• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Технічне переоснащення ПС-35 СКТП "СТАРИЧІ" 35/10 кВ з заміною масляних вимикачів 10 кВ на вакуумні BB/TEL з пристроями мікропроцесорного захисту (комірок 1, 5, 7)

Торги не відбулися

758 109.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 790.55 UAH
Період оскарження: 22.05.2025 14:23 - 08.06.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА на рішення про визначення переможцем тендерної пропозиції ( на підставі пункту 44 Постанова №1178 від 12.10.2022р.) Дана скарга сформована та подана у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості, Постанова №1178) на рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей). ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НАФТОГАЗ ТЕПЛО" (код ЄДРПОУ 42399765) (далі – Замовник) від 24 березня 2025 року було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), «Технічне переоснащення ПС-35 СКТП "СТАРИЧІ" 35/10 кВ з заміною масляних вимикачів 10 кВ на вакуумні BB/TEL з пристроями мікропроцесорного захисту (комірок 1, 5, 7)» за кодом ДК 021:2015: 45310000-3 — Електромонтажні роботи Фактичні обставини ТОВ «Енергія Львів» (далі – Скаржник) подав тендерну пропозицію та взяв участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником, а також виграв аукціон за результатами закупівлі, і далі перебував на стадії кваліфікації із найнижчою ціною тендерної пропозиції. Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 12 червня 2025 року. Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли наступні учасники: Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція ТОВ "Енергія Львів" (далі – Скаржник) 750 059,10 UAH з ПДВ 750 059,10 UAH з ПДВ ТОВ "ЕНЕРДЖИГРУП" 758 108,98 UAH з ПДВ 758 108,98 UAH з ПДВ 24 червня 2024 року Замовник надав учаснику ТОВ «ЕНЕРДЖИГРУП» вимогу про усунення невідповідностей в порядку 24 годин до 25 квітня 2025 року із наступним повідомленням: «1. Вимога про усунення невідповідностей Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей: 1) перелік виявлених невідповідностей: Відповідно до п.п. 4.1.2. частини 4 Додатку 1 тендерної документації у складі пропозиції Учасник надає документи, розроблені за допомогою програмного комплексу АВК-5, або суміжного з ним програмного комплексу: - Зведений кошторисний розрахунок; - Відомість обсягів робіт. У складі тендерної пропозиції Учасника відсутні вищезазначені документи. 2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності: - п.п 4.1.2.. частини 4 Додатку 1 тендерної документації. 3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: - надати документи, розроблені за допомогою програмного комплексу АВК-5, або суміжного з ним програмного комплексу, а саме: - Зведений кошторисний розрахунок; - Відомість обсягів робіт.». При цьому до документів в частині технічного завдання не передбачено надання права для усунення невідповідностей в порядку пункту 43 Особливостей, про що детально далі, а тому такі дії Замовника є незаконними. Далі 26 червня 2025 року Замовник ухвалив рішення про визначення переможцем тендерної пропозиції ТОВ «ЕНЕРДЖИГРУП», що було зафіксовано в протоколі (Протокол № 25115/5) (далі – Протокол), при цьому Замовником не враховано наявні невідповідності документів даного учасника. Скаржник, ТОВ «Енергія Львів», вважає, що зазначені рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, призвели до порушення норм законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону та Особливостей, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, абзацом 3 пункту 56 Особливостей (протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю), звертаємось до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою з огляду на таке:

Номер: 060afc92123941fa98fe37f42e8a1aef
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-22-008807-a.a2
Назва: СКАРГА на рішення про визначення переможцем тендерної пропозиції ( на підставі пункту 44 Постанова №1178 від 12.10.2022р.) Дана скарга сформована та подана у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості, Постанова №1178) на рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей). ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НАФТОГАЗ ТЕПЛО" (код ЄДРПОУ 42399765) (далі – Замовник) від 24 березня 2025 року було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), «Технічне переоснащення ПС-35 СКТП "СТАРИЧІ" 35/10 кВ з заміною масляних вимикачів 10 кВ на вакуумні BB/TEL з пристроями мікропроцесорного захисту (комірок 1, 5, 7)» за кодом ДК 021:2015: 45310000-3 — Електромонтажні роботи Фактичні обставини ТОВ «Енергія Львів» (далі – Скаржник) подав тендерну пропозицію та взяв участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником, а також виграв аукціон за результатами закупівлі, і далі перебував на стадії кваліфікації із найнижчою ціною тендерної пропозиції. Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 12 червня 2025 року. Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли наступні учасники: Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція ТОВ "Енергія Львів" (далі – Скаржник) 750 059,10 UAH з ПДВ 750 059,10 UAH з ПДВ ТОВ "ЕНЕРДЖИГРУП" 758 108,98 UAH з ПДВ 758 108,98 UAH з ПДВ 24 червня 2024 року Замовник надав учаснику ТОВ «ЕНЕРДЖИГРУП» вимогу про усунення невідповідностей в порядку 24 годин до 25 квітня 2025 року із наступним повідомленням: «1. Вимога про усунення невідповідностей Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей: 1) перелік виявлених невідповідностей: Відповідно до п.п. 4.1.2. частини 4 Додатку 1 тендерної документації у складі пропозиції Учасник надає документи, розроблені за допомогою програмного комплексу АВК-5, або суміжного з ним програмного комплексу: - Зведений кошторисний розрахунок; - Відомість обсягів робіт. У складі тендерної пропозиції Учасника відсутні вищезазначені документи. 2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності: - п.п 4.1.2.. частини 4 Додатку 1 тендерної документації. 3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: - надати документи, розроблені за допомогою програмного комплексу АВК-5, або суміжного з ним програмного комплексу, а саме: - Зведений кошторисний розрахунок; - Відомість обсягів робіт.». При цьому до документів в частині технічного завдання не передбачено надання права для усунення невідповідностей в порядку пункту 43 Особливостей, про що детально далі, а тому такі дії Замовника є незаконними. Далі 26 червня 2025 року Замовник ухвалив рішення про визначення переможцем тендерної пропозиції ТОВ «ЕНЕРДЖИГРУП», що було зафіксовано в протоколі (Протокол № 25115/5) (далі – Протокол), при цьому Замовником не враховано наявні невідповідності документів даного учасника. Скаржник, ТОВ «Енергія Львів», вважає, що зазначені рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, призвели до порушення норм законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону та Особливостей, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, абзацом 3 пункту 56 Особливостей (протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю), звертаємось до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою з огляду на таке:
Скарга:
Дата розгляду скарги: 11.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 03.07.2025 15:08
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 15.07.2025 17:21
Автор: ТОВ "Енергія Львів", Сергій Грицеляк +380967139491 lvivenergy@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: b9c8aad3a08640c28887dfdd7a479f75
Заголовок пункту скарги: 1. Щодо неправомірного рішення ЗАМОВНИКА щодо визначення переможцем тендерної пропозиції Скаржника:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: СКАРГА
на рішення про визначення переможцем тендерної пропозиції
( на підставі пункту 44 Постанова №1178 від 12.10.2022р.)
Дана скарга сформована та подана у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості, Постанова №1178) на рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей).

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НАФТОГАЗ ТЕПЛО" (код ЄДРПОУ 42399765) (далі – Замовник) від 24 березня 2025 року було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), «Технічне переоснащення ПС-35 СКТП "СТАРИЧІ" 35/10 кВ з заміною масляних вимикачів 10 кВ на вакуумні BB/TEL з пристроями мікропроцесорного захисту (комірок 1, 5, 7)» за кодом ДК 021:2015: 45310000-3 — Електромонтажні роботи
Фактичні обставини
ТОВ «Енергія Львів» (далі – Скаржник) подав тендерну пропозицію та взяв участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником, а також виграв аукціон за результатами закупівлі, і далі перебував на стадії кваліфікації із найнижчою ціною тендерної пропозиції.
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 12 червня 2025 року.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли наступні учасники:
Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція
ТОВ "Енергія Львів" (далі – Скаржник) 750 059,10
UAH з ПДВ 750 059,10
UAH з ПДВ
ТОВ "ЕНЕРДЖИГРУП" 758 108,98
UAH з ПДВ 758 108,98
UAH з ПДВ
24 червня 2024 року Замовник надав учаснику ТОВ «ЕНЕРДЖИГРУП» вимогу про усунення невідповідностей в порядку 24 годин до 25 квітня 2025 року із наступним повідомленням: «1. Вимога про усунення невідповідностей
Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей: 1) перелік виявлених невідповідностей: Відповідно до п.п. 4.1.2. частини 4 Додатку 1 тендерної документації у складі пропозиції Учасник надає документи, розроблені за допомогою програмного комплексу АВК-5, або суміжного з ним програмного комплексу: - Зведений кошторисний розрахунок; - Відомість обсягів робіт. У складі тендерної пропозиції Учасника відсутні вищезазначені документи. 2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності: - п.п 4.1.2.. частини 4 Додатку 1 тендерної документації. 3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: - надати документи, розроблені за допомогою програмного комплексу АВК-5, або суміжного з ним програмного комплексу, а саме: - Зведений кошторисний розрахунок; - Відомість обсягів робіт.».
При цьому до документів в частині технічного завдання не передбачено надання права для усунення невідповідностей в порядку пункту 43 Особливостей, про що детально далі, а тому такі дії Замовника є незаконними.
Далі 26 червня 2025 року Замовник ухвалив рішення про визначення переможцем тендерної пропозиції ТОВ «ЕНЕРДЖИГРУП», що було зафіксовано в протоколі (Протокол № 25115/5) (далі – Протокол), при цьому Замовником не враховано наявні невідповідності документів даного учасника.
Скаржник, ТОВ «Енергія Львів», вважає, що зазначені рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, призвели до порушення норм законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону та Особливостей, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, абзацом 3 пункту 56 Особливостей (протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю), звертаємось до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою з огляду на таке:

1. Щодо неправомірного рішення ЗАМОВНИКА щодо визначення переможцем тендерної пропозиції Скаржника:

Протокол № 527/1.6-ПУО-25 від 26 червня 2025 року про визначення переможцем ТОВ «ЕНЕРДЖИГРУП» містить наступні підстави:
«Визначити ТОВ "ЕНЕРДЖИГРУП" (ЄДРПОУ: 40169080) переможцем відкритих торгів щодо закупівлі Технічне переоснащення ПС-35 СКТП "СТАРИЧІ" 35/10 кВ з заміною масляних вимикачів 10 кВ на вакуумні BB/TEL з пристроями мікропроцесорного захисту (комірок 1, 5, 7) (код згідно з Єдиним закупівельним словником ДК 021:2015 – 45310000-3 — Електромонтажні роботи).
2. Прийняти рішення про намір укласти договір про закупівлю з ТОВ "ЕНЕРДЖИГРУП" (ЄДРПОУ: 40169080) переможцем відкритих торгів на закупівлю: Технічне переоснащення ПС-35 СКТП "СТАРИЧІ" 35/10 кВ з заміною масляних вимикачів 10 кВ на вакуумні BB/TEL з пристроями мікропроцесорного захисту (комірок 1, 5, 7) (код згідно з Єдиним закупівельним словником ДК 021:2015 – 45310000-3 — Електромонтажні роботи).
3. Оприлюднити Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та відповідно до Закону з урахуванням Особливостей.
4. Підрозділу, відповідальному за укладення договору, перевірити документи, що вимагаються Замовником для завантаження переможцем процедури закупівлі відповідно до вимог пункту 47 Особливостей (в тому числі дотримання чотириденного строку на їх завантаження згідно з Особливостями), та інші документи відповідно до вимог тендерної документації даної процедури закупівлі.
5. Згідно з п. 49 Особливостей підрозділу, відповідальному за укладення договору, у строк з 02.07.2025 р. по 11.07.2025 р. укласти договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі.
6. В день підписання договору про закупівлю, підрозділу, відповідальному за укладення договору про закупівлю, обов’язково надати Уповноваженій особі, відділу безпеки та охоронної діяльності й начальнику відділу закупівель та матеріально-технічного забезпечення договір про закупівлю та всі додатки до нього в електронному вигляді для подальшого його оприлюднення Уповноваженою особою в електронній системі закупівель відповідно до ст. 10 Закону.
7. Не пізніше 10 робочих днів з дня виконання сторонами договору про закупівлю або закінчення строку дії договору про закупівлю, за умови його виконання сторонами, або його розірвання, підрозділу, відповідальному за укладання договору про закупівлю, надати Уповноваженій особі та менеджеру з договірної роботи інформацію, яка вимагається ч. 1 ст. 42 Закону для подальшого оприлюднення в електронній системі закупівель звіту про виконання договору про закупівлю відповідно до ст. 10 Закону.»


Скаржник із такими протоколом не погоджується та повідомляє, що вони є незаконними на підставі наступного:
Відповідно до пункту 6 Додатку 8 Тендерної документації встановлено: Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, а саме пунктом:
«1. У складі пропозиції Учасник надає довідку за підписом керівника з переліком достатньої кількісті кваліфікованого персоналу для виконання робіт у формі таблиці, форма якої наведена в Додатку 1 тендерної документації.
2. Учасник надає інформацію про наявність у його штаті:
2.1. Головного інженера (технічного директора), який повинен мати:
- досвід роботи на даній посаді в організації Учасника чи в іншій організації не менше 3 місяців (надати копію трудової книжки чи інші документи, що підтверджують наявність такого досвіду);
- повну вищу освіту в енергетичній чи будівельній галузі (надати копії підтверджувальних документів);
- підтвердження проходження перевірки знань з електробезпеки та охорони праці (надати копії посвідчення або протокол/витяг з протоколу комісії з перевірки знань);
- офіційно оформлені трудові відносини із Учасником (надати копії наказу про прийняття на роботу або повідомлення про прийняття працівника на роботу (відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. № 413).
2.2. Не менше одного працівника за посадами виконавець робіт/начальник будівельної дільниці ( або аналогічна посада), який повинен мати:
- досвід роботи на даній посаді в організації Учасника чи в іншій організації не менше 3 місяців (Учаснику надати копію трудової книжки чи інші документи, що підтверджують наявність такого досвіду);
- повну вищу освіту в енергетичній чи будівельній галузі (Учаснику надати підтверджуючі документи);
- підтвердження проходження перевірки знань з електробезпеки та охорони праці (Учаснику надати копії посвідчення або протокол/витяг з протоколу комісії з перевірки знань),
- офіційно оформлені трудові відносини із Учасником (Учаснику надати копії трудової книжки та наказу про прийняття на роботу або повідомлення про прийняття працівника на роботу (відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. № 413)).
2.3. Не менше одного працівника за посадою - електромонтажник силових мереж та електроустаткування ( або аналогічна посада), який повинен мати:
- досвід роботи на даній посаді в організації Учасника чи в іншій організації не менше 3 місяців (Учаснику надати копію трудової книжки або інші документи, що підтверджують наявність такого досвіду);
- підтвердження проходження перевірки знань з електробезпеки (Учаснику надати копії посвідчення або протокол/витяг з протоколу комісії з перевірки знань),
- офіційно оформлені трудові відносини із Учасником (Учаснику надати копії трудової книжки та наказу про прийняття на роботу або повідомлення про прийняття працівника на роботу (відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. № 413)).
2.4 Одного (або більше) працівника за посадою - монтажник з монтажу сталевих та залізобетонних конструкцій ( або аналогічна посада), який повинен мати:
- досвід роботи на даній посаді в організації Учасника чи в іншій організації не менше 3 місяців (Учаснику надати копію трудової книжки або інші документи, що підтверджують наявність такого досвіду);
- підтвердження проходження перевірки знань з електробезпеки (Учаснику надати копії посвідчення та протокол/витяг з протоколу комісії з перевірки знань),
-офіційно оформлені трудові відносини із Учасником (Учаснику надати копії трудової книжки та наказу про прийняття на роботу або повідомлення про прийняття працівника на роботу (відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. № 413)).
2.5. Одного (або більше) працівника за посадою – електрозварник (або аналогічна посада), який повинен мати:
- досвід роботи на даній посаді в організації Учасника чи в іншій організації не менше 3 місяців (Учаснику надати копію трудової книжки або інші документи, що підтверджують наявність такого досвіду);
- підтвердження проходження перевірки знань з електробезпеки та охорони праці (Учаснику надати копії посвідчення або протокол/витяг з протоколу комісії з перевірки знань),
- офіційно оформлені трудові відносини із Учасником (Учаснику надати копії трудової книжки та наказу про прийняття на роботу або повідомлення про прийняття працівника на роботу (відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. № 413).

3. У складі пропозиції Учасник надає інформаційну довідку/лист в довільній формі про наявність в штаті Учасника особи/осіб, відповідальних за безпечне проведення електромонтажних та будівельно-монтажних робіт відповідно до ПБЕЕ.
Додатками до інформаційної довідки/листа мають бути підтверджуючі документи, які надаються разом з пропозицією Учасника:
- копії наказів;
- копії посвідчень та/або відповідного документу про проходження навчання.»

За результатами аналізу тендерної пропозиції, поданої ТОВ «ЕНЕРДЖИГРУП», встановлено, що вона не відповідає вимогам тендерної документації, однак, попри наявність очевидних невідповідностей, Замовником таку пропозицію було незаконно визнано такою, що відповідає умовам закупівлі, та, як наслідок, незаконно визначено переможцем.
Зокрема, відповідно до пункту 2.2.1 Додатку №1 до тендерної документації, учасник зобов’язаний надати документальне підтвердження наявності в його штаті головного інженера (технічного директора) з підтвердженим досвідом роботи на аналогічній посаді — як у поточній організації, так і в інших. Для підтвердження такого досвіду вимагалося надати копію трудової книжки або інший офіційний документ, що безпосередньо підтверджує стаж. У складі пропозиції ТОВ «ЕНЕРДЖИГРУП» відсутній будь-який документ, що підтверджує наявність досвіду роботи особи на відповідній посаді, що є прямим порушенням вимог тендерної документації.
Крім того, пунктом 2.2.2 Додатку №1 передбачалася вимога щодо наявності не менше одного працівника на посаді виконавця робіт або начальника будівельної дільниці (або аналогічній посаді), який має відповідний досвід роботи і є офіційно оформленим працівником учасника. Для підтвердження необхідно було надати документи, що підтверджують як досвід (трудову книжку або її копію), так і факт працевлаштування — наказ про прийняття на роботу або повідомлення до ДПС відповідно до Постанови КМУ № 413 від 17.06.2015. Учасник не надав жодного з зазначених документів у належному обсязі: відсутні підтвердження трудового стажу, а також відсутні документи, що підтверджують працевлаштування працівника.
Пунктом 2.2.3 Додатку №1 встановлено вимогу щодо наявності щонайменше двох електромонтажників силових мереж та електроустаткування або працівників на аналогічних посадах, які мають досвід роботи на відповідній посаді, є офіційно оформленими працівниками та мають допуск до робіт з відповідною напругою. Замість надання копій трудових книжок, наказів або повідомлень про працевлаштування, учасник надав неповний пакет документів, який не містить підтвердження стажу роботи відповідних працівників. Крім того, щодо вимоги про наявність відповідного допуску з електробезпеки, ТОВ «ЕНЕРДЖИГРУП» надало лише посвідчення з групою допуску ІІІ до 1000 В. Проте предмет закупівлі стосується монтажу обладнання з напругою 10 кВ, і виконання таких робіт потребує мінімум IV групи допуску з електробезпеки для електроустановок понад 1000 В. Таким чином, заявлені працівники фактично не мають права виконувати роботи за предметом закупівлі, що прямо порушує чинні Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів та вимоги Замовника.
Окрім цього, згідно з пунктом 2.3 Додатку №1, учасник мав надати інформаційну довідку або лист про наявність у штаті особи, відповідальної за безпечне проведення електромонтажних та будівельно-монтажних робіт, а також копії наказів про її призначення на відповідну посаду в межах підприємства. ТОВ «ЕНЕРДЖИГРУП» натомість надало лише накази, які стосуються тимчасового призначення відповідальних осіб за окремими об’єктами чи договорами, що не може вважатися належним виконанням вимоги щодо штатної посади відповідальної особи на постійній основі.
Незважаючи на наявність вищевказаних суттєвих невідповідностей, Замовник не встановив їх під час розгляду пропозиції та не відхилив пропозицію ТОВ «ЕНЕРДЖИГРУП», як того вимагає частина перша статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі». Згідно з цією нормою, пропозиція учасника підлягає відхиленню у разі, якщо вона не відповідає умовам тендерної документації.
Таким чином, Замовником було проігноровано фактичну відсутність підтвердження кваліфікаційних критеріїв, установлених відповідно до статті 16 Закону, що свідчить про порушення принципу об’єктивності та недискримінації учасників, передбаченого статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Ураховуючи викладене, рішення про визначення ТОВ «ЕНЕРДЖИГРУП» переможцем є неправомірним і таким, що має бути скасоване з обґрунтованих підстав.


2. Щодо порушення порядку проведення процедури закупівлі – Замовник незаконно надав 24 години (із повідомленням, що не відповідає вимогам законодавства) учаснику ТОВ «ЕНЕРДЖИГРУП»:
Відповідно до пункту 18 Додатку 8 та Додатку 1 Тендерної документації встановлено, що учасник повинен надати:
«2. Документи, розроблені за допомогою програмного комплексу АВК-5, або суміжного з ним програмного комплексу:
- Зведений кошторисний розрахунок;
- Договірна ціна;
- Відомість обсягів робіт;
- Локальний кошторис;
- Підсумкова відомість ресурсів;
- Пояснювальна записка.»

Відповідно до пункту 43 Особливостей, Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження
Проте 24 червня 2024 року Замовник надав учаснику ТОВ «ЕНЕРДЖИГРУП» вимогу про усунення невідповідностей в порядку 24 годин до 25 червня 2025 року 17:11 із наступним повідомленням: «Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей: 1) перелік виявлених невідповідностей: Відповідно до п.п. 4.1.2. частини 4 Додатку 1 тендерної документації у складі пропозиції Учасник надає документи, розроблені за допомогою програмного комплексу АВК-5, або суміжного з ним програмного комплексу: - Зведений кошторисний розрахунок; - Відомість обсягів робіт. У складі тендерної пропозиції Учасника відсутні вищезазначені документи. 2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності: - п.п 4.1.2.. частини 4 Додатку 1 тендерної документації. 3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: - надати документи, розроблені за допомогою програмного комплексу АВК-5, або суміжного з ним програмного комплексу, а саме: - Зведений кошторисний розрахунок; - Відомість обсягів робіт.».
На підставі цього учасником було змінено технічні параметри предмету закупівлі – надано змінений/доповнений кошторис.
Визначення переможцем процедури закупівлі учасника, який додав технічну документацію (кошторис) після закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій, є протиправним та таким, що порушує вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення закупівель, затверджених постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022 року.
Згідно з даними електронної системи закупівель, учасником-переможцем було завантажено файл «Кошторис.rar» 25 червня 2025 року о 12:56, що підтверджується хронологією завантажених документів.
Водночас, як вбачається з інформації про закупівлю, кінцевий строк подання тендерних пропозицій сплив 11 червня 2025 року о 10:00.
Відповідно до частини першої статті 25 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна пропозиція подається учасником через електронну систему закупівель до закінчення строку подання тендерних пропозицій. Після спливу цього строку внесення змін, заміна або доповнення тендерної пропозиції не допускається.

Замовник не мав права надавати учаснику ТОВ «ЕНЕРДЖИГРУП» 24 години на усунення невідповідності в частині кошторису робіт, так як даний документ змінює предмет закупівлі. Зміна технічних характеристик предмету закупівлі – кошторису є суттєвим відхиленням, що змінює суть пропозиції. Таким чином, замовник мав право відхилити пропозицію учасника, оскільки вона не відповідала вимогам тендерної документації.

Тому Дії замовника є незаконними, оскільки вони суперечать положенням Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей, а також обмежують право учасника на добросовісну конкуренцію.

У наведеному випадку в складі тендерної пропозиції ТОВ «ЕНЕРДЖИГРУП» були відсутні документи, розроблені за допомогою програмного комплексу АВК-5 (або суміжного з ним), а саме: зведений кошторисний розрахунок та відомість обсягів робіт, що прямо вимагалося підпунктом 4.1.2. частини 4 Додатку 1 тендерної документації. Відсутність цих документів є істотною невідповідністю вимогам тендерної документації та технічної специфікації, яка безпосередньо впливає на оцінку пропозиції, визначення її відповідності предмету закупівлі, а також на можливість реального та якісного виконання договору.
Тому, тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та враховуючи вимоги Тендерної документації Розділу 3 пункту 6: «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі». Тендерна пропозиція, яка містить не повний обсяг та перелік робіт, зазначених в Додатку до тендерної документації, не містить необхідні документи, що вимагаються цією тендерною документацією, буде відхилена як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Підкреслюємо, що пункт 43 Особливостей чітко встановлює, що виправлення невідповідностей протягом 24 годин не застосовується до технічної документації, що є суттєвою для предмета закупівлі. Таким чином, дії замовника щодо надання ТОВ «ЕНЕРДЖИГРУП» 24-годинного строку для подачі кошторису та відомості обсягів робіт є незаконними і такими, що порушують як вимоги законодавства, так і принципи добросовісної конкуренції.
Отже, у ситуації, що склалася, замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію ТОВ «ЕНЕРДЖИГРУП» без надання 24 годин для усунення зазначених невідповідностей, оскільки такі недоліки не підлягають виправленню у межах цієї процедури та суттєво впливають на предмет закупівлі й можливість виконання договору
У таких випадках, на відміну від процедур усунення формальних помилок, положення пункту 43 Особливостей щодо усунення невідповідностей протягом 24 годин не застосовуються. Саме у пункті 43 Особливостей чітко зазначено, що можливість усунення невідповідностей протягом 24 годин стосується лише тих випадків, коли невідповідності стосуються документів або інформації, що можуть бути виправлені без зміни змісту пропозиції та не пов’язані з достовірністю або законністю наданої інформації.
Учасник надав кошторис в неповному обсязі, що є суттєвою помилкою і технічної невідповідністю, щодо якої 24 години не надається. Відсутність цих витрат впливає на правильність оцінки пропозиції та на реальність фінансових розрахунків. Такі недоліки в кошторисі не є помилками, які можна виправити без зміни предмета закупівлі або основних характеристик пропозиції. Оскільки кошторис є частиною фінансової пропозиції і визначає вартість виконання контракту, замовник не може дозволити зміни в кошторисі без суттєвих змін умов виконання контракту, що є критичним для оцінки пропозиції.
Оскільки виявлені невідповідності впливають на сам предмет закупівлі та кошторис, які є основою оцінки пропозиції, замовник не міг надавати 24 години для усунення таких порушень. Згідно з вимогами законодавства, такі недоліки є суттєвими і не підлягають виправленню без зміни умов тендерної пропозиції. Замовник, відповідно до пункту 43, мав право не надавати учаснику можливість усунення цих невідповідностей, оскільки вони були невиправними в межах короткого часу та суттєво впливали на правильність оцінки пропозиції.
Враховуючи зазначене, замовник неправомірно визначив переможцем пропозицію учасника, оскільки виявлені порушення не підлягають усуненню у межах встановленого законодавством строку для виправлення помилок. Порушення, що стосуються кошторису та технічних характеристик є невиправними в рамках процедури, яка дозволяє усунення лише незначних помилок, що не змінюють саму суть пропозиції.
Отже, замовник не мав права надавати учаснику 24 години для усунення невідповідностей, оскільки виявлені недоліки стосуються предмета закупівлі та кошторису, які не можна виправити без зміни суті пропозиції. Така ситуація є підставою для відхилення пропозиції учасника відповідно до вимог пункту 43 Закону України "Про публічні закупівлі".


3. Щодо порушення принципів статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та незаконного визначення переможця процедури закупівлі:
Рішення Замовника, що визначило переможцем тендеру ТОВ «ЕНЕРДЖИГРУП», є незаконним і дискримінаційним. Воно суперечить законодавству України про публічні закупівлі, зокрема принципам рівного ставлення та недискримінації, які мають застосовуватись до всіх учасників процедури закупівлі.
Таким чином, є підстави для скасування цього рішення та призначення переможцем іншого учасника, чия пропозиція відповідає вимогам тендерної документації. Учасник має право подати скаргу до АМКУ для захисту своїх прав та інтересів.


Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотримання встановлених принципів та недискримінація учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3)відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Визначивши за наявних невідповідностей – переможцем тендерну пропозицію, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з якими замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, але підстави для такого відхилення відсутні на підставі наведеного вище.

Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення його пропозиції.

Враховуючи наведену вище інформацію, Скаржник вважає, що наявні підстави для задоволення його скарги в повному обсязі із метою захисту його порушених інтересів в зазначеній закупівлі.
Враховуючи викладене, прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити вищезазначені дії.
Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, Закону та на підставі зазначеного вище,
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Вимога
Є відповідь

Вимога про скасування протоколу щодо визначення переможцем процедури закупівлі ТОВ «ЕНЕРДЖИГРУП»

Номер: c951c1d4a2314335b61f981280e42462
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-22-008807-a.c1
Назва: Вимога про скасування протоколу щодо визначення переможцем процедури закупівлі ТОВ «ЕНЕРДЖИГРУП»
Вимога:
ТОВ «Енергія Львів», як учасник процедури відкритих торгів з особливостями щодо закупівлі «Технічне переоснащення ПС-35 СКТП "СТАРИЧІ" 35/10 кВ з заміною масляних вимикачів 10 кВ на вакуумні BB/TEL з пристроями мікропроцесорного захисту (комірок 1, 5, 7)» (ідентифікатор закупівлі UA-2025-05-22-008807-a), вимагає від замовника невідкладно скасувати протокол та рішення про визначення переможцем ТОВ «ЕНЕРДЖИГРУП» з огляду на наступне. Під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЕНЕРДЖИГРУП» були допущені істотні порушення вимог чинного законодавства та тендерної документації, що унеможливлюють законність визначення даного учасника переможцем. Зокрема, надання замовником ТОВ «ЕНЕРДЖИГРУП» 24-годинного строку для усунення невідповідностей у частині подання кошторисної документації є незаконним, оскільки прямо суперечить положенням пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», затверджених Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022. Даний пункт чітко визначає, що можливість усунення невідповідностей протягом 24 годин не поширюється на випадки, коли йдеться про технічну документацію, зокрема кошторис, обсяг робіт, технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Такі недоліки не підлягають виправленню без зміни суті пропозиції та є підставою для її відхилення. Фактично, у складі тендерної пропозиції ТОВ «ЕНЕРДЖИГРУП» були відсутні документи, розроблені за допомогою програмного комплексу АВК-5 (або суміжного з ним), а саме: зведений кошторисний розрахунок та відомість обсягів робіт, що прямо вимагалося підпунктом 4.1.2. частини 4 Додатку 1 тендерної документації. Відсутність цих документів є істотною невідповідністю та технічною помилкою, яка безпосередньо впливає на можливість об’єктивної оцінки тендерної пропозиції та реальність виконання договору. Крім того, у тендерній пропозиції ТОВ «ЕНЕРДЖИГРУП» виявлено низку інших неврахованих недоліків, що також є підставою для відхилення. А саме: Не надано підтвердження досвіду роботи Головного інженера (технічного директора), як це вимагалося п. 2.2.1. Додатку №1. Відсутнє належне підтвердження досвіду та офіційного оформлення трудових відносин працівника за посадою виконавець робіт/начальник будівельної дільниці (п. 2.2.2. Додатку №1). Не надано підтвердження досвіду та офіційного оформлення трудових відносин двох працівників за посадою електромонтажник силових мереж та електроустаткування, а також належного підтвердження проходження ними перевірки знань з електробезпеки (п. 2.2.3. Додатку №1). Подані документи щодо особи, відповідальної за безпечне проведення електромонтажних та будівельно-монтажних робіт, не відповідають вимогам тендерної документації (п. 2.3. Додатку №1). Всі ці невідповідності мають системний характер, є суттєвими, впливають на об’єктивність оцінки тендерної пропозиції, а також суперечать принципам рівної конкуренції та недискримінації учасників. Враховуючи вищевикладене, вимагаємо: Скасувати протокол та рішення про визначення переможцем ТОВ «ЕНЕРДЖИГРУП» у процедурі закупівлі UA-2025-05-22-008807-a; Провести повторний розгляд тендерних пропозицій з суворим дотриманням вимог чинного законодавства, тендерної документації та принципів прозорості й добросовісної конкуренції, відхилити пропозиції учасника номер 2. Повідомити ТОВ «Енергія Львів» про прийняте рішення у встановлений законом строк. У разі ігнорування цієї вимоги залишаємо за собою право звернутися до Антимонопольного комітету України для захисту наших прав і законних інтересів у сфері публічних закупівель З повагою, Директор ТОВ «Енергія Львів» Грицеляк Сергій Ігорович
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учасник, на Вашу вимогу щодо скасування рішення про визнання ТОВ "ЕНЕРДЖИГРУП" переможцем процедури закупівлі повідомляємо наступне. Відповідно до пункту 46 Особливостей, учасник має право подати вимогу виключно щодо недостатньої аргументації рішення Замовника про відхилення його тендерної пропозиції. Оскарження рішення Замовника щодо допущення або визначення переможцем іншого учасника закупівлі здійснюється у порядку, передбаченому статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі", шляхом подання скарги до Антимонопольного комітету України. З огляду на зазначене, звертаємо Вашу увагу, що подана вимога не підлягає розгляду як така, що не відповідає вимогам пункту 46 Особливостей.
Статус вимоги: Не задоволено