• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Папір офісний для друку Navigator

Завершена

210 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 100.00 UAH
Період оскарження: 14.05.2025 09:42 - 19.05.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА щодо дій, бездіяльності та прийнятих рішень Замовника про відміну торгів

Номер: 5b976d6adf4e4afb80656bb99bae19ba
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-14-001411-a.a2
Назва: СКАРГА щодо дій, бездіяльності та прийнятих рішень Замовника про відміну торгів
Скарга:
18 червня 2025 року. Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено Протокольне рішення (протокол) № 158, щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відміну закупівлі
Дата розгляду скарги: 03.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.06.2025 14:06
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 07.07.2025 11:40
Дата виконання рішення Замовником: 08.07.2025 10:27
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії АМКУ від 03.07.2025 року № 10529-р/пк-пз в електронній системі закупівель замовник розміщує підтвердження такого змісту: «Відповідно до рішення від 03.07.2025 року №10529-р/пк-пз Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Замовник скасовує рішення про відміну відкритих торгів процедури закупівлі від 18 червня 2025 року Протокол № 158, щодо прийняття рішення Уповноваженою особою, за предметом закупівлі, за предметом закупівлі Папір офісний для друку Navigator, унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2025-05-14-001411-a (далі — Закупівля).
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІМПОРТ ПАПІР", Андрій Ельцов 380665752725 el0665752725@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 7f91eccde9254c85bce54dfb65048d90
Заголовок пункту скарги: СКАРГА щодо дій, бездіяльності та прийнятих рішень Замовника про відміну торгів
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: 18 червня 2025 року. Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено Протокольне рішення (протокол) № 158, щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відміну закупівлі, у якому зазначено наступне: « Під час проведення процедури закупівлі встановлено, що відповідно до п. 18 Особливостей умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків: визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті; перерахунку ціни в бік зменшення тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі; перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки, викладені вище порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити. Так відповідно до пункту 4.2. розділу IV «СТРОКИ ТА ПОРЯДОК ПОСТАВКИ» Додатку 3 «Проєкт Договору» до Тендерної документації Постачальник поставляє Товар Покупцю до 06 червня 2025 року. Відповідно до п. 21 Особливостей Договір є нікчемний у разі: 2) укладання договору з порушенням п. 18 Особливостей. Після проведення аукціону у Замовника законодавчо відсутня можливість внести змін до Тендерної документації в тому числі Додатків до неї. Зокрема не можна вносити зміни до проекту договору в частині строку поставки Товару.
У Додатку 2 до Тендерної документації прописано: «Ознайомившись з технічними вимогами та вимогами щодо кількості та термінів поставки товару, що закуповується, учасник має можливість і погоджується забезпечити товарами відповідної якості, в необхідній кількості та в установлені замовником строки». Проте, у зв’язку з осаджуванням рішень Замовника в Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель на даний час, термін поставки товару, що визначенні в проекті договору, закінчилися. В Учасника відсутня об’єктивна можливість здійснити своєчасну поставку Товару, згідно з пункту 4.2. Договору, в той час як в Замовника відсутня можливість на стадії укладення договору внести зміни до Тендерної документації у відповідності до положень ЗУ «Про публічні закупівлі» та постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178.
Згідно з підпунктом 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень..
Також у системі закупівель зазначено –
«Причина скасування закупівлі: Неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель».

Вважаємо це рішення незаконним, таким, що порушує наші права та спрямоване на ухилення від укладання з нами договору.
Зазначимо, що нами надано усі необхідні документи у складі пропозиції та зроблено усе необхідне для укладання договору із замовником, втім Замовник безпідставно намагається відмінити закупівлю.
Відповідно до пп.2 п. 50 Постанови КМУ №1178 від 12 жовтня 2022 р: замовник відміняє відкриті торги у разі: неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Вважаємо, що факт уточнення технічних характеристик товару не є таким порушенням, яке неможливо усунути, оскільки:
По-перше, Замовник не заперечує, що потреба у товарі зберігається;
По-друге, Згідно пункту 49 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 року №1178 (надалі по тексту - Особливості) з метою забезпечення права на оскарження рішень замовника до органу оскарження договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через п’ять днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів. У разі подання скарги до органу оскарження після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю перебіг строку для укладення договору про закупівлю зупиняється.
По-трете, Відповідно до оприлюдненого оголошення № UA-2025-05-14-001411-a «строк поставки товарів до 06 червня 2025 року».
Згідно Проекту Договору, що є додатком № 3 до тендерної документації: Замовник встановив у розділу IV «СТРОКИ ТА ПОРЯДОК ПОСТАВКИ» Пункті 4.2. Постачальник поставляє Товар Покупцю до 06 червня 2025 року. Враховуючи строки розгляду пропозицій та термінів укладення договору, договір із переможцем може бути укладено не раніше 06 червня 2025 року, що є пізніше ніж кінцевий строк поставки товару згідно Проекту договору та оприлюдненого оголошення № UA-2025-05-14-001411-a.
В такому разі замовник з переможцем укладає договір про закупівлю товару та додаткову угоду №1 до договору про продовження строків поставки товару. Вказане замовником у ПРОТОКОЛЬНОМУ РІШЕННЯ № 158 від «18» червня 2025 року обґрунтування, не є підставо для скасування торгів.
Згідно п.11.7.Розділу ХІ. ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ДОГОВОРУ ТА РОЗІРВАННЯ. Проекту Договору, що є Додатком № 3 до тендерної документації та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178, пункту 19. Істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: «..п.4) продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;»
Таким чином замовник після укладення договору про закупівлю з переможцем продовжує строк поставки товару шляхом укладення додаткової угоди №1 до договору, а не шляхом скасування торгів та оголошенням нових.

Замовником не наведено об’єктивних доводів на предмет того, що проведення закупівлі з «таким строком поставки товару» було не можливим.

Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель визнала це рішення про відміну закупівлі неправомірним, і таким, що порушує вимоги пункту 50 Особливостей, а також зобов'язала Зобов'язати Макарівську селищну раду (код ЄДРПОУ: 04362183) скасувати рішення про відміну процедури закупівлі — "Папір офісний для друку Navigator", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за No UA-2025-05-14-001411-a. (рішення № 9149-р/пк-пз від 09.06.2025р.).
Повторне незаконне скасування Замовником цієї закупівлі порушує наші права та законні інтереси і свідчить про ухилення від укладання з нами договору.

Вважаємо, що Замовником не доведено та документально не підтверджено правомірність відміни Процедури закупівлі з наведених вище підстав, у тому числі, наявність підстав для відміни Процедури закупівлі у зв'язку з відсутністю подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.


Наголошуємо, що замовник самостійно приймає відповідні рішення, вчиняє або не вчиняє дії, необхідні для реалізації своїх функцій, дотримуючись принципів закупівель та мети Закону. За таких умов, замовник самостійно несе відповідальність за прийняті рішення та дії.
У зв’язку з вищевикладеним, вважаємо, що рішення замовника про відміну тендеру має бути скасовано.

Вважаємо, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. запобігання корупційним діям і зловживанням;
3. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА щодо дій, бездіяльності та прийнятих рішень Замовника про відміну торгів

Номер: ef2ad6c7be8b415e8b0fd4d29fa069f2
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-14-001411-a.c1
Назва: СКАРГА щодо дій, бездіяльності та прийнятих рішень Замовника про відміну торгів
Скарга:
23 травня 2025 року. Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено Протокольне рішення (протокол) № 120 від 23.05.2025, щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відміну закупівлі
Дата розгляду скарги: 09.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 02.06.2025 17:13
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 11.06.2025 17:26
Дата виконання рішення Замовником: 18.06.2025 10:20
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішення від 09.06.2025 року №9149 -р/пк-пз Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Замовник скасувати рішення від 23 травня 2025 року Протокол № 120, щодо прийняття рішення Уповноваженою особою про відміну відкритих торгів процедури закупівлі за процедурою закупівлі — "Папір офісний для друку Navigator" , оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-05-14-001411-a
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІМПОРТ ПАПІР", Андрій Ельцов 380665752725 el0665752725@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: f277fb8924054ada9df88edde1bcc0ab
Заголовок пункту скарги: СКАРГА щодо дій, бездіяльності та прийнятих рішень Замовника про відміну торгів
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: МАКАРІВСЬКА СЕЛИЩНА РАДА (далі по тексту – Замовник) на виконання вимог закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості) оголосило про проведення процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями), опублікувавши оголошення № UA-2025-05-14-001411-a в електронній системі закупівель.

Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів:

23 травня 2025 року. Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено Протокольне рішення (протокол) № 120 від 23.05.2025, щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відміну закупівлі, у якому зазначено наступне: « Виявлена технічна помилка в назві предмета закупівлі Папір офісний для друку Navigator, Специфікації та проекті Договору, а саме: не вказано «еквівалент», що унеможливлює здійснення закупівлі еквівалентного Товару. Назва предмета закупівлі повинна бути: Папір офісний для друку Navigator або «еквівалент».
Відповідно пункту 2 пункту 50 Особливостей Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Враховуючи викладене, Закупівля підлягає відміні.»

Також у системі закупівель зазначено –
«Причина скасування закупівлі: Неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель».

Вважаємо це рішення незаконним, таким, що порушує наші права та спрямоване на ухилення від укладання з нами договору.
Зазначимо, що нами надано усі необхідні документи у складі пропозиції та зроблено усе необхідне для укладання договору із замовником, втім Замовник безпідставно намагається відмінити закупівлю.
Відповідно до пп.2 п. 50 Постанови КМУ №1178 від 12 жовтня 2022 р: замовник відміняє відкриті торги у разі: неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Вважаємо, що факт уточнення технічних характеристик товару не є таким порушенням, яке неможливо усунути, оскільки:
По-перше, Замовник не заперечує, що потреба у товарі зберігається;
По-друге, технічні характеристики товару можуть бути уточнені шляхом внесення змін до специфікації до договору, укладеного за результатами поточної закупівлі, у тому числі на підставі пп.3 п.19 Особливостей - покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
По-трете, Замовником в Додатку № 2 ТД зазначено про «еквівалент», а саме: «До уваги учасників: Вважати зазначені у технічних характерниках посилання на конкретну марку чи виробника, або конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгову марку, патент, тип, або конкретне місце походження, чи спосіб виробництва такими, що містять вираз «або еквівалент».
У місцях, де технічна специфікація містить посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними стандартами, нормами та правилами, біля кожного такого посилання вважати вираз «або еквівалент». Таким чином, вважається, що до кожного посилання додається вираз «або еквівалент». Еквівалентом вважається товар з такими самими характеристиками.».
Також в Додатку № 2 ТД зазначена примітка: « * Примітка: Якщо учасник пропонує інший товар (еквівалент) ніж передбачений цією тендерною документацією, даний товар за своїми властивостями (технічними, якісними та кількісними характеристиками) повинен повністю відповідати товару, що є предметом закупівлі за всіма показниками.».

Виходячи з цього Замовником в тендерній документації було зазначено «еквівалент» та не уможливлював Учасникам закупівлі пропонувати товар іншої торгової марки які є еквівалентом.

Вважаємо, що Замовником не доведено та документально не підтверджено правомірність відміни Процедури закупівлі з наведених вище підстав, у тому числі, наявність підстав для відміни Процедури закупівлі у зв'язку з відсутністю подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Наголошуємо, що замовник самостійно приймає відповідні рішення, вчиняє або не вчиняє дії, необхідні для реалізації своїх функцій, дотримуючись принципів закупівель та мети Закону. За таких умов, замовник самостійно несе відповідальність за прийняті рішення та дії.
У зв’язку з вищевикладеним, вважаємо, що рішення замовника про відміну тендеру має бути скасовано.

Вважаємо, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. запобігання корупційним діям і зловживанням;
3. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати інші рішення