• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами ( Збирання, транспортування та утилізація/видалення відходів лікарень: послуги із збирання, перевезення, зберігання, оброблення, утилізації, знешкодження небезпечних відходів)

Завершена

265 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 325.00 UAH
Період оскарження: 20.05.2025 10:39 - 20.06.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації

Номер: 1ea443dd617b46cd9aa824ce9d04ecde
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-20-002724-a.b1
Назва: Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 05.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 28.05.2025 16:10
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 10.06.2025 14:19
Дата виконання рішення Замовником: 17.06.2025 13:37
Коментар замовника щодо усунення порушень: Щодо виконання рішення №8984-р/пк-пз від 05.06.2025 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Комунальне некомерційне підприємство «ХЕРСОНСЬКА МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ім. О.С. ЛУЧАНСЬКОГО» Херсонської міської ради (код ЄДРПОУ: 05396876), як Замовник процедури закупівлі «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Збирання, транспортування та утилізація/видалення відходів лікарень: послуги із збирання, перевезення, зберігання, оброблення, утилізації, знешкодження небезпечних відходів)» (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-05-20-002724-a), повідомляє про виконання Рішення Комісії Антимонопольного комітету України №8984-р/пк-пз від 05.06.2025. На виконання вищезазначеного рішення, Замовником внесено відповідні зміни до тендерної документації Вищезазначені зміни оформлені у вигляді змін до тендерної документації, які оприлюднені в електронній системі закупівель у встановленому порядку та строки. Повідомляємо, що дії Замовника повністю відповідають вимогам частини вісімнадцятої статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 55 Особливостей, затверджених Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022.
Автор: ТОВ "А-ЕНЕРГО", Володимир Андреєв +380502507677 andreev.aenergo@gmail.com https://aenergo.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: c110f7a129bc4cdfaa17f0f4333f77c3
Заголовок пункту скарги: Уважно ознайомившись зі умовами до Тендерної документації (далі- Документація) ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «А-ЕНЕРГО» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури закупівлі, вважає, що документація містить дискримінаційні вимоги до учасників процедури закупівлі, що грубо порушує процедуру закупівлі згідно норм чинного законодавства України
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: СКАРГА
На умови тендерної документації

20.05.2025 року КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «Херсонська міська клінічна лікарня ім. О.С. Лучанського» Херсонської міської ради» (далі – Замовник) було опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом на закупівлю : ДК 021:2015: 90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги зі збирання, транспортування та утилізації небезпечних відходів) згідно тендерної документації. Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами ( Збирання, транспортування та утилізація/видалення відходів лікарень: послуги із збирання, перевезення, зберігання, оброблення, утилізації, знешкодження небезпечних відходів) – згідно інформації опублікованої на сайті уповноваженого органу.
з очікуваною вартістю 265 000 грн. з ПДВ (далі – Процедура закупівлі).
Уважно ознайомившись зі умовами до Тендерної документації (далі- Документація) ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «А-ЕНЕРГО» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури закупівлі, вважає, що документація містить дискримінаційні вимоги до учасників процедури закупівлі, що грубо порушує процедуру закупівлі згідно норм чинного законодавства України, саме:
- Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII (далі – Закон);
- Постанови №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
-Закону України «Про управління відходами»

ПОРУШЕННЯ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ, ДІЇ ЗАМОВНИКА, ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ, ЩО ЦЕ ПІДТВЕРДЖУЮТЬ.

1 Відповідно до пункту 7 Розділу 3. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ , Замовник зазначає:

«Інформація про субпідрядника /співвиконавця (у випадку закупівлі робіт чи послуг)не передбачена»

Скаржник не погоджується з встановленням вимоги:«Інформація про субпідрядника /співвиконавця (у випадку закупівлі робіт чи послуг)не передбачена» що є грубим порушення Закону, який дозволяє залучати співвиконавців/субпідрядників для виконання умов договору відповідно до абзацу другого частини 3 статті 16 Закону :

«Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців».

Тобто Закон дозволяє залучення субпідрядників, а не забороняє.
Крім того у Додатку 1 пункт 3 «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» до тендерної документації Замовник зазначив таку вимогу:

«Якщо учасник залучатиме потужності інших суб’єктів господарювання, як субпідрядників/співвиконавців, для підтвердження своєї відповідності кваліфікаційному критерію такому, як наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, учасник підтверджує їх наявність у субпідрядників/співвиконавців документами, які є аналогічними документам, встановленими для Учасників у відповідності до вище зазначених умов, та надає копії відповідних договорів із субпідрядниками/співвиконавцями, які будуть дійсними на весь період надання послуг з предмету закупівлі».

Таким чином, в документації є внутрішня суперечність: з одного боку – інформація про субпідрядника не передбачена, з іншого боку – її подання прямо вимагається, якщо учасник залучає їх до виконання вимог.
Це створює правову невизначеність, порушує ч.2 ст 22 Закону, а також принципи недискримінації та добросовісної конкуренції ( ст. 5 Закону )

Відповідно до пункту 16 Постанови КМУ № 1278 від 05.12.2023 року визначено, що ліцензіат зобов’язаний «мати цивільно-правовий договір про передачу небезпечних відходів з метою їх оброблення іншому суб’єктові господарювання, який має відповідну ліцензію на право провадження господарської діяльності.». Відповідно, якщо ліцензіат не має право провадити діяльність з певними видами відходів, він зобов’язаний передати їх іншому суб’єкту господарювання, що має право на провадження діяльності з цими відходами.

Замовник не довів та документально не підтвердив необхідності встановлення вищезазначених вимог в тендерній документації.
Як доказ надається Постанова КМУ №1278 від 05.12.2023 року, Закон та Особливості

2. Відповідно Додатку 1 «Перелік документів та/або інформації які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» пункту 3 Тендерної документації, Замовник вимагає:

- гарантійний лист про наявність вантажників у штаті Учасника для забезпечення завантаження відходів у спецтранспорт власними силами. Надати накази про прийняття на роботу вантажників, а також свідоцтва про проходження навчання за програмою спеціалізованого курсу з супроводження, завантаження та розвантаження небезпечних вантажів автомобільним транспортом.

- Скаржник не погоджується з встановленням вимоги: Надати накази про прийняття на роботу вантажників, а також свідоцтва про проходження навчання за програмою спеціалізованого курсу з супроводження, завантаження та розвантаження небезпечних вантажів автомобільним транспортом.

Вимоги ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази) не містять вимог щодо наявності у працівників суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами свідоцтво про проходження навчання за програмою спеціалізованого курсу з супроводження, завантаження та розвантаження небезпечних вантажів автомобільним транспортом.
Предметом закупівлі передбачено надання послуг з управління медичними відходами. Відповідно до ч.3 ст. 27 ЗУ «Про управління відходами», Суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний:
1) мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами;
2) провадити діяльність на об’єктах оброблення відходів, які відповідають вимогам законодавства.

Як доказ, Скаржник надає Наказ з додатком про видачу ТОВ «А-ЕНЕРГО» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами та Дозвіл на оброблення відходів №10334/25 від 09.05.2025 року.

За таких обставин Замовник не обґрунтував встановлення даної дискримінаційної вимоги та вимагання в Учасників «свідоцтво про проходження навчання за програмою спеціалізованого курсу з супроводження, завантаження та розвантаження небезпечних вантажів автомобільним транспортом».

Замовник не довів та документально не підтвердив необхідність встановлення вищевказаних вимог тендерної документації.


3. Відповідно Додатку 2 «Технічні, якісні, кількісні характеристики предмета закупівлі» пункту 1.4. Тендерної документації, Замовник вимагає:

Виписка з балансу Учасника, що підтверджує наявність на балансі власної сміттєспалювальної печі (інсенераторного комплексу) та наявність демеркуризатора на переробку люмінесцентних ламп

Скаржник не погоджується з встановленням даної вимоги, тому що :
Відповідно Статті 16 до Закону:
Стаття 16. Кваліфікаційні критерії процедури закупівлі
1. Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.

Абзац 2 частини 3 статті 16 Закону:
«Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.»
Встановлення вимоги саме у редакції «Виписка з балансу Учасника, що підтверджує наявність на балансі власної сміттєспалювальної печі ( інсенераторного комплексу), а також наявність демеркуризатору на переробку люмінесцентних ламп» є дискримінаційною по відношенню до Скаржника, адже саме з таким формулюванням Замовник не дає можливості залучення співвиконавця до виконання умов договору, в супереч законодавству, яке дозволяє залучати співвиконавців.

Як доказ, на підтвердження Скаржник надає договір з співвиконавцем та виписку з балансу співвиконавця про наявність демеркуризатору.

4. Відповідно Додатку 2 «Технічні, якісні, кількісні характеристики предмета закупівлі» пункту 1.4.3 Тендерної документації, Замовник вимагає:

Копія атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення, включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами» (відповідно до статті 55 Закону України «Про охорону навколишнього середовища»).

Скаржник не погоджується з встановленням вимоги саме у редакції:

«Копія атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення, включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами» (відповідно до статті 55 Закону України «Про охорону навколишнього середовища»), оскільки це є дискримінуючим по відношенню до Скаржника.

Відповідно до предмету закупівлі закуповуються: Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (код 90520000-8 згідно ДК 021- 2015)». Предметом закупівлі НЕ передбачено надання послуг з відновлення. Відповідно вимога щодо надання атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління з відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ ««Про охорону навколишнього середовища»)»

Скаржник відповідно до умов Документації та предмету закупівлі, має Атестат виробництва, що засвідчує, що стан виробництва з оброблення (видалення, включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції (згідно додатків №1-6) забезпечує стабільність процесу виробництва на відповідність вимогам Закону України «Про вилучення з обігу, переробку, утилізацію, знищення або подальше використання неякісної та небезпечної продукції» від 14.01.2000 року №1393-XIV, Закону України «Про управління відходами» від 20.06.2022 року №2320- ІХ, Закону України «Про охорону навколишнього середовища» від 25.06.1991 року №1264-ХІІ.

Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Як доказ Скаржник надає Атестат виробництва №UA.3.032.0002-24 від 10.07.2024 року що засвідчує, що стан виробництва з оброблення (видалення, включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції (згідно додатків №1-6).


5. Відповідно Додатку 2 «Технічні, якісні, кількісні характеристики предмета закупівлі» пункту 2.3 Тендерної документації, Замовник вимагає:

Копія діючого на момент подачі пропозиції сертифікату відповідності Учасника ISO 45001:2018 «Системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці».

Скаржник не погоджується з встановленням вимоги Копія діючого на момент подачі пропозиції сертифікату відповідності Учасника ISO 45001:2018 «Системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці».

Скаржник , як потенціальний учасник процедури закупівлі, володіє чинним сертифікатом відповідності ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT ), що є національним стандартом, прийнятим в Україні шляхом ідентичного впровадження міжнародного стандарту ISO 45001:2018, що прямо підтверджується позначенням «IDT” ( Identical ).У тексті відповідного сертифіката визначено формулювання «система управління охорони здоров’я та безпеки праці»., якій повністю відповідають ISO 45001:2018. Оскільки сертифікат видано до стандарту, то вимога Замовника щодо надання документа саме з терміном «система менеджменту» не має об’єктивної технічної або правової необхідності, а її застосування виявляє ознаки дискримінації.

Така вимога порушує частину першу статті 5 Закону, відповідно до якої публічні закупівлі здійснюються за принципами, зокрема:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- недискримінація учасників ;
- рівне ставлення до всіх учасників.

Крім того, слід зазначити, що положення частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено:
«4. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.»

Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Як доказ Скаржник надає сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT).


6. Відповідно Додатку 2 «Технічні, якісні, кількісні характеристики предмета закупівлі» пункту 3 Тендерної документації, Замовник вимагає:

На підтвердження відповідності послуг Учасника екологічним характеристикам надається інформація, яка вимагається у Додатку 4, а саме:
висновок з оцінки впливу на довкілля (інший документ, що має такий статус), який підтверджує допустимість провадження Учасником планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами, та містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі.

Скаржник не погоджується з встановленням вимоги «На підтвердження відповідності послуг Учасника екологічним характеристикам надає: Висновок з оцінки впливу на довкілля (або інший документ, що має такий статус), який підтверджує допустимість провадження Учасником планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами, та містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі, оскільки даний висновок видається одноразово.

Відповідно до частини 3 статті 17 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» :
«3. Висновки державної екологічної експертизи, одержані до введення в дію цього Закону, зберігають чинність та мають статус висновку з оцінки впливу на довкілля»
Відповідно до Ліцензійних умов визначено:
1. Ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (далі - ліцензія), а також визначають вичерпний перелік організаційних, кадрових, технологічних вимог, обов’язкових до виконання під час провадження такої діяльності.
Ці Ліцензійні умови не поширюються на ліцензування господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів.»
(…)
«Документи, що подаються для отримання, переоформлення, анулювання ліцензії, зупинення або відновлення дії ліцензії, про розширення або звуження виду господарської діяльності з управління небезпечними відходами» (…)
6. До заяви про отримання ліцензії або розширення провадження виду господарської діяльності додаються засвідчені підписом здобувача ліцензії (ліцензіата) або іншої уповноваженої особи такі документи: (…)
3) відомості про:
абзац третій підпункту 3 частини 6 Ліцензійних умов: «наявність документів дозвільного характеру за формою згідно з додатком 6»
Витяг з Додатку 6 до Ліцензійних умов:
Додаток 6
до Ліцензійних умов
_______________________________________
(найменування органу ліцензування)
ВІДОМОСТІ
про наявність документів дозвільного характеру
Найменування документа дозвільного характеру Номер і дата видачі документа Ким виданий Об’єкт експертизи/оцінки (повне найменування документа) Перелік видів небезпечних відходів та/або операцій із ними, на які отримано висновок Адреса об’єкта проведення експертизи/ оцінки
Висновок з оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України “Про оцінку впливу на довкілля”



Підбиваючи підсумки – Законодавством визначено, що:

1. Під час проходження процедури ліцензійної перевірки на отримання/розширення ліцензії органу ліцензування Ліцензіат надає «Висновок з оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України “Про оцінку впливу на довкілля».
2. Висновки державної екологічної експертизи, одержані до введення в дію цього Закону, зберігають чинність та мають статус висновку з оцінки впливу на довкілля.

Відповідно до вимог Державних санітарних норм та правил «Порядок управління медичними відходами, у тому числі вимоги щодо безпечності для здоров’я людини під час утворення, збирання, зберігання, перевезення, оброблення таких відходів»,затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України 31.10.2024. № 1827:

«5. Провадження господарської діяльності з видалення та оброблення небезпечних відходів проводиться суб’єктами господарювання у сфері управління відходами, які отримали дозвіл на здійснення операції з оброблення відходів, відповідно до Порядку видачі, відмови у видачі, анулювання дозволу на здійснення дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 грудня 2023 року №1328 (далі – Дозвіл), та ліцензію на право поводження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, відповідно до Ліцензійних умов провадження діяльності з управління небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05 грудня 2023 року №1278 ( далі-Ліцензія )»


Відповідно до ЗУ «Про управління відходами»:
«Ст. 27
3. Суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний:

1) мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами»

Тобто, діючими нормативними документами, які регламентують діяльність у сфері управління медичними відходами не передбачено надання документу з назвою «висновок з оцінки впливу на довкілля (інший документ, що має такий статус), який підтверджує допустимість провадження Учасником планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами, та містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі»
Нормативні документи, на які посилається Замовник в тендерній документації, передбачають наявність саме дозволу та ліцензії на управління небезпечними відходами.
Враховуючи наведене, участь у закупівлі, в супереч вимогам діючого законодавства, зможуть прийняти участь лише ті учасники, які нададуть «висновок з оцінки впливу на довкілля (інший документ, що має такий статус), який підтверджує допустимість провадження Учасником планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами, та містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі»

До того ж, Порядок класифікації відходів затверджений постановою КМУ №1102 від 20 жовтня 2023 року, а отже встановлення вимоги щодо наявності «висновок з оцінки впливу на довкілля (інший документ, що має такий статус), який підтверджує допустимість провадження Учасником планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами, та містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі.» обмежує у участі учасників, які отримали висновок оцінки впливу на довкілля та документів що мають статус висновку оцінки на довкілля до набрання чинності Постанови КМУ №1102 від 20.10.2023 року.
Вимога, встановлена Замовником є дискримінаційною та порушує право Скаржника.
Тому, вимагаємо внести зміни до тендерної документації, задля дотримання принципів публічних закупівель та дотримання вимог недискримінації учасників.

Як доказ Скаржник надає Висновок №08/13.12.2017-55 від 15.12.2017 виданий Департаментом екології та природних ресурсів Запорізької обласної державної адміністрації.



7. Відповідно Додатку 2 «Технічні, якісні, кількісні характеристики предмета закупівлі» пункту 10 Тендерної документації, Замовник вимагає:

Надати у складі пропозиції чинне свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу
вимірювальної техніки.

Скаржник не погоджується з встановленням вимоги, тому що:
Звертаємо увагу Комісії, що відповідно до цього пункту, було прийнято рішення Комісії АМКУ №10115-р/пк-пз від 10.06.2024 року, в якому Замовника зобов’язали внести зміни (надається як доказ).

Згідно з вимогами Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» від 05.06.2014 №1314-VII законодавчо регульовані засоби вимірювальної техніки (ЗВТ), які перебувають в експлуатації, підлягають періодичній повірці і повірці після ремонту.
Перелік категорій законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, які підлягають періодичній повірці, регламентований постановою Кабінету Міністрів України від 04.06.2015 № 374.
Повірка проводиться відповідно до Порядку проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, які перебувають в експлуатації, і оформлення її результатів, затвердженого наказом Мінекономрозвитку України від 08.02.2016 № 193, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 24.02.2016 за № 278/28408.
Відповідно до Ліцензійних умов визначено:
1. Ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (далі - ліцензія), а також визначають вичерпний перелік організаційних, кадрових, технологічних вимог, обов’язкових до виконання під час провадження такої діяльності.
Ліцензійними умовами НЕ визначено, що Ліцензіат зобов’язаний здійснювати повірку засобів вимірювальної техніки у сфері управління небезпечними відходами. Як доказ Скаржник надає ліцензійні умови та Наказ про видачу ліцензії ТОВ «А-ЕНЕРГО» з управління небезпечними відходами.
Повірка засобів вимірювальної техніки, які не застосовуються в сфері законодавчо регульованої метрології та знаходяться в експлуатації, проводиться на добровільних засадах
Тобто повірка законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки проводиться в добровільному порядку та не є обов’язковою вимогою до суб’єкта господарювання.

Виходячи з вищезазначеного, встановлювати вимогу «Надати у складі пропозиції чинне свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобувимірювальної техніки» є дискримінаційним по відношенню до Скаржника та таким що порушую принципи здійснення публічних закупівель.


8. Відповідно Додатку 2 «Технічні, якісні, кількісні характеристики предмета закупівлі» пункту 11 Тендерної документації, Замовник вимагає:

Учасник процедури закупівлі повинен мати статус підприємства критично важливого для
функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період.
На підтвердження вказаного статусу у складі пропозиції надається довідку в довільній
формі та скан-копія відповідного розпорядження обласної військової адміністрації

Скаржник не погоджується з встановленням даної вимоги в умовах тендерної документації.

Відповідно до ч.2 Статті 16 Закону:
Стаття 16 Кваліфікаційні критерії процедури закупівлі
2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Відповідно до ч.4 статті 5 Закону «Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.»

Скаржник відповідно до ЗУ «Про управління відходами» та Ліцензійних умов отримав ліцензію на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
Відповідно до пункту 1 Розділу 1 Ліцензійних умов:
1. Ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (далі - ліцензія), а також визначають вичерпний перелік організаційних, кадрових, технологічних вимог, обов’язкових до виконання під час провадження такої діяльності.
Відповідно до пункту 5 розділу «Документи, що подаються для отримання, переоформлення, анулювання ліцензії, зупинення або відновлення дії ліцензії, про розширення або звуження виду господарської діяльності з управління небезпечними відходами» Ліцензійних умов:
5. Після встановлення відповідності матеріально-технічної бази, необхідної для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (далі - господарська діяльність), уповноваженими особами Міндовкілля здобувач ліцензії (ліцензіат) для отримання ліцензії або розширення провадження виду господарської діяльності подає в електронній формі шляхом використання інформаційної системи управління відходами (далі - система), що є функціональним модулем Єдиної екологічної платформи “ЕкоСистема”, документи, що передбачені додатками 1-10, 12 і формуються автоматично програмними засобами системи на основі інформації, яка була внесена здобувачем ліцензії (ліцензіатом) під час створення облікового запису в системі та/або подання документів в електронній формі в систему і заповнення всіх обов’язкових полів. Документи, що існують тільки в паперовій формі, додаються до заяви у форматі PDF із накладенням на них електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті.

Відповідно до Ліцензійних умов не визначено, що суб’єкти господарювання у сфері управління небезпечними відходами зобов’язані мати статус підприємства критично важливого для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період.

Статус підприємства критично важливого для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період ніяким чином не відноситься до якості виконання послуг за предметом закупівлі, та є таким, що дискримінує інших учасників процедури. Адже участь зможуть прийняти лише ті Учасники, як мають статус підприємства критично важливого для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період.

Як доказ надаємо Наказ про видачу ліцензії ТОВ «А-ЕНЕРГО» №329 від 29.03.2024 року.

Суб'єкт оскарження дійшов висновку, що у даній процедурі закупівлі Замовник порушує основні принципи здійснення процедури закупівель, зокрема принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, не дотримується вимог чинного законодавства України,

В силу вимог ст.5 Закону публічні закупівлі здійснюються за такими принципами, як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.

Враховуючи інформацію викладену цій Скарзі, виниклі порушення Замовником вимог Закону та Особливостей, можна виправити шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до умов тендерної документації визначені в мотивувальній частині Скарги.

З огляду на вищевказане, керуючись вимогами Закону, з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок якого порушено права та законні інтереси Скаржника
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації