-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Спеціальний одяг для працівників бригад екстреної медичної допомоги
Завершена
10 720 431.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 53 602.16 UAH
мін. крок: 0.5% або 53 602.16 UAH
Період оскарження:
21.05.2025 10:32 - 28.05.2025 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
063d88cb79c049ea93f9538134ece7a3
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-21-002563-a.a1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Пов'язані документи:
Учасник
- Договір поставки.pdf 23.05.2025 17:40
- Договір_140556_зима.zip 23.05.2025 17:40
- Звіт про виконання договору.pdf 23.05.2025 17:40
- Порівняння Таблиці 1.2.1.docx 23.05.2025 17:40
- Протокол тканина Адванта.pdf 23.05.2025 17:40
- Порівняння Таблиці 1.7.1.docx 23.05.2025 17:40
- Протокол тканина Гарда.pdf 23.05.2025 17:40
- Сертифікат 9001.pdf 23.05.2025 17:40
- Сертифікат 14001.pdf 23.05.2025 17:40
- Скарга тд.pdf 23.05.2025 17:40
- Сертифікат дистріб'ютора ZUNA.pdf 23.05.2025 17:40
- Сертифікат тканини.pdf 23.05.2025 17:40
- sign.p7s 23.05.2025 17:40
- Протокол_ВТ_зміни 26.05.2025.docx 26.05.2025 09:00
- нова редакція Додаток 1.docx 26.05.2025 09:00
- перелік змін ТД спецодяг.docx 26.05.2025 09:00
- нова редакція Додаток 2.docx 26.05.2025 09:00
- нова редакція ТД спецодяг.docx 26.05.2025 09:00
- перелік змін ТД спецодяг.docx 26.05.2025 11:36
- нова редакція 2 Додаток 1.docx 26.05.2025 11:36
- Протокол_ВТ_зміни 2.docx 26.05.2025 11:36
- нова редакція Додаток 2.docx 28.05.2025 16:23
- Пояснення по суті скарги УМТК.docx 28.05.2025 16:23
- Пояснення по суті скарги УМТК.pdf 28.05.2025 16:23
- нова редакція ТД спецодяг.docx 28.05.2025 16:23
- перелік змін ТД спецодяг.docx 28.05.2025 16:23
- нова редакція 2 Додаток 1.docx 28.05.2025 16:23
- перелік змін ТД спецодяг.docx 28.05.2025 16:23
- рішення від 27.05.2025 № 8347.pdf 27.05.2025 15:35
- інформація про резолютивну частину рішення від 03.06.2025 № 8832.pdf 04.06.2025 11:54
- рішення від 03.06.2025 № 8832.pdf 05.06.2025 15:03
Дата прийняття скарги до розгляду:
23.05.2025 17:53
Дата розгляду скарги:
03.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
27.05.2025 15:35
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
05.06.2025 15:03
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
05.06.2025 15:03
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
04b759227ae249c2a18a328b9ecc0c4d
Заголовок пункту скарги:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
21.05.2025 КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "ПОЛТАВСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ЦЕНТР ЕКСТРЕНОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ТА МЕДИЦИНИ КАТАСТРОФ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ" (далі – Замовник) опубліковано оголошення на веб-порталі Уповноваженого органу (prozorro.gov.ua) № UA-2025-05-21-002563-a про проведення відкритих торгів на закупівлю товарів за кодом ДК 021:2015:18110000-3: Формений одяг (Спеціальний одяг для працівників бригад екстреної медичної допомоги). Кінцевий строк подання тендерних пропозицій до 01:00 29.05.2025.
Скаржником оскаржується умови тендерної документації Замовника, що оприлюднені на веб-порталі Уповноваженого органу (prozorro.gov.ua) 21.05.2025 за № UA-2025-05-21-002563-a.
Враховуючи приписи ч. 8 ст. 18 Закону, оскарження умов закупівлі триває до 26 травня 2025 00:00.
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «УКРАЇНСЬКА МІЖНАРОДНА ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ» (надалі – Скаржник), як виробник і постачальник спеціального, робочого та іншого одягу для різних галузей промисловості, має намір прийняти участь у торгах на закупівлю товарів за кодом ДК 021:2015:18110000-3: Формений одяг (Спеціальний одяг для працівників бригад екстреної медичної допомоги), оголошення № UA-2025-05-21-002563-a, проте, умови тендерної документації Замовника містять дискримінаційні вимоги, що суперечить вимогам чинного законодавства, порушують принципи публічних закупівель та наші права, як потенційного учасника/переможця торгів, з огляду на наступне.
Відповідно до п. 1. розділу III. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації (далі - ТД) Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Тендерна документація містить перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (додаток № 2 до тендерної документації) та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі (додаток № 3 до тендерної документації).
Пунктом 6.1 розділу III. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції ТД визначено, що Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим Замовником у Додатку № 1 до тендерної документації.
Додатком 2.2 до ТД визначено, що для підтвердження відповідності предмету закупівлі технічним вимогам учасник в складі пропозиції повинен надати:
7. Чинні сертифікати на підтвердження відповідності ДСТУ ГОСТ 21790:2008 п.п. 4.2.1, 4.2.3 (таблиця 1), 4.2.7 (таблиця 2), 4.2.10 (таблиця 4), 4.2.13 (таблиця 6), 4.2.16, 4.2.17, що вимагаються замовником у Додатку 1 до тендерної документації.
8. Система екологічного управління учасника стосовно виробництва та реалізації робочого, верхнього, спіднього одягу, трикотажного полотна, інших готових текстильних виробів, крім, одягу, нетканих текстильних матеріалів і виробів із них, крім одягу, інших текстильних виробів технічного та промислового призначення, повинна відповідати вимогам ДСТУ ISO 14001:2015. На підтвердження учасник у складі пропозиції повинен надати сертифікат виданий на ім’я учасника, діючий на дату подання тендерної пропозиції.
9. Система управління якістю учасника стосовно виробництва та реалізації робочого, верхнього, спіднього одягу, трикотажного полотна, інших готових текстильних виробів, крім, одягу, нетканих текстильних матеріалів і виробів із них, крім одягу, інших текстильних виробів технічного та промислового призначення, повинна відповідати вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2015. На підтвердження учасник у складі пропозиції повинен надати сертифікат виданий на ім’я учасника, діючий на дату подання тендерної пропозиції.
1. Щодо сертифікатів на підтвердження відповідності ДСТУ ГОСТ 21790:2008
1.1. Предметом закупівлі є придбання Замовником товару: Спеціальний одяг для працівників бригад екстреної медичної допомоги.
Скаржник має відповідний досвід постачання аналогічного одягу, що серед іншого, підтверджується договором № 01-140556-24 від 21.05.2024, укладеним з НЕК "Укренерго" та виконаним в повному обсязі (договір та звіт про виконання договору додаються).
Художньо-технічний опис виробів, що становлять предмет закупівлі, і інші необхідні технічні, якісні і кількісні характеристики наведено в Додатку 1 до ТД. Даного цілком достатньо для розрахунку ціни пропозиції і оцінки власних можливостей.
Таблицею 1.2.1. Додатку 1 до ТД встановлено наступну вимогу:
Наявність сертифікату відповідності на тканину, виданого уповноваженим органом (організацією), які повинні підтвердити відповідність ДСТУ ГОСТ 21790:2008 п.п. 4.2.1, 4.2.3 (таблиця 1), 4.2.7 (таблиця 2), 4.2.10 (таблиця 4), 4.2.13 (таблиця 6), 4.2.16, 4.2.17.
В підпункті 4.2.1 ДСТУ ГОСТ 21790:2008 вказано, що тканини виробляють з бавовняної, змішаної та меланжевої пряжі за ГОСТ 6904 та іншим нормативним документом.
В підпункті 4.2.3 ДСТУ ГОСТ 21790:2008 вказано, що стійкість пофарбування готових тканин згідно Таблиці 1. В Таблиці 1, в свою чергу, наведено мінімальні показники стійкості до різних впливів (світла, сухого тертя, органічних розчинників, тощо).
В підпункті 4.2.7 ДСТУ ГОСТ 21790:2008 вказано, що зміна лінійних розмірів після мокрої обробки готових тканин згідно Таблиці 2. В Таблиці 2, в свою чергу, наведено граничні показники зміни лінійних розмірів тканин після мокрої обробки по уснові та по утоку.
В підпункті 4.2.10 ДСТУ ГОСТ 21790:2008 вказано, що розривне навантаження та стійкість до стирання готових тканин повинно відповідати вимогам Таблиці 4. В Таблиці 2, в свою чергу, наведено мінімальні показники стійкості тканин до розривного навантаження та стирання.
В підпункті 4.2.13 ДСТУ ГОСТ 21790:2008 вказано, що фізико-гігієнічні показники тканин повинні відповідати вимогам, зазначеним у Таблиці 6. В Таблиці 6, в свою чергу, наведено граничні показники тканин щодо повітропроникності, гігроскопічності, питомого поверхневого електричного опору та вмісту формальдегіду.
В підпункті 4.2.16 ДСТУ ГОСТ 21790:2008 вказано, що у технічному описі на конкретну заправку (артикул) готової та суворої тканини повинні встановлюватися наступні показники: склад сировини, лінійна щільність пряжі, число ниток на 10 см по основі та качку, поверхнева щільність, ширина тканини, розривне навантаження, стійкість до стирання по площині і зміна розмірів після мокрої обробки готової тканини, вид обробки та переплетення. Тканини, що відрізняються лише шириною, виробляють за одним технічним описом.
На тканини, які використовуються для виготовлення речового майна, технічні описи повинні узгоджуватися із замовником.
В підпункті 4.2.17 ДСТУ ГОСТ 21790:2008 вказано, що за погодженням споживача з виробником у технічному описі можуть бути встановлені додаткові вимоги, які не передбачені цим стандартом.
Поруч із цим встановлено вимогу про необхідність наявності протоколів випробувань/вимірювань тканини, які повинні підтвердити відповідність всім показникам вказаним вище в цій таблиці (Таблиці 1.2.1).
Значення показників тканини, які наведені в Таблиці 1.2.1 Додатку 1 до ТД не ґрунтуються на положеннях ДСТУ ГОСТ 21790:2008, а визначені Замовником самостійно і є значно вище ширше, допустимих граничних показників. Таблиця порівняння вимог, які наведені в Таблиці 1.2.1 Додатку 1 до ТД та вимог ДСТУ ГОСТ 21790:2008 додається.
Для прикладу, встановлення вимоги в Таблиці 1.2.1 Додатку 1, що тканина повинна відповідати підпункту 4.2.10 (Таблиця 4) ДСТУ ГОСТ 21790:2008 означає, що тканина повинна мати:
1. Розривне навантаження за основою – не менше 569 Н ٭
2. Розривне навантаження за утоком – не менше 343 Н ٭
3. Стійкість до стирання – не менше 1700 циклів٭
*для одягових тканин з поверхневою густиною від 220 до 275 г/м².
І це повинно підтверджуватись шляхом надання сертифікату відповідності в якому наявна відповідна інформація.
При цьому в Таблиці 1.2.1 Додатку 1 показники стійкості тканини до розривного навантаження і стирання вказано значно вище, а саме:
1. Розривне навантаження за основою – не менше 1400 Н
2. Розривне навантаження за утоком – не менше 700 Н
3. Стійкість до стирання – не менше 40000 циклів
І це повинно підтверджуватись шляхом надання протоколів випробувань на тканини.
Тобто Змовник встановлює однорідні вимоги з різними показниками значень параметрів тканини і встановлює різний спосіб підтвердження одних і тих же вимог.
Для участі в оскаржуваній закупівлі ТОВ «УМТК» має намір запропонувати продукцію (куртка демісезонна), виготовлену з тканини Гарда, виробництва компанії «Shaoxing Zuna Textile Co., Ltd,» Китай, яка в повному обсязі відповідає вимогам, визначеним в Таблиці 1.2.1 Додатку 1 до ТД (протокол випробувань додається). Відповідний протокол оформлений за заявкою Скаржника для перевірки фактичних значень тканини Гарда.
Вказану тканину Скаржник купує у ТОВ «Тексіка», що є дистриб’ютором компанії «Shaoxing Zuna Textile Co., Ltd,» (копія договору поставки від 01.02.2024 № 24037 та сертифікату дистриб’ютора додаються).
За замовленням ТОВ «Тексіка», як дистриб’ютора виробника, оформлено сертифікат відповідності на 27 найменувань тканин виробництва компанії «Shaoxing Zuna Textile Co., Ltd,» (копія додається). Вказаним документом серед іншого підтверджується, що тканина Гарда відповідає ДСТУ ГОСТ 21790:2008 п. 4.2.3, табл. 1, п. 4.2.7, табл. 2, п. 4.2.11, п. 4.2.13, табл. 6. Проте вказаний документ НЕ МІСТИТЬ підтвердження відповідності п.п. 4.2.1, 4.2.10 (таблиця 4), 4.2.16, 4.2.17, як цього вимагає Замовник.
Сертифікат відповідності видається за умови наявності доручення від виробника на ім’я заявника. У Скаржника відсутнє доручення на проведення сертифікаційних робіт від компанії «Shaoxing Zuna Textile Co., Ltd,», відтак Скаржник не має можливості оформити сертифікат відповідності на тканину Гарда, який би відповідав вимогам Таблиці 1.2.1.
Відтак, вимоги визначені Замовником щодо надання сертифікату відповідності на тканину, які повинні підтвердити відповідність ДСТУ ГОСТ 21790:2008 п.п. 4.2.1, 4.2.3 (таблиця 1), 4.2.7 (таблиця 2), 4.2.10 (таблиця 4), 4.2.13 (таблиця 6), 4.2.16, 4.2.17 складені таким чином, що взяти участь в закупівлі зможуть лише ті учасники, у яких наявні відповідні сертифікати відповідності на тканину, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, в тому числі і Скаржника, а це в свою чергу, обмежує конкуренцію, дискримінує Скаржника і усуває його від участі в закупівлі, порушуючи принципи закупівель, передбачені статтею 5, статтею 22 та статтею 23 ЗУ «Про публічні закупівлі».
1.2. Таблицею 1.7.1. Додатку 1 до ТД встановлено наступну вимогу:
Наявність сертифікату відповідності на тканину, виданого уповноваженим органом (організацією), які повинні підтвердити відповідність ДСТУ ГОСТ 21790:2008 п.п. 4.2.1, 4.2.3 (таблиця 1), 4.2.7 (таблиця 2), 4.2.10 (таблиця 4), 4.2.13 (таблиця 6), 4.2.16, 4.2.17.
В підпункті 4.2.1 ДСТУ ГОСТ 21790:2008 вказано, що тканини виробляють з бавовняної, змішаної та меланжевої пряжі за ГОСТ 6904 та іншим нормативним документом.
В підпункті 4.2.3 ДСТУ ГОСТ 21790:2008 вказано, що стійкість пофарбування готових тканин згідно Таблиці 1. В Таблиці 1, в свою чергу, наведено мінімальні показники стійкості до різних впливів (світла, сухого тертя, органічних розчинників, тощо).
В підпункті 4.2.7 ДСТУ ГОСТ 21790:2008 вказано, що зміна лінійних розмірів після мокрої обробки готових тканин згідно Таблиці 2. В Таблиці 2, в свою чергу, наведено граничні показники зміни лінійних розмірів тканин після мокрої обробки по уснові та по утоку.
В підпункті 4.2.10 ДСТУ ГОСТ 21790:2008 вказано, що розривне навантаження та стійкість до стирання готових тканин повинно відповідати вимогам Таблиці 4. В Таблиці 2, в свою чергу, наведено мінімальні показники стійкості тканин до розривного навантаження та стирання.
В підпункті 4.2.13 ДСТУ ГОСТ 21790:2008 вказано, що фізико-гігієнічні показники тканин повинні відповідати вимогам, зазначеним у Таблиці 6. В Таблиці 6, в свою чергу, наведено граничні показники тканин щодо повітропроникності, гігроскопічності, питомого поверхневого електричного опору та вмісту формальдегіду.
В підпункті 4.2.16 ДСТУ ГОСТ 21790:2008 вказано, що у технічному описі на конкретну заправку (артикул) готової та суворої тканини повинні встановлюватися наступні показники: склад сировини, лінійна щільність пряжі, число ниток на 10 см по основі та качку, поверхнева щільність, ширина тканини, розривне навантаження, стійкість до стирання по площині і зміна розмірів після мокрої обробки готової тканини, вид обробки та переплетення. Тканини, що відрізняються лише шириною, виробляють за одним технічним описом.
На тканини, які використовуються для виготовлення речового майна, технічні описи повинні узгоджуватися із замовником.
В підпункті 4.2.17 ДСТУ ГОСТ 21790:2008 вказано, що за погодженням споживача з виробником у технічному описі можуть бути встановлені додаткові вимоги, які не передбачені цим стандартом.
Поруч із цим встановлено вимогу про необхідність наявності протоколів випробувань/вимірювань тканини, які повинні підтвердити відповідність всім показникам вказаним вище в цій таблиці (Таблиці 1.7.1).
Значення показників тканини, які наведені в Таблиці 1.7.1 Додатку 1 до ТД не ґрунтуються на положеннях ДСТУ ГОСТ 21790:2008, а визначені Замовником самостійно і є значно вище ширше, допустимих граничних показників. Таблиця порівняння вимог, які наведені в Таблиці 1.7.1 Додатку 1 до ТД та вимог ДСТУ ГОСТ 21790:2008 додається.
Для прикладу, встановлення вимоги в Таблиці 1.7.1 Додатку 1, що тканина повинна відповідати підпункту 4.2.10 (Таблиця 4) ДСТУ ГОСТ 21790:2008 означає, що тканина повинна мати:
4. Розривне навантаження за основою – не менше 569 Н ٭
5. Розривне навантаження за утоком – не менше 343 Н ٭
6. Стійкість до стирання – не менше 1700 циклів٭
*для одягових тканин з поверхневою густиною від 220 до 275 г/м².
І це повинно підтверджуватись шляхом надання сертифікату відповідності в якому наявна відповідна інформація.
При цьому в Таблиці 1.7.1 Додатку 1 показники стійкості тканини до розривного навантаження і стирання вказано значно вище, а саме:
4. Розривне навантаження за основою – не менше 1300 Н
5. Розривне навантаження за утоком – не менше 500 Н
6. Стійкість до стирання – не менше 40000 циклів
І це повинно підтверджуватись шляхом надання протоколів випробувань на тканини.
Тобто Змовник встановлює однорідні вимоги з різними показниками значень параметрів тканини і встановлює різний спосіб підтвердження одних і тих же вимог.
Для участі в оскаржуваній закупівлі ТОВ «УМТК» має намір запропонувати продукцію (жилет розгрузка), виготовлену з тканини Адванта, виробництва компанії «Shaoxing Zuna Textile Co., Ltd,» Китай, яка в повному обсязі відповідає вимогам, визначеним в Таблиці 1.7.1 Додатку 1 до ТД (протокол випробувань додається). Відповідний протокол оформлений за заявкою Скаржника для перевірки фактичних значень тканини Гарда.
Вказану тканину Скаржник купує у ТОВ «Тексіка», що є дистриб’ютором компанії «Shaoxing Zuna Textile Co., Ltd,» (копія договору поставки від 01.02.2024 № 24037 та сертифікату дистриб’ютора додаються).
За замовленням ТОВ «Тексіка», як дистриб’ютора виробника, оформлено сертифікат відповідності на 27 найменувань тканин виробництва компанії «Shaoxing Zuna Textile Co., Ltd,» (копія додається). Вказаним документом серед іншого підтверджується, що тканина Адванта відповідає ДСТУ ГОСТ 21790:2008 п. 4.2.3, табл. 1, п. 4.2.7, табл. 2, п. 4.2.11, п. 4.2.13, табл. 6. Проте вказаний документ НЕ МІСТИТЬ підтвердження відповідності п.п. 4.2.1, 4.2.10 (таблиця 4), 4.2.16, 4.2.17, як цього вимагає Замовник.
Сертифікат відповідності видається за умови наявності доручення від виробника на ім’я заявника. У Скаржника відсутнє доручення на проведення сертифікаційних робіт від компанії «Shaoxing Zuna Textile Co., Ltd,», відтак Скаржник не має можливості оформити сертифікат відповідності на тканину Адванта, який би відповідав вимогам Таблиці 1.7.1.
Відтак, вимоги визначені Замовником щодо надання сертифікату відповідності на тканину, які повинні підтвердити відповідність ДСТУ ГОСТ 21790:2008 п.п. 4.2.1, 4.2.3 (таблиця 1), 4.2.7 (таблиця 2), 4.2.10 (таблиця 4), 4.2.13 (таблиця 6), 4.2.16, 4.2.17 складені таким чином, що взяти участь в закупівлі зможуть лише ті учасники, у яких наявні відповідні сертифікати відповідності на тканину, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, в тому числі і Скаржника, а це в свою чергу, обмежує конкуренцію, дискримінує Скаржника і усуває його від участі в закупівлі, порушуючи принципи закупівель, передбачені статтею 5, статтею 22 та статтею 23 ЗУ «Про публічні закупівлі».
2. Щодо сертифікату на систему екологічного управління
Як зазначалось вище, вимоги Додатку 2.2 до ТД зобов’язують учасників надати у складі пропозиції сертифікат, яким підтверджується, що система екологічного управління учасника стосовно виробництва та реалізації робочого, верхнього, спіднього одягу, трикотажного полотна, інших готових текстильних виробів, крім, одягу, нетканих текстильних матеріалів і виробів із них, крім одягу, інших текстильних виробів технічного та промислового призначення відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015.
Вважаємо, що вимоги ТД про надання учасниками у складі пропозиції Сертифікату системи екологічного управління суттєво обмежують конкуренцію, позбавляють можливості Скаржника взяти участь у закупівлі, а тому є дискримінаційними по відношенню до Скаржника, виходячи з наступного.
Предмет закупівлі становить - СПЕЦІАЛЬНИЙ ОДЯГ для працівників бригад екстреної медичної допомоги.
Скаржник є безпосереднім виробником форменого, робочого та іншого спеціального одягу. При цьому сировину – тканини, трикотажні, полотна іншу фурнітуру Скаржник не виробляє, а купує для цілей подальшої переробки в готову продукцію – одяг.
Відповідно оформити сертифікат на систему екологічного управління щодо виробництва та реалізації трикотажного полотна у скаржника немає можливості.
Скаржником впроваджено і застосовується система екологічного управління стосовно виробництва та реалізації спеціального, робочого, форменого, захисного, спортивного, іншого верхнього та одноразового одягу та аксесуарів до нього (копія сертифікату щодо системи екологічного управління додається).
Проте, вимоги Замовника щодо система екологічного управління учасника складені таким чином, що взяти участь у закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які зможуть надати копію сертифікату щодо системи екологічного управління, яким підтверджується в.т.ч. відповідність вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 сфери виробництва та реалізації трикотажного полотна, інших готових текстильних виробів, крім, одягу, нетканих текстильних матеріалів і виробів із них, крім одягу, інших текстильних виробів технічного та промислового призначення.
Також слід зазначити, що інші готові текстильні вироби, крім одягу; неткані текстильні матеріали і вироби із них, крім одягу; інші текстильні вироби технічного та промислового призначення – НЕ МАЮТЬ ЖОДНОГО ВІДНОШЕННЯ ДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ.
Таким чином встановлення вимоги про надання сертифікату на систему екологічного управління у спосіб визначений в ДТ носить дискримінаційний характер та обмежує конкуренцію серед учасників.
Відтак, вимоги визначені Замовником щодо надання сертифікату, яким підтверджується, що система екологічного управління учасника стосовно виробництва та реалізації нетканих текстильних матеріалів і виробів із них, крім одягу, інших текстильних виробів технічного та промислового призначення відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 - складені таким чином, що взяти участь в закупівлі зможуть лише ті учасники, у яких наявні відповідні сертифікати, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, в тому числі і Скаржника, а це в свою чергу, обмежує конкуренцію, дискримінує Скаржника і усуває його від участі в закупівлі, порушуючи принципи закупівель, передбачені статтею 5, статтею 22 та статтею 23 ЗУ «Про публічні закупівлі».
3. Щодо сертифікату на систему управління якістю
Як зазначалось вище, вимоги Додатку 2.2 до ТД зобов’язують учасників надати у складі пропозиції сертифікат, яким підтверджується, що управління якістю учасника учасника стосовно виробництва та реалізації робочого, верхнього, спіднього одягу, трикотажного полотна, інших готових текстильних виробів, крім, одягу, нетканих текстильних матеріалів і виробів із них, крім одягу, інших текстильних виробів технічного та промислового призначення відповідає вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2015.
Вважаємо, що вимоги ТД про надання учасниками у складі пропозиції Сертифікату системи управління якістю суттєво обмежують конкуренцію, позбавляють можливості Скаржника взяти участь у закупівлі, а тому є дискримінаційними по відношенню до Скаржника, виходячи з наступного.
Предмет закупівлі становить - СПЕЦІАЛЬНИЙ ОДЯГ для працівників бригад екстреної медичної допомоги.
Скаржник є безпосереднім виробником форменого, робочого та іншого спеціального одягу. При цьому сировину – тканини, трикотажні, полотна іншу фурнітуру Скаржник не виробляє, а купує для цілей подальшої переробки в готову продукцію – одяг.
Відповідно оформити сертифікат на систему управління якістю щодо виробництва та реалізації трикотажного полотна у скаржника немає можливості.
Скаржником впроваджено і застосовується система управління якістю стосовно виробництва та реалізації спеціального, робочого, форменого, захисного, спортивного, іншого верхнього та одноразового одягу та аксесуарів до нього (копія сертифікату щодо системи управління якістю додається).
Проте, вимоги Замовника щодо системи управління якістю учасника складені таким чином, що взяти участь у закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які зможуть надати копію сертифікату щодо системи управління якістю, яким підтверджується в.т.ч. відповідність вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2015 сфери виробництва та реалізації трикотажного полотна, інших готових текстильних виробів, крім, одягу, нетканих текстильних матеріалів і виробів із них, крім одягу, інших текстильних виробів технічного та промислового призначення.
Також слід зазначити, що інші готові текстильні вироби, крім одягу; неткані текстильні матеріали і вироби із них, крім одягу; інші текстильні вироби технічного та промислового призначення – НЕ МАЮТЬ ЖОДНОГО ВІДНОШЕННЯ ДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ.
Таким чином встановлення вимоги про надання сертифікату на систему управління якістю у спосіб визначений в ДТ носить дискримінаційний характер та обмежує конкуренцію серед учасників.
Відтак, вимоги визначені Замовником щодо надання сертифікату, яким підтверджується, що система управління якістю учасника стосовно виробництва та реалізації трикотажного полотна, інших готових текстильних виробів, крім, одягу, нетканих текстильних матеріалів і виробів із них, крім одягу, інших текстильних виробів технічного та промислового призначення відповідає вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2015 - складені таким чином, що взяти участь в закупівлі зможуть лише ті учасники, у яких наявні відповідні сертифікати, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, в тому числі і Скаржника, а це в свою чергу, обмежує конкуренцію, дискримінує Скаржника і усуває його від участі в закупівлі, порушуючи принципи закупівель, передбачені статтею 5, статтею 22 та статтею 23 ЗУ «Про публічні закупівлі».
На підставі викладеного вважаємо, що Замовником штучно обмежено коло потенційних учасників закупівлі, в тому числі Скаржника, та застосовано дискримінаційні метод формування тендерної документації, та необґрунтовано необхідність наявності вищевказаних вимог в тендерній документації. Вимоги Замовника не сприяють добросовісній конкуренції серед учасників, зокрема Скаржника, та ставлять їх у нерівне становище.
Вважаємо, що вимоги встановлені в тендерній документації порушують права ТОВ «УМТК» та унеможливлюють його участь в закупівлі, а в результаті позбавляють можливості бути обраним переможцем.
Згідно з пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей, а частиною 4 статті 22 Закону передбачено «тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників».
Враховуючи наведене, Скаржник вважає, що умови тендерної документації мають бути змінені з метою усунення названих дискримінаційних вимог та узгодження вимог замовника з приписами Особливостей та Закону.
Таким чином, Замовник повинен усунути наведені вище дискримінаційні умови шляхом вилучення із ТД вимог щодо обв’язку учасників надати у складі пропозиції:
1. Сертифікату відповідності на тканину, які повинні підтвердити відповідність п.п. 4.2.1, 4.2.10 (таблиця 4), 4.2.16, 4.2.17 ДСТУ ГОСТ 21790:2008.
2. Сертифікат щодо системи екологічного управління учасника стосовно виробництва та реалізації трикотажного полотна, інших готових текстильних виробів, крім, одягу, нетканих текстильних матеріалів і виробів із них, крім одягу, інших текстильних виробів технічного та промислового призначення.
3. Сертифікат щодо системи управління якістю учасника стосовно виробництва та реалізації трикотажного полотна, інших готових текстильних виробів, крім, одягу, нетканих текстильних матеріалів і виробів із них, крім одягу, інших текстильних виробів технічного та промислового призначення.
Враховуючи все наведене вище, вважаємо, що тендерна документація закупівлі № UA-2025-05-21-002563-a складена з порушенням діючого в Україні законодавства, містить дискримінаційні вимоги та позбавляє можливості ТОВ «УМТК» прийняти участь у ній, а тому керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
Скаржником оскаржується умови тендерної документації Замовника, що оприлюднені на веб-порталі Уповноваженого органу (prozorro.gov.ua) 21.05.2025 за № UA-2025-05-21-002563-a.
Враховуючи приписи ч. 8 ст. 18 Закону, оскарження умов закупівлі триває до 26 травня 2025 00:00.
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «УКРАЇНСЬКА МІЖНАРОДНА ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ» (надалі – Скаржник), як виробник і постачальник спеціального, робочого та іншого одягу для різних галузей промисловості, має намір прийняти участь у торгах на закупівлю товарів за кодом ДК 021:2015:18110000-3: Формений одяг (Спеціальний одяг для працівників бригад екстреної медичної допомоги), оголошення № UA-2025-05-21-002563-a, проте, умови тендерної документації Замовника містять дискримінаційні вимоги, що суперечить вимогам чинного законодавства, порушують принципи публічних закупівель та наші права, як потенційного учасника/переможця торгів, з огляду на наступне.
Відповідно до п. 1. розділу III. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації (далі - ТД) Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Тендерна документація містить перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (додаток № 2 до тендерної документації) та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі (додаток № 3 до тендерної документації).
Пунктом 6.1 розділу III. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції ТД визначено, що Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим Замовником у Додатку № 1 до тендерної документації.
Додатком 2.2 до ТД визначено, що для підтвердження відповідності предмету закупівлі технічним вимогам учасник в складі пропозиції повинен надати:
7. Чинні сертифікати на підтвердження відповідності ДСТУ ГОСТ 21790:2008 п.п. 4.2.1, 4.2.3 (таблиця 1), 4.2.7 (таблиця 2), 4.2.10 (таблиця 4), 4.2.13 (таблиця 6), 4.2.16, 4.2.17, що вимагаються замовником у Додатку 1 до тендерної документації.
8. Система екологічного управління учасника стосовно виробництва та реалізації робочого, верхнього, спіднього одягу, трикотажного полотна, інших готових текстильних виробів, крім, одягу, нетканих текстильних матеріалів і виробів із них, крім одягу, інших текстильних виробів технічного та промислового призначення, повинна відповідати вимогам ДСТУ ISO 14001:2015. На підтвердження учасник у складі пропозиції повинен надати сертифікат виданий на ім’я учасника, діючий на дату подання тендерної пропозиції.
9. Система управління якістю учасника стосовно виробництва та реалізації робочого, верхнього, спіднього одягу, трикотажного полотна, інших готових текстильних виробів, крім, одягу, нетканих текстильних матеріалів і виробів із них, крім одягу, інших текстильних виробів технічного та промислового призначення, повинна відповідати вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2015. На підтвердження учасник у складі пропозиції повинен надати сертифікат виданий на ім’я учасника, діючий на дату подання тендерної пропозиції.
1. Щодо сертифікатів на підтвердження відповідності ДСТУ ГОСТ 21790:2008
1.1. Предметом закупівлі є придбання Замовником товару: Спеціальний одяг для працівників бригад екстреної медичної допомоги.
Скаржник має відповідний досвід постачання аналогічного одягу, що серед іншого, підтверджується договором № 01-140556-24 від 21.05.2024, укладеним з НЕК "Укренерго" та виконаним в повному обсязі (договір та звіт про виконання договору додаються).
Художньо-технічний опис виробів, що становлять предмет закупівлі, і інші необхідні технічні, якісні і кількісні характеристики наведено в Додатку 1 до ТД. Даного цілком достатньо для розрахунку ціни пропозиції і оцінки власних можливостей.
Таблицею 1.2.1. Додатку 1 до ТД встановлено наступну вимогу:
Наявність сертифікату відповідності на тканину, виданого уповноваженим органом (організацією), які повинні підтвердити відповідність ДСТУ ГОСТ 21790:2008 п.п. 4.2.1, 4.2.3 (таблиця 1), 4.2.7 (таблиця 2), 4.2.10 (таблиця 4), 4.2.13 (таблиця 6), 4.2.16, 4.2.17.
В підпункті 4.2.1 ДСТУ ГОСТ 21790:2008 вказано, що тканини виробляють з бавовняної, змішаної та меланжевої пряжі за ГОСТ 6904 та іншим нормативним документом.
В підпункті 4.2.3 ДСТУ ГОСТ 21790:2008 вказано, що стійкість пофарбування готових тканин згідно Таблиці 1. В Таблиці 1, в свою чергу, наведено мінімальні показники стійкості до різних впливів (світла, сухого тертя, органічних розчинників, тощо).
В підпункті 4.2.7 ДСТУ ГОСТ 21790:2008 вказано, що зміна лінійних розмірів після мокрої обробки готових тканин згідно Таблиці 2. В Таблиці 2, в свою чергу, наведено граничні показники зміни лінійних розмірів тканин після мокрої обробки по уснові та по утоку.
В підпункті 4.2.10 ДСТУ ГОСТ 21790:2008 вказано, що розривне навантаження та стійкість до стирання готових тканин повинно відповідати вимогам Таблиці 4. В Таблиці 2, в свою чергу, наведено мінімальні показники стійкості тканин до розривного навантаження та стирання.
В підпункті 4.2.13 ДСТУ ГОСТ 21790:2008 вказано, що фізико-гігієнічні показники тканин повинні відповідати вимогам, зазначеним у Таблиці 6. В Таблиці 6, в свою чергу, наведено граничні показники тканин щодо повітропроникності, гігроскопічності, питомого поверхневого електричного опору та вмісту формальдегіду.
В підпункті 4.2.16 ДСТУ ГОСТ 21790:2008 вказано, що у технічному описі на конкретну заправку (артикул) готової та суворої тканини повинні встановлюватися наступні показники: склад сировини, лінійна щільність пряжі, число ниток на 10 см по основі та качку, поверхнева щільність, ширина тканини, розривне навантаження, стійкість до стирання по площині і зміна розмірів після мокрої обробки готової тканини, вид обробки та переплетення. Тканини, що відрізняються лише шириною, виробляють за одним технічним описом.
На тканини, які використовуються для виготовлення речового майна, технічні описи повинні узгоджуватися із замовником.
В підпункті 4.2.17 ДСТУ ГОСТ 21790:2008 вказано, що за погодженням споживача з виробником у технічному описі можуть бути встановлені додаткові вимоги, які не передбачені цим стандартом.
Поруч із цим встановлено вимогу про необхідність наявності протоколів випробувань/вимірювань тканини, які повинні підтвердити відповідність всім показникам вказаним вище в цій таблиці (Таблиці 1.2.1).
Значення показників тканини, які наведені в Таблиці 1.2.1 Додатку 1 до ТД не ґрунтуються на положеннях ДСТУ ГОСТ 21790:2008, а визначені Замовником самостійно і є значно вище ширше, допустимих граничних показників. Таблиця порівняння вимог, які наведені в Таблиці 1.2.1 Додатку 1 до ТД та вимог ДСТУ ГОСТ 21790:2008 додається.
Для прикладу, встановлення вимоги в Таблиці 1.2.1 Додатку 1, що тканина повинна відповідати підпункту 4.2.10 (Таблиця 4) ДСТУ ГОСТ 21790:2008 означає, що тканина повинна мати:
1. Розривне навантаження за основою – не менше 569 Н ٭
2. Розривне навантаження за утоком – не менше 343 Н ٭
3. Стійкість до стирання – не менше 1700 циклів٭
*для одягових тканин з поверхневою густиною від 220 до 275 г/м².
І це повинно підтверджуватись шляхом надання сертифікату відповідності в якому наявна відповідна інформація.
При цьому в Таблиці 1.2.1 Додатку 1 показники стійкості тканини до розривного навантаження і стирання вказано значно вище, а саме:
1. Розривне навантаження за основою – не менше 1400 Н
2. Розривне навантаження за утоком – не менше 700 Н
3. Стійкість до стирання – не менше 40000 циклів
І це повинно підтверджуватись шляхом надання протоколів випробувань на тканини.
Тобто Змовник встановлює однорідні вимоги з різними показниками значень параметрів тканини і встановлює різний спосіб підтвердження одних і тих же вимог.
Для участі в оскаржуваній закупівлі ТОВ «УМТК» має намір запропонувати продукцію (куртка демісезонна), виготовлену з тканини Гарда, виробництва компанії «Shaoxing Zuna Textile Co., Ltd,» Китай, яка в повному обсязі відповідає вимогам, визначеним в Таблиці 1.2.1 Додатку 1 до ТД (протокол випробувань додається). Відповідний протокол оформлений за заявкою Скаржника для перевірки фактичних значень тканини Гарда.
Вказану тканину Скаржник купує у ТОВ «Тексіка», що є дистриб’ютором компанії «Shaoxing Zuna Textile Co., Ltd,» (копія договору поставки від 01.02.2024 № 24037 та сертифікату дистриб’ютора додаються).
За замовленням ТОВ «Тексіка», як дистриб’ютора виробника, оформлено сертифікат відповідності на 27 найменувань тканин виробництва компанії «Shaoxing Zuna Textile Co., Ltd,» (копія додається). Вказаним документом серед іншого підтверджується, що тканина Гарда відповідає ДСТУ ГОСТ 21790:2008 п. 4.2.3, табл. 1, п. 4.2.7, табл. 2, п. 4.2.11, п. 4.2.13, табл. 6. Проте вказаний документ НЕ МІСТИТЬ підтвердження відповідності п.п. 4.2.1, 4.2.10 (таблиця 4), 4.2.16, 4.2.17, як цього вимагає Замовник.
Сертифікат відповідності видається за умови наявності доручення від виробника на ім’я заявника. У Скаржника відсутнє доручення на проведення сертифікаційних робіт від компанії «Shaoxing Zuna Textile Co., Ltd,», відтак Скаржник не має можливості оформити сертифікат відповідності на тканину Гарда, який би відповідав вимогам Таблиці 1.2.1.
Відтак, вимоги визначені Замовником щодо надання сертифікату відповідності на тканину, які повинні підтвердити відповідність ДСТУ ГОСТ 21790:2008 п.п. 4.2.1, 4.2.3 (таблиця 1), 4.2.7 (таблиця 2), 4.2.10 (таблиця 4), 4.2.13 (таблиця 6), 4.2.16, 4.2.17 складені таким чином, що взяти участь в закупівлі зможуть лише ті учасники, у яких наявні відповідні сертифікати відповідності на тканину, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, в тому числі і Скаржника, а це в свою чергу, обмежує конкуренцію, дискримінує Скаржника і усуває його від участі в закупівлі, порушуючи принципи закупівель, передбачені статтею 5, статтею 22 та статтею 23 ЗУ «Про публічні закупівлі».
1.2. Таблицею 1.7.1. Додатку 1 до ТД встановлено наступну вимогу:
Наявність сертифікату відповідності на тканину, виданого уповноваженим органом (організацією), які повинні підтвердити відповідність ДСТУ ГОСТ 21790:2008 п.п. 4.2.1, 4.2.3 (таблиця 1), 4.2.7 (таблиця 2), 4.2.10 (таблиця 4), 4.2.13 (таблиця 6), 4.2.16, 4.2.17.
В підпункті 4.2.1 ДСТУ ГОСТ 21790:2008 вказано, що тканини виробляють з бавовняної, змішаної та меланжевої пряжі за ГОСТ 6904 та іншим нормативним документом.
В підпункті 4.2.3 ДСТУ ГОСТ 21790:2008 вказано, що стійкість пофарбування готових тканин згідно Таблиці 1. В Таблиці 1, в свою чергу, наведено мінімальні показники стійкості до різних впливів (світла, сухого тертя, органічних розчинників, тощо).
В підпункті 4.2.7 ДСТУ ГОСТ 21790:2008 вказано, що зміна лінійних розмірів після мокрої обробки готових тканин згідно Таблиці 2. В Таблиці 2, в свою чергу, наведено граничні показники зміни лінійних розмірів тканин після мокрої обробки по уснові та по утоку.
В підпункті 4.2.10 ДСТУ ГОСТ 21790:2008 вказано, що розривне навантаження та стійкість до стирання готових тканин повинно відповідати вимогам Таблиці 4. В Таблиці 2, в свою чергу, наведено мінімальні показники стійкості тканин до розривного навантаження та стирання.
В підпункті 4.2.13 ДСТУ ГОСТ 21790:2008 вказано, що фізико-гігієнічні показники тканин повинні відповідати вимогам, зазначеним у Таблиці 6. В Таблиці 6, в свою чергу, наведено граничні показники тканин щодо повітропроникності, гігроскопічності, питомого поверхневого електричного опору та вмісту формальдегіду.
В підпункті 4.2.16 ДСТУ ГОСТ 21790:2008 вказано, що у технічному описі на конкретну заправку (артикул) готової та суворої тканини повинні встановлюватися наступні показники: склад сировини, лінійна щільність пряжі, число ниток на 10 см по основі та качку, поверхнева щільність, ширина тканини, розривне навантаження, стійкість до стирання по площині і зміна розмірів після мокрої обробки готової тканини, вид обробки та переплетення. Тканини, що відрізняються лише шириною, виробляють за одним технічним описом.
На тканини, які використовуються для виготовлення речового майна, технічні описи повинні узгоджуватися із замовником.
В підпункті 4.2.17 ДСТУ ГОСТ 21790:2008 вказано, що за погодженням споживача з виробником у технічному описі можуть бути встановлені додаткові вимоги, які не передбачені цим стандартом.
Поруч із цим встановлено вимогу про необхідність наявності протоколів випробувань/вимірювань тканини, які повинні підтвердити відповідність всім показникам вказаним вище в цій таблиці (Таблиці 1.7.1).
Значення показників тканини, які наведені в Таблиці 1.7.1 Додатку 1 до ТД не ґрунтуються на положеннях ДСТУ ГОСТ 21790:2008, а визначені Замовником самостійно і є значно вище ширше, допустимих граничних показників. Таблиця порівняння вимог, які наведені в Таблиці 1.7.1 Додатку 1 до ТД та вимог ДСТУ ГОСТ 21790:2008 додається.
Для прикладу, встановлення вимоги в Таблиці 1.7.1 Додатку 1, що тканина повинна відповідати підпункту 4.2.10 (Таблиця 4) ДСТУ ГОСТ 21790:2008 означає, що тканина повинна мати:
4. Розривне навантаження за основою – не менше 569 Н ٭
5. Розривне навантаження за утоком – не менше 343 Н ٭
6. Стійкість до стирання – не менше 1700 циклів٭
*для одягових тканин з поверхневою густиною від 220 до 275 г/м².
І це повинно підтверджуватись шляхом надання сертифікату відповідності в якому наявна відповідна інформація.
При цьому в Таблиці 1.7.1 Додатку 1 показники стійкості тканини до розривного навантаження і стирання вказано значно вище, а саме:
4. Розривне навантаження за основою – не менше 1300 Н
5. Розривне навантаження за утоком – не менше 500 Н
6. Стійкість до стирання – не менше 40000 циклів
І це повинно підтверджуватись шляхом надання протоколів випробувань на тканини.
Тобто Змовник встановлює однорідні вимоги з різними показниками значень параметрів тканини і встановлює різний спосіб підтвердження одних і тих же вимог.
Для участі в оскаржуваній закупівлі ТОВ «УМТК» має намір запропонувати продукцію (жилет розгрузка), виготовлену з тканини Адванта, виробництва компанії «Shaoxing Zuna Textile Co., Ltd,» Китай, яка в повному обсязі відповідає вимогам, визначеним в Таблиці 1.7.1 Додатку 1 до ТД (протокол випробувань додається). Відповідний протокол оформлений за заявкою Скаржника для перевірки фактичних значень тканини Гарда.
Вказану тканину Скаржник купує у ТОВ «Тексіка», що є дистриб’ютором компанії «Shaoxing Zuna Textile Co., Ltd,» (копія договору поставки від 01.02.2024 № 24037 та сертифікату дистриб’ютора додаються).
За замовленням ТОВ «Тексіка», як дистриб’ютора виробника, оформлено сертифікат відповідності на 27 найменувань тканин виробництва компанії «Shaoxing Zuna Textile Co., Ltd,» (копія додається). Вказаним документом серед іншого підтверджується, що тканина Адванта відповідає ДСТУ ГОСТ 21790:2008 п. 4.2.3, табл. 1, п. 4.2.7, табл. 2, п. 4.2.11, п. 4.2.13, табл. 6. Проте вказаний документ НЕ МІСТИТЬ підтвердження відповідності п.п. 4.2.1, 4.2.10 (таблиця 4), 4.2.16, 4.2.17, як цього вимагає Замовник.
Сертифікат відповідності видається за умови наявності доручення від виробника на ім’я заявника. У Скаржника відсутнє доручення на проведення сертифікаційних робіт від компанії «Shaoxing Zuna Textile Co., Ltd,», відтак Скаржник не має можливості оформити сертифікат відповідності на тканину Адванта, який би відповідав вимогам Таблиці 1.7.1.
Відтак, вимоги визначені Замовником щодо надання сертифікату відповідності на тканину, які повинні підтвердити відповідність ДСТУ ГОСТ 21790:2008 п.п. 4.2.1, 4.2.3 (таблиця 1), 4.2.7 (таблиця 2), 4.2.10 (таблиця 4), 4.2.13 (таблиця 6), 4.2.16, 4.2.17 складені таким чином, що взяти участь в закупівлі зможуть лише ті учасники, у яких наявні відповідні сертифікати відповідності на тканину, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, в тому числі і Скаржника, а це в свою чергу, обмежує конкуренцію, дискримінує Скаржника і усуває його від участі в закупівлі, порушуючи принципи закупівель, передбачені статтею 5, статтею 22 та статтею 23 ЗУ «Про публічні закупівлі».
2. Щодо сертифікату на систему екологічного управління
Як зазначалось вище, вимоги Додатку 2.2 до ТД зобов’язують учасників надати у складі пропозиції сертифікат, яким підтверджується, що система екологічного управління учасника стосовно виробництва та реалізації робочого, верхнього, спіднього одягу, трикотажного полотна, інших готових текстильних виробів, крім, одягу, нетканих текстильних матеріалів і виробів із них, крім одягу, інших текстильних виробів технічного та промислового призначення відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015.
Вважаємо, що вимоги ТД про надання учасниками у складі пропозиції Сертифікату системи екологічного управління суттєво обмежують конкуренцію, позбавляють можливості Скаржника взяти участь у закупівлі, а тому є дискримінаційними по відношенню до Скаржника, виходячи з наступного.
Предмет закупівлі становить - СПЕЦІАЛЬНИЙ ОДЯГ для працівників бригад екстреної медичної допомоги.
Скаржник є безпосереднім виробником форменого, робочого та іншого спеціального одягу. При цьому сировину – тканини, трикотажні, полотна іншу фурнітуру Скаржник не виробляє, а купує для цілей подальшої переробки в готову продукцію – одяг.
Відповідно оформити сертифікат на систему екологічного управління щодо виробництва та реалізації трикотажного полотна у скаржника немає можливості.
Скаржником впроваджено і застосовується система екологічного управління стосовно виробництва та реалізації спеціального, робочого, форменого, захисного, спортивного, іншого верхнього та одноразового одягу та аксесуарів до нього (копія сертифікату щодо системи екологічного управління додається).
Проте, вимоги Замовника щодо система екологічного управління учасника складені таким чином, що взяти участь у закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які зможуть надати копію сертифікату щодо системи екологічного управління, яким підтверджується в.т.ч. відповідність вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 сфери виробництва та реалізації трикотажного полотна, інших готових текстильних виробів, крім, одягу, нетканих текстильних матеріалів і виробів із них, крім одягу, інших текстильних виробів технічного та промислового призначення.
Також слід зазначити, що інші готові текстильні вироби, крім одягу; неткані текстильні матеріали і вироби із них, крім одягу; інші текстильні вироби технічного та промислового призначення – НЕ МАЮТЬ ЖОДНОГО ВІДНОШЕННЯ ДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ.
Таким чином встановлення вимоги про надання сертифікату на систему екологічного управління у спосіб визначений в ДТ носить дискримінаційний характер та обмежує конкуренцію серед учасників.
Відтак, вимоги визначені Замовником щодо надання сертифікату, яким підтверджується, що система екологічного управління учасника стосовно виробництва та реалізації нетканих текстильних матеріалів і виробів із них, крім одягу, інших текстильних виробів технічного та промислового призначення відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 - складені таким чином, що взяти участь в закупівлі зможуть лише ті учасники, у яких наявні відповідні сертифікати, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, в тому числі і Скаржника, а це в свою чергу, обмежує конкуренцію, дискримінує Скаржника і усуває його від участі в закупівлі, порушуючи принципи закупівель, передбачені статтею 5, статтею 22 та статтею 23 ЗУ «Про публічні закупівлі».
3. Щодо сертифікату на систему управління якістю
Як зазначалось вище, вимоги Додатку 2.2 до ТД зобов’язують учасників надати у складі пропозиції сертифікат, яким підтверджується, що управління якістю учасника учасника стосовно виробництва та реалізації робочого, верхнього, спіднього одягу, трикотажного полотна, інших готових текстильних виробів, крім, одягу, нетканих текстильних матеріалів і виробів із них, крім одягу, інших текстильних виробів технічного та промислового призначення відповідає вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2015.
Вважаємо, що вимоги ТД про надання учасниками у складі пропозиції Сертифікату системи управління якістю суттєво обмежують конкуренцію, позбавляють можливості Скаржника взяти участь у закупівлі, а тому є дискримінаційними по відношенню до Скаржника, виходячи з наступного.
Предмет закупівлі становить - СПЕЦІАЛЬНИЙ ОДЯГ для працівників бригад екстреної медичної допомоги.
Скаржник є безпосереднім виробником форменого, робочого та іншого спеціального одягу. При цьому сировину – тканини, трикотажні, полотна іншу фурнітуру Скаржник не виробляє, а купує для цілей подальшої переробки в готову продукцію – одяг.
Відповідно оформити сертифікат на систему управління якістю щодо виробництва та реалізації трикотажного полотна у скаржника немає можливості.
Скаржником впроваджено і застосовується система управління якістю стосовно виробництва та реалізації спеціального, робочого, форменого, захисного, спортивного, іншого верхнього та одноразового одягу та аксесуарів до нього (копія сертифікату щодо системи управління якістю додається).
Проте, вимоги Замовника щодо системи управління якістю учасника складені таким чином, що взяти участь у закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які зможуть надати копію сертифікату щодо системи управління якістю, яким підтверджується в.т.ч. відповідність вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2015 сфери виробництва та реалізації трикотажного полотна, інших готових текстильних виробів, крім, одягу, нетканих текстильних матеріалів і виробів із них, крім одягу, інших текстильних виробів технічного та промислового призначення.
Також слід зазначити, що інші готові текстильні вироби, крім одягу; неткані текстильні матеріали і вироби із них, крім одягу; інші текстильні вироби технічного та промислового призначення – НЕ МАЮТЬ ЖОДНОГО ВІДНОШЕННЯ ДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ.
Таким чином встановлення вимоги про надання сертифікату на систему управління якістю у спосіб визначений в ДТ носить дискримінаційний характер та обмежує конкуренцію серед учасників.
Відтак, вимоги визначені Замовником щодо надання сертифікату, яким підтверджується, що система управління якістю учасника стосовно виробництва та реалізації трикотажного полотна, інших готових текстильних виробів, крім, одягу, нетканих текстильних матеріалів і виробів із них, крім одягу, інших текстильних виробів технічного та промислового призначення відповідає вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2015 - складені таким чином, що взяти участь в закупівлі зможуть лише ті учасники, у яких наявні відповідні сертифікати, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, в тому числі і Скаржника, а це в свою чергу, обмежує конкуренцію, дискримінує Скаржника і усуває його від участі в закупівлі, порушуючи принципи закупівель, передбачені статтею 5, статтею 22 та статтею 23 ЗУ «Про публічні закупівлі».
На підставі викладеного вважаємо, що Замовником штучно обмежено коло потенційних учасників закупівлі, в тому числі Скаржника, та застосовано дискримінаційні метод формування тендерної документації, та необґрунтовано необхідність наявності вищевказаних вимог в тендерній документації. Вимоги Замовника не сприяють добросовісній конкуренції серед учасників, зокрема Скаржника, та ставлять їх у нерівне становище.
Вважаємо, що вимоги встановлені в тендерній документації порушують права ТОВ «УМТК» та унеможливлюють його участь в закупівлі, а в результаті позбавляють можливості бути обраним переможцем.
Згідно з пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей, а частиною 4 статті 22 Закону передбачено «тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників».
Враховуючи наведене, Скаржник вважає, що умови тендерної документації мають бути змінені з метою усунення названих дискримінаційних вимог та узгодження вимог замовника з приписами Особливостей та Закону.
Таким чином, Замовник повинен усунути наведені вище дискримінаційні умови шляхом вилучення із ТД вимог щодо обв’язку учасників надати у складі пропозиції:
1. Сертифікату відповідності на тканину, які повинні підтвердити відповідність п.п. 4.2.1, 4.2.10 (таблиця 4), 4.2.16, 4.2.17 ДСТУ ГОСТ 21790:2008.
2. Сертифікат щодо системи екологічного управління учасника стосовно виробництва та реалізації трикотажного полотна, інших готових текстильних виробів, крім, одягу, нетканих текстильних матеріалів і виробів із них, крім одягу, інших текстильних виробів технічного та промислового призначення.
3. Сертифікат щодо системи управління якістю учасника стосовно виробництва та реалізації трикотажного полотна, інших готових текстильних виробів, крім, одягу, нетканих текстильних матеріалів і виробів із них, крім одягу, інших текстильних виробів технічного та промислового призначення.
Враховуючи все наведене вище, вважаємо, що тендерна документація закупівлі № UA-2025-05-21-002563-a складена з порушенням діючого в Україні законодавства, містить дискримінаційні вимоги та позбавляє можливості ТОВ «УМТК» прийняти участь у ній, а тому керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника усунути протиправні умови, які обмежують конкуренцію, зокрема унеможливлюють участь ТОВ «УМТК» у закупівлі № UA-2025-05-21-002563-a шляхом виключення із ТД вимог щодо необхідності учасників надавати у складі пропозиції: 1. Сертифікату відповідності на тканину, які повинні підтвердити відповідність п.п. 4.2.1, 4.2.10 (таблиця 4), 4.2.16, 4.2.17 ДСТУ ГОСТ 21790:2008. 2. Сертифікат щодо системи екологічного управління учасника стосовно виробництва та реалізації трикотажного полотна, інших готових текстильних виробів, крім, одягу, нетканих текстильних матеріалів і виробів із них, крім одягу, інших текстильних виробів технічного та промислового призначення. 3. Сертифікат щодо системи управління якістю учасника стосовно виробництва та реалізації трикотажного полотна, інших готових текстильних виробів, крім, одягу, нетканих текстильних матеріалів і виробів із них, крім одягу, інших текстильних виробів технічного та промислового призначення.