• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

(ДК 021:2015 код 45220000-5 Інженерні та будівельні роботи) Реконструкція охоронної огорожі вздовж периметру контрольованої зони Дністровської ГЕС для філії «Дністровська ГЕС» ПрАТ «Укргідроенерго»

Тендерна пропозиція та усі документи, які передбачені вимогами тендерної документації складаються українською мовою. Документи або копії документів (які передбачені вимогами тендерної документації), які надаються Учасником у складі тендерної пропозиції, викладені іншими мовами, повинні надаватися разом із їх автентичним перекладом на українську мову, засвідчені перекладачем. Умови надання забезпечення тендерних пропозицій згідно тендерної документації.

Торги відмінено

65 026 089.60 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 650 200.00 UAH
Період оскарження: 22.05.2025 10:57 - 03.06.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на умови закупівлі

Номер: 1891d3c64cc64c2f9efb04095ccdbe5e
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-22-003382-a.a1
Назва: Скарга на умови закупівлі
Скарга:
22 травня 2025 року було оприлюднено закупівлю № UA-2025-05-22-003382-a (ДК 021:2015 код 45220000-5 Інженерні та будівельні роботи) Реконструкція охоронної огорожі вздовж периметру контрольованої зони Дністровської ГЕС для філії «Дністровська ГЕС» ПрАТ «Укргідроенерго», тендерну документацію та додатки до неї, у складі яких є дискримінаційні вимоги. Вважаємо, що такими діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону: «Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Дата розгляду скарги: 11.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 04.06.2025 15:27
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 16.06.2025 12:58
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СІНЕРГІЯ БУД", ЮРІЙ ФІЛЮШИН 380443232646 sinergiabud.tender@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: f0bcf91e9d554f2698dd8a744a965788
Заголовок пункту скарги: Скарга на умови закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 1. Тендерна документація розробляється та оприлюднюється в електронній системі закупівель з урахуванням чинного законодавства, а саме Закону України (надалі - Закону) «Про публічні закупівлі» та Постановою Кабінетів Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі – Особливості), а саме ст. 22-23 Закону України, а також п.28-29 Особливостей.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Відповідно до абз.12 п.28 Особливостей «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують нижню межу ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі.»

Протоколом уповноваженої особи Замовника від 21.05.2025 №296-25 було затверджено тендерну документацію на закупівлю робіт - (ДК 021:2015 код 45220000-5 Інженерні та будівельні роботи)
Реконструкція охоронної огорожі вздовж периметру контрольованої зони Дністровської ГЕС для філії «Дністровська ГЕС» ПрАТ «Укргідроенерго»- (далі тендерна документація).

1. Тендерна документація замовника, містить Додаток 2 «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ТА ІНФОРМАЦІЇ, ЯКІ ПОДАЮТЬСЯ ПЕРЕМОЖЦЕМ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ». Відповідно до пп.3.1.3 Додатку 2:
«При складанні договірної ціни учасник повинен дотримуватися лімітів коштів в розрізі статей витрат договірної ціни, а саме:

- прямі витрати (у тому числі: заробітна плата, вартість матеріальних ресурсів, вартiсть експлуатацiї будiвельних машин i механiзмiв) та загальновиробничi витрати не мають перевищувати – 48 361 974 грн (без ПДВ);

- інші витрати (витрати на відрядження працівників на будови) не мають перевищувати 4 145 766 грн (без ПДВ).

- витрати на придбання устаткування, меблів та інвентарю – в розмірі не більше 449 076 грн (без ПДВ).

- В разі не використання ліміту коштів в повному обсязі по вищезазначеним статтям витрат договірна ціна зменшується на суму не використаних коштів вищевказаних лімітів.».


Вимога, відповідно до якої, встановлюються ліміти (граничні межі) щодо розміру прямих витрат, інших витрат, витрати на придбання устаткування, меблів та інвентарю, є незаконною, необґрунтованою та дискримінаційною по відношенню до Скаржника з огляду на наступне:

- Настанова з визначення вартості будівництва, затверджена наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 зі змінами(далі Настанова), НЕ МІСТИТЬ норм, які б дозволяли, Замовнику, обмежувати статті витрат у договірній ціні

- Відповідно до п. 5.1. Настанови, «Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією»; А тому договірна ціна учасника формується згідно настанови і в частині розподілу коштів за статтями витрат не має відповідати проектній документації.

- Умова, що «В разі не використання ліміту коштів в повному обсязі по вищезазначеним статтям витрат договірна ціна зменшується на суму не використаних коштів вищевказаних лімітів.» не залишає учасникам вибору зменшити витрати по цим статтям для збалансування витрат по іншим статтям, чим ПОРУШУЄ абз.12 п.28 Особливостей, так як, фактично МІСТИТЬ вимогу, що обмежує нижню межу ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі.»;

Вищезазначені вимоги фактично нав’язують потенційним учасникам конкретну структуру витрат, що суперечить їх праву на вільне ціноутворення в межах загальної договірної ціни. Крім того, умова про зменшення договірної ціни при невикористанні лімітів може призвести до неякісного виконання робіт через штучне заниження вартості.

Замовником не зазначено обґрунтованої необхідності долучення до тендерної документації описаних вимог, у тому числі не зазначено, яку законну мету Замовник переслідує вимагаючи відповідні документи.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 788ed4ee65414ae4a0cf9c0f219022ef
Заголовок пункту скарги: Скарга на умови закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 2. Тендерна документація замовника, містить Додаток 2 «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ТА ІНФОРМАЦІЇ, ЯКІ ПОДАЮТЬСЯ ПЕРЕМОЖЦЕМ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ». Відповідно до пп.3.3. Додатку 2:
«Розрахунок інших супутніх витрат» (відрядження працівників на будови за необхідністю) виконати у вигляді «кошторисного розрахунку П-40 (БТ-К) або П-929 (АВК-5)», або аналогу в інших програмних комплексах. Витрати, пов’язані з відрядженням працівників, не повинні перевищувати такі показники:
 частка трудовитрат, від сумарних трудовитрат, що виконуються робітниками – 50%;
 кількість проїздів на місяць на одного відрядженого – 1;
 частка трудовитрат, що виконуються працівниками, чий труд урахований у складі ЗВВ – 0.
При цьому кількість днів, врахованих у розрахунку інших супутніх витрат, не має перевищувати термін виконання робіт.

Вимога, відповідно до якої, встановлюються вищевказані ліміти (граничні межі) є незаконною, необґрунтованою та дискримінаційною по відношенню до Скаржника з огляду на наступне:

- Настанова з визначення вартості будівництва, затверджена наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 зі змінами(далі Настанова), НЕ МІСТИТЬ норм, які б дозволяли, Замовнику, обмежувати витрати, пов’язані з відрядженням працівників


Замовником не зазначено обґрунтованої необхідності долучення до тендерної документації описаних вимог, у тому числі не зазначено, яку законну мету Замовник переслідує вимагаючи відповідні документи.

Також ЗВЕРТАЄМО УВАГУ, що пп.3.1. та 3.1.1. Додатку 2 до тендерної документації, зазначено наступне:
«3.1. «Договірна ціна» на виконання будівельних робіт з наданням підтверджуючих розрахунків за статтями витрат, а саме:
3.1.1. Розрахунки у відповідності до додатку 30 Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 зі змінами, при наявності даних витрат в складі Договірної ціни.»

Тобто переможець, відповідно до вимог тендерної документації, зобов’язаний надати договірну ціну, за результатами проведеного електронного аукціону та обов’язкові додатки та розрахунки до неї шляхом оприлюднення їх в електронній системі. При цьому договірна ціна має відповідати Настанові з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 зі змінами.

У зв’язку з тим, що Настанова не містить жодних обмежень щодо розміру прямих витрат, інших витрат, витрат на придбання устаткування, меблів та інвентарю, витрат, пов’язаних з відрядженням працівників, ВСТАНОВЛЕННЯ ТАКИХ ОБМЕЖЕНЬ у складі тендерної документації, є необ’єктивним, не містить жодного законного обґрунтування, не переслідує жодної законної мети, а тому є ДИСКРИМІНАЦІЄЮ по відношенню до Скаржника. Зазначені обмеження порушують абзац 12 пункту 28 Особливостей, оскільки фактично встановлюють обмеження нижньої межі складових договірної ціни.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації