліцензійного програмного забезпечення (Digitals або еквівалент). Крім цього, надаються ліцензії та/або ліцензійні сертифікати та/або свідоцтва про реєстрацію програмної продукції, видані на ім’я учасника та документи, що підтверджують володіння (придбання) програмного забезпечення учасником, зокрема договір, видаткова накладна (акт прийому передачі). У складі тендерної пропозиції відсутні ліцензії та/або ліцензійні сертифікати та/або свідоцтва про реєстрацію програмної продукції, видані на ім’я учасника, в обсязі не менше 10 (десяти) робочих місць, та документи, що підтверджують володіння (придбання) програмного забезпечення учасником, зокрема договір, видаткова накладна (акт прийому передачі), в обсязі, вказаному в тендерній документації. 2) Посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності. Вимога передбачена п.2 розділу 1 додатку 1 тендерної документації. 3) Перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: 3.1. Ліцензії та/або ліцензійні сертифікати та/або свідоцтва про реєстрацію програмної продукції, видані на ім’я учасника, в обсязі не менше 10 (десяти) робочих місць, та документи, що підтверджують володіння (придбання) програмного забезпечення учасником, зокрема договір, видаткова накладна (акт прийому передачі), в обсязі, вказаному в тендерній документації. Крім цього, учасник надає інші документи, передбачені умовами тендерної документації, які пов’язані з виправленням вищезазначених невідповідностей (у разі необхідності)».

Скаржник у свою чергу завантажив наступні документи:
- файл «10.1. Довідка ОМТБ Димитрівка.docx.p7s» 14 червня 2025 16:02 год, де міститься оновлена довідка МТБ, де зазначено 10 робочих місць (додається додаток 3);
- файл «10.2. Digitals 10 ліцензій+Договори+накладні.pdf» 14 червня 2025 року 16:02 год, яким усунув вимогу про невідповідність, а саме: 10 ліцензій виданих на ім’я ТОВ «АРХІЗЕМ» (який в складі Консорціуму «ОБ'ЄДНАНІ ГЕОДЕЗИЧНІ КОМПАНІЇ») на 10 робочих місць, та документи, що підтверджують володіння (придбання) програмного забезпечення учасником, зокрема, Договір №98/2025 від 03.06.2025 р.; Договір №80/2025 від 05.05.2025 р.; Договір №04/2025 від 06.01.2025 р.; Договір №210/2024 від 30.09.2024 р.; Договір №236/2024 від 28.10.2024 р.; Договір №266/2024 від 27.11.2024 р.; Договір №281/2024 від 10.12.2024 р..(додається додаток 4).

На момент відміни торгів тендерна пропозиція Скаржника була допущена до участі, а результати електронного аукціону вже були відомі. Таким чином, Скаржник мав повне право очікувати рішення Замовника щодо визнання переможця або обґрунтованого відхилення.
Закон передбачає можливість відміни процедури лише за наявності реального припинення потреби, яке має бути належно підтверджене. У відкритих джерелах, у тому числі на вебпорталі Prozorro, відсутні докази того, що у Замовника дійсно припинилася потреба у закупівлі, особливо з урахуванням об’єкта закупівлі та етапу проведення торгів.

Формулювання «відсутність подальшої потреби» без роз’яснення причин та без документального підтвердження створює сумнів щодо добросовісності дій Замовника та може свідчити про спробу уникнути визначення переможця з числа учасників, у тому числі Скаржника, які подали найбільш економічно вигідну пропозицію.

Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про відміну закупівлі.

Отже, звертаємо увагу та наголошуємо, що жодних документальних та/або істотних підтверджень «аргументам» про відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг, Замовником НЕ надано ані у Протоколі, ані в електронній системі закупівель.

Рішення Замовника про відміну відкритих торгів з особливостями по закупівлі є безпідставним і необґрунтованим, оскільки Замовник не довів та документально не підтвердив наявність відсутності подальшої потреби в закупівлі, що стали підставою для прийняття рішення про відміну відкритих торгів.

Враховуючи інформацію, наведену у Скарзі та розміщену в електронній системі закупівель, Замовник неправомірно відмінив відкриті торги з підстав, наведених у інформації від 18.06.2025 року про відміну відкритих торгів з особливостями та оприлюдненого Протоколу №235 від 18.06.2025 року
Неправомірно відмінивши відкриті торги, Замовник порушив вимоги пункту 50 Особливостей, принципи публічних закупівель, права та законні інтереси Скаржника.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)