-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
50730000-1 Послуги з ремонту і технічного обслуговування охолоджувальних установок Послуги з технічного обслуговування систем кондиціювання на об’єктах Південного ТУОМ
Інформація, що вимагається частиною 2 статті 21 Закону України «Про публічні закупівлі», не зазначена в оголошенні про проведення відкритих торгів, у зв’язку із відсутністю технічної можливості, міститься у тендерній документації.
Завершена
396 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 3 960.00 UAH
мін. крок: 1% або 3 960.00 UAH
Період оскарження:
16.05.2025 10:43 - 25.05.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга
Номер:
dada2897b616464db585ccaa6cde1459
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-16-002467-a.b1
Назва:
Скарга
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга смарт клімат відхилення UA-2025-05-16-002467-a.pdf 09.06.2025 12:01
- 241-25-ОН (21-230954-25) ТД_ТО систем кондиціювання.docx 09.06.2025 12:01
- Протокольне рішення № 231_25 від 05.06.2025 Відхилення ТП.docx 09.06.2025 12:01
- 9255.pdf 09.06.2025 12:01
- declaration (2).pdf 09.06.2025 12:01
- скарга смарт клімат відхилення UA-2025-05-16-002467-a.docx 09.06.2025 12:01
- скарга смарт клімат відхилення UA-2025-05-16-002467-a.pdf.p7s 09.06.2025 12:01
- sign.p7s 10.06.2025 18:40
- рішення від 12.06.2025 № 9384.pdf 12.06.2025 14:52
- інформація про резолютивну частину рішення від 19.06.2025 № 9808.pdf 20.06.2025 12:41
- рішення від 19.06.2025 № 9808.pdf 24.06.2025 13:03
- Відповідь на скаргу UA-2025-05-16-002467-a.b1.docx 16.06.2025 16:30
- Відповідь на скаргу UA-2025-05-16-002467-a.b1.pdf 16.06.2025 16:31
- Відповідь на скаргу UA-2025-05-16-002467-a.b1.pdf.p7s 16.06.2025 16:31
- Протокольне рішення № 295_25 від 25.06.2025.doc 25.06.2025 14:38
- Протокольне рішення № 295_25 від 25.06.2025.doc.p7s 25.06.2025 14:38
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.06.2025 18:42
Дата розгляду скарги:
19.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
12.06.2025 14:52
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
24.06.2025 13:04
Дата виконання рішення Замовником:
25.06.2025 14:38
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №9808-р/пк-пз від 19.06.2025, скасувати Протокольне рішення №231/25 від 05.06.2025 про відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СМАРТ КЛІМАТ».
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
82a61e4e1c2a4542a38dbbcaa19873ea
Заголовок пункту скарги:
Заголовок
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
16.05.2025 року ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ "УКРЕНЕРГО" (далі-Замовник) опубліковало оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «50730000-1 Послуги з ремонту і технічного обслуговування охолоджувальних установок Послуги з технічного обслуговування систем кондиціювання на об’єктах Південного ТУОМ» з очікуваною вартістю 396 000,00 грн. з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
Для участі в даній закупівлі була подана тендерна пропозиція ТОВ «СМАРТ КЛІМАТ» (далі – Скаржник).
28.05.2025 року відбулося розкриття тендерних пропозицій.
03.04.2025 року Замовник опублікував вимогу про усунення невідповідностей тендерної пропозиції.
05.06.2025 року Замовник опублікував ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ № 231/25 від 05.06.2025 року, відповідно до якого відхилив тендерну пропозицію Скаржника у процедурі відкритих торгів з особливостями UA-2025-05-16-002467-a.
Відхиляючи тендерну пропозицію Скаржника, Замовник зазначає наступне:
Під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СМАРТ КЛІМАТ», код ЄДРПОУ 45250055 було виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією. Замовником 03.06.2025 о 16:18 було розміщено повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель (Протокольне рішення №219/25 від 03.06.2025).
Відповідно до ч. 9 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Станом на 04.06.2025 о 16:18 учасник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції в частині виконання вимог пп.2.6. п.2 Додатку 1 до тендерної документації, а саме:
- у складі тендерної пропозиції учасника відсутня копія дозволу Державної служби України з питань праці та/або копія зареєстрованої в Держпраці декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на виконання робіт підвищеної небезпеки в частині робіт, що виконуються на висоті понад 1,3 метра щодо права надання послуг учасником за місцем виконання робіт підвищеної небезпеки та/або експлуатації (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки на об’єктах замовника, що розташовані за адресами замовника, зазначеними в Додатку 3 до тендерної документації «ОПИС ТА ОСНОВНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ», чинна на дату кінцевого строку подання тендерних пропозицій, зазначену у Розділі IV п.1 тендерної документації, що не відповідає вимогам, зазначеним в пп.2.6. п.2 Додатку 1 тендерної документації.
Тендерна пропозиція Скаржника була відхилена відповідно до підпункту 1 пункту 44 Особливостей.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про відхилення його тендерної пропозиції у процедурі відкритих торгів з особливостями по закупівлі UA-2025-05-16-002467-a.
1. Разом з цим відповідно до пп.2.5. п.2 Додатку 1 тендерної документації вимагалася Копія дозволу Державної служби України з питань праці та/або копія зареєстрованої в Держпраці декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на виконання робіт підвищеної небезпеки в частині робіт, що виконуються на висоті понад 1,3 метра.
На виконання цієї вимоги тендерної документації Скаржник надав ДЕКЛАРАЦІЮ відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, а згодом на вимогу про усунення невідповідностей Декларацію № ЕДК006268/0906-25. У цих Деклараціях чітко заначено, що вони видані на виконання робіт підвищеної небезпеки в частині робіт, що виконуються на висоті понад 1,3 метра. Що повністю відповідає вимогам тендерної документації.
У зазначеному пункті тендерної документації, на який зокрема посилається Замовник, а також в інших вимогах тендерної документації не було встановлено, що копія дозволу Державної служби України з питань праці та/або копія зареєстрованої в Держпраці декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на виконання робіт підвищеної небезпеки в частині робіт, що виконуються на висоті понад 1,3 метра повинна бути видана саме щодо права надання послуг учасником за місцем виконання робіт підвищеної небезпеки та/або експлуатації (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки на об’єктах замовника, що розташовані за адресами замовника, зазначеними в Додатку 3 до тендерної документації «ОПИС ТА ОСНОВНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ».
Таким чином, Замовник взагалі не повинен був публікувати вимогу про усунення невідповідностей стосовно надання копії дозволу Державної служби України з питань праці та/або копія зареєстрованої в Держпраці декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на виконання робіт підвищеної небезпеки в частині робіт, що виконуються на висоті понад 1,3 метра повинна бути видана саме щодо права надання послуг учасником за місцем виконання робіт підвищеної небезпеки та/або експлуатації (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки на об’єктах замовника, що розташовані за адресами замовника, зазначеними в Додатку 3 до тендерної документації «ОПИС ТА ОСНОВНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ». Оскільки надана ДЕКЛАРАЦІЯ відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці повністю відповідала вимогам тендерної документації, а Замовник у своїй вимозі про усунення невідповідностей по суті змінює вимоги тендерної документації і дописує вимоги до змісту декларації/дозволу, які не були встановлені у тендерній документації.
Разом з цим, варто звернути увагу, що у Декларації № ЕДК006268/0906-25 зазначено, що вона видана на всю територію України за місцем виконання робіт/експлуатації, що змінюється. Тобто відповідно до змісту декларації вона фактично автоматично видана і за місцем замовника у даній процедурі закупівлі.
З огляду на це, відхилення Замовником тендерної пропозиції Скаржника з підстав, які вказані в протоколі про відхилення є безпідставним та таким, що не узгоджується і не ґрунтується на умовах тендерної документації.
Незрозуміло, яким вимогам не відповідає тендерна пропозиція Скаржника і на підставі невідповідності яким вимогам Замовник відхилив тендерну пропозицію Скаржника, а також які вимоги тендерної документації не виконав Скаржник. Оскільки тендерна пропозиція повністю відповідає вимогам тендерної документації, в тому числі пп.2.5. п.2 Додатку 1 тендерної документації.
З огляду на вищезазначене, Скаржник повністю виконав вимоги тендерної документації.
Враховуючи викладене, Замовник не довів та документально не підтвердив що тендерна пропозиція Скаржника не відповідає умовам тендерної документації.
З огляду на вищезазначене вбачається, що Замовник неправомірно і безпідставно відхилив тендерну пропозицію Скаржника, чим порушив право Скаржника на об’єктивний розгляд тендерних пропозицій та можливість визнання Скаржника переможцем Процедури закупівлі.
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Відповідно до п. 59 Особливостей скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Відповідно до ст.5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
З огляду на вищевказане, керуючись вимогами Особливостей та Закону, з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок якого порушено права та законні інтереси Скаржника,
Для участі в даній закупівлі була подана тендерна пропозиція ТОВ «СМАРТ КЛІМАТ» (далі – Скаржник).
28.05.2025 року відбулося розкриття тендерних пропозицій.
03.04.2025 року Замовник опублікував вимогу про усунення невідповідностей тендерної пропозиції.
05.06.2025 року Замовник опублікував ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ № 231/25 від 05.06.2025 року, відповідно до якого відхилив тендерну пропозицію Скаржника у процедурі відкритих торгів з особливостями UA-2025-05-16-002467-a.
Відхиляючи тендерну пропозицію Скаржника, Замовник зазначає наступне:
Під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СМАРТ КЛІМАТ», код ЄДРПОУ 45250055 було виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією. Замовником 03.06.2025 о 16:18 було розміщено повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель (Протокольне рішення №219/25 від 03.06.2025).
Відповідно до ч. 9 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Станом на 04.06.2025 о 16:18 учасник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції в частині виконання вимог пп.2.6. п.2 Додатку 1 до тендерної документації, а саме:
- у складі тендерної пропозиції учасника відсутня копія дозволу Державної служби України з питань праці та/або копія зареєстрованої в Держпраці декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на виконання робіт підвищеної небезпеки в частині робіт, що виконуються на висоті понад 1,3 метра щодо права надання послуг учасником за місцем виконання робіт підвищеної небезпеки та/або експлуатації (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки на об’єктах замовника, що розташовані за адресами замовника, зазначеними в Додатку 3 до тендерної документації «ОПИС ТА ОСНОВНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ», чинна на дату кінцевого строку подання тендерних пропозицій, зазначену у Розділі IV п.1 тендерної документації, що не відповідає вимогам, зазначеним в пп.2.6. п.2 Додатку 1 тендерної документації.
Тендерна пропозиція Скаржника була відхилена відповідно до підпункту 1 пункту 44 Особливостей.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про відхилення його тендерної пропозиції у процедурі відкритих торгів з особливостями по закупівлі UA-2025-05-16-002467-a.
1. Разом з цим відповідно до пп.2.5. п.2 Додатку 1 тендерної документації вимагалася Копія дозволу Державної служби України з питань праці та/або копія зареєстрованої в Держпраці декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на виконання робіт підвищеної небезпеки в частині робіт, що виконуються на висоті понад 1,3 метра.
На виконання цієї вимоги тендерної документації Скаржник надав ДЕКЛАРАЦІЮ відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, а згодом на вимогу про усунення невідповідностей Декларацію № ЕДК006268/0906-25. У цих Деклараціях чітко заначено, що вони видані на виконання робіт підвищеної небезпеки в частині робіт, що виконуються на висоті понад 1,3 метра. Що повністю відповідає вимогам тендерної документації.
У зазначеному пункті тендерної документації, на який зокрема посилається Замовник, а також в інших вимогах тендерної документації не було встановлено, що копія дозволу Державної служби України з питань праці та/або копія зареєстрованої в Держпраці декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на виконання робіт підвищеної небезпеки в частині робіт, що виконуються на висоті понад 1,3 метра повинна бути видана саме щодо права надання послуг учасником за місцем виконання робіт підвищеної небезпеки та/або експлуатації (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки на об’єктах замовника, що розташовані за адресами замовника, зазначеними в Додатку 3 до тендерної документації «ОПИС ТА ОСНОВНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ».
Таким чином, Замовник взагалі не повинен був публікувати вимогу про усунення невідповідностей стосовно надання копії дозволу Державної служби України з питань праці та/або копія зареєстрованої в Держпраці декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на виконання робіт підвищеної небезпеки в частині робіт, що виконуються на висоті понад 1,3 метра повинна бути видана саме щодо права надання послуг учасником за місцем виконання робіт підвищеної небезпеки та/або експлуатації (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки на об’єктах замовника, що розташовані за адресами замовника, зазначеними в Додатку 3 до тендерної документації «ОПИС ТА ОСНОВНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ». Оскільки надана ДЕКЛАРАЦІЯ відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці повністю відповідала вимогам тендерної документації, а Замовник у своїй вимозі про усунення невідповідностей по суті змінює вимоги тендерної документації і дописує вимоги до змісту декларації/дозволу, які не були встановлені у тендерній документації.
Разом з цим, варто звернути увагу, що у Декларації № ЕДК006268/0906-25 зазначено, що вона видана на всю територію України за місцем виконання робіт/експлуатації, що змінюється. Тобто відповідно до змісту декларації вона фактично автоматично видана і за місцем замовника у даній процедурі закупівлі.
З огляду на це, відхилення Замовником тендерної пропозиції Скаржника з підстав, які вказані в протоколі про відхилення є безпідставним та таким, що не узгоджується і не ґрунтується на умовах тендерної документації.
Незрозуміло, яким вимогам не відповідає тендерна пропозиція Скаржника і на підставі невідповідності яким вимогам Замовник відхилив тендерну пропозицію Скаржника, а також які вимоги тендерної документації не виконав Скаржник. Оскільки тендерна пропозиція повністю відповідає вимогам тендерної документації, в тому числі пп.2.5. п.2 Додатку 1 тендерної документації.
З огляду на вищезазначене, Скаржник повністю виконав вимоги тендерної документації.
Враховуючи викладене, Замовник не довів та документально не підтвердив що тендерна пропозиція Скаржника не відповідає умовам тендерної документації.
З огляду на вищезазначене вбачається, що Замовник неправомірно і безпідставно відхилив тендерну пропозицію Скаржника, чим порушив право Скаржника на об’єктивний розгляд тендерних пропозицій та можливість визнання Скаржника переможцем Процедури закупівлі.
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Відповідно до п. 59 Особливостей скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Відповідно до ст.5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
З огляду на вищевказане, керуючись вимогами Особливостей та Закону, з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок якого порушено права та законні інтереси Скаржника,
×
-
Назва доказу:
Протокол замовника
-
Повʼязаний документ:
Протокольне рішення № 231_25 від 05.06.2025 Відхилення ТП.docx
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника