• Спрощена закупівля
  • Однолотова
  • КЕП

Контейнер універсальний (переобладнаний) Тип 3

Завершена

4 642 768.20 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 23 213.84 UAH
Період оскарження: 21.05.2025 15:41 - 27.05.2025 15:24
Вимога
Відхилено

Вимога про усунення порушень

Номер: 5e97b7d3dc3843a3899d4db58fcd6aa8
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-21-011276-a.a1
Назва: Вимога про усунення порушень
Вимога:
Вимога про усунення порушень 21 травня 2025 року Північне управління замовника робіт (далі — Замовник) оголосило закупівлю Контейнер універсальний (переобладнаний) Тип 3 (UA-2025-05-21-011276-a) (далі – Процедура закупівлі). Розкриття тендерних пропозицій відбулося 02 червня 2025 року. Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь в процедурі закупівлі взяли учасники: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СПЕЦБУД ТРЕЙД" ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «РЕД БУД» ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БПК Газінвестпроект" ТОВ «РЕД БУД», як учасник процедури спрощеної закупівлі Контейнерів універсальних (переобладнаних) Тип 3 (UA-2025-05-21-011276-a), вимагає від Замовника переглянути рішення щодо визначення переможцем ТОВ «СПЕЦБУД ТРЕЙД», оскільки таке рішення суперечить вимогам тендерної документації та положенням законодавства у сфері публічних закупівель. Зокрема, ТОВ «РЕД БУД», вважає таке рішення прийняте з порушенням норм законодавства України у сфері публічних закупівель, у т.ч. Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі - Особливості), з огляду на наступне. 1. Відповідно до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, а саме до абзацу 5 підпункту 11.1 пункту 11 «Банківська гарантія повинна бути оформлена з повним грошовим покриттям на весь строк дії такої гарантії. На підтвердження наявності грошового покриття, надається довідка з банку про наявність повного грошового покриття на весь строк дії відповідної гарантії та виписка з Банку по рахунку покриття, яка підтверджує зачислення грошового покриття на рахунок покриття, видані Банком-гарантом, завірені печаткою Банка-гаранта (у разі використання) та підписом уповноваженої особи від Банку-гаранта». У складі пропозиції ТОВ «СПЕЦБУД ТРЕЙД» не було надано вищезазначеної виписки. Таким чином, пропозиція Переможця ТОВ «СПЕЦБУД ТРЕЙД» не відповідала вимогам Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, а саме до абзацу 5 підпункту 11.1 пункту 11. Зокрема, відсутність цього документа свідчить про невиконання ключової умови закупівлі та ставить під сумнів наявність реального забезпечення тендерної пропозиції. Відповідно до пункту 8 Особливостей, затверджених постановою КМУ № 1178 від 12 жовтня 2022 року, тендерна пропозиція, яка не містить забезпечення тендерної пропозиції (у разі якщо вимога про його надання зазначена в тендерній документації), відхиляється замовником. Таким чином, відсутність підтвердження забезпечення — у вигляді виписки з рахунку покриття — є однозначною та безумовною підставою для відхилення Також у рішенні АМКУ № 6025-р/пк-пз від 28.12.2021 чітко вказано, що підтвердження забезпечення не є формальністю, це — необхідний доказ дійсності фінансових зобов’язань. Ненадання такого документа не може бути виправлено або замінено іншими поясненнями. Разом з цим, Замовником було розміщено повідомлення про усунення невідповідностей щодо тендерної пропозиції ТОВ «СПЕЦБУД ТРЕЙД», зокрема така дія є неправомірною в контексті вимог пункту 8 Особливостей, затверджених постановою КМУ № 1178. Відповідно до зазначеного пункту, відсутність забезпечення тендерної пропозиції або документів, які його підтверджують, не може бути виправлена та є підставою для безумовного відхилення пропозиції. Таким чином, надсилання замовником повідомлення з вимогою надати виписку з рахунку покриття суперечить вимогам законодавства та створює умови для нерівного ставлення до інших учасників, які подали повні пакети документів. Практика АМКУ, зокрема у рішенні № 167-р/пк-пз від 02.02.2021, підтверджує, що такі невідповідності не підлягають виправленню, і відповідна пропозиція повинна бути відхилена без надання строку для усунення. Відтак, дії Замовника з прийняття пропозиції ТОВ «СПЕЦБУД ТРЕЙД» є неправомірними, суперечать вимогам п. 8 Особливостей та повинні бути скасовані. 2. . Відповідно до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, а саме пункту 5 Додатку 1 передбачено, що кожен учасник повинен надати: «Достовірна інформація у вигляді довідки довільної форми, у якій зазначити дані про наявність чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом». Ця вимога є стандартною та обов’язковою в межах процедур закупівель, які охоплюють діяльність, що підлягає ліцензуванню відповідно до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності». ТОВ «СПЕЦБУД ТРЕЙД» у складі своєї тендерної пропозиції не надало відповідної довідки або дозвільного документа. Натомість було надано декларацію відповідності матеріально-технічної бази з охорони праці, яка не є підтвердженням правомірності проведення господарської діяльності відповідного характеру. Такий документ стосується вимог безпеки, але не підтверджує наявності дозволу чи ліцензії на провадження діяльності, яка охоплює предмет закупівлі. Відповідно до практики АМКУ, зокрема рішення № 4375-р/пк-пз від 03.09.2020, відсутність документа, що прямо передбачений умовами закупівлі, є підставою для безумовного відхилення тендерної пропозиції. Комітет неодноразово наголошував, що подання документів, які формально не відповідають вимогам тендерної документації, не може вважатися належним виконанням таких вимог. Довідка довільної форми з вказівкою на відсутність ліцензії або надання декларації, яка не стосується дозволу на господарську діяльність, не є допустимою заміною. Крім того, правова природа декларації з охорони праці не відповідає меті, яку має виконувати вимога щодо надання довідки про ліцензію. Ненадання відповідного документа свідчить про порушення принципу законності та суперечить статтям 16 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Отже, пропозиція ТОВ «СПЕЦБУД ТРЕЙД» не відповідає вимогам тендерної документації, а рішення Замовника щодо її допуску до оцінки є необґрунтованим і таким, що підлягає скасуванню. Враховуючи викладне, повідомляємо, що Закон України «Про публічні закупівлі» гарантує всім учасникам рівні умови участі у процедурах закупівель. Проте дії Замовника, який визнав переможцем учасника, що надав пропозицію з суттєвими невідповідностями, порушують принципи відкритості та недискримінації. Фактично інші учасники, які дотримались усіх вимог документації, опинились у нерівному становищі, що суперечить ст. 5 Закону, яка зобов’язує замовника забезпечити об’єктивний та неупереджений вибір переможця. Залишення без реагування істотних порушень, наведених у цій скарзі, призведе до зниження довіри до системи Prozorro та створить умови для маніпуляцій під час проведення процедур закупівель. АМКУ неодноразово вказував у своїй практиці, що рішення Замовника має бути обґрунтованим, а всі дії — такими, що відповідають принципам відкритості, рівного ставлення та законності. Таким чином, ми вважаємо, що рішення Замовника є упередженим, непрозорим і підлягає скасуванню. Відповідно до ст. 5, 16, 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та практики АМКУ, пропозиція учасника з такими невідповідностями підлягає відхиленню. ПРОШУ: 1. Скасувати рішення про визначення переможцем процедури закупівлі ТОВ «СПЕЦБУД ТРЕЙД» (Повідомлення від 05.06.2025, Протокол №65). 2. Відхилити тендерну пропозицію ТОВ «СПЕЦБУД ТРЕЙД» як таку, що не відповідає умовам закупівлі. 3. Прийняти рішення відповідно до законодавства з урахуванням принципів добросовісної конкуренції, недискримінації та прозорості.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний Учаснику! У відповідь на Вашу вимогу від 06.06.2025 № UA-2025-05-21-011276-a.a1 повідомляємо наступне. 1. Щодо вимоги про усунення невідповідностей стосовно надання виписки з Банку по рахунку покриття. Відповідно до абзаців пункту 8 Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» (із змінами й доповненнями), державний замовник під час розгляду пропозиції учасника спрощеної закупівлі у разі виявлення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у складі пропозиції та/або подання яких вимагалося оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, повинен розмістити у строк, який не може бути меншим, ніж два робочих дні до закінчення строку розгляду пропозицій, повідомлення з вимогою виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у його пропозиції, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення державним замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником спрощених закупівель у складі пропозиції та/або подання яких вимагається оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, слід розуміти невідповідність інформації та/або документів у значенні, наведеному в пункті 43 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178. Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Враховуючи все вищенаведене, безумовною підставою для відхилення є саме відсутність забезпечення тендерної пропозиції у складі тендерної пропозиції учасника та відповідно Замовник зобов’язаний розмістити повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Аналогічна правова позиція наведена у рішенні АМКУ від 29.05.2024 № 9406 -р/пк-пз (UA-2024-04-26-007532-a.c3), №5105-р/пк-пз (UA-2024-02-09-013582-a). Таким чином, Замовником 03.06.2025 правомірно висунуто вимогу про усунення невідповідностей Учаснику закупівлі - ТОВ «СПЕЦБУД ТРЕЙД» стосовно вищезазначеної невідповідності. 2. Щодо надання документу дозвільного характеру. Відповідно до ч. 1 ст. 1 ЗУ «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» Документ дозвільного характеру - дозвіл, висновок, рішення, погодження, свідоцтво, інший документ в електронному вигляді (запис про наявність дозволу, висновку, рішення, погодження, свідоцтва, іншого документа в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань), який дозвільний орган зобов'язаний видати суб'єкту господарювання у разі надання йому права на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності та/або без наявності якого суб'єкт господарювання не може проваджувати певні дії щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності; об'єкт, на який видається документ дозвільного характеру (далі - об'єкт), - природні ресурси, земельна ділянка, ґрунтовий покрив земельних ділянок, споруда, будівля, приміщення, устаткування, обладнання та механізми, що вводяться в експлуатацію або проектуються, окрема операція, господарська діяльність певного виду, робота та послуга, а також документи, які використовуються суб'єктом господарювання у процесі проходження погоджувальної (дозвільної) процедури (проектна документація на будівництво об'єктів, землевпорядна документація, містобудівна документація, гірничий відвід); декларація про провадження господарської діяльності (далі - декларація) - документ, яким суб’єкт господарювання повідомляє дозвільний орган про свою відповідність вимогам законодавства до певного виду господарської діяльності (у тому числі матеріально-технічної бази, кваліфікації персоналу - якщо це зумовлено особливостями провадження відповідного виду господарської діяльності) та на підставі якого набуває право на провадження заявленого виду господарської діяльності і несе передбачену законом відповідальність. Згідно із п. 21 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки затвердженого постановою КМУ від 26.11.2011 № 1107 (далі – Порядок) Виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у групі Б переліку видів робіт підвищеної небезпеки (додаток 2), експлуатація (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, зазначених у групі Б переліку, машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77, здійснюються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці за формою згідно з додатком 8. Враховуючи вищенаведене, чинним законодавством передбачено виконання робіт, надання послуг тощо на підставі декларації матеріально-технічної бази у тому числі з питань праці та відповідно є дозвільним документом. Також додатково зауважимо, що відповідно до пункту 5 Додатку 1 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимагається надання учасниками достовірна інформація у вигляді довідки довільної форми, у якій зазначити дані про наявність чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом. Згідно зі ст. 7 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» не передбачено ліцензування діяльності з виготовлення та постачання контейнеру універсального (переобладнаного) Типу 3. Таким чином ТОВ «СПЕЦБУД ТРЕЙД» у повному обсязі виконав вимоги пункту 5 Додатку 1 тендерної документації. З повагою, уповноважена особа ПУЗР
Статус вимоги: Відхилено