-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Капітальний ремонт приміщень (сходової клітини) в головному корпусі (стаціонар) КНП «Київська міська клінічна лікарня №3» на вул. Петра Запорожця, 26 у Дніпровському районі».
Завершена
6 743 587.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 33 717.94 UAH
мін. крок: 0.5% або 33 717.94 UAH
Період оскарження:
14.05.2025 13:00 - 26.05.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
скараг на умови тендерної документації
Номер:
86d762ff56824c5887b275dc93a37c80
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-14-006417-a.c1
Назва:
скараг на умови тендерної документації
Скарга:
Заперечення на умови Тендерної документації в частині фінансової звітності:
Пов'язані документи:
Учасник
- Виписка ЄДРПОУ.pdf 25.05.2025 18:09
- Скарга_(ТЕП_Кепітал)_умови_тд_вул. Петра Запорожця, 26.docx 25.05.2025 18:09
- Скарга_(ТЕП_Кепітал)_умови_тд_вул. Петра Запорожця, 26.docx.p7s 25.05.2025 18:09
- Тендерна_документація (вул. Петра Запорожця, 26).zip 25.05.2025 18:09
- sign.p7s 25.05.2025 18:09
- рішення від 27.05.2025 № 8354.pdf 27.05.2025 16:26
- інформація про резолютивну частину рішення від 03.06.2025 № 8836.pdf 04.06.2025 11:58
- рішення від 03.06.2025 № 8836.pdf 06.06.2025 10:36
- пояснення на скаргу ТОВ ТЕП КЕПІТАЛ.pdf 28.05.2025 12:57
- пояснення на скаргу ТОВ ТЕП КЕПІТАЛ.docx 28.05.2025 12:58
Дата прийняття скарги до розгляду:
25.05.2025 19:44
Дата розгляду скарги:
03.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
27.05.2025 16:26
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
06.06.2025 10:36
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
bae1ba95cd3442cb86f5a857ce360a34
Заголовок пункту скарги:
Заперечення на умови Тендерної документації в частині фінансової звітності
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Комунальне некомерційне підприємство "Київська міська клінічна лікарня №3 Виконавчого органу Київської міської Ради (Київської міської Державної адміністрації) (надалі за текстом Замовник) оприлюднило закупівлю (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-05-14-006417-a) щодо проведення відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: «Капітальний ремонт приміщень (сходової клітини) в головному корпусі (стаціонар) КНП «Київська міська клінічна лікарня №3» на вул. Петра Запорожця, 26 у Дніпровському районі».
Вважаємо, що деякі умови тендерної документації не відповідають чинному законодавству і є дискримінаційними до Скаржника, як для потенційного учасника процедури закупівлі, який має досвід здійсненні робіт відповідними предмету закупівлі.
1. Заперечення на умови Тендерної документації в частині фінансової звітності:
1.1. Умови Тендерної документації
Відповідно до п. 5 Тендерної документації Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, згідно з пунктом 28 та пунктом 47 Особливостей* Замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону. Визначені Замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначені в Додатку 1 до цієї тендерної документації.
Додатком 1 до тендерної документації визначено, що Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати інформацію, що підтверджується фінансовою звітністю а саме:
копія балансу та звіту про фінансові результати за 2024 рік АБО у разі, якщо учасник цієї закупівлі є ФОП - податкову декларацію за 2024 рік.
Учасник має підтвердити фінансову спроможність, а саме обсяг річного доходу (виручки) за 2024 рік учасника має становити не менше 80% очікуваної вартості предмета закупівлі.
1.2.Дискримінаційність
Скаржник (ТОВ «ТЕП КЕПІТАЛ») було засновано в 27.03.2025 тому фізично не має можливості надати підтвердити наявність фінансової спроможності протягом 2024 року копією звіту про фінансові результати за 2024 рік та підтвердити обсяг річного доходу (виручки) за 2024 рік учасника, який має становити не менше 80% очікуваної вартості предмета закупівлі
Умовами Тендерної документації встановлено, що Фінансова спроможність учасника закупівлі відповідає критерію, за умови, якщо обсяг річного доходу (виручки) за 2024 рік учасника становить не менше 80% очікуваної вартості предмета закупівлі, вказаної Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Зважаючи на період створення Скаржник не має можливості надати звіт про фінансові результати за 2024 рік.
Відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
У разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник має врахувати, що не всі суб’єкти господарювання мають можливість подати звіт про фінансові результати за 2024 рік та відповідно передбачити це в тендерній документації.
Так, новоутворені підприємства подають фінансову звітність за період, що обліковується з дня їх реєстрації відповідно до вимог законодавства.
Оскільки відповідно до Податкового кодексу період для подання фінансової звітності ще не настав, Скаржник просить змінити вимогу тендерної документації у наступній редакції:
У разі, якщо учасник торгів є юридична чи фізична особа, яка відповідно до норм чинного законодавства не складає документи, зазначені у цьому підпункті, або якщо на момент подачі тендерної пропозиції не настав період подання фінансової звітності для новостворених підприємств, такий учасник подає у складі пропозиції копії тих документів, які є документами фінансової звітності для нього, а також Учасник має надати у складі своєї тендерної пропозиції лист із відповідними поясненнями, обґрунтованими належними посиланнями на відповідні нормативно-правові акти
Таким чином вищезазначені умови Документації (в частині Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати інформацію, що підтверджується фінансовою звітністю а саме: копія балансу та звіту про фінансові результати за 2024 рік АБО у разі, якщо учасник цієї закупівлі є ФОП - податкову декларацію за 2024 рік. Учасник має підтвердити фінансову спроможність, а саме обсяг річного доходу (виручки) за 2024 рік учасника має становити не менше 80% очікуваної вартості предмета закупівлі) не узгоджуються з вимогами Закону в цій частині.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Зважаючи на зазначене участь в процедурі закупівлі зможуть прийняти лише учасники, які підтвердять наявність фінансової спроможності, при цьому обсяг річного доходу (виручки) за 2024 рік учасника має становити не менше 80% очікуваної вартості предмета закупівлі, що є дискримінаційним для учасників і, зокрема, Скаржника.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз'яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до Документації з метою усунення порушень, викладених в скарзі.
Замовником було порушено принципи здійснення закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель чим порушено права та інтереси Скаржника .
Порушення прав та інтересів Скаржника також полягає в тому, що за умови дотримання вимог чинного законодавства Замовником, він матиме змогу прийняти участь в процедурі закупівлі, та у випадку визнання переможцем процедури закупівлі, Замовник повинен буде укласти договір про закупівлю, за результатами виконання якого Скаржник матиме змогу отримати дохід та виконати свої зобов’язання за договором.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", -
Вважаємо, що деякі умови тендерної документації не відповідають чинному законодавству і є дискримінаційними до Скаржника, як для потенційного учасника процедури закупівлі, який має досвід здійсненні робіт відповідними предмету закупівлі.
1. Заперечення на умови Тендерної документації в частині фінансової звітності:
1.1. Умови Тендерної документації
Відповідно до п. 5 Тендерної документації Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, згідно з пунктом 28 та пунктом 47 Особливостей* Замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону. Визначені Замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначені в Додатку 1 до цієї тендерної документації.
Додатком 1 до тендерної документації визначено, що Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати інформацію, що підтверджується фінансовою звітністю а саме:
копія балансу та звіту про фінансові результати за 2024 рік АБО у разі, якщо учасник цієї закупівлі є ФОП - податкову декларацію за 2024 рік.
Учасник має підтвердити фінансову спроможність, а саме обсяг річного доходу (виручки) за 2024 рік учасника має становити не менше 80% очікуваної вартості предмета закупівлі.
1.2.Дискримінаційність
Скаржник (ТОВ «ТЕП КЕПІТАЛ») було засновано в 27.03.2025 тому фізично не має можливості надати підтвердити наявність фінансової спроможності протягом 2024 року копією звіту про фінансові результати за 2024 рік та підтвердити обсяг річного доходу (виручки) за 2024 рік учасника, який має становити не менше 80% очікуваної вартості предмета закупівлі
Умовами Тендерної документації встановлено, що Фінансова спроможність учасника закупівлі відповідає критерію, за умови, якщо обсяг річного доходу (виручки) за 2024 рік учасника становить не менше 80% очікуваної вартості предмета закупівлі, вказаної Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Зважаючи на період створення Скаржник не має можливості надати звіт про фінансові результати за 2024 рік.
Відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
У разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник має врахувати, що не всі суб’єкти господарювання мають можливість подати звіт про фінансові результати за 2024 рік та відповідно передбачити це в тендерній документації.
Так, новоутворені підприємства подають фінансову звітність за період, що обліковується з дня їх реєстрації відповідно до вимог законодавства.
Оскільки відповідно до Податкового кодексу період для подання фінансової звітності ще не настав, Скаржник просить змінити вимогу тендерної документації у наступній редакції:
У разі, якщо учасник торгів є юридична чи фізична особа, яка відповідно до норм чинного законодавства не складає документи, зазначені у цьому підпункті, або якщо на момент подачі тендерної пропозиції не настав період подання фінансової звітності для новостворених підприємств, такий учасник подає у складі пропозиції копії тих документів, які є документами фінансової звітності для нього, а також Учасник має надати у складі своєї тендерної пропозиції лист із відповідними поясненнями, обґрунтованими належними посиланнями на відповідні нормативно-правові акти
Таким чином вищезазначені умови Документації (в частині Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати інформацію, що підтверджується фінансовою звітністю а саме: копія балансу та звіту про фінансові результати за 2024 рік АБО у разі, якщо учасник цієї закупівлі є ФОП - податкову декларацію за 2024 рік. Учасник має підтвердити фінансову спроможність, а саме обсяг річного доходу (виручки) за 2024 рік учасника має становити не менше 80% очікуваної вартості предмета закупівлі) не узгоджуються з вимогами Закону в цій частині.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Зважаючи на зазначене участь в процедурі закупівлі зможуть прийняти лише учасники, які підтвердять наявність фінансової спроможності, при цьому обсяг річного доходу (виручки) за 2024 рік учасника має становити не менше 80% очікуваної вартості предмета закупівлі, що є дискримінаційним для учасників і, зокрема, Скаржника.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз'яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до Документації з метою усунення порушень, викладених в скарзі.
Замовником було порушено принципи здійснення закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель чим порушено права та інтереси Скаржника .
Порушення прав та інтересів Скаржника також полягає в тому, що за умови дотримання вимог чинного законодавства Замовником, він матиме змогу прийняти участь в процедурі закупівлі, та у випадку визнання переможцем процедури закупівлі, Замовник повинен буде укласти договір про закупівлю, за результатами виконання якого Скаржник матиме змогу отримати дохід та виконати свої зобов’язання за договором.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", -
×
-
Назва доказу:
дискримінаційні вимоги тд
-
Повʼязаний документ:
Тендерна_документація (вул. Петра Запорожця, 26).zip
-
-
Назва доказу:
підтвердження дати створення тов
-
Повʼязаний документ:
Виписка ЄДРПОУ.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
ПРОШУ: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду по суті. 2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Комунальне некомерційне підприємство "Київська міська клінічна лікарня №3 Виконавчого органу Київської міської Ради (Київської міської Державної адміністрації) внести зміни до тендерної документації на проведення відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: «Капітальний ремонт приміщень (сходової клітини) в головному корпусі (стаціонар) КНП «Київська міська клінічна лікарня №3» на вул. Петра Запорожця, 26 у Дніпровському районі». (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-05-14-006417-a). Додатки: - Тендерна документація з додатками;