• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Предмет закупівлі: Послуги з управління активами відповідно до ст. 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів», а саме нерухомим майном: - реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 12835874, Тип об`єкта: квартира, Опис об`єкта: Загальна площа (кв.м): 242,3, адреса: Полтавська обл., м. Полтава, вул. Котляревського, буд. 10, кв. 27 та місце під автомобіль у підземному паркінгу №11, адреса: Полтавська обл., м. Полтава, вул. Котляревського, буд. 10, кв. 27 - за ДК 021:2015 (CPV) - 99999999-9 Не відображене в інших розділах

Завершена

300 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 500.00 UAH
Період оскарження: 19.05.2025 13:45 - 13.06.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на умови тендерної документації

Номер: 950738b0ab5246158e513390a0f3d27f
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-19-007266-a.b1
Назва: СКАРГА на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 03.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.05.2025 16:21
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 06.06.2025 10:38
Дата виконання рішення Замовником: 10.06.2025 13:43
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення АМКУ виконано, внесено зміни до тендерної документації
Автор: ТОВ "ЗАВ-ПОЛТАВА", Лісняк Ольга Євгеніївна +380509080727 tovzavpoltava@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 4e69dfd12c5b32ce983c55be0b9b0695
Заголовок пункту скарги: Вимога тендерної документації обумовлює усунення від участі в закупівлі учасників, які мають досвід надання орендованого нерухомого майна в суборенду, що є порушенням принципів здійснення публічних закупівель, є дискримінаційним, обмежує конкуренцію та обмежує право ТОВ «ЗАВ-ПОЛТАВА» на участь у вказаній закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 3 таблиці «Перелік документів, що надаються для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям (частина друга статті 16 Закону)» Додатку 3 до тендерної документації визначено, що: «На підтвердження досвіду виконання протягом останніх трьох років до дати оприлюднення інформації про дану процедуру закупівлі аналогічних за предметом закупівлі договорів Учасник має надати:

- довідку за вказаною нижче формою, з інформацією про наявність досвіду виконання не менше трьох цивільно-правових договорів, що укладені та виконуються або виконувались сторонами договору протягом не менше одного року до дати оприлюднення інформації про дану процедуру закупівлі, предметом яких виступало:
- надання в оренду суб’єктам господарської діяльності приміщень або майна, які належать учаснику на праві власності;
- надання послуг з управління майном (що укладені згідно глави 70 Цивільного кодексу України).»
Наведена вимога тендерної документації обумовлює усунення від участі в закупівлі учасників, які мають досвід надання орендованого нерухомого майна в суборенду, що є порушенням принципів здійснення публічних закупівель, є дискримінаційним, обмежує конкуренцію та обмежує право ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЗАВ-ПОЛТАВА» (надалі також скаржник, учасник, суб’єкт оскарження, ТОВ «ЗАВ-ПОЛТАВА») на участь у вказаній закупівлі.
Положеннями статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено принципи здійснення публічних закупівель, до числа яких входять, зокрема, максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; запобігання корупційним діям і зловживанням. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Оскільки послуги з управління нерухомим майном передбачають управління майном, власником якого не є управитель, то слід констатувати, що характер послуг з управління (характер предмету цієї закупівлі) за своїм змістом є більш подібним до надання орендованого нерухомого майна в суборенду, ніж до надання в оренду нерухомого майна що належать учаснику на праві власності.
Використане у тендерній документації формулювання щодо документів, які підтверджують відповідність до кваліфікаційних критеріїв суперечить логіці встановлення кваліфікаційних критеріїв, оскільки допускає подання пропозицій суб’єктами господарювання, що мають досвід надання в оренду нерухомого майна що належить учаснику на праві власності (що є менш подібним до предмету цієї закупівлі) та не допускає подання пропозицій суб’єктами господарювання, що мають досвід надання орендованого нерухомого майна в суборенду (що є більш подібним до предмету цієї закупівлі).
За таких обставин, ненадання можливості приймати участь в закупівлі учасникам, які мають досвід надання орендованого нерухомого майна в суборенду, суперечить принципам максимальної економії, ефективності та пропорційності, а тим більше в умовах допуску до участі у цій закупівлі учасників з досвідом надання в оренду нерухомого майна що належить учаснику на праві власності.
Крім того, застосоване замовником у тендерній документації обмеження щодо документів, які підтверджують наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів, суперечить логіці коду виду економічної діяльності (КВЕД) 68.20 надання в оренду й експлуатацію власного чи ОРЕНДОВАНОГО майна, необхідність наявності якого визначена замовником у тендерній документації.
Також звертаємо увагу, що ця закупівля є подібною до інших закупівель, оголошених замовником, зокрема, до закупівель:
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-05-13-011421-a
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-05-13-014041-a
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-05-14-007552-a
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-05-14-012284-a
У кожній з вказаних закупівель, згідно тендерної документації (їх остаточної редакції), на підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів замовник приймає, зокрема, договори про надання орендованого нерухомого майна в суборенду.
Отже, для замовника не є необхідним виключення договорів про надання орендованого нерухомого майна в суборенду з числа тих, що підтверджують відповідність до вказаного кваліфікаційного критерію.
Відтак, оскаржувана вимога тендерної документації, що обумовлює усунення від участі в закупівлі учасників, які мають досвід надання орендованого нерухомого майна в суборенду, не грунтується на виробничих потребах замовника, а відповідно, не лише суперечить принципам максимальної економії, ефективності та пропорційності, а й є дискримінаційною, оскільки обмежує конкуренцію в умовах підтвердженого факту відсутності виробничої потреби у такому обмеженні.
Порушення прав скаржника полягає у тому, що за його відповідності до вимог тендерної документації, можливістю прийняти участь у цій закупівлі та стати її переможцем, що обумовлено, зокрема, наявністю досвіду надання орендованого нерухомого майна в суборенду, право учасника прийняти участь у цій закупівлі штучно обмежено шляхом формулювання відповідної вимоги тендерної документації, яка, при цьому, допускає участь у цій закупівлі суб’єктів господарювання з досвідом надання в оренду нерухомого майна що належать учаснику на праві власності.
Тобто, дискримінація учасника полягає в тому, що він не може прийняти участь в цій закупівлі, в той час як суб’єкти господарювання з досвідом виконання договорів, що є менш подібними до предмету закупівлі, допускаються до участі у ній.
В свою чергу, порушення прав ТОВ «ЗАВ-ПОЛТАВА» полягає в тому, що воно могло б прийняти участь у цій закупівлі та перемогти у ній, однак така можливість виключена внаслідок встановлення дискримінаційних умов тендерної документації.
Наявність в скаржника досвіду, необхідного для надання послуг, що становлять предмет цієї закупівлі, підтверджується документами, що додаються.
З огляду на вказане, просимо визнати відповідні умови тендерної документації дискримінаційними та зобов’язати замовника внести зміни до тендерної документації у цій закупівлі в частині вимог пункту 3 таблиці «Перелік документів, що надаються для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям (частина друга статті 16 Закону)» Додатку 3 до тендерної документації, шляхом надання (визначення) права учасників на підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів, надавати, зокрема, договори про надання орендованого нерухомого майна в суборенду.
Просимо зобов’язати замовника привести редакцію вимог пункту 3 таблиці «Перелік документів, що надаються для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям (частина друга статті 16 Закону)» Додатку 3 до тендерної документації у відповідність до тендерних документацій (їх остаточної редакції), оприлюднених у раніше оголошених замовником закупівлях, а саме, викласти відповідну вимогу у наступній редакції:
«На підтвердження досвіду виконання протягом останніх трьох років до дати оприлюднення інформації про дану процедуру закупівлі аналогічних за предметом закупівлі договорів Учасник має надати:
- витяг з ЄДРПОУ що містить код/и виду/ів економічної діяльності: 68.20 надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого майна та 68.32 управління нерухомим майном за винагороду або на основі контракту, що свідчить про зайняття вказаними видами діяльності у вищезазначений період;
- довідку за вказаною нижче формою, з інформацією про наявність досвіду виконання не менше трьох цивільно-правових договорів, що укладені та виконані в повному обсязі на дату оприлюднення інформації про дану процедуру закупівлі, в тому числі щодо проведених безготівкових розрахунків по договору, предметом яких виступало:
- надання в оренду та/або в суборенду суб’єктам господарської діяльності, або фізичним особам приміщень або майна, які належать учаснику на праві власності або праві користування ;
- надання послуг з управління майном (що укладені згідно глави 70 Цивільного кодексу України).»
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації