-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Ремонт установок переміщення вантажів ТЕЦ-5 за адресою: м.Київ, вул.Промислова,4
Завершена
11 931 960.22
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 119 319.60 UAH
мін. крок: 1% або 119 319.60 UAH
Період оскарження:
22.05.2025 15:37 - 30.05.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
скарга
Номер:
3bfba4f074554fd6b46c03075740d9d6
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-22-011065-a.c2
Назва:
скарга
Скарга:
До: Антимонопольного комітету України
Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ 03035
Замовник: КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВРАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ) "КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО" код ЄДРПОУ: 40538421
Адреса: М. КИЇВ, ПЛ. ІВАНА ФРАНКА, БУД. 5
Суб’єкт оскарження: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВЕ ПІДПРИЄМСТВО "ІНТЕРМАШ"
код ЄДРПОУ: 35229582
Адреса: КІРОВОГРАДСЬКА ОБЛ., М. ОЛЕКСАНДРІЯ, ПРОСП. СОБОРНИЙ, БУД. 51/1
Відомості про процедуру закупівлі: Ідентифікатор: UA-2025-05-22-011065-a
Предмет: ДК 021:2015: 50530000-9: Послуги з ремонту і технічного обслуговування техніки (Ремонт установок переміщення вантажів ТЕЦ-5 за адресою: м.Київ, вул.Промислова,4)
СКАРГА
Замовник розпочав тендерну процедуру відкритих торгів з особливостями. Скаржник виявив намір взяти участь у відповідному тендері та, відповідно до умов тендерної документації, подав свою тендерну пропозицію.
За результатами розгляду пропозицію ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КОМПЛЕКССТАНДАРТ" (надалі – Переможець) було визначено переможцем та було опубліковане повідомлення про намір укласти договір, у той час, як вона містила невідповідності.
1. Щодо назв обладнання та кошторисних розрахунків.
Відповідно до пункту 9 додатку 4 до тендерної документації встановлено вимоги до розрахунку вартості послуг, зокрема:
9.1. У складі своєї тендерної пропозиції для підтвердження вартості послуг Учасник повинен надати кошторисну документацію, а саме:
- договірну ціну, локальні кошториси, підсумкову відомість ресурсів (в форматі Word або Excel); у документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися інформація про країну походження товару щодо кожної номенклатурної позиції;
- інформаційну модель договірної ціни (у форматі *.imd) програмного комплексу «АВК-5» в поточній редакції або у форматі інформаційного блоку даних (*.bdcu; *.bdcr), що сумісні з програмним комплексом «АВК-5» без втрати даних.
9.2. Цінова пропозиція (договірна ціна) розробляється Учасником у відповідності до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281.
9.3. Договірна ціна Учасника не повинна відрізнятися від Технічної специфікації в частині обсягів послуг.
9.4. У вартості послуг Учасником враховуються прямі, загальновиробничі витрати, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат організації, кошти на сплату податків, встановлені чинним законодавством, у разі необхідності - інші супутні витрати (на відрядження своїх працівників, проведення повного позачергового технічного опосвідчення кранів спеціалізованою організацією, доставку обладнання Виконавця на об'єкт Замовника, розробку комплекту робочої документації на ремонт кранів, тощо).
9.5. Учасником у складі цінової пропозиції визначається:
- заробітна плата - у відповідності до «Настанови з визначення вартості будівництва»;
- загальновиробничі витрати - на підставі п.5.13 розділу V «Настанови з визначення вартості будівництва»;
- адміністративні витрати - на підставі п.5.17 розділу V «Настанови з визначення вартості будівництва»;
- кошторисний прибуток - на підставі п.5.30 розділу V «Настанови з визначення вартості будівництва».
9.6. Закупівлю матеріалів, необхідних для надання послуг, забезпечує Виконавець.
Вартість матеріально-технічних ресурсів у складі прямих витрат визначається за відповідними обґрунтованими цінами на відповідні ресурси.
Технічні характеристики матеріалів, що використовуються при наданні послуг, мають відповідати вимогам нормативно-технічної та технологічної документації.
Доставка ТМЦ на майданчик Замовника (01013, м. Київ, вул. Промислова, 4, ТЕЦ-5 СП «КИЇВСЬКІ ТЕЦ» КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО») виконується за рахунок Виконавця.
Відповідно до пункту 13 додатку 4 до тендерної документації встановлено вимоги щодо локалізації виробництва, зокрема:
Учасник повинен зазначити в частині визначення переліку товарів, закупівля яких має здійснюватися з урахуванням ступеня локалізації виробництва (відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» щодо створення передумов для сталого розвитку та модернізації вітчизняної промисловості», що набрав чинності 14.07.2022 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1977-20#Text) та постанови КМУ від 02.08.2022 №861 «Про затвердження порядків підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів та проведення моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва» (https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-zatverdzhennia-poriadkiv-pidtverd-a861) та надати відповідне підтвердження у складі своєї тендерної пропозиції, а саме:
- заповнений та підписаний Додаток 2 до Технічної специфікації;
- гарантійний лист, який містить інформацію про включення такого товару до Переліку та відповідний пункт Переліку та ступінь локалізації визначеного Законом для такого товару та відповідний рік (якщо Учасник не надасть відповідних документів або значення ступеня локалізації буде меншим, ніж це визначено Законом щодо локалізації виробництва, для такого товару та відповідного року, то тендерна пропозиція такого Учасника підлягає відхиленню);
- копію сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується Учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
Вимога щодо підтвердження ступеня локалізації не застосовується - виключенням є товари, вартість яких дорівнює або перевищує суми, зазначені в Угоді про державні закупівлі, укладеній 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві, а також положеннях про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, зокрема угодах про вільну торгівлю, в гривневому еквіваленті на дату закупівлі і країною походження яких є країни, з якими Україна уклала такі угоди, та країни, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України “Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі”, що підтверджується сертифікатом про походження товару, про що Учасник надає у складі своєї тендерної пропозиції лист-пояснення та сертифікат походження товару з країни, яка є членом цієї Угоди.
Відповідно до додатку 2 до технічної специфікації додатку 4 до тендерної документації:
Інформація про товар / обладнання,
закупівля якого має здійснюватися з урахуванням ступеня локалізації виробництва
№ з/п Найменування
товару / обладнання Технічні характеристики товару / обладнання Од. виміру Кількість Виробник товару / обладнання * Країна походження товару / обладнання **
1 Трансформатор ОСОВ-0,25 0,25 кВА, 380/220/12 В згідно вимог ТУ заводу виробника шт. 1
2 Трансформатор ОСОВ-0,63 0,63 кВА, 380/220/12 В згідно вимог ТУ заводу виробника шт. 1
3 Трансформатор ОСОВ-1,0-У5 380/220 В згідно вимог ТУ заводу виробника шт. 2
4 Трансформатор ОСОВ-1,6
1,6 кВА, 380/220 В згідно вимог ТУ заводу виробника шт. 1
* Учасником зазначається найменування виробника із зазначенням організаційно-правової форми (товариство з обмеженою відповідальністю, приватне підприємство тощо).
** Країною походження товару вважається країна, у якій товар був повністю вироблений або підданий достатній переробці відповідно до критеріїв, встановлених Митним кодексом України.
1.1. Щодо назв обладнання.
В складі пропозиції було надано кошторисну документацію (файл: кошторис_29.05.2025), в тому числі у підсумкову відомість ресурсів (файл: 14_ДЦ_ПВР), відповідно до якої використовується наступне обладнання:
- Трансформатор ОСОВ-0,25 0,25 кВА, 380/220/12 В;
- Трансформатор ОСОВ-0,63 0,63 кВА, 380/220/12 В;
- Трансформатор ОСОВ-1,0-У5 380/220 В;
- Трансформатор ОСОВ-1,6 1,6 кВА, 380/220 В.
Також, було надано заповнений додаток 2 до технічної специфікації вих. № 298-25 від 28.05.2025 (файл: Додаток 2), відповідно до якого буде використовуватись наступний товар/обладнання:
- Трансформатор ОСОВ-0,25 0,25 кВА, 380/220/12 В;
- Трансформатор ОСОВ-0,63 0,63 кВА, 380/220/12 В;
- Трансформатор ОСОВ-1,0-У5 380/220 В;
- Трансформатор ОСОВ-1,6 1,6 кВА, 380/220 В.
Тобто, в кошторисній документації та заповненому додатку 2 до технічної специфікації вказано однаковий товар. Варто звернути увагу, що за посиланням https://prozorro.gov.ua/search/products за цими назвами товару: міститься наступна інформація: "За вашим запитом нічого не знайдено. Спробуйте змінити параметри пошуку".
Разом з тим, учасник надав, гарантійний лист щодо локалізації вих. № 297-25 від 28.05.2025 (файл: Гарантійний лист щодо локалізації), проте в ньому вказано інший товар ніж в кошторисній документації та заповненому додатку 2 до технічної специфікації, зокрема:
- Трансформатор ОСОВ-0,25-У5 380/220/12;
- Трансформатор ОСОВ-0,63-У5 380/220/12;
- Трансформатор ОСОВ-1,0-У5 380/220;
- Трансформатор ОСОВ-1,6-У5 380/220.
Звертаємо увагу, що за посиланням https://prozorro.gov.ua/search/products за цими назвами товару міститься інформація про товар, який відповідає інформації, яка зазначена учасником в гарантійному листі, щодо локалізації.
Наголошуємо, що три з чотирьох позицій мають маркування в назві «-У5», що відрізняється від назви вказаній в кошторисних документах та заповненому додатку 2 до технічної специфікації. Вказані розбіжності є суттєвими, оскільки в таких документах вимагали вказати саме назву товару.
Як приклад, iphone pro та iphone pro max – є різним товаром, так само і в нашій ситуації.
Отже, учасник в кошторисних розрахунках та в заповненому додатку 2 до технічної специфікації зазначив інший товар ніж той, що ним вказано в гарантійному листі про локалізацію.
Таким чином, в складі пропозиції учасника відсутній гарантійний лист, який містить інформацію про включення товару до Переліку та відповідний пункт Переліку та ступінь локалізації визначеного Законом для такого товару та відповідний рік саме для товару, який учасник вказує в кошторисній документації та заповненому додатку 2 до технічної специфікації.
Враховуючи вищевикладене, тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Вважаємо, що Замовник порушив принципи здійснення закупівель, встановлені частиною першою статті 5 ЗУ "Про публічні закупівлі", зокрема принципи добросовісної конкуренції серед учасників, об'єктивного та неупередженого визначення переможця.
Факт порушених прав підтверджується тим, що ми є учасником відповідної процедури закупівлі. Замовник не врахував відсутність необхідних документів у пропозиції учасника та визнав його переможцем всупереч вимогам тендерної документації та положенням чинного законодавства, що в свою чергу призвело до порушення наших майнових прав.
З огляду на викладене та керуючись статтею 18 ЗУ "Про публічні закупівлі", –
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення Переможця та рішення про намір укласти з ним договір.
3. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі, допущених Замовником.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів:
1. Копія протоколу № 1034ВС від 11.06.2025 року на 1 арк.
З повагою,
Директор Олег СТРИЖАК
Пов'язані документи:
Учасник
- Протокол_1034ВС_Розгляд,_визначення_переможця.docx 16.06.2025 15:26
- Скарга на переможця ред 2.docx 16.06.2025 15:26
- sign.p7s 16.06.2025 15:27
- Рішення від 18.06.2025 №9718.pdf 18.06.2025 17:58
- інформація про перенесення розгляду скарги від 26.06.2025 №1454.pdf 26.06.2025 15:22
- Інформація про резолютивну частину рішення від 03.07.2025 №10517.pdf 04.07.2025 09:46
- Рішення від 03.07.2025 №10517.pdf 04.07.2025 17:32
- Заперечення АМКУ (2).docx 20.06.2025 15:55
- Заперечення АМКУ (2).pdf 20.06.2025 15:55
- Заперечення АМКУ (2).docx.p7s.zip 20.06.2025 22:20
Дата прийняття скарги до розгляду:
16.06.2025 15:41
Дата розгляду скарги:
26.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
18.06.2025 17:58
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
04.07.2025 17:32
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
cd3baf42b6f448ac84d17940a808ddef
Заголовок пункту скарги:
оскарження рішення про визначення переможцем торгів
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
1. Щодо назв обладнання та кошторисних розрахунків.
Відповідно до пункту 9 додатку 4 до тендерної документації встановлено вимоги до розрахунку вартості послуг, зокрема:
9.1. У складі своєї тендерної пропозиції для підтвердження вартості послуг Учасник повинен надати кошторисну документацію, а саме:
- договірну ціну, локальні кошториси, підсумкову відомість ресурсів (в форматі Word або Excel); у документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися інформація про країну походження товару щодо кожної номенклатурної позиції;
- інформаційну модель договірної ціни (у форматі *.imd) програмного комплексу «АВК-5» в поточній редакції або у форматі інформаційного блоку даних (*.bdcu; *.bdcr), що сумісні з програмним комплексом «АВК-5» без втрати даних.
9.2. Цінова пропозиція (договірна ціна) розробляється Учасником у відповідності до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281.
9.3. Договірна ціна Учасника не повинна відрізнятися від Технічної специфікації в частині обсягів послуг.
9.4. У вартості послуг Учасником враховуються прямі, загальновиробничі витрати, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат організації, кошти на сплату податків, встановлені чинним законодавством, у разі необхідності - інші супутні витрати (на відрядження своїх працівників, проведення повного позачергового технічного опосвідчення кранів спеціалізованою організацією, доставку обладнання Виконавця на об'єкт Замовника, розробку комплекту робочої документації на ремонт кранів, тощо).
9.5. Учасником у складі цінової пропозиції визначається:
- заробітна плата - у відповідності до «Настанови з визначення вартості будівництва»;
- загальновиробничі витрати - на підставі п.5.13 розділу V «Настанови з визначення вартості будівництва»;
- адміністративні витрати - на підставі п.5.17 розділу V «Настанови з визначення вартості будівництва»;
- кошторисний прибуток - на підставі п.5.30 розділу V «Настанови з визначення вартості будівництва».
9.6. Закупівлю матеріалів, необхідних для надання послуг, забезпечує Виконавець.
Вартість матеріально-технічних ресурсів у складі прямих витрат визначається за відповідними обґрунтованими цінами на відповідні ресурси.
Технічні характеристики матеріалів, що використовуються при наданні послуг, мають відповідати вимогам нормативно-технічної та технологічної документації.
Доставка ТМЦ на майданчик Замовника (01013, м. Київ, вул. Промислова, 4, ТЕЦ-5 СП «КИЇВСЬКІ ТЕЦ» КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО») виконується за рахунок Виконавця.
Відповідно до пункту 13 додатку 4 до тендерної документації встановлено вимоги щодо локалізації виробництва, зокрема:
Учасник повинен зазначити в частині визначення переліку товарів, закупівля яких має здійснюватися з урахуванням ступеня локалізації виробництва (відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» щодо створення передумов для сталого розвитку та модернізації вітчизняної промисловості», що набрав чинності 14.07.2022 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1977-20#Text) та постанови КМУ від 02.08.2022 №861 «Про затвердження порядків підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів та проведення моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва» (https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-zatverdzhennia-poriadkiv-pidtverd-a861) та надати відповідне підтвердження у складі своєї тендерної пропозиції, а саме:
- заповнений та підписаний Додаток 2 до Технічної специфікації;
- гарантійний лист, який містить інформацію про включення такого товару до Переліку та відповідний пункт Переліку та ступінь локалізації визначеного Законом для такого товару та відповідний рік (якщо Учасник не надасть відповідних документів або значення ступеня локалізації буде меншим, ніж це визначено Законом щодо локалізації виробництва, для такого товару та відповідного року, то тендерна пропозиція такого Учасника підлягає відхиленню);
- копію сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується Учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
Вимога щодо підтвердження ступеня локалізації не застосовується - виключенням є товари, вартість яких дорівнює або перевищує суми, зазначені в Угоді про державні закупівлі, укладеній 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві, а також положеннях про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, зокрема угодах про вільну торгівлю, в гривневому еквіваленті на дату закупівлі і країною походження яких є країни, з якими Україна уклала такі угоди, та країни, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України “Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі”, що підтверджується сертифікатом про походження товару, про що Учасник надає у складі своєї тендерної пропозиції лист-пояснення та сертифікат походження товару з країни, яка є членом цієї Угоди.
Відповідно до додатку 2 до технічної специфікації додатку 4 до тендерної документації:
Інформація про товар / обладнання,
закупівля якого має здійснюватися з урахуванням ступеня локалізації виробництва
№ з/п Найменування
товару / обладнання Технічні характеристики товару / обладнання Од. виміру Кількість Виробник товару / обладнання * Країна походження товару / обладнання **
1 Трансформатор ОСОВ-0,25 0,25 кВА, 380/220/12 В згідно вимог ТУ заводу виробника шт. 1
2 Трансформатор ОСОВ-0,63 0,63 кВА, 380/220/12 В згідно вимог ТУ заводу виробника шт. 1
3 Трансформатор ОСОВ-1,0-У5 380/220 В згідно вимог ТУ заводу виробника шт. 2
4 Трансформатор ОСОВ-1,6
1,6 кВА, 380/220 В згідно вимог ТУ заводу виробника шт. 1
* Учасником зазначається найменування виробника із зазначенням організаційно-правової форми (товариство з обмеженою відповідальністю, приватне підприємство тощо).
** Країною походження товару вважається країна, у якій товар був повністю вироблений або підданий достатній переробці відповідно до критеріїв, встановлених Митним кодексом України.
1.1. Щодо назв обладнання.
В складі пропозиції було надано кошторисну документацію (файл: кошторис_29.05.2025), в тому числі у підсумкову відомість ресурсів (файл: 14_ДЦ_ПВР), відповідно до якої використовується наступне обладнання:
- Трансформатор ОСОВ-0,25 0,25 кВА, 380/220/12 В;
- Трансформатор ОСОВ-0,63 0,63 кВА, 380/220/12 В;
- Трансформатор ОСОВ-1,0-У5 380/220 В;
- Трансформатор ОСОВ-1,6 1,6 кВА, 380/220 В.
Також, було надано заповнений додаток 2 до технічної специфікації вих. № 298-25 від 28.05.2025 (файл: Додаток 2), відповідно до якого буде використовуватись наступний товар/обладнання:
- Трансформатор ОСОВ-0,25 0,25 кВА, 380/220/12 В;
- Трансформатор ОСОВ-0,63 0,63 кВА, 380/220/12 В;
- Трансформатор ОСОВ-1,0-У5 380/220 В;
- Трансформатор ОСОВ-1,6 1,6 кВА, 380/220 В.
Тобто, в кошторисній документації та заповненому додатку 2 до технічної специфікації вказано однаковий товар. Варто звернути увагу, що за посиланням https://prozorro.gov.ua/search/products за цими назвами товару: міститься наступна інформація: "За вашим запитом нічого не знайдено. Спробуйте змінити параметри пошуку".
Разом з тим, учасник надав, гарантійний лист щодо локалізації вих. № 297-25 від 28.05.2025 (файл: Гарантійний лист щодо локалізації), проте в ньому вказано інший товар ніж в кошторисній документації та заповненому додатку 2 до технічної специфікації, зокрема:
- Трансформатор ОСОВ-0,25-У5 380/220/12;
- Трансформатор ОСОВ-0,63-У5 380/220/12;
- Трансформатор ОСОВ-1,0-У5 380/220;
- Трансформатор ОСОВ-1,6-У5 380/220.
Звертаємо увагу, що за посиланням https://prozorro.gov.ua/search/products за цими назвами товару міститься інформація про товар, який відповідає інформації, яка зазначена учасником в гарантійному листі, щодо локалізації.
Наголошуємо, що три з чотирьох позицій мають маркування в назві «-У5», що відрізняється від назви вказаній в кошторисних документах та заповненому додатку 2 до технічної специфікації. Вказані розбіжності є суттєвими, оскільки в таких документах вимагали вказати саме назву товару.
Як приклад, iphone pro та iphone pro max – є різним товаром, так само і в нашій ситуації.
Отже, учасник в кошторисних розрахунках та в заповненому додатку 2 до технічної специфікації зазначив інший товар ніж той, що ним вказано в гарантійному листі про локалізацію.
Таким чином, в складі пропозиції учасника відсутній гарантійний лист, який містить інформацію про включення товару до Переліку та відповідний пункт Переліку та ступінь локалізації визначеного Законом для такого товару та відповідний рік саме для товару, який учасник вказує в кошторисній документації та заповненому додатку 2 до технічної специфікації.
Враховуючи вищевикладене, тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Вважаємо, що Замовник порушив принципи здійснення закупівель, встановлені частиною першою статті 5 ЗУ "Про публічні закупівлі", зокрема принципи добросовісної конкуренції серед учасників, об'єктивного та неупередженого визначення переможця.
Факт порушених прав підтверджується тим, що ми є учасником відповідної процедури закупівлі. Замовник не врахував відсутність необхідних документів у пропозиції учасника та визнав його переможцем всупереч вимогам тендерної документації та положенням чинного законодавства, що в свою чергу призвело до порушення наших майнових прав.
Відповідно до пункту 9 додатку 4 до тендерної документації встановлено вимоги до розрахунку вартості послуг, зокрема:
9.1. У складі своєї тендерної пропозиції для підтвердження вартості послуг Учасник повинен надати кошторисну документацію, а саме:
- договірну ціну, локальні кошториси, підсумкову відомість ресурсів (в форматі Word або Excel); у документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися інформація про країну походження товару щодо кожної номенклатурної позиції;
- інформаційну модель договірної ціни (у форматі *.imd) програмного комплексу «АВК-5» в поточній редакції або у форматі інформаційного блоку даних (*.bdcu; *.bdcr), що сумісні з програмним комплексом «АВК-5» без втрати даних.
9.2. Цінова пропозиція (договірна ціна) розробляється Учасником у відповідності до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281.
9.3. Договірна ціна Учасника не повинна відрізнятися від Технічної специфікації в частині обсягів послуг.
9.4. У вартості послуг Учасником враховуються прямі, загальновиробничі витрати, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат організації, кошти на сплату податків, встановлені чинним законодавством, у разі необхідності - інші супутні витрати (на відрядження своїх працівників, проведення повного позачергового технічного опосвідчення кранів спеціалізованою організацією, доставку обладнання Виконавця на об'єкт Замовника, розробку комплекту робочої документації на ремонт кранів, тощо).
9.5. Учасником у складі цінової пропозиції визначається:
- заробітна плата - у відповідності до «Настанови з визначення вартості будівництва»;
- загальновиробничі витрати - на підставі п.5.13 розділу V «Настанови з визначення вартості будівництва»;
- адміністративні витрати - на підставі п.5.17 розділу V «Настанови з визначення вартості будівництва»;
- кошторисний прибуток - на підставі п.5.30 розділу V «Настанови з визначення вартості будівництва».
9.6. Закупівлю матеріалів, необхідних для надання послуг, забезпечує Виконавець.
Вартість матеріально-технічних ресурсів у складі прямих витрат визначається за відповідними обґрунтованими цінами на відповідні ресурси.
Технічні характеристики матеріалів, що використовуються при наданні послуг, мають відповідати вимогам нормативно-технічної та технологічної документації.
Доставка ТМЦ на майданчик Замовника (01013, м. Київ, вул. Промислова, 4, ТЕЦ-5 СП «КИЇВСЬКІ ТЕЦ» КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО») виконується за рахунок Виконавця.
Відповідно до пункту 13 додатку 4 до тендерної документації встановлено вимоги щодо локалізації виробництва, зокрема:
Учасник повинен зазначити в частині визначення переліку товарів, закупівля яких має здійснюватися з урахуванням ступеня локалізації виробництва (відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» щодо створення передумов для сталого розвитку та модернізації вітчизняної промисловості», що набрав чинності 14.07.2022 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1977-20#Text) та постанови КМУ від 02.08.2022 №861 «Про затвердження порядків підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів та проведення моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва» (https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-zatverdzhennia-poriadkiv-pidtverd-a861) та надати відповідне підтвердження у складі своєї тендерної пропозиції, а саме:
- заповнений та підписаний Додаток 2 до Технічної специфікації;
- гарантійний лист, який містить інформацію про включення такого товару до Переліку та відповідний пункт Переліку та ступінь локалізації визначеного Законом для такого товару та відповідний рік (якщо Учасник не надасть відповідних документів або значення ступеня локалізації буде меншим, ніж це визначено Законом щодо локалізації виробництва, для такого товару та відповідного року, то тендерна пропозиція такого Учасника підлягає відхиленню);
- копію сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується Учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
Вимога щодо підтвердження ступеня локалізації не застосовується - виключенням є товари, вартість яких дорівнює або перевищує суми, зазначені в Угоді про державні закупівлі, укладеній 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві, а також положеннях про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, зокрема угодах про вільну торгівлю, в гривневому еквіваленті на дату закупівлі і країною походження яких є країни, з якими Україна уклала такі угоди, та країни, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України “Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі”, що підтверджується сертифікатом про походження товару, про що Учасник надає у складі своєї тендерної пропозиції лист-пояснення та сертифікат походження товару з країни, яка є членом цієї Угоди.
Відповідно до додатку 2 до технічної специфікації додатку 4 до тендерної документації:
Інформація про товар / обладнання,
закупівля якого має здійснюватися з урахуванням ступеня локалізації виробництва
№ з/п Найменування
товару / обладнання Технічні характеристики товару / обладнання Од. виміру Кількість Виробник товару / обладнання * Країна походження товару / обладнання **
1 Трансформатор ОСОВ-0,25 0,25 кВА, 380/220/12 В згідно вимог ТУ заводу виробника шт. 1
2 Трансформатор ОСОВ-0,63 0,63 кВА, 380/220/12 В згідно вимог ТУ заводу виробника шт. 1
3 Трансформатор ОСОВ-1,0-У5 380/220 В згідно вимог ТУ заводу виробника шт. 2
4 Трансформатор ОСОВ-1,6
1,6 кВА, 380/220 В згідно вимог ТУ заводу виробника шт. 1
* Учасником зазначається найменування виробника із зазначенням організаційно-правової форми (товариство з обмеженою відповідальністю, приватне підприємство тощо).
** Країною походження товару вважається країна, у якій товар був повністю вироблений або підданий достатній переробці відповідно до критеріїв, встановлених Митним кодексом України.
1.1. Щодо назв обладнання.
В складі пропозиції було надано кошторисну документацію (файл: кошторис_29.05.2025), в тому числі у підсумкову відомість ресурсів (файл: 14_ДЦ_ПВР), відповідно до якої використовується наступне обладнання:
- Трансформатор ОСОВ-0,25 0,25 кВА, 380/220/12 В;
- Трансформатор ОСОВ-0,63 0,63 кВА, 380/220/12 В;
- Трансформатор ОСОВ-1,0-У5 380/220 В;
- Трансформатор ОСОВ-1,6 1,6 кВА, 380/220 В.
Також, було надано заповнений додаток 2 до технічної специфікації вих. № 298-25 від 28.05.2025 (файл: Додаток 2), відповідно до якого буде використовуватись наступний товар/обладнання:
- Трансформатор ОСОВ-0,25 0,25 кВА, 380/220/12 В;
- Трансформатор ОСОВ-0,63 0,63 кВА, 380/220/12 В;
- Трансформатор ОСОВ-1,0-У5 380/220 В;
- Трансформатор ОСОВ-1,6 1,6 кВА, 380/220 В.
Тобто, в кошторисній документації та заповненому додатку 2 до технічної специфікації вказано однаковий товар. Варто звернути увагу, що за посиланням https://prozorro.gov.ua/search/products за цими назвами товару: міститься наступна інформація: "За вашим запитом нічого не знайдено. Спробуйте змінити параметри пошуку".
Разом з тим, учасник надав, гарантійний лист щодо локалізації вих. № 297-25 від 28.05.2025 (файл: Гарантійний лист щодо локалізації), проте в ньому вказано інший товар ніж в кошторисній документації та заповненому додатку 2 до технічної специфікації, зокрема:
- Трансформатор ОСОВ-0,25-У5 380/220/12;
- Трансформатор ОСОВ-0,63-У5 380/220/12;
- Трансформатор ОСОВ-1,0-У5 380/220;
- Трансформатор ОСОВ-1,6-У5 380/220.
Звертаємо увагу, що за посиланням https://prozorro.gov.ua/search/products за цими назвами товару міститься інформація про товар, який відповідає інформації, яка зазначена учасником в гарантійному листі, щодо локалізації.
Наголошуємо, що три з чотирьох позицій мають маркування в назві «-У5», що відрізняється від назви вказаній в кошторисних документах та заповненому додатку 2 до технічної специфікації. Вказані розбіжності є суттєвими, оскільки в таких документах вимагали вказати саме назву товару.
Як приклад, iphone pro та iphone pro max – є різним товаром, так само і в нашій ситуації.
Отже, учасник в кошторисних розрахунках та в заповненому додатку 2 до технічної специфікації зазначив інший товар ніж той, що ним вказано в гарантійному листі про локалізацію.
Таким чином, в складі пропозиції учасника відсутній гарантійний лист, який містить інформацію про включення товару до Переліку та відповідний пункт Переліку та ступінь локалізації визначеного Законом для такого товару та відповідний рік саме для товару, який учасник вказує в кошторисній документації та заповненому додатку 2 до технічної специфікації.
Враховуючи вищевикладене, тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Вважаємо, що Замовник порушив принципи здійснення закупівель, встановлені частиною першою статті 5 ЗУ "Про публічні закупівлі", зокрема принципи добросовісної конкуренції серед учасників, об'єктивного та неупередженого визначення переможця.
Факт порушених прав підтверджується тим, що ми є учасником відповідної процедури закупівлі. Замовник не врахував відсутність необхідних документів у пропозиції учасника та визнав його переможцем всупереч вимогам тендерної документації та положенням чинного законодавства, що в свою чергу призвело до порушення наших майнових прав.
×
-
Назва доказу:
протокол
-
Повʼязаний документ:
Протокол_1034ВС_Розгляд,_визначення_переможця.docx
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення Переможця та рішення про намір укласти з ним договір.
Скарга
Скасована
КЕП
скарга
Номер:
d7f33a1f408c4a04b0159b68d42f4aaf
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-22-011065-a.a1
Назва:
скарга
Скарга:
До: Антимонопольного комітету України
Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ 03035
Замовник: КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВРАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ) "КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО" код ЄДРПОУ: 40538421
Адреса: М. КИЇВ, ПЛ. ІВАНА ФРАНКА, БУД. 5
Суб’єкт оскарження: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВЕ ПІДПРИЄМСТВО "ІНТЕРМАШ"
код ЄДРПОУ: 35229582
Адреса: КІРОВОГРАДСЬКА ОБЛ., М. ОЛЕКСАНДРІЯ, ПРОСП. СОБОРНИЙ, БУД. 51/1
Відомості про процедуру закупівлі: Ідентифікатор: UA-2025-05-22-011065-a
Предмет: ДК 021:2015: 50530000-9: Послуги з ремонту і технічного обслуговування техніки (Ремонт установок переміщення вантажів ТЕЦ-5 за адресою: м.Київ, вул.Промислова,4)
СКАРГА
Замовник розпочав тендерну процедуру відкритих торгів з особливостями. Скаржник виявив намір взяти участь у відповідному тендері та, відповідно до умов тендерної документації, подав свою тендерну пропозицію.
За результатами розгляду пропозицію ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КОМПЛЕКССТАНДАРТ" (надалі – Переможець) було визначено переможцем та було опубліковане повідомлення про намір укласти договір, у той час, як вона містила невідповідності.
1. Щодо назв обладнання та кошторисних розрахунків.
Відповідно до пункту 9 додатку 4 до тендерної документації встановлено вимоги до розрахунку вартості послуг, зокрема:
9.1. У складі своєї тендерної пропозиції для підтвердження вартості послуг Учасник повинен надати кошторисну документацію, а саме:
- договірну ціну, локальні кошториси, підсумкову відомість ресурсів (в форматі Word або Excel); у документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися інформація про країну походження товару щодо кожної номенклатурної позиції;
- інформаційну модель договірної ціни (у форматі *.imd) програмного комплексу «АВК-5» в поточній редакції або у форматі інформаційного блоку даних (*.bdcu; *.bdcr), що сумісні з програмним комплексом «АВК-5» без втрати даних.
9.2. Цінова пропозиція (договірна ціна) розробляється Учасником у відповідності до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281.
9.3. Договірна ціна Учасника не повинна відрізнятися від Технічної специфікації в частині обсягів послуг.
9.4. У вартості послуг Учасником враховуються прямі, загальновиробничі витрати, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат організації, кошти на сплату податків, встановлені чинним законодавством, у разі необхідності - інші супутні витрати (на відрядження своїх працівників, проведення повного позачергового технічного опосвідчення кранів спеціалізованою організацією, доставку обладнання Виконавця на об'єкт Замовника, розробку комплекту робочої документації на ремонт кранів, тощо).
9.5. Учасником у складі цінової пропозиції визначається:
- заробітна плата - у відповідності до «Настанови з визначення вартості будівництва»;
- загальновиробничі витрати - на підставі п.5.13 розділу V «Настанови з визначення вартості будівництва»;
- адміністративні витрати - на підставі п.5.17 розділу V «Настанови з визначення вартості будівництва»;
- кошторисний прибуток - на підставі п.5.30 розділу V «Настанови з визначення вартості будівництва».
9.6. Закупівлю матеріалів, необхідних для надання послуг, забезпечує Виконавець.
Вартість матеріально-технічних ресурсів у складі прямих витрат визначається за відповідними обґрунтованими цінами на відповідні ресурси.
Технічні характеристики матеріалів, що використовуються при наданні послуг, мають відповідати вимогам нормативно-технічної та технологічної документації.
Доставка ТМЦ на майданчик Замовника (01013, м. Київ, вул. Промислова, 4, ТЕЦ-5 СП «КИЇВСЬКІ ТЕЦ» КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО») виконується за рахунок Виконавця.
Відповідно до пункту 13 додатку 4 до тендерної документації встановлено вимоги щодо локалізації виробництва, зокрема:
Учасник повинен зазначити в частині визначення переліку товарів, закупівля яких має здійснюватися з урахуванням ступеня локалізації виробництва (відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» щодо створення передумов для сталого розвитку та модернізації вітчизняної промисловості», що набрав чинності 14.07.2022 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1977-20#Text) та постанови КМУ від 02.08.2022 №861 «Про затвердження порядків підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів та проведення моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва» (https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-zatverdzhennia-poriadkiv-pidtverd-a861) та надати відповідне підтвердження у складі своєї тендерної пропозиції, а саме:
- заповнений та підписаний Додаток 2 до Технічної специфікації;
- гарантійний лист, який містить інформацію про включення такого товару до Переліку та відповідний пункт Переліку та ступінь локалізації визначеного Законом для такого товару та відповідний рік (якщо Учасник не надасть відповідних документів або значення ступеня локалізації буде меншим, ніж це визначено Законом щодо локалізації виробництва, для такого товару та відповідного року, то тендерна пропозиція такого Учасника підлягає відхиленню);
- копію сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується Учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
Вимога щодо підтвердження ступеня локалізації не застосовується - виключенням є товари, вартість яких дорівнює або перевищує суми, зазначені в Угоді про державні закупівлі, укладеній 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві, а також положеннях про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, зокрема угодах про вільну торгівлю, в гривневому еквіваленті на дату закупівлі і країною походження яких є країни, з якими Україна уклала такі угоди, та країни, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України “Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі”, що підтверджується сертифікатом про походження товару, про що Учасник надає у складі своєї тендерної пропозиції лист-пояснення та сертифікат походження товару з країни, яка є членом цієї Угоди.
Відповідно до додатку 2 до технічної специфікації додатку 4 до тендерної документації:
Інформація про товар / обладнання,
закупівля якого має здійснюватися з урахуванням ступеня локалізації виробництва
№ з/п Найменування
товару / обладнання Технічні характеристики товару / обладнання Од. виміру Кількість Виробник товару / обладнання * Країна походження товару / обладнання **
1 Трансформатор ОСОВ-0,25 0,25 кВА, 380/220/12 В згідно вимог ТУ заводу виробника шт. 1
2 Трансформатор ОСОВ-0,63 0,63 кВА, 380/220/12 В згідно вимог ТУ заводу виробника шт. 1
3 Трансформатор ОСОВ-1,0-У5 380/220 В згідно вимог ТУ заводу виробника шт. 2
4 Трансформатор ОСОВ-1,6
1,6 кВА, 380/220 В згідно вимог ТУ заводу виробника шт. 1
* Учасником зазначається найменування виробника із зазначенням організаційно-правової форми (товариство з обмеженою відповідальністю, приватне підприємство тощо).
** Країною походження товару вважається країна, у якій товар був повністю вироблений або підданий достатній переробці відповідно до критеріїв, встановлених Митним кодексом України.
1.1. Щодо назв обладнання.
В складі пропозиції було надано кошторисну документацію (файл: кошторис_29.05.2025), в тому числі у підсумкову відомість ресурсів (файл: 14_ДЦ_ПВР), відповідно до якої використовується наступне обладнання:
- Трансформатор ОСОВ-0,25 0,25 кВА, 380/220/12 В;
- Трансформатор ОСОВ-0,63 0,63 кВА, 380/220/12 В;
- Трансформатор ОСОВ-1,0-У5 380/220 В;
- Трансформатор ОСОВ-1,6 1,6 кВА, 380/220 В.
Також, було надано заповнений додаток 2 до технічної специфікації вих. № 298-25 від 28.05.2025 (файл: Додаток 2), відповідно до якого буде використовуватись наступний товар/обладнання:
- Трансформатор ОСОВ-0,25 0,25 кВА, 380/220/12 В;
- Трансформатор ОСОВ-0,63 0,63 кВА, 380/220/12 В;
- Трансформатор ОСОВ-1,0-У5 380/220 В;
- Трансформатор ОСОВ-1,6 1,6 кВА, 380/220 В.
Тобто, в кошторисній документації та заповненому додатку 2 до технічної специфікації вказано однаковий товар. Варто звернути увагу, що за посиланням https://prozorro.gov.ua/search/products за цими назвами товару: міститься наступна інформація: "За вашим запитом нічого не знайдено. Спробуйте змінити параметри пошуку".
Разом з тим, учасник надав, гарантійний лист щодо локалізації вих. № 297-25 від 28.05.2025 (файл: Гарантійний лист щодо локалізації), проте в ньому вказано інший товар ніж в кошторисній документації та заповненому додатку 2 до технічної специфікації, зокрема:
- Трансформатор ОСОВ-0,25-У5 380/220/12;
- Трансформатор ОСОВ-0,63-У5 380/220/12;
- Трансформатор ОСОВ-1,0-У5 380/220;
- Трансформатор ОСОВ-1,6-У5 380/220.
Звертаємо увагу, що за посиланням https://prozorro.gov.ua/search/products за цими назвами товару міститься інформація про товар, який відповідає інформації, яка зазначена учасником в гарантійному листі, щодо локалізації.
Наголошуємо, що три з чотирьох позицій мають маркування в назві «-У5», що відрізняється від назви вказаній в кошторисних документах та заповненому додатку 2 до технічної специфікації. Вказані розбіжності є суттєвими, оскільки в таких документах вимагали вказати саме назву товару.
Як приклад, iphone pro та iphone pro max – є різним товаром, так само і в нашій ситуації.
Отже, учасник в кошторисних розрахунках та в заповненому додатку 2 до технічної специфікації зазначив інший товар ніж той, що ним вказано в гарантійному листі про локалізацію.
Таким чином, в складі пропозиції учасника відсутній гарантійний лист, який містить інформацію про включення товару до Переліку та відповідний пункт Переліку та ступінь локалізації визначеного Законом для такого товару та відповідний рік саме для товару, який учасник вказує в кошторисній документації та заповненому додатку 2 до технічної специфікації.
1.2. Щодо кошторисних розрахунків.
В складі пропозиції переможця міститься договірна ціна (файл: 14_ДЦ_ДЦ). Відповідно до пункту 6 розрахунку №8 розділу 1 договірної ціни учасником включено іншi супутнi витрати, зокрема кошти на доставку обладнання Виконавця на об'єкт Замовника, проте в розділі 2 договірної ціни жодного устаткування, меблів або інвентаря ним не вказано.
Враховуючи вищевикладене, тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Вважаємо, що Замовник порушив принципи здійснення закупівель, встановлені частиною першою статті 5 ЗУ "Про публічні закупівлі", зокрема принципи добросовісної конкуренції серед учасників, об'єктивного та неупередженого визначення переможця.
Факт порушених прав підтверджується тим, що ми є учасником відповідної процедури закупівлі. Замовник не врахував відсутність необхідних документів у пропозиції учасника та визнав його переможцем всупереч вимогам тендерної документації та положенням чинного законодавства, що в свою чергу призвело до порушення наших майнових прав.
З огляду на викладене та керуючись статтею 18 ЗУ "Про публічні закупівлі", –
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення Переможця та рішення про намір укласти з ним договір.
3. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі, допущених Замовником.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів:
1. Копія протоколу № 1034ВС від 11.06.2025 року на 1 арк.
З повагою,
Директор Олег СТРИЖАК
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга на переможця ред 2.docx 16.06.2025 15:16
- Протокол_1034ВС_Розгляд,_визначення_переможця.docx 16.06.2025 15:16
- sign.p7s 16.06.2025 15:17
Причина:
Період оскарження закінчився
Дата скасування:
17.06.2025 00:00
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
eead9a3e0fe440c29010b87b9ef6eaf9
Заголовок пункту скарги:
оскарження рішення про визначення переможця торгів
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
1. Щодо назв обладнання та кошторисних розрахунків.
Відповідно до пункту 9 додатку 4 до тендерної документації встановлено вимоги до розрахунку вартості послуг, зокрема:
9.1. У складі своєї тендерної пропозиції для підтвердження вартості послуг Учасник повинен надати кошторисну документацію, а саме:
- договірну ціну, локальні кошториси, підсумкову відомість ресурсів (в форматі Word або Excel); у документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися інформація про країну походження товару щодо кожної номенклатурної позиції;
- інформаційну модель договірної ціни (у форматі *.imd) програмного комплексу «АВК-5» в поточній редакції або у форматі інформаційного блоку даних (*.bdcu; *.bdcr), що сумісні з програмним комплексом «АВК-5» без втрати даних.
9.2. Цінова пропозиція (договірна ціна) розробляється Учасником у відповідності до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281.
9.3. Договірна ціна Учасника не повинна відрізнятися від Технічної специфікації в частині обсягів послуг.
9.4. У вартості послуг Учасником враховуються прямі, загальновиробничі витрати, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат організації, кошти на сплату податків, встановлені чинним законодавством, у разі необхідності - інші супутні витрати (на відрядження своїх працівників, проведення повного позачергового технічного опосвідчення кранів спеціалізованою організацією, доставку обладнання Виконавця на об'єкт Замовника, розробку комплекту робочої документації на ремонт кранів, тощо).
9.5. Учасником у складі цінової пропозиції визначається:
- заробітна плата - у відповідності до «Настанови з визначення вартості будівництва»;
- загальновиробничі витрати - на підставі п.5.13 розділу V «Настанови з визначення вартості будівництва»;
- адміністративні витрати - на підставі п.5.17 розділу V «Настанови з визначення вартості будівництва»;
- кошторисний прибуток - на підставі п.5.30 розділу V «Настанови з визначення вартості будівництва».
9.6. Закупівлю матеріалів, необхідних для надання послуг, забезпечує Виконавець.
Вартість матеріально-технічних ресурсів у складі прямих витрат визначається за відповідними обґрунтованими цінами на відповідні ресурси.
Технічні характеристики матеріалів, що використовуються при наданні послуг, мають відповідати вимогам нормативно-технічної та технологічної документації.
Доставка ТМЦ на майданчик Замовника (01013, м. Київ, вул. Промислова, 4, ТЕЦ-5 СП «КИЇВСЬКІ ТЕЦ» КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО») виконується за рахунок Виконавця.
Відповідно до пункту 13 додатку 4 до тендерної документації встановлено вимоги щодо локалізації виробництва, зокрема:
Учасник повинен зазначити в частині визначення переліку товарів, закупівля яких має здійснюватися з урахуванням ступеня локалізації виробництва (відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» щодо створення передумов для сталого розвитку та модернізації вітчизняної промисловості», що набрав чинності 14.07.2022 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1977-20#Text) та постанови КМУ від 02.08.2022 №861 «Про затвердження порядків підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів та проведення моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва» (https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-zatverdzhennia-poriadkiv-pidtverd-a861) та надати відповідне підтвердження у складі своєї тендерної пропозиції, а саме:
- заповнений та підписаний Додаток 2 до Технічної специфікації;
- гарантійний лист, який містить інформацію про включення такого товару до Переліку та відповідний пункт Переліку та ступінь локалізації визначеного Законом для такого товару та відповідний рік (якщо Учасник не надасть відповідних документів або значення ступеня локалізації буде меншим, ніж це визначено Законом щодо локалізації виробництва, для такого товару та відповідного року, то тендерна пропозиція такого Учасника підлягає відхиленню);
- копію сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується Учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
Вимога щодо підтвердження ступеня локалізації не застосовується - виключенням є товари, вартість яких дорівнює або перевищує суми, зазначені в Угоді про державні закупівлі, укладеній 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві, а також положеннях про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, зокрема угодах про вільну торгівлю, в гривневому еквіваленті на дату закупівлі і країною походження яких є країни, з якими Україна уклала такі угоди, та країни, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України “Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі”, що підтверджується сертифікатом про походження товару, про що Учасник надає у складі своєї тендерної пропозиції лист-пояснення та сертифікат походження товару з країни, яка є членом цієї Угоди.
Відповідно до додатку 2 до технічної специфікації додатку 4 до тендерної документації:
Інформація про товар / обладнання,
закупівля якого має здійснюватися з урахуванням ступеня локалізації виробництва
№ з/п Найменування
товару / обладнання Технічні характеристики товару / обладнання Од. виміру Кількість Виробник товару / обладнання * Країна походження товару / обладнання **
1 Трансформатор ОСОВ-0,25 0,25 кВА, 380/220/12 В згідно вимог ТУ заводу виробника шт. 1
2 Трансформатор ОСОВ-0,63 0,63 кВА, 380/220/12 В згідно вимог ТУ заводу виробника шт. 1
3 Трансформатор ОСОВ-1,0-У5 380/220 В згідно вимог ТУ заводу виробника шт. 2
4 Трансформатор ОСОВ-1,6
1,6 кВА, 380/220 В згідно вимог ТУ заводу виробника шт. 1
* Учасником зазначається найменування виробника із зазначенням організаційно-правової форми (товариство з обмеженою відповідальністю, приватне підприємство тощо).
** Країною походження товару вважається країна, у якій товар був повністю вироблений або підданий достатній переробці відповідно до критеріїв, встановлених Митним кодексом України.
1.1. Щодо назв обладнання.
В складі пропозиції було надано кошторисну документацію (файл: кошторис_29.05.2025), в тому числі у підсумкову відомість ресурсів (файл: 14_ДЦ_ПВР), відповідно до якої використовується наступне обладнання:
- Трансформатор ОСОВ-0,25 0,25 кВА, 380/220/12 В;
- Трансформатор ОСОВ-0,63 0,63 кВА, 380/220/12 В;
- Трансформатор ОСОВ-1,0-У5 380/220 В;
- Трансформатор ОСОВ-1,6 1,6 кВА, 380/220 В.
Також, було надано заповнений додаток 2 до технічної специфікації вих. № 298-25 від 28.05.2025 (файл: Додаток 2), відповідно до якого буде використовуватись наступний товар/обладнання:
- Трансформатор ОСОВ-0,25 0,25 кВА, 380/220/12 В;
- Трансформатор ОСОВ-0,63 0,63 кВА, 380/220/12 В;
- Трансформатор ОСОВ-1,0-У5 380/220 В;
- Трансформатор ОСОВ-1,6 1,6 кВА, 380/220 В.
Тобто, в кошторисній документації та заповненому додатку 2 до технічної специфікації вказано однаковий товар. Варто звернути увагу, що за посиланням https://prozorro.gov.ua/search/products за цими назвами товару: міститься наступна інформація: "За вашим запитом нічого не знайдено. Спробуйте змінити параметри пошуку".
Разом з тим, учасник надав, гарантійний лист щодо локалізації вих. № 297-25 від 28.05.2025 (файл: Гарантійний лист щодо локалізації), проте в ньому вказано інший товар ніж в кошторисній документації та заповненому додатку 2 до технічної специфікації, зокрема:
- Трансформатор ОСОВ-0,25-У5 380/220/12;
- Трансформатор ОСОВ-0,63-У5 380/220/12;
- Трансформатор ОСОВ-1,0-У5 380/220;
- Трансформатор ОСОВ-1,6-У5 380/220.
Звертаємо увагу, що за посиланням https://prozorro.gov.ua/search/products за цими назвами товару міститься інформація про товар, який відповідає інформації, яка зазначена учасником в гарантійному листі, щодо локалізації.
Наголошуємо, що три з чотирьох позицій мають маркування в назві «-У5», що відрізняється від назви вказаній в кошторисних документах та заповненому додатку 2 до технічної специфікації. Вказані розбіжності є суттєвими, оскільки в таких документах вимагали вказати саме назву товару.
Як приклад, iphone pro та iphone pro max – є різним товаром, так само і в нашій ситуації.
Отже, учасник в кошторисних розрахунках та в заповненому додатку 2 до технічної специфікації зазначив інший товар ніж той, що ним вказано в гарантійному листі про локалізацію.
Таким чином, в складі пропозиції учасника відсутній гарантійний лист, який містить інформацію про включення товару до Переліку та відповідний пункт Переліку та ступінь локалізації визначеного Законом для такого товару та відповідний рік саме для товару, який учасник вказує в кошторисній документації та заповненому додатку 2 до технічної специфікації.
1.2. Щодо кошторисних розрахунків.
В складі пропозиції переможця міститься договірна ціна (файл: 14_ДЦ_ДЦ). Відповідно до пункту 6 розрахунку №8 розділу 1 договірної ціни учасником включено іншi супутнi витрати, зокрема кошти на доставку обладнання Виконавця на об'єкт Замовника, проте в розділі 2 договірної ціни жодного устаткування, меблів або інвентаря ним не вказано.
Враховуючи вищевикладене, тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Вважаємо, що Замовник порушив принципи здійснення закупівель, встановлені частиною першою статті 5 ЗУ "Про публічні закупівлі", зокрема принципи добросовісної конкуренції серед учасників, об'єктивного та неупередженого визначення переможця.
Факт порушених прав підтверджується тим, що ми є учасником відповідної процедури закупівлі. Замовник не врахував відсутність необхідних документів у пропозиції учасника та визнав його переможцем всупереч вимогам тендерної документації та положенням чинного законодавства, що в свою чергу призвело до порушення наших майнових прав.
Відповідно до пункту 9 додатку 4 до тендерної документації встановлено вимоги до розрахунку вартості послуг, зокрема:
9.1. У складі своєї тендерної пропозиції для підтвердження вартості послуг Учасник повинен надати кошторисну документацію, а саме:
- договірну ціну, локальні кошториси, підсумкову відомість ресурсів (в форматі Word або Excel); у документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися інформація про країну походження товару щодо кожної номенклатурної позиції;
- інформаційну модель договірної ціни (у форматі *.imd) програмного комплексу «АВК-5» в поточній редакції або у форматі інформаційного блоку даних (*.bdcu; *.bdcr), що сумісні з програмним комплексом «АВК-5» без втрати даних.
9.2. Цінова пропозиція (договірна ціна) розробляється Учасником у відповідності до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281.
9.3. Договірна ціна Учасника не повинна відрізнятися від Технічної специфікації в частині обсягів послуг.
9.4. У вартості послуг Учасником враховуються прямі, загальновиробничі витрати, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат організації, кошти на сплату податків, встановлені чинним законодавством, у разі необхідності - інші супутні витрати (на відрядження своїх працівників, проведення повного позачергового технічного опосвідчення кранів спеціалізованою організацією, доставку обладнання Виконавця на об'єкт Замовника, розробку комплекту робочої документації на ремонт кранів, тощо).
9.5. Учасником у складі цінової пропозиції визначається:
- заробітна плата - у відповідності до «Настанови з визначення вартості будівництва»;
- загальновиробничі витрати - на підставі п.5.13 розділу V «Настанови з визначення вартості будівництва»;
- адміністративні витрати - на підставі п.5.17 розділу V «Настанови з визначення вартості будівництва»;
- кошторисний прибуток - на підставі п.5.30 розділу V «Настанови з визначення вартості будівництва».
9.6. Закупівлю матеріалів, необхідних для надання послуг, забезпечує Виконавець.
Вартість матеріально-технічних ресурсів у складі прямих витрат визначається за відповідними обґрунтованими цінами на відповідні ресурси.
Технічні характеристики матеріалів, що використовуються при наданні послуг, мають відповідати вимогам нормативно-технічної та технологічної документації.
Доставка ТМЦ на майданчик Замовника (01013, м. Київ, вул. Промислова, 4, ТЕЦ-5 СП «КИЇВСЬКІ ТЕЦ» КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО») виконується за рахунок Виконавця.
Відповідно до пункту 13 додатку 4 до тендерної документації встановлено вимоги щодо локалізації виробництва, зокрема:
Учасник повинен зазначити в частині визначення переліку товарів, закупівля яких має здійснюватися з урахуванням ступеня локалізації виробництва (відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» щодо створення передумов для сталого розвитку та модернізації вітчизняної промисловості», що набрав чинності 14.07.2022 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1977-20#Text) та постанови КМУ від 02.08.2022 №861 «Про затвердження порядків підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів та проведення моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва» (https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-zatverdzhennia-poriadkiv-pidtverd-a861) та надати відповідне підтвердження у складі своєї тендерної пропозиції, а саме:
- заповнений та підписаний Додаток 2 до Технічної специфікації;
- гарантійний лист, який містить інформацію про включення такого товару до Переліку та відповідний пункт Переліку та ступінь локалізації визначеного Законом для такого товару та відповідний рік (якщо Учасник не надасть відповідних документів або значення ступеня локалізації буде меншим, ніж це визначено Законом щодо локалізації виробництва, для такого товару та відповідного року, то тендерна пропозиція такого Учасника підлягає відхиленню);
- копію сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується Учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
Вимога щодо підтвердження ступеня локалізації не застосовується - виключенням є товари, вартість яких дорівнює або перевищує суми, зазначені в Угоді про державні закупівлі, укладеній 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві, а також положеннях про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, зокрема угодах про вільну торгівлю, в гривневому еквіваленті на дату закупівлі і країною походження яких є країни, з якими Україна уклала такі угоди, та країни, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України “Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі”, що підтверджується сертифікатом про походження товару, про що Учасник надає у складі своєї тендерної пропозиції лист-пояснення та сертифікат походження товару з країни, яка є членом цієї Угоди.
Відповідно до додатку 2 до технічної специфікації додатку 4 до тендерної документації:
Інформація про товар / обладнання,
закупівля якого має здійснюватися з урахуванням ступеня локалізації виробництва
№ з/п Найменування
товару / обладнання Технічні характеристики товару / обладнання Од. виміру Кількість Виробник товару / обладнання * Країна походження товару / обладнання **
1 Трансформатор ОСОВ-0,25 0,25 кВА, 380/220/12 В згідно вимог ТУ заводу виробника шт. 1
2 Трансформатор ОСОВ-0,63 0,63 кВА, 380/220/12 В згідно вимог ТУ заводу виробника шт. 1
3 Трансформатор ОСОВ-1,0-У5 380/220 В згідно вимог ТУ заводу виробника шт. 2
4 Трансформатор ОСОВ-1,6
1,6 кВА, 380/220 В згідно вимог ТУ заводу виробника шт. 1
* Учасником зазначається найменування виробника із зазначенням організаційно-правової форми (товариство з обмеженою відповідальністю, приватне підприємство тощо).
** Країною походження товару вважається країна, у якій товар був повністю вироблений або підданий достатній переробці відповідно до критеріїв, встановлених Митним кодексом України.
1.1. Щодо назв обладнання.
В складі пропозиції було надано кошторисну документацію (файл: кошторис_29.05.2025), в тому числі у підсумкову відомість ресурсів (файл: 14_ДЦ_ПВР), відповідно до якої використовується наступне обладнання:
- Трансформатор ОСОВ-0,25 0,25 кВА, 380/220/12 В;
- Трансформатор ОСОВ-0,63 0,63 кВА, 380/220/12 В;
- Трансформатор ОСОВ-1,0-У5 380/220 В;
- Трансформатор ОСОВ-1,6 1,6 кВА, 380/220 В.
Також, було надано заповнений додаток 2 до технічної специфікації вих. № 298-25 від 28.05.2025 (файл: Додаток 2), відповідно до якого буде використовуватись наступний товар/обладнання:
- Трансформатор ОСОВ-0,25 0,25 кВА, 380/220/12 В;
- Трансформатор ОСОВ-0,63 0,63 кВА, 380/220/12 В;
- Трансформатор ОСОВ-1,0-У5 380/220 В;
- Трансформатор ОСОВ-1,6 1,6 кВА, 380/220 В.
Тобто, в кошторисній документації та заповненому додатку 2 до технічної специфікації вказано однаковий товар. Варто звернути увагу, що за посиланням https://prozorro.gov.ua/search/products за цими назвами товару: міститься наступна інформація: "За вашим запитом нічого не знайдено. Спробуйте змінити параметри пошуку".
Разом з тим, учасник надав, гарантійний лист щодо локалізації вих. № 297-25 від 28.05.2025 (файл: Гарантійний лист щодо локалізації), проте в ньому вказано інший товар ніж в кошторисній документації та заповненому додатку 2 до технічної специфікації, зокрема:
- Трансформатор ОСОВ-0,25-У5 380/220/12;
- Трансформатор ОСОВ-0,63-У5 380/220/12;
- Трансформатор ОСОВ-1,0-У5 380/220;
- Трансформатор ОСОВ-1,6-У5 380/220.
Звертаємо увагу, що за посиланням https://prozorro.gov.ua/search/products за цими назвами товару міститься інформація про товар, який відповідає інформації, яка зазначена учасником в гарантійному листі, щодо локалізації.
Наголошуємо, що три з чотирьох позицій мають маркування в назві «-У5», що відрізняється від назви вказаній в кошторисних документах та заповненому додатку 2 до технічної специфікації. Вказані розбіжності є суттєвими, оскільки в таких документах вимагали вказати саме назву товару.
Як приклад, iphone pro та iphone pro max – є різним товаром, так само і в нашій ситуації.
Отже, учасник в кошторисних розрахунках та в заповненому додатку 2 до технічної специфікації зазначив інший товар ніж той, що ним вказано в гарантійному листі про локалізацію.
Таким чином, в складі пропозиції учасника відсутній гарантійний лист, який містить інформацію про включення товару до Переліку та відповідний пункт Переліку та ступінь локалізації визначеного Законом для такого товару та відповідний рік саме для товару, який учасник вказує в кошторисній документації та заповненому додатку 2 до технічної специфікації.
1.2. Щодо кошторисних розрахунків.
В складі пропозиції переможця міститься договірна ціна (файл: 14_ДЦ_ДЦ). Відповідно до пункту 6 розрахунку №8 розділу 1 договірної ціни учасником включено іншi супутнi витрати, зокрема кошти на доставку обладнання Виконавця на об'єкт Замовника, проте в розділі 2 договірної ціни жодного устаткування, меблів або інвентаря ним не вказано.
Враховуючи вищевикладене, тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Вважаємо, що Замовник порушив принципи здійснення закупівель, встановлені частиною першою статті 5 ЗУ "Про публічні закупівлі", зокрема принципи добросовісної конкуренції серед учасників, об'єктивного та неупередженого визначення переможця.
Факт порушених прав підтверджується тим, що ми є учасником відповідної процедури закупівлі. Замовник не врахував відсутність необхідних документів у пропозиції учасника та визнав його переможцем всупереч вимогам тендерної документації та положенням чинного законодавства, що в свою чергу призвело до порушення наших майнових прав.
×
-
Назва доказу:
протокол
-
Повʼязаний документ:
Протокол_1034ВС_Розгляд,_визначення_переможця.docx
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення Переможця та рішення про намір укласти з ним договір.