-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
44210000-5 - Конструкції та їх частини (обмежувальні стаціонарні стовпчики та стовпчики зі з’ємною верхньою частиною з індивідуальним замком та ключем)
Завершена
1 191 165.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 11 911.65 UAH
мін. крок: 1% або 11 911.65 UAH
Період оскарження:
22.05.2025 16:06 - 20.06.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
fc3394fd8c2e4b43a0e1f5d013513fcf
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-22-011809-a.a1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Оскарження дискрим АМКУ_.docx 26.05.2025 17:17
- ТУ У 25.9-40374335-003.2020 - Аркуш 6.JPG 26.05.2025 17:17
- Креслення 1 UA-2024-11-22-008106-a.jpeg 26.05.2025 17:17
- ТУ У 25.9-40374335-003.2020 - Аркуш 13.JPG 26.05.2025 17:17
- Креслення 3 UA-2024-11-22-008106-a.jpeg 26.05.2025 17:17
- ТУ У 25.9-40374335-003.2020 - Аркуш 14.JPG 26.05.2025 17:17
- ТУ У 25.9-40374335-003.2020 - Аркуш 22.JPG 26.05.2025 17:17
- Креслення 2 UA-2024-11-22-008106-a.jpeg 26.05.2025 17:18
- DSTU_B_V.2.6-199-2014-2.pdf 26.05.2025 17:18
- Технічне завдання.docx 26.05.2025 17:18
- Креслення 1 UA-2024-06-24-006046-a.jpeg 26.05.2025 17:18
- ТУ У 25.9-40374335-003.2020 - Аркуш 23.JPG 26.05.2025 17:18
- Креслення 2 UA-2024-06-24-006046-a.jpeg 26.05.2025 17:18
- ТУ У 25.9-40374335-003.2020 - Аркуш 1.JPG 26.05.2025 17:18
- sign.p7s 26.05.2025 17:48
- Додаткові пояснення.pdf.p7s 29.05.2025 15:45
- Додаткові пояснення.docx 29.05.2025 15:45
- Додаткові пояснення.pdf 29.05.2025 15:45
- Відповідь на скаргу до АМКУ 28.05.2025 11:47
- СОУ КЗПС 74.9-02568182-003.2016.pdf 28.05.2025 11:47
- ТУ ТОВ ВО РЕЛАЙН від 17.03.2020 р..pdf 28.05.2025 11:47
- ТУ У 25.9-40374335-003.2020 - Аркуш 1.jpg 28.05.2025 11:47
- ТУ У 25.9-40374335-003.2020 - Аркуш 23.jpg 28.05.2025 11:47
- рішення від 28.05.2025 № 8483.pdf 28.05.2025 15:21
- Інформація про резолютивну частину рішення від 05.06.2025 № 9014.pdf 06.06.2025 11:37
- рішення від 05.06.2025 № 9014.pdf 10.06.2025 15:16
Дата прийняття скарги до розгляду:
26.05.2025 17:57
Дата розгляду скарги:
05.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
28.05.2025 15:22
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
10.06.2025 15:16
Дата виконання рішення Замовником:
18.06.2025 08:13
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення виконано
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
44f6ea80ad314beaa9f409fafdaca85b
Заголовок пункту скарги:
Порушення Додатку №2
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Хочемо наголосити на тому, що замовник установив дискримінаційну вимогу по відношенню до нас, а саме щодо наявності:
«Учасник у складі пропозиції надає скан-копії наступних документів:
- Витягу з «Технічних умов Виробника» згідно яких виробляються
обмежувальні стовпчики(перший аркуш та аркуші які містять опис та креслення товару) ТУ повинні бути з відміткою про внесення до бази даних «Технічні умови України» та штампом «Перевірено» та відміткою про взяття на облік»(цитата).
Оскаржувана вимога тендерної документації Замовника (п. 5.2 щодо надання витягу з Технічних умов (ТУ), що містить креслення конкретного виробу з відмітками про внесення до бази «Технічні умови України») є дискримінаційною та суттєво звужує коло потенційних учасників.
Замовник фактично обмежує можливість участі у закупівлі лише тим виробникам, які заздалегідь внесли саме його креслення до власних ТУ.
Підкреслюємо, що відповідно до Технічних умов ТУ У 25.9-40374335-003:2020 (документ «ТУ У 25.9-40374335-003.2020 Огородження дорожні та напрямні пристрої_проект») продукція, що випускається нашим підприємством, має технічні характеристики, які повністю відповідають вимогам тендерної документації (надається перша та відповідні сторінки ТУ, як доказ порушеного права в нашому ТУ не має креслення так як хоче замовник за 7 днів до завершення прийняття пропозицій), зокрема:
• корпус стовпчиків виготовляється з нержавіючої сталі, залитої армованим бетоном;
• верхня частина стовпчиків закривається методом зварювання з подальшим поліруванням, відповідно до стандарту ДСТУ Б В.2.6-199:2014;
• нанесення світлоповертаючої плівки червоного кольору шириною 50 мм відповідно до ДСТУ 4100:2021;
• продукція проходить обов’язковий вхідний контроль матеріалів та періодичні випробування, що підтверджує відповідність технічним та якісним параметрам, згідно з пунктами 4.4-4.10 зазначених ТУ.
Якщо Замовник торгів хоче здійснити перевірку технічних характеристик нехай робить перевірку загальні конструктивні особливості закуповуваного товару але не специфічне креслення яке за своєю суттю не містить ні якої різниці в виробах, а лише містить процесуально заточку, що б конкретний Учасник вніс до свого ТУ креслення замовника.
Замовник, змінюючи креслення від закупівлі до закупівлі, штучно створює умови (UA-2024-11-22-008106-a та UA-2024-06-24-006046-a «також надаємо креслення в цих закупівлях та оголошення як підтвердження порушеного права), за яких участь у процедурі можуть взяти тільки підприємства, які завчасно зареєстрували саме ці креслення у своїх ТУ.
Окремо звертаємо увагу на нестабільність технічних характеристик самих антипаркувальних стаціонарних стовпчиків у попередніх закупівлях Замовника у 2024 році. Наприклад, креслення закупівлі UA-2024-06-24-006046-a («Креслення 1 UA-2024-06-24-006046-a.jpeg», «Креслення 2 UA-2024-06-24-006046-a.jpeg») суттєво відрізняються від креслень закупівлі UA-2024-11-22-008106-a («Креслення 1 UA-2024-11-22-008106-a.jpeg», «Креслення 2 UA-2024-11-22-008106-a.jpeg», «Креслення 3 UA-2024-11-22-008106-a.jpeg») за такими характеристиками, як діаметр труб та наявність бетону. Така нестабільність технічних характеристик підтверджує необґрунтованість і надмірну деталізацію вимог щодо окремої реєстрації креслень комплектуючих.
Це прямо суперечить принципам недискримінації учасників, закладеним у Законі України «Про публічні закупівлі».
Така практика Замовника може призвести до суттєвих негативних наслідків для держави та громадян, зокрема до зменшення конкуренції на ринку, штучного завищення цін та необґрунтованого використання бюджетних коштів.
З огляду на викладене, просимо Комісію АМКУ зобов'язати Замовника внести зміни до тендерної документації, виключивши вимогу про надання витягів з ТУ, які містять саме конкретне креслення продукції, та замінити її на вимогу підтвердження відповідності продукції загальним технічним характеристикам та стандартам.
Хочемо наголосити на тому, що замовник установив дискримінаційну вимогу по відношенню до нас, а саме щодо наявності:
«- витяг «Технічних умов Виробника» згідно яких виробляються замок та ключ (перший аркуш та аркуші які містять опис та креслення товару) ТУ повинні бути з відміткою про внесення до бази даних «Технічні умови України» та штампом «Перевірено» та відміткою про взяття на облік»(цитата).
Оскаржується вимога тендерної документації Замовника (пункт 5.2) щодо надання витягу з «Технічних умов Виробника» (ТУ) на замок та ключ для антипаркувальних стовпчиків із зазначенням креслень, що мають бути внесені до бази даних «Технічні умови України».
Вважаємо зазначену вимогу дискримінаційною, оскільки предметом закупівлі є антипаркувальні стовпчики, а не замки та ключі окремо, ми не маємо таких технічних умов
Виготовлення замків та ключів, як комплектуючих для стовпчиків, є технологічною складовою загального процесу виробництва, що регламентується чинними стандартами. Зокрема, відповідно до наших Технічних умов ТУ У 25.9-40374335-003:2020 («ТУ У 25.9-40374335-003.2020 Огородження дорожні та напрямні пристрої_проект») (надаємо як доказ порушеного права), ми підтверджуємо, що виготовлення усіх комплектуючих деталей, включаючи замки та ключі, здійснюється з дотриманням ДСТУ Б В.2.6-199:2014 сторінка 6 (надається як доказ порушеного права), який визначає вимоги до зварювання, та інших загальних стандартів якості і безпеки.
Вимога Замовника щодо окремої реєстрації креслень замків та ключів в базі даних «Технічні умови України» є штучним обмеженням конкуренції, оскільки замки та ключі не є самостійним предметом закупівлі і не потребують окремого ТУ.
Дана вимога суттєво обмежує коло потенційних учасників, які мають належну технологічну базу та можливість виготовляти високоякісні комплектуючі без необхідності окремої реєстрації креслень.
Подібні дискримінаційні вимоги можуть призвести до суттєвих негативних наслідків для держави, зокрема, до звуження конкуренції, завищення вартості закупівель та неефективного використання бюджетних коштів. Подібна позиція вже визнавалась АМКУ неприйнятною та дискримінаційною у попередніх рішеннях Комітету та Комісії АМКУ.
Враховуючи зазначене, просимо Комісію АМКУ зобов'язати Замовника виключити з тендерної документації вимогу щодо надання витягу з ТУ окремо на замок та ключ, замінивши її на вимогу підтвердження відповідності загальним стандартам та технічним характеристикам, встановленим для продукції, що є предметом закупівлі.
«Учасник у складі пропозиції надає скан-копії наступних документів:
- Витягу з «Технічних умов Виробника» згідно яких виробляються
обмежувальні стовпчики(перший аркуш та аркуші які містять опис та креслення товару) ТУ повинні бути з відміткою про внесення до бази даних «Технічні умови України» та штампом «Перевірено» та відміткою про взяття на облік»(цитата).
Оскаржувана вимога тендерної документації Замовника (п. 5.2 щодо надання витягу з Технічних умов (ТУ), що містить креслення конкретного виробу з відмітками про внесення до бази «Технічні умови України») є дискримінаційною та суттєво звужує коло потенційних учасників.
Замовник фактично обмежує можливість участі у закупівлі лише тим виробникам, які заздалегідь внесли саме його креслення до власних ТУ.
Підкреслюємо, що відповідно до Технічних умов ТУ У 25.9-40374335-003:2020 (документ «ТУ У 25.9-40374335-003.2020 Огородження дорожні та напрямні пристрої_проект») продукція, що випускається нашим підприємством, має технічні характеристики, які повністю відповідають вимогам тендерної документації (надається перша та відповідні сторінки ТУ, як доказ порушеного права в нашому ТУ не має креслення так як хоче замовник за 7 днів до завершення прийняття пропозицій), зокрема:
• корпус стовпчиків виготовляється з нержавіючої сталі, залитої армованим бетоном;
• верхня частина стовпчиків закривається методом зварювання з подальшим поліруванням, відповідно до стандарту ДСТУ Б В.2.6-199:2014;
• нанесення світлоповертаючої плівки червоного кольору шириною 50 мм відповідно до ДСТУ 4100:2021;
• продукція проходить обов’язковий вхідний контроль матеріалів та періодичні випробування, що підтверджує відповідність технічним та якісним параметрам, згідно з пунктами 4.4-4.10 зазначених ТУ.
Якщо Замовник торгів хоче здійснити перевірку технічних характеристик нехай робить перевірку загальні конструктивні особливості закуповуваного товару але не специфічне креслення яке за своєю суттю не містить ні якої різниці в виробах, а лише містить процесуально заточку, що б конкретний Учасник вніс до свого ТУ креслення замовника.
Замовник, змінюючи креслення від закупівлі до закупівлі, штучно створює умови (UA-2024-11-22-008106-a та UA-2024-06-24-006046-a «також надаємо креслення в цих закупівлях та оголошення як підтвердження порушеного права), за яких участь у процедурі можуть взяти тільки підприємства, які завчасно зареєстрували саме ці креслення у своїх ТУ.
Окремо звертаємо увагу на нестабільність технічних характеристик самих антипаркувальних стаціонарних стовпчиків у попередніх закупівлях Замовника у 2024 році. Наприклад, креслення закупівлі UA-2024-06-24-006046-a («Креслення 1 UA-2024-06-24-006046-a.jpeg», «Креслення 2 UA-2024-06-24-006046-a.jpeg») суттєво відрізняються від креслень закупівлі UA-2024-11-22-008106-a («Креслення 1 UA-2024-11-22-008106-a.jpeg», «Креслення 2 UA-2024-11-22-008106-a.jpeg», «Креслення 3 UA-2024-11-22-008106-a.jpeg») за такими характеристиками, як діаметр труб та наявність бетону. Така нестабільність технічних характеристик підтверджує необґрунтованість і надмірну деталізацію вимог щодо окремої реєстрації креслень комплектуючих.
Це прямо суперечить принципам недискримінації учасників, закладеним у Законі України «Про публічні закупівлі».
Така практика Замовника може призвести до суттєвих негативних наслідків для держави та громадян, зокрема до зменшення конкуренції на ринку, штучного завищення цін та необґрунтованого використання бюджетних коштів.
З огляду на викладене, просимо Комісію АМКУ зобов'язати Замовника внести зміни до тендерної документації, виключивши вимогу про надання витягів з ТУ, які містять саме конкретне креслення продукції, та замінити її на вимогу підтвердження відповідності продукції загальним технічним характеристикам та стандартам.
Хочемо наголосити на тому, що замовник установив дискримінаційну вимогу по відношенню до нас, а саме щодо наявності:
«- витяг «Технічних умов Виробника» згідно яких виробляються замок та ключ (перший аркуш та аркуші які містять опис та креслення товару) ТУ повинні бути з відміткою про внесення до бази даних «Технічні умови України» та штампом «Перевірено» та відміткою про взяття на облік»(цитата).
Оскаржується вимога тендерної документації Замовника (пункт 5.2) щодо надання витягу з «Технічних умов Виробника» (ТУ) на замок та ключ для антипаркувальних стовпчиків із зазначенням креслень, що мають бути внесені до бази даних «Технічні умови України».
Вважаємо зазначену вимогу дискримінаційною, оскільки предметом закупівлі є антипаркувальні стовпчики, а не замки та ключі окремо, ми не маємо таких технічних умов
Виготовлення замків та ключів, як комплектуючих для стовпчиків, є технологічною складовою загального процесу виробництва, що регламентується чинними стандартами. Зокрема, відповідно до наших Технічних умов ТУ У 25.9-40374335-003:2020 («ТУ У 25.9-40374335-003.2020 Огородження дорожні та напрямні пристрої_проект») (надаємо як доказ порушеного права), ми підтверджуємо, що виготовлення усіх комплектуючих деталей, включаючи замки та ключі, здійснюється з дотриманням ДСТУ Б В.2.6-199:2014 сторінка 6 (надається як доказ порушеного права), який визначає вимоги до зварювання, та інших загальних стандартів якості і безпеки.
Вимога Замовника щодо окремої реєстрації креслень замків та ключів в базі даних «Технічні умови України» є штучним обмеженням конкуренції, оскільки замки та ключі не є самостійним предметом закупівлі і не потребують окремого ТУ.
Дана вимога суттєво обмежує коло потенційних учасників, які мають належну технологічну базу та можливість виготовляти високоякісні комплектуючі без необхідності окремої реєстрації креслень.
Подібні дискримінаційні вимоги можуть призвести до суттєвих негативних наслідків для держави, зокрема, до звуження конкуренції, завищення вартості закупівель та неефективного використання бюджетних коштів. Подібна позиція вже визнавалась АМКУ неприйнятною та дискримінаційною у попередніх рішеннях Комітету та Комісії АМКУ.
Враховуючи зазначене, просимо Комісію АМКУ зобов'язати Замовника виключити з тендерної документації вимогу щодо надання витягу з ТУ окремо на замок та ключ, замінивши її на вимогу підтвердження відповідності загальним стандартам та технічним характеристикам, встановленим для продукції, що є предметом закупівлі.
×
-
Назва доказу:
ТУ У 25.9-40374335-003.2020 - Аркуш 23
-
Повʼязаний документ:
ТУ У 25.9-40374335-003.2020 - Аркуш 23.JPG
-
-
Назва доказу:
ТУ У 25.9-40374335-003.2020 - Аркуш 22
-
Повʼязаний документ:
ТУ У 25.9-40374335-003.2020 - Аркуш 22.JPG
-
-
Назва доказу:
ТУ У 25.9-40374335-003.2020 - Аркуш 14
-
Повʼязаний документ:
ТУ У 25.9-40374335-003.2020 - Аркуш 14.JPG
-
-
Назва доказу:
ТУ У 25.9-40374335-003.2020 - Аркуш 13
-
Повʼязаний документ:
ТУ У 25.9-40374335-003.2020 - Аркуш 13.JPG
-
-
Назва доказу:
ТУ У 25.9-40374335-003.2020 - Аркуш 6
-
Повʼязаний документ:
ТУ У 25.9-40374335-003.2020 - Аркуш 6.JPG
-
-
Назва доказу:
ТУ У 25.9-40374335-003.2020 - Аркуш 1
-
Повʼязаний документ:
ТУ У 25.9-40374335-003.2020 - Аркуш 1.JPG
-
-
Назва доказу:
Креслення 3 UA-2024-11-22-008106-a
-
Повʼязаний документ:
Креслення 3 UA-2024-11-22-008106-a.jpeg
-
-
Назва доказу:
Креслення 2 UA-2024-11-22-008106-a
-
Повʼязаний документ:
Креслення 2 UA-2024-11-22-008106-a.jpeg
-
-
Назва доказу:
Креслення 1 UA-2024-11-22-008106-a
-
Повʼязаний документ:
Креслення 1 UA-2024-11-22-008106-a.jpeg
-
-
Назва доказу:
Креслення 2 UA-2024-06-24-006046-a
-
Повʼязаний документ:
Креслення 2 UA-2024-06-24-006046-a.jpeg
-
-
Назва доказу:
Креслення 1 UA-2024-06-24-006046-a
-
Повʼязаний документ:
Креслення 1 UA-2024-06-24-006046-a.jpeg
-
-
Назва доказу:
DSTU_B_V.2.6-199-2014-2
-
Повʼязаний документ:
DSTU_B_V.2.6-199-2014-2.pdf
-
-
Назва доказу:
Технічне завдання
-
Повʼязаний документ:
Технічне завдання.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти цю Скаргу до розгляду. 2. Виключити вимогу зазначену в обґрунтуванні пункті 1 цієї Скарги та яка зазначена в пункті 5.2 Додатку № 2 до тендерної документації; 3. Виключити вимогу зазначену в обґрунтуванні пункті 2 цієї Скарги та яка зазначена в пункті 5.2 Додатку № 2 до тендерної документації.