-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Квадрокоптер Autel Evo Max 4T
Завершена
15 073 500.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 75 367.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 75 367.50 UAH
Період оскарження:
20.05.2025 20:26 - 25.05.2025 00:00
Вимога
Є відповідь
Щодо надання додаткової інформації про причини невідповідності пропозиції умовам тендерної документації та усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Номер:
c0e06d792b1a446a9a514e3b11de7be2
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-20-014568-a.c1
Назва:
Щодо надання додаткової інформації про причини невідповідності пропозиції умовам тендерної документації та усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Вимога:
06 червня 2025 р. в електронній системі закупівель Замовником було опубліковано Протокол Уповноваженої особи № 59 від 05.06.2025 року (далі – Протокол) «Про відхилення учасника торгів за предметом Квадрокоптер Autel Evo Max 4T код ДК 021:2015: 35610000-3 Військові літаки», яким було затверджено рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника відкритих торгів з особливостями № UA-2025-05-20-014568-a - ТОВ «ДСТ ЕКСІМ».
ТОВ «ДСТ ЕКСІМ» (далі – Учасник) вважає, що рішення уповноваженої особи Замовника, щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ДСТ ЕКСІМ» прийняте з порушенням норм чинного законодавства та вимог Тендерної документації, оскільки тендерна пропозиція ТОВ «ДСТ ЕКСІМ» відповідає вимогам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі. Керуючись статтею 31 Закону, звертаємось до Вас з Вимогою надання додаткової інформації про причини невідповідності пропозиції умовам тендерної документації та вимогою усунути порушення законодавства у сфері публічних закупівель та скасувати рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ДСТ ЕКСІМ» з огляду на таке:
Так, згідно Протоколу № 59 від 05.06.2025 р., підставою для відхилення Пропозиції Учасника було наступне:
«1. Згідно підпункту 2 пункту 2 Додатку № 3 до тендерної документації за предметом закупівлі “Квадрокоптер Autel Evo Max 4T”, ідентифікатор закупівлі: UA-2025-05-20-014568-a, вимагалося наступне: «Вимоги до товару та комплектація мають бути підтверджені документами виробника та/або паспортом/сертифікатом якості та/або декларацією про відповідність, та/або посібником користувача, сертифікатом аналізу».
У складі тендерної пропозиції учасника ТОВ ДСТ ЕКСІМ відсутній сертифікат аналізу.
2. Згідно підпункту 6 пункту 2 Додатку № 3 до цієї ж тендерної документації вимагалося надати Декларацію про відповідність Технічному регламенту радіочастот, що затверджений постановою № 355 від 24 травня 2017 р.
Відповідний документ у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ ДСТ ЕКСІМ відсутній.»
ТОВ «ДСТ ЕКСІМ» зазначає, що таке обґрунтування є безпідставним і упередженим щодо учасника, з наступних причин:
Щодо п.1 – учасником, ТОВ «ДСТ ЕКСІМ» було надано у складі документів тендерної пропозиції СЕРТИФІКАТ АНАЛІЗУ № 23/05-01, стор. 116-118 файлу «AUTEL 4T_65 шт»; тож відхилення пропозиції з причини нібито відсутності зазначеного документу є безпідставним.
Щодо п.2.
Як вже було зазначено в Гарантійному листі № 27.05.25-494 від 27 травня 2025 року, наданому у складі пропозиції ТОВ «ДСТ ЕКСІМ» (стор. 101 файлу «AUTEL 4T_65 шт».), пунктом 1 Постанови КМУ № 355 від 24 травня 2017 року «Про затвердження Технічного регламенту радіообладнання», зазначається, що «Цей Технічний регламент розроблено на основі Директиви 2014/53/ЄС Європейського Парламенту та Ради від 16 квітня 2014 р. про гармонізацію законодавства держав-членів щодо постачання на ринок радіообладнання і скасування Директиви 1999/5/ЄС»
Заява виробника (документ «Декларація про відповідність», стор. 102-104 файлу «AUTEL 4T_65 шт».) Autel Robotics Co., Ltd., про те, що продукт EVO Max 4T, EVO Max 4N, EVO Max 4T Pro відповідає застосовним вимогам Директиви RED: 2014/53/ЄС, - підтверджує відповідність запропонованого товару Технічному регламенту радіочастот, що затверджений постановою № 355 від 24 травня 2017 р.
Таким чином, документами, наданими у складі тендерної пропозиції ТОВ «ДСТ ЕКСІМ» цілком і повністю доведено і підтверджено відповідність запропонованого товару (квадрокоптер AUTEL 4T) вимогам Технічному регламенту радіочастот, що затверджений постановою № 355 від 24 травня 2017 р.
Водночас, зазначаємо, що згідно згаданої вище Постанови КМУ № 355, зокрема пункту 21, саме Виробники повинні скласти технічну документацію і провести оцінку відповідності радіообладнання за однією із процедур, передбачених пунктами 51-53 цього Технічного регламенту, або мати результати такої оцінки.
Якщо за результатами оцінки відповідності радіообладнання буде доведено його повну відповідність вимогам цього Технічного регламенту, виробники повинні скласти декларацію про відповідність згідно з додатком 5 та нанести маркування знаком відповідності технічним регламентам.
Окрім того, ці функції (проведення оцінки відповідності та складання декларації) можуть бути покладені на уповноваженого представника виробника, повноваження якого визначаються пунктом 31 Постанови та підтверджуються письмовим дорученням виробника. Згідно Реєстру радіообладнання та випромінювальних пристроїв, затвердженому Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку, № 87 від 29.06.2022 року, зокрема Переліку IV «Відомості про виробника», єдиним уповноваженим представником виробника "Аутел Роботікс Ко., ЛТД", 9 флор, Білдінг Б1, Жіюан, 1001 Хуюан Роад, Ксілі, Наншан, Шеньчжень, 518055, Китай ("Autel Robotics Co., LTD", 9th Floor, Building B1, Zhiyuan, 1001 Xueyuan Road, Xili, Nanshan, Shenzhen, 518055, China) на території України є ТОВ “Флай Технолоджи”.
Таким чином, документом, що підтверджує відповідність обладнання Технічному регламенту радіочастот є виключно:
- Декларація виробника (надана у складі документів тендерної пропозиції ТОВ «ДСТ ЕКСІМ», стор. 102-104)
- Декларація уповноваженого представника (в даному випадку – документ, складений ТОВ «Флай Технолоджи»)
Жоден інший документ, виданий будь-якою іншою установою чи організацією не може вважатись «Декларацією відповідності» у розумінні Постанови КМУ № 355. Таким чином, вважаємо, що Замовник не мав підстав для відхилення тендерної пропозиції Учасника, оскільки вона відповідає вимогам тендерної документації. Водночас, рішення Замовника про прийняття до розгляду будь-якого іншого документу, буде упередженим щодо інших учасників закупівлі, дискримінаційним, таким, що порушує принцип рівності і об’єктивності, та може містити ознаки корупційних дій і зловживань.
У випадку нескасування Замовником свого рішення, затвердженого Протоколом № 59 від 05.06.2025 р про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ДСТ ЕКСІМ», та/або прийняття рішення укласти договір з учасником, у складі тендерної пропозиції якого будуть аналогічні документи, або документи які не відповідатимуть вимогам Постанови КМУ № 355 до форми та порядку складання Декларації про відповідності, ми змушені будемо звертатись до Органу оскарження у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей.
Враховуючи вищезазначене, з метою відновлення прав та охоронюваних законом інтересів Учасника в означеній процедурі закупівлі та на підставі викладеного, керуючись ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та Постановою Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 р. за № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
ВИМАГАЄМО:
1. Скасувати Протокольне рішення Уповноваженої особи № 59 від 05.06.2025 року про відхилення тендерної пропозиції учасника процедури відкритих торгів з особливостями № UA-2025-05-20-014568-a - ТОВ «ДСТ ЕКСІМ».
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога Замовнику 08.06.2025 22:05
- Додаток 2 08.06.2025 22:05
- Додаток 1 08.06.2025 22:05
- Додаток 3 08.06.2025 22:05
- Додаток 4 08.06.2025 22:05
Дата подачі:
08.06.2025 22:05
Вирішення:
На вашу вимогу зазначаємо наступне:
Згідно Додатку 3 до тендерної документації вимагалося Декларацію про відповідність Технічному регламенту радіочастот, що затверджений постановою № 355 від 24 травня 2017 р.
Дана вимога тендерної документації не була оскаржена, а отже учасники мали б надати документ, який відповідає зазначеній вимозі.
Хочемо звернути увагу, що вимагалася декларація відповідності саме Технічному регламенту радіочастот, що затверджений постановою № 355 від 24 травня 2017 р., а не Директиви 2014/53/ЄС Європейського Парламенту та Ради від 16 квітня 2014 р. чи Директиви 1999/5/ЄС.
Декларація по відповідність Директиві 2014/53/ЄС чи іншим Директивам ЄС ніяким чином не підтверджує відповідність безпосередньо Технічному регламенту радіочастот, що затверджений постановою № 355 від 24 травня 2017 р.
Для прикладу наводимо аналогію з ДСТУ ISO 14001 та ISO 14001, де ДСТУ ISO 14001 складене на основі ISO 14001.
За практикою АМКУ документ, виданий на відповідність ДСТУ ISO 14001 не замінює документ, виданий на відповідність ISO 14001 (Рішення АМКУ №16012-р/пк-пз від 30.09.2024 у скарзі UA-2024-08-09-010441-a.b2). Тільки на відміну від ISO 14001, яке не стосується безпосередньо товару і його можна виправити, декларація про відповідність технічному регламенту стосується товару і виправленню не підлягає.
Щодо можливості надання декларації про відповідність технічному регламенту наводимо ще одне рішення АМКУ, яке стосується саме декларації про відповідність технічному регламенту (Рішення АМКУ №7863-р/пк-пз від 16.05.2025 у скарзі UA-2025-04-17-004529-a.a1).
Як бачимо з даного рішення можливість надати Декларацію про відповідність саме технічному регламенту у учасника була.
Таким чином, Декларація про відповідність Технічному регламенту радіочастот, що затверджений постановою № 355 від 24 травня 2017 р., у складі пропозиції учасника відсутня, і пропозиція правомірно була відхилена по даний причині відхилення.
Щодо сертифікату аналізу, то дійсно сертифікат аналізу наявний у складі пропозиції, і пропозиція була неправомірно відхилена у цій частині.
Статус вимоги:
Відхилено