• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Оливи та мастила (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»– 09210000-4 мастильні засоби)

Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: Документи, що входять до складу тендерної пропозиції та підготовлені безпосередньо Учасником, мають бути викладені українською мовою. Тендерні пропозиції, підготовлені Учасниками, можуть бути викладені іншою мовою, при цьому повинні мати завірений переклад українською мовою бюро перекладів та/або з перекладом українською мовою з нотаріальним засвідченням підпису перекладача, якщо інше не передбачено цією тендерною документацією. Визначальним є текст, викладений українською мовою. Допускається наявність у складі тендерної пропозиції Учасника та не потребують перекладу українською мовою документи на російській мові, складені Учасником в минулих періодах, або надані сторонніми підприємствами, організаціями чи установами, зокрема, але не виключно: накази про призначення, протоколи зборів, договори, накладні, акти, виписки, листи, технічні специфікації, сертифікати, паспорти якості тощо. Стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення у вигляді скорочень та термінологія, пов’язана з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами, можуть бути викладені мовою їх загально прийнятого застосування (англійська, російська, німецька тощо). Вид забезпечення тендерних пропозицій: має бути надане у формі електронної банківської гарантії з накладенням кваліфікованого(их) електронного(их) підпису(ів) уповноваженої особи гаранту (далі-банк-гарант) та кваліфікованої електронної печатки (у разі наявності) відповідно до вимог діючого законодавства. Умови надання забезпечення тендерних пропозицій: Строк дії забезпечення тендерної пропозиції (строк дії гарантії) – не менше 90 календарних днів з дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Умови повернення та не повернення забезпечення тендерної пропозиції відповідно до статті 25 Закону України «Про публічні закупівлі»з урахуванням особливостей. Детальні умови надання забезпечення тендерних пропозицій зазначені в п. 9 та 10 Додатку 1 тендерної документації.Вид закупівлі: процедура закупівлі - відкриті торги відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей визначених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”. Застосовані критерії оцінки: Єдиним критерієм оцінки пропозицій на дану закупівлю є ціна– 100%.

Кваліфікація

від початку періоду пройшло 76 робочих днів

371 247.78 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 000.00 UAH
Період оскарження: 22.05.2025 13:46 - 30.05.2025 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП

Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника

Номер: 35ef0f94ff0647cfa39f39d9db08406c
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-22-007774-a.c1
Назва: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга:
Детальний опис у вкладених файлах
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 26.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.06.2025 16:55
Дата прийняття рішення по скарзі: 01.07.2025 14:43
Автор: ТОВ "СП ЮКОЙЛ", Чипіжко Ганна Сергіївна 380955213506 chipizko@yukoil.com https://yuko.ua/company

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: e6c69d8ff7cb423897b94e1aa7990333
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Комунальне підприємство електромереж зовнішнього освітлення м. Києва «Київміськсвітло» (код ЄДРПОУ: 03360905) (надалі – Замовник), було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями) ідентифікатор закупівлі: UA-2025-05-22-007774-a.
Предметом закупівлі є Товар – оливи та мастила. Код ДК 021:2015-09210000-4 мастильні засоби.
Товариство з обмеженою відповідальністю «СП ЮКОЙЛ» (надалі – Скаржник) взяло участь у зазначеній закупівлі та згідно Тендерної документації подало тендерну пропозицію.
11 червня 2025 року Замовником було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "СП ЮКОЙЛ", що оформлено в протоколі №053/286-1250, на підставі частини 1 та частини 2 пункту 44 Особливостей, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 №1178.
Скаржник вважає, що рішення Замовника є необґрунтованим, необ’єктивним та таким, що порушує принципи законності, добросовісної конкуренції, відкритості та недискримінації учасників, передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Обґрунтуванням скарги є наступне:
1. Надані нормативні показники у складі пропозиції.
У складі тендерної пропозиції Скаржника були надані паспорти якості виробника на всі позиції товару, які містять нормативні показники, встановлені відповідно до чинної нормативно-технічної документації (ДСТУ, ТУ, ISO, EN). Усі зазначені показники є гарантованими виробником і відповідають вимогам тендерної документації, зокрема Додатку 5.
До того ж, фактичні значення підтверджують відповідність товару нормативним параметрам та жодним чином не суперечать встановленим вимогам, тому що усі фактичні показники не лише відповідають, а й у деяких випадках перевищують мінімально допустимі нормативні значення.
Наведення фактичних показників як частини паспорта якості не є порушенням, якщо такі показники не виходять за межі нормативних та не спростовують відповідність предмета закупівлі.
2. Технічна відповідність товару.
Жодної конкретної невідповідності між нормативними показниками (вказаними в паспортах якості) та вимогами Додатку 5 Замовник не навів. Загальне формулювання щодо "невідповідності" не дає змоги визначити, яка саме позиція або характеристика не відповідає вимогам тендерної документації. Це порушує принципи відкритості та прозорості (ст. 5 ЗУ).
Слід звернути увагу поважної колегії, що технічні та якісні характеристики запропонованого ТОВ «СП ЮКОЙЛ» товара повністю відповідають або перевищують вимоги Замовника, тому тендерна пропозиція Скаржника відповідає умовам технічної специфікації Замовника.
3. Вимога Замовника щодо “виправлення фактичних на нормативні” – виконана.
Скаржником було надано оновлену форму Додатку 5, а також підтверджуючі документи, де вказані нормативні характеристики товару. Твердження Замовника про те, що “не виправлено фактичні параметри на нормативні”, є некоректним, оскільки у складі пропозиції вже були надані документи з нормативними характеристиками (паспорти якості).
Учасник ТОВ «СП ЮКОЙЛ» повністю виконав умови та вимоги Тендерної документації, в тому числі вимоги Додатку №5 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Технічна специфікація» до Документації.

Отже, зважаючи на все вищевикладене, оскільки тендерна пропозиція ТОВ «СП ЮКОЙЛ» відповідає вимогам Замовника щодо предмета закупівлі установленим у тендерній документації, Замовник не мав права відхиляти пропозицію ТОВ «СП ЮКОЙЛ» з підстав викладених у рішенні і посилання Замовника, що учасником не виконано умов технічної специфікації, є неправомірними та свідчить про дискримінацію та упереджене ставлення з боку Замовника.
Неправомірно відхиливши Пропозицію ТОВ «СП ЮКОЙЛ», Замовник порушив наші права як учасника та вимоги :
- ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» - принципи недискримінації учасників, об’єктивності, добросовісності,
- ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» - не наведено конкретної та обґрунтованої підстави для відхилення .
- пункт 44 Особливостей, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 – не було підстав для відхилення.

Згідно п.2 ч. 18 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі». Права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати свої рішення, зокрема рішення про відхилення пропозиції - ТОВ «СП ЮКОЙЛ».
З наведеного вбачається, що Замовник тендеру на закупівлю ставить Учасника в невигідне положення та умови тендерної документації є дискримінаційними.
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначаються принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Міністерство економічного розвитку і торгівлі України в своєму листі від 07.02.2017 р. № 3302-06/3812-06 підтверджує той факт, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
З рішень Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, випливає, що дискримінаційними визнаються зокрема «специфічні» вимоги до предмета закупівлі, відповідати яким може лише один учасник/обмежене коло учасників, та відсутність яких у тендерній документації жодним чином не може вплинути на якість товарів/робіт/послуг (недостатня їх обґрунтованість або навіть недоцільність).
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.

Вважаємо, що Рішення від 11.06.2025 року підлягає скасуванню, оскільки прийняте з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, в т.ч. принципу недискримінації.
Відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням правової норми абзацу третього пункту 56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт та послуг для замовників, передбачених Законом України «Про Публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п'яти днів з дня, коли суб'єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дій чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Пунктом 55 Особливостей визначено, що оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Пунктом 17 частини 1 статті 1 Закону передбачено, що «орган оскарження — це Антимонопольний комітет України».
Згідно пункту 30 частини 1 статті 1 Закону суб'єкт оскарження в органі оскарження це фізична чи юридична особа, яка звернулася до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дій чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель i внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Згідно з ч. 1 п.56 Особливостей скарга до органу оскарження подається суб'єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.

Враховуючи викладене вище, вважаємо, що Замовником під час проведення даної процедури закупівлі грубо порушуються принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності при здійсненні процедур закупівель, принцип об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, принцип відкритості та прозорості на всix стадіях закупівель, які встановлені ст. 5 Закону.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника