• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Тролейбусні шини

Завершена

1 800 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 18 000.00 UAH
Період оскарження: 21.05.2025 10:05 - 26.05.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга щодо рішення Замовника

Номер: 614d28dfcf634aa88ab2f5beaa8e1d08
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-21-001735-a.b2
Назва: Скарга щодо рішення Замовника
Скарга:
Дата розгляду скарги: 10.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 02.07.2025 15:34
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 15.07.2025 10:24
Дата виконання рішення Замовником: 16.07.2025 10:56
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення АМКУ виконано
Автор: ФОП Чайка Вікторія Василівна, Чайка Вікторія Василівна 380971532292 peugeot.parts2000@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 9e0f85cd22e44cb18dc1e87c30ced4dc
Заголовок пункту скарги: Скарга щодо рішення Замовника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Скаржник, не погоджується з прийнятим Замовником рішенням щодо відхилення його тендерної пропозиції, вважаю зазначені вище підстави для відхилення надумані, а прийняте рішення незаконним, зокрема прийнятим всупереч вимог ч. 1, 4 та 5 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та таким, що порушує мої права.
Далі надаю обґрунтування щодо відхилення:
Щодо першої підстави відхилення:
Згідно Додатку №3 до учасників встановлено наступну вимогу «- копію не менше ніж одного повністю виконаного аналогічного договору (з дотриманням вимог цієї тендерної документації щодо його змісту тощо) (договір вважатиметься повністю виконаним, якщо сторони такого договору склали відповідні документи, що підтверджують приймання-передачу товару та у повному обсязі згідно договору за кількістю (з урахуванням змін до договору, якщо таке мало місце), разом з копіями оформлених належним чином сторонами аналогічного договору первинних облікових документів, що підтверджують приймання-передачу товару в повному обсязі згідно такого аналогічного договору (видаткові накладні або акти приймання-передачі або інші аналогічні документи, складені у двосторонньому порядку сторонами договору у письмовій формі, що підтверджують приймання-передачу товару.»
На виконання вище зазначеної вимоги Скаржником надано Гарантійний лист – файли «Аналогічний договір 3435 лікарня Одеса.pdf», «Видаткова лікарня Одеса.pdf», «Платіжка 1.pdf», «Платіжка 2.pdf» «Відгук ФОП Чайка Вікторія.rar», які містять в собі копію виконаного аналогічного договору, копії оформлених належним чином первинних документів, а саме видаткову накладну, копії платіжних інструкцій, що підтверджують оплату за поставлений товар, лист-відгук від Замовника по аналогічному договору в електронній формі, який зокрема містить інформацію щодо виконання договірних зобов’язань щодо строків поставки товару у встановлені договором строки та відсутність обґрунтованих претензій та позовів щодо виконання умов договору.
Таким чином, Скаржником в повній мірі виконано вимоги тендерної документації в цій частині.

Ні дана вимога Додатку 3 до тендерної документації, ні будь-які інші вимоги, що містять в додатках до тендерної документації не містять в собі окремих вимог щодо строків поставки до аналогічного договору. Також в передбаченому чинним законодавством порядку не встановлено факту порушень умов Договору №233032 від 10.07.2023.
За таких умов, Замовник не довів та документально не підтвердив факту невчасного постачання товару за аналогічним договором.

Окрім того, варто зазначити, що вимога п.1.1.4 Розділу 1 тендерної докментації, на яку посилається Замовник в Протоколі відхилення для аргументування підстави відхилення пропозиції Скаржника, не міститься додатках до тендерної документації Замовника.
Відповідно до п. 28 Особливостей «Тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.»
Відповідно до п. 44 Особливостей «Відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.»
Таким чином невиконання вимоги п.1.1.4 Розділу 1 Тендерної документації не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції Скаржника, оскільки така вимога не міститься в додатках до Тендерної документації.

Скаржник зазначає, що Замовник навмисно шукає підставу відхилення, порушуючи законодавчі норми, спотворює інформацію та права надані йому Законом України «Про публічні закупівлі», для незаконного відхилення пропозиції Скаржника, на думку Учасника – Скаржника підстава відхилення Учасника-Скаржника, це тільки привід відхилити пропозицію учасника, а не реальне порушення умов документації.
Підсумовуючи все зазначене вище, всі вказані Замовником підстави відхилення пропозиції Скаржника, є незаконними, надуманими та такі, що порушують права Скаржника.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на рішення Замовника

Номер: c535e59ae55d4765a51e261d184b2630
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-21-001735-a.c1
Назва: Скарга на рішення Замовника
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 20.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.06.2025 16:21
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 25.06.2025 12:08
Дата виконання рішення Замовником: 16.07.2025 10:56
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення АМКУ виконано
Автор: ФОП Чайка Вікторія Василівна, Чайка Вікторія Василівна 380971532292 peugeot.parts2000@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 1e80bb41db3a4277977d1ff9bc6231a2
Заголовок пункту скарги: Скарга на рішення Замовника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Скаржник, не погоджується з прийнятим Замовником рішенням щодо відхилення його тендерної пропозиції, вважаю зазначені вище підстави для відхилення надумані, а прийняте рішення незаконним, зокрема прийнятим всупереч вимог ч. 1, 4 та 5 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та таким, що порушує мої права.
Далі надаю обґрунтування щодо відхилення:
Щодо першої підстави відхилення:
Згідно Додатку №3 до учасників встановлено наступну вимогу «- учасник в складі пропозиції надає гарантійний лист щодо наявності у себе на складі всієї необхідної кількості шин, яка зазначена в тендерній документації. Учасник на етапі кваліфікації (на вимогу Замовника) повинен надати зразки заявленого ним Товару. Товар надається на поворотній основі з метою встановлення відповідності запропонованого товару вимогам Замовника. В разі якщо товар не відповідатиме заявленим вимогам замовника, такий Учасник підлягає відхиленю (надати гарантійний лист).»
На виконання вище зазначеної вимоги Скаржником надано Гарантійний лист – файл «28 Гарантіний лист.pdf» відповідного змісту, чим виконано вимогу тендерної документації.
Таким чином, Скаржником в повній мірі виконано вимоги тендерної документації в цій частині.

Відповідно до пункту 31 Особливостей тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Відповідно до статті 26 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Документ з тендерною пропозицією подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його тендерної пропозиції із зазначенням дати та часу. Отримана тендерна пропозиція/пропозиція вноситься автоматично до реєстру отриманих тендерних пропозицій/пропозицій, у якому відображається інформація про надані тендерні пропозиції’/пропозиції. Тендерні пропозиції’/пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання або ціна яких перевищує очікувану вартість предмета закупівлі не приймаються електронною системою закупівель.
Відповідно до пункту 33 Особливостей тендерні пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання не приймаються електронною системою закупівель.
Відповідно до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, кінцевий строк подання Пропозицій – 29 травня 2025 10:06.
Відповідно до пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) учасник процедури закупівлі:
підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 цих особливостей;
зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей;
не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом першим частини чотирнадцятої статті 29 Закону/абзацом дев’ятим пункту 37 цих особливостей;
визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог пункту 40 цих особливостей;
є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176);
{Абзац восьмий підпункту 1 пункту 44 в редакції Постанови КМ № 131 від 09.02.2024}
2) тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей;
є такою, строк дії якої закінчився;
є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо замовник у тендерній документації не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації;
не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону;
3) переможець процедури закупівлі:
відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей;
{Абзац третій підпункту 3 пункту 44 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 382 від 02.04.2024}
не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей.
Відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
{Пункт 44 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 782 від 05.07.2024}
Відповідно до пункту 45 Особливостей Замовник може відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) учасник процедури закупівлі надав неналежне обґрунтування щодо ціни або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції, що є аномально низькою;
2) учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з тим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання і застосування санкцій у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Зазначений учасник процедури закупівлі може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відхилення тендерної пропозиції. Для цього учасник процедури закупівлі (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків. Якщо замовник вважає таке підтвердження достатнім, тендерна пропозиція такого учасника не може бути відхилена.
{Підпункт 2 пункту 45 в редакції Постанови КМ № 382 від 02.04.2024}
Враховуючи наведене, зразок товару не є складовою тендерної пропозиції учасника, а тому його ненадання та/або невідповідність умовам Документації не може бути підставою відхилення Пропозиції учасника.

Щодо другої підстави відхилення

Відповідно до п.12. 3 Розділу 2 Тендерної документації встановлено: «12.3. У разі надання інших документів складених мовою іншою ніж українська мова, такі документи повинні супроводжуватися перекладом українською мовою, переклад (або справжність підпису перекладача) - засвідчений нотаріально або легалізований у встановленому законодавством України порядку. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою.»
Відповідно до Додатку №3 до Тендерної документації встановлено вимогу: «- з метою встановлення відповідності пропозиції Учасника технічним вимогам до предмету закупівлі, у складі пропозиції Учасником подається порівняльна таблиця, яка повинна містити інформацію щодо технічних характеристик запропонованого товару в порівнянні з технічними вимогами до предмету закупівлі, встановленими у таблиці №1 цього додатку, та в якій повинна зазначатися інформація про торгову марку, модель, виробника (учасником зазначається найменування виробника із зазначенням організаційно-правової форми (товариство з обмеженою відповідальністю, приватне підприємство тощо)), країну походження запропонованого товару та посилання (адреса URL) на офіційний сайт (каталог) виробника, де будуть чітко визначені по кожній позиції технічні характеристики запропонованого товару (інформація викладена на сайті (каталог) виробника повинна підтверджувати наданий Учасником опис товару в повному обсязі).»
На виконання вище зазначеної вимоги Додатку №3 Скажником надано файл «21 Порівняльна таблиця.pdf», який містить посилання (адреса URL) на офіційний сайт (каталог) виробника, чим в повній мірі виконано вимогу тендерної документації.

03.06.2025 року Замовником опубліковано вимогу щодо надання « 3. Надати переклад каталогу «OVATION-Vietnam (каталог виробника з офіційного сайту)» відповідно до вимог тендерної документації;».
Скаржник зазначає, що тендерною документацією не вимагався каталог виробника, вимагалося лише посилання на сайт виробника, який містить в собі каталог, посилання було надане у файлі 21 Порівняльна таблиця.pdf. Сам файл «OVATION-Vietnam (каталог виробника з офіційного сайту).pdf» є каталогом що міститься на сайті виробника за наданим посиланням та був наданий як додатковий матеріал, що не вимагався тендерною документацію.
Однак, на виконання вимоги Замовника про усунення невідповідностей, Скаржником також було надано переклад даного каталогу – файли «Переклад каталогу1.jpg», «Переклад каталогу2.jpg», «Переклад каталогу3.jpg», «Переклад каталогу4.jpg», які містять підпис та печатку перекладача, тобто переклад легалізований у встановленому законодавством України порядку.
Окрім того, варто зазначити, що вимога щодо надання перекладу документів, наданих іншою мовою, засвідчених нотаріально або легалізованих у встановленому законодавством України порядку, не міститься додатках до тендерної документації Замовника.
Відповідно до п. 28 Особливостей «Тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.»
Відповідно до п. 44 Особливостей «Відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.»
Таким чином невиконання вимоги п. 12.3 Розділу 2 Тендерної документації не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції Скаржника, оскільки така вимога не міститься в додатках до Тендерної документації.

Скаржник зазначає, що Замовник навмисно шукає підставу відхилення, порушуючи законодавчі норми, спотворює інформацію та права надані йому Законом України «Про публічні закупівлі», для незаконного відхилення пропозиції Скаржника, на думку Учасника – Скаржника підстава відхилення Учасника-Скаржника, це тільки привід відхилити пропозицію учасника, а не реальне порушення умов документації.
Підсумовуючи все зазначене вище, всі вказані Замовником підстави відхилення пропозиції Скаржника, є незаконними, надуманими та такі, що порушують права Скаржника.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами, як: добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них , об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Прийняте Замовником рішення порушує Законодавчо встановлені права Скаржника, а тому завдає економічну шкоду Скаржнику.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)