-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
С_25Т- 451_24310000-0 - Основні неорганічні хімічні речовини (Гіпохлорит натрію марки А (для басейнів); препарат для зниження рівня РН – мінус; коагулянт рідкий)
Завершена
215 488.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.9% або 2 000.00 UAH
мін. крок: 0.9% або 2 000.00 UAH
Період оскарження:
14.05.2025 15:54 - 19.05.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга на відхилення
Номер:
30b04c6e4fd7458fba87c5e9acd62206
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-14-011554-a.b1
Назва:
Скарга на відхилення
Скарга:
Скарга на незаконні рішення, дії та бездіяльність Замовника в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування від 12 жовтня 2022 р. № 1178 зі змінами
Акціонерне товариство «Укргазвидобування» 14 травня 2025 року опублікував оголошення (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-05-14-011554-a) щодо проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю «С_25Т- 451_24310000-0 - Основні неорганічні хімічні речовини (Гіпохлорит натрію марки А (для басейнів); препарат для зниження рівня РН – мінус; коагулянт рідкий)».
Очікувана вартість закупівлі становить 215 488,00 грн. з ПДВ.
Для участі в даній закупівлі свої тендерні пропозиції подали два учасники:
• ФОП Шишло Анатолій Миколайович (далі – Скаржник);
• ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "НАУКОВО-ВИРОБНИЧА ФІРМА СВК"
Протоколом уповноваженої особи Замовника від 25.06.2025 відхилено тендерну пропозицію Скаржника.
Скаржник вважає, що зазначене рішення Замовника, яке прийнято після оцінки тендерних пропозицій учасників, призвело до порушення норм законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, визначений абзацом 3 пункту 59 Особливостей (протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю), звертаємось до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель зі скаргою.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 29.06.2025 22:23
- Скарга 29.06.2025 22:23
- Скарга 29.06.2025 22:23
- Скарга_Validation_Report 29.06.2025 22:23
- sign.p7s 29.06.2025 22:28
- Про виконання листа скан 12.07.2025 15:59
- Лист_згода з проєктом договору. 12.07.2025 15:59
- Скріни пошта 12.07.2025 15:59
- Про виконання листа 12.07.2025 15:59
- Щодо укладення договору 12.07.2025 15:59
- рішення від 01.07.2025 № 10350.pdf 01.07.2025 17:21
- Інформація про перенесення дати розгляду скарги та надання інформації від 09.07.2025 № 1543.pdf 10.07.2025 12:33
- Інформація про резолютивну частину рішення від 16.07.2025 № 11153.pdf 17.07.2025 16:36
- рішення від 16.07.2025 № 11153.pdf 21.07.2025 17:45
- Пояснення по суті скарги UA-2025-05-14-011554-a.b1.docx 03.07.2025 16:09
- Пояснення по суті скарги UA-2025-05-14-011554-a.b1.pdf 03.07.2025 16:11
- Лист Учаснику щодо приведення Специфікації у відповідність.pdf 03.07.2025 16:11
- Відповідь на лист №20-2911-1543-пз.docx 11.07.2025 23:08
- Лист№325 від 19.06.2025 від ФОП Шишло.pdf 11.07.2025 23:08
- Відповідь на лист №20-2911-1543-пз.pdf 11.07.2025 23:08
Дата прийняття скарги до розгляду:
29.06.2025 22:38
Дата розгляду скарги:
09.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
01.07.2025 17:21
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
21.07.2025 17:45
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
95314ba66475473f82c4b3de995cf888
Заголовок пункту скарги:
Не правомірне відхилення
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
1. Підставою для відхилення Замовник зазначив:
«Відповідно до вимог тендерної документації додатку №2 учасник-переможець повинен завантажити документи, що вимагаються Замовником відповідно до вимог пункту 47 Особливостей та інші документи. 10.06.2025р. Учасником-переможцем було завантажено перелік документів, які подаються переможцем процедури закупівлі, в тому числі Специфікація вих.№ №318 від 09.06.2025р. з детальним розрахунком ціни тендерної пропозиції товару, що була запропонована учасником в результаті проведення процедури закупівлі (електронного аукціону у разі його застосування) за наведеною формою та з урахуванням роз’яснень, наведених в п. 3 розділу VI до тендерної документації. У вищевказаній Специфікації була зазначена ціна за одиницю товару без ПДВ, загальна вартість без ПДВ- 184 200,00грн, ПДВ-0,00 грн. та загальна вартість тендерної пропозиції
184 200,00 грн. з ПДВ., що не відповідає вимогам тендерної документації, а саме:
п.3 Розділу VІ. Додаткова інформація. Роз’яснення щодо участі Учасників-резидентів неплатників ПДВ, де умовами визначено: у разі, якщо очікувана вартість закупівлі зазначена з урахуванням ПДВ, для участі у процедурі закупівлі учасник – неплатник ПДВ повинен привести свою цінову пропозицію до рівних умов з іншими учасниками процедури закупівлі – платниками ПДВ, а саме: ціна тендерної пропозиції повинна бути з урахуванням ПДВ (20%). У зв’язку з вищевказаним, ціна, що зазначається учасником в електронній системі закупівель для таких учасників повинна включати в себе як базову ціну тендерної пропозиції (без урахування ПДВ) так і вартість з ПДВ (20%).
1. При поданні тендерної пропозиції, учасник зазначає ціну тендерної пропозиції в електронній системі закупівель з урахуванням ПДВ і саме від цієї ціни учасник буде робити крок пониження ціни під час електронного аукціону.
2. Ціною договору про закупівлю вважається ціна тендерної пропозиції учасника без ПДВ.
Учаснику-переможцю на електронну адресу з боку АТ «Укргазвидобування» було направлене повідомлення щодо приведення Специфікації у відповідність до умов тендерної документації для подальшого коректного укладання договору.
19.06.2025р. на ел. адресу АТ «Укргазвидобування» надійшов лист вих. №325 від ФОП Шишло Анатолій Миколайович «щодо укладання договору» з проханням укласти договір відповідно до ч.4 с.41 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.18 Особливостей, в якому чітко зазначив, що переможець є платником податку єдиного податку за ставкою 5% та не є платником ПДВ.
24.06.2025р. на електронну. адресу ФОП Шишло Анатолій Миколайович з боку АТ «Укргазвидобування» був направлений лист вих.305.4-305-2-6229 від 24.06.2025р. щодо укладення договору з проханням привести Специфікацію до вимог тендерної документації. Станом на 24.06.2025р. учасник-переможцець ФОП Шишло Анатолій Миколайович, не завантажив до електронної системи закупівель оновлену, приведену у відповідність Специфікацію, оскільки розрахунок вартості товару зроблено без урахуванням суми ПДВ 20% та не може вважатись рівнозначною зазначеній ним в системі ціни з ПДВ та не надав договір з усіма додатками. Таким чином, такі дії учасника-переможця вважати як такі, що учасник відмовився від укладання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації.
Підстава для відхилення тендерної пропозиції учасника п. 44 Особливостей, а саме: переможець процедури закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю».
Скаржник не погоджується з такими доводами, виходячи з наступного.
Відповідно до Протоколу №528 від 09.06.2025р. уповноваженої особи ФОП Шишло Анатолій Миколайович визначений переможцем процедури відкритих торгів щодо закупівлі 24310000-0 - Основні неорганічні хімічні речовини (Гіпохлорит натрію марки А (для басейнів); препарат для зниження рівня РН – мінус; коагулянт рідкий) та прийнято рішення про намір укласти договір з ціною тендерної пропозиції 184 200,00грн. з ПДВ.
Згідно з пунктом 6 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) договір про закупівлю - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару.
Відповідно до ч. 4 ст. 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
При цьому, п. 18 Особливостей встановлено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків:
• визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті;
• перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі;
• перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки.
Наслідком порушення порядку укладення договору є його нікчемність.
Скаржник є платником єдиного податку за ставкою 5% та не є платником ПДВ, про що зазначено в складі тендерної пропозиції. Зменшення ціни договору на суму ПДВ не передбачено законодавчими процедурами. Оголошення закупівлі з ПДВ жодним чином не впливає на можливість інших учасників приймати участь, зокрема Скаржника.
Скаржник виконав всі вимоги тендерної документації та завантажив оновлену специфікацію вих.№318 від 09.06.2025р. з детальним розрахунком ціни тендерної пропозиції товару, що була запропонована учасником в результаті проведення процедури закупівлі (електронного аукціону у разі його застосування) за наведеною формою. У вищевказаній Специфікації була зазначена ціна за одиницю товару без ПДВ, загальна вартість без ПДВ- 184 200,00грн, ПДВ-0,00 грн. та загальна вартість тендерної пропозиції 184 200,00 грн. з ПДВ, оскільки скаржник не є платником ПДВ, а є платником єдиного податку.
Пункт 18 Особливостей містить виключний перелік підстав для зменшення ціни договору після аукціону до моменту укладення договору, зокрема відсутня така підстава як зменшення ціни на суму податку на додану вартість.
24 червня 2025 Скаржник опублікував в системі закупівель лист №326 від 24.06.2025 про те, що Замовник відмовляється укладати договір про закупівлю.
А тому, Замовник безпідставно вимагав зменшення ціни договору та навмисно затягнув час для укладення договору з метою відхилення пропозиції Скаржника.
Отже, Замовник протиправно відхилив тендерну пропозицію Скаржника на вище вказаній підставі.
Неправомірно відхиливши Пропозицію Скаржника з підстав, наведених вище, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, та як наслідок порушив право Скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, що є порушенням вимог статті 5 Закону.
«Відповідно до вимог тендерної документації додатку №2 учасник-переможець повинен завантажити документи, що вимагаються Замовником відповідно до вимог пункту 47 Особливостей та інші документи. 10.06.2025р. Учасником-переможцем було завантажено перелік документів, які подаються переможцем процедури закупівлі, в тому числі Специфікація вих.№ №318 від 09.06.2025р. з детальним розрахунком ціни тендерної пропозиції товару, що була запропонована учасником в результаті проведення процедури закупівлі (електронного аукціону у разі його застосування) за наведеною формою та з урахуванням роз’яснень, наведених в п. 3 розділу VI до тендерної документації. У вищевказаній Специфікації була зазначена ціна за одиницю товару без ПДВ, загальна вартість без ПДВ- 184 200,00грн, ПДВ-0,00 грн. та загальна вартість тендерної пропозиції
184 200,00 грн. з ПДВ., що не відповідає вимогам тендерної документації, а саме:
п.3 Розділу VІ. Додаткова інформація. Роз’яснення щодо участі Учасників-резидентів неплатників ПДВ, де умовами визначено: у разі, якщо очікувана вартість закупівлі зазначена з урахуванням ПДВ, для участі у процедурі закупівлі учасник – неплатник ПДВ повинен привести свою цінову пропозицію до рівних умов з іншими учасниками процедури закупівлі – платниками ПДВ, а саме: ціна тендерної пропозиції повинна бути з урахуванням ПДВ (20%). У зв’язку з вищевказаним, ціна, що зазначається учасником в електронній системі закупівель для таких учасників повинна включати в себе як базову ціну тендерної пропозиції (без урахування ПДВ) так і вартість з ПДВ (20%).
1. При поданні тендерної пропозиції, учасник зазначає ціну тендерної пропозиції в електронній системі закупівель з урахуванням ПДВ і саме від цієї ціни учасник буде робити крок пониження ціни під час електронного аукціону.
2. Ціною договору про закупівлю вважається ціна тендерної пропозиції учасника без ПДВ.
Учаснику-переможцю на електронну адресу з боку АТ «Укргазвидобування» було направлене повідомлення щодо приведення Специфікації у відповідність до умов тендерної документації для подальшого коректного укладання договору.
19.06.2025р. на ел. адресу АТ «Укргазвидобування» надійшов лист вих. №325 від ФОП Шишло Анатолій Миколайович «щодо укладання договору» з проханням укласти договір відповідно до ч.4 с.41 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.18 Особливостей, в якому чітко зазначив, що переможець є платником податку єдиного податку за ставкою 5% та не є платником ПДВ.
24.06.2025р. на електронну. адресу ФОП Шишло Анатолій Миколайович з боку АТ «Укргазвидобування» був направлений лист вих.305.4-305-2-6229 від 24.06.2025р. щодо укладення договору з проханням привести Специфікацію до вимог тендерної документації. Станом на 24.06.2025р. учасник-переможцець ФОП Шишло Анатолій Миколайович, не завантажив до електронної системи закупівель оновлену, приведену у відповідність Специфікацію, оскільки розрахунок вартості товару зроблено без урахуванням суми ПДВ 20% та не може вважатись рівнозначною зазначеній ним в системі ціни з ПДВ та не надав договір з усіма додатками. Таким чином, такі дії учасника-переможця вважати як такі, що учасник відмовився від укладання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації.
Підстава для відхилення тендерної пропозиції учасника п. 44 Особливостей, а саме: переможець процедури закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю».
Скаржник не погоджується з такими доводами, виходячи з наступного.
Відповідно до Протоколу №528 від 09.06.2025р. уповноваженої особи ФОП Шишло Анатолій Миколайович визначений переможцем процедури відкритих торгів щодо закупівлі 24310000-0 - Основні неорганічні хімічні речовини (Гіпохлорит натрію марки А (для басейнів); препарат для зниження рівня РН – мінус; коагулянт рідкий) та прийнято рішення про намір укласти договір з ціною тендерної пропозиції 184 200,00грн. з ПДВ.
Згідно з пунктом 6 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) договір про закупівлю - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару.
Відповідно до ч. 4 ст. 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
При цьому, п. 18 Особливостей встановлено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків:
• визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті;
• перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі;
• перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки.
Наслідком порушення порядку укладення договору є його нікчемність.
Скаржник є платником єдиного податку за ставкою 5% та не є платником ПДВ, про що зазначено в складі тендерної пропозиції. Зменшення ціни договору на суму ПДВ не передбачено законодавчими процедурами. Оголошення закупівлі з ПДВ жодним чином не впливає на можливість інших учасників приймати участь, зокрема Скаржника.
Скаржник виконав всі вимоги тендерної документації та завантажив оновлену специфікацію вих.№318 від 09.06.2025р. з детальним розрахунком ціни тендерної пропозиції товару, що була запропонована учасником в результаті проведення процедури закупівлі (електронного аукціону у разі його застосування) за наведеною формою. У вищевказаній Специфікації була зазначена ціна за одиницю товару без ПДВ, загальна вартість без ПДВ- 184 200,00грн, ПДВ-0,00 грн. та загальна вартість тендерної пропозиції 184 200,00 грн. з ПДВ, оскільки скаржник не є платником ПДВ, а є платником єдиного податку.
Пункт 18 Особливостей містить виключний перелік підстав для зменшення ціни договору після аукціону до моменту укладення договору, зокрема відсутня така підстава як зменшення ціни на суму податку на додану вартість.
24 червня 2025 Скаржник опублікував в системі закупівель лист №326 від 24.06.2025 про те, що Замовник відмовляється укладати договір про закупівлю.
А тому, Замовник безпідставно вимагав зменшення ціни договору та навмисно затягнув час для укладення договору з метою відхилення пропозиції Скаржника.
Отже, Замовник протиправно відхилив тендерну пропозицію Скаржника на вище вказаній підставі.
Неправомірно відхиливши Пропозицію Скаржника з підстав, наведених вище, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, та як наслідок порушив право Скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, що є порушенням вимог статті 5 Закону.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов'язати Акціонерне товариство «Укргазвидобування» скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції фізичної особи-підприємця Шишло Анатолія Миколайовича за процедурою закупівлі: С_25Т- 451_24310000-0 - Основні неорганічні хімічні речовини (Гіпохлорит натрію марки А (для басейнів); препарат для зниження рівня РН – мінус; коагулянт рідкий), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-05-14-011554-a.