• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з перезарядки картриджів

Завершена

490 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 900.00 UAH
Період оскарження: 15.05.2025 12:55 - 22.05.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

скарга

Номер: b765adca9da14f1bb2616a1317ae5e62
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-15-006047-a.c1
Назва: скарга
Скарга:
Дата розгляду скарги: 12.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.06.2025 16:41
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 17.06.2025 15:36
Дата виконання рішення Замовником: 18.06.2025 12:29
Коментар замовника щодо усунення порушень: Уповноваженою особою ДПС рішення Комісії АМКУ виконано.
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "В.М.", Лазебник Вікторія Вікторівна 380503889817 Tender@vm.ua http://vm.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: ab9b654cbe184368899a1c4013d12024
Заголовок пункту скарги: неправомірне відхилення
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: 26.05.2025р пропозиція Скаржника потрапила на кваліфікацію, однак Замовник, Протокольним рішенням № 137 від 29.05.2025р (файл «Протокол УО ДПС») (надалі – Протокол), вирішив відхилити пропозицію Учасника ТОВ «В.М.». Скаржник не погоджується з прийнятими Замовником рішенням про відхилення пропозиції Учасника ТОВ «В.М.», вважає, що воно незаконне, неправомірне, порушує права, інтереси учасників а також положення Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року, Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» №1178 від 12.10.2022 року внаслідок дискримінації та не забезпечення об'єктивного і неупередженого визначення переможця процедури закупівлі (ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року, Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» №1178 від 12.10.2022 року), виходячи з наступних підстав:
26.05.2025р пропозиція Скаржника потрапила на кваліфікацію, Замовником розпочато детальний розгляд. 28.05.2025р Замовником опубліковано повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей: «1. Перелік виявлених невідповідностей: 1.1. Товариством з обмеженою відповідальністю «В.М.» надано банківську гарантію від 21.05.2025 № Г/2025/1691-01 (забезпечення тендерної пропозиції), у якій всупереч вимогам тендерної документації не вказано, що вона, серед іншого, є безумовною. 2. Посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності: 2.1. Пункт 2 Розділу ІІІ тендерної документації. 3. Перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: 3.1. Учасник має оновити надану банківську гарантію, вказавши, що вона є, у тому числі, безумовною (наприклад, шляхом оформлення відповідної додаткової угоди до такої банківської гарантії).
Кінцева дата та час усунення невідповідностей: 29-05-25, 15:39:09.»
29.05.2025р шляхом завантаження документів , Скаржником надано Додаткову угоду до банківської гарантії №1 Г.2025.1691-01 від 28.05.2025р., де чітко вказано, що банківська гарантія є безумовною. Отже, Скаржником виконано вимоги Замовника, стосовно виправлень тендерної пропозиції.
Проте, пропозиція Скаржника була відхилена, оскільки: «Під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «В.М.» встановлено, що копія договору, укладеного між ТОВ «В.М.» та банком, який надав банківську гарантію, не була завантажена учасником у складі тендерної пропозиції, що суперечить вимогам пункту 2 розділу III тендерної документації…».
Повідомляємо, що Скаржник не погоджується із рішенням Замовника, адже воно суперечить нормам чинного законодавства у сфері здійснення публічних закупівель, а саме – Замовником допущено грубу помилку під час публікації повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.
Згідно п.43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Отже, замовник не може дати учаснику 24 години на виправлення коли:
• відсутнє забезпечення тендерної пропозиції;
• відсутні документи в розділі технічних та якісних характеристиках предмета закупівлі, якщо такі вимагались;
• якщо виправлення в технічній специфікації призведе до зміни предмета закупівлі, найменування товару, марки, моделі тощо.
Зазначаємо, що копія договору, укладеного між ТОВ «В.М.» та банком, який надав банківську гарантію – це невідповідність у тендерній документації, яка підлягає виправленню. Даний договір жодним чином не стосується Замовника і несе лише інформативний характер щодо відносин Скаржника і банку. А сама Банківська гарантія надана Скаржником та свідчить про повне забезпечення тендерної пропозиції.
Відсутність документів, на які не можна надавати 24 години, з огляду на практику АМКУ:
АМКУ у своїй узагальненій практиці відзначив, що замовник не може надати 24 години в разі виявлення невідповідності в таких документах (або, відповідно, відсутності таких документів):
— щодо надання та/або заповнення форм «тендерна пропозиція», «цінова пропозиція», «технічна специфікація» тощо з інформацією про назву предмета закупівлі, його кількість, виробника, країни походження тощо. Приклади рішень Комісії: № 17669-р/пк-пз (UA-2024-10-02-002215-a); № 17447-р/пк-пз (UA-2024-09-13-010229-a); № 13077-р/пк-пз (UA-2024-06-21-002905-a); № 12782-р/пк-пз (UA-2024-07-01-005578-a);
— щодо надання та/або оформлення кошторисної документації (відсутність документів; помилки в розрахунках; надання кошторисної документації в іншому форматі; відсутність підписів інженера-кошторисника тощо). Приклади рішень Комісії: № 14656-р/пк-пз (UA-2024-06-10-011735-a); № 16260-р/пк-пз (UA-2024-07-26-008796-a); № 15093-р/пк-пз (UA-2024-06-06003259-a); № 13733-р/пк-пз від 30.08.2023 (UA-2023-07-27-009979-a);
— щодо надання документів на підтвердження технічних, якісних, кількісних характеристик предмета закупівлі (відсутність документів; надання документів інших, ніж вимагались тендерною документацією; надання документів, якими не підтверджена вся інформація про необхідні характеристики предмета закупівлі, тощо). Приклади рішень Комісії: № 17719-р/пк-пз (UA-2024-09-11-013627-a); № 13379-р/пк-пз (UA-2024-07-10-004914-a); № 14677-р/пк-пз (UA-2024-07-05-006418-a); № 16630-р/пк-пз (UA-2024-09-11-003688-a);
— щодо надання документів, які підтверджують відповідність товару вимогам пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (локалізація виробництва). Приклади рішень Комісії: № 8134-р/пк-пз (UA-2024-03-29-006773-a); № 12325-р/пк-пз (UA-2024-06-24-006339-a); № 17461-р/пк-пз (UA-2024-09-10010427-a).
Щодо відсутності документа фіксуємо: замовник не надає 24 години в разі відсутності (або невідповідності) документів, які стосуються безпосередньо предмета закупівлі, його технічних, якісних та кількісних характеристик або не надано забезпечення, як того вимагала ТД. Відсутність інших документів у тендерній пропозиції учасника процедури може підлягати виправленню.
У випадку відхилення учасника з підстав, які передбачені Особливостями, як такі що підлягають виправленню, однак замовником не було надано можливості реалізувати таке право, учасник має беззаперечне право звертатися до органу оскарження.
Рішенням Колегії антимонопольного комітету № 11974 по закупівлі UA-2023-07-05-013258-a, було встановлено факт порушення законодавства замовником при відхиленні пропозиції учасника, та вказано що права та законні інтереси скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення пропозиції скаржника.
Враховуючи викладене, Замовник, не виявивши наведені невідповідності та не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника