• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Нафта і дистиляти (БЕНЗИН А-95) (код ДК 021:2015 – 09130000-9 – «Нафта і дистиляти», уточнюючі коди ДК 021:2015 – 09132100-4 – «Неетильований бензин»)

Торги не відбулися

5 400 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 54 000.00 UAH
Період оскарження: 14.05.2025 08:55 - 23.05.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на неправомірні умови тендерної документації

Номер: 10ae3079608248c98925ec9bbe9a8539
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-14-000485-a.b1
Назва: Скарга на неправомірні умови тендерної документації
Скарга:
У тендерній документації щодо закупівлі UA-2025-05-14-000485-a, затвердженій Рішенням Уповноваженої особи та Робочої групи з питань супроводу закупівель товарів, робіт та послуг від 14.05.2025 (далі – Тендерна документація), встановлено умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є неправомірними, і як наслідок, унеможливлюють результативну участь у закупівлі окремих учасників (в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»). В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних засадах, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. В наслідок таких дій замовника, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» незаконно позбавлене можливості перемогти у Процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами Процедури закупівлі.
Дата розгляду скарги: 28.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.05.2025 16:08
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 02.06.2025 11:18
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ", Дудник Євген 380978546494 fat-32-2@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 19d57a29f65244d6aa96e9dfc8e13b82
Заголовок пункту скарги: Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-05-14-000485-a містить умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480) має намір взяти участь у закупівлі UA-2025-05-14-000485-a, оголошеній Управлінням поліції охорони в Чернівецькій області (далі – Замовник).
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-05-14-000485-a містить умови, згідно з якими:
1. Учасник повинен надати сертифікати відповідності вимогам ДСТУ, які не є чинними.
2. Встановлено надмірні умови щодо контролю якості продукції.
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, є дискримінаційними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
З цього приводу слід зауважити наступне.

1. Щодо надання сертифікатів відповідності вимогам ДСТУ.
Згідно з умовами Додатку № 5 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ)» до Тендерної документації, Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати, зокрема:
«оригінали або копії сертифікатів відповідності вимогам […] ДСТУ ISO 27001:2015 «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою» та ДСТУ ISO 45001:2015 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування», виданих на ім’я учасника у відповідності до міжнародних норм та вимог НААУ та чинних на момент подання тендерної пропозиції».
Аналогічні умови містяться у пунктах 3.10, 3.11 Переліку документів та інформації, які надає учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, наведеного у Додатку № 8 до Тендерної документації.

З цього приводу слід зазначити наступне.
1.1. Щодо ДСТУ ISO 27001:2015 «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою».
Відповідно до вимог пункту 3 Наказу Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 17.08.2023 № 210, чинність національного стандарту ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою. Вимоги» скасована з 22.08.2023.
При цьому, відповідно до вимог пункту 1 цього ж Наказу від 17.08.2023 № 210, на заміну ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 було прийнято новий національний стандарт ДСТУ ISO/IEC 27001:2023 «Інформаційна безпека, кібербезпека та захист конфіденційності. Системи керування інформаційною безпекою. Вимоги» з наданням йому чинності з 22.08.2023.
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має дійсний Сертифікат на систему управління інформаційною безпекою, який підтверджує відповідність вимогам ДСТУ ISO/IEC 27001:2023 «Інформаційна безпека, кібербезпека та захист конфіденційності. Системи керування інформаційною безпекою. Вимоги».
Не зважаючи на це, тендерна пропозиція, подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», буде відхилена Замовником як така, що не відповідає умовам Тендерної документації.

1.2. Щодо ДСТУ ISO 45001:2015 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування».
До системи національних стандартів України НЕ ВХОДИТЬ ДСТУ ISO 45001:2015 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування».
Натомість, пунктом 1 Наказу Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 26.12.2019 № 502 прийнято національний стандарт ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування».
При цьому, згідно з Наказом від 26.12.2019 № 502, національний стандарт ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) прийнятий на заміну ДСТУ OHSAS 18001:2010 (а не ДСТУ ISO 45001:2015), що також вказує на те, що зазначеного Замовником в Тендерній документації ДСТУ ISO 45001:2015 (ISO 45001:2018, IDT) не існує та не існувало.
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має дійсний Сертифікат на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці, який підтверджує відповідність вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування».
Не зважаючи на це, тендерна пропозиція, подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», буде відхилена Замовником як така, що не відповідає умовам Тендерної документації.

2. Щодо надмірних умов щодо контролю якості продукції.
Згідно з умовами пункту 6 Додатку № 5 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ)» до Тендерної документації, «УЧАСНИК повинен здійснювати лабораторний контроль якості палива та ОДИН РАЗ НА ТИЖДЕНЬ проводити лабораторний аналіз палива відповідно до предмету даної закупівлі, на вимогу замовника надавати протоколи якості, складені за результатами проведеного щотижнево аналізу (учасник надає гарантійний лист)».
Також, згідно з умовами пункту 3.2 Переліку документів та інформації, які надає учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, наведеного у Додатку № 8 до Тендерної документації, учасник процедури закупівлі надає у складі тендерної пропозиції «Гарантійний лист про зобов’язання УЧАСНИКА здійснювати лабораторний контроль якості палива та ОДИН РАЗ НА ТИЖДЕНЬ проводити лабораторний аналіз палива відповідно до предмету даної закупівлі, та, на вимогу замовника – надавати протоколи якості, складені за результатами проведеного щотижнево аналізу».
З цього приводу слід зазначити, що єдиний порядок організації та проведення робіт, пов’язаних з контролюванням якості товарної нафти (далі - нафта) та нафтопродуктів під час їх приймання, зберігання, транспортування та відпуску встановлений Інструкцією з контролювання якості нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженою Наказом Мінпаливенерго України, Держспоживстандарту України від 04.06.2007 № 271/121, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 04.07.2007 за № 762/14029 (далі – Інструкція).
При цьому, відповідно до вимог пункту 6.5.9 зазначеної Інструкції, для забезпечення збереження якості нафтопродуктів на АЗС, ЇЇ ВЛАСНИК має забезпечити, зокрема, здійснення НЕ МЕНШЕ ОДНОГО РАЗУ НА МІСЯЦЬ лабораторних випробувань нафтопродуктів, що реалізовуються АЗС, в обсязі переліку показників, регламентованих контрольними випробуваннями нафтопродуктів (додаток 1) в акредитованій (атестованій) випробувальній лабораторії.
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не є власником АЗС, через які здійснюється відпуск палива, яке пропонується під час участі у публічних закупівлях. ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» залучає відповідні АЗС на підставі партнерських договорів, в т.ч. Договору від 21.04.2025 № 24/02/1885-МТР/25, укладеного з ПАТ «УКРНАФТА».
Враховуючи наведене, законодавство НЕ ПЕРЕДБАЧАЄ здійснення ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» відповідних лабораторних випробувань нафтопродуктів, що реалізовуються АЗС.
При цьому, умови Договору від 21.04.2025 № 24/02/1885-МТР/25 не передбачають передачу ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (від ПАТ «УКРНАФТА») копій документів, які складаються за результатами здійснення лабораторних випробувань нафтопродуктів, що реалізовуються АЗС.
Крім того, враховуючи положення Інструкції, умова Тендерної документації щодо частоти здійснення таких випробувань («один раз на тиждень») є надмірною та призведе до невиправданого збільшення вартості закупівлі (через закладення до вартості товару учетверо вищих витрат на здійснення надмірних лабораторних випробувань нафтопродуктів, що реалізовуються АЗС). В наслідок цього може бути порушено один з принципів здійснення публічних закупівель, встановлених частиною 1 статті 5 Закону, а саме, принципу максимальної економії, ефективності та пропорційності.

Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-05-14-000485-a.
2. Додаток № 5 до Тендерної документації.
3. Додаток № 8 до Тендерної документації.
4. Сертифікат ISO 27001.
5. Сертифікат ISO 45001.
6. Договір з ПАТ «УКРНАФТА».
7. Документи якості щодо бензину автомобільного А-95.
8. Наказ від 04.06.2007 № 271/121.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації