-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Фарба
Детальна інформація стосовно предмету закупівлі та інших вимог зазначено в тендерній документації, яка додається до закупівлі
Завершена
180 846.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 904.23 UAH
мін. крок: 0.5% або 904.23 UAH
Період оскарження:
14.05.2025 18:00 - 19.05.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на рішення Замовника про відхилення пропозиції Скаржника
Номер:
4ac2f0d150f94fa2a6d418c72ef64b31
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-14-013782-a.b1
Назва:
СКАРГА на рішення Замовника про відхилення пропозиції Скаржника
Скарга:
ідділом освіти Пірнівської сільської ради (далі – Замовник) оголошено проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю «Фарби (ДК 021:2015:44810000-1 Фарби)» (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-05-14-013782-a).
Учасники закупівлі:
1. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПОЛІСАН" (далі - ТОВ "ВП "ПОЛІСАН", Скаржник), ціна пропозиції
180`825.00 гривень з ПДВ, пропозиція відхилена.
Відповідно до ПРОТОКОЛУ №71 від 02 червня 2025 ПРО РОЗГЛЯД ПРОПОЗИЦІЙ НА ЗАКУПІВЛЮ ДК021:2015 44810000-1 — Фарби (далі – Протокол), що розміщений на майданчику 02.06.2025 11:13 (файл «Відхилення UA-2025-05-14-013782-a ТОВ ПОЛІСАН.doc (долучено Замовником)»):
«7. Результат розгляду тендерної пропозиції. відхилення тендерної пропозиції/допущення до аукціону.
Учасник Результат розгляду тендерної пропозиції Учасника
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ПОЛІСАН» Учасник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, а саме не надано:
- протокольне рішення Загальних зборів щодо надання згоди на вчинення значного правочину на особу, яка має право підпису документи тендерної пропозиції та підписання договору за результатом проведення процедури закупівлі;
- лист – згода (для фізичних осіб, фізичних осіб-підприємців та суб‘єктів господарювання) відповідно до додатку 3 тендерної документації на особу, яка підписує документи тендерної пропозиції та на особу, яка підписуватиме договір за результатом проведення процедури закупівлі.
8. Підстави відхилення тендерної пропозиції згідно з підпунктом 1 пунктом 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями), а саме: «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей».
Кінцева дата оскарження рішення Замовника - 08.06.2025 00:00
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника відхилення його пропозиції, вважає таке рішення необґрунтованим, таким, що суперечить вимогам як тендерної документації, так і законодавства з огляду на наступне.
Пов'язані документи:
Учасник
- Витяг ЄДРПОУ 31.03.25.pdf 06.06.2025 18:30
- Повноваження Коваленко директор.pdf 06.06.2025 18:30
- Статут 2023.pdf 06.06.2025 18:30
- Скарга Відділ освіти Пірнівської сільської ради.docx.asice.zip 06.06.2025 18:30
- sign.p7s 06.06.2025 18:32
- рішення від 10.06.2025 № 9165.pdf 10.06.2025 16:50
- інформація про резолютивну частину рішення від 17.06.2025 № 9665.pdf 18.06.2025 12:27
- рішення від 17.06.2025 № 9665.pdf 19.06.2025 17:56
- Пояснення на Скаргу.pdf 12.06.2025 16:22
- Пояснення на Скаргу.docx.xml 12.06.2025 16:22
- Пояснення на Скаргу.docx 12.06.2025 16:22
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.06.2025 18:33
Дата розгляду скарги:
17.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
10.06.2025 16:50
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
19.06.2025 17:56
Дата виконання рішення Замовником:
20.06.2025 15:30
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення АМКУ виконано шляхом скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
2a8d9abfc7eb40259ea717b2f926f695
Заголовок пункту скарги:
І. Щодо ненадання, на думку Замовника - протокольного рішення Загальних зборів щодо надання згоди на вчинення значного правочину на особу, яка має право підпису документи тендерної пропозиції та підписання договору за результатом проведення процедури закупівлі.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Тендерна документація не містила вимоги про надання протокольного рішення Загальних зборів щодо надання згоди на вчинення значного правочину на особу, яка має право підпису документи тендерної пропозиції та підписання договору за результатом проведення процедури закупівлі.
30.05.2025 10:37 Замовником надано вимогу про усунення невідповідностей. У вимозі, серед іншого, вказано:
«…учасником ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ПОЛІСАН» надано статут. Однак, відповідно підпункту 9.2.3 розділу 9 статуту ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ПОЛІСАН» передбачено, що до компетенції загальних зборів учасників Товариства належить рішення про надання згоди на вчинення правочину, якщо вартість майна, робіт або послуг, що є предметом такого правочину, перевищує 50 відсотків вартості чистих активів товариства станом на кінець попереднього кварталу, приймаються виключно загальними зборами учасників. Таким чином, учасник ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ПОЛІСАН» має надати протокольне рішення загальних зборів Товариства про надання згоди на вчинення правочину на особу, яка має право підпису документи тендерної пропозиції та підписання договору за результатом проведення процедури закупівлі».
Скаржником на виконання цієї вимоги Замовника надано:
1. Довідку від 30.05.2025 № 4491-Т (файл «2 Довідка щодо рішення про надання згоди на вчинення правочину.pdf»), де визначено, що:
- ціна договору є значно нижчою від 50% вартості чистих активів Учасника;
- наведено фінансові показники;
- додатково вказано, що повноваження особи, яка уповноважена на подання пропозиції та укладання договору підтверджені належними документами, наданими у складі пропозиції;
- обґрунтовано, що надання протокольне рішення загальних зборів Товариства про надання згоди на вчинення правочину на особу, яка має право підпису документи тендерної пропозиції та підписання договору за результатом проведення процедури закупівлі з огляду на наведене вище не потребується.
2. Додатки до довідки від 30.05.2025 № 4491-Т (файл «2 Довідка щодо рішення про надання згоди на вчинення правочину.pdf»):
- файл «2.1 Статут _ описи.pdf»;
- файл «2.2 Звітність 1 квартал 2025 копія.pdf», що підтверджує вартість чистих активів на кінець попереднього кварталу;
- файл «2.3 Річна звітність 2024 копія.pdf», що підтверджує вартість чистих активів.
Відповідно до ч.2 ст. 44 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» рішення про надання згоди на вчинення правочину, якщо вартість майна, робіт або послуг, що є предметом такого правочину, перевищує 50 відсотків вартості чистих активів товариства відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності, приймаються виключно загальними зборами учасників, якщо інше не передбачено статутом товариства.
Наведена норма закону знайшла своє відображення у відповідних пунктах Статуту Учасника.
Учасником доведено документами, вказаними вище, що правочин, який може бути укладено за результатами закупівлі, не є значним (не перевищує 50 відсотків вартості чистих активів товариства відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності). Відтак відсутня потреба у рішенні Загальних зборів Скаржника про надання згоди на укладання такого правочину.
Відповідно до п. 43. Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Отже, для надання вимоги про усунення невідповідності має бути наявною обов’язкова підстава: наявність в тендерній документації вимоги про надання певної інформації та (або) документу.
Натомість, тендерна документація взагалі не містила такої вимоги як надання протокольного рішення загальних зборів Товариства про надання згоди на вчинення правочину на особу, яка має право підпису документи тендерної пропозиції та підписання договору за результатом проведення процедури закупівлі та (або) перелік випадків, у яких Учасники мають надавати такі документи тощо.
Відповідно до ч.11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Таким чином, виходячи з наведеного в цій частині Скарги:
1.Тендерна документація не містила вимоги про надання протокольного рішення загальних зборів Товариства про надання згоди на вчинення правочину.
2. Вимога про надання такої згоди є безпідставною та незаконною: вартість договору є суттєво меншою від 50% вартості чистих активів Учасника за останній звітній період.
3. Вимога Замовника про усунення невідповідностей в цій частині є неправомірною, оскільки відсутня сама невідповідність.
4. Відхилення пропозиції Скаржника в цій частині є неправомірним.
Відтак Замовником допущено порушення законодавства у сфері публічних закупівель в цій частині та неправомірно відхилено пропозицію Скаржника.
30.05.2025 10:37 Замовником надано вимогу про усунення невідповідностей. У вимозі, серед іншого, вказано:
«…учасником ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ПОЛІСАН» надано статут. Однак, відповідно підпункту 9.2.3 розділу 9 статуту ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ПОЛІСАН» передбачено, що до компетенції загальних зборів учасників Товариства належить рішення про надання згоди на вчинення правочину, якщо вартість майна, робіт або послуг, що є предметом такого правочину, перевищує 50 відсотків вартості чистих активів товариства станом на кінець попереднього кварталу, приймаються виключно загальними зборами учасників. Таким чином, учасник ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ПОЛІСАН» має надати протокольне рішення загальних зборів Товариства про надання згоди на вчинення правочину на особу, яка має право підпису документи тендерної пропозиції та підписання договору за результатом проведення процедури закупівлі».
Скаржником на виконання цієї вимоги Замовника надано:
1. Довідку від 30.05.2025 № 4491-Т (файл «2 Довідка щодо рішення про надання згоди на вчинення правочину.pdf»), де визначено, що:
- ціна договору є значно нижчою від 50% вартості чистих активів Учасника;
- наведено фінансові показники;
- додатково вказано, що повноваження особи, яка уповноважена на подання пропозиції та укладання договору підтверджені належними документами, наданими у складі пропозиції;
- обґрунтовано, що надання протокольне рішення загальних зборів Товариства про надання згоди на вчинення правочину на особу, яка має право підпису документи тендерної пропозиції та підписання договору за результатом проведення процедури закупівлі з огляду на наведене вище не потребується.
2. Додатки до довідки від 30.05.2025 № 4491-Т (файл «2 Довідка щодо рішення про надання згоди на вчинення правочину.pdf»):
- файл «2.1 Статут _ описи.pdf»;
- файл «2.2 Звітність 1 квартал 2025 копія.pdf», що підтверджує вартість чистих активів на кінець попереднього кварталу;
- файл «2.3 Річна звітність 2024 копія.pdf», що підтверджує вартість чистих активів.
Відповідно до ч.2 ст. 44 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» рішення про надання згоди на вчинення правочину, якщо вартість майна, робіт або послуг, що є предметом такого правочину, перевищує 50 відсотків вартості чистих активів товариства відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності, приймаються виключно загальними зборами учасників, якщо інше не передбачено статутом товариства.
Наведена норма закону знайшла своє відображення у відповідних пунктах Статуту Учасника.
Учасником доведено документами, вказаними вище, що правочин, який може бути укладено за результатами закупівлі, не є значним (не перевищує 50 відсотків вартості чистих активів товариства відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності). Відтак відсутня потреба у рішенні Загальних зборів Скаржника про надання згоди на укладання такого правочину.
Відповідно до п. 43. Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Отже, для надання вимоги про усунення невідповідності має бути наявною обов’язкова підстава: наявність в тендерній документації вимоги про надання певної інформації та (або) документу.
Натомість, тендерна документація взагалі не містила такої вимоги як надання протокольного рішення загальних зборів Товариства про надання згоди на вчинення правочину на особу, яка має право підпису документи тендерної пропозиції та підписання договору за результатом проведення процедури закупівлі та (або) перелік випадків, у яких Учасники мають надавати такі документи тощо.
Відповідно до ч.11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Таким чином, виходячи з наведеного в цій частині Скарги:
1.Тендерна документація не містила вимоги про надання протокольного рішення загальних зборів Товариства про надання згоди на вчинення правочину.
2. Вимога про надання такої згоди є безпідставною та незаконною: вартість договору є суттєво меншою від 50% вартості чистих активів Учасника за останній звітній період.
3. Вимога Замовника про усунення невідповідностей в цій частині є неправомірною, оскільки відсутня сама невідповідність.
4. Відхилення пропозиції Скаржника в цій частині є неправомірним.
Відтак Замовником допущено порушення законодавства у сфері публічних закупівель в цій частині та неправомірно відхилено пропозицію Скаржника.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі», пунктами 55-67 Особливостей, іншим законодавством України ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень під час проведення процедури закупівлі UA-2025-05-14-013782-a, що полягає у відхиленні пропозиції ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» (код ЄДРПОУ 32318370 ). 3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» (код ЄДРПОУ 32318370 ) у процедурі закупівлі UA-2025-05-14-013782-a та привести у відповідність законодавству процедуру закупівлі UA-2025-05-14-013782-a.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
8f305ed1880141eb97fa6571208f15ad
Заголовок пункту скарги:
ІІ. Щодо ненадання, на думку Замовника листа-згоди (для фізичних осіб, фізичних осіб-підприємців та суб‘єктів господарювання) відповідно до додатку 3 тендерної документації на особу, яка підписує документи тендерної пропозиції та на особу, яка підписуватиме договір за результатом проведення процедури закупівлі.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до п.1.1. р.ІІІ тендерної документації (далі - ТД)
«Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме:
…
- інших документів та / або інформації визначені тендерною документацією та додатками цієї документації. (ДОДАТОК 2, 3, 6 ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ)»
Таким чином, тендерна документація в цій частині надає Учаснику вибір: надати документи, визначені додатком або інформацію, визначеної тендерною документацією та додатком.
Тендерна документація не містить вимоги надання інформації згідно додатку 3 до тендерної документації саме згідно форми, визначеної цим додатком. Аналогічно, тендерна документація не містить й застереження, що Учасник не має права відступати від такої форми.
Додаток 3 до тендерної документації містить:
Лист-згода
(для фізичних осіб, фізичних осіб-підприємців та суб‘єктів господарювання)
Відповідно до Закону України «Про захист персональних даних» Я__________________________ (прізвище, ім’я, по-батькові) даю згоду на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних, які передбачено Законом України «Про публічні закупівлі», а також згідно з нормами чинного законодавства, моїх персональних даних (у т.ч. паспортні дані, ідентифікаційний код, електронні ідентифікаційні дані: номери телефонів, електронні адреси або інша необхідна інформація, передбачена законодавством), відомостей, які надаю про себе для забезпечення участі у процедурі відкритих торгів, цивільно-правових та господарських відносин.
_____________________ ________________ ____________________
Дата Підпис Прізвище те ініціали
Додаток 3 до тендерної документації, як і інші частини тендерної документації, не містить (і за законодавством України не міг містити) будь-яких вимог щодо обов’язку Учасника надавати таку згоду виключно за такою формою, неможливість відступати від такої згоди тощо.
Скаржником на виконання цієї вимоги тендерної документації надано у складі його тендерної пропозиції лист-згоду суб’єкта персональних даних від 21.05.2025р. (файл «13 Відділ освіти Пірнівської сільської ради перс дані.docx») наступного змісту:
30.05.2025 10:37 Замовником надано вимогу про усунення невідповідностей. У вимозі, серед іншого, вказано:
«…ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ПОЛІСАН» у складі тендерної пропозиції надано лист-згоду суб’єкта персональних даних не за формою, яка викладена в додатку 3 тендерної документації. Таким чином, Учасник ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ПОЛІСАН» повинен надати лист – згода (для фізичних осіб, фізичних осіб-підприємців та суб‘єктів господарювання) відповідно до додатку 3 тендерної документації на особу, яка підписує документи тендерної пропозиції та на особу, яка підписуватиме договір за результатом проведення процедури закупівлі.»
На виконання вимоги в цій частині Скаржником надано письмові пояснення від 30.05.2025р. №4492-Т (файл «3 Щодо вимоги про усунення невідповідності стосовно Додатку 3.pdf») та лист-згоду суб’єкта персональних даних Коваленка В.О. (директор товариства).
Відповідно до ч.1 ст.2 Закону України «Про захист персональних даних» (далі - Закон) згода суб’єкта персональних даних - добровільне волевиявлення фізичної особи (за умови її поінформованості) щодо надання дозволу на обробку її персональних даних відповідно до сформульованої мети їх обробки, висловлене у письмовій формі або у формі, що дає змогу зробити висновок про надання згоди.
Відповідно до ч.3 ст. 6 Закону склад та зміст персональних даних мають бути відповідними, адекватними та ненадмірними стосовно визначеної мети їх обробки.
Вимога надання суб’єктом персональних даних згоди за формою з обсягом доступу до персональних даних, що не відповідає меті суперечить принципу добровільного волевиявлення, не відповідає ознакам відповідності, адекватності та ненадмірності, визначеної ч.3 ст.6 Закону.
Так, додаток 3 до ТД містить вимогу про надання згоду на обробку персональних даних, зокрема, але не обмежуючись, таких як ідентифікаційний код, електронні ідентифікаційні дані: номери телефонів, електронні адреси тощо.
Такі персональні дані (дані фізичної особи) як РНОКПП, електронні ідентифікаційні дані: номери телефонів, електронні адреси – не належить до персональних даних, які відповідають меті згоди: участі у процедурі відкритих торгів, цивільно-правових та господарських відносин.
Учасник є юридичною особою, який має код ЄДРПОУ, власне найменування, адресу, електронну адресу, телефон тощо. Саме ці дані Учасника (юридичної особи) наводяться у тендерній пропозиції, договорі про закупівлю (при акцепті пропозиції), інших документах.
Дані ж фізичної особи (персональні дані), яка уповноважена діяти від імені юридичної особи (Учасника) наводяться лише у виді ПІП, інформація про паспортні дані в довіреності Учасника. При цьому, саме фізичній особі, як суб’єкту персональних даних належить виключно право визначати, в якому обсязі надавати чи не надавати згоду суб’єкта персональних даних, а особисті телефон, електронна пошта та інші дані фізичної особи (крім тих, згода щодо яких надана у складі тендерної пропозиції) будь-яким чином не задіяні у забезпечення участі у процедурі відкритих торгів, цивільно-правових та господарських відносин Учасника: юридичної особи (Скаржника).
Учасник, як і Замовник, не має будь-яких правомірних засобів до спонукання суб’єкта персональних даних надавати згоду на обробку персональних, які виходять за межі мети. Це є базовою правомочністю фізичної особи та власне прямо забороняється Законом України «Про захист персональних даних».
Крім того, навіть якщо на думку Замовника, Учасник мав надавати таку згоду з дотриманням додатку 3 (що, як наведено вище, не вимагалося тендерною документацією), то відповідно до п.2.1. р.V тендерної документації:
«2.1. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Опис та приклади формальних несуттєвих помилок.
Згідно з наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 710 «Про затвердження Переліку формальних помилок» та на виконання пункту 19 частини 2 статті 22 Закону в тендерній документації наведено опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій у наступній редакції:
…
3. Невірна назва документа (документів), що подається учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зміст якого відповідає вимогам, визначеним замовником у тендерній документації.»
При цьому, відповідно до ч.11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Отже, виходячи з наведеного:
1. Тендерна документація не містить вимоги надавати інформацію саме згідно форми додатку 3 до тендерної документації.
2. Тендерна документація не містить вимоги/заборони відступлення від додатку 3.
3. Згода суб’єкта персональних даних у складі тендерної пропозиції Учасника – наявна, повністю відповідає меті, дає можливість Замовнику визначити правомочності уповноваженої особи подавати (підписувати) тендерну пропозицію, укладати договір, тощо та відповідає наявним вимогам тендерної документації.
4. Учасником виконано вимоги тендерної документації Замовника в цій частині в повному обсязі.
5. Вимога Замовника про усунення невідповідностей в цій частині є неправомірною, оскільки відсутня сама невідповідність, суперечить приписам п.43 Особливостей.
6. Відхилення пропозиції Скаржника в цій частині є неправомірним.
Відтак Замовником допущено порушення законодавства у сфері публічних закупівель в цій частині та неправомірно відхилено пропозицію Скаржника.
Кожен з учасників вправі розраховувати на однаковий, неупереджений та об’єктивний підхід до оцінки як його пропозиції, так і пропозиції іншого учасника. Зазначене гарантується ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», яка зобов’язує здійснювати закупівлі, зокрема, з дотриманням принципів,:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Крім того, відповідно до ч. 10 ст.11 Закону України «Про публічні закупівлі» Уповноважена особа забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Проте, відхилення пропозиції Скаржника, що не відповідає вимогам тендерної документації та законодавству призводить до порушення принципів проведення закупівель; порушує право учасника ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» на рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та неупереджений вибір переможця.
До того ж, порушено майнові права суб’єкта оскарження адже позбавлено ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» права на отримання доходу.
«Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме:
…
- інших документів та / або інформації визначені тендерною документацією та додатками цієї документації. (ДОДАТОК 2, 3, 6 ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ)»
Таким чином, тендерна документація в цій частині надає Учаснику вибір: надати документи, визначені додатком або інформацію, визначеної тендерною документацією та додатком.
Тендерна документація не містить вимоги надання інформації згідно додатку 3 до тендерної документації саме згідно форми, визначеної цим додатком. Аналогічно, тендерна документація не містить й застереження, що Учасник не має права відступати від такої форми.
Додаток 3 до тендерної документації містить:
Лист-згода
(для фізичних осіб, фізичних осіб-підприємців та суб‘єктів господарювання)
Відповідно до Закону України «Про захист персональних даних» Я__________________________ (прізвище, ім’я, по-батькові) даю згоду на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних, які передбачено Законом України «Про публічні закупівлі», а також згідно з нормами чинного законодавства, моїх персональних даних (у т.ч. паспортні дані, ідентифікаційний код, електронні ідентифікаційні дані: номери телефонів, електронні адреси або інша необхідна інформація, передбачена законодавством), відомостей, які надаю про себе для забезпечення участі у процедурі відкритих торгів, цивільно-правових та господарських відносин.
_____________________ ________________ ____________________
Дата Підпис Прізвище те ініціали
Додаток 3 до тендерної документації, як і інші частини тендерної документації, не містить (і за законодавством України не міг містити) будь-яких вимог щодо обов’язку Учасника надавати таку згоду виключно за такою формою, неможливість відступати від такої згоди тощо.
Скаржником на виконання цієї вимоги тендерної документації надано у складі його тендерної пропозиції лист-згоду суб’єкта персональних даних від 21.05.2025р. (файл «13 Відділ освіти Пірнівської сільської ради перс дані.docx») наступного змісту:
30.05.2025 10:37 Замовником надано вимогу про усунення невідповідностей. У вимозі, серед іншого, вказано:
«…ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ПОЛІСАН» у складі тендерної пропозиції надано лист-згоду суб’єкта персональних даних не за формою, яка викладена в додатку 3 тендерної документації. Таким чином, Учасник ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ПОЛІСАН» повинен надати лист – згода (для фізичних осіб, фізичних осіб-підприємців та суб‘єктів господарювання) відповідно до додатку 3 тендерної документації на особу, яка підписує документи тендерної пропозиції та на особу, яка підписуватиме договір за результатом проведення процедури закупівлі.»
На виконання вимоги в цій частині Скаржником надано письмові пояснення від 30.05.2025р. №4492-Т (файл «3 Щодо вимоги про усунення невідповідності стосовно Додатку 3.pdf») та лист-згоду суб’єкта персональних даних Коваленка В.О. (директор товариства).
Відповідно до ч.1 ст.2 Закону України «Про захист персональних даних» (далі - Закон) згода суб’єкта персональних даних - добровільне волевиявлення фізичної особи (за умови її поінформованості) щодо надання дозволу на обробку її персональних даних відповідно до сформульованої мети їх обробки, висловлене у письмовій формі або у формі, що дає змогу зробити висновок про надання згоди.
Відповідно до ч.3 ст. 6 Закону склад та зміст персональних даних мають бути відповідними, адекватними та ненадмірними стосовно визначеної мети їх обробки.
Вимога надання суб’єктом персональних даних згоди за формою з обсягом доступу до персональних даних, що не відповідає меті суперечить принципу добровільного волевиявлення, не відповідає ознакам відповідності, адекватності та ненадмірності, визначеної ч.3 ст.6 Закону.
Так, додаток 3 до ТД містить вимогу про надання згоду на обробку персональних даних, зокрема, але не обмежуючись, таких як ідентифікаційний код, електронні ідентифікаційні дані: номери телефонів, електронні адреси тощо.
Такі персональні дані (дані фізичної особи) як РНОКПП, електронні ідентифікаційні дані: номери телефонів, електронні адреси – не належить до персональних даних, які відповідають меті згоди: участі у процедурі відкритих торгів, цивільно-правових та господарських відносин.
Учасник є юридичною особою, який має код ЄДРПОУ, власне найменування, адресу, електронну адресу, телефон тощо. Саме ці дані Учасника (юридичної особи) наводяться у тендерній пропозиції, договорі про закупівлю (при акцепті пропозиції), інших документах.
Дані ж фізичної особи (персональні дані), яка уповноважена діяти від імені юридичної особи (Учасника) наводяться лише у виді ПІП, інформація про паспортні дані в довіреності Учасника. При цьому, саме фізичній особі, як суб’єкту персональних даних належить виключно право визначати, в якому обсязі надавати чи не надавати згоду суб’єкта персональних даних, а особисті телефон, електронна пошта та інші дані фізичної особи (крім тих, згода щодо яких надана у складі тендерної пропозиції) будь-яким чином не задіяні у забезпечення участі у процедурі відкритих торгів, цивільно-правових та господарських відносин Учасника: юридичної особи (Скаржника).
Учасник, як і Замовник, не має будь-яких правомірних засобів до спонукання суб’єкта персональних даних надавати згоду на обробку персональних, які виходять за межі мети. Це є базовою правомочністю фізичної особи та власне прямо забороняється Законом України «Про захист персональних даних».
Крім того, навіть якщо на думку Замовника, Учасник мав надавати таку згоду з дотриманням додатку 3 (що, як наведено вище, не вимагалося тендерною документацією), то відповідно до п.2.1. р.V тендерної документації:
«2.1. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Опис та приклади формальних несуттєвих помилок.
Згідно з наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 710 «Про затвердження Переліку формальних помилок» та на виконання пункту 19 частини 2 статті 22 Закону в тендерній документації наведено опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій у наступній редакції:
…
3. Невірна назва документа (документів), що подається учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зміст якого відповідає вимогам, визначеним замовником у тендерній документації.»
При цьому, відповідно до ч.11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Отже, виходячи з наведеного:
1. Тендерна документація не містить вимоги надавати інформацію саме згідно форми додатку 3 до тендерної документації.
2. Тендерна документація не містить вимоги/заборони відступлення від додатку 3.
3. Згода суб’єкта персональних даних у складі тендерної пропозиції Учасника – наявна, повністю відповідає меті, дає можливість Замовнику визначити правомочності уповноваженої особи подавати (підписувати) тендерну пропозицію, укладати договір, тощо та відповідає наявним вимогам тендерної документації.
4. Учасником виконано вимоги тендерної документації Замовника в цій частині в повному обсязі.
5. Вимога Замовника про усунення невідповідностей в цій частині є неправомірною, оскільки відсутня сама невідповідність, суперечить приписам п.43 Особливостей.
6. Відхилення пропозиції Скаржника в цій частині є неправомірним.
Відтак Замовником допущено порушення законодавства у сфері публічних закупівель в цій частині та неправомірно відхилено пропозицію Скаржника.
Кожен з учасників вправі розраховувати на однаковий, неупереджений та об’єктивний підхід до оцінки як його пропозиції, так і пропозиції іншого учасника. Зазначене гарантується ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», яка зобов’язує здійснювати закупівлі, зокрема, з дотриманням принципів,:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Крім того, відповідно до ч. 10 ст.11 Закону України «Про публічні закупівлі» Уповноважена особа забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Проте, відхилення пропозиції Скаржника, що не відповідає вимогам тендерної документації та законодавству призводить до порушення принципів проведення закупівель; порушує право учасника ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» на рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та неупереджений вибір переможця.
До того ж, порушено майнові права суб’єкта оскарження адже позбавлено ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» права на отримання доходу.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі», пунктами 55-67 Особливостей, іншим законодавством України ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень під час проведення процедури закупівлі UA-2025-05-14-013782-a, що полягає у відхиленні пропозиції ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» (код ЄДРПОУ 32318370 ). 3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» (код ЄДРПОУ 32318370 ) у процедурі закупівлі UA-2025-05-14-013782-a та привести у відповідність законодавству процедуру закупівлі UA-2025-05-14-013782-a.