• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Паливо у роздріб через мережу АЗС на території України для потреб ДПСЗ (Київ)

Завершена

4 597 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 22 987.50 UAH
Період оскарження: 22.05.2025 09:13 - 20.06.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірні умови тендерної документації

Номер: 26ea9be8e1724523bfcb965510697df8
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-22-000811-a.c1
Назва: Скарга на неправомірні умови тендерної документації
Скарга:
У тендерній документації щодо закупівлі UA-2025-05-22-000811-a, затвердженій Протоколом рішення уповноваженої особи замовника (Державне підприємство спеціального зв’язку) від 22.05.2025 № У-40 /01 -вт-поч (далі – Тендерна документація), встановлено умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є неправомірними, і як наслідок, унеможливлюють результативну участь у закупівлі окремих учасників (в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»). В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних засадах, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. В наслідок таких дій замовника, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» незаконно позбавлене можливості перемогти у процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами процедури закупівлі.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 10.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 03.06.2025 15:53
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 13.06.2025 15:05
Дата виконання рішення Замовником: 17.06.2025 11:37
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії АМКУ від 10.06.2025 №9267-р/пк-пз щодо скарги № UA-2025-05-22-000811-a.с1, яка подана 30 травня 2025 року учасником торгів ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» з метою усунення зауважень, зазначених у скарзі та у мотивувальній частині цього рішення Замовником внесено зміни до Тендерної документації (Протокол УО № У-40/02-зміни тд додається у приєднаному файлі).
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ", Дудник Євген 380978546494 fat-32-2@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 59cb96d2b3d649148455435269348890
Заголовок пункту скарги: Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-05-22-000811-a містить умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480) має намір взяти участь у закупівлі UA-2025-05-22-000811-a, оголошеній Державним підприємством спеціального зв’язку (далі – Замовник). Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-05-22-000811-a містить умови, згідно з якими:
1. Наведено неповну інформацію про кількість товару, що є предметом закупівлі.
2. Встановлено надмірні вимоги щодо мережі АЗС.
3. Встановлено додаткові вимоги до предмету закупівлі, які не передбачені законодавством.
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, є дискримінаційними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».

З цього приводу слід зауважити наступне.
1. Щодо інформації про предмет закупівлі.
Відповідно до вимог частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), у тендерній документації зазначаються, зокрема, відомості про кількість товару, що є предметом закупівлі.
Згідно з умовами Додатку 3 «Технічна специфікація» до Тендерної документації, предметом закупівлі є:
- Бензин А-95 (Євро 5);
- Дизельне паливо (Євро 5-В0);
- Газ автомобільний;
- Бензин А-92 (Євро 5).
При цьому, Тендерна документація, в т.ч. Додаток 3 до неї, не містять відомостей про кількість товару «Бензин А-92 (Євро 5)», що закуповується.
Не зазначення Замовником таких відомостей може мати наслідком порушення принципів здійснення публічних закупівель, встановлених частиною 1 статті 5 Закону, зокрема, принципу відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; запобігання корупційним діям і зловживанням.

2. Щодо вимог щодо мережі АЗС.
Відповідно до умов пункту 2 Додатку 3 «Технічна специфікація» до Тендерної документації, «Учасник має підтвердити наявність розвиненої мережі власних, орендованих та/або партнерських стаціонарних автозаправних станцій (далі - АЗС) по території України (області) – надати повний їх перелік, з обов’язковою наявністю НЕ МЕНШЕ 10 (ДЕСЯТИ) АЗС НА ВІДСТАНІ НЕ БІЛЬШЕ 10 КМ від місця дислокації транспорту Замовника (м. Київ, пл. Вокзальна, 3) , та не менше 20 АЗС на території міста Києва та Київській області, які мають можливість заправляти всіма видами пального, відповідно до предмета закупівлі, а також не менше двох АЗС на трасі Е40 з обов'язковою АЗС в м.Львів, не менше двох АЗС на трасі Е50 з обов'язковою АЗС в м.Вінниця, не менше двох АЗС на трасі Н08 з обов'язковою АЗС в м.Черкасах, не менше двох АЗС на трасі М03 з обов'язковою АЗС в м.Харкові».
З цього приводу слід зауважити, що зазначені умови (в частині обов’язкової наявності НЕ МЕНШЕ 10 (ДЕСЯТИ) АЗС НА ВІДСТАНІ НЕ БІЛЬШЕ 10 КМ від місця дислокації транспорту Замовника) є надмірними та необґрунтованими, та як наслідок, обмежують можливість участі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» у закупівлі UA-2025-05-22-000811-a, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати, в тому числі, наявність НЕ МЕНШЕ 10 (ДЕСЯТИ) АЗС НА ВІДСТАНІ НЕ БІЛЬШЕ 10 КМ від місця дислокації транспорту Замовника.

Під час участі у закупівлі UA-2025-05-22-000811-a, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має намір запропонувати низку партнерських АЗС, залучених відповідно до договорів від 20.06.2024 № 35-Д-2604, від 20.06.224 № 35-Д-2605, укладених з ТОВ «ГЛУСКО РІТЕЙЛ», зокрема, АЗС, розташовані на відстані не більше 10 км від місця дислокації транспорту Замовника:
- АЗС «UKRNAFTA» (м. Київ, Голосіївський р-н, пр-т Науки, 5);
- АЗС «UKRNAFTA» (м. Київ, Голосіївський р-н, вул. Васильківська, 22);
- АЗС «UKRNAFTA» (м. Київ, Печерський р-н, бул. Миколи Міхновського, 40а).
Також, на підставі зазначених договорів, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має можливість запропонувати й інші АЗС, які розташовані на відстані, яка не набагато більша від 10 км від місця дислокації транспорту Замовника, зокрема:
- АЗС «UKRNAFTA» (м. Київ, Дарницький р-н, вул. Дніпровська Набережна, 13б) – близько 12 км;
- АЗС «UKRNAFTA» (м. Київ, Голосіївський р-н, вул. Кільцева Дорога, 1) – близько 12 км;
- АЗС «UKRNAFTA» (м. Київ, Оболонський р-н, вул. Електриків, 32а) – близько 10,2 км;
- АЗС «UKRNAFTA» (м. Київ, Оболонський р-н, пр-т Оболонський, 1а) – близько 12,7 км;
- АЗС «UKRNAFTA» (м. Київ, Дніпровський р-н, пр-т Соборності, 28 А) – близько 12,9 км;
- АЗС «UKRNAFTA» (м. Київ, Оболонський р-н, вул. Лугова, 9) – близько 10,2 км;
- АЗС «UKRNAFTA» (м. Київ, Святошинський р-н, вул. Кільцева дорога, 16) – близько 10,9 км;
- АЗС «UKRNAFTA» (м. Київ, Святошинський р-н, вул. Зодчих, 5а) – близько 11,7 км.
Зазначених АЗС достатньо для забезпечення заправки паливом значної кількості автомобілів та у значних обсягах. Крім того, використовуючи зазначені АЗС, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» забезпечує надійність заправки автомобілів з урахуванням можливого виходу з ладу однієї чи декількох АЗС.
Разом з цим, тендерна пропозиція, яка буде подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», та у якій будуть запропоновані зазначені АЗС, буде відхилена Замовником як така, що не відповідає вимогам Тендерної документації.
Отже, встановлення Замовником таких вимог може призвести до порушення вимог частини 4 статті 22 Закону, відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

3. Щодо додаткових вимог до предмету закупівлі.
3.1. Відповідно до умов пункту 3 Додатку 3 «Технічна специфікація» до Тендерної документації, «Учасник повинен підтвердити можливість формувати паливні талони On-line та здійснювати заправку використовуючи QR-код без використання фізичного бланка дозволу (талона)».
З цього приводу слід зауважити, що згідно з умовами пункту 4.1 Розділу І Тендерної документації, предметом закупівлі є товар «Паливо у роздріб через мережу АЗС на території України, для потреб ДПСЗ (Київ) код ДК 021:2015 ДК021-2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти».
При цьому, вимоги до товару, який є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (далі – Технічний регламент), Технічним регламентом щодо вимог до газу скрапленого для автомобільного транспорту, комунально-побутового споживання та промислових цілей, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29.07.2020 № 667, ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні євро. Технічні умови», ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне євро. Технічні умови», ДСТУ EN 589-2017 «Палива автомобільні. Газ нафтовий скраплений. Технічні вимоги та методи контролювання».
Зазначені нормативні документи НЕ ПЕРЕДБАЧАЮТЬ вимог до розповсюджувачів нафтопродуктів (в т.ч., до ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»), відповідно до яких вони повинні були б мати можливість формувати паливні талони On-line та здійснювати заправку використовуючи QR-код без використання фізичного бланка дозволу (талона).
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» реалізує нафтопродукти (бензини А-92, А-95, дизельне паливо, газ скраплений), зокрема, з можливістю відпуску товару на підставі паливних талонів. Однак, можливості формування паливних талонів On-line та здійснювати заправку використовуючи QR-код без використання фізичного бланка дозволу (талона), ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не надає.
За таких умов, тендерна пропозиція, яка буде подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», буде відхилена Замовником як така, що не відповідає вимогам Тендерної документації.
Отже, встановлення Замовником таких вимог може призвести до порушення вимог частини 4 статті 22 Закону, відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

3.2. Відповідно до умов пункту 1.1. Проекту договору, наведеного у Додатку 6 до Тендерної документації (далі – Проект договору), «Поставка Товару із застосування паливних карт передбачає обов’язок Постачальника зарахування на Рахунок Покупця розподілу, та обліку використання Товару в Електронному кабінеті Покупця».
Зі змісту зазначеної умови вбачається, що однією з умов участі у закупівлі, встановлених Замовником, є наявність в учасника «Електронного кабінету Покупця», з відповідним функціоналом.
При цьому, у Проекті договору містяться умови, які встановлюють вимоги до функціоналу, який має забезпечувати такий електронний кабінет, зокрема: «Електронний кабінет Покупця повинен передбачати можливість встановлення Лімітів (добових, місячних тощо) на кожну з паливних карт, що передані Покупцю згідно цього Договору (лімітні карти), передбачати можливість зараховувати обсяг товару на кожну з паливних карт, що передані Покупцю згідно цього Договору (балансові карти), а також забезпечувати можливість одночасного зарахування необхідного обсягу товару на паливні карти та встановлення Лімітів використання Товару (балансово-лімітні карти)» (пункт 1.6. Проекту договору).
Зі змісту зазначених вимог вбачається, що пропозиції учасників, які не зможуть забезпечити виконання наведених вище умов, будуть відхилені як такі, що не відповідають умовам Тендерної документації.
З цього приводу слід зауважити, що згідно з умовами пункту 4.1. Розділу І Тендерної документації, предметом закупівлі є товар «Паливо у роздріб через мережу АЗС на території України, для потреб ДПСЗ (Київ) код ДК 021:2015 ДК021-2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти».
Вимоги до товару, який є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927, Технічним регламентом щодо вимог до газу скрапленого для автомобільного транспорту, комунально-побутового споживання та промислових цілей, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29.07.2020 № 667, ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні євро. Технічні умови», ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне євро. Технічні умови», ДСТУ EN 589-2017 «Палива автомобільні. Газ нафтовий скраплений. Технічні вимоги та методи контролювання».
Зазначені нормативні документи взагалі НЕ МІСТЯТЬ вимог, які б зобов’язували розповсюджувачів палива (в т.ч. ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»), надавати покупцеві доступ до Електронному кабінеті Покупця.
Відповідно, вказані нормативні документи не встановлюють і вимог щодо функціоналу такого Електронного кабінету.
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» пропонує для реалізації нафтопродукти (бензини А-92, А-95, дизельне паливо, газ скраплений), зокрема, з можливістю відпуску товару на підставі паливних карток. При цьому, для забезпечення зручності використання покупцями паливних карток, розроблено та впроваджено в дію електронний кабінет клієнта (покупця), який розміщений в мережі Інтернет за адресою: https://naftacards.ukrnafta.com/.
На інтернет-сторінці ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (https://sites.google.com/view/ukrnafta-postach/, у рубриці «Кабінет клієнта») розміщено і Інструкцію користувача особового кабінету, яка містить, зокрема, опис порядку реєстрації користувача, опис функціоналу особистого (електронного) кабінету покупця, його налаштувань, контактну інформацію, в т.ч., номер телефону гарячої лінії (0 800 404 000).
При цьому, функціонал Кабінету клієнта, у якому покупець може адмініструвати паливні картки «UKRNAFTA», емітентом яких є ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», дозволяє повною мірою використовувати весь функціонал паливних карток, необхідний для здійснення заправлення автомобілів замовника паливом, а також здійснювати адміністрування паливних карток, їх блокування, розблокування тощо.
Однак, функціонал Кабінету клієнта, у якому обслуговуються паливні картки «UKRNAFTA», має розбіжності з функціоналом, прописаним Замовником у Проекті договору, наведеним вище.
Так, враховуючи порядок здійснення публічних закупівель, який встановлений Законом України «Про публічні закупівлі», та який передбачає визначення за результатами тендеру ЦІНИ ЗА ОДИНИЦЮ ТОВАРУ, з бюджетними клієнтами ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» застосує лише лімітну схему (з виділенням певної придбаної кількості літрів палива за фіксованою ціною).
При цьому, функціонування «балансових карт», з причин, наведених вище, доступно лише для клієнтів, які здійснюють придбання палива без застосування положень Закону (приватні компанії, фізичні особи).
За таких умов, тендерна пропозиція, яка буде подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», не відповідатиме умовам Проекту договору, та буде відхилена Замовником.
Крім того, за таких умов Замовник отримує можливість відхилити тендерну пропозицію, яка буде подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», на підставі підпункту 3 пункту 44 Особливостей (переможець процедури закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю).
Звертаємо увагу, що пропонований ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», функціонал запропонованого ним електронного кабінету жодним чином не впливає на технічні характеристики та споживчі якості предмета закупівлі – «Паливо у роздріб через мережу АЗС на території України, для потреб ДПСЗ (Київ) код ДК 021:2015 ДК021-2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти».

Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-05-22-000811-a.
2. Додаток 6 до Тендерної документації.
3. Договір з ТОВ «ГЛУСКО РІТЕЙЛ» від 20.06.2024 № 35-Д-2604.
4. Договір з ТОВ «ГЛУСКО РІТЕЙЛ» від 20.06.224 № 35-Д-2605.
5. Зразки паливних талонів, емітентом яких є ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
6. Зразки паливних карток, емітентом яких є ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
7. Знімки екрану з електронного кабінету клієнта (покупця).
8. Інструкція користувача особового кабінету.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації