-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Код ДК 021:2015 - 30210000-4 - Машини для обробки даних (апаратна частина) (Апартно-програмний комплекс на базі ПК)
Завершена
2 734 440.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 27 344.00 UAH
мін. крок: 1% або 27 344.00 UAH
Період оскарження:
16.05.2025 18:22 - 21.05.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга щодо неправомірного відхилення
Номер:
59d61cc7f8ef4316af3a2d47ac49ee02
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-16-010785-a.c1
Назва:
Скарга щодо неправомірного відхилення
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- SEUC_Information_service.pdf 03.06.2025 15:32
- скарга на неправомірне відхилення.docx 03.06.2025 15:32
- SEUC_Authorization_PartnerIT.pdf 03.06.2025 15:32
- Довідка щодо авторизованих Сервісних центрів.pdf 03.06.2025 15:32
- Додаток 7 до тендерної документації (перелік документів) (1).docx 03.06.2025 15:32
- Додаток 2 до Тендерної документації (технічні вимоги) (1).docx 03.06.2025 15:32
- Протокол про відхилення АПК на базі ПК № 1120.docx 03.06.2025 15:32
- Довідка щодо Сервісних центрів.pdf 03.06.2025 15:32
- Авторизаційний лист_ЮК.pdf 03.06.2025 15:32
- sign.p7s 03.06.2025 15:39
- рішення від 05.06.2025 №8972.pdf 05.06.2025 16:49
- Інформація про резолютивну частину рішення від 12.06.2025 №9409.pdf 13.06.2025 12:07
- Рішення від 12.06.2025 №9409.pdf 16.06.2025 17:19
- 10144.pdf 09.06.2025 16:27
- Додаток 1. Авторизаційний лист_Самсунг.pdf 09.06.2025 16:27
- Додаток 3. Сервісні центри.docx 09.06.2025 16:27
- Додаток 4. SEUC_Authorization_PartnerIT.pdf 09.06.2025 16:27
- Додаток 2. Лист компанії Самсунг..pdf 09.06.2025 16:27
- Заперечення Скарги (АПК на базі ПК).docx 09.06.2025 16:27
- Протокол про скасування рішення АПК на базі ПК № 1435.docx 01.07.2025 16:58
Дата прийняття скарги до розгляду:
03.06.2025 16:05
Дата розгляду скарги:
12.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
05.06.2025 16:50
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
16.06.2025 17:20
Дата виконання рішення Замовником:
01.07.2025 16:58
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Скасовано рішення від 30.05.2025 №1120
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
e1d825e774c34656bd3e1856741d5384
Заголовок пункту скарги:
Неправомірне відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ПАРТНЕР АЙ ТІ"
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
16 травня 2025 року, Державна установа "Центр обслуговування підрозділів Національної поліції України" (далі – Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі - Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), оголосив процедуру закупівлі відкриті торги з урахуванням Особливостей за предметом закупівлі Код ДК 021:2015 - 30210000-4 - Машини для обробки даних (апаратна частина) (Апартно-програмний комплекс на базі ПК), за ідентифікатором закупівлі UA-2025-05-16-010785-a.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ «ПАРТНЕР АЙ ТІ» виявило бажання взяти участь у відповідному тендері та відповідно до вимог тендерної документації подало свою тендерну пропозицію.
24 травня 2025 року відбулося розкриття тендерних пропозицій у відкритих торгах з особливостями. Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли тільки ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ПАРТНЕР АЙ ТІ".
Відповідно до вимог тендерної документації, опублікованої на електронному майданчику, ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ПАРТНЕР АЙ ТІ» надав вичерпний пакет документів.
Так, на вимогу пунктів 3 та 4 Додатку 7 та Додатку 2 Тендерної документації, ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ПАРТНЕР АЙ ТІ» надало документи:
- «Авторизаційний лист_Самсунг» від Товариства з обмеженою відповідальністю «ЮК ДИСТРИБЬЮШН» (далі - ТОВ «ЮК ДИСТРИБЬЮШН»), в якому вказано, що компанія ТОВ «ЮК ДИСТРИБЬЮШН» є офіційним представником на території України та підтверджує можливість пропонування Товарів бренду ТМ «SAMSUNG» (лист додається).
- Довідка щодо сервісних центрів, у якій вказано інформацію про сервісний центр в м. Києві та можливість гарантійного обслуговування в зазначеному сервісному центрі (довідка додається).
Однак, Уповноважена особа Замовника 28.05.2025 року о 16:06 розмістила повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей. В якому вказано необхідність надати лист від виробника продукції або його офіційного представника на території України, а в разі його відсутності від офіційного дистриб’ютора в якому міститься інформація про виробника товару та можливість учасника офіційно поставляти товар виробника. Лист повинен бути адресований Замовнику та містити назву предмета закупівлі та посилання на номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу. Замовник має право перевірити статус компанії, яка видала зазначений лист у випадку зазначення недостовірної інформації пропозиція такого Учасника підлягає дискваліфікації та інформацію проє перелік сервісних центрів служби технічної підтримки, у яких буде здійснюватися гарантійне обслуговування).
Звертаємо увагу, що у своїй першій довідці щодо сервісних центрів, ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ПАРТЕР АЙ ТІ» вказав, що Сервісний центр «Link Service» є авторизованим виробником продукції. Однак Уповноважена особа Замовника вказала, що Сервісний центр «Link Service» не є авторизованим виробником продукції або його офіційним представником на території України. Додаткового підтвердження щодо авторизації сервісного центру Замовником не вимагалась.
Дотримуючись норм законодавства у сфері публічних закупівель, ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ПАРТНЕР АЙ ТІ» вчасно надав Документи, що вимагалися Замовником.
30.05.2025 року на електронному майданчику було опубліковано Протокол №1120 Уповноваженої особи Державної установи «Центр обслуговування підрозділів Національної поліції України» від 30 травня 2025 року, відповідно до якого тендерна пропозиція ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ПАРТНЕР Аі Ті» була відхилена.
Вважаємо, що Замовником, при прийнятті рішення щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника, порушено норми чинного законодавства, і вимоги тендерної документації, що є підставою для визначення дій Замовника неправомірними і скасування зазначеного рішення. Таке твердження ґрунтується на наступному.
Чинна редакція Закону та Особливостей містить вичерпний перелік підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника і переможця процедури закупівлі, які передбачені статтею 31 Закону та пунктом 44 Осоюливостей.
Так, відповідно до вищезазначених нормативно правових-актів:
«1. Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо:
2) тендерна пропозиція учасника:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації…».
Відповідно до Протоколу єдиною підставою для відхилення пропозиції Скаржника стала нібито «….не виправлення виявлених, Уповноваженою особою Замовника, невідповідностей, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів……». Хоча ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ПАРТНЕР АЙ ТІ» надав запитувані документи вчасно.
Враховуючи вищезазначене, в діях Замовника наявні ознаки, що свідчать про:
1. Порушення законних інтересів ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ПАРТНЕР АЙ ТІ" як суб’єкта господарювання пов’язаних з досягненням економічних результатів та одержанням прибутку. В результаті неправомірного відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ПАРТНЕР АЙ ТІ" останнє позбавляється можливості одержати прибуток від виконання договору, що може бути укладений за результатом Тендера.
2. Порушення принципу недискримінації учасників та рівного ставлення до них і принципу об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад, забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції визначено Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Відповідно до статті 5 Закону, закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом. Пунктом 37 Прикінцевих і перехідних положень Закону передбачено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Відповідно до пункту 1 та пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), ці особливості встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель (далі - закупівлі) товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом (далі - замовники), із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей.
Відповідно до частини 2 статті 20 господарського кодексу України кожний суб’єкт господарювання має право на захист своїх прав і законних інтересів.
Пунктом 55 Особливостей встановлено, що оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
Відповідно до пункту 59 Особливостей, скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Враховуючи викладене вище, беручи до уваги принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі».
ПРОСИМО
1. Прийняти цю Скаргу до розгляду.
2. Прийняти обґрунтоване рішення про наявність порушення в діях Замовника, що стосується відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, і визнання переможцем наступного учасника (при прийнятті такого рішення Замовником), та повторно провести оцінку тендерної пропозиції Скаржника.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ «ПАРТНЕР АЙ ТІ» виявило бажання взяти участь у відповідному тендері та відповідно до вимог тендерної документації подало свою тендерну пропозицію.
24 травня 2025 року відбулося розкриття тендерних пропозицій у відкритих торгах з особливостями. Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли тільки ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ПАРТНЕР АЙ ТІ".
Відповідно до вимог тендерної документації, опублікованої на електронному майданчику, ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ПАРТНЕР АЙ ТІ» надав вичерпний пакет документів.
Так, на вимогу пунктів 3 та 4 Додатку 7 та Додатку 2 Тендерної документації, ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ПАРТНЕР АЙ ТІ» надало документи:
- «Авторизаційний лист_Самсунг» від Товариства з обмеженою відповідальністю «ЮК ДИСТРИБЬЮШН» (далі - ТОВ «ЮК ДИСТРИБЬЮШН»), в якому вказано, що компанія ТОВ «ЮК ДИСТРИБЬЮШН» є офіційним представником на території України та підтверджує можливість пропонування Товарів бренду ТМ «SAMSUNG» (лист додається).
- Довідка щодо сервісних центрів, у якій вказано інформацію про сервісний центр в м. Києві та можливість гарантійного обслуговування в зазначеному сервісному центрі (довідка додається).
Однак, Уповноважена особа Замовника 28.05.2025 року о 16:06 розмістила повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей. В якому вказано необхідність надати лист від виробника продукції або його офіційного представника на території України, а в разі його відсутності від офіційного дистриб’ютора в якому міститься інформація про виробника товару та можливість учасника офіційно поставляти товар виробника. Лист повинен бути адресований Замовнику та містити назву предмета закупівлі та посилання на номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу. Замовник має право перевірити статус компанії, яка видала зазначений лист у випадку зазначення недостовірної інформації пропозиція такого Учасника підлягає дискваліфікації та інформацію проє перелік сервісних центрів служби технічної підтримки, у яких буде здійснюватися гарантійне обслуговування).
Звертаємо увагу, що у своїй першій довідці щодо сервісних центрів, ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ПАРТЕР АЙ ТІ» вказав, що Сервісний центр «Link Service» є авторизованим виробником продукції. Однак Уповноважена особа Замовника вказала, що Сервісний центр «Link Service» не є авторизованим виробником продукції або його офіційним представником на території України. Додаткового підтвердження щодо авторизації сервісного центру Замовником не вимагалась.
Дотримуючись норм законодавства у сфері публічних закупівель, ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ПАРТНЕР АЙ ТІ» вчасно надав Документи, що вимагалися Замовником.
30.05.2025 року на електронному майданчику було опубліковано Протокол №1120 Уповноваженої особи Державної установи «Центр обслуговування підрозділів Національної поліції України» від 30 травня 2025 року, відповідно до якого тендерна пропозиція ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ПАРТНЕР Аі Ті» була відхилена.
Вважаємо, що Замовником, при прийнятті рішення щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника, порушено норми чинного законодавства, і вимоги тендерної документації, що є підставою для визначення дій Замовника неправомірними і скасування зазначеного рішення. Таке твердження ґрунтується на наступному.
Чинна редакція Закону та Особливостей містить вичерпний перелік підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника і переможця процедури закупівлі, які передбачені статтею 31 Закону та пунктом 44 Осоюливостей.
Так, відповідно до вищезазначених нормативно правових-актів:
«1. Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо:
2) тендерна пропозиція учасника:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації…».
Відповідно до Протоколу єдиною підставою для відхилення пропозиції Скаржника стала нібито «….не виправлення виявлених, Уповноваженою особою Замовника, невідповідностей, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів……». Хоча ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ПАРТНЕР АЙ ТІ» надав запитувані документи вчасно.
Враховуючи вищезазначене, в діях Замовника наявні ознаки, що свідчать про:
1. Порушення законних інтересів ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ПАРТНЕР АЙ ТІ" як суб’єкта господарювання пов’язаних з досягненням економічних результатів та одержанням прибутку. В результаті неправомірного відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ПАРТНЕР АЙ ТІ" останнє позбавляється можливості одержати прибуток від виконання договору, що може бути укладений за результатом Тендера.
2. Порушення принципу недискримінації учасників та рівного ставлення до них і принципу об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад, забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції визначено Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Відповідно до статті 5 Закону, закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом. Пунктом 37 Прикінцевих і перехідних положень Закону передбачено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Відповідно до пункту 1 та пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), ці особливості встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель (далі - закупівлі) товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом (далі - замовники), із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей.
Відповідно до частини 2 статті 20 господарського кодексу України кожний суб’єкт господарювання має право на захист своїх прав і законних інтересів.
Пунктом 55 Особливостей встановлено, що оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
Відповідно до пункту 59 Особливостей, скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Враховуючи викладене вище, беручи до уваги принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі».
ПРОСИМО
1. Прийняти цю Скаргу до розгляду.
2. Прийняти обґрунтоване рішення про наявність порушення в діях Замовника, що стосується відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, і визнання переможцем наступного учасника (при прийнятті такого рішення Замовником), та повторно провести оцінку тендерної пропозиції Скаржника.
×
-
Назва доказу:
Довідка щодо сервісів після виправлення
-
Повʼязаний документ:
Довідка щодо авторизованих Сервісних центрів.pdf
-
-
Назва доказу:
Протокол відхилиння №1120
-
Повʼязаний документ:
Протокол про відхилення АПК на базі ПК № 1120.docx
-
-
Назва доказу:
Лист щодо сервісів
-
Повʼязаний документ:
SEUC_Information_service.pdf
-
-
Назва доказу:
Авторизаційний лист від SAMSUNG
-
Повʼязаний документ:
SEUC_Authorization_PartnerIT.pdf
-
-
Назва доказу:
Довідка щодо сервісних центрів до виправлень
-
Повʼязаний документ:
Довідка щодо Сервісних центрів.pdf
-
-
Назва доказу:
Авторизаційний лист від ТОВ ЮК
-
Повʼязаний документ:
Авторизаційний лист_ЮК.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток № 2 до Тендерної Документації
-
Повʼязаний документ:
Додаток 2 до Тендерної документації (технічні вимоги) (1).docx
-
-
Назва доказу:
Додаток № 7 до Тендерної Документації
-
Повʼязаний документ:
Додаток 7 до тендерної документації (перелік документів) (1).docx
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов'язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ПАРТНЕР АЙ ТІ"