-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Система відеоспостереження з монтажем та пусконалагодженням
Торги не відбулися
617 566.75
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 087.84 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 087.84 UAH
Період оскарження:
19.05.2025 15:19 - 24.05.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
СКАРГА на рішення про відхилення тендерної пропозиції ( на підставі пункту 44 Постанова №1178 від 12.10.2022р.)
Номер:
040c5f62a9124ef0bddd5682c7da56ed
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-19-009965-a.a1
Назва:
СКАРГА на рішення про відхилення тендерної пропозиції ( на підставі пункту 44 Постанова №1178 від 12.10.2022р.)
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Протокол №20 від 09.06.2025 року.pdf 12.06.2025 18:44
- Скарга до АМКУ на рішення про відхилення.doc 12.06.2025 18:44
- Додаток №1 до тендерної документації (2).docx 12.06.2025 18:44
- Скарга до АМКУ на рішення про відхилення.pdf 12.06.2025 18:44
- Додаток №5 до тендерної документації (1).docx 12.06.2025 18:44
- таблиця відповідності.PDF 12.06.2025 18:44
- sign.p7s 12.06.2025 19:15
- рішення від 16.06.2025 № 9488.pdf 16.06.2025 15:35
- Інформація про резолютивну частину рішення від 23.06.2025 № 9916.pdf 24.06.2025 12:01
- рішення від 23.06.2025 № 9916.pdf 26.06.2025 11:41
- Додаток №5 до тендерної документації.docx 18.06.2025 19:51
- Пояснення по суті скарги ФОП Корчевний О.І..pdf 18.06.2025 19:51
- Пояснення по суті скарги ФОП Корчевний О.І.docx 18.06.2025 19:51
- Додаток №4 до тендетрної документації.docx 18.06.2025 19:51
- Додаток №5 до тендерної документації.pdf 18.06.2025 19:51
- Додаток №4 до тендерної документації.pdf 18.06.2025 19:51
- Додаток №3 до тендерної документації.pdf 18.06.2025 19:51
- Додаток №3 до тендерної документації.docx 18.06.2025 19:51
- Протокол №20 від 09.06.2025 року.pdf 18.06.2025 19:51
- Протокол №20 від 09.06.2025 року на відхилення.docx 18.06.2025 19:51
Дата прийняття скарги до розгляду:
12.06.2025 19:16
Дата розгляду скарги:
23.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
16.06.2025 15:35
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
26.06.2025 11:42
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
a63ad40c31134fa39a62b53da6b3670c
Заголовок пункту скарги:
1. Щодо неправомірного рішення ЗАМОВНИКА щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника:
Протокол № 20 від 09 червня 2025 року про відхилення тендерної пропозиції Скаржника містить наступні підстави:
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Дана скарга сформована та подана у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості, Постанова №1178) на рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей).
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ ОДЕСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (код ЄДРПОУ 04056919) (далі – Замовник) від 19 травня 2025 року було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), «Система відеоспостереження з монтажем та пусконалагодженням» за кодом ДК 021:2015:35120000-1: Системи та пристрої нагляду та охорони
.
Фактичні обставини
ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ КОРЧЕВНИЙ ОЛЕКСІЙ ІГОРОВИЧ (далі – Скаржник) подав тендерну пропозицію та взяв участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником, а також виграв аукціон за результатами закупівлі, і далі перебував на стадії кваліфікації із найнижчою ціною тендерної пропозиції.
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 28 травня 2025 року.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли наступні учасники:
Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція
ТОВ "ПОЖЕЖНА СЛУЖБА "ПРАЙД" 580 000,00
UAH з ПДВ 450 000,00
UAH з ПДВ
ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ» 525 000,00
UAH з ПДВ 499 000,00
UAH з ПДВ
Фізична особа-підприємець КОРЧЕВНИЙ ОЛЕКСІЙ ІГОРОВИЧ (далі – Скаржник) 560 000,00
UAH з ПДВ 500 000,00
UAH з ПДВ
Учасник - Скаржник запропонував ціну «560 000,00 грн. з ПДВ» під час аукціону для послуг за ДК 021:2015:45310000-3: Електромонтажні роботи.
09 червня 2025 року Замовник ухвалив рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, що було зафіксовано в протоколі відхилення тендерної пропозиції (Протокол № 20) (далі – Протокол). Замовник обґрунтував своє рішення «нечіткістю параметрів технічного завдання».
Також Замовник не надав вимогу про усунення невідповідностей в порядку 24 годин до Скаржника, що є незаконним та суперечить вимогам пункту 43 Особливостей, про що детально в пункті 2 цієї Скарги.
Скаржник, ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ КОРЧЕВНИЙ ОЛЕКСІЙ ІГОРОВИЧ, вважає, що зазначені рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, призвели до порушення норм законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону та Особливостей, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, абзацом 3 пункту 56 Особливостей (протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю), звертаємось до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою з огляду на таке:
1. Щодо неправомірного рішення ЗАМОВНИКА щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника:
Протокол № 20 від 09 червня 2025 року про відхилення тендерної пропозиції Скаржника містить наступні підстави:
«Порядок денний:
Розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до пункту 41 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі — Особливості).
Під час розгляду тендерної пропозиції Учасника було виявлено ряд недоліків, які призвели до безумовного відхилення:
На виконання пункту 7 частини 3 «Інші документи та інформація, що подаються учасниками у складі тендерної пропозиції (для учасників – юридичних осіб, фізичних осіб, фізичних осіб – підприємців), а саме вимог щодо належним чином заповненої форми «Таблиця відповідності» (Додаток №5 до тендерної документації), учасником було надано таблицю відповідності № 05 від 26.05.2025 р.
У таблиці відповідності, в окремій колонці, визначено необхідність зазначення технічних та якісних характеристик товару, які повинні бути ідентичні та відповідати запропонованому товару. Зазначена вимога є обов’язковою, і саме в Додатку №5 до складу тендерної документації Учасник повинен надати цю інформацію.
Для перевірки технічних характеристик було залучено фахівців Адміністративно-господарського департаменту Одеської міської ради, які розробляли відповідне технічне завдання, який надав інформацію, у якій детально проаналізовано таблицю відповідності, надану учасником.
Під час перевірки таблиці відповідності було встановлено наступне:
У таблиці відповідності запропонованої моделі Hikvision DS-2CD2643G2-LIZS2U 4МП (2.8-12мм) з мікрофоном в розділі «Технічні та якісні характеристики запропонованого товару» зазначено - розмір матриці «від 4 Мегапікселів». Учасник не вказав конкретний розмір матриці;
2. У таблиці відповідності запропонованої моделі Hikvision DS-2CD2643G2-LIZS2U 4МП (2.8-12мм) з мікрофоном в розділі «Технічні та якісні характеристики запропонованого товару» зазначено - «Сумісність не менше ONVIF (Profile S/Profile T)». Учасник не вказав конкретну сумісність;
3. У таблиці відповідності запропонованого жорсткого диску внутрішнього Western Digital WD102PURP 10Т6 в розділі «Технічні та якісні характеристики запропонованого товару» зазначено - «Швидкість передачі даних не менше 265 Мб/с». Учасник не вказав конкретну швидкість передачі даних диску;
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачається тендерною документацією, він розміщує в строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації та/або документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури у його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Слід зазначити, що вищезазначена невідповідність, згідно пункту 43 Особливостей, не підлягає усуненню. Відповідно, тендерна пропозиція, подана пропозиція Учасника не відповідає вимогам замовника в цій частині.
Згідно абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам щодо виконання умов технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, невідповідність яким не підлягає усуненню у порядку, визначеному цим документом, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Враховуючи все вищевикладене, у Замовника наявні підстави для відхилення тендерної пропозиції Учасника фізична особа-підприємець КОРЧЕВНИЙ ОЛЕКСІЙ ІГОРОВИЧ (ІПН 3036122096), абзац 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей..»
Скаржник із такими підставами відхилення не погоджується та повідомляє, що вони є незаконними на підставі наступного:
Умови документації закупівлі:
Відповідно до пункт 7 Додатку 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» Тендерної документації встановлено, що учасник надає:
«Заповнена форма “Таблиця відповідності” (Додаток №5 до тендерної документації).»
Відповідно до Додатку 5 «ТАБЛИЦЯ ВІДПОВІДНОСТІ» Тендерної документації встановлено, що учасник надає заповнені рядки наступного змісту :
«1 Найменування товару з обов’язковим зазначенням марки та моделі; (найменування товару повинно відповідати найменуванню замовника);
2 Технічні та якісні характеристики запропонованого товару (повинні бути чіткі та відповідати запропонованому товару);
3 Од. виміру;
4 К-ть;
Обладнання повинно бути новим та не мати статусу EOL (End of Life) чи EOS (End of Support).
Примітка: Усі показники еквіваленту повинні відповідати технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі.»
Скаржником окремо були надані документи на підтвердження технічного завдання закупівлі згідно Додатку 4 Тендерної документації:
1. «таблиця відповідності.pdf».
Підстави, наведені Замовником у протоколі відхилення, є необґрунтованими та не відповідають вимогам тендерної документації і чинного законодавства, з огляду на таке.
1. Виконання вимог щодо форми і змісту Таблиці відповідності
Відповідно до пункту 7 Додатку 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» Тендерної документації, Скаржник належним чином надав заповнену форму «Таблиця відповідності» (Додаток №5 до тендерної документації).
Згідно з вимогами Додатку 5 «ТАБЛИЦЯ ВІДПОВІДНОСТІ» Тендерної документації, учасник зобов’язаний зазначити:
• найменування товару із зазначенням марки та моделі;
• технічні та якісні характеристики запропонованого товару (які повинні бути чіткі та відповідати запропонованому товару);
• одиницю виміру;
• кількість.
Жодних окремих вимог щодо обов’язкового зазначення лише конкретних числових значень для змінних (технологічних) характеристик не міститься, як і не міститься прямої заборони використовувати у Таблиці відповідності слова «не менше», «не більше», «від» тощо.
2. Характер змінних технічних параметрів
Параметри, щодо яких висловлені зауваження Замовника (розмір матриці, сумісність з ONVIF, швидкість передачі даних), є типовими змінними технічними властивостями для відповідного обладнання та мають природні допуски чи допустимі діапазони. Для такого роду техніки усталеною практикою є саме використання формулювань «не менше», «від», «до», оскільки це відображає властивість товару задовольняти мінімальні вимоги Технічного завдання і забезпечує рівність для аналогічних або еквівалентних товарів.
Тендерна документація не містила обмежень щодо формулювання характеристик саме у такий спосіб та не вимагала від учасників зазначати виключно конкретні числові значення для всіх параметрів. Навпаки, Примітка до Додатку 5 прямо встановлює, що всі показники еквіваленту повинні відповідати технічним і якісним характеристикам предмета закупівлі, а не конкретним цифровим значенням.
3. Належне підтвердження відповідності
Крім того, Скаржником були окремо надані документи на підтвердження відповідності товару технічному завданню (відповідно до Додатку 4 Тендерної документації), у тому числі:
• «таблиця відповідності.pdf», що містить усі необхідні відомості щодо товару та його відповідності встановленим критеріям.
Усі зазначені параметри були надані чітко, в межах вимог тендерної документації та діючого законодавства. Скаржником не було допущено жодних невідповідностей, які могли б призвести до неможливості ідентифікувати товар або оцінити його відповідність предмету закупівлі.
4. Відсутність правових підстав для відхилення
Відхилення тендерної пропозиції Скаржника на підставі формального зазначення змінної характеристики («від 4 Мегапікселів», «не менше ONVIF», «не менше 265 Мб/с») не ґрунтується на вимогах тендерної документації, є штучно створеним та не відповідає суті публічних закупівель, оскільки такі формулювання є загальноприйнятими у сфері технічних закупівель і не перешкоджають об’єктивній оцінці пропозиції.
Відповідно до практики АМКУ, за аналогічних обставин, відхилення пропозицій на підставі формального зазначення діапазонних чи граничних значень, якщо вони відповідають вимогам ТД і дозволяють чітко ідентифікувати товар, є неправомірним.
5. Висновок
Отже, підстави для відхилення тендерної пропозиції Скаржника є незаконними, оскільки:
• Скаржник у повному обсязі виконав вимоги Додатків 1, 4 і 5 Тендерної документації;
• Тендерна документація не забороняла зазначення параметрів у форматі «від», «не менше», «до» тощо;
• Надані параметри є типовими для аналогічної продукції і не перешкоджають ідентифікації чи порівнянню товару;
• Відхилення є формальним і штучним, не ґрунтується на вимогах ТД і суперечить принципам публічних закупівель.
Відповідно, рішення Замовника про відхилення є незаконним та має бути скасоване.
Відповідно до пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель, затверджених постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022 року, замовник має право відхилити тендерну пропозицію лише у випадках, коли невідповідність встановлена щодо вимог, чітко передбачених тендерною документацією, зокрема Переліком документів, які подає учасник (у цьому випадку – Додатком 1 до ТД). Відхилення пропозиції учасника за будь-які формальні або оціночні вимоги, не визначені у тендерній документації, є незаконним та не відповідає принципу правової визначеності, а також практиці Антимонопольного комітету України.
Згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей, пропозиція відхиляється лише у разі, якщо невідповідність не підлягає усуненню і прямо стосується істотних умов тендерної документації. Всі інші формальні підстави для відхилення, які не передбачені або не деталізовані тендерною документацією, є порушенням принципу рівного ставлення до учасників.
Тендерна документація, зокрема Додаток 5 "ТАБЛИЦЯ ВІДПОВІДНОСТІ", чітко визначає перелік полів для заповнення:
• найменування товару із зазначенням марки та моделі;
• технічні та якісні характеристики запропонованого товару (які повинні бути чіткі та відповідати запропонованому товару);
• одиниця виміру;
• кількість.
Аналізуючи Додаток 5 та технічне завдання, слід зазначити, що замовник не встановив заборони використовувати у ТАБЛИЦІ ВІДПОВІДНОСТІ формулювання на кшталт «не менше», «не більше», «від», «до» тощо. Більше того, сам Замовник у Технічному завданні широко використовує такі формулювання для визначення вимог до обладнання, наприклад:
• Роздільна здатність: від 4 Мегапікселів
• Швидкість передачі даних: не менше 265 Мб/с
• Фокусна відстань об’єктива: від 2.8 мм до 4 мм
• Сумісність: не менше ONVIF (Profile S/Profile T)
• Дальність підсвітки: не менше 30 метрів тощо.
Така практика є типовою для галузі, оскільки змінні технічні параметри залежать від конкретної модифікації виробу та допускають певний діапазон значень.
Тендерна документація містить вимогу зазначати «чіткі» характеристики, але не розкриває зміст цього поняття і не конкретизує, що розуміється під «чіткістю». Відтак, це поняття є оціночним та може тлумачитися по-різному. Використання оціночних понять без чітких критеріїв у тендерній документації суперечить принципу правової визначеності та відкриває простір для зловживань і дискримінації учасників.
Водночас Скаржник у повному обсязі дотримався вимог:
- зазначено назви товарів, марки, моделі згідно з вимогами Замовника;
- технічні та якісні характеристики вказані у форматі, аналогічному до формулювань самого Замовника у ТД (з використанням «не менше», «від» тощо);
- усі параметри є такими, що дозволяють ідентифікувати товар та порівняти його відповідність технічному завданню.
Таким чином, Скаржник вважає, що дії Замовника з відхилення пропозиції на такій формальній підставі є протиправними та суперечать основоположним принципам Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема принципу недискримінації та об’єктивної оцінки. Просимо Антимонопольний комітет України врахувати надані докази та вжити заходів реагування для поновлення порушених прав Скаржника шляхом скасування рішення про відхилення пропозиції.
Відхилення пропозиції на підставі формальних або оціночних критеріїв, не передбачених тендерною документацією (Додатком 5, Технічним завданням), суперечить пункту 44 Особливостей, є порушенням принципів рівності, відкритості, недискримінації, і має бути скасовано. Пропозиція Скаржника повністю відповідає як структурі, так і суті вимог Замовника, а тому не може бути відхилена з підстав, які не передбачені тендерною документацією.
З огляду на викладене, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника є незаконним та підлягає скасуванню. Скаржник має всі правові підстави для звернення до Антимонопольного комітету України зі скаргою про неправомірне відхилення його тендерної пропозиції.
Відхилення тендерної пропозиції Скаржника є безпідставним та незаконним, оскільки не відповідає вимогам Закону України "Про публічні закупівлі" та Особливостей.
Враховуючи зазначене, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника підлягає скасуванню, а його пропозиція має бути повторно розглянута відповідно до вимог законодавства.
2. Щодо порушення принципів статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»:
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотримання встановлених принципів та недискримінація учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3)відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з якими замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, але підстави для такого відхилення відсутні на підставі наведеного вище.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозицій Скаржника, а саме – безпідставно відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив право Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Також, учасник - Скаржник запропонував найкращу ціну «500 000,00 грн.» під час аукціону для предмету закупівлі за кодом ДК 021:2015: 35125000-6 — Системи стеження, та при цьому безпідставно відхиливши її Замовник порушує принцип максимальної економії відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», так як пропозиція Скаржника зберігає більше 100 тисяч грн. кошторису Замовника.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення його пропозиції.
Враховуючи наведену вище інформацію, Скаржник вважає, що наявні підстави для задоволення його скарги в повному обсязі із метою захисту його порушених інтересів в зазначеній закупівлі.
Враховуючи викладене, прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити вищезазначені дії.
Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, Закону та на підставі зазначеного вище,
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ ОДЕСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (код ЄДРПОУ 04056919) (далі – Замовник) від 19 травня 2025 року було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), «Система відеоспостереження з монтажем та пусконалагодженням» за кодом ДК 021:2015:35120000-1: Системи та пристрої нагляду та охорони
.
Фактичні обставини
ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ КОРЧЕВНИЙ ОЛЕКСІЙ ІГОРОВИЧ (далі – Скаржник) подав тендерну пропозицію та взяв участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником, а також виграв аукціон за результатами закупівлі, і далі перебував на стадії кваліфікації із найнижчою ціною тендерної пропозиції.
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 28 травня 2025 року.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли наступні учасники:
Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція
ТОВ "ПОЖЕЖНА СЛУЖБА "ПРАЙД" 580 000,00
UAH з ПДВ 450 000,00
UAH з ПДВ
ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ» 525 000,00
UAH з ПДВ 499 000,00
UAH з ПДВ
Фізична особа-підприємець КОРЧЕВНИЙ ОЛЕКСІЙ ІГОРОВИЧ (далі – Скаржник) 560 000,00
UAH з ПДВ 500 000,00
UAH з ПДВ
Учасник - Скаржник запропонував ціну «560 000,00 грн. з ПДВ» під час аукціону для послуг за ДК 021:2015:45310000-3: Електромонтажні роботи.
09 червня 2025 року Замовник ухвалив рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, що було зафіксовано в протоколі відхилення тендерної пропозиції (Протокол № 20) (далі – Протокол). Замовник обґрунтував своє рішення «нечіткістю параметрів технічного завдання».
Також Замовник не надав вимогу про усунення невідповідностей в порядку 24 годин до Скаржника, що є незаконним та суперечить вимогам пункту 43 Особливостей, про що детально в пункті 2 цієї Скарги.
Скаржник, ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ КОРЧЕВНИЙ ОЛЕКСІЙ ІГОРОВИЧ, вважає, що зазначені рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, призвели до порушення норм законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону та Особливостей, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, абзацом 3 пункту 56 Особливостей (протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю), звертаємось до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою з огляду на таке:
1. Щодо неправомірного рішення ЗАМОВНИКА щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника:
Протокол № 20 від 09 червня 2025 року про відхилення тендерної пропозиції Скаржника містить наступні підстави:
«Порядок денний:
Розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до пункту 41 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі — Особливості).
Під час розгляду тендерної пропозиції Учасника було виявлено ряд недоліків, які призвели до безумовного відхилення:
На виконання пункту 7 частини 3 «Інші документи та інформація, що подаються учасниками у складі тендерної пропозиції (для учасників – юридичних осіб, фізичних осіб, фізичних осіб – підприємців), а саме вимог щодо належним чином заповненої форми «Таблиця відповідності» (Додаток №5 до тендерної документації), учасником було надано таблицю відповідності № 05 від 26.05.2025 р.
У таблиці відповідності, в окремій колонці, визначено необхідність зазначення технічних та якісних характеристик товару, які повинні бути ідентичні та відповідати запропонованому товару. Зазначена вимога є обов’язковою, і саме в Додатку №5 до складу тендерної документації Учасник повинен надати цю інформацію.
Для перевірки технічних характеристик було залучено фахівців Адміністративно-господарського департаменту Одеської міської ради, які розробляли відповідне технічне завдання, який надав інформацію, у якій детально проаналізовано таблицю відповідності, надану учасником.
Під час перевірки таблиці відповідності було встановлено наступне:
У таблиці відповідності запропонованої моделі Hikvision DS-2CD2643G2-LIZS2U 4МП (2.8-12мм) з мікрофоном в розділі «Технічні та якісні характеристики запропонованого товару» зазначено - розмір матриці «від 4 Мегапікселів». Учасник не вказав конкретний розмір матриці;
2. У таблиці відповідності запропонованої моделі Hikvision DS-2CD2643G2-LIZS2U 4МП (2.8-12мм) з мікрофоном в розділі «Технічні та якісні характеристики запропонованого товару» зазначено - «Сумісність не менше ONVIF (Profile S/Profile T)». Учасник не вказав конкретну сумісність;
3. У таблиці відповідності запропонованого жорсткого диску внутрішнього Western Digital WD102PURP 10Т6 в розділі «Технічні та якісні характеристики запропонованого товару» зазначено - «Швидкість передачі даних не менше 265 Мб/с». Учасник не вказав конкретну швидкість передачі даних диску;
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачається тендерною документацією, він розміщує в строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації та/або документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури у його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Слід зазначити, що вищезазначена невідповідність, згідно пункту 43 Особливостей, не підлягає усуненню. Відповідно, тендерна пропозиція, подана пропозиція Учасника не відповідає вимогам замовника в цій частині.
Згідно абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам щодо виконання умов технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, невідповідність яким не підлягає усуненню у порядку, визначеному цим документом, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Враховуючи все вищевикладене, у Замовника наявні підстави для відхилення тендерної пропозиції Учасника фізична особа-підприємець КОРЧЕВНИЙ ОЛЕКСІЙ ІГОРОВИЧ (ІПН 3036122096), абзац 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей..»
Скаржник із такими підставами відхилення не погоджується та повідомляє, що вони є незаконними на підставі наступного:
Умови документації закупівлі:
Відповідно до пункт 7 Додатку 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» Тендерної документації встановлено, що учасник надає:
«Заповнена форма “Таблиця відповідності” (Додаток №5 до тендерної документації).»
Відповідно до Додатку 5 «ТАБЛИЦЯ ВІДПОВІДНОСТІ» Тендерної документації встановлено, що учасник надає заповнені рядки наступного змісту :
«1 Найменування товару з обов’язковим зазначенням марки та моделі; (найменування товару повинно відповідати найменуванню замовника);
2 Технічні та якісні характеристики запропонованого товару (повинні бути чіткі та відповідати запропонованому товару);
3 Од. виміру;
4 К-ть;
Обладнання повинно бути новим та не мати статусу EOL (End of Life) чи EOS (End of Support).
Примітка: Усі показники еквіваленту повинні відповідати технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі.»
Скаржником окремо були надані документи на підтвердження технічного завдання закупівлі згідно Додатку 4 Тендерної документації:
1. «таблиця відповідності.pdf».
Підстави, наведені Замовником у протоколі відхилення, є необґрунтованими та не відповідають вимогам тендерної документації і чинного законодавства, з огляду на таке.
1. Виконання вимог щодо форми і змісту Таблиці відповідності
Відповідно до пункту 7 Додатку 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» Тендерної документації, Скаржник належним чином надав заповнену форму «Таблиця відповідності» (Додаток №5 до тендерної документації).
Згідно з вимогами Додатку 5 «ТАБЛИЦЯ ВІДПОВІДНОСТІ» Тендерної документації, учасник зобов’язаний зазначити:
• найменування товару із зазначенням марки та моделі;
• технічні та якісні характеристики запропонованого товару (які повинні бути чіткі та відповідати запропонованому товару);
• одиницю виміру;
• кількість.
Жодних окремих вимог щодо обов’язкового зазначення лише конкретних числових значень для змінних (технологічних) характеристик не міститься, як і не міститься прямої заборони використовувати у Таблиці відповідності слова «не менше», «не більше», «від» тощо.
2. Характер змінних технічних параметрів
Параметри, щодо яких висловлені зауваження Замовника (розмір матриці, сумісність з ONVIF, швидкість передачі даних), є типовими змінними технічними властивостями для відповідного обладнання та мають природні допуски чи допустимі діапазони. Для такого роду техніки усталеною практикою є саме використання формулювань «не менше», «від», «до», оскільки це відображає властивість товару задовольняти мінімальні вимоги Технічного завдання і забезпечує рівність для аналогічних або еквівалентних товарів.
Тендерна документація не містила обмежень щодо формулювання характеристик саме у такий спосіб та не вимагала від учасників зазначати виключно конкретні числові значення для всіх параметрів. Навпаки, Примітка до Додатку 5 прямо встановлює, що всі показники еквіваленту повинні відповідати технічним і якісним характеристикам предмета закупівлі, а не конкретним цифровим значенням.
3. Належне підтвердження відповідності
Крім того, Скаржником були окремо надані документи на підтвердження відповідності товару технічному завданню (відповідно до Додатку 4 Тендерної документації), у тому числі:
• «таблиця відповідності.pdf», що містить усі необхідні відомості щодо товару та його відповідності встановленим критеріям.
Усі зазначені параметри були надані чітко, в межах вимог тендерної документації та діючого законодавства. Скаржником не було допущено жодних невідповідностей, які могли б призвести до неможливості ідентифікувати товар або оцінити його відповідність предмету закупівлі.
4. Відсутність правових підстав для відхилення
Відхилення тендерної пропозиції Скаржника на підставі формального зазначення змінної характеристики («від 4 Мегапікселів», «не менше ONVIF», «не менше 265 Мб/с») не ґрунтується на вимогах тендерної документації, є штучно створеним та не відповідає суті публічних закупівель, оскільки такі формулювання є загальноприйнятими у сфері технічних закупівель і не перешкоджають об’єктивній оцінці пропозиції.
Відповідно до практики АМКУ, за аналогічних обставин, відхилення пропозицій на підставі формального зазначення діапазонних чи граничних значень, якщо вони відповідають вимогам ТД і дозволяють чітко ідентифікувати товар, є неправомірним.
5. Висновок
Отже, підстави для відхилення тендерної пропозиції Скаржника є незаконними, оскільки:
• Скаржник у повному обсязі виконав вимоги Додатків 1, 4 і 5 Тендерної документації;
• Тендерна документація не забороняла зазначення параметрів у форматі «від», «не менше», «до» тощо;
• Надані параметри є типовими для аналогічної продукції і не перешкоджають ідентифікації чи порівнянню товару;
• Відхилення є формальним і штучним, не ґрунтується на вимогах ТД і суперечить принципам публічних закупівель.
Відповідно, рішення Замовника про відхилення є незаконним та має бути скасоване.
Відповідно до пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель, затверджених постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022 року, замовник має право відхилити тендерну пропозицію лише у випадках, коли невідповідність встановлена щодо вимог, чітко передбачених тендерною документацією, зокрема Переліком документів, які подає учасник (у цьому випадку – Додатком 1 до ТД). Відхилення пропозиції учасника за будь-які формальні або оціночні вимоги, не визначені у тендерній документації, є незаконним та не відповідає принципу правової визначеності, а також практиці Антимонопольного комітету України.
Згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей, пропозиція відхиляється лише у разі, якщо невідповідність не підлягає усуненню і прямо стосується істотних умов тендерної документації. Всі інші формальні підстави для відхилення, які не передбачені або не деталізовані тендерною документацією, є порушенням принципу рівного ставлення до учасників.
Тендерна документація, зокрема Додаток 5 "ТАБЛИЦЯ ВІДПОВІДНОСТІ", чітко визначає перелік полів для заповнення:
• найменування товару із зазначенням марки та моделі;
• технічні та якісні характеристики запропонованого товару (які повинні бути чіткі та відповідати запропонованому товару);
• одиниця виміру;
• кількість.
Аналізуючи Додаток 5 та технічне завдання, слід зазначити, що замовник не встановив заборони використовувати у ТАБЛИЦІ ВІДПОВІДНОСТІ формулювання на кшталт «не менше», «не більше», «від», «до» тощо. Більше того, сам Замовник у Технічному завданні широко використовує такі формулювання для визначення вимог до обладнання, наприклад:
• Роздільна здатність: від 4 Мегапікселів
• Швидкість передачі даних: не менше 265 Мб/с
• Фокусна відстань об’єктива: від 2.8 мм до 4 мм
• Сумісність: не менше ONVIF (Profile S/Profile T)
• Дальність підсвітки: не менше 30 метрів тощо.
Така практика є типовою для галузі, оскільки змінні технічні параметри залежать від конкретної модифікації виробу та допускають певний діапазон значень.
Тендерна документація містить вимогу зазначати «чіткі» характеристики, але не розкриває зміст цього поняття і не конкретизує, що розуміється під «чіткістю». Відтак, це поняття є оціночним та може тлумачитися по-різному. Використання оціночних понять без чітких критеріїв у тендерній документації суперечить принципу правової визначеності та відкриває простір для зловживань і дискримінації учасників.
Водночас Скаржник у повному обсязі дотримався вимог:
- зазначено назви товарів, марки, моделі згідно з вимогами Замовника;
- технічні та якісні характеристики вказані у форматі, аналогічному до формулювань самого Замовника у ТД (з використанням «не менше», «від» тощо);
- усі параметри є такими, що дозволяють ідентифікувати товар та порівняти його відповідність технічному завданню.
Таким чином, Скаржник вважає, що дії Замовника з відхилення пропозиції на такій формальній підставі є протиправними та суперечать основоположним принципам Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема принципу недискримінації та об’єктивної оцінки. Просимо Антимонопольний комітет України врахувати надані докази та вжити заходів реагування для поновлення порушених прав Скаржника шляхом скасування рішення про відхилення пропозиції.
Відхилення пропозиції на підставі формальних або оціночних критеріїв, не передбачених тендерною документацією (Додатком 5, Технічним завданням), суперечить пункту 44 Особливостей, є порушенням принципів рівності, відкритості, недискримінації, і має бути скасовано. Пропозиція Скаржника повністю відповідає як структурі, так і суті вимог Замовника, а тому не може бути відхилена з підстав, які не передбачені тендерною документацією.
З огляду на викладене, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника є незаконним та підлягає скасуванню. Скаржник має всі правові підстави для звернення до Антимонопольного комітету України зі скаргою про неправомірне відхилення його тендерної пропозиції.
Відхилення тендерної пропозиції Скаржника є безпідставним та незаконним, оскільки не відповідає вимогам Закону України "Про публічні закупівлі" та Особливостей.
Враховуючи зазначене, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника підлягає скасуванню, а його пропозиція має бути повторно розглянута відповідно до вимог законодавства.
2. Щодо порушення принципів статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»:
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотримання встановлених принципів та недискримінація учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3)відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з якими замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, але підстави для такого відхилення відсутні на підставі наведеного вище.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозицій Скаржника, а саме – безпідставно відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив право Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Також, учасник - Скаржник запропонував найкращу ціну «500 000,00 грн.» під час аукціону для предмету закупівлі за кодом ДК 021:2015: 35125000-6 — Системи стеження, та при цьому безпідставно відхиливши її Замовник порушує принцип максимальної економії відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», так як пропозиція Скаржника зберігає більше 100 тисяч грн. кошторису Замовника.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення його пропозиції.
Враховуючи наведену вище інформацію, Скаржник вважає, що наявні підстави для задоволення його скарги в повному обсязі із метою захисту його порушених інтересів в зазначеній закупівлі.
Враховуючи викладене, прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити вищезазначені дії.
Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, Закону та на підставі зазначеного вище,
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Визнати рішення Замовника у вигляді протоколу № 20 від 09.06.2025 року про відхилення тендерної пропозиції ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ КОРЧЕВНИЙ ОЛЕКСІЙ ІГОРОВИЧ неправомірним та необґрунтованим, прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель із наступних підстав - Скаржником належним чином надано інформацію та документи на підтвердження технічного завдання закупівлі. 3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення у вигляді протоколу № 20 від 09.06.2025 року про відхилення тендерної ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ КОРЧЕВНИЙ ОЛЕКСІЙ ІГОРОВИЧ через відсутність законних підстав для відхилення тендерної пропозиції Скаржника. 4. Зобов’язати Замовника повернутися до розгляду пропозиції ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ КОРЧЕВНИЙ ОЛЕКСІЙ ІГОРОВИЧ в законному порядку (розглянути пропозицію із дотриманням вимог статті 5 Закону, виставити протокол, укласти договір за результатами закупівлі). Додатки: 1. Копія протоколу №20 про відхилення пропозиції від 09.06.2025 р. 2. Копія Тендерної документації процедури закупівлі. 3. Належно надані документи Скаржником на підтвердження відповідності вимогам, що зазначені як підстава протоколу. Всі документи знаходяться у відкритому доступі за посиланням закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-05-19-009965-a З повагою, Фізична особа-підприємець КОРЧЕВНИЙ ОЛЕКСІЙ ІГОРОВИЧ