-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з управління небезпечними відходами, ДК 021:2015 - 90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами
Тендерна документація розроблена на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». Терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі. Усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції підготовлені безпосередньо учасником, повинні бути складені українською мовою
Завершена
306 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 530.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 530.00 UAH
Період оскарження:
15.05.2025 15:56 - 08.06.2025 00:00
Вимога
Є відповідь
Неправомірне визначення переможця
Номер:
ad1fb14492c3448f9745bfc1fa341edb
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-15-010846-a.b2
Назва:
Неправомірне визначення переможця
Вимога:
Доброго дня! Замовнику щодо вимог Додатку 3 до ТД за пунктами:
5. Надати у складі пропозиції скан-копію ситуативної карти-схеми розташування виробничих площ об’єкта оброблення небезпечних відходів Учасника.
6. Надати у складі пропозиції документальне підтвердження наявності приміщення для розміщення персоналу, що обслуговує об’єкт оброблення небезпечних відходів Учасника.
Вважаємо ці дві вимоги різні.
Учасник на вашу вимогу надав документ за пунктом 5 вимоги додатку 3 до ТД. За пунктом 6 вимога не виконана, адже приміщення для розміщення персоналу як мінімум має адресу - ідентифікацію, інформація про яке відсутнє, і повинно підтверджуватися документом договором оренди, купівлі-продажу тощо.
Також у пропозиції учасника відсутній документ: копія наказу про видачу ліцензії (ліцензії, тощо), що надане суб’єкту господарювання (ФОП, лікарня тощо) на провадження господарської діяльності з медичної практики (п. 10.1). Вважаємо, що учасник не відповідає технічним вимогам.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
23.06.2025 21:29
Вирішення:
Шановний Учасник!
Відповідно до п. 5 та 6 Додатку №3 до тендерної документації, вимагалося Надати у складі пропозиції скан-копію ситуативної карти-схеми розташування виробничих площ об’єкта оброблення небезпечних відходів Учасника та надати у складі пропозиції документальне підтвердження наявності приміщення для розміщення персоналу, що обслуговує об’єкт оброблення небезпечних відходів Учасника.
Учасник ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» надав у складі пропозиції ситуативну карту-схему розташування виробничих площ об’єкта оброблення небезпечних відходів, яка підтверджує наявність приміщень для розміщення персоналу, що обслуговує об’єкт оброблення небезпечних відходів Учасника.
Тендерна документація не містила окремих вимог щодо адреси, ідентифікації, договору купівлі продажу тощо.
Відповідно до п. 10.1 у т.ч. необхідно було надати копію наказу про видачу ліцензії (ліцензії, тощо). У складі пропозиції учасника надано один із документів, які пропонувалось надати для підтвердження права на провадження господарської діяльності з медичної практики, а саме Ліцензію Міністерства охорони здоров’я Серії АЕ №571957.
Статус вимоги:
Не задоволено
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
d4182be83d5a4f3c93ce64591f41da67
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-15-010846-a.c1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Висновок оцін впливу на довкіл.PDF 19.05.2025 13:08
- Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів (1).pdf 19.05.2025 13:08
- Національний класифікатор відходів.doc 19.05.2025 13:08
- ТД медвідходи (1).docx 19.05.2025 13:08
- ЗУ Про ліцензування видів госп діяльності від 02.03.2015 № 222-VIII.pdf 19.05.2025 13:08
- ЗУ ПРО УПРАВЛІННЯ ВІДХОДАМИ.docx 19.05.2025 13:08
- Про оцінку впливу на довкілля _ від 23.05.pdf 19.05.2025 13:08
- Скарга на умови ТД Святошино.docx 19.05.2025 13:08
- ПКМУ 1278.docx 19.05.2025 13:08
- Nakaz-197-vid-22.02.2024.pdf 19.05.2025 13:08
- Наказ МОЗ 1827.pdf 19.05.2025 13:08
- Dodatok-do-nakazu-Eko-Zahyst-Ukrayina-pryhovana-adresa (1).pdf 19.05.2025 13:08
- Скарга на умови ТД Святошино.pdf 19.05.2025 13:08
- ЗУ Про охорону навколишнього п... _ від 25.06.pdf 19.05.2025 13:08
- sign.p7s 19.05.2025 13:11
- рішення від 21.05.2025 № 8077.pdf 21.05.2025 14:16
- інформація про резолютивну частину рішення від 28.05.2025 № 8528.pdf 29.05.2025 10:31
- рішення від 28.05.2025 № 8528.pdf 30.05.2025 17:36
- Пояснення по суті скарги 22.05.2025 12:00
- Тендерна документація 22.05.2025 12:00
- Пояснення по суті скарги.doc 22.05.2025 12:00
- Тендерна документація.doc 22.05.2025 12:00
- Проект договору.doc 22.05.2025 12:00
- Лист виконання рішення 04.06.2025 17:03
Дата прийняття скарги до розгляду:
19.05.2025 16:56
Дата розгляду скарги:
28.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
21.05.2025 14:16
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
30.05.2025 17:37
Дата виконання рішення Замовником:
04.06.2025 17:06
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відповідно до рішення комісії АМКУ з розгляду скарг про прушення законодавства у сфері публічних закуівель від 28.05.2025 №8528-р/пк-пз було внесено зміни до тендерної документації, а саме до Додатку №3 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» та Додатку №4 до тендерної документації «Документальне підтвердження відповідності послуг Учасника екологічним характеристикам»
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
18368abc5cdd4b2a8cdab6ebf2bfcd13
Заголовок пункту скарги:
невідповідність вимог Замовника чинному законодавству
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
1. Відповідно до Додатку № 3 до тендерної документації ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ до предмета закупівлі Послуги з управління небезпечними відходами, ДК 021:2015 - 90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами Інформація про кількісні характеристики предмета закупівлі
№ з/п
Код Коди операцій Найменування групи, підгрупи, виду відходів Одиниця виміру Кількість
1 18 01 01 D10, D13, D15, R1, R12, R13 Гострі інструменти (крім зазначених за кодом 18 01 03) кілограм 10
2 18 01 02 D10, D13, D15, R1, R12, R13 Частини тіла та органи, включаючи посудини з кров’ю та консервовану кров (крім зазначених за кодом 18 01 03) кілограм 10
3 18 01 03* D10, D13, D15 Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції кілограм 5890
4 18 01 04 D10, D13, D15, R1, R12, R13 Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції (наприклад, перев’язувальний матеріал, гіпсові пов’язки, простирадла, одноразовий одяг, підгузки тощо) кілограм 10
5 18 01 06* D10, D13, D15 Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини кілограм 10
6 18 01 07 D10, D13, D15, R1, R12, R13 Хімічні препарати інші, ніж зазначені за кодом 18 01 06 кілограм 10
7 18 01 08* D10, D13, D15 Цитотоксичні та цитостатичні лікарські препарати кілограм 10
8 18 01 09 D10, D13, D15, R1, R12, R13 Лікарські препарати інші, ніж зазначені за кодом 18 01 08 кілограм 50
Обґрунтування
Замовником в колонці 3 вказано Коди операцій D10, D13, D15 R1, R12, R13 Відповідно до Закону України «Про управління відходами» Операції R це операції з відновлення відходами.
Додаток 2 до Закону України від 20 червня 2022 року № 2320-IX ПЕРЕЛІК операцій з відновлення відходів.
R1 Використання переважно як палива чи в інший спосіб для виробництва енергії*
R2 Відновлення/регенерація розчинників
R3 Рециклінг/відновлення органічних речовин, що не використовуються як розчинники, у тому числі компостування та інші процеси біологічної трансформації, а також підготовка до повторного використання, газифікація та піроліз, коли компоненти використовуються як хімікати, та відновлення органічних матеріалів у вигляді засипки
R4 Рециклінг/відновлення металів та їх сполук (включаючи підготовку до повторного використання)
R5 Рециклінг/відновлення інших неорганічних матеріалів (включаючи підготовку до повторного використання, рециклінг неорганічних будівельних матеріалів, відновлення неорганічних матеріалів у вигляді зворотного заповнення та очищення ґрунту, що приводить до відновлення ґрунту)
R6 Регенерація кислот чи основ
R7 Відновлення компонентів, що використовуються для зменшення забруднення
R8 Відновлення компонентів із каталізаторів
R9 Очищення нафтопродуктів чи інші види їх повторного використання
R10 Оброблення ґрунту, що сприяє веденню сільського господарства чи поліпшує стан навколишнього природного середовища
R11 Використання відходів, утворених під час здійснення операцій, визначених у позиціях R1-R10 цього додатка
R12 Попередні операції з відходами для здійснення операцій, визначених у позиціях R1-R11 цього Додатка. Якщо інший код R не підходить, це може включати попередні операції до відновлення, включаючи попереднє оброблення, у тому числі демонтаж, сортування, дроблення, ущільнення, гранулювання, сушіння, подрібнення, кондиціонування, перепакування, відокремлення, змішування або змішування перед подачею на будь-які операції, визначені у позиціях R1- R11 цього додатка
R13 Зберігання відходів перед здійсненням операцій, визначених у позиціях R1-R12 цього додатка (крім операції збирання).
Відповідно до ПКМУ 31.10.2024 № 1827 Про затвердження Державних санітарних норм та правил «Порядок управління медичними відходами, у тому числі вимоги щодо безпечності для здоров’я людини під час утворення, збирання, зберігання, перевезення, оброблення таких відходів»
6. Видалення відходів, шляхом їхнього спалювання в установках спалювання відходів або в установках сумісного спалювання відходів проводиться з дотриманням вимог частини третьої статті 39 Закону України «Про управління відходами», окрім відходів класифікованих за кодом 18 01 02 відповідно до Національного переліку відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2023 року № 1102, з урахуванням додатка 3 до Закону України «Про управління відходами» (далі — Національний перелік відходів).
Видалення відходів за кодом 18 01 02 відповідно до Національного переліку відходів, шляхом їхнього спалювання в установках спалювання відходів або в установках сумісного спалювання відходів проводиться з дотриманням вимог частин першої та другої статті 39 Закону України «Про управління відходами».
Отже, до медичних відходів можуть бути використані операцій з видалення відходів:
D1 Розміщення на поверхні чи в землі, у тому числі захоронення тощо
D2 Оброблення ґрунтом, у тому числі біологічний розклад рідких або мулових відходів у ґрунті тощо
D3 Закачування на глибину, у тому числі закачування відходів відповідної консистенції у свердловини, соляні куполи або природні резервуари тощо
D4 Скидання на поверхню рідких і шламових (мулових) відходів, у тому числі скидання рідких або шламових відходів у котловани, ставки чи відстійники тощо
D5 Захоронення на спеціально обладнаних полігонах, у тому числі захоронення у відокремлених секціях, закритих та ізольованих одна від одної та від навколишнього природного середовища, тощо
D6 Скидання у водойми, крім морів/океанів
D7 Скидання в моря/океани, у тому числі на морське дно
D8 Біологічне оброблення, не зазначене в інших позиціях цього додатка, в результаті якого утворюються кінцеві сполуки чи суміші, що видаляються шляхом здійснення операцій, визначених у позиціях D1-D12 цього додатка
D9 Фізико-хімічне оброблення, не зазначене в інших позиціях цього додатка, в результаті якого утворюються кінцеві сполуки чи суміші, що видаляються шляхом здійснення операцій, визначених у позиціях D1-D12 цього додатка, у тому числі випарювання, висушування, кальцинування тощо
D10 Спалювання на суші
D11 Спалювання в морі (заборонено законодавством Європейського Союзу і міжнародними конвенціями)
D12 Постійне зберігання, у тому числі у спеціальних контейнерах у шахті тощо
D13 Попередні операції з відходами перед операціями з видалення, визначеними у позиціях D1-D12 цього додатка, у тому числі сортування, дроблення, ущільнення, гранулювання, сушіння, подрібнення, кондиціонування або відокремлення
D14 Перепакування перед здійсненням операцій, визначених у позиціях D1-D13 цього додатка
D15 Зберігання перед здійсненням операцій, визначених у позиціях D1-D14 цього додатка
В підтвердження даного факту ТОВ «ЕКО ЗАХИСТ-УКРАЇНА» надає Наказ з додатком про видачу ТОВ «ЕКО ЗАХИСТ-УКРАЇНА» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, в якому наявні операції на управління медичними відходами.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації, а саме наявності операцій R1, R12, R13.
№ з/п
Код Коди операцій Найменування групи, підгрупи, виду відходів Одиниця виміру Кількість
1 18 01 01 D10, D13, D15, R1, R12, R13 Гострі інструменти (крім зазначених за кодом 18 01 03) кілограм 10
2 18 01 02 D10, D13, D15, R1, R12, R13 Частини тіла та органи, включаючи посудини з кров’ю та консервовану кров (крім зазначених за кодом 18 01 03) кілограм 10
3 18 01 03* D10, D13, D15 Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції кілограм 5890
4 18 01 04 D10, D13, D15, R1, R12, R13 Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції (наприклад, перев’язувальний матеріал, гіпсові пов’язки, простирадла, одноразовий одяг, підгузки тощо) кілограм 10
5 18 01 06* D10, D13, D15 Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини кілограм 10
6 18 01 07 D10, D13, D15, R1, R12, R13 Хімічні препарати інші, ніж зазначені за кодом 18 01 06 кілограм 10
7 18 01 08* D10, D13, D15 Цитотоксичні та цитостатичні лікарські препарати кілограм 10
8 18 01 09 D10, D13, D15, R1, R12, R13 Лікарські препарати інші, ніж зазначені за кодом 18 01 08 кілограм 50
Обґрунтування
Замовником в колонці 3 вказано Коди операцій D10, D13, D15 R1, R12, R13 Відповідно до Закону України «Про управління відходами» Операції R це операції з відновлення відходами.
Додаток 2 до Закону України від 20 червня 2022 року № 2320-IX ПЕРЕЛІК операцій з відновлення відходів.
R1 Використання переважно як палива чи в інший спосіб для виробництва енергії*
R2 Відновлення/регенерація розчинників
R3 Рециклінг/відновлення органічних речовин, що не використовуються як розчинники, у тому числі компостування та інші процеси біологічної трансформації, а також підготовка до повторного використання, газифікація та піроліз, коли компоненти використовуються як хімікати, та відновлення органічних матеріалів у вигляді засипки
R4 Рециклінг/відновлення металів та їх сполук (включаючи підготовку до повторного використання)
R5 Рециклінг/відновлення інших неорганічних матеріалів (включаючи підготовку до повторного використання, рециклінг неорганічних будівельних матеріалів, відновлення неорганічних матеріалів у вигляді зворотного заповнення та очищення ґрунту, що приводить до відновлення ґрунту)
R6 Регенерація кислот чи основ
R7 Відновлення компонентів, що використовуються для зменшення забруднення
R8 Відновлення компонентів із каталізаторів
R9 Очищення нафтопродуктів чи інші види їх повторного використання
R10 Оброблення ґрунту, що сприяє веденню сільського господарства чи поліпшує стан навколишнього природного середовища
R11 Використання відходів, утворених під час здійснення операцій, визначених у позиціях R1-R10 цього додатка
R12 Попередні операції з відходами для здійснення операцій, визначених у позиціях R1-R11 цього Додатка. Якщо інший код R не підходить, це може включати попередні операції до відновлення, включаючи попереднє оброблення, у тому числі демонтаж, сортування, дроблення, ущільнення, гранулювання, сушіння, подрібнення, кондиціонування, перепакування, відокремлення, змішування або змішування перед подачею на будь-які операції, визначені у позиціях R1- R11 цього додатка
R13 Зберігання відходів перед здійсненням операцій, визначених у позиціях R1-R12 цього додатка (крім операції збирання).
Відповідно до ПКМУ 31.10.2024 № 1827 Про затвердження Державних санітарних норм та правил «Порядок управління медичними відходами, у тому числі вимоги щодо безпечності для здоров’я людини під час утворення, збирання, зберігання, перевезення, оброблення таких відходів»
6. Видалення відходів, шляхом їхнього спалювання в установках спалювання відходів або в установках сумісного спалювання відходів проводиться з дотриманням вимог частини третьої статті 39 Закону України «Про управління відходами», окрім відходів класифікованих за кодом 18 01 02 відповідно до Національного переліку відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2023 року № 1102, з урахуванням додатка 3 до Закону України «Про управління відходами» (далі — Національний перелік відходів).
Видалення відходів за кодом 18 01 02 відповідно до Національного переліку відходів, шляхом їхнього спалювання в установках спалювання відходів або в установках сумісного спалювання відходів проводиться з дотриманням вимог частин першої та другої статті 39 Закону України «Про управління відходами».
Отже, до медичних відходів можуть бути використані операцій з видалення відходів:
D1 Розміщення на поверхні чи в землі, у тому числі захоронення тощо
D2 Оброблення ґрунтом, у тому числі біологічний розклад рідких або мулових відходів у ґрунті тощо
D3 Закачування на глибину, у тому числі закачування відходів відповідної консистенції у свердловини, соляні куполи або природні резервуари тощо
D4 Скидання на поверхню рідких і шламових (мулових) відходів, у тому числі скидання рідких або шламових відходів у котловани, ставки чи відстійники тощо
D5 Захоронення на спеціально обладнаних полігонах, у тому числі захоронення у відокремлених секціях, закритих та ізольованих одна від одної та від навколишнього природного середовища, тощо
D6 Скидання у водойми, крім морів/океанів
D7 Скидання в моря/океани, у тому числі на морське дно
D8 Біологічне оброблення, не зазначене в інших позиціях цього додатка, в результаті якого утворюються кінцеві сполуки чи суміші, що видаляються шляхом здійснення операцій, визначених у позиціях D1-D12 цього додатка
D9 Фізико-хімічне оброблення, не зазначене в інших позиціях цього додатка, в результаті якого утворюються кінцеві сполуки чи суміші, що видаляються шляхом здійснення операцій, визначених у позиціях D1-D12 цього додатка, у тому числі випарювання, висушування, кальцинування тощо
D10 Спалювання на суші
D11 Спалювання в морі (заборонено законодавством Європейського Союзу і міжнародними конвенціями)
D12 Постійне зберігання, у тому числі у спеціальних контейнерах у шахті тощо
D13 Попередні операції з відходами перед операціями з видалення, визначеними у позиціях D1-D12 цього додатка, у тому числі сортування, дроблення, ущільнення, гранулювання, сушіння, подрібнення, кондиціонування або відокремлення
D14 Перепакування перед здійсненням операцій, визначених у позиціях D1-D13 цього додатка
D15 Зберігання перед здійсненням операцій, визначених у позиціях D1-D14 цього додатка
В підтвердження даного факту ТОВ «ЕКО ЗАХИСТ-УКРАЇНА» надає Наказ з додатком про видачу ТОВ «ЕКО ЗАХИСТ-УКРАЇНА» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, в якому наявні операції на управління медичними відходами.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації, а саме наявності операцій R1, R12, R13.
×
-
Назва доказу:
Додаток до Наказу про видачу ліцензії.
-
Повʼязаний документ:
Dodatok-do-nakazu-Eko-Zahyst-Ukrayina-pryhovana-adresa (1).pdf
-
-
Назва доказу:
Наказ на видачу ліцензії № 197 від 22.02.2022 р.
-
Повʼязаний документ:
Nakaz-197-vid-22.02.2024.pdf
-
-
Назва доказу:
ПКМУ від 05.12.2023 року № 1278 Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами
-
Повʼязаний документ:
ПКМУ 1278.docx
-
-
Назва доказу:
Закон України «Про управління відходами»
-
Повʼязаний документ:
ЗУ ПРО УПРАВЛІННЯ ВІДХОДАМИ.docx
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація Замовника
-
Повʼязаний документ:
ТД медвідходи (1).docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Вимагаємо видалити вище зазначену вимогу з умов тендерної документації та внести відповідні зміни.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
787ae8d6c243452bb6099b428d01bf9a
Заголовок пункту скарги:
Невідповідність вимог Замовника предмету закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до Додатку № 3 до тендерної документації ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ до предмета закупівлі Послуги з управління небезпечними відходами, ДК 021:2015 - 90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами Інформація про кількісні характеристики предмета закупівлі
1.5.2. Копії договорів, що підтверджують право власності на піч та обладнання для переробки люмінесцентних ламп з усіма невід’ємними додатками та актами-приймання передачі.
Обґрунтування
Як вбачається із предмета закупівля Перелік відходів, які охоплює послуга (зазначається код та вид відходів згідно Національного переліку відходів) наявні лише медичні відходи.
Замовник не обґрунтував вимогу щодо наявності в суб’єкта господарювання обладнання для переробки люмінесцентних лам, оскільки предметом закупівлі визначені лише медичні відходи.
1.5.2. Копії договорів, що підтверджують право власності на піч та обладнання для переробки люмінесцентних ламп з усіма невід’ємними додатками та актами-приймання передачі.
Обґрунтування
Як вбачається із предмета закупівля Перелік відходів, які охоплює послуга (зазначається код та вид відходів згідно Національного переліку відходів) наявні лише медичні відходи.
Замовник не обґрунтував вимогу щодо наявності в суб’єкта господарювання обладнання для переробки люмінесцентних лам, оскільки предметом закупівлі визначені лише медичні відходи.
×
-
Назва доказу:
Тендерна документація Замовника
-
Повʼязаний документ:
ТД медвідходи (1).docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Вимагаємо внести зміни в умови тендерної документації шляхом внесення змін в додаток № 3 та вилучення вимоги щодо наявності обладнання для переробки люмінесцентних ламп.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
2defcb1689a84375bf41407446df6e6d
Заголовок пункту скарги:
Невідповідність вимог Замовника чинному законодавству
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до Додатку № 3 до тендерної документації ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ до предмета закупівлі Послуги з управління небезпечними відходами, ДК 021:2015 - 90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами Інформація про кількісні характеристики предмета закупівлі
1.5.3. Копія атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення, включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами» (відповідно до статті 55 Закону України «Про охорону навколишнього середовища»).
Обґрунтування
Чинне законодавство взагалі не визначає такого терміну як «стабільність процесу видалення».
За таких обставин замовник не обґрунтував в встановлення даної дискримінаційної вимоги та вимагання в Учасників надати саме копію атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління з відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ «Про охорону навколишнього середовища»).
За таких обставин участь у процедурі закупівлі зможуть взяти учасники які мають виключно атестат виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ «Про охорону навколишнього середовища»).
В той час як предметом закупівлі не передбачається вилучення з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку).
Разом з тим, чинне законодавство, зокрема ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази), не вимагає наявності в суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами обов’язкових умов наявності атестату виробництва.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «Еко Захист-Україна» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності атестату виробництва, що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника.
Крім цього, атестація виробництва взагалі не є обов’язковою, оскільки Порядок проведення атестації виробництва підприємств, що здійснюють переробку, утилізацію або знищення вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції, затверджений Наказом Держстандарту України 25.09.2000 N 571, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 17 січня 2001 р. за N 33/5224 втратив чинність.
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
1.5.3. Копія атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення, включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами» (відповідно до статті 55 Закону України «Про охорону навколишнього середовища»).
Обґрунтування
Чинне законодавство взагалі не визначає такого терміну як «стабільність процесу видалення».
За таких обставин замовник не обґрунтував в встановлення даної дискримінаційної вимоги та вимагання в Учасників надати саме копію атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління з відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ «Про охорону навколишнього середовища»).
За таких обставин участь у процедурі закупівлі зможуть взяти учасники які мають виключно атестат виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ «Про охорону навколишнього середовища»).
В той час як предметом закупівлі не передбачається вилучення з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку).
Разом з тим, чинне законодавство, зокрема ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази), не вимагає наявності в суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами обов’язкових умов наявності атестату виробництва.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «Еко Захист-Україна» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності атестату виробництва, що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника.
Крім цього, атестація виробництва взагалі не є обов’язковою, оскільки Порядок проведення атестації виробництва підприємств, що здійснюють переробку, утилізацію або знищення вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції, затверджений Наказом Держстандарту України 25.09.2000 N 571, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 17 січня 2001 р. за N 33/5224 втратив чинність.
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
×
-
Назва доказу:
Додаток до Наказу про видачу ліцензії.
-
Повʼязаний документ:
Dodatok-do-nakazu-Eko-Zahyst-Ukrayina-pryhovana-adresa (1).pdf
-
-
Назва доказу:
Наказ на видачу ліцензії № 197 від 22.02.2022 р.
-
Повʼязаний документ:
Nakaz-197-vid-22.02.2024.pdf
-
-
Назва доказу:
Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами
-
Повʼязаний документ:
ЗУ Про ліцензування видів госп діяльності від 02.03.2015 № 222-VIII.pdf
-
-
Назва доказу:
ЗУ «Про управління відходами»
-
Повʼязаний документ:
ЗУ ПРО УПРАВЛІННЯ ВІДХОДАМИ.docx
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація Замовника
-
Повʼязаний документ:
ТД медвідходи (1).docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації. Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі. Вимагаємо видалити вищезазначену вимогу з умов тендерної документації та внести відповідні зміни.
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
3b3fcf4c83c54a9c8fe84c65b2b6d979
Заголовок пункту скарги:
Невідповідність вимог Замовника чинному законодавству
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
4. Відповідно до додатку 4 тендерної документації Документальне підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям
Документальне підтвердження відповідності послуг Учасника екологічним характеристикам
копію висновку з оцінки впливу на довкілля, який підтверджує допустимість провадження Учасником планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами, та містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі,
або
копію висновку державної екологічної експертизи, яким підтверджено, що оцінена діяльність відповідає вимогам Закону України «Про управління відходами» (а саме містить: коди відходів згідно Національного переліку відходів, операції з управління відходами та інше).
Обґрунтування
Висновок з оцінки впливу на довкілля видається одноразово, Закон України «Про управління відходами» був прийнятий 10.06.2022 р. та набрав чинності через 12 місяців з дня його опублікування.
Національний перелік відходів прийнятий постановою Кабінетом Міністрів України №1102 від 20.10.2023 року.
Що стосується вимоги щодо Висновку державної екологічної експертизи, яким підтверджено, що оцінена діяльність відповідає вимогам Закону України «Про управління відходами» (а саме містить: коди відходів згідно Національного переліку відходів, операції з управління відходами та інше). Ми надаємо Висновок державної екологічної експертизи матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище (довкілля) № 7-03/12-20737/10-17 від 24.11.2017 р. на ознайомлення. Слід зазначити, що коли Учасником отримувався Висновок державної екологічної експертизи, Національний перелік відходів та Закон України «Про управління відходами» НЕ ДІЯЛИ, тому коди згідно нацпереліку не могли бути зазначені в екологічний експертизі яка була зроблена Учасником 2017 року.
Також, відповідно до частини 3 статті 17 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», висновки державної екологічної експертизи, одержані до введення в дію цього Закону, зберігають чинність та мають статус висновку з оцінки впливу на довкілля. Даний Закон вступив в силу 23.05.2017 року. Тобто до введення в дію Закону України «Про оцінку впливу на довкілля». З огляду на норму частини 3 статті 17 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» видана Скаржнику еколого-експертна оцінка є ЧИННОЮ. Таким чином, Замовник повинен був передбачити у вимогах тендерної документації можливість надання замість Висновку з оцінки впливу на довкілля, виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України також висновків державної екологічної експертизи, одержаних до введення в дію Закону України «Про оцінку впливу на довкілля».
Крім цього, суб’єкти господарювання, які надають послуги з управління (поводження) небезпечними відходами не повинні мати Висновку з оцінки впливу на довкілля, виданого Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами». Такий обов’язок не встановлений також жодними нормами законодавства, зокрема Законом України «Про управління відходами», Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (які надаються в якості доказів). Зокрема, у п.1 Ліцензійний умов встановлено, що ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (далі – ліцензія), а також визначають вичерпний перелік організаційних, кадрових, технологічних вимог, обов’язкових до виконання під час провадження такої діяльності. Відповідно до п. 6 Ліцензійних умов до заяви про отримання ліцензії або розширення провадження виду господарської діяльності додаються засвідчені підписом здобувача ліцензії (ліцензіата) або іншої уповноваженої особи документи дозвільного характеру за формою згідно з додатком 6. Додатком 6 до Ліцензійних умов передбачено, що Висновок з оцінки впливу на довкілля надається у випадках, визначених Законом України «Про оцінку впливу на довкілля».
Тобто законодавством визначено, що під час проходження процедури ліцензійної перевірки на отримання/розширення ліцензії органу ліцензування Ліцензіат надає Висновок з оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України «Про оцінку впливу на довкілля».
Відповідно до п. 5 Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 31.10.2024 р. № 1827 (додаються в якості доказів): провадження господарської діяльності з видалення та оброблення небезпечних відходів проводиться суб’єктами господарювання у сфері управління відходами, які отримали дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, відповідно до Порядку видачі, відмови у видачі, анулювання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 грудня 2023 року № 1328 (далі — Дозвіл), та ліцензію на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05 грудня 2023 року № 1278 (далі — Ліцензія).
Тобто, діючими нормативними документами, які регламентують діяльність у сфері управління медичними відходами не передбачено надання документу з назвою «Висновок з оцінки впливу на довкілля, виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами»». Нормативні документи, на які посилається Замовник в тендерній документації і які регламентують здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, передбачають наявність лише Дозволу та Ліцензії на управління небезпечними відходами.
Разом з цим у Скаржника наявний Наказ з додатком про видачу ТОВ «ЕКО ЗАХИСТ-УКРАЇНА» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (додається як доказ). Видачою ліцензії Скаржнику орган ліцензування також підтвердив, що наявність еколого-експертної оцінки аналітичного опрацювання матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище від 13.12.2012 року і відсутність Висновку з оцінки впливу на довкілля, виданого Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами» повністю відповідає ліцензійним умовам провадження діяльності у сфері управління небезпечними відходами.
Враховуючи наведене, участь у закупівлі, в супереч вимогам діючого законодавства, зможуть прийняти участь лише ті учасники, які нададуть Висновок з оцінки впливу на довкілля, виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами». копію висновку державної екологічної експертизи, яким підтверджено, що оцінена діяльність відповідає вимогам Закону України «Про управління відходами» (а саме містить: коди відходів згідно Національного переліку відходів, операції з управління відходами та інше).
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників. Аналогічні висновки зокрема містяться в рішенні АМКУ № 13271-р/пк-пз від 05.08.2024.
Вимагаємо зобов’язати Замовника видалити дані пункти з умов тендерної документації, оскільки Замовниками не виконуються рішення Антимонопольного комітету, і вони в іншій редакції вимагають дані вимоги наступного змісту:
«20. Таким чином, на підтвердження відповідності екологічним характеристикам, Учасник надає у складі пропозиції:
1) копію висновку з оцінки впливу на довкілля, який підтверджує допустимість провадження Учасником планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами, містить щодо відходів що є предметом закупівлі: коди та назви (види) відходів згідно Національного переліку відходів; коди операцій з управління (відновлення та/або видалення) відходами відповідно до Закону України «Про управління відходами»
або
копію висновку державної екологічної експертизи, яким підтверджено, що оцінена діяльність відповідає вимогам Закону України «Про управління відходами» (а саме: код відходів, операції з управління відходами та інше)
При цьому, перелік кодів й назв (видів) відходів відповідно до Національного переліку відходів, а також перелік кодів операцій з управління (відновлення та/або видалення) відходами відповідно до Закону України «Про управління відходами», щодо відходів, які є предметом закупівлі й зазначені у Висновку з оцінки впливу на довкілля (Висновку державної екологічної експертизи), повинні відповідати переліку кодів й назв (видів) відходів відповідно до Національного переліку відходів, а також переліку кодів операцій з управління (відновлення та/або видалення) відходами відповідно до Закону України «Про управління відходами», щодо відходів, які є предметом закупівлі, зазначеним у Наказі про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, або Реєстрі ліцензій на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, розміщеному на офіційному веб-сайті Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України за посиланням https://mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly-ta-litsenziyi/, та Дозволі на здійснення операцій з оброблення відходів (у випадку його отримання Учасником).»
Дані порушення зазначені в таких закупівлях:
UA-2025-03-10-008308-a
UA-2025-03-11-010020-a
Документальне підтвердження відповідності послуг Учасника екологічним характеристикам
копію висновку з оцінки впливу на довкілля, який підтверджує допустимість провадження Учасником планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами, та містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі,
або
копію висновку державної екологічної експертизи, яким підтверджено, що оцінена діяльність відповідає вимогам Закону України «Про управління відходами» (а саме містить: коди відходів згідно Національного переліку відходів, операції з управління відходами та інше).
Обґрунтування
Висновок з оцінки впливу на довкілля видається одноразово, Закон України «Про управління відходами» був прийнятий 10.06.2022 р. та набрав чинності через 12 місяців з дня його опублікування.
Національний перелік відходів прийнятий постановою Кабінетом Міністрів України №1102 від 20.10.2023 року.
Що стосується вимоги щодо Висновку державної екологічної експертизи, яким підтверджено, що оцінена діяльність відповідає вимогам Закону України «Про управління відходами» (а саме містить: коди відходів згідно Національного переліку відходів, операції з управління відходами та інше). Ми надаємо Висновок державної екологічної експертизи матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище (довкілля) № 7-03/12-20737/10-17 від 24.11.2017 р. на ознайомлення. Слід зазначити, що коли Учасником отримувався Висновок державної екологічної експертизи, Національний перелік відходів та Закон України «Про управління відходами» НЕ ДІЯЛИ, тому коди згідно нацпереліку не могли бути зазначені в екологічний експертизі яка була зроблена Учасником 2017 року.
Також, відповідно до частини 3 статті 17 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», висновки державної екологічної експертизи, одержані до введення в дію цього Закону, зберігають чинність та мають статус висновку з оцінки впливу на довкілля. Даний Закон вступив в силу 23.05.2017 року. Тобто до введення в дію Закону України «Про оцінку впливу на довкілля». З огляду на норму частини 3 статті 17 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» видана Скаржнику еколого-експертна оцінка є ЧИННОЮ. Таким чином, Замовник повинен був передбачити у вимогах тендерної документації можливість надання замість Висновку з оцінки впливу на довкілля, виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України також висновків державної екологічної експертизи, одержаних до введення в дію Закону України «Про оцінку впливу на довкілля».
Крім цього, суб’єкти господарювання, які надають послуги з управління (поводження) небезпечними відходами не повинні мати Висновку з оцінки впливу на довкілля, виданого Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами». Такий обов’язок не встановлений також жодними нормами законодавства, зокрема Законом України «Про управління відходами», Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (які надаються в якості доказів). Зокрема, у п.1 Ліцензійний умов встановлено, що ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (далі – ліцензія), а також визначають вичерпний перелік організаційних, кадрових, технологічних вимог, обов’язкових до виконання під час провадження такої діяльності. Відповідно до п. 6 Ліцензійних умов до заяви про отримання ліцензії або розширення провадження виду господарської діяльності додаються засвідчені підписом здобувача ліцензії (ліцензіата) або іншої уповноваженої особи документи дозвільного характеру за формою згідно з додатком 6. Додатком 6 до Ліцензійних умов передбачено, що Висновок з оцінки впливу на довкілля надається у випадках, визначених Законом України «Про оцінку впливу на довкілля».
Тобто законодавством визначено, що під час проходження процедури ліцензійної перевірки на отримання/розширення ліцензії органу ліцензування Ліцензіат надає Висновок з оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України «Про оцінку впливу на довкілля».
Відповідно до п. 5 Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 31.10.2024 р. № 1827 (додаються в якості доказів): провадження господарської діяльності з видалення та оброблення небезпечних відходів проводиться суб’єктами господарювання у сфері управління відходами, які отримали дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, відповідно до Порядку видачі, відмови у видачі, анулювання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 грудня 2023 року № 1328 (далі — Дозвіл), та ліцензію на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05 грудня 2023 року № 1278 (далі — Ліцензія).
Тобто, діючими нормативними документами, які регламентують діяльність у сфері управління медичними відходами не передбачено надання документу з назвою «Висновок з оцінки впливу на довкілля, виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами»». Нормативні документи, на які посилається Замовник в тендерній документації і які регламентують здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, передбачають наявність лише Дозволу та Ліцензії на управління небезпечними відходами.
Разом з цим у Скаржника наявний Наказ з додатком про видачу ТОВ «ЕКО ЗАХИСТ-УКРАЇНА» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (додається як доказ). Видачою ліцензії Скаржнику орган ліцензування також підтвердив, що наявність еколого-експертної оцінки аналітичного опрацювання матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище від 13.12.2012 року і відсутність Висновку з оцінки впливу на довкілля, виданого Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами» повністю відповідає ліцензійним умовам провадження діяльності у сфері управління небезпечними відходами.
Враховуючи наведене, участь у закупівлі, в супереч вимогам діючого законодавства, зможуть прийняти участь лише ті учасники, які нададуть Висновок з оцінки впливу на довкілля, виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами». копію висновку державної екологічної експертизи, яким підтверджено, що оцінена діяльність відповідає вимогам Закону України «Про управління відходами» (а саме містить: коди відходів згідно Національного переліку відходів, операції з управління відходами та інше).
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників. Аналогічні висновки зокрема містяться в рішенні АМКУ № 13271-р/пк-пз від 05.08.2024.
Вимагаємо зобов’язати Замовника видалити дані пункти з умов тендерної документації, оскільки Замовниками не виконуються рішення Антимонопольного комітету, і вони в іншій редакції вимагають дані вимоги наступного змісту:
«20. Таким чином, на підтвердження відповідності екологічним характеристикам, Учасник надає у складі пропозиції:
1) копію висновку з оцінки впливу на довкілля, який підтверджує допустимість провадження Учасником планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами, містить щодо відходів що є предметом закупівлі: коди та назви (види) відходів згідно Національного переліку відходів; коди операцій з управління (відновлення та/або видалення) відходами відповідно до Закону України «Про управління відходами»
або
копію висновку державної екологічної експертизи, яким підтверджено, що оцінена діяльність відповідає вимогам Закону України «Про управління відходами» (а саме: код відходів, операції з управління відходами та інше)
При цьому, перелік кодів й назв (видів) відходів відповідно до Національного переліку відходів, а також перелік кодів операцій з управління (відновлення та/або видалення) відходами відповідно до Закону України «Про управління відходами», щодо відходів, які є предметом закупівлі й зазначені у Висновку з оцінки впливу на довкілля (Висновку державної екологічної експертизи), повинні відповідати переліку кодів й назв (видів) відходів відповідно до Національного переліку відходів, а також переліку кодів операцій з управління (відновлення та/або видалення) відходами відповідно до Закону України «Про управління відходами», щодо відходів, які є предметом закупівлі, зазначеним у Наказі про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, або Реєстрі ліцензій на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, розміщеному на офіційному веб-сайті Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України за посиланням https://mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly-ta-litsenziyi/, та Дозволі на здійснення операцій з оброблення відходів (у випадку його отримання Учасником).»
Дані порушення зазначені в таких закупівлях:
UA-2025-03-10-008308-a
UA-2025-03-11-010020-a
×
-
Назва доказу:
Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів №2929/24
-
Повʼязаний документ:
Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів (1).pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток до Наказу про видачу ліцензії.
-
Повʼязаний документ:
Dodatok-do-nakazu-Eko-Zahyst-Ukrayina-pryhovana-adresa (1).pdf
-
-
Назва доказу:
Наказ на видачу ліцензії № 197 від 22.02.2022 р.
-
Повʼязаний документ:
Nakaz-197-vid-22.02.2024.pdf
-
-
Назва доказу:
ПКМУ від 05.12.2023 року № 1278 Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами
-
Повʼязаний документ:
ПКМУ 1278.docx
-
-
Назва доказу:
Наказ Міністерства охорони здоров’я України від 31.10.2024 р. № 1827
-
Повʼязаний документ:
Наказ МОЗ 1827.pdf
-
-
Назва доказу:
Закон України Про ліцензування видів господарської діяльності від 02.03.2015 № 222-VIII
-
Повʼязаний документ:
ЗУ Про ліцензування видів госп діяльності від 02.03.2015 № 222-VIII.pdf
-
-
Назва доказу:
Закон України «Про оцінку впливу на довкілля».
-
Повʼязаний документ:
Про оцінку впливу на довкілля _ від 23.05.pdf
-
-
Назва доказу:
Висновок з оцінки впливу на довкілля № 7-03/12-20737/10-17 від 24.11.2017 р.
-
Повʼязаний документ:
Висновок оцін впливу на довкіл.PDF
-
-
Назва доказу:
Національний класифікатор/перелік відходів
-
Повʼязаний документ:
Національний класифікатор відходів.doc
-
-
Назва доказу:
Закон України «Про управління відходами»
-
Повʼязаний документ:
ЗУ ПРО УПРАВЛІННЯ ВІДХОДАМИ.docx
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація Замовника
-
Повʼязаний документ:
ТД медвідходи (1).docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Враховуючи вищевикладене, вважаємо за доцільне внести зміни до тендерної документації, та видалити вимоги, що стосуються надання копію висновку з оцінки впливу на довкілля, який підтверджує допустимість провадження Учасником планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами, та містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі, або копію висновку державної екологічної експертизи, яким підтверджено, що оцінена діяльність відповідає вимогам Закону України «Про управління відходами» (а саме містить: коди відходів згідно Національного переліку відходів, операції з управління відходами та інше).