-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
ДК 021:2015: 18130000-9 Спеціальний робочий одяг (спеціальний робочий одяг)
Закупівля здійснюється за рахунок власних коштів ПрАТ «АК «Київводоканал». Категорія: Юридичні особи та/або суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, зазначені у пункті 4 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Математична формула для розрахунку приведеної ціни (у разі її застосування). Єдиним критерієм оцінки тендерних пропозицій є ціна з ПДВ. Питома вага цінового критерію – 100 відсотків. Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська.
Завершена
4 737 566.24
UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 791.21 UAH
мін. крок: 0% або 791.21 UAH
Період оскарження:
21.05.2025 17:13 - 27.06.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
529093e4d0f642c9b95cfa83f19a5b99
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-21-013766-a.a1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Пов'язані документи:
Учасник
- Звіт про виконання договору.pdf 30.05.2025 16:08
- Договір_140556_зима.zip 30.05.2025 16:08
- Сертифікат і декларація для захисту від кислот.pdf 30.05.2025 16:08
- Сертифікат і декларація для захисту від води.pdf 30.05.2025 16:08
- Сертифікат і декларація для захисту при зварювальних роботах.pdf 30.05.2025 16:08
- Сертифікати інших виробників одяг для зварювальників.rar 30.05.2025 16:08
- Сертифікати інших виробників кислотостійкий одяг.rar 30.05.2025 16:08
- Сертифікати інших виробників одяг від води.rar 30.05.2025 16:08
- Скарга тд одяг спец.pdf 30.05.2025 16:08
- ТЕХ РЕГЛАМЕНТ 19.pdf 30.05.2025 16:08
- sign.p7s 30.05.2025 16:09
- Пояснення.pdf 05.06.2025 14:12
- рішення від 03.06.2025 № 8752.pdf 03.06.2025 16:56
- інформація про резолютивну частину рішення від 11.06.2025 № 9313.pdf 12.06.2025 11:31
- рішення від 11.06.2025 № 9313.pdf 13.06.2025 16:37
- Про надання інформації.docx 05.06.2025 11:51
- Про надання інформації.pdf 05.06.2025 11:51
Дата прийняття скарги до розгляду:
30.05.2025 16:21
Дата розгляду скарги:
11.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
03.06.2025 16:56
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
13.06.2025 16:38
Дата виконання рішення Замовником:
23.06.2025 15:20
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником виконано рішення органу оскарження
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
65d4d7ecfca2476fb22a8eec05f8867f
Заголовок пункту скарги:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
21.05.2025 ПРИВАТНИМ АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ "АКЦІОНЕРНА КОМПАНІЯ "КИЇВВОДОКАНАЛ" (далі – Замовник) опубліковано оголошення на веб-порталі Уповноваженого органу (prozorro.gov.ua) № UA-2025-05-21-013766-a про проведення відкритих торгів на закупівлю товарів за кодом ДК 021:2015: 18130000-9 Спеціальний робочий одяг (спеціальний робочий одяг). Кінцевий строк подання тендерних пропозицій до 16:00 05.06.2025.
Скаржником оскаржується умови тендерної документації Замовника за лотом № 1 – Розрахунковий департамент, що оприлюднені на веб-порталі Уповноваженого органу (prozorro.gov.ua) 26.05.2025 за № UA-2025-05-21-013766-a. Зокрема, оскаржуються вимоги п. 5.3; п. 7.3 та п. 9.3 Додатку 5 до тендерної документації з урахуванням внесених Замовником змін.
Враховуючи приписи ч. 8 ст. 18 Закону, оскарження умов закупівлі триває до 02 червня 2025 00:00.
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «УКРАЇНСЬКА МІЖНАРОДНА ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ» (надалі – Скаржник), як виробник і постачальник спеціального, робочого та іншого одягу для різних галузей промисловості, має намір прийняти участь у торгах за лотом №1 на закупівлю товарів за кодом ДК 021:2015: 18130000-9 Спеціальний робочий одяг (спеціальний робочий одяг), оголошення № UA-2025-05-21-013766-a, проте, умови тендерної документації Замовника містять дискримінаційні вимоги, що суперечить вимогам чинного законодавства, порушують принципи публічних закупівель та наші права, як потенційного учасника/переможця торгів, з огляду на наступне.
Відповідно до п. 1. розділу III. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації (далі - ТД) Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді. Документ з тендерною пропозицією подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, в яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення Замовником) та завантаження файлів, зокрема: решти документів та матеріалів, які повинні бути оформлені та подані учасниками згідно з цією тендерною документацією та додатками до неї.
Пунктом 7 розділу III. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції ТД визначено, що інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі надається згідно з Додатком 5 «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» тендерної документації.
Згідно Додатку 5 до ТД, предмет закупівлі за лотом №1 становить наступний асортимент товарів:
1 . Костюм брезентовий з водовідштовхуючим просоченням - 14 шт.
2 . Костюм суконний кислотостійкий К80 – 4 шт.
3 . Костюм зварювальника - 4 шт.
Пунктом 5.3. Додатку 5 до ТД визначено, що для підтвердження якості КОСТЮМ СУКОННИЙ КИСЛОТОСТІЙКИЙ К80 учасник повинен надати в складі тендерної пропозицій наступні документи на відповідність виробу:
- Виданий уповноваженим органом (організацією) чинний сертифікат про експертизу зразка, з можливістю ідентифікувати тканину з якої зроблений ЗІЗ.
Пунктом 7.3. Додатку 5 до ТД визначено, що для підтвердження якості костюма зварювальника учасник повинен надати в складі тендерної пропозицій наступні документи на відповідність виробу:
- Виданий уповноваженим органом (організацією) чинний сертифікат про експертизу зразка, з можливістю ідентифікувати тканину з якої зроблений ЗІЗ.
Пунктом 9.3. Додатку 5 до ТД визначено, що для підтвердження якості костюма брезентового з водовідштовхувальним просоченням учасник повинен надати в складі тендерної пропозицій наступні документи на відповідність виробу:
- Виданий уповноваженим органом (організацією) чинний сертифікат про експертизу зразка, з можливістю ідентифікувати тканину з якої зроблений ЗІЗ.
Скаржник має відповідний досвід постачання аналогічного одягу, що серед іншого, підтверджується договором № 01-140556-24 від 21.05.2024, укладеним з НЕК "Укренерго" та виконаним в повному обсязі (договір та звіт про виконання договору додаються).
Художньо-технічний опис виробів, що становлять предмет закупівлі, і інші необхідні технічні, якісні і кількісні характеристики наведено в Додатку 5 до ТД за лотом №1. Даного цілком достатньо для розрахунку ціни пропозиції і оцінки власних можливостей.
Для участі в оскаржуваній закупівлі ТОВ «УМТК» має намір запропонувати продукцію власного виробництва, яка в повному обсязі відповідає вимогам, визначеним в Додатку 5 до ТД, але надати на Костюм брезентовий з водовідштовхуючим просоченням; Костюм суконний кислотостійкий К80 та Костюм зварювальника - сертифікат про експертизу зразка, З МОЖЛИВІСТЮ ІДЕНТИФІКУВАТИ ТКАНИНУ немає можливості, в зв’язку із наступним.
Скаржник, як виробник захисного робочого одягу, у відповідності до приписів Технічного регламенту засобів індивідуального захисту (далі – Технічний регламент), затвердженого Постановою КМУ від 21.08.2019 р. № 771 «Про затвердження Технічного регламенту засобів індивідуального захисту» проводить належну процедуру оцінки відповідності продукції із залученням органу з оцінки відповідності.
І. Зокрема, для підтвердження відповідності костюмів робочих для захисту від води, в тому числі і костюмів брезентових з водовідштовхуючим просоченням, як засобів індивідуального захисту (далі - ЗІЗ), суттєвим вимогам щодо безпеки та охорони здоров’я, встановленим Технічним регламентом Скаржником оформлено:
1. Сертифікат про експертизу зразка, що зареєстрований в реєстрі органу з оцінки відповідності за № UA.TR.108.0360-24 від 25.06.2024.
2. Декларація про відповідність, яка взята на облік органу з оцінки відповідності за № UA.TR.D.0360-24 від 25.06.2024.
Вказані документи підтверджують, що продукція відповідає суттєвим вимогам щодо безпеки та охорони здоров’я, встановленим Технічним регламентом.
В декларації про відповідність зазначено, що орган з оцінки відповідності - ОС ТОВ «Тестметрстандарт» здійснив експертизу зразка (Модуль В) та видав сертифікат про експертизу зразка № UA.TR.108.0360-24 діючий з 25.06.2024 до 24.06.2025, а в додатку до декларації наведено перелік тканин з яких виготовляється продукція.
Проте, безпосередньо в сертифікаті про експертизу зразка № UA.TR.108.0360-24 відсутня інформація, що дає змогу ідентифікувати тканину з якої зроблений ЗІЗ.
ІІ. Для підтвердження відповідності костюмів робочих для захисту від кислот, в тому числі і костюмів суконних кислотостійких К80, як ЗІЗ, суттєвим вимогам щодо безпеки та охорони здоров’я, встановленим Технічним регламентом Скаржником оформлено:
1. Сертифікат про експертизу зразка, що зареєстрований в реєстрі органу з оцінки відповідності за № UA.TR.108.0443-25 від 14.05.2025.
2. Декларація про відповідність, яка взята на облік органу з оцінки відповідності за № UA.TR.D.0443-25 від 14.05.2025.
Вказані документи підтверджують, що продукція відповідає суттєвим вимогам щодо безпеки та охорони здоров’я, встановленим Технічним регламентом.
В декларації про відповідність зазначено, що орган з оцінки відповідності - ОС ТОВ «Тестметрстандарт» здійснив експертизу зразка (Модуль В) та видав сертифікат про експертизу зразка № UA.TR.108.0443-25 діючий з 14.05.2025 до 13.05.2025, а в додатку 2 до декларації наведено перелік тканин з яких виготовляється продукція.
Проте, безпосередньо в сертифікаті про експертизу зразка № UA.TR.108.0443-25 відсутня інформація, що дає змогу ідентифікувати тканину з якої зроблений ЗІЗ.
ІІІ. Для підтвердження відповідності костюмів робочих для захисту при зварювальних роботах, в тому числі і костюмів зварювальника, як ЗІЗ, суттєвим вимогам щодо безпеки та охорони здоров’я, встановленим Технічним регламентом Скаржником оформлено:
1. Сертифікат про експертизу зразка, що зареєстрований в реєстрі органу з оцінки відповідності за № UA.TR.108.0324-24 від 10.06.2024.
2. Декларація про відповідність, яка взята на облік органу з оцінки відповідності за № UA.TR.D.0324-24 від 10.06.2024.
Вказані документи підтверджують, що продукція відповідає суттєвим вимогам щодо безпеки та охорони здоров’я, встановленим Технічним регламентом.
В декларації про відповідність зазначено, що орган з оцінки відповідності - ОС ТОВ «Тестметрстандарт» здійснив експертизу зразка (Модуль В) та видав сертифікат про експертизу зразка № UA.TR.108.0324-24 діючий з 10.06.2024 до 09.06.2025, а в додатку до декларації наведено перелік тканин з яких виготовляється продукція.
Проте, безпосередньо в сертифікаті про експертизу зразка № UA.TR.108.0324-24 відсутня інформація, що дає змогу ідентифікувати тканину з якої зроблений ЗІЗ.
Інших сертифікатів про експертизу зразка (на Костюм брезентовий з водовідштовхуючим просоченням; Костюм суконний кислотостійкий К80 та Костюм зварювальника), в тому числі з можливістю ідентифікувати тканину з якої зроблений ЗІЗ -у Скаржника немає.
Відповідно до п. 9. Технічного регламенту виробники повинні складати необхідну технічну документацію згідно з додатком III до цього Технічного регламенту, та проводити належну процедуру оцінки відповідності або доручати її проведення відповідному органу з оцінки відповідності.
Пунктом 47. Технічного регламенту визначено, що ЗІЗ класифікуються відповідно до категорій ризиків, визначених у додатку І до цього Технічного регламенту, від яких ЗІЗ призначений захищати користувачів.
Продукція, що становить предмет закупівлі за лотом № 1 відноситься до ІІ категорії ризиків.
Згідно п. 48. Технічного регламенту для Категорії ризиків II: оцінки відповідності здійснюється шляхом експертизи типового зразка (модуль В).
Відповідно до п. 6.1 Додатку V - ЕКСПЕРТИЗА ТИПОВОГО ЗРАЗКА (Модуль В) до Технічного регламенту якщо зразок відповідає суттєвим вимогам щодо безпеки та охорони здоров’я, встановленим цим Технічним регламентом, призначений орган повинен видати виробнику сертифікат про експертизу зразка (далі - сертифікат зразка).
Пунктом 6.2. Додатку V до Технічного регламенту визначено, що сертифікат зразка має містити таку інформацію:
• найменування та ідентифікаційний номер призначеного органу;
• найменування та адреса виробника та, якщо заявка подана уповноваженим представником, його найменування та адреса;
• ідентифікаційні дані ЗІЗ, передбаченого сертифікатом зразка;
• заяву про те, що зразок ЗІЗ відповідає суттєвим вимогам до безпеки та охорони здоров’я, встановленим дим Технічним регламентом;
• якщо національні стандарти, що є ідентичними відповідним гармонізованим європейським стандартам були застосовані у повному обсязі або частково, посилання на такі стандарти або їхні частини;
• якщо інші технічні специфікації були застосовані, посилання на них;
• де це можливо, рівень (рівні) ефективності або клас захисту ЗІЗ;
• для ЗІЗ, які виробляють для індивідуальних потреб користувача, ряд допустимих коливань відповідних параметрів на основі затвердженої базової моделі;
• дату випуску, дату закінчення строку придатності та, у відповідному випадку, дату (дати) продовження;
• будь-які умови, пов’язані із видачею сертифікату зразка;
• для ЗІЗ категорії III, заяву про те, що сертифікат зразка повинен використовуватися тільки у поєднанні з однією з процедур оцінки відповідності, визначених у пункті 49 цього Технічного регламенту.
Додатково інформуємо, що нормативне визначення поняття «ідентифікаційні дані ЗІЗ» в українському законодавстві або нормативно-правових актах прямо не подано як усталене поняття.
Хоча окремого законодавчо закріпленого визначення «ідентифікаційні дані ЗІЗ» немає, поняття розкривається через вимоги до маркування та технічної документації у Технічному регламенті і стандартах, оскільки саме вони регулюють вимоги до даних ЗІЗ.
Узагальнюючи приписи Технічного регламенту ЗІЗ, Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», ДСТУ EN ISO 13688:2016 «Одяг захисний. Загальні вимоги» можливо надати наступне визначення поняттю: ідентифікаційні дані засобу індивідуального захисту — це сукупність інформації, що дозволяє однозначно визначити конкретний засіб індивідуального захисту, включаючи такі елементи, як:
1. найменування ЗІЗ,
2. торгова марка (за наявності),
3. модель, тип або артикул,
4. найменування та місцезнаходження виробника,
5. позначення відповідності технічному регламенту,
6. маркування згідно з вимогами стандартів або регламентів.
Ні Технічний регламент ЗІЗ, ні Закон України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» не містить чітких вимог до маркування робочого одягу.
Пунктом 7.2 ДСТУ EN ISO 13688:2016 визначено, що марковання має містити таку інформацію:
a) назву, товарний знак або інші засоби ідентифікації виробника чи його офіційного представника;
b) позначення виду виробу, комерційної назви або коду;
c) позначення розміру відповідно до розділу 6;
d) номер стандарту на конкретний виріб;
е) піктограми та рівень експлуатаційних властивостей, тільки якщо це визначено стандартом на виріб. Таким чином, піктограму відповідно до додатка Є необхідно вказувати в маркованні разом з номером стандарту на конкретний виріб.
З урахуванням вказаного інформація про ідентифікацію тканини з якої зроблений ЗІЗ не відноситься до ідентифікаційних даних безпосередньо самих ЗІЗ.
За таких умов, Технічним регламентом не передбачено, що сертифікат зразка має містити інформацію про ідентифікацію тканини з якої зроблений ЗІЗ.
Додатково для підтвердження вказаного, додаємо сертифікати зразків, інших вітчизняних виробників продукції, аналогічній предмету закупівлі за лотом №1, які також не містять інформації про ідентифікацію тканини з якої зроблений ЗІЗ.
Відтак, вимога Замовника про необхідність наявності в сертифікаті зразка на продукцію інформації про ідентифікацію тканини з якої зроблена така продукція, як ЗІЗ, не ґрунтується на положеннях чинного в Україні законодавства та встановлена з метою обмеження кола потенційних учасників, адже участь в оскаржуваній закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, у яких наявний чинний сертифікат про експертизу зразка, з можливістю ідентифікувати тканину з якої зроблений ЗІЗ.
На підставі викладеного вважаємо, що Замовником штучно обмежено коло потенційних учасників закупівлі, в тому числі Скаржника, та застосовано дискримінаційні метод формування тендерної документації, та необґрунтовано необхідність наявності вищевказаних вимог в тендерній документації. Вимоги Замовника не сприяють добросовісній конкуренції серед учасників, зокрема Скаржника, та ставлять їх у нерівне становище.
Вважаємо, що вимоги встановлені в тендерній документації порушують права ТОВ «УМТК» та унеможливлюють його участь в закупівлі, а в результаті позбавляють можливості бути обраним переможцем.
Згідно з пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей, а частиною 4 статті 22 Закону передбачено «тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників».
Враховуючи наведене, Скаржник вважає, що умови тендерної документації мають бути змінені з метою усунення названих дискримінаційних вимог та узгодження вимог замовника з приписами Особливостей та Закону.
Таким чином, Замовник повинен усунути наведені вище дискримінаційні умови шляхом вилучення із ТД за лотом №1 вимог щодо обв’язку учасників надати у складі пропозиції для підтвердження якості Костюма брезентового з водовідштовхуючим просоченням; Костюма суконного кислотостійкого К80 та Костюма зварювальника: Виданий уповноваженим органом (організацією) чинний сертифікат про експертизу зразка, саме з можливістю ідентифікувати тканину з якої зроблений ЗІЗ.
Враховуючи все наведене вище, вважаємо, що тендерна документація закупівлі № UA-2025-05-21-013766-a за лотом №1 складена з порушенням діючого в Україні законодавства, містить дискримінаційні вимоги та позбавляє можливості ТОВ «УМТК» прийняти участь у ній, а тому керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника усунути протиправні умови, які обмежують конкуренцію, зокрема унеможливлюють участь ТОВ «УМТК» у закупівлі № UA-2025-05-21-013766-a за лотом №1 шляхом виключення із ТД вимог щодо необхідності учасників надавати у складі пропозиції для підтвердження якості Костюма брезентового з водовідштовхуючим просоченням; Костюма суконного кислотостійкого К80 та Костюма зварювальника: Виданий уповноваженим органом (організацією) чинний сертифікат про експертизу зразка, саме з можливістю ідентифікувати тканину з якої зроблений ЗІЗ.
Скаржником оскаржується умови тендерної документації Замовника за лотом № 1 – Розрахунковий департамент, що оприлюднені на веб-порталі Уповноваженого органу (prozorro.gov.ua) 26.05.2025 за № UA-2025-05-21-013766-a. Зокрема, оскаржуються вимоги п. 5.3; п. 7.3 та п. 9.3 Додатку 5 до тендерної документації з урахуванням внесених Замовником змін.
Враховуючи приписи ч. 8 ст. 18 Закону, оскарження умов закупівлі триває до 02 червня 2025 00:00.
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «УКРАЇНСЬКА МІЖНАРОДНА ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ» (надалі – Скаржник), як виробник і постачальник спеціального, робочого та іншого одягу для різних галузей промисловості, має намір прийняти участь у торгах за лотом №1 на закупівлю товарів за кодом ДК 021:2015: 18130000-9 Спеціальний робочий одяг (спеціальний робочий одяг), оголошення № UA-2025-05-21-013766-a, проте, умови тендерної документації Замовника містять дискримінаційні вимоги, що суперечить вимогам чинного законодавства, порушують принципи публічних закупівель та наші права, як потенційного учасника/переможця торгів, з огляду на наступне.
Відповідно до п. 1. розділу III. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації (далі - ТД) Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді. Документ з тендерною пропозицією подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, в яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення Замовником) та завантаження файлів, зокрема: решти документів та матеріалів, які повинні бути оформлені та подані учасниками згідно з цією тендерною документацією та додатками до неї.
Пунктом 7 розділу III. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції ТД визначено, що інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі надається згідно з Додатком 5 «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» тендерної документації.
Згідно Додатку 5 до ТД, предмет закупівлі за лотом №1 становить наступний асортимент товарів:
1 . Костюм брезентовий з водовідштовхуючим просоченням - 14 шт.
2 . Костюм суконний кислотостійкий К80 – 4 шт.
3 . Костюм зварювальника - 4 шт.
Пунктом 5.3. Додатку 5 до ТД визначено, що для підтвердження якості КОСТЮМ СУКОННИЙ КИСЛОТОСТІЙКИЙ К80 учасник повинен надати в складі тендерної пропозицій наступні документи на відповідність виробу:
- Виданий уповноваженим органом (організацією) чинний сертифікат про експертизу зразка, з можливістю ідентифікувати тканину з якої зроблений ЗІЗ.
Пунктом 7.3. Додатку 5 до ТД визначено, що для підтвердження якості костюма зварювальника учасник повинен надати в складі тендерної пропозицій наступні документи на відповідність виробу:
- Виданий уповноваженим органом (організацією) чинний сертифікат про експертизу зразка, з можливістю ідентифікувати тканину з якої зроблений ЗІЗ.
Пунктом 9.3. Додатку 5 до ТД визначено, що для підтвердження якості костюма брезентового з водовідштовхувальним просоченням учасник повинен надати в складі тендерної пропозицій наступні документи на відповідність виробу:
- Виданий уповноваженим органом (організацією) чинний сертифікат про експертизу зразка, з можливістю ідентифікувати тканину з якої зроблений ЗІЗ.
Скаржник має відповідний досвід постачання аналогічного одягу, що серед іншого, підтверджується договором № 01-140556-24 від 21.05.2024, укладеним з НЕК "Укренерго" та виконаним в повному обсязі (договір та звіт про виконання договору додаються).
Художньо-технічний опис виробів, що становлять предмет закупівлі, і інші необхідні технічні, якісні і кількісні характеристики наведено в Додатку 5 до ТД за лотом №1. Даного цілком достатньо для розрахунку ціни пропозиції і оцінки власних можливостей.
Для участі в оскаржуваній закупівлі ТОВ «УМТК» має намір запропонувати продукцію власного виробництва, яка в повному обсязі відповідає вимогам, визначеним в Додатку 5 до ТД, але надати на Костюм брезентовий з водовідштовхуючим просоченням; Костюм суконний кислотостійкий К80 та Костюм зварювальника - сертифікат про експертизу зразка, З МОЖЛИВІСТЮ ІДЕНТИФІКУВАТИ ТКАНИНУ немає можливості, в зв’язку із наступним.
Скаржник, як виробник захисного робочого одягу, у відповідності до приписів Технічного регламенту засобів індивідуального захисту (далі – Технічний регламент), затвердженого Постановою КМУ від 21.08.2019 р. № 771 «Про затвердження Технічного регламенту засобів індивідуального захисту» проводить належну процедуру оцінки відповідності продукції із залученням органу з оцінки відповідності.
І. Зокрема, для підтвердження відповідності костюмів робочих для захисту від води, в тому числі і костюмів брезентових з водовідштовхуючим просоченням, як засобів індивідуального захисту (далі - ЗІЗ), суттєвим вимогам щодо безпеки та охорони здоров’я, встановленим Технічним регламентом Скаржником оформлено:
1. Сертифікат про експертизу зразка, що зареєстрований в реєстрі органу з оцінки відповідності за № UA.TR.108.0360-24 від 25.06.2024.
2. Декларація про відповідність, яка взята на облік органу з оцінки відповідності за № UA.TR.D.0360-24 від 25.06.2024.
Вказані документи підтверджують, що продукція відповідає суттєвим вимогам щодо безпеки та охорони здоров’я, встановленим Технічним регламентом.
В декларації про відповідність зазначено, що орган з оцінки відповідності - ОС ТОВ «Тестметрстандарт» здійснив експертизу зразка (Модуль В) та видав сертифікат про експертизу зразка № UA.TR.108.0360-24 діючий з 25.06.2024 до 24.06.2025, а в додатку до декларації наведено перелік тканин з яких виготовляється продукція.
Проте, безпосередньо в сертифікаті про експертизу зразка № UA.TR.108.0360-24 відсутня інформація, що дає змогу ідентифікувати тканину з якої зроблений ЗІЗ.
ІІ. Для підтвердження відповідності костюмів робочих для захисту від кислот, в тому числі і костюмів суконних кислотостійких К80, як ЗІЗ, суттєвим вимогам щодо безпеки та охорони здоров’я, встановленим Технічним регламентом Скаржником оформлено:
1. Сертифікат про експертизу зразка, що зареєстрований в реєстрі органу з оцінки відповідності за № UA.TR.108.0443-25 від 14.05.2025.
2. Декларація про відповідність, яка взята на облік органу з оцінки відповідності за № UA.TR.D.0443-25 від 14.05.2025.
Вказані документи підтверджують, що продукція відповідає суттєвим вимогам щодо безпеки та охорони здоров’я, встановленим Технічним регламентом.
В декларації про відповідність зазначено, що орган з оцінки відповідності - ОС ТОВ «Тестметрстандарт» здійснив експертизу зразка (Модуль В) та видав сертифікат про експертизу зразка № UA.TR.108.0443-25 діючий з 14.05.2025 до 13.05.2025, а в додатку 2 до декларації наведено перелік тканин з яких виготовляється продукція.
Проте, безпосередньо в сертифікаті про експертизу зразка № UA.TR.108.0443-25 відсутня інформація, що дає змогу ідентифікувати тканину з якої зроблений ЗІЗ.
ІІІ. Для підтвердження відповідності костюмів робочих для захисту при зварювальних роботах, в тому числі і костюмів зварювальника, як ЗІЗ, суттєвим вимогам щодо безпеки та охорони здоров’я, встановленим Технічним регламентом Скаржником оформлено:
1. Сертифікат про експертизу зразка, що зареєстрований в реєстрі органу з оцінки відповідності за № UA.TR.108.0324-24 від 10.06.2024.
2. Декларація про відповідність, яка взята на облік органу з оцінки відповідності за № UA.TR.D.0324-24 від 10.06.2024.
Вказані документи підтверджують, що продукція відповідає суттєвим вимогам щодо безпеки та охорони здоров’я, встановленим Технічним регламентом.
В декларації про відповідність зазначено, що орган з оцінки відповідності - ОС ТОВ «Тестметрстандарт» здійснив експертизу зразка (Модуль В) та видав сертифікат про експертизу зразка № UA.TR.108.0324-24 діючий з 10.06.2024 до 09.06.2025, а в додатку до декларації наведено перелік тканин з яких виготовляється продукція.
Проте, безпосередньо в сертифікаті про експертизу зразка № UA.TR.108.0324-24 відсутня інформація, що дає змогу ідентифікувати тканину з якої зроблений ЗІЗ.
Інших сертифікатів про експертизу зразка (на Костюм брезентовий з водовідштовхуючим просоченням; Костюм суконний кислотостійкий К80 та Костюм зварювальника), в тому числі з можливістю ідентифікувати тканину з якої зроблений ЗІЗ -у Скаржника немає.
Відповідно до п. 9. Технічного регламенту виробники повинні складати необхідну технічну документацію згідно з додатком III до цього Технічного регламенту, та проводити належну процедуру оцінки відповідності або доручати її проведення відповідному органу з оцінки відповідності.
Пунктом 47. Технічного регламенту визначено, що ЗІЗ класифікуються відповідно до категорій ризиків, визначених у додатку І до цього Технічного регламенту, від яких ЗІЗ призначений захищати користувачів.
Продукція, що становить предмет закупівлі за лотом № 1 відноситься до ІІ категорії ризиків.
Згідно п. 48. Технічного регламенту для Категорії ризиків II: оцінки відповідності здійснюється шляхом експертизи типового зразка (модуль В).
Відповідно до п. 6.1 Додатку V - ЕКСПЕРТИЗА ТИПОВОГО ЗРАЗКА (Модуль В) до Технічного регламенту якщо зразок відповідає суттєвим вимогам щодо безпеки та охорони здоров’я, встановленим цим Технічним регламентом, призначений орган повинен видати виробнику сертифікат про експертизу зразка (далі - сертифікат зразка).
Пунктом 6.2. Додатку V до Технічного регламенту визначено, що сертифікат зразка має містити таку інформацію:
• найменування та ідентифікаційний номер призначеного органу;
• найменування та адреса виробника та, якщо заявка подана уповноваженим представником, його найменування та адреса;
• ідентифікаційні дані ЗІЗ, передбаченого сертифікатом зразка;
• заяву про те, що зразок ЗІЗ відповідає суттєвим вимогам до безпеки та охорони здоров’я, встановленим дим Технічним регламентом;
• якщо національні стандарти, що є ідентичними відповідним гармонізованим європейським стандартам були застосовані у повному обсязі або частково, посилання на такі стандарти або їхні частини;
• якщо інші технічні специфікації були застосовані, посилання на них;
• де це можливо, рівень (рівні) ефективності або клас захисту ЗІЗ;
• для ЗІЗ, які виробляють для індивідуальних потреб користувача, ряд допустимих коливань відповідних параметрів на основі затвердженої базової моделі;
• дату випуску, дату закінчення строку придатності та, у відповідному випадку, дату (дати) продовження;
• будь-які умови, пов’язані із видачею сертифікату зразка;
• для ЗІЗ категорії III, заяву про те, що сертифікат зразка повинен використовуватися тільки у поєднанні з однією з процедур оцінки відповідності, визначених у пункті 49 цього Технічного регламенту.
Додатково інформуємо, що нормативне визначення поняття «ідентифікаційні дані ЗІЗ» в українському законодавстві або нормативно-правових актах прямо не подано як усталене поняття.
Хоча окремого законодавчо закріпленого визначення «ідентифікаційні дані ЗІЗ» немає, поняття розкривається через вимоги до маркування та технічної документації у Технічному регламенті і стандартах, оскільки саме вони регулюють вимоги до даних ЗІЗ.
Узагальнюючи приписи Технічного регламенту ЗІЗ, Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», ДСТУ EN ISO 13688:2016 «Одяг захисний. Загальні вимоги» можливо надати наступне визначення поняттю: ідентифікаційні дані засобу індивідуального захисту — це сукупність інформації, що дозволяє однозначно визначити конкретний засіб індивідуального захисту, включаючи такі елементи, як:
1. найменування ЗІЗ,
2. торгова марка (за наявності),
3. модель, тип або артикул,
4. найменування та місцезнаходження виробника,
5. позначення відповідності технічному регламенту,
6. маркування згідно з вимогами стандартів або регламентів.
Ні Технічний регламент ЗІЗ, ні Закон України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» не містить чітких вимог до маркування робочого одягу.
Пунктом 7.2 ДСТУ EN ISO 13688:2016 визначено, що марковання має містити таку інформацію:
a) назву, товарний знак або інші засоби ідентифікації виробника чи його офіційного представника;
b) позначення виду виробу, комерційної назви або коду;
c) позначення розміру відповідно до розділу 6;
d) номер стандарту на конкретний виріб;
е) піктограми та рівень експлуатаційних властивостей, тільки якщо це визначено стандартом на виріб. Таким чином, піктограму відповідно до додатка Є необхідно вказувати в маркованні разом з номером стандарту на конкретний виріб.
З урахуванням вказаного інформація про ідентифікацію тканини з якої зроблений ЗІЗ не відноситься до ідентифікаційних даних безпосередньо самих ЗІЗ.
За таких умов, Технічним регламентом не передбачено, що сертифікат зразка має містити інформацію про ідентифікацію тканини з якої зроблений ЗІЗ.
Додатково для підтвердження вказаного, додаємо сертифікати зразків, інших вітчизняних виробників продукції, аналогічній предмету закупівлі за лотом №1, які також не містять інформації про ідентифікацію тканини з якої зроблений ЗІЗ.
Відтак, вимога Замовника про необхідність наявності в сертифікаті зразка на продукцію інформації про ідентифікацію тканини з якої зроблена така продукція, як ЗІЗ, не ґрунтується на положеннях чинного в Україні законодавства та встановлена з метою обмеження кола потенційних учасників, адже участь в оскаржуваній закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, у яких наявний чинний сертифікат про експертизу зразка, з можливістю ідентифікувати тканину з якої зроблений ЗІЗ.
На підставі викладеного вважаємо, що Замовником штучно обмежено коло потенційних учасників закупівлі, в тому числі Скаржника, та застосовано дискримінаційні метод формування тендерної документації, та необґрунтовано необхідність наявності вищевказаних вимог в тендерній документації. Вимоги Замовника не сприяють добросовісній конкуренції серед учасників, зокрема Скаржника, та ставлять їх у нерівне становище.
Вважаємо, що вимоги встановлені в тендерній документації порушують права ТОВ «УМТК» та унеможливлюють його участь в закупівлі, а в результаті позбавляють можливості бути обраним переможцем.
Згідно з пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей, а частиною 4 статті 22 Закону передбачено «тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників».
Враховуючи наведене, Скаржник вважає, що умови тендерної документації мають бути змінені з метою усунення названих дискримінаційних вимог та узгодження вимог замовника з приписами Особливостей та Закону.
Таким чином, Замовник повинен усунути наведені вище дискримінаційні умови шляхом вилучення із ТД за лотом №1 вимог щодо обв’язку учасників надати у складі пропозиції для підтвердження якості Костюма брезентового з водовідштовхуючим просоченням; Костюма суконного кислотостійкого К80 та Костюма зварювальника: Виданий уповноваженим органом (організацією) чинний сертифікат про експертизу зразка, саме з можливістю ідентифікувати тканину з якої зроблений ЗІЗ.
Враховуючи все наведене вище, вважаємо, що тендерна документація закупівлі № UA-2025-05-21-013766-a за лотом №1 складена з порушенням діючого в Україні законодавства, містить дискримінаційні вимоги та позбавляє можливості ТОВ «УМТК» прийняти участь у ній, а тому керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника усунути протиправні умови, які обмежують конкуренцію, зокрема унеможливлюють участь ТОВ «УМТК» у закупівлі № UA-2025-05-21-013766-a за лотом №1 шляхом виключення із ТД вимог щодо необхідності учасників надавати у складі пропозиції для підтвердження якості Костюма брезентового з водовідштовхуючим просоченням; Костюма суконного кислотостійкого К80 та Костюма зварювальника: Виданий уповноваженим органом (організацією) чинний сертифікат про експертизу зразка, саме з можливістю ідентифікувати тканину з якої зроблений ЗІЗ.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника усунути протиправні умови, які обмежують конкуренцію, зокрема унеможливлюють участь ТОВ «УМТК» у закупівлі № UA-2025-05-21-013766-a за лотом №1 шляхом виключення із ТД вимог щодо необхідності учасників надавати у складі пропозиції для підтвердження якості Костюма брезентового з водовідштовхуючим просоченням; Костюма суконного кислотостійкого К80 та Костюма зварювальника: Виданий уповноваженим органом (організацією) чинний сертифікат про експертизу зразка, саме з можливістю ідентифікувати тканину з якої зроблений ЗІЗ