-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт приміщень 2, 3 та 4-го поверхів адміністративної будівлі Аварійно-рятувального загону спеціального призначення ГУ ДСНС України у Київській області за адресою: м. Біла Церква, вул. Максима Глазкова, 3 (ДК 021:2015 45450000-6 Інші завершальні роботи)
Торги не відбулися
6 274 206.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 31 371.03 UAH
мін. крок: 0.5% або 31 371.03 UAH
Період оскарження:
15.05.2025 10:45 - 27.05.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
скарга на умови тендерної документації
Номер:
7775d0ea6cd449c0b07fcf104a990ab3
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-15-002875-a.a1
Назва:
скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Заперечення на умови Тендерної документації в частині фінансової звітності
Пов'язані документи:
Учасник
- Виписка ЄДРПОУ.pdf 25.05.2025 17:56
- Скарга_ТЕП_Кепітал_умови_тд_UA-2025-05-15-002875-a.docx 25.05.2025 17:56
- Скарга_ТЕП_Кепітал_умови_тд_UA-2025-05-15-002875-a.docx.p7s 25.05.2025 17:56
- Тендерна_документація (UA-2025-05-15-002875-a).zip 25.05.2025 17:56
- sign.p7s 25.05.2025 17:56
- Рішення від 27.05.2025 № 8412.pdf 27.05.2025 17:40
- Інформація про резолютивну частину рішення від 03.06.2025 № 8867.pdf 04.06.2025 12:34
- Рішення від 03.06.2025 № 8867.pdf 05.06.2025 15:48
- Пояснення.pdf 29.05.2025 16:37
- Пояснення.docx 29.05.2025 16:37
Дата прийняття скарги до розгляду:
25.05.2025 19:44
Дата розгляду скарги:
03.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
27.05.2025 17:40
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
05.06.2025 15:49
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
b3f6b056e5c141a2ab252b20f12bb4ec
Заголовок пункту скарги:
Заперечення на умови Тендерної документації в частині фінансової звітності
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
АВАРІЙНО-РЯТУВАЛЬНИЙ ЗАГІН СПЕЦІАЛЬНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ З НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ У КИЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (надалі за текстом Замовник) оприлюднило закупівлю (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-05-15-002875-a) щодо проведення відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: Капітальний ремонт приміщень 2, 3 та 4-го поверхів адміністративної будівлі Аварійно-рятувального загону спеціального призначення ГУ ДСНС України у Київській області за адресою: м. Біла Церква, вул. Максима Глазкова, 3 (ДК 021:2015 45450000-6 Інші завершальні роботи).
Вважаємо, що деякі умови тендерної документації не відповідають чинному законодавству і є дискримінаційними до Скаржника, як для потенційного учасника процедури закупівлі, який має досвід здійсненні робіт відповідними предмету закупівлі.
1. Заперечення на умови Тендерної документації в частині фінансової звітності:
1.1. Умови Тендерної документації
Пунктом 4 Додатку 1.2. до Тендерної документації «Кваліфікаційні критерії до учасника відповідно до статті 16 Закону та спосіб їх документального підтвердження.» визначено: Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Фінансова звітність суб’єкта господарювання, складена відповідно до законодавства за 2024 року. Надана фінансова звітність повинна підтвердити обсяг річного доходу у розмірі не меншому, ніж 3 000 000 грн.
1.2.Дискримінаційність
Скаржник (ТОВ «ТЕП КЕПІТАЛ») було засновано в 27.03.2025 тому фізично не має можливості надати підтвердити наявність фінансової спроможності протягом 2024 року Фінансовою звітністю суб’єкта господарювання, складена відповідно до законодавства за 2024 року.
Умовами Тендерної документації встановлено, що Фінансова спроможність учасника закупівлі відповідає критерію, за умови, надання фінансової звітності суб’єкта господарювання, яка складена відповідно до законодавства за 2024 року. Надана фінансова звітність повинна підтвердити обсяг річного доходу у розмірі не меншому, ніж 3 000 000 грн
Зважаючи на період створення Скаржник не має можливості надати фінансову звітність за 2024 рік.
Відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
У разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник має врахувати, що не всі суб’єкти господарювання мають можливість подати звіт про фінансові результати за 2024 рік та відповідно передбачити це в тендерній документації.
Так, новоутворені підприємства подають фінансову звітність за період, що обліковується з дня їх реєстрації відповідно до вимог законодавства.
Оскільки відповідно до Податкового кодексу період для подання фінансової звітності ще не настав, Скаржник просить змінити вимогу тендерної документації у наступній редакції:
У разі, якщо учасник торгів є юридична чи фізична особа, яка відповідно до норм чинного законодавства не складає документи, зазначені у цьому підпункті, або якщо на момент подачі тендерної пропозиції не настав період подання фінансової звітності для новостворених підприємств, такий учасник подає у складі пропозиції копії тих документів, які є документами фінансової звітності для нього, а також Учасник має надати у складі своєї тендерної пропозиції лист із відповідними поясненнями, обґрунтованими належними посиланнями на відповідні нормативно-правові акти.
Таким чином вищезазначені умови Документації (в частині Фінансова звітність суб’єкта господарювання, складена відповідно до законодавства за 2024 року. Надана фінансова звітність повинна підтвердити обсяг річного доходу у розмірі не меншому, ніж 3 000 000 грн.) не узгоджуються з вимогами Закону в цій частині.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Зважаючи на зазначене участь в процедурі закупівлі зможуть прийняти лише учасники, які підтвердять наявність фінансової спроможності за 2024 рік, що є дискримінаційним для учасників і, зокрема, Скаржника.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз'яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до Документації з метою усунення порушень, викладених в скарзі.
Замовником було порушено принципи здійснення закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель чим порушено права та інтереси Скаржника .
Порушення прав та інтересів Скаржника також полягає в тому, що за умови дотримання вимог чинного законодавства Замовником, він матиме змогу прийняти участь в процедурі закупівлі, та у випадку визнання переможцем процедури закупівлі, Замовник повинен буде укласти договір про закупівлю, за результатами виконання якого Скаржник матиме змогу отримати дохід та виконати свої зобов’язання за договором.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", -
Вважаємо, що деякі умови тендерної документації не відповідають чинному законодавству і є дискримінаційними до Скаржника, як для потенційного учасника процедури закупівлі, який має досвід здійсненні робіт відповідними предмету закупівлі.
1. Заперечення на умови Тендерної документації в частині фінансової звітності:
1.1. Умови Тендерної документації
Пунктом 4 Додатку 1.2. до Тендерної документації «Кваліфікаційні критерії до учасника відповідно до статті 16 Закону та спосіб їх документального підтвердження.» визначено: Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Фінансова звітність суб’єкта господарювання, складена відповідно до законодавства за 2024 року. Надана фінансова звітність повинна підтвердити обсяг річного доходу у розмірі не меншому, ніж 3 000 000 грн.
1.2.Дискримінаційність
Скаржник (ТОВ «ТЕП КЕПІТАЛ») було засновано в 27.03.2025 тому фізично не має можливості надати підтвердити наявність фінансової спроможності протягом 2024 року Фінансовою звітністю суб’єкта господарювання, складена відповідно до законодавства за 2024 року.
Умовами Тендерної документації встановлено, що Фінансова спроможність учасника закупівлі відповідає критерію, за умови, надання фінансової звітності суб’єкта господарювання, яка складена відповідно до законодавства за 2024 року. Надана фінансова звітність повинна підтвердити обсяг річного доходу у розмірі не меншому, ніж 3 000 000 грн
Зважаючи на період створення Скаржник не має можливості надати фінансову звітність за 2024 рік.
Відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
У разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник має врахувати, що не всі суб’єкти господарювання мають можливість подати звіт про фінансові результати за 2024 рік та відповідно передбачити це в тендерній документації.
Так, новоутворені підприємства подають фінансову звітність за період, що обліковується з дня їх реєстрації відповідно до вимог законодавства.
Оскільки відповідно до Податкового кодексу період для подання фінансової звітності ще не настав, Скаржник просить змінити вимогу тендерної документації у наступній редакції:
У разі, якщо учасник торгів є юридична чи фізична особа, яка відповідно до норм чинного законодавства не складає документи, зазначені у цьому підпункті, або якщо на момент подачі тендерної пропозиції не настав період подання фінансової звітності для новостворених підприємств, такий учасник подає у складі пропозиції копії тих документів, які є документами фінансової звітності для нього, а також Учасник має надати у складі своєї тендерної пропозиції лист із відповідними поясненнями, обґрунтованими належними посиланнями на відповідні нормативно-правові акти.
Таким чином вищезазначені умови Документації (в частині Фінансова звітність суб’єкта господарювання, складена відповідно до законодавства за 2024 року. Надана фінансова звітність повинна підтвердити обсяг річного доходу у розмірі не меншому, ніж 3 000 000 грн.) не узгоджуються з вимогами Закону в цій частині.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Зважаючи на зазначене участь в процедурі закупівлі зможуть прийняти лише учасники, які підтвердять наявність фінансової спроможності за 2024 рік, що є дискримінаційним для учасників і, зокрема, Скаржника.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз'яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до Документації з метою усунення порушень, викладених в скарзі.
Замовником було порушено принципи здійснення закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель чим порушено права та інтереси Скаржника .
Порушення прав та інтересів Скаржника також полягає в тому, що за умови дотримання вимог чинного законодавства Замовником, він матиме змогу прийняти участь в процедурі закупівлі, та у випадку визнання переможцем процедури закупівлі, Замовник повинен буде укласти договір про закупівлю, за результатами виконання якого Скаржник матиме змогу отримати дохід та виконати свої зобов’язання за договором.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", -
×
-
Назва доказу:
дискримінаційні вимоги для новоствореного тов
-
Повʼязаний документ:
Тендерна_документація (UA-2025-05-15-002875-a).zip
-
-
Назва доказу:
документ на підтвердження дати створення тов
-
Повʼязаний документ:
Виписка ЄДРПОУ.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
ПРОШУ: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду по суті. 2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Комунальне некомерційне підприємство АВАРІЙНО-РЯТУВАЛЬНИЙ ЗАГІН СПЕЦІАЛЬНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ З НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ У КИЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ внести зміни до тендерної документації на проведення відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: «Капітальний ремонт приміщень 2, 3 та 4-го поверхів адміністративної будівлі Аварійно-рятувального загону спеціального призначення ГУ ДСНС України у Київській області за адресою: м. Біла Церква, вул. Максима Глазкова, 3 (ДК 021:2015 45450000-6 Інші завершальні роботи)». (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-05-15-002875-a). Додатки: - Тендерна документація з додатками;