-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Шини для спецтехніки
З метою забезпечення рівних умов участі в закупівлі та оцінки тендерних пропозицій незалежно від податкового статусу учасника, закупівля буде оголошена без урахування ПДВ. Учасник, незалежно від його форми оподаткування, при подачі тендерної пропозиції вносить в електронну систему закупівель інформацію про ціну пропозиції без урахування ПДВ. При укладанні договору про закупівлю з учасником, який зареєстрований в Україні як платник податку на додану вартість, сума ПДВ, розрахована згідно вимог законодавства України, буде нараховуватись на суму пропозиції переможця процедури закупівлі та зазначатись в договорі про закупівлю.
Торги відмінено
9 051 941.22
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 45 259.71 UAH
мін. крок: 0.5% або 45 259.71 UAH
Період оскарження:
19.05.2025 15:48 - 08.06.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірне визначення переможця
Номер:
7357944161f34ab8b99aac444be695a8
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-19-010869-a.a2
Назва:
Скарга на неправомірне визначення переможця
Скарга:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТОРГОВА КОМПАНІЯ «ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА» є учасником процедури закупівлі відкриті торги з особливостями, оголошеної замовником торгів ФІЛІЯ "ЦЕНТРАЛЬНИЙ ЛІСОВИЙ ОФІС" ДЕРЖАВНОГО СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО ГОСПОДАРСЬКОГО ПІДПРИЄМСТВА "ЛІСИ УКРАЇНИ", далі по тексту «Замовник», предметом закупівлі є «ДК 021:2015: 34350000-5 Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності (шини для спецтехніки)», з ідентифікатором закупівлі UA-2025-05-19-010869-a.
Протоколом №734 від 23.06.2025 уповноваженою особою Замовника прийнято рішення про визначення переможцем тендерної пропозиції ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН».
Пов'язані документи:
Учасник
- ДОДАТОК_1_ДО_СКАРГИ_Протокол___734_про_визначення_переможця_вантажні.docx 27.06.2025 18:36
- Скарга UA-2025-05-19-010869-a Техноторг.pdf 27.06.2025 18:36
- Скарга UA-2025-05-19-010869-a Техноторг.docx 27.06.2025 18:36
- ДОДАТОК_4_ДО_СКАРГИ_Технічні_характеристики.pdf 27.06.2025 18:36
- ДОДАТОК_2_ДО_СКАРГИ_Таблиця_відповідності.pdf 27.06.2025 18:36
- ДОДАТОК_3_ДО_СКАРГИ_Лист_Преміорі_05_06_25.pdf 27.06.2025 18:36
- sign.p7s 27.06.2025 18:39
- Запереченняна_письмові_пояснення_замовника_UA_2025_05_19_010869.pdf 08.07.2025 17:34
- Запереченняна_письмові_пояснення_замовника_UA_2025_05_19_010869 (2).docx 08.07.2025 17:34
- Лист_підтвердження_ТОВ_ПРЕМІОРІ_виробник_ТМ.pdf 08.07.2025 17:34
- Заява долучити доказ..pdf 08.07.2025 17:34
- sign.p7s 08.07.2025 17:38
- рішення від 01.07.2025 № 10370.pdf 01.07.2025 18:43
- Інформація про перенесення розгляду скарги від 09.07.2025 №1541.pdf 10.07.2025 11:18
- Інформація про резолютивну частину рішення від 17.07.2025 №11232.pdf 18.07.2025 15:05
- рішення від 17.07.2025 №11232.pdf 22.07.2025 15:17
- ДОДАТОК 2 Технічні вимоги.docx 03.07.2025 17:57
- ДОДАТОК_3_Таблиця_відповідності ТОВ Технотрг-Дон.pdf 03.07.2025 17:57
- ДОДАТОК_1_Протокол___734_про_визначення_переможця_вантажні.pdf 03.07.2025 17:57
- ДОДАТОК_1_Протокол___734_про_визначення_переможця_вантажні.docx 03.07.2025 17:57
- Поясненння по суті скарги по суті скарги UA-2025-05-19-010869-a.a2.docx 03.07.2025 17:57
- Поясненння по суті скарги по суті скарги UA-2025-05-19-010869-a.a2.PDF 03.07.2025 17:57
- Протокол № 811 скасування рішення про визначення переможця за рішенням органу оскарження шини для спецтехніки.pdf 23.07.2025 13:38
Дата прийняття скарги до розгляду:
27.06.2025 19:11
Дата розгляду скарги:
09.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
01.07.2025 18:43
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
22.07.2025 15:17
Дата виконання рішення Замовником:
23.07.2025 13:38
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 17.07.2025. №11232-р/пк-пз рішення про визначення ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН» (код ЄДРПОУ: 31764816) переможцем процедури закупівлі за ідентифікатором UA-2025-05-19-010869-a скасоване. Закупівлю відновлено на етапі розгляду тендерних пропозицій учасників процедури закупівлі
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
47a4473ce2ff4dd1abb469e210508531
Заголовок пункту скарги:
1
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
1. Вимогою пункту 3.1.2 Розділ ІІІ Додатку 2 до тендерної документації Замовника передбачалося надати учасником в складі документів тендерної пропозиції, що підтверджують якісні і технічні характеристики товару, порівняльну таблицю, в якій, зокрема, обов’язковою умовою було зазначити виробника (із зазначенням організаційно-правової форми (товариство з обмеженою відповідальність, приватне підприємство тощо).
Однак, Учасник не виконав вимогу замовника всупереч п. 3.1.2. Розділу 3 додатку 2 до ТД), а саме: не зазначив виробника бренду Росава, яким є ТОВ «Преміорі», до того ж учасник не вірно зазначив виробника, зазначивши його брендом Росава, не зазначив організаційно-правову форму юридичної особи – виробника по позиціям товару 8, 9, 10,11,16,17 та 24.
Витяг з документу учасника додаємо:
Організаційно-правова форма господарювання – це форма здійснювання господарської (зокрема підприємницької) діяльності з відповідною правовою основою, яка визначає: характер відносин між засновниками (учасниками), режим майнової відповідальності по зобов'язаннях підприємства (організації), порядок: створення, реорганізації, ліквідації, управління, розподілу одержаних прибутків, можливі джерела фінансування діяльності тощо. В Україні організаційно-правова форма разом з назвою є частиною найменування юридичної особи, який в розумінні вимог тендерної документації Замовника є Виробником товару.
Згідно з даними Опендатабот (opendatabot.ua - українська компанія, що надає доступ до державних даних з основних публічних реєстрів для громадян та бізнесу) організаційно правова форма товариство з обмеженою відповідальністю «ПРЕМІОРІ» (скорочена назва - ТОВ «ПРЕМІОРІ») – товариство з обмеженою відповідальністю.
Аналогічної правової позиції дотримується колегія АМКУ у рішення №7483-р/пк-пз від 26.04.2024 у закупівлі UA-2024-03-27-011022-a, згідно якого АМКУ за результатом розгляду матеріалів справи встановлено, що у складі Пропозиції Скаржника в технічній специфікації відсутня (зокрема, за позиціями 6-7) інформація про найменування виробника із зазначенням організаційно-правової форми (товариство з обмеженою відповідальністю, приватне підприємство тощо), тож враховуючи викладене, колегія АМКУ дійшла висновку, що пропозиція Скаржника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. А отже Пропозиція Скаржника була правомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави, у зв’язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині.
Враховуючи вищевикладене, описані помилки не підлягають виправленню у відповідності до пункту 43 Особливостей, так як, наведені вище документи не відносяться до документів, які законом дозволено виправляти у розумінні пункту 43 Особливостей, таким чином Учасник не виконав умови тендерної документації та не зазначив всі обов’язкові дані та технічні характеристики на товар в порівняльній таблиці, зокрема інформацію про виробника товару з зазначенням організаційно-правової форми.
Однак, Учасник не виконав вимогу замовника всупереч п. 3.1.2. Розділу 3 додатку 2 до ТД), а саме: не зазначив виробника бренду Росава, яким є ТОВ «Преміорі», до того ж учасник не вірно зазначив виробника, зазначивши його брендом Росава, не зазначив організаційно-правову форму юридичної особи – виробника по позиціям товару 8, 9, 10,11,16,17 та 24.
Витяг з документу учасника додаємо:
Організаційно-правова форма господарювання – це форма здійснювання господарської (зокрема підприємницької) діяльності з відповідною правовою основою, яка визначає: характер відносин між засновниками (учасниками), режим майнової відповідальності по зобов'язаннях підприємства (організації), порядок: створення, реорганізації, ліквідації, управління, розподілу одержаних прибутків, можливі джерела фінансування діяльності тощо. В Україні організаційно-правова форма разом з назвою є частиною найменування юридичної особи, який в розумінні вимог тендерної документації Замовника є Виробником товару.
Згідно з даними Опендатабот (opendatabot.ua - українська компанія, що надає доступ до державних даних з основних публічних реєстрів для громадян та бізнесу) організаційно правова форма товариство з обмеженою відповідальністю «ПРЕМІОРІ» (скорочена назва - ТОВ «ПРЕМІОРІ») – товариство з обмеженою відповідальністю.
Аналогічної правової позиції дотримується колегія АМКУ у рішення №7483-р/пк-пз від 26.04.2024 у закупівлі UA-2024-03-27-011022-a, згідно якого АМКУ за результатом розгляду матеріалів справи встановлено, що у складі Пропозиції Скаржника в технічній специфікації відсутня (зокрема, за позиціями 6-7) інформація про найменування виробника із зазначенням організаційно-правової форми (товариство з обмеженою відповідальністю, приватне підприємство тощо), тож враховуючи викладене, колегія АМКУ дійшла висновку, що пропозиція Скаржника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. А отже Пропозиція Скаржника була правомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави, у зв’язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині.
Враховуючи вищевикладене, описані помилки не підлягають виправленню у відповідності до пункту 43 Особливостей, так як, наведені вище документи не відносяться до документів, які законом дозволено виправляти у розумінні пункту 43 Особливостей, таким чином Учасник не виконав умови тендерної документації та не зазначив всі обов’язкові дані та технічні характеристики на товар в порівняльній таблиці, зокрема інформацію про виробника товару з зазначенням організаційно-правової форми.
×
-
Назва доказу:
4
-
Повʼязаний документ:
ДОДАТОК_4_ДО_СКАРГИ_Технічні_характеристики.pdf
-
-
Назва доказу:
3
-
Повʼязаний документ:
ДОДАТОК_3_ДО_СКАРГИ_Лист_Преміорі_05_06_25.pdf
-
-
Назва доказу:
2
-
Повʼязаний документ:
ДОДАТОК_2_ДО_СКАРГИ_Таблиця_відповідності.pdf
-
-
Назва доказу:
1
-
Повʼязаний документ:
ДОДАТОК_1_ДО_СКАРГИ_Протокол___734_про_визначення_переможця_вантажні.docx
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду та прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі замовником. 2. Зобов’язати замовника скасувати рішення протокол №734 від 23.06.2025 про визначення переможцем ТОВ «Техноторг-Дон».
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
cbc069c4b6e849d88f70ef047b2c77e8
Заголовок пункту скарги:
2
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
2. Учасник ТОВ «Техноторг-Дон» не виконав вимогу замовника всупереч п. 3.1.2. Розділу 3 додатку 2 до ТД, а саме не вірно зазначив виробника «Xuzhou Armour Rubber Company Ltd.», Країна: КНР, який виготовляє шини під брендом «Armour», це стосується позицій товару за номером 2,4,5,19,22 та 23.
Посилання на офіційний сайт виробника, в якому зазначено його назву із зазначенням організаційно-правової форми: http://www.armourtires.com/en/products.asp
Витяг з порівняльної таблиці ТОВ «Техноторг-Дон»:
Враховуючи вищевикладене, описані помилки не підлягають виправленню у відповідності до пункту 43 Особливостей, так як, наведені вище документи не відносяться до документів, які законом дозволено виправляти у розумінні пункту 43 Особливостей, таким чином Учасник не виконав умови тендерної документації та не зазначив всі обов’язкові дані та технічні характеристики на товар в порівняльній таблиці, зокрема інформацію про виробника товару з зазначенням організаційно-правової форми.
Посилання на офіційний сайт виробника, в якому зазначено його назву із зазначенням організаційно-правової форми: http://www.armourtires.com/en/products.asp
Витяг з порівняльної таблиці ТОВ «Техноторг-Дон»:
Враховуючи вищевикладене, описані помилки не підлягають виправленню у відповідності до пункту 43 Особливостей, так як, наведені вище документи не відносяться до документів, які законом дозволено виправляти у розумінні пункту 43 Особливостей, таким чином Учасник не виконав умови тендерної документації та не зазначив всі обов’язкові дані та технічні характеристики на товар в порівняльній таблиці, зокрема інформацію про виробника товару з зазначенням організаційно-правової форми.
×
-
Назва доказу:
4
-
Повʼязаний документ:
ДОДАТОК_4_ДО_СКАРГИ_Технічні_характеристики.pdf
-
-
Назва доказу:
3
-
Повʼязаний документ:
ДОДАТОК_3_ДО_СКАРГИ_Лист_Преміорі_05_06_25.pdf
-
-
Назва доказу:
2
-
Повʼязаний документ:
ДОДАТОК_2_ДО_СКАРГИ_Таблиця_відповідності.pdf
-
-
Назва доказу:
1
-
Повʼязаний документ:
ДОДАТОК_1_ДО_СКАРГИ_Протокол___734_про_визначення_переможця_вантажні.docx
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
2. Зобов’язати замовника скасувати рішення протокол №734 від 23.06.2025 про визначення переможцем ТОВ «Техноторг-Дон».
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
2275ef4328d542a7854f37c535f0906e
Заголовок пункту скарги:
3
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
3. По позиції товару 17 замовник вимагав:
Учасником ТОВ «Техноторг-Дон» по позиції 17 у порівняльній таблиці запропоновано:
Учасником ТОВ «Техноторг-Дон» було надано недостовірну інформацію стосовно типорозміру запропонованої шини с/х 11.2-20(290-508) ФБЦ-35 8сл 117А6 (Росава). В колонці «Типорозмір» (посадковий діаметр) учасник зазначив типорозмір «11.2.00R20», що в свою чергу говорить про тип конструкцїї шини, а саме те, що запропонована шина є радіальної конструкції. Також учасник надав Технічний паспорт на шину 11.2-20, в якому викладені технічні характеристики та зазначений типорозмір 11.2-20 та наданий технічний паспорт, в якому аналогічно зазначено розмір 11.2-20, що свідчить про її діагональну конструкцію.
Технічний паспорт наданий учасником:
Каталог ТОВ «ПРЕМІОРІ» https://rosava.com/image/catalog/media/promo/Katalog_ROSAVA_2025.pdf містить інформацію:
На підтвердження надаємо лист-підтвердження від виробника шин ТОВ «Преміорі», яким виробником підтверджується те, що дана шина виготовляється виключно в діагональному виконані, про що свідчить її типорозмір 11.2-20, лист додається.
Отже, по позиції товару 17 інформація по запропонованій учасником шині щодо її типорозміру є недостовірною, що підтверджується доданими документами.
Учасником ТОВ «Техноторг-Дон» по позиції 17 у порівняльній таблиці запропоновано:
Учасником ТОВ «Техноторг-Дон» було надано недостовірну інформацію стосовно типорозміру запропонованої шини с/х 11.2-20(290-508) ФБЦ-35 8сл 117А6 (Росава). В колонці «Типорозмір» (посадковий діаметр) учасник зазначив типорозмір «11.2.00R20», що в свою чергу говорить про тип конструкцїї шини, а саме те, що запропонована шина є радіальної конструкції. Також учасник надав Технічний паспорт на шину 11.2-20, в якому викладені технічні характеристики та зазначений типорозмір 11.2-20 та наданий технічний паспорт, в якому аналогічно зазначено розмір 11.2-20, що свідчить про її діагональну конструкцію.
Технічний паспорт наданий учасником:
Каталог ТОВ «ПРЕМІОРІ» https://rosava.com/image/catalog/media/promo/Katalog_ROSAVA_2025.pdf містить інформацію:
На підтвердження надаємо лист-підтвердження від виробника шин ТОВ «Преміорі», яким виробником підтверджується те, що дана шина виготовляється виключно в діагональному виконані, про що свідчить її типорозмір 11.2-20, лист додається.
Отже, по позиції товару 17 інформація по запропонованій учасником шині щодо її типорозміру є недостовірною, що підтверджується доданими документами.
×
-
Назва доказу:
4
-
Повʼязаний документ:
ДОДАТОК_4_ДО_СКАРГИ_Технічні_характеристики.pdf
-
-
Назва доказу:
3
-
Повʼязаний документ:
ДОДАТОК_3_ДО_СКАРГИ_Лист_Преміорі_05_06_25.pdf
-
-
Назва доказу:
2
-
Повʼязаний документ:
ДОДАТОК_2_ДО_СКАРГИ_Таблиця_відповідності.pdf
-
-
Назва доказу:
1
-
Повʼязаний документ:
ДОДАТОК_1_ДО_СКАРГИ_Протокол___734_про_визначення_переможця_вантажні.docx
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
2. Зобов’язати замовника скасувати рішення протокол №734 від 23.06.2025 про визначення переможцем ТОВ «Техноторг-Дон».
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
5c2a476ac3034b0bb966e8cbabfccbd4
Заголовок пункту скарги:
4
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
4. По позиції товару 23 Замовник вимагав:
Учасник ТОВ «Техноторг-Дон» по позиції 23 запропонував шину «с/х 5.00-12 R-1 8сл 71А6 (Armour):
Та надав паспорт якості на цю шину, в якому є інформація стосовно типорозміру шини, де зазначено: Розмір: 5.00-12:
Таким чином учасник ТОВ «Техноторг-Дон» зазначив недостовірну інформацію в своїй тендерній пропозиції в позиції товару 23 в файлі «таблиці відповідності вимогам Замовника», в графі «Типорозмір 5.00-12 R12».
Отже, по позиції товару 23 інформація по запропонованій учасником шині щодо її типорозміру є недостовірною, що підтверджується доданими учасником документами.
Таким чином, учасник закупівлі ТОВ «Техноторг-Дон» надав тендерну пропозицію, яка не містить належним чином документального підтвердження технічних та якісних характеристик запропонованого товару, що визначено у тендерній документації та вимогах чинного законодавства, та в тендерній пропозиції учасником зазначено недостовірну інформацію, тому згідно положень п. 44 Особливостей, Замовних мав відхилити тендерну пропозицію ТОВ «Техноторг-Дон», що всупереч вищевказаним нормам зроблено не було.
Учасник ТОВ «Техноторг-Дон» по позиції 23 запропонував шину «с/х 5.00-12 R-1 8сл 71А6 (Armour):
Та надав паспорт якості на цю шину, в якому є інформація стосовно типорозміру шини, де зазначено: Розмір: 5.00-12:
Таким чином учасник ТОВ «Техноторг-Дон» зазначив недостовірну інформацію в своїй тендерній пропозиції в позиції товару 23 в файлі «таблиці відповідності вимогам Замовника», в графі «Типорозмір 5.00-12 R12».
Отже, по позиції товару 23 інформація по запропонованій учасником шині щодо її типорозміру є недостовірною, що підтверджується доданими учасником документами.
Таким чином, учасник закупівлі ТОВ «Техноторг-Дон» надав тендерну пропозицію, яка не містить належним чином документального підтвердження технічних та якісних характеристик запропонованого товару, що визначено у тендерній документації та вимогах чинного законодавства, та в тендерній пропозиції учасником зазначено недостовірну інформацію, тому згідно положень п. 44 Особливостей, Замовних мав відхилити тендерну пропозицію ТОВ «Техноторг-Дон», що всупереч вищевказаним нормам зроблено не було.
×
-
Назва доказу:
4
-
Повʼязаний документ:
ДОДАТОК_4_ДО_СКАРГИ_Технічні_характеристики.pdf
-
-
Назва доказу:
3
-
Повʼязаний документ:
ДОДАТОК_3_ДО_СКАРГИ_Лист_Преміорі_05_06_25.pdf
-
-
Назва доказу:
2
-
Повʼязаний документ:
ДОДАТОК_2_ДО_СКАРГИ_Таблиця_відповідності.pdf
-
-
Назва доказу:
1
-
Повʼязаний документ:
ДОДАТОК_1_ДО_СКАРГИ_Протокол___734_про_визначення_переможця_вантажні.docx
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
2. Зобов’язати замовника скасувати рішення протокол №734 від 23.06.2025 про визначення переможцем ТОВ «Техноторг-Дон».
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА щодо порушення ФІЛІЄЮ "ЦЕНТРАЛЬНИЙ ЛІСОВИЙ ОФІС" ДЕРЖАВНОГО СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО ГОСПОДАРСЬКОГО ПІДПРИЄМСТВА "ЛІСИ УКРАЇНИ" порядку проведення процедури закупівлі (у порядку статті 18 Закону України “Про публічні закупівлі”)
Номер:
61094594b4cd41a480e44d1329c585d0
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-19-010869-a.b1
Назва:
СКАРГА щодо порушення ФІЛІЄЮ "ЦЕНТРАЛЬНИЙ ЛІСОВИЙ ОФІС" ДЕРЖАВНОГО СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО ГОСПОДАРСЬКОГО ПІДПРИЄМСТВА "ЛІСИ УКРАЇНИ" порядку проведення процедури закупівлі (у порядку статті 18 Закону України “Про публічні закупівлі”)
Скарга:
19 травня 2025 року в системі публічних закупівель “PROZORRO” за посиланням: https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-05-19-010869-a, опубліковано оголошення про проведення процедури закупівлі «ДК 021:2015:34350000-5: Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності», для потреб ФІЛІЇ "ЦЕНТРАЛЬНИЙ ЛІСОВИЙ ОФІС" ДЕРЖАВНОГО СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО ГОСПОДАРСЬКОГО ПІДПРИЄМСТВА "ЛІСИ УКРАЇНИ" ЄДРПОУ: 25019733 (далі -Замовник), (далі – Процедура закупівлі).
Вивчивши тендерну документацію на закупівлю товару ДК 021:2015: 34350000-5 Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності (шини для спецтехніки), затверджену рішенням уповноваженої особи ДЕРЖАВНОГО СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО ГОСПОДАРСЬКОГО ПІДПРИЄМСТВА "ЛІСИ УКРАЇНИ" № 536 від «19» травня 2025 року (далі – Тендерна документація), Товариство з обмеженою відповідальністю “ТОРГОВИЙ ДІМ “УКРТЕХПРОМ” (далі – Скаржник) вбачає в її умовах порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), а також порушення права Скаржника на участь у відкритих торгах, а саме, -
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації Учасників.
Разом з тим, дії Замовника (в частині встановлення зазначених нижче умов тендерної документації) порушують вимоги цієї статті Закону та один з принципів здійснення державних закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників.
1. Замовником безпідставно визначено обмеження по строку видачі документу.
Умови Тендерної документації:
Пунктом 1.3. розділу ІІ «Документи, які повинен подати переможець торгів», додатку 1 до Тендерної документації, встановлено, що переможець торгів повинен надати оригінал повного витягу в електронній формі із інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», засвідченого електронною печаткою Департаменту інформатизації Міністерства внутрішніх справ України, про те, що керівник учасника не був засуджений за злочин, вчинений з корисних мотивів, судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку виданого або сформованого не раніше дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про дану закупівлю. Оригінал повного витягу із інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» обов’язково повинен супроводжуватися файлом, який містить електронну печатку Департаменту інформатизації Міністерства внутрішніх справ України. Витяг надається у строк, що не перевищує чотирьох днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір. Додатково Замовник може перевірити документ на офіційному сайті МВС за посиланням https://vytiah.mvs.gov.ua/app/checkStatus
Обґрунтування оскарження умов:
Так, відповідно до інформації, що міститься в електронній системі закупівель, Замовником оприлюднено оголошення 19.05.2025 року, з датою проведення аукціону – 27.05.2025 року. Тобто, між датою оголошення про проведення процедури закупівлі до дати проведення аукціону вісім днів.
Відповідно до ч.10. ст.29 Закону, строк розгляду тендерної пропозиції / пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п'яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. При цьому, як слідує з положень закону, Учасник не має жодного впливу на прийняття Замовником рішення про продовження строку розгляду пропозиції, а з конструкції процитованої норми слідує, що якраз п’ятиденний строк є основним у даних правовідносинах.
Відповідно до положень п. 49 Постанови №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) та ст.33 Закону, рішення про намір укласти договір про закупівлю приймається замовником у день визначення учасника переможцем процедури закупівлі / спрощеної закупівлі. Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю автоматично формується електронною системою закупівель протягом одного дня з дати оприлюднення замовником рішення про визначення переможця процедури закупівлі в електронній системі закупівель.
Як вже зазначено, відповідно до п. 1.3. розділу ІІ «Документи, які повинен подати переможець торгів», додатку 1 до Тендерної документації, переможець торгів повинен протягом чотирьох днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір надати оригінал повного витягу із інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» на керівника.
Виходячи з викладеного слідує, що з момент оприлюднення оголошення про проведення закупівлі до кінцевого строку подачі витягу із інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» - двадцять днів. ( 8 (строк пройому пропозицій з 19.05.25 по 27.05.25) + 7 (розгляд тендерної пропозиції п’ять робочих днів з 28.05.25 по 03.06.25, 01-02.06.25 - вихідні) + 1 (публікація рішення про намір укласти договір) + 4 (строк, встановлений умовами Тендерної документації для надання переможцем витягу) = 20 днів.
Разом з тим, відповідно до п.13 розділу IV Порядку доступу до відомостей інформаційно-аналітичної системи "Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості", затвердженого Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30 березня 2022 року N 207, витяг із інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» або рішення про відмову в наданні Витягу) надається у строк до 30 календарних днів.
Таким чином, навіть у разі замовлення витягу у день публікації оголошення про проведення закупівлі та за фактичної відповідності учасника вимогам встановленим пунктом 47 Особливостей, зокрема, в частині відсутності судимості у керівника Учасника, існує цілком очевидний ризик того, що Учасник(переможець) може не подати Замовнику у строки визначені Тендерною документацією документальне підтвердження такої. У разі якщо органами МВС витяг буде готуватися протягом усіх передбачених Порядком 30 днів, Скаржник, з незалежних від нього причин, просто не зможе подати Замовнику відповідний документ у визначені Тендерною документацією строки, що порушить його права як Учасника закупівлі.
За таких умов, прийняти участь зможуть учасники, які в період з дати оприлюднення оголошення про закупівлю до кінцевою дати подачі тендерної пропозиції замовлять та вже отримають відповідний витяг, не побоюючись, що у разі визнання такого учасника переможцем йому не доведеться побоюватися ситуації, при якій він не зможе надати передбачений для переможця пакет документів з відповідними наслідками.
Варто наголосити, що Тендерна документація не містить обґрунтувань, чому витяг в електронній формі із інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», про те, що керівник учасника не був засуджений за злочин, вчинений з корисних мотивів, судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку має бути виданий або сформований не раніше дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про дану закупівлю, а не скажімо не раніше ніж за 30 днів до дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про дану закупівлю, чи будь який інший строк, який би давав можливість безперешкодного виконання умов тендерної документації в частині подачі Замовнику такого документу.
Також зазначаємо, що керівником Скаржника згідно положень п.4 розділу IV Порядку доступу до відомостей інформаційно-аналітичної системи "Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості", затвердженого Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30 березня 2022 року N 207 , через застосунок Єдиного державного вебпорталу електронних послуг «Дія» замовлено відповідний витяг, однак на момент подачі даної скарги відповідь на вказаний запит не надійшла. Застосунок «Дія» також інформує про те, що відповідь на запит про отримання витягу може формуватися до 30 днів. Скріншот із застосунку «Дія» додається.
При цьому, Скаржник по суті відповідає вимогам Закону, адже у його керівника відсутні судимість чи будь-які передбачені законом обмеження, що підтверджується відповідним витягом від 10.03.2025 року. Однак, такий витяг згідно умов Тендерної документації не буде прийнятий Замовником за датою його виготовлення, а новий витяг системою ще не сформовано.
2. Замовником встановлені занижені строки поставки, які виключають конкуренцію.
Пунктом 3.2 Додатку 4 до Тендерної документації «Проект Договору поставки» встановлено, що Поставка Товару здійснюється за рахунок Постачальника на підставі замовлень Замовника впродовж 10 (десяти) календарних днів з дати отримання замовлення Замовника.
Згідно умов Тендерної документації, Замовником оголошено про закупівлю одним лотом аж 652 штук шин для спецтехніки (як вказано самим Замовником у предметі закупівлі), тобто не є масовим товаром на ринку, що передбачає його постійну наявність на складі у постачальника у великих кількостях.
Виходячи зі змісту Тендерної документації, замовлення на поставку може бути надане Замовником на весь асортимент та кількість шин у день укладення Договору поставки.
У свою чергу, п.7.2. Проекту Договору поставки встановлена відповідальність учасника за несвоєчасну поставку товару, а саме: «За порушення строків поставки/допоставки/заміни Товару Постачальник сплачує пеню у розмірі 0,1% від вартості Товару, щодо якого допущено порушення, за кожний день прострочення, а за прострочення понад 20 (двадцять) календарних днів додатково стягується штраф у розмірі 7% від вказаної вартості.».
При цьому, відповідно до додатку 2 до Проекту Договору поставки, учасник має поставити товар за 11 локаціями, які розташовані у 3 областях України.
Замовник свідомо занижує строки поставки. Строк поставки товару протягом 10 днів (включаючи вихідні та святкові дні) за вищевказаних умов - це пряма дискримінаційна умова, адже поставити спеціалізовану продукцію в такий короткий термін та у різні місця може лише той постачальник, у якого вона вже є в наявності, більше того у безпосередній близькості до точки відвантаження, а тому не боїться сплати пені в великих розмірах, ще й за кожен день прострочення поставки.
Мало хто з постачальників, у тому числі виробників, завчасно закуповують чи виробляють необхідну кількість продукції.
Дії Замовника в частині встановлення зазначеної вище умови Документації порушують вимоги частини четвертої статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» та один з принципів здійснення закупівель, визначених ст.3 Закону, а саме – відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
За нормальних (без попередньої змови замовника та учасника) виконати таку поставку товару неможливо.
Як вже зазначалося, такі великі залишки шин на спеціалізовано техніку постачальники не зберігають, тим більше, що шина є резинотехнічним виробом, який за своїми фізичними властивостями старіє, а отже втрачає свій товарний та технічний потенціал. Це підтверджується і умовами Тендерної документації, щодо того, що шини мають бути вироблені не пізніше 2024/2025 року (п.2.5. Проекту Договору (Додаток 4 до Тендерної документації)).
Тобто, учасник з метою участі у закупівлі повинен встигнути виготовити/закупити номенклатуру товару з датою виробництва, наближеною до дати проведення торгів, згідно Тендерної документації.
Процедуру закупівлі оголошено 19.05.2025 року. Останній день подачі заявок вже 27.05.2025 року. Тобто всього 8 днів на підготовку та подачу пропозиції. Термін для оприлюднення рішення про визнання переможцем закупівлі – 5 днів. Термін підписання договору з переможцем не менше 5 днів з дати визнання його таким. Термін поставки всього 10 днів з дати отримання замовлення, яке може бути надано на весь товару у день укладення договору.
Тобто, з дати оголошення про закупівлю і по кінцеву дату поставки всього 28 днів.
Як зазначалося в асортименті товару знаходиться 652 штук шин, що складається з 24 різних моделей які є імпортного виробництва, що зокрема підтверджує і сам Замовник у своїй відповіді на запитання від 22.05.2025 року, відповідно до спілкування з потенційним учасником слідує, що шини з технічними характеристиками які висуває Замовник – не виробляються в Україні, на що замовник посилається на шину с/г 15.5-38 (400-965) TDB 120 12 сл 141A8 TT торгової марки «Ascenso», яка згідно інформації з офіційного сайту виробника даних шин, виробляється у Індії. Посилання на сайт виробника шин торгової марки «Ascenso»: https://ascensotyres.com.
Термін доставки контейнерних вантажів з Індії до України морем зазвичай становить від 35 до 55 днів. Деякі компанії, наприклад, UTEC Logistics, можуть гарантувати доставку в конкретні терміни, наприклад, 55 календарних днів (посилання на сайт UTEC Logistics: https://utec.ua/directions/indiya). Отже, замовити, закупити та поставити товар в рамках закупівлі, оголошеної Замовником, за нормальних умов неможливо.
Тобто, прийняти участь у торгах можуть лише ті учасники, котрі заздалегідь знають про таку процедуру і завчасно закупили таку велику кількість імпортного товару, не боячись його не продати, адже товар є специфічним – шина для спецтехніки.
Пройти шлях від замовлення шин на заводі, їх виготовлення, доставку в Україну, а потім передачі товару Замовнику за 28 днів просто неможливо, а якщо рахувати з дати оголошення рішення про визнання учасника переможцем (коли учасник буде знати, що придбана ним шина точно буде реалізована Замовнику), то зазначені вимоги Замовника взагалі не мають нічого спільного з об’єктивною реальністю.
Враховуючи наведене, Скаржник просить зобов’язати Замовника внести зміни до Документації та встановивши строки поставки на рівні не менше ніж 22 дні з моменту отримання від Замовника заявки на поставку відповідної партії товару.
За таких умов участь у закупівлі зможе прийняти більша кількість учасників, адже вони зможуть виробити/закупити та доставити шини у визначені умовами закупівлі строки.
Поряд з цим, вважаємо, що Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги щодо поставки у такі стислі строки такого специфічного товару.
Висунувши зазначені вище умови Документації, Замовник порушує вимоги частини четвертої статті 22 Закону, відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (у тому числі Скаржника), а також порушують принципи здійснення закупівель, визначені статтею 3 Закону, а саме – недискримінація учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель та положень ч.1 ст. 5 Закону. Виходячи з наведеного, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Відповідно до пункту 55 Особливостей, оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих Особливостей.
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Отже, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до Документації з метою усунення порушень, які викладені у мотивувальній частині рішення.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 No 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі" на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", -
ПРОСИМО:
1. Прийняти цю скаргу до розгляду.
2. З метою усунення дискримінаційних умов зобов’язати ФІЛІЮ "ЦЕНТРАЛЬНИЙ ЛІСОВИЙ ОФІС" ДЕРЖАВНОГО СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО ГОСПОДАРСЬКОГО ПІДПРИЄМСТВА "ЛІСИ УКРАЇНИ" внести зміни до Тендерної документації на закупівлю товару ДК 021:2015: 34350000-5 Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності (шини для спецтехніки) затверджену рішенням уповноваженої особи № 536 від «19» травня 2025 року, згідно якої оголошено про закупівлю за No UA-2025-05-19-010869-a.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скріншот сайту компанії UTEC Logistics.png 23.05.2025 15:38
- vytiah_pro_nesudymist_vid_2025-03-10 (1).zip 23.05.2025 15:38
- Скріншот застосунку Дія.jpg 23.05.2025 15:38
- Витяг ТОВ ТД УТП на 23.05.2025 Александрова_.pdf 23.05.2025 15:38
- Скарга (чистовик).pdf 23.05.2025 15:38
- Скріншот сайту компанії Ascenso.png 23.05.2025 15:38
- sign.p7s 23.05.2025 15:40
- рішення від 27.05.2025 № 8350.pdf 27.05.2025 15:29
- інформація про резолютивну частину рішення від 03.06.2025 № 8834.pdf 04.06.2025 11:57
- рішення від 03.06.2025 № 8834.pdf 05.06.2025 15:09
- Пояснення по скарзі і додаток.PDF 29.05.2025 09:10
- Пояснення по суті скарги.docx 29.05.2025 09:10
- Додаток 4 Проєкт Договору спец шини.doc 29.05.2025 09:10
- Повідомлення про виконання.pdf 06.06.2025 11:04
- Повідомлення про виконання.pdf 06.06.2025 11:11
Дата прийняття скарги до розгляду:
23.05.2025 16:09
Дата розгляду скарги:
03.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
27.05.2025 15:29
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
05.06.2025 15:13
Дата виконання рішення Замовником:
06.06.2025 11:11
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відповідно до рішення Комісії АМКУ від 03 квітня 2025 № 8834-р/пк-пз внесено зміни до Тендерної документації до закупівлі № UA-2025-05-19-010869-a
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
ae896b67c5ae457bb2ffd64f9390d6de
Заголовок пункту скарги:
1. Замовником безпідставно визначено обмеження по строку видачі документу.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Документи, які надаються переможцем
Тип порушення:
Документи, які надаються переможцем
Опис суті пункту скарги:
Умови Тендерної документації:
Пунктом 1.3. розділу ІІ «Документи, які повинен подати переможець торгів», додатку 1 до Тендерної документації, встановлено, що переможець торгів повинен надати оригінал повного витягу в електронній формі із інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», засвідченого електронною печаткою Департаменту інформатизації Міністерства внутрішніх справ України, про те, що керівник учасника не був засуджений за злочин, вчинений з корисних мотивів, судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку виданого або сформованого не раніше дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про дану закупівлю. Оригінал повного витягу із інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» обов’язково повинен супроводжуватися файлом, який містить електронну печатку Департаменту інформатизації Міністерства внутрішніх справ України. Витяг надається у строк, що не перевищує чотирьох днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір. Додатково Замовник може перевірити документ на офіційному сайті МВС за посиланням https://vytiah.mvs.gov.ua/app/checkStatus
Обґрунтування оскарження умов:
Так, відповідно до інформації, що міститься в електронній системі закупівель, Замовником оприлюднено оголошення 19.05.2025 року, з датою проведення аукціону – 27.05.2025 року. Тобто, між датою оголошення про проведення процедури закупівлі до дати проведення аукціону вісім днів.
Відповідно до ч.10. ст.29 Закону, строк розгляду тендерної пропозиції / пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п'яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. При цьому, як слідує з положень закону, Учасник не має жодного впливу на прийняття Замовником рішення про продовження строку розгляду пропозиції, а з конструкції процитованої норми слідує, що якраз п’ятиденний строк є основним у даних правовідносинах.
Відповідно до положень п. 49 Постанови №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) та ст.33 Закону, рішення про намір укласти договір про закупівлю приймається замовником у день визначення учасника переможцем процедури закупівлі / спрощеної закупівлі. Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю автоматично формується електронною системою закупівель протягом одного дня з дати оприлюднення замовником рішення про визначення переможця процедури закупівлі в електронній системі закупівель.
Як вже зазначено, відповідно до п. 1.3. розділу ІІ «Документи, які повинен подати переможець торгів», додатку 1 до Тендерної документації, переможець торгів повинен протягом чотирьох днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір надати оригінал повного витягу із інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» на керівника.
Виходячи з викладеного слідує, що з момент оприлюднення оголошення про проведення закупівлі до кінцевого строку подачі витягу із інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» - двадцять днів. ( 8 (строк пройому пропозицій з 19.05.25 по 27.05.25) + 7 (розгляд тендерної пропозиції п’ять робочих днів з 28.05.25 по 03.06.25, 01-02.06.25 - вихідні) + 1 (публікація рішення про намір укласти договір) + 4 (строк, встановлений умовами Тендерної документації для надання переможцем витягу) = 20 днів.
Разом з тим, відповідно до п.13 розділу IV Порядку доступу до відомостей інформаційно-аналітичної системи "Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості", затвердженого Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30 березня 2022 року N 207, витяг із інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» або рішення про відмову в наданні Витягу) надається у строк до 30 календарних днів.
Таким чином, навіть у разі замовлення витягу у день публікації оголошення про проведення закупівлі та за фактичної відповідності учасника вимогам встановленим пунктом 47 Особливостей, зокрема, в частині відсутності судимості у керівника Учасника, існує цілком очевидний ризик того, що Учасник(переможець) може не подати Замовнику у строки визначені Тендерною документацією документальне підтвердження такої. У разі якщо органами МВС витяг буде готуватися протягом усіх передбачених Порядком 30 днів, Скаржник, з незалежних від нього причин, просто не зможе подати Замовнику відповідний документ у визначені Тендерною документацією строки, що порушить його права як Учасника закупівлі.
За таких умов, прийняти участь зможуть учасники, які в період з дати оприлюднення оголошення про закупівлю до кінцевою дати подачі тендерної пропозиції замовлять та вже отримають відповідний витяг, не побоюючись, що у разі визнання такого учасника переможцем йому не доведеться побоюватися ситуації, при якій він не зможе надати передбачений для переможця пакет документів з відповідними наслідками.
Варто наголосити, що Тендерна документація не містить обґрунтувань, чому витяг в електронній формі із інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», про те, що керівник учасника не був засуджений за злочин, вчинений з корисних мотивів, судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку має бути виданий або сформований не раніше дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про дану закупівлю, а не скажімо не раніше ніж за 30 днів до дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про дану закупівлю, чи будь який інший строк, який би давав можливість безперешкодного виконання умов тендерної документації в частині подачі Замовнику такого документу.
Також зазначаємо, що керівником Скаржника згідно положень п.4 розділу IV Порядку доступу до відомостей інформаційно-аналітичної системи "Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості", затвердженого Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30 березня 2022 року N 207 , через застосунок Єдиного державного вебпорталу електронних послуг «Дія» замовлено відповідний витяг, однак на момент подачі даної скарги відповідь на вказаний запит не надійшла. Застосунок «Дія» також інформує про те, що відповідь на запит про отримання витягу може формуватися до 30 днів. Скріншот із застосунку «Дія» додається.
При цьому, Скаржник по суті відповідає вимогам Закону, адже у його керівника відсутні судимість чи будь-які передбачені законом обмеження, що підтверджується відповідним витягом від 10.03.2025 року. Однак, такий витяг згідно умов Тендерної документації не буде прийнятий Замовником за датою його виготовлення, а новий витяг системою ще не сформовано.
Пунктом 1.3. розділу ІІ «Документи, які повинен подати переможець торгів», додатку 1 до Тендерної документації, встановлено, що переможець торгів повинен надати оригінал повного витягу в електронній формі із інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», засвідченого електронною печаткою Департаменту інформатизації Міністерства внутрішніх справ України, про те, що керівник учасника не був засуджений за злочин, вчинений з корисних мотивів, судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку виданого або сформованого не раніше дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про дану закупівлю. Оригінал повного витягу із інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» обов’язково повинен супроводжуватися файлом, який містить електронну печатку Департаменту інформатизації Міністерства внутрішніх справ України. Витяг надається у строк, що не перевищує чотирьох днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір. Додатково Замовник може перевірити документ на офіційному сайті МВС за посиланням https://vytiah.mvs.gov.ua/app/checkStatus
Обґрунтування оскарження умов:
Так, відповідно до інформації, що міститься в електронній системі закупівель, Замовником оприлюднено оголошення 19.05.2025 року, з датою проведення аукціону – 27.05.2025 року. Тобто, між датою оголошення про проведення процедури закупівлі до дати проведення аукціону вісім днів.
Відповідно до ч.10. ст.29 Закону, строк розгляду тендерної пропозиції / пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п'яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. При цьому, як слідує з положень закону, Учасник не має жодного впливу на прийняття Замовником рішення про продовження строку розгляду пропозиції, а з конструкції процитованої норми слідує, що якраз п’ятиденний строк є основним у даних правовідносинах.
Відповідно до положень п. 49 Постанови №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) та ст.33 Закону, рішення про намір укласти договір про закупівлю приймається замовником у день визначення учасника переможцем процедури закупівлі / спрощеної закупівлі. Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю автоматично формується електронною системою закупівель протягом одного дня з дати оприлюднення замовником рішення про визначення переможця процедури закупівлі в електронній системі закупівель.
Як вже зазначено, відповідно до п. 1.3. розділу ІІ «Документи, які повинен подати переможець торгів», додатку 1 до Тендерної документації, переможець торгів повинен протягом чотирьох днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір надати оригінал повного витягу із інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» на керівника.
Виходячи з викладеного слідує, що з момент оприлюднення оголошення про проведення закупівлі до кінцевого строку подачі витягу із інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» - двадцять днів. ( 8 (строк пройому пропозицій з 19.05.25 по 27.05.25) + 7 (розгляд тендерної пропозиції п’ять робочих днів з 28.05.25 по 03.06.25, 01-02.06.25 - вихідні) + 1 (публікація рішення про намір укласти договір) + 4 (строк, встановлений умовами Тендерної документації для надання переможцем витягу) = 20 днів.
Разом з тим, відповідно до п.13 розділу IV Порядку доступу до відомостей інформаційно-аналітичної системи "Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості", затвердженого Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30 березня 2022 року N 207, витяг із інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» або рішення про відмову в наданні Витягу) надається у строк до 30 календарних днів.
Таким чином, навіть у разі замовлення витягу у день публікації оголошення про проведення закупівлі та за фактичної відповідності учасника вимогам встановленим пунктом 47 Особливостей, зокрема, в частині відсутності судимості у керівника Учасника, існує цілком очевидний ризик того, що Учасник(переможець) може не подати Замовнику у строки визначені Тендерною документацією документальне підтвердження такої. У разі якщо органами МВС витяг буде готуватися протягом усіх передбачених Порядком 30 днів, Скаржник, з незалежних від нього причин, просто не зможе подати Замовнику відповідний документ у визначені Тендерною документацією строки, що порушить його права як Учасника закупівлі.
За таких умов, прийняти участь зможуть учасники, які в період з дати оприлюднення оголошення про закупівлю до кінцевою дати подачі тендерної пропозиції замовлять та вже отримають відповідний витяг, не побоюючись, що у разі визнання такого учасника переможцем йому не доведеться побоюватися ситуації, при якій він не зможе надати передбачений для переможця пакет документів з відповідними наслідками.
Варто наголосити, що Тендерна документація не містить обґрунтувань, чому витяг в електронній формі із інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», про те, що керівник учасника не був засуджений за злочин, вчинений з корисних мотивів, судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку має бути виданий або сформований не раніше дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про дану закупівлю, а не скажімо не раніше ніж за 30 днів до дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про дану закупівлю, чи будь який інший строк, який би давав можливість безперешкодного виконання умов тендерної документації в частині подачі Замовнику такого документу.
Також зазначаємо, що керівником Скаржника згідно положень п.4 розділу IV Порядку доступу до відомостей інформаційно-аналітичної системи "Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості", затвердженого Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30 березня 2022 року N 207 , через застосунок Єдиного державного вебпорталу електронних послуг «Дія» замовлено відповідний витяг, однак на момент подачі даної скарги відповідь на вказаний запит не надійшла. Застосунок «Дія» також інформує про те, що відповідь на запит про отримання витягу може формуватися до 30 днів. Скріншот із застосунку «Дія» додається.
При цьому, Скаржник по суті відповідає вимогам Закону, адже у його керівника відсутні судимість чи будь-які передбачені законом обмеження, що підтверджується відповідним витягом від 10.03.2025 року. Однак, такий витяг згідно умов Тендерної документації не буде прийнятий Замовником за датою його виготовлення, а новий витяг системою ще не сформовано.
×
-
Назва доказу:
Витяг про несудимість Александрової С.А;
-
Повʼязаний документ:
vytiah_pro_nesudymist_vid_2025-03-10 (1).zip
-
-
Назва доказу:
Витяг УТП
-
Повʼязаний документ:
Витяг ТОВ ТД УТП на 23.05.2025 Александрова_.pdf
-
-
Назва доказу:
Скріншот із застосунку «Дія»;
-
Повʼязаний документ:
Скріншот застосунку Дія.jpg
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
З метою усунення дискримінаційних умов зобов’язати ФІЛІЮ "ЦЕНТРАЛЬНИЙ ЛІСОВИЙ ОФІС" ДЕРЖАВНОГО СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО ГОСПОДАРСЬКОГО ПІДПРИЄМСТВА "ЛІСИ УКРАЇНИ" внести зміни до Тендерної документації на закупівлю товару ДК 021:2015: 34350000-5 Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності (шини для спецтехніки) затверджену рішенням уповноваженої особи № 536 від «19» травня 2025 року, згідно якої оголошено про закупівлю за No UA-2025-05-19-010869-a, шляхом збільшення початкової дати отримання витягу із інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості».
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
be3c5f2c031347c8ba37170249d36f6d
Заголовок пункту скарги:
Замовником встановлені занижені строки поставки, які виключають конкуренцію.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Умови проекту договору
Тип порушення:
Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги:
Пунктом 3.2 Додатку 4 до Тендерної документації «Проект Договору поставки» встановлено, що Поставка Товару здійснюється за рахунок Постачальника на підставі замовлень Замовника впродовж 10 (десяти) календарних днів з дати отримання замовлення Замовника.
Згідно умов Тендерної документації, Замовником оголошено про закупівлю одним лотом аж 652 штук шин для спецтехніки (як вказано самим Замовником у предметі закупівлі), тобто не є масовим товаром на ринку, що передбачає його постійну наявність на складі у постачальника у великих кількостях.
Виходячи зі змісту Тендерної документації, замовлення на поставку може бути надане Замовником на весь асортимент та кількість шин у день укладення Договору поставки.
У свою чергу, п.7.2. Проекту Договору поставки встановлена відповідальність учасника за несвоєчасну поставку товару, а саме: «За порушення строків поставки/допоставки/заміни Товару Постачальник сплачує пеню у розмірі 0,1% від вартості Товару, щодо якого допущено порушення, за кожний день прострочення, а за прострочення понад 20 (двадцять) календарних днів додатково стягується штраф у розмірі 7% від вказаної вартості.».
При цьому, відповідно до додатку 2 до Проекту Договору поставки, учасник має поставити товар за 11 локаціями, які розташовані у 3 областях України.
Замовник свідомо занижує строки поставки. Строк поставки товару протягом 10 днів (включаючи вихідні та святкові дні) за вищевказаних умов - це пряма дискримінаційна умова, адже поставити спеціалізовану продукцію в такий короткий термін та у різні місця може лише той постачальник, у якого вона вже є в наявності, більше того у безпосередній близькості до точки відвантаження, а тому не боїться сплати пені в великих розмірах, ще й за кожен день прострочення поставки.
Мало хто з постачальників, у тому числі виробників, завчасно закуповують чи виробляють необхідну кількість продукції.
Дії Замовника в частині встановлення зазначеної вище умови Документації порушують вимоги частини четвертої статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» та один з принципів здійснення закупівель, визначених ст.3 Закону, а саме – відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
За нормальних (без попередньої змови замовника та учасника) виконати таку поставку товару неможливо.
Як вже зазначалося, такі великі залишки шин на спеціалізовано техніку постачальники не зберігають, тим більше, що шина є резинотехнічним виробом, який за своїми фізичними властивостями старіє, а отже втрачає свій товарний та технічний потенціал. Це підтверджується і умовами Тендерної документації, щодо того, що шини мають бути вироблені не пізніше 2024/2025 року (п.2.5. Проекту Договору (Додаток 4 до Тендерної документації)).
Тобто, учасник з метою участі у закупівлі повинен встигнути виготовити/закупити номенклатуру товару з датою виробництва, наближеною до дати проведення торгів, згідно Тендерної документації.
Процедуру закупівлі оголошено 19.05.2025 року. Останній день подачі заявок вже 27.05.2025 року. Тобто всього 8 днів на підготовку та подачу пропозиції. Термін для оприлюднення рішення про визнання переможцем закупівлі – 5 днів. Термін підписання договору з переможцем не менше 5 днів з дати визнання його таким. Термін поставки всього 10 днів з дати отримання замовлення, яке може бути надано на весь товару у день укладення договору.
Тобто, з дати оголошення про закупівлю і по кінцеву дату поставки всього 28 днів.
Як зазначалося в асортименті товару знаходиться 652 штук шин, що складається з 24 різних моделей які є імпортного виробництва, що зокрема підтверджує і сам Замовник у своїй відповіді на запитання від 22.05.2025 року, відповідно до спілкування з потенційним учасником слідує, що шини з технічними характеристиками які висуває Замовник – не виробляються в Україні, на що замовник посилається на шину с/г 15.5-38 (400-965) TDB 120 12 сл 141A8 TT торгової марки «Ascenso», яка згідно інформації з офіційного сайту виробника даних шин, виробляється у Індії. Посилання на сайт виробника шин торгової марки «Ascenso»: https://ascensotyres.com.
Термін доставки контейнерних вантажів з Індії до України морем зазвичай становить від 35 до 55 днів. Деякі компанії, наприклад, UTEC Logistics, можуть гарантувати доставку в конкретні терміни, наприклад, 55 календарних днів (посилання на сайт UTEC Logistics: https://utec.ua/directions/indiya). Отже, замовити, закупити та поставити товар в рамках закупівлі, оголошеної Замовником, за нормальних умов неможливо.
Тобто, прийняти участь у торгах можуть лише ті учасники, котрі заздалегідь знають про таку процедуру і завчасно закупили таку велику кількість імпортного товару, не боячись його не продати, адже товар є специфічним – шина для спецтехніки.
Пройти шлях від замовлення шин на заводі, їх виготовлення, доставку в Україну, а потім передачі товару Замовнику за 28 днів просто неможливо, а якщо рахувати з дати оголошення рішення про визнання учасника переможцем (коли учасник буде знати, що придбана ним шина точно буде реалізована Замовнику), то зазначені вимоги Замовника взагалі не мають нічого спільного з об’єктивною реальністю.
Враховуючи наведене, Скаржник просить зобов’язати Замовника внести зміни до Документації та встановивши строки поставки на рівні не менше ніж 22 дні з моменту отримання від Замовника заявки на поставку відповідної партії товару.
За таких умов участь у закупівлі зможе прийняти більша кількість учасників, адже вони зможуть виробити/закупити та доставити шини у визначені умовами закупівлі строки.
Поряд з цим, вважаємо, що Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги щодо поставки у такі стислі строки такого специфічного товару.
Висунувши зазначені вище умови Документації, Замовник порушує вимоги частини четвертої статті 22 Закону, відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (у тому числі Скаржника), а також порушують принципи здійснення закупівель, визначені статтею 3 Закону, а саме – недискримінація учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель та положень ч.1 ст. 5 Закону. Виходячи з наведеного, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Згідно умов Тендерної документації, Замовником оголошено про закупівлю одним лотом аж 652 штук шин для спецтехніки (як вказано самим Замовником у предметі закупівлі), тобто не є масовим товаром на ринку, що передбачає його постійну наявність на складі у постачальника у великих кількостях.
Виходячи зі змісту Тендерної документації, замовлення на поставку може бути надане Замовником на весь асортимент та кількість шин у день укладення Договору поставки.
У свою чергу, п.7.2. Проекту Договору поставки встановлена відповідальність учасника за несвоєчасну поставку товару, а саме: «За порушення строків поставки/допоставки/заміни Товару Постачальник сплачує пеню у розмірі 0,1% від вартості Товару, щодо якого допущено порушення, за кожний день прострочення, а за прострочення понад 20 (двадцять) календарних днів додатково стягується штраф у розмірі 7% від вказаної вартості.».
При цьому, відповідно до додатку 2 до Проекту Договору поставки, учасник має поставити товар за 11 локаціями, які розташовані у 3 областях України.
Замовник свідомо занижує строки поставки. Строк поставки товару протягом 10 днів (включаючи вихідні та святкові дні) за вищевказаних умов - це пряма дискримінаційна умова, адже поставити спеціалізовану продукцію в такий короткий термін та у різні місця може лише той постачальник, у якого вона вже є в наявності, більше того у безпосередній близькості до точки відвантаження, а тому не боїться сплати пені в великих розмірах, ще й за кожен день прострочення поставки.
Мало хто з постачальників, у тому числі виробників, завчасно закуповують чи виробляють необхідну кількість продукції.
Дії Замовника в частині встановлення зазначеної вище умови Документації порушують вимоги частини четвертої статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» та один з принципів здійснення закупівель, визначених ст.3 Закону, а саме – відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
За нормальних (без попередньої змови замовника та учасника) виконати таку поставку товару неможливо.
Як вже зазначалося, такі великі залишки шин на спеціалізовано техніку постачальники не зберігають, тим більше, що шина є резинотехнічним виробом, який за своїми фізичними властивостями старіє, а отже втрачає свій товарний та технічний потенціал. Це підтверджується і умовами Тендерної документації, щодо того, що шини мають бути вироблені не пізніше 2024/2025 року (п.2.5. Проекту Договору (Додаток 4 до Тендерної документації)).
Тобто, учасник з метою участі у закупівлі повинен встигнути виготовити/закупити номенклатуру товару з датою виробництва, наближеною до дати проведення торгів, згідно Тендерної документації.
Процедуру закупівлі оголошено 19.05.2025 року. Останній день подачі заявок вже 27.05.2025 року. Тобто всього 8 днів на підготовку та подачу пропозиції. Термін для оприлюднення рішення про визнання переможцем закупівлі – 5 днів. Термін підписання договору з переможцем не менше 5 днів з дати визнання його таким. Термін поставки всього 10 днів з дати отримання замовлення, яке може бути надано на весь товару у день укладення договору.
Тобто, з дати оголошення про закупівлю і по кінцеву дату поставки всього 28 днів.
Як зазначалося в асортименті товару знаходиться 652 штук шин, що складається з 24 різних моделей які є імпортного виробництва, що зокрема підтверджує і сам Замовник у своїй відповіді на запитання від 22.05.2025 року, відповідно до спілкування з потенційним учасником слідує, що шини з технічними характеристиками які висуває Замовник – не виробляються в Україні, на що замовник посилається на шину с/г 15.5-38 (400-965) TDB 120 12 сл 141A8 TT торгової марки «Ascenso», яка згідно інформації з офіційного сайту виробника даних шин, виробляється у Індії. Посилання на сайт виробника шин торгової марки «Ascenso»: https://ascensotyres.com.
Термін доставки контейнерних вантажів з Індії до України морем зазвичай становить від 35 до 55 днів. Деякі компанії, наприклад, UTEC Logistics, можуть гарантувати доставку в конкретні терміни, наприклад, 55 календарних днів (посилання на сайт UTEC Logistics: https://utec.ua/directions/indiya). Отже, замовити, закупити та поставити товар в рамках закупівлі, оголошеної Замовником, за нормальних умов неможливо.
Тобто, прийняти участь у торгах можуть лише ті учасники, котрі заздалегідь знають про таку процедуру і завчасно закупили таку велику кількість імпортного товару, не боячись його не продати, адже товар є специфічним – шина для спецтехніки.
Пройти шлях від замовлення шин на заводі, їх виготовлення, доставку в Україну, а потім передачі товару Замовнику за 28 днів просто неможливо, а якщо рахувати з дати оголошення рішення про визнання учасника переможцем (коли учасник буде знати, що придбана ним шина точно буде реалізована Замовнику), то зазначені вимоги Замовника взагалі не мають нічого спільного з об’єктивною реальністю.
Враховуючи наведене, Скаржник просить зобов’язати Замовника внести зміни до Документації та встановивши строки поставки на рівні не менше ніж 22 дні з моменту отримання від Замовника заявки на поставку відповідної партії товару.
За таких умов участь у закупівлі зможе прийняти більша кількість учасників, адже вони зможуть виробити/закупити та доставити шини у визначені умовами закупівлі строки.
Поряд з цим, вважаємо, що Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги щодо поставки у такі стислі строки такого специфічного товару.
Висунувши зазначені вище умови Документації, Замовник порушує вимоги частини четвертої статті 22 Закону, відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (у тому числі Скаржника), а також порушують принципи здійснення закупівель, визначені статтею 3 Закону, а саме – недискримінація учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель та положень ч.1 ст. 5 Закону. Виходячи з наведеного, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
З метою усунення дискримінаційних умов зобов’язати ФІЛІЮ "ЦЕНТРАЛЬНИЙ ЛІСОВИЙ ОФІС" ДЕРЖАВНОГО СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО ГОСПОДАРСЬКОГО ПІДПРИЄМСТВА "ЛІСИ УКРАЇНИ" внести зміни до Тендерної документації на закупівлю товару ДК 021:2015: 34350000-5 Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності (шини для спецтехніки) затверджену рішенням уповноваженої особи № 536 від «19» травня 2025 року, згідно якої оголошено про закупівлю за No UA-2025-05-19-010869-a, шляхом збільшення терміну поставки товару.