-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
код ДК 021:2015 – 44410000-7 Вироби для ванної кімнати та кухні (Система інсталяційна в комплекті: кнопка, підвісний унітаз з сидінням)
Більш детальну інформацію зазначено в тендерній документації. Проєкт договору в тендерній документації.
Торги не відбулися
185 986.98
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 1 859.87 UAH
мін. крок: 1% або 1 859.87 UAH
Період оскарження:
23.05.2025 10:46 - 28.05.2025 00:00
Вимога
Без відповіді
неправомірна дискваліфікація
Номер:
bd6d5f3928884e75b57363b6c0f54ab3
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-23-002508-a.c3
Назва:
неправомірна дискваліфікація
Вимога:
Замовник у протоколі №3-40/5-25 від 23.07.2025 приводить доказом невідповідності пропозиції учасника тенхнічним вимогам, посилаючись на офіційну відповідь завода-виробника про таку невідповідність. При цьому замовник у протоколі чітко фіксує номер та дату вихідного листа виробника ТОВ "Церсаніт Інвест". Учасник ТОВ "Лейлі" пропонує товар визначений у пропозиції за номенклдатурою як "CET ІНСТАЛЯЦІЯ SYSTEM 40 MEХАНІЧНА+ ПІДВІСНИЙ УНІТАЗ З СИДІННЯМ +КНОПКА ENTER II ГЛЯНЦЕВИЙ ХРОМ" де не фіксується конкертний формафактор керамічної чаші підвісного унітаза, оскільки пропонована до постачання позиція є індивідуально зкомплектованою під потреби замовника (учасник, маючи постійні складські запаси різноманітної продукції виробника ТОВ "Церсаніт інвест" комплектує раму інсталяції, чашу унітазу і кнопку згідно потреб замовника). Таким чиом виникає питання, як завод виробник міг підтвердити чи спростувати твердження про те, що чаша унітазу в комплекті запропонованого учасником є обідковою, якщо така інформація не закладена у номенклатурі запропонованого товару (замовник має покладатися на інформацію надану учасником у складі порівняльної таблиці з Додатку 2 до ТД)??? У зв'язку з цим, вимагаємо надати на електронну адресу учасника "ezbuyizi@gmail.com" скан копію листа-відповіді завода виробника ТОВ "Церсаніт Інвест" №114 від 22.07.2025, де вказано, що товар "CET ІНСТАЛЯЦІЯ SYSTEM 40 MEХАНІЧНА+ ПІДВІСНИЙ УНІТАЗ З СИДІННЯМ +КНОПКА ENTER II ГЛЯНЦЕВИЙ ХРОМ" має в комплекті ОБІДКОВУ чашу підвісного унітазу. У разі ненадання такого листа, або пояснень про мотиви відхилення пропозиції учасника ТОВ "Лейлі", рішення про відхилення пропозиції буде оскаржено в АМКУ.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
25.07.2025 18:38
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на рішення про визначення переможцем тендерної пропозиції ( на підставі пункту 44 Постанова №1178 від 12.10.2022р.)
Номер:
b2660e9bd7a34cea9fc794e616fe9a7f
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-23-002508-a.b2
Назва:
СКАРГА на рішення про визначення переможцем тендерної пропозиції ( на підставі пункту 44 Постанова №1178 від 12.10.2022р.)
Скарга:
Дана скарга сформована та подана у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості, Постанова №1178) на рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей).
ФІЛІЯ "ВОКЗАЛЬНА КОМПАНІЯ "АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ" (код ЄДРПОУ 43665271) (далі – Замовник) від 23 травня 2025 року було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), «код ДК 021:2015 – 44410000-7 Вироби для ванної кімнати та кухні (Система інсталяційна в комплекті: кнопка, підвісний унітаз з сидінням)» за кодом ДК 021:2015:44410000-7: Вироби для ванної кімнати та кухні.
Фактичні обставини
ТОВ «ЛЕЙЛІ» (далі – Скаржник) подав тендерну пропозицію та взяв участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником, а також виграв аукціон за результатами закупівлі, і далі перебував на стадії кваліфікації із найнижчою ціною тендерної пропозиції.
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 20 червня 2025 року.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли наступні учасники:
Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція
ТОВ "Епіцентр К" (учасник, якого визначено переможцем) 152 830,00
UAH 152 830,00
UAH
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛЕЙЛІ"(скаржник) 181 272,50
UAH 181 272,50
UAH
20 червня 2025 року Замовник ухвалив рішення про визначення переможцем тендерної пропозиції ТОВ «ЕПІЦЕНТР К» , що було зафіксовано в протоколі (Протокол № 3-40/2-25) (далі – Протокол), при цьому Замовником не враховано наявні невідповідності документів даного учасника в частині підтвердження технічних характеристик товару, а також учасником в період 4 днів не було надано документи переможця згідно встановленого переліку.
Скаржник, ТОВ «ЛЕЙЛІ», вважає, що зазначені рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, призвели до порушення норм законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону та Особливостей, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, абзацом 3 пункту 56 Особливостей (протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю), звертаємось до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою з огляду на таке:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга на переможця ua-2025-05-23-002508-a (1).pdf.p7s.zip 25.06.2025 18:00
- Скарга на переможця ua-2025-05-23-002508-a (1).doc 25.06.2025 18:00
- 4. Витяг ЄДР (21 05 2025).pdf 25.06.2025 18:00
- Витяг (4).pdf 25.06.2025 18:00
- Довіреність Тимків тендер.pdf 25.06.2025 18:00
- Довідка (8).pdf 25.06.2025 18:00
- Порівняльна таблиця (2).pdf 25.06.2025 18:00
- протокол.pdf 25.06.2025 18:00
- рішення від 22.05.2023 № 6951.pdf 25.06.2025 18:00
- ТД інсталяція.docx 25.06.2025 18:01
- sign.p7s 25.06.2025 18:04
- рішення від 27.06.2025 №10210.pdf 27.06.2025 15:44
- інформація про резолютивну частину рішення від 04.07.2025 №10572.pdf 07.07.2025 13:49
- рішення від 04.07.2025 №10572.pdf 09.07.2025 14:03
- Заперечення.docx 01.07.2025 16:30
- Заперечення.pdf 01.07.2025 16:30
- Заперечення.pdf 01.07.2025 16:32
- Заперечення.docx 01.07.2025 16:32
- протокол.pdf 23.07.2025 09:22
Дата прийняття скарги до розгляду:
25.06.2025 21:04
Дата розгляду скарги:
04.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
27.06.2025 15:45
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
09.07.2025 14:04
Дата виконання рішення Замовником:
23.07.2025 09:22
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення АМКУ №№10572-р/пк-пз від 04.07.2025 скасувати рішення про визначення тендерної пропозиції ТОВ "Епіцентр К" переможцем закупівлі
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
92cbf4f91dd54273af4c4d2cb21cf17d
Заголовок пункту скарги:
1. Щодо неправомірного рішення ЗАМОВНИКА щодо визначення переможцем тендерної пропозиції Скаржника:
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги:
1. Щодо неправомірного рішення ЗАМОВНИКА щодо визначення переможцем тендерної пропозиції Скаржника:
Протокол № 3-40/2-25 від 20 червня 2025 року про визначення переможцем ТОВ «ЕПІЦЕНТР К» містить наступні підстави:
«. Визначити ТОВ "Епіцентр К" переможцем процедури закупівлі та прийняти рішення
про намір укласти договір про закупівлю із переможцем щодо Закупівлі,
а саме: ТОВ "Епіцентр К".
2. Прийняти рішення про намір укласти договір про закупівлю із переможцем Закупівлі,
а саме: ТОВ "Епіцентр К".
3. Оприлюднити рішення про намір укласти договір про закупівлю із переможцем
Закупівлі, а саме: ТОВ "Епіцентр К", в електронній системі закупівель.»
Скаржник із такими протоколом не погоджується та повідомляє, що рішення про визначення переможця є незаконним із наступних підстав:
Пункт 1. Учасником надано неналежну порівняльну таблицю із інформацією про технічні параметри
Відповідно до пункту 1 Додатку 2 Тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» встановлено:
«Додаток 2 до тендерної документації
Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції
1. Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам предмета закупівлі:
1.1. Порівняльна таблиця технічних та якісних характеристик
УВАГА! Назва товару, що пропонується учасником до постачання, має відповідати назві товару в первинних документах (рахунку, видатковій та податковій накладній), які Постачальник буде надавати під час поставки товару..»
Відповідно до таблиці 1 пункту 1 Додатку 2 Тендерної документації, встановлено технічні характеристики: Матеріал корпусу - метал, пластик, нержавіюча сталь;
Матеріал бачка – поліпропілен;
Висота, см -113,0 - 136,5;
Ширина, см - 40,0-50,0;
Глибина, см -14,0-20,2;
Профіль рами, см - 0,4х0,4;
Покриття рами – порошкове;
Система подвійного змиву, л -3/4,5-3/6;
Об’єм бачка, л - 6;
Підвід води - з права зверху або зліва зверху;
Принцип роботи системи – механічний;
Диспенсер з кнопкою – так;
Диспенсер з кнопкою - суха установка;
Наявність підвісного безобідкового унітазу – так;
Матеріал унітазу - сантехнічна кераміка/ кераміка;
Ширина унітазу, см – 35-38;
Глибина унітазу, см – 48-52;
Висота унітазу, см – 37-42;
Наявність сидіння – так;
Статичне навантаження кг – 400;
Бачок- герметичний, цільнолитий
4- ступінчасте регулювання дренажного коліна
У складі тендерної пропозиції ТОВ «ЕПІЦЕНТР К» на виконання вимоги пункту 1 Додатку 1 Тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» було надано архів з файлами під назвою «Порівняльна таблиця.pdf», який містить технічні параметри, що не відповідають технічному завданню.
У складі тендерної пропозиції ТОВ «Епіцентр К» надано файл «Порівняльна таблиця.pdf», в якому для параметра «Висота, см» вказане значення: «116,5 – 136,5», у той час як вимога Замовника — «113,0 - 136,5». Таким чином, учасник пропонує товар із вужчим діапазоном налаштувань по висоті, що свідчить про гірші експлуатаційні характеристики у порівнянні з вимогами Замовника.
Аналогічно, для параметра «Глибина, см» учасником вказано значення «14,6-20,2», у той час як Замовником вимагалося «14,0-20,2», тобто учасник пропонує менш широкий діапазон, що обмежує можливості монтажу та використання продукції.
Крім того, у складі тендерної пропозиції ТОВ «Епіцентр К» простежується невідповідність у підході до зазначення технічних параметрів. Зокрема, щодо більшості характеристик, таких як ширина – (40,0 см), ширина унітазу (35,5 см), глибина унітазу (52 см), висота унітазу (37,5 см), учасником вказані чіткі, конкретні значення, які, ймовірно, підтверджують відповідність вимогам тендерної документації. Водночас для таких ключових параметрів як «висота» та «глибина» інсталяційної системи учасник надає не конкретні значення, а вказує діапазон, причому цей діапазон є вужчим або не охоплює всю вимогу замовника, що прямо свідчить про гірші технічні можливості запропонованого товару. Такий підхід є формальною спробою уникнути чіткої відповідності, що прямо порушує принцип рівного підходу до всіх учасників та вимоги документації. Вказання невідповідних діапазонів при наявності можливості зазначити конкретне значення лише підкреслює факт невідповідності пропозиції вимогам тендерної документації.
Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей, тендерна пропозиція підлягає відхиленню у разі невідповідності умовам технічної специфікації щодо предмета закупівлі, якщо такі невідповідності не належать до тих, що можуть бути усунуті відповідно до пункту 43 Особливостей. Зменшення діапазону параметрів однозначно впливає на якість і функціональність товару та не може бути усунуто в процесі виконання договору.
Пункт 2. Учасником надано недостовірну інформацію в порівняльній таблиці, що підтверджується згідно документів учасника і публічних даних
У наданій порівняльній таблиці ТОВ «Епіцентр К» зазначено «Наявність підвісного безобідкового унітазу — так». Проте, як підтверджується наданим самим учасником документом «Переклад тексту паспорта на унітаз.pdf», для параметра «тип коміра» вказано «RIM» (англ. обідок). Додатково, в паспорті виробу на офіційному сайті TM Cersanit також зазначено, що чаша унітаза є обідковою («обідкова чаша»).
Відповідно до пункту 42 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), замовник зобов’язаний здійснювати перевірку достовірності відомостей та/або документів, поданих учасниками у складі тендерних пропозицій, на основі відкритих та публічних джерел.
Зокрема, пункт 42 Особливостей встановлює:
«Замовник під час розгляду тендерної пропозиції має право використовувати відомості, що містяться у відкритих та/або загальнодоступних державних реєстрах, базах даних, електронних системах та інших інформаційних ресурсах (у тому числі мережі Інтернет), для перевірки інформації, наведеної учасником у тендерній пропозиції, та/або встановлення відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у цій тендерній документації».
Таким чином, обов’язком замовника є здійснення перевірки достовірності поданих учасником даних, у тому числі через аналіз відкритої публічної інформації, а також зіставлення відомостей, наведених у пропозиції, із офіційними документами та інформацією, що знаходиться у відкритому доступі.
У разі виявлення невідповідності або недостовірності інформації на підставі такої перевірки, замовник повинен вжити відповідних заходів, передбачених Особливостями, зокрема – відхилити тендерну пропозицію у порядку пункту 44 Особливостей.Таким чином, учасник надав недостовірну інформацію у складі тендерної пропозиції щодо ключової технічної характеристики. Згідно з підпунктом 1 пункту 44 Особливостей, подання недостовірної інформації, що має суттєве значення для визначення результатів процедури закупівлі, є безумовною підставою для відхилення тендерної пропозиції.
У наданій порівняльній таблиці ТОВ «Епіцентр К» вказано «Наявність підвісного безобідкового унітазу — так». Однак, аналіз документів, які самостійно подав учасник у складі тендерної пропозиції, зокрема «Переклад тексту паспорта на унітаз.pdf», однозначно свідчить про інше. У цьому документі для параметра «тип коміра» (rim type) зазначено «RIM», що у перекладі з англійської означає наявність обідка (обідковий унітаз). Додатково, у паспорті виробу, оприлюдненому на офіційному сайті виробника TM Cersanit (https://www.cersanit.com/ua-ua/bathroom/komplekt-s04-instalacia-system-40-mehanicna-pidvisnij-unitaz-mito-red-411-z-polipropilenovim-sidinnam-knopka-zmivu-enter-ii-bila,1626.html), прямо вказано, що чаша унітаза є обідковою («обідкова чаша»).
Таким чином, учасником у складі тендерної пропозиції подано інформацію, яка не відповідає дійсності та спростовується як публічно доступними даними офіційного виробника, так і документами, які надано самим учасником.
Відповідно до абзацу другого підпункту 1 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (у редакції, чинній на момент проведення процедури), замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника у разі подання ним недостовірної інформації, що має суттєве значення для визначення результатів процедури закупівлі, у тому числі інформації, яка не підтверджується документально або суперечить даним із відкритих публічних джерел та офіційних реєстрів:
«…замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника, якщо під час розгляду тендерної пропозиції встановлено, що учасником подано недостовірну інформацію, яка має суттєве значення для визначення результатів процедури закупівлі, у тому числі інформацію, яка не підтверджується документально або суперечить інформації, отриманій із відкритих джерел (у тому числі офіційних реєстрів)».
Отже, тендерна пропозиція ТОВ «Епіцентр К» підлягає відхиленню на підставі підпункту 1 пункту 44 Особливостей через надання недостовірної інформації, що має суттєве значення для результатів процедури закупівлі, що підтверджується як наданими у складі пропозиції документами, так і публічно доступними відомостями виробника.
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ «Епіцентр К» не відповідає умовам тендерної документації як за технічними характеристиками, так і містить недостовірну інформацію щодо предмета закупівлі. Незважаючи на це, Замовник безпідставно прийняв рішення про визначення ТОВ «Епіцентр К» переможцем, чим порушив вимоги пункту 44 Особливостей щодо підстав для відхилення тендерної пропозиції. Скаржник вважає таке рішення незаконним, а результати закупівлі такими, що підлягають скасуванню.
За наявної невідповідності тендерної пропозиції ТОВ «ЕПІЦЕНТР К», яка полягає у відсутності належного підтвердження відповідності запропонованого товару встановленим технічним вимогам Замовника згідно з Додатком 3 до тендерної документації, Замовник був зобов’язаний відхилити таку пропозицію. Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України № 1178, Замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію із зазначенням відповідної аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації чи іншим вимогам щодо предмета закупівлі, визначеним тендерною документацією. При цьому винятки щодо можливості виправлення невідповідностей передбачені лише для тих випадків, коли такі невідповідності підпадають під дію пункту 43 Особливостей.
Згідно з пунктом 43 Особливостей, невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником у складі тендерної пропозиції, вважається, зокрема, відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачено тендерною документацією. Водночас пункт 43 прямо встановлює винятки з можливості усунення невідповідностей — це, зокрема, відсутність інформації чи документів, які стосуються технічних та якісних характеристик предмета закупівлі. Іншими словами, якщо у складі пропозиції відсутні документи, що підтверджують відповідність товару технічним характеристикам, які визначені Замовником, така невідповідність не може бути виправлена учасником протягом 24 годин — а отже, є безумовною підставою для відхилення тендерної пропозиції.
Таким чином, у випадку ТОВ «ЕПІЦЕНТР К» невідповідності ряду параметрів товару, визначених технічним завданням Замовника, однозначно унеможливлювала застосування механізму усунення невідповідностей у 24-годинний строк. За таких обставин надання Замовником вимоги про усунення невідповідностей щодо інформації про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, а також подальше визначення ТОВ «ЕПІЦЕНТР К» переможцем процедури, є незаконним і суперечить вимогам законодавства про публічні закупівлі.
За наявної невідповідності тендерної пропозиції, та за ситуації, що учасник не підтвердив належним чином відповідність запропонованого товару технічним вимогам згідно Додатку 1 Замовник мав відхилити тендерну пропозицію ТОВ “ЕПІЦЕНТР К”.
Пункт 3. Учасником не надано належних документів переможця згідно вимог тендерної документації та Особливостей.
Додаток 3 до тендерної документації встановлює «Перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі»
І. Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель:
1. Документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей.
1.1. Інформаційна довідка з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення з відомостями про наявність / відсутність інформації про корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення в цьому реєстрі, що сформована не раніше 30 (тридцяти) календарних днів відносно кінцевої дати подання тендерних пропозицій, на керівника учасника / фізичну особу, яка є учасником.
Учасник завантажує в електронну систему закупівель електронні інформаційні довідки з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення файлами, отримані з реєстру та захищені кваліфікованим електронним підписом НАЗК.
Замовник перевіряє наявність кваліфікованого електронного підпису НАЗК. Якщо при перевірці електронних інформаційних довідок відсутній кваліфікований електронний підпис НАЗК – дана довідка вважається недійсною.
1.2. Витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», або довідка МВС України або відповідного територіального підрозділу про притягнення (не притягнення) до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінально-процесуальним законодавством України на керівника учасника / фізичну особу, яка є учасником.
Документ має бути сформовано не раніше 30 (тридцяти) календарних днів відносно кінцевої дати подання тендерних пропозицій.
Доступ до інформаційно-аналітичної системи (ІАС), як і можливість отримати витяг, відкритий на порталі МВС – https://vytiah.mvs.gov.ua/app/landing. Витяг засвідчується електронною печаткою служби Єдиної інформаційної системи МВС. Кожен витяг міститиме QR-код, по якому можна знайти на відповідний підтвердний запис в електронних ресурсах ІАС. Підстава – Наказ МВС від 30.03.2022 № 207 «Деякі питання ведення обліку відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості».
У разі подання тендерної пропозиції об’єднанням учасників підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі встановленими пунктом 47 Особливостей подається по кожному з учасників, які входять до складу об’єднання окремо.
Згідно наданого витягу на учасник ТОВ «Епіцентр К» керівником учасника є МИХАЙЛИШИН ПЕТРО ЙОСИПОВИЧ («Відомості про керівника юридичної особи та про інших осіб (за наявності), які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи: Керівник: МИХАЙЛИШИН ПЕТРО ЙОСИПОВИЧ Обмеження щодо представництва: згідно статуту» сторінка 2 файлу). Також дана інформація підтверджується публічними даними, а також інформацією, що підписантом довіреності (в складі пропозиції учасника) є саме генеральний директор МИХАЙЛИШИН ПЕТРО ЙОСИПОВИЧ
Учасником не було належним чином виконано вимогу Додатку 3 до тендерної документації, яким визначено перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі.
Відповідно до Додатку 3, переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір, зобов’язаний надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель:
документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей;
зокрема, інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, а також витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» або відповідну довідку МВС України, на керівника учасника — юридичної особи.
Учасником було завантажено інформаційну довідку та витяг на ім’я Тимківа Андрія Зіновійовича, який є лише уповноваженою особою згідно з довіреністю та обіймає посаду керівнику внутрішнього підрозділу, однак, відповідно до відомостей ЄДР та установчих документів, керівником учасника (директором) є Михайлишин Петро Йосипович. Таким чином, учасник не подав передбачені документацією довідки та витяги саме на керівника юридичної особи – тобто на особу, що має право діяти від імені учасника без довіреності згідно з ЄДР.
В пропозиції учасника ТОВ «ЕПІЦЕНТР К» за період 4 днів від 20 червня 2025 року не надано документів переможця на керівника учасника Михайлишин Петро Йосипович.
З огляду на викладене, учасник-переможець не надав у спосіб, передбачений тендерною документацією (Додаток 3), документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей, щодо керівника юридичної особи. Відповідно до вимог чинного законодавства та тендерної документації, пропозиція такого учасника підлягає відхиленню на підставі абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей — у зв’язку з ненаданням у встановлений спосіб та на належну особу документів переможця, що підтверджують відсутність підстав для відмови у підписанні договору.
Антимонопольний комітет України у рішенні № 6951-р/пк-пз від 22.05.2023 року підтвердив правомірність дій замовника щодо відхилення тендерної пропозиції учасника у зв’язку з тим, що переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, визначений тендерною документацією, документи, які підтверджують відсутність підстав, передбачених пунктом 44 Особливостей, саме на керівника учасника.
АМКУ встановив, що подання документів на іншу особу (уповноважену за довіреністю, директора за напрямком тощо), а не на керівника юридичної особи, суперечить вимогам тендерної документації та Особливостей, і є достатньою підставою для відхилення тендерної пропозиції.
За таких обставин рішення Замовника та подальше визначення переможцем ТОВ «ЕПІЦЕНТР К» є незаконним та підлягає скасуванню.
2.Щодо порушення принципів статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та незаконного визначення переможця процедури закупівлі:
Рішення Замовника, що визначило переможцем тендеру ТОВ «ЕПІЦЕНТР К» , є незаконним і дискримінаційним. Воно суперечить законодавству України про публічні закупівлі, зокрема принципам рівного ставлення та недискримінації, які мають застосовуватись до всіх учасників процедури закупівлі.
Таким чином, є підстави для скасування цього рішення та призначення переможцем іншого учасника, чия пропозиція відповідає вимогам тендерної документації. Учасник має право подати скаргу до АМКУ для захисту своїх прав та інтересів.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотримання встановлених принципів та недискримінація учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3)відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Визначивши за наявних невідповідностей – переможцем тендерну пропозицію, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з якими замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, але підстави для такого відхилення відсутні на підставі наведеного вище.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення його пропозиції.
Враховуючи наведену вище інформацію, Скаржник вважає, що наявні підстави для задоволення його скарги в повному обсязі із метою захисту його порушених інтересів в зазначеній закупівлі.
Враховуючи викладене, прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити вищезазначені дії.
Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, Закону та на підставі зазначеного вище,
Протокол № 3-40/2-25 від 20 червня 2025 року про визначення переможцем ТОВ «ЕПІЦЕНТР К» містить наступні підстави:
«. Визначити ТОВ "Епіцентр К" переможцем процедури закупівлі та прийняти рішення
про намір укласти договір про закупівлю із переможцем щодо Закупівлі,
а саме: ТОВ "Епіцентр К".
2. Прийняти рішення про намір укласти договір про закупівлю із переможцем Закупівлі,
а саме: ТОВ "Епіцентр К".
3. Оприлюднити рішення про намір укласти договір про закупівлю із переможцем
Закупівлі, а саме: ТОВ "Епіцентр К", в електронній системі закупівель.»
Скаржник із такими протоколом не погоджується та повідомляє, що рішення про визначення переможця є незаконним із наступних підстав:
Пункт 1. Учасником надано неналежну порівняльну таблицю із інформацією про технічні параметри
Відповідно до пункту 1 Додатку 2 Тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» встановлено:
«Додаток 2 до тендерної документації
Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції
1. Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам предмета закупівлі:
1.1. Порівняльна таблиця технічних та якісних характеристик
УВАГА! Назва товару, що пропонується учасником до постачання, має відповідати назві товару в первинних документах (рахунку, видатковій та податковій накладній), які Постачальник буде надавати під час поставки товару..»
Відповідно до таблиці 1 пункту 1 Додатку 2 Тендерної документації, встановлено технічні характеристики: Матеріал корпусу - метал, пластик, нержавіюча сталь;
Матеріал бачка – поліпропілен;
Висота, см -113,0 - 136,5;
Ширина, см - 40,0-50,0;
Глибина, см -14,0-20,2;
Профіль рами, см - 0,4х0,4;
Покриття рами – порошкове;
Система подвійного змиву, л -3/4,5-3/6;
Об’єм бачка, л - 6;
Підвід води - з права зверху або зліва зверху;
Принцип роботи системи – механічний;
Диспенсер з кнопкою – так;
Диспенсер з кнопкою - суха установка;
Наявність підвісного безобідкового унітазу – так;
Матеріал унітазу - сантехнічна кераміка/ кераміка;
Ширина унітазу, см – 35-38;
Глибина унітазу, см – 48-52;
Висота унітазу, см – 37-42;
Наявність сидіння – так;
Статичне навантаження кг – 400;
Бачок- герметичний, цільнолитий
4- ступінчасте регулювання дренажного коліна
У складі тендерної пропозиції ТОВ «ЕПІЦЕНТР К» на виконання вимоги пункту 1 Додатку 1 Тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» було надано архів з файлами під назвою «Порівняльна таблиця.pdf», який містить технічні параметри, що не відповідають технічному завданню.
У складі тендерної пропозиції ТОВ «Епіцентр К» надано файл «Порівняльна таблиця.pdf», в якому для параметра «Висота, см» вказане значення: «116,5 – 136,5», у той час як вимога Замовника — «113,0 - 136,5». Таким чином, учасник пропонує товар із вужчим діапазоном налаштувань по висоті, що свідчить про гірші експлуатаційні характеристики у порівнянні з вимогами Замовника.
Аналогічно, для параметра «Глибина, см» учасником вказано значення «14,6-20,2», у той час як Замовником вимагалося «14,0-20,2», тобто учасник пропонує менш широкий діапазон, що обмежує можливості монтажу та використання продукції.
Крім того, у складі тендерної пропозиції ТОВ «Епіцентр К» простежується невідповідність у підході до зазначення технічних параметрів. Зокрема, щодо більшості характеристик, таких як ширина – (40,0 см), ширина унітазу (35,5 см), глибина унітазу (52 см), висота унітазу (37,5 см), учасником вказані чіткі, конкретні значення, які, ймовірно, підтверджують відповідність вимогам тендерної документації. Водночас для таких ключових параметрів як «висота» та «глибина» інсталяційної системи учасник надає не конкретні значення, а вказує діапазон, причому цей діапазон є вужчим або не охоплює всю вимогу замовника, що прямо свідчить про гірші технічні можливості запропонованого товару. Такий підхід є формальною спробою уникнути чіткої відповідності, що прямо порушує принцип рівного підходу до всіх учасників та вимоги документації. Вказання невідповідних діапазонів при наявності можливості зазначити конкретне значення лише підкреслює факт невідповідності пропозиції вимогам тендерної документації.
Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей, тендерна пропозиція підлягає відхиленню у разі невідповідності умовам технічної специфікації щодо предмета закупівлі, якщо такі невідповідності не належать до тих, що можуть бути усунуті відповідно до пункту 43 Особливостей. Зменшення діапазону параметрів однозначно впливає на якість і функціональність товару та не може бути усунуто в процесі виконання договору.
Пункт 2. Учасником надано недостовірну інформацію в порівняльній таблиці, що підтверджується згідно документів учасника і публічних даних
У наданій порівняльній таблиці ТОВ «Епіцентр К» зазначено «Наявність підвісного безобідкового унітазу — так». Проте, як підтверджується наданим самим учасником документом «Переклад тексту паспорта на унітаз.pdf», для параметра «тип коміра» вказано «RIM» (англ. обідок). Додатково, в паспорті виробу на офіційному сайті TM Cersanit також зазначено, що чаша унітаза є обідковою («обідкова чаша»).
Відповідно до пункту 42 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), замовник зобов’язаний здійснювати перевірку достовірності відомостей та/або документів, поданих учасниками у складі тендерних пропозицій, на основі відкритих та публічних джерел.
Зокрема, пункт 42 Особливостей встановлює:
«Замовник під час розгляду тендерної пропозиції має право використовувати відомості, що містяться у відкритих та/або загальнодоступних державних реєстрах, базах даних, електронних системах та інших інформаційних ресурсах (у тому числі мережі Інтернет), для перевірки інформації, наведеної учасником у тендерній пропозиції, та/або встановлення відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у цій тендерній документації».
Таким чином, обов’язком замовника є здійснення перевірки достовірності поданих учасником даних, у тому числі через аналіз відкритої публічної інформації, а також зіставлення відомостей, наведених у пропозиції, із офіційними документами та інформацією, що знаходиться у відкритому доступі.
У разі виявлення невідповідності або недостовірності інформації на підставі такої перевірки, замовник повинен вжити відповідних заходів, передбачених Особливостями, зокрема – відхилити тендерну пропозицію у порядку пункту 44 Особливостей.Таким чином, учасник надав недостовірну інформацію у складі тендерної пропозиції щодо ключової технічної характеристики. Згідно з підпунктом 1 пункту 44 Особливостей, подання недостовірної інформації, що має суттєве значення для визначення результатів процедури закупівлі, є безумовною підставою для відхилення тендерної пропозиції.
У наданій порівняльній таблиці ТОВ «Епіцентр К» вказано «Наявність підвісного безобідкового унітазу — так». Однак, аналіз документів, які самостійно подав учасник у складі тендерної пропозиції, зокрема «Переклад тексту паспорта на унітаз.pdf», однозначно свідчить про інше. У цьому документі для параметра «тип коміра» (rim type) зазначено «RIM», що у перекладі з англійської означає наявність обідка (обідковий унітаз). Додатково, у паспорті виробу, оприлюдненому на офіційному сайті виробника TM Cersanit (https://www.cersanit.com/ua-ua/bathroom/komplekt-s04-instalacia-system-40-mehanicna-pidvisnij-unitaz-mito-red-411-z-polipropilenovim-sidinnam-knopka-zmivu-enter-ii-bila,1626.html), прямо вказано, що чаша унітаза є обідковою («обідкова чаша»).
Таким чином, учасником у складі тендерної пропозиції подано інформацію, яка не відповідає дійсності та спростовується як публічно доступними даними офіційного виробника, так і документами, які надано самим учасником.
Відповідно до абзацу другого підпункту 1 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (у редакції, чинній на момент проведення процедури), замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника у разі подання ним недостовірної інформації, що має суттєве значення для визначення результатів процедури закупівлі, у тому числі інформації, яка не підтверджується документально або суперечить даним із відкритих публічних джерел та офіційних реєстрів:
«…замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника, якщо під час розгляду тендерної пропозиції встановлено, що учасником подано недостовірну інформацію, яка має суттєве значення для визначення результатів процедури закупівлі, у тому числі інформацію, яка не підтверджується документально або суперечить інформації, отриманій із відкритих джерел (у тому числі офіційних реєстрів)».
Отже, тендерна пропозиція ТОВ «Епіцентр К» підлягає відхиленню на підставі підпункту 1 пункту 44 Особливостей через надання недостовірної інформації, що має суттєве значення для результатів процедури закупівлі, що підтверджується як наданими у складі пропозиції документами, так і публічно доступними відомостями виробника.
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ «Епіцентр К» не відповідає умовам тендерної документації як за технічними характеристиками, так і містить недостовірну інформацію щодо предмета закупівлі. Незважаючи на це, Замовник безпідставно прийняв рішення про визначення ТОВ «Епіцентр К» переможцем, чим порушив вимоги пункту 44 Особливостей щодо підстав для відхилення тендерної пропозиції. Скаржник вважає таке рішення незаконним, а результати закупівлі такими, що підлягають скасуванню.
За наявної невідповідності тендерної пропозиції ТОВ «ЕПІЦЕНТР К», яка полягає у відсутності належного підтвердження відповідності запропонованого товару встановленим технічним вимогам Замовника згідно з Додатком 3 до тендерної документації, Замовник був зобов’язаний відхилити таку пропозицію. Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України № 1178, Замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію із зазначенням відповідної аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації чи іншим вимогам щодо предмета закупівлі, визначеним тендерною документацією. При цьому винятки щодо можливості виправлення невідповідностей передбачені лише для тих випадків, коли такі невідповідності підпадають під дію пункту 43 Особливостей.
Згідно з пунктом 43 Особливостей, невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником у складі тендерної пропозиції, вважається, зокрема, відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачено тендерною документацією. Водночас пункт 43 прямо встановлює винятки з можливості усунення невідповідностей — це, зокрема, відсутність інформації чи документів, які стосуються технічних та якісних характеристик предмета закупівлі. Іншими словами, якщо у складі пропозиції відсутні документи, що підтверджують відповідність товару технічним характеристикам, які визначені Замовником, така невідповідність не може бути виправлена учасником протягом 24 годин — а отже, є безумовною підставою для відхилення тендерної пропозиції.
Таким чином, у випадку ТОВ «ЕПІЦЕНТР К» невідповідності ряду параметрів товару, визначених технічним завданням Замовника, однозначно унеможливлювала застосування механізму усунення невідповідностей у 24-годинний строк. За таких обставин надання Замовником вимоги про усунення невідповідностей щодо інформації про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, а також подальше визначення ТОВ «ЕПІЦЕНТР К» переможцем процедури, є незаконним і суперечить вимогам законодавства про публічні закупівлі.
За наявної невідповідності тендерної пропозиції, та за ситуації, що учасник не підтвердив належним чином відповідність запропонованого товару технічним вимогам згідно Додатку 1 Замовник мав відхилити тендерну пропозицію ТОВ “ЕПІЦЕНТР К”.
Пункт 3. Учасником не надано належних документів переможця згідно вимог тендерної документації та Особливостей.
Додаток 3 до тендерної документації встановлює «Перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі»
І. Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель:
1. Документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей.
1.1. Інформаційна довідка з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення з відомостями про наявність / відсутність інформації про корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення в цьому реєстрі, що сформована не раніше 30 (тридцяти) календарних днів відносно кінцевої дати подання тендерних пропозицій, на керівника учасника / фізичну особу, яка є учасником.
Учасник завантажує в електронну систему закупівель електронні інформаційні довідки з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення файлами, отримані з реєстру та захищені кваліфікованим електронним підписом НАЗК.
Замовник перевіряє наявність кваліфікованого електронного підпису НАЗК. Якщо при перевірці електронних інформаційних довідок відсутній кваліфікований електронний підпис НАЗК – дана довідка вважається недійсною.
1.2. Витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», або довідка МВС України або відповідного територіального підрозділу про притягнення (не притягнення) до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінально-процесуальним законодавством України на керівника учасника / фізичну особу, яка є учасником.
Документ має бути сформовано не раніше 30 (тридцяти) календарних днів відносно кінцевої дати подання тендерних пропозицій.
Доступ до інформаційно-аналітичної системи (ІАС), як і можливість отримати витяг, відкритий на порталі МВС – https://vytiah.mvs.gov.ua/app/landing. Витяг засвідчується електронною печаткою служби Єдиної інформаційної системи МВС. Кожен витяг міститиме QR-код, по якому можна знайти на відповідний підтвердний запис в електронних ресурсах ІАС. Підстава – Наказ МВС від 30.03.2022 № 207 «Деякі питання ведення обліку відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості».
У разі подання тендерної пропозиції об’єднанням учасників підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі встановленими пунктом 47 Особливостей подається по кожному з учасників, які входять до складу об’єднання окремо.
Згідно наданого витягу на учасник ТОВ «Епіцентр К» керівником учасника є МИХАЙЛИШИН ПЕТРО ЙОСИПОВИЧ («Відомості про керівника юридичної особи та про інших осіб (за наявності), які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи: Керівник: МИХАЙЛИШИН ПЕТРО ЙОСИПОВИЧ Обмеження щодо представництва: згідно статуту» сторінка 2 файлу). Також дана інформація підтверджується публічними даними, а також інформацією, що підписантом довіреності (в складі пропозиції учасника) є саме генеральний директор МИХАЙЛИШИН ПЕТРО ЙОСИПОВИЧ
Учасником не було належним чином виконано вимогу Додатку 3 до тендерної документації, яким визначено перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі.
Відповідно до Додатку 3, переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір, зобов’язаний надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель:
документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей;
зокрема, інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, а також витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» або відповідну довідку МВС України, на керівника учасника — юридичної особи.
Учасником було завантажено інформаційну довідку та витяг на ім’я Тимківа Андрія Зіновійовича, який є лише уповноваженою особою згідно з довіреністю та обіймає посаду керівнику внутрішнього підрозділу, однак, відповідно до відомостей ЄДР та установчих документів, керівником учасника (директором) є Михайлишин Петро Йосипович. Таким чином, учасник не подав передбачені документацією довідки та витяги саме на керівника юридичної особи – тобто на особу, що має право діяти від імені учасника без довіреності згідно з ЄДР.
В пропозиції учасника ТОВ «ЕПІЦЕНТР К» за період 4 днів від 20 червня 2025 року не надано документів переможця на керівника учасника Михайлишин Петро Йосипович.
З огляду на викладене, учасник-переможець не надав у спосіб, передбачений тендерною документацією (Додаток 3), документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей, щодо керівника юридичної особи. Відповідно до вимог чинного законодавства та тендерної документації, пропозиція такого учасника підлягає відхиленню на підставі абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей — у зв’язку з ненаданням у встановлений спосіб та на належну особу документів переможця, що підтверджують відсутність підстав для відмови у підписанні договору.
Антимонопольний комітет України у рішенні № 6951-р/пк-пз від 22.05.2023 року підтвердив правомірність дій замовника щодо відхилення тендерної пропозиції учасника у зв’язку з тим, що переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, визначений тендерною документацією, документи, які підтверджують відсутність підстав, передбачених пунктом 44 Особливостей, саме на керівника учасника.
АМКУ встановив, що подання документів на іншу особу (уповноважену за довіреністю, директора за напрямком тощо), а не на керівника юридичної особи, суперечить вимогам тендерної документації та Особливостей, і є достатньою підставою для відхилення тендерної пропозиції.
За таких обставин рішення Замовника та подальше визначення переможцем ТОВ «ЕПІЦЕНТР К» є незаконним та підлягає скасуванню.
2.Щодо порушення принципів статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та незаконного визначення переможця процедури закупівлі:
Рішення Замовника, що визначило переможцем тендеру ТОВ «ЕПІЦЕНТР К» , є незаконним і дискримінаційним. Воно суперечить законодавству України про публічні закупівлі, зокрема принципам рівного ставлення та недискримінації, які мають застосовуватись до всіх учасників процедури закупівлі.
Таким чином, є підстави для скасування цього рішення та призначення переможцем іншого учасника, чия пропозиція відповідає вимогам тендерної документації. Учасник має право подати скаргу до АМКУ для захисту своїх прав та інтересів.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотримання встановлених принципів та недискримінація учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3)відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Визначивши за наявних невідповідностей – переможцем тендерну пропозицію, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з якими замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, але підстави для такого відхилення відсутні на підставі наведеного вище.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення його пропозиції.
Враховуючи наведену вище інформацію, Скаржник вважає, що наявні підстави для задоволення його скарги в повному обсязі із метою захисту його порушених інтересів в зазначеній закупівлі.
Враховуючи викладене, прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити вищезазначені дії.
Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, Закону та на підставі зазначеного вище,
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Визнати рішення Замовника у вигляді протоколу № 3-40/2-25 від 20.06.2025 року про визначення переможцем тендерної пропозиції ТОВ «ЕПІЦЕНТР К» неправомірним та необґрунтованим, прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель із наступних підстав - належним чином не надано інформацію та документи на підтвердження технічного завдання закупівлі в складі пропозиції даного учасника, а саме учасником не виконано вимогу –« документ (сканкопія оригіналу), який підтверджує відповідність якості запропонованого товару усім вимогам замовника та технічним умовам товару згідно Додатку 1» 3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення у вигляді протоколу № 3-40/2-25 від 20.06.2025 року про визначення переможцем тендерної пропозиції ТОВ «ЕПІЦЕНТР К» через відсутність законних підстав. 4. Зобов’язати Замовника відхилити пропозиції ТОВ «ЕПІЦЕНТР К» на підставі пункту 44 Особливостей. Додатки: 1. Копія протоколу № 3-40/2-25 про визначення переможця пропозиції від 20.06.2025 р. 2. Копія Тендерної документації процедури закупівлі. 3. Неналежно надані документи на підтвердження відповідності вимогам, що в частині документів переможця і технічного завдання. Всі документи знаходяться у відкритому доступі за посиланням закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/Ua-2025-05-23-002508-a З повагою, Директор Когут Тарас Миколайович
Вимога
Є відповідь
неправомірне визначення переможця
Номер:
6c84a00b22744afba9530f69bbf44849
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-23-002508-a.b1
Назва:
неправомірне визначення переможця
Вимога:
Учасник закупівлі UA-2025-05-23-002508-a ТОВ «Лейлі» звертає увагу, що при визначенні переможця, Замовник свідомо або через недостатньо ретельне вивчення пропозиції учасника ТОВ "Епіцентр К", з порушенням вимог тендерної документації, прийняв помилкове рішення про визначення переможця.
На підтвердження надаємо наступну аргументацію:
1) На виконання вимог додатка 2 до ТД учасник ТОВ "Епіцентр К надає порівняльну таблицю технічних та якісних характеристик «Порівняльна таблиця.pdf» у якій в колонці №4 для параметра «висота,см» вказує значення: «116,5 – 136,5», при тому, що у колонці №2 вимагалися значення: «113,0 - 136,5;». Тобто учасник пропонує продукцію, яка має вужче діапазонне значення, ніж вимагалось умовами Додатку 2 до ТД, що однозначно трактується як гірший показник.
Те ж саме стосується вимоги до параметра «Глибина, см», для якого учасник вказує значення «14,6-20,2» при тому що вимога замовника має значення «14,0-20,2», тобто продукт пропонований учасинком має меншу можливість до регулювання по глибині, а значить є гіршим за вказаним параметром.
Таким чином, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей – тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
2) У порівняльній таблиці «Порівняльна таблиця.pdf» учасник ТОВ "Епіцентр К вказує наступний параметр: «Наявність підвісного безобідкового унітазу – так», однак «підвісний унітаз MITO RED з сидінням», яким комплектується інсталяційна система, пропонована учасником, є обідковим. Це підтверджує і сам учасник, надаючи до пропозиції файл «Переклад тексту паспорта на унітаз.pdf», де для параметра «тип коміра» вказується значення «RIM» (англ. Обід, край, обідок);
Додатково учасник надає файл «Паспорт Інсталяційний_сет_С04_Міто.pdf», завантажений з офіційного сайту виробника ТМ Cersanit (https://www.cersanit.com/ua-ua/bathroom/komplekt-s04-instalacia-system-40-mehanicna-pidvisnij-unitaz-mito-red-411-z-polipropilenovim-sidinnam-knopka-zmivu-enter-ii-bila,1626.html), де також виробником чітко вказано, що тип обідка унітаза – «обідкова чаша».
Таким чином, Учасник у документі «Порівняльна таблиця.pdf» надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, у зв’язку з чим, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі підпункту 1 пункту 44 Особливостей – Учасник зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів.
Пов'язані документи:
Учасник
- Переклад тексту паспорта на унітаз.pdf 23.06.2025 20:37
- Паспорт Інсталяційний_сет_С04_Міто.pdf 23.06.2025 20:37
- Вимога УЗ 2.pdf.p7s 23.06.2025 20:37
- Вимога УЗ 2.pdf 23.06.2025 20:37
- Порівняльна таблиця (2).pdf 23.06.2025 20:37
Дата подачі:
23.06.2025 20:37
Вирішення:
Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія), розглянувши скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «ЛЕЙЛІ» (код ЄДРПОУ: 44935950) від 25 червня 2025 № UA-2025-05-23-002508-a.b2 (надалі – Скарга) щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі, зобов’язала Замовника АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ» В ОСОБІ ФІЛІЇ «ВОКЗАЛЬНА КОМПАНІЯ» (код ЄДРПОУ: 43665271), скасувати рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю «Епіцентр К» (код ЄДРПОУ: 32490244) переможцем процедури закупівлі — «код ДК 021:2015 – 44410000-7 Вироби для ванної кімнати та кухні (Система інсталяційна в комплекті: кнопка, підвісний унітаз з сидінням)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-05-23-002508-a . Рішення буде виконане у встановлені законодавством терміни.
Статус вимоги:
Задоволено