• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

31110000-0 Електродвигуни (Електродвигун 6кВ)

Електродвигун 6кВ для потреб Трипільської ТЕС ПАТ "Центренерго". Кількість: 1 шт;

Завершена

1 715 416.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 17 154.16 UAH
Період оскарження: 16.05.2025 12:21 - 27.05.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на рішення замовника про визначення переможцем ТОВ "ІТАННА"

Номер: fa3324308791433d9e6e17befc1a0079
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-16-004953-a.b1
Назва: Скарга на рішення замовника про визначення переможцем ТОВ "ІТАННА"
Скарга:
Дата розгляду скарги: 23.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 16.06.2025 16:57
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 26.06.2025 10:36
Дата виконання рішення Замовником: 01.07.2025 13:31
Коментар замовника щодо усунення порушень: ВИРІШИЛА: 1. Виконати рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №9922-р/пк-пз від 23.06.2025 та скасувати попереднє рішення про визначення переможцем ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІТАННА" процедури закупівлі 31110000-0 Електродвигуни (Електродвигун 6кВ), для потреб Трипільської ТЕС ПАТ «Центренерго» (Протокол №95-РТП/1 від 09.06.2025), оголошення UA-2025-05-16-004953-a. 2. На підставі рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №9922-р/пк-пз від 23.06.2025 відхилити тендерну пропозицію переможця відкритих торгів з особливостями ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІТАННА" на закупівлю 31110000-0 Електродвигуни (Електродвигун 6кВ), для потреб Трипільської ТЕС ПАТ «Центренерго», як таку, що не відповідає вимогам підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ТОРГОВИЙ ДІМ «ПРОМІНДУСТРІЯ», Лихолатов Андрій 380976341305 promindustry@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 889bc7df18194006a86e6fb886ddbb6b
Заголовок пункту скарги: порушення підпункту 7.2 підрозділу 7 розділу І «Загальні положення» тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Згідно рішення уповноваженої особи ПАТ «ЦЕНТРЕНЕРГО», оформленого протоколом №95-РТП/1 від 09.06.2025р., ТОВ "ІТАННА" було вирішено:
1. На підставі письмових висновків з окремих питань відповідності пропозиції, визнати тендерну пропозицію ТОВ «ІТАННА» на закупівлю згідно з предметом закупівлі, такою, що відповідає всім критеріям та умовам тендерної документації
2. Визнати ТОВ «ІТАННА» переможцем процедури закупівлі.

Скаржник Товариство з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ «ПРОМІНДУСТРІЯ» не згодний із таким рішенням з огляду на наступні обставини.
1. Відповідно до вимог п.44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) (далі – Особливості) Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) учасник процедури закупівлі:
підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 цих особливостей;
зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей;
не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом першим частини чотирнадцятої статті 29 Закону/абзацом дев’ятим пункту 37 цих особливостей;
визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог пункту 40 цих особливостей;
є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176);
2) тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей;
є такою, строк дії якої закінчився;
є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо замовник у тендерній документації не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації;
не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону;
3) переможець процедури закупівлі:
відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей;
не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей.
Відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.

В даному випадку, наявні підстави для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «ІТАННА», передбачені абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей – тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

Відповідно до вимог підпункту 1.1.3 підрозділу 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, в складі тендерної пропозиції учасника має бути подана Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (необхідні технічні вимоги зазначені у Додатку №3 до тендерної документації), а також інші документи (сертифікати, декларації, свідоцтва, плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі, паспорти, протоколи випробувань, тощо), у разі зазначення відповідних вимог та способу їх підтвердження у Додатку №3 до тендерної документації.
Відповідно до вимог пункту 5 Додатку №3 до тендерної документації, в складі тендерної пропозиції учасника має бути поданий, зокрема, зразок протоколів заводських випробувань на обладнання, зазначене в пропозиції.
В даному випадку, на виконання зазначених умов тендерної документації, у складі тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «ІТАННА» було подано документ мовою оригіналу «Протокол №07/09 от 7 сентября 2023 года». Вказаний документ повністю складений російською мовою, що є порушенням підпункту 7.2 підрозділу 7 розділу І «Загальні положення» тендерної документації.
Відповідно до вимог підпункту 7.2 підрозділу 7 розділу І «Загальні положення» тендерної документації, під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою. Якщо в складі тендерної пропозиції надається документ, що складений на іншій, ніж передбачено цією тендерною документацією мові, то учасник надає переклад цього документу на українську мову, завірений підписом уповноваженої особи учасника. Визначальним є текст викладений українською мовою. При цьому, замовником, в якості виключення до вимог, передбачених підпунктом 7.2 підрозділу 7 розділу І «Загальні положення» тендерної документації, зазначено, що проектна, технічна документація, креслення, які викладені в оригіналі російською мовою, не потребують перекладу українською мовою. Вказане виключення по суті є дискримінаційним по відношенню до інших потенційних учасників, документи яких можуть бути оформлені мовою, відмінною від російської. А відтак, воно суперечить принципам здійснення публічних закупівель, закріпленим в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Разом з тим, згідно положень статті 1, статті 13 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної», єдиною державною (офіційною) мовою в Україні є українська мова. Органи державної влади, органи влади Автономної Республіки Крим та органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації державної і комунальної форм власності беруть до розгляду документи, складені державною мовою, крім випадків, визначених законом. На думку Скаржника, вказані положення Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» зобов’язують замовника ігнорувати прописані ним в умовах підпункту 7.2 підрозділу 7 розділу І «Загальні положення» тендерної документації виключення відносно документів тендерної пропозиції, складених російською мовою, як такі, що не несуть за собою жодних юридичних наслідків в силу їх дискримінаційного характеру та необґрунтованості жодним нормативно-правовим актом України.
Враховуючи наведені вище норми матеріального права, замовник повинен був розглядати документи тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «ІТАННА», складені державною (українською) мовою. Документи, складені мовою, відмінною від української, мали бути подані з перекладом на українську мову у спосіб, визначений підпунктом 7.2 підрозділу 7 розділу І «Загальні положення» тендерної документації.
Втім, у складі тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «ІТАННА» відсутній переклад українською мовою документа мовою оригіналу «Протокол №07/09 от 7 сентября 2023 года», поданого у складі тендерної пропозиції.

Враховуючи викладені обставини, можна зробити висновок, що тендерна пропозиція ТОВ "ІТАННА" не відповідає умовам підпункту 7.2 підрозділу 7 розділу І «Загальні положення» тендерної документації та мала бути відхилена Замовником відповідно до вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.

Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення.

Відтак, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати його рішення про визначення ТОВ "ІТАННА" переможцем процедури закупівлі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір