-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Захищені носії ключової інформації (30230000-0 Комп'ютерне обладнання)
Завершена
48 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 480.00 UAH
мін. крок: 1% або 480.00 UAH
Період оскарження:
13.05.2025 11:13 - 18.05.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
СКАРГА на неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Номер:
6fbff76216ff47b8937f32265bb29735
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-13-004181-a.c1
Назва:
СКАРГА на неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Експертні висновки ДССЗІ.pdf 23.05.2025 15:47
- Скарга_UA-2025-05-13-004181-a_ТОВ_АВЕСТ_Україна.docx 23.05.2025 15:47
- Протокол 102.pdf 23.05.2025 15:47
- Протокол 101.pdf 23.05.2025 15:47
- Повноваження посадової особи.pdf 23.05.2025 15:47
- Довіреність_Булат.pdf 23.05.2025 15:47
- Рішення від 08.02.2023 № 1428.pdf 23.05.2025 15:47
- Скарга_UA-2025-05-13-004181-a_ТОВ_АВЕСТ_Україна.pdf 23.05.2025 15:47
- рішення від 28.03.2025 № 4896.pdf 23.05.2025 15:47
- рішення від 04.04.2023 №4207.pdf 23.05.2025 15:47
- sign.p7s 23.05.2025 15:48
- рішення від 27.05.2025 № 8396.pdf 27.05.2025 14:40
- інформація про резолютивну частину рішення від 03.06.2025 № 8841.pdf 04.06.2025 12:14
- рішення від 03.06.2025 № 8841.pdf 06.06.2025 10:39
- Відповідь АМКУ на скаргу UA-2025-05-13-004181-a.c1.pdf 28.05.2025 17:16
- Відповідь АМКУ на скаргу UA-2025-05-13-004181-a.c1.docx 28.05.2025 17:16
Дата прийняття скарги до розгляду:
23.05.2025 15:53
Дата розгляду скарги:
03.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
27.05.2025 14:41
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
06.06.2025 10:39
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
a73e27fb7e984eee8d31f9392a2c670b
Заголовок пункту скарги:
Скаржник ТОВ "АВЕСТ-УКРАЇНА" не погоджуєтсья із рішенням Замовника щодо відхилення пропозиції та вважаємо його безпідставним та таким, що порушує права ТОВ "АВЕСТ-УКРАЇНА" як учасника тендеру
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Стосовно підстави відхилення зазначаємо наступне:
Нашу пропозицію відхилено на підставі абзацу 3 підпункту 1 пункту 44 та абзацу 2 підпункту 2 п.44 Особливостей, зазначаючи, що Учасник закупівлі ТОВ «АВЕСТ-УКРАЇНА»:
1. «зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію»
2. «тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації»
Тепер розглянемо уважно вимоги з Тендерної Документації, на яку посилається Уповноважена особа Замовника, у рішенні про відхилення нашої пропозиції.
І. Щодо пункту 1, а саме «Учасник закупівлі ТОВ «АВЕСТ-УКРАЇНА» зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію»
По-перше, у Документації взагалі відсутня вимога про перевірку наданої інформації безпосередньо на сайті Учасника, у зв’язку з чим нам не зрозуміло на підставі чого Замовником здійснювався аналіз інформації з сайту. Таке рішення фактично прийнято безпосередньо з ігноруванням вимог Документації, де чітко зазначено у розділі ІІІ Інструкції з підготовки тендерної пропозиції:
- п.1.: «Зміст тендерної пропозиції і спосіб подання тендерної пропозиції»:
«Тендерні пропозиції подаються в порядку, передбаченому пунктом 31 Особливостей; кожен учасник має право подати тільки одну тендерну пропозицію (у тому числі до визначеної в тендерній документації частини предмета закупівлі (лота)
Ціна тендерної пропозиції не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Перелік інформації та/або документів, які подаються учасником у складі тендерної пропозиції, визначено в додатку 1 до тендерної документації.
Учасник повинен подати через електронну систему закупівель усі необхідні документи та/або інформацію до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Подані учасником документи та/або інформація після завершення кінцевого строку подання пропозицій не приймаються електронною системою закупівель, крім випадків, передбачених законодавством. Тендерна пропозиція після закінчення кінцевого строку її подання не приймається електронною системою закупівель.
У разі якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення
електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів. Документи учасника мають бути відкриті для загального доступу та не містити паролів, бути чіткими та розбірливими для читання. Рекомендується іменувати завантажені файли відповідно до змісту документа. У разі якщо в тендерній документації встановлена вимога щодо надання документа, який є багатосторінковим, учасник подає у складі тендерної пропозиції такий документ у повному обсязі, крім випадків, коли в тендерній документації встановлено вимогу щодо подання конкретних сторінок чи фрагментів такого документа. Відповідальність за достовірність та зміст інформації, викладеної в документах, які подані у складі тендерної пропозиції, несе учасник.
Учасник накладає електронний підпис, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України ”Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги” (далі – електронний підпис) на тендерну пропозицію. Замовник не вимагає від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису. Замовник перевіряє електронний підпис учасника на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify. Під час перевірки електронного підпису повинні відображатися: прізвище та ініціали особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (власника ключа), код згідно з ЄДРПОУ юридичної особи-учасника (для юридичної особи) або реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті).
Якщо електронні документи у складі тендерної пропозиції видано іншою організацією і на них
уже накладено електронний підпис цієї організації, учаснику не потрібно накладати на нього свій електронний підпис.
Документи тендерної пропозиції, які надані не у формі електронного документа (без електронного підпису на документі) повинні бути оформлені належним чином, а саме: відмітка про засвідчення копії документа складається з таких елементів: слів “Згідно з оригіналом” (без лапок), найменування посади, особистого підпису особи, яка засвідчує копію, її власного імені та прізвища, дати засвідчення копії. Відмітку про засвідчення копії документа проставляють нижче реквізиту ”Підпис” на лицьовому боці останнього аркуша копії документа.
Електронна система закупівель забезпечує можливість подання тендерної пропозиції всім особам на рівних умовах.
Примітка. Відповідно до наказу Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 “Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі”, зареєстрованого в
Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893, розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється учасником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце учасника.
Учасник для отримання доступу до автоматизованого робочого місця безоплатно проходить реєстрацію на авторизованому електронному майданчику шляхом здійснення одного із способів ідентифікації відповідно до порядку, установленого Кабінетом Міністрів України. Ураховуючи технічну реалізацію, якщо під час реєстрації учасник вказав не код ЄДРПОУ, а реєстраційний номер відповідно до умов країни його реєстрації, такий учасник класифікується як учасник-нерезидент та може подати тендерну пропозицію без накладення електронного підпису.
- п.5.: «Кваліфікаційні критерії відповідно до статті 16 Закону, підстави відмови, установлені Особливостями, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством»: Перелік документів та інформації, які вимагаються замовником для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям передбачений у додатку 1 до тендерної документації;
учасник підтверджує відсутність підстав, зазначених у пункті 47 Особливостей (крім підпунктів 1 та 7 пункту 47 Особливостей), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції;
- п.6.: «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі)»: Технічна специфікація, що містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та документи, які учасник повинен надати для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам предмета закупівлі, наведені в додатку 1 до тендерної документації;
У тендерній документації всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні “або еквівалент”
Ні Документація закупівлі, ні Додаток 1 не містять вимоги про перевірку наданої інформації безпосередньо на сайті Учасника!
Відповідно до усталеної практики АМКУ, інформація з сайту не може розглядатися як належне підтвердження чи спростування технічних характеристик, якщо це прямо не передбачено Документацією. Дана позиція відображена в:
1. Рішенні № 4896-р/пк-пз від 28.03.2025 за скаргою закупівлі UA-2025-03-05-012912-a
2. Рішенні № 4207-р/пк-пз від 04.04.2023 за скаргою закупівлі UA-2023-03-06-008017-a
3. Рішенні № 1428-р/пк-пз від 08.02.2023 за скаргою у закупівлі UA-2022-12-29-002393-a (пункт 1, сторінка 6, абзац 6)
По-друге, якби умови Документації дійсно передбачали вимогу перевірки наданої інформації на сайті Учасника та/або виробника, то з опублікованої інформації на сайті Скаржника вся інформація відповідає достовірності, оскільки на сайті зазначено наступне:
Підтримувані ОС:
1. Microsoft Windows Server (x86, x64) 2003р \ 2003R2 \ 2008 рік \ 2008R2 \ 2012 \ 2016;
2. Microsoft Windows (x86, x64) XP \ Seven \ 8 \ 10 \ 11;
3. Linux (Ubuntu/Debian/CentOS/RHEL) (x86 \ x64);
У операційної системи Windows існує 2 варіанти розрядності: 32 біт (архітектура x86) та 64 біт (архітектура x64). 32-бітні ОС Windows мають назву «x86» відповідно до міжнародних технічних стандартів. ОС Windows ХР була випущена 25 жовтня 2001 року і є розвитком ОС Windows 2000 з однаковою архітектурою, відповідно при наявності підтримки ОС Windows ХР завжди наявна працездатність обладнання з ОС Windows 2000. ОС Windows 7 як зазначено на сайті Скаржника - Microsoft Windows Seven. Операційна система Windows 7 розроблялася як вдосконалена версія ОС Vista, з покращеннями в продуктивності, стабільності та зручності користування. Підтримка роботи ОС Windows Seven автоматично передбачає підтримку ОС Vista. Крім того окремо хочемо зазначити, що Корпорація Microsoft станом на публікацію даної закупівлі не підтримує наступні ОС:
• Windows 7 (підтримка завершилася 14 січня 2020 року)
• Windows 8 (підтримка завершилася 12 січня 2016 року)
• Windows 8.1 (підтримка завершилася 10 січня 2023 року)
• Windows XP (підтримка завершилася 8 квітня 2014 року)
• Windows Vista (підтримка завершилася 11 квітня 2017 року)
ОДЖЕ, надана Скаржником інформація в пропозиції та «Довідці про відповідність якісним та кількісним характеристикам та основним вимогам до предмету закупівлі. Технічна специфікація» вих.№52 від 19.05.2025 р. та «Порівняльна таблиця відповідності запропонованого товару», вих№ 53 від 19.05.2025р. є достовірною.
ІІ. Щодо пункту 2, а саме «тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації»:
Замовник в Протоколі №101 від 21.05.2025 р. зазначає, що: Пунктом 2 – конструкція та технічні характеристики засобу встановлено вимоги колір – чорний, натомість Учасником надано колір – помаранчевий; матеріал корпусу пластик, натомість Учасником надано матеріал корпусу – пластик додатково зміцнений металевою скобою. Зазначені параметри не відповідають вимогам Замовника.
По-перше, у Документації Замовника розділі ІІІ Інструкції з підготовки тендерної пропозиції пункту 6 зазначено наступне: «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі)»: Технічна специфікація, що містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та документи, які учасник повинен надати для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам предмета закупівлі, наведені в додатку 1 до тендерної документації;
У тендерній документації всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні “або еквівалент”.
«Еквівалент» означає, що учасник може запропонувати товар, роботу чи послугу, які не є ідентичними до зазначених у тендерній документації, але відповідають встановленим технічним, якісним та функціональним вимогам. Пропоновані характеристики мають бути НЕ гірші, або КРАЩІ ніж ті, що зазначені в тендерній документації Замовника. У наданих Довідках в складі пропозиції Скаржником, а саме «Довідці про відповідність якісним та кількісним характеристикам та основним вимогам до предмету закупівлі. Технічна специфікація» вих.№52 від 19.05.2025 р. та «Порівняльна таблиця відповідності запропонованого товару», вих№ 53 від 19.05.2025р. зазначається, що запропонований товар Захищені носії інформації «Avestkey» - засоби кваліфікованого електронного підпису чи печатки «Avestkey» це еквівалент.
Надана характеристика запропонованого Скаржником товару «матеріал корпусу - пластик, додатково зміцнений металевою скобою» є кращою, і не може бути підставою для відхилення пропозиції Скаржника.
По-друге, щодо невідповідності кольору запропонованого товару: у вимогах тендерної документації розділі ІІІ Інструкції з підготовки тендерної пропозиції пункту 6 зазначено наступне: документації всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні “або еквівалент”. Предметом закупівлі є засіб криптографічного захисту інформації. Відповідно до діючого законодавства України, регулятором в галузі криптографічного захисту інформації є Державна служба спеціального зв’язку та захисту інформації України. Вказаний орган видає в межах своїх повноважень експертні висновки на засоби КЗІ, в яких надає підтвердження тим чи іншим вимогам законодавства, зазначаючи у висновках міжнародні та/або українські стандарти. Жодна законодавча вимога не містить стандарту щодо кольору засобу КЗІ. Запропонований інший колір еквіваленту, а саме помаранчевий, а не чорний, не впливає на функціональність засобу, та відповідає функціональним та якісним характеристикам, незважаючи на відмінність у кольорі. На підтвердження даної інформації Скаржником у складі Скарги надаються діючі позитивні експертні висновки у галузі КЗІ на запропонований товар.
Крім того, вимогу щодо певного кольору предмету закупівлі можна розглядити як дискримінаційну, що порушує ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме частину 4 статті 22 «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників».
Еквівалент у технічних характеристиках означає, що пропоновані характеристики не гірші, ніж ті, що зазначені в тендерній документації. Це означає, що товар може мати ті ж або кращі характеристики, ніж ті, що були заявлені.
Враховуючи вищевикладене, оскільки Документація не містить вимоги про перевірку Замовником інформації безпосередньо на сайті, та в умовах тендерної документації Замовника чітко зазначено, що всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні “або еквівалент”, вважаємо що:
1. Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаємо, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив та розглянув нашу пропозицію та порушив наше право на добросовісну конкуренцію, адже наша пропозиція відповідає вимогам Замовника, що підтверджується поданими документами.
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення нашої пропозиції, що в свою чергу призвело до порушення наших майнових прав, чия пропозиція повністю відповідає вимогам тендерної документації. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що ми є Учасником відповідної процедури та реально претендуємо на визнання нашої пропозиції як найкращої, та укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того ми є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами у складі нашої пропозиції.
Нашу пропозицію відхилено на підставі абзацу 3 підпункту 1 пункту 44 та абзацу 2 підпункту 2 п.44 Особливостей, зазначаючи, що Учасник закупівлі ТОВ «АВЕСТ-УКРАЇНА»:
1. «зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію»
2. «тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації»
Тепер розглянемо уважно вимоги з Тендерної Документації, на яку посилається Уповноважена особа Замовника, у рішенні про відхилення нашої пропозиції.
І. Щодо пункту 1, а саме «Учасник закупівлі ТОВ «АВЕСТ-УКРАЇНА» зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію»
По-перше, у Документації взагалі відсутня вимога про перевірку наданої інформації безпосередньо на сайті Учасника, у зв’язку з чим нам не зрозуміло на підставі чого Замовником здійснювався аналіз інформації з сайту. Таке рішення фактично прийнято безпосередньо з ігноруванням вимог Документації, де чітко зазначено у розділі ІІІ Інструкції з підготовки тендерної пропозиції:
- п.1.: «Зміст тендерної пропозиції і спосіб подання тендерної пропозиції»:
«Тендерні пропозиції подаються в порядку, передбаченому пунктом 31 Особливостей; кожен учасник має право подати тільки одну тендерну пропозицію (у тому числі до визначеної в тендерній документації частини предмета закупівлі (лота)
Ціна тендерної пропозиції не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Перелік інформації та/або документів, які подаються учасником у складі тендерної пропозиції, визначено в додатку 1 до тендерної документації.
Учасник повинен подати через електронну систему закупівель усі необхідні документи та/або інформацію до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Подані учасником документи та/або інформація після завершення кінцевого строку подання пропозицій не приймаються електронною системою закупівель, крім випадків, передбачених законодавством. Тендерна пропозиція після закінчення кінцевого строку її подання не приймається електронною системою закупівель.
У разі якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення
електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів. Документи учасника мають бути відкриті для загального доступу та не містити паролів, бути чіткими та розбірливими для читання. Рекомендується іменувати завантажені файли відповідно до змісту документа. У разі якщо в тендерній документації встановлена вимога щодо надання документа, який є багатосторінковим, учасник подає у складі тендерної пропозиції такий документ у повному обсязі, крім випадків, коли в тендерній документації встановлено вимогу щодо подання конкретних сторінок чи фрагментів такого документа. Відповідальність за достовірність та зміст інформації, викладеної в документах, які подані у складі тендерної пропозиції, несе учасник.
Учасник накладає електронний підпис, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України ”Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги” (далі – електронний підпис) на тендерну пропозицію. Замовник не вимагає від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису. Замовник перевіряє електронний підпис учасника на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify. Під час перевірки електронного підпису повинні відображатися: прізвище та ініціали особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (власника ключа), код згідно з ЄДРПОУ юридичної особи-учасника (для юридичної особи) або реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті).
Якщо електронні документи у складі тендерної пропозиції видано іншою організацією і на них
уже накладено електронний підпис цієї організації, учаснику не потрібно накладати на нього свій електронний підпис.
Документи тендерної пропозиції, які надані не у формі електронного документа (без електронного підпису на документі) повинні бути оформлені належним чином, а саме: відмітка про засвідчення копії документа складається з таких елементів: слів “Згідно з оригіналом” (без лапок), найменування посади, особистого підпису особи, яка засвідчує копію, її власного імені та прізвища, дати засвідчення копії. Відмітку про засвідчення копії документа проставляють нижче реквізиту ”Підпис” на лицьовому боці останнього аркуша копії документа.
Електронна система закупівель забезпечує можливість подання тендерної пропозиції всім особам на рівних умовах.
Примітка. Відповідно до наказу Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 “Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі”, зареєстрованого в
Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893, розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється учасником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце учасника.
Учасник для отримання доступу до автоматизованого робочого місця безоплатно проходить реєстрацію на авторизованому електронному майданчику шляхом здійснення одного із способів ідентифікації відповідно до порядку, установленого Кабінетом Міністрів України. Ураховуючи технічну реалізацію, якщо під час реєстрації учасник вказав не код ЄДРПОУ, а реєстраційний номер відповідно до умов країни його реєстрації, такий учасник класифікується як учасник-нерезидент та може подати тендерну пропозицію без накладення електронного підпису.
- п.5.: «Кваліфікаційні критерії відповідно до статті 16 Закону, підстави відмови, установлені Особливостями, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством»: Перелік документів та інформації, які вимагаються замовником для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям передбачений у додатку 1 до тендерної документації;
учасник підтверджує відсутність підстав, зазначених у пункті 47 Особливостей (крім підпунктів 1 та 7 пункту 47 Особливостей), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції;
- п.6.: «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі)»: Технічна специфікація, що містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та документи, які учасник повинен надати для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам предмета закупівлі, наведені в додатку 1 до тендерної документації;
У тендерній документації всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні “або еквівалент”
Ні Документація закупівлі, ні Додаток 1 не містять вимоги про перевірку наданої інформації безпосередньо на сайті Учасника!
Відповідно до усталеної практики АМКУ, інформація з сайту не може розглядатися як належне підтвердження чи спростування технічних характеристик, якщо це прямо не передбачено Документацією. Дана позиція відображена в:
1. Рішенні № 4896-р/пк-пз від 28.03.2025 за скаргою закупівлі UA-2025-03-05-012912-a
2. Рішенні № 4207-р/пк-пз від 04.04.2023 за скаргою закупівлі UA-2023-03-06-008017-a
3. Рішенні № 1428-р/пк-пз від 08.02.2023 за скаргою у закупівлі UA-2022-12-29-002393-a (пункт 1, сторінка 6, абзац 6)
По-друге, якби умови Документації дійсно передбачали вимогу перевірки наданої інформації на сайті Учасника та/або виробника, то з опублікованої інформації на сайті Скаржника вся інформація відповідає достовірності, оскільки на сайті зазначено наступне:
Підтримувані ОС:
1. Microsoft Windows Server (x86, x64) 2003р \ 2003R2 \ 2008 рік \ 2008R2 \ 2012 \ 2016;
2. Microsoft Windows (x86, x64) XP \ Seven \ 8 \ 10 \ 11;
3. Linux (Ubuntu/Debian/CentOS/RHEL) (x86 \ x64);
У операційної системи Windows існує 2 варіанти розрядності: 32 біт (архітектура x86) та 64 біт (архітектура x64). 32-бітні ОС Windows мають назву «x86» відповідно до міжнародних технічних стандартів. ОС Windows ХР була випущена 25 жовтня 2001 року і є розвитком ОС Windows 2000 з однаковою архітектурою, відповідно при наявності підтримки ОС Windows ХР завжди наявна працездатність обладнання з ОС Windows 2000. ОС Windows 7 як зазначено на сайті Скаржника - Microsoft Windows Seven. Операційна система Windows 7 розроблялася як вдосконалена версія ОС Vista, з покращеннями в продуктивності, стабільності та зручності користування. Підтримка роботи ОС Windows Seven автоматично передбачає підтримку ОС Vista. Крім того окремо хочемо зазначити, що Корпорація Microsoft станом на публікацію даної закупівлі не підтримує наступні ОС:
• Windows 7 (підтримка завершилася 14 січня 2020 року)
• Windows 8 (підтримка завершилася 12 січня 2016 року)
• Windows 8.1 (підтримка завершилася 10 січня 2023 року)
• Windows XP (підтримка завершилася 8 квітня 2014 року)
• Windows Vista (підтримка завершилася 11 квітня 2017 року)
ОДЖЕ, надана Скаржником інформація в пропозиції та «Довідці про відповідність якісним та кількісним характеристикам та основним вимогам до предмету закупівлі. Технічна специфікація» вих.№52 від 19.05.2025 р. та «Порівняльна таблиця відповідності запропонованого товару», вих№ 53 від 19.05.2025р. є достовірною.
ІІ. Щодо пункту 2, а саме «тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації»:
Замовник в Протоколі №101 від 21.05.2025 р. зазначає, що: Пунктом 2 – конструкція та технічні характеристики засобу встановлено вимоги колір – чорний, натомість Учасником надано колір – помаранчевий; матеріал корпусу пластик, натомість Учасником надано матеріал корпусу – пластик додатково зміцнений металевою скобою. Зазначені параметри не відповідають вимогам Замовника.
По-перше, у Документації Замовника розділі ІІІ Інструкції з підготовки тендерної пропозиції пункту 6 зазначено наступне: «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі)»: Технічна специфікація, що містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та документи, які учасник повинен надати для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам предмета закупівлі, наведені в додатку 1 до тендерної документації;
У тендерній документації всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні “або еквівалент”.
«Еквівалент» означає, що учасник може запропонувати товар, роботу чи послугу, які не є ідентичними до зазначених у тендерній документації, але відповідають встановленим технічним, якісним та функціональним вимогам. Пропоновані характеристики мають бути НЕ гірші, або КРАЩІ ніж ті, що зазначені в тендерній документації Замовника. У наданих Довідках в складі пропозиції Скаржником, а саме «Довідці про відповідність якісним та кількісним характеристикам та основним вимогам до предмету закупівлі. Технічна специфікація» вих.№52 від 19.05.2025 р. та «Порівняльна таблиця відповідності запропонованого товару», вих№ 53 від 19.05.2025р. зазначається, що запропонований товар Захищені носії інформації «Avestkey» - засоби кваліфікованого електронного підпису чи печатки «Avestkey» це еквівалент.
Надана характеристика запропонованого Скаржником товару «матеріал корпусу - пластик, додатково зміцнений металевою скобою» є кращою, і не може бути підставою для відхилення пропозиції Скаржника.
По-друге, щодо невідповідності кольору запропонованого товару: у вимогах тендерної документації розділі ІІІ Інструкції з підготовки тендерної пропозиції пункту 6 зазначено наступне: документації всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні “або еквівалент”. Предметом закупівлі є засіб криптографічного захисту інформації. Відповідно до діючого законодавства України, регулятором в галузі криптографічного захисту інформації є Державна служба спеціального зв’язку та захисту інформації України. Вказаний орган видає в межах своїх повноважень експертні висновки на засоби КЗІ, в яких надає підтвердження тим чи іншим вимогам законодавства, зазначаючи у висновках міжнародні та/або українські стандарти. Жодна законодавча вимога не містить стандарту щодо кольору засобу КЗІ. Запропонований інший колір еквіваленту, а саме помаранчевий, а не чорний, не впливає на функціональність засобу, та відповідає функціональним та якісним характеристикам, незважаючи на відмінність у кольорі. На підтвердження даної інформації Скаржником у складі Скарги надаються діючі позитивні експертні висновки у галузі КЗІ на запропонований товар.
Крім того, вимогу щодо певного кольору предмету закупівлі можна розглядити як дискримінаційну, що порушує ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме частину 4 статті 22 «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників».
Еквівалент у технічних характеристиках означає, що пропоновані характеристики не гірші, ніж ті, що зазначені в тендерній документації. Це означає, що товар може мати ті ж або кращі характеристики, ніж ті, що були заявлені.
Враховуючи вищевикладене, оскільки Документація не містить вимоги про перевірку Замовником інформації безпосередньо на сайті, та в умовах тендерної документації Замовника чітко зазначено, що всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні “або еквівалент”, вважаємо що:
1. Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаємо, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив та розглянув нашу пропозицію та порушив наше право на добросовісну конкуренцію, адже наша пропозиція відповідає вимогам Замовника, що підтверджується поданими документами.
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення нашої пропозиції, що в свою чергу призвело до порушення наших майнових прав, чия пропозиція повністю відповідає вимогам тендерної документації. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що ми є Учасником відповідної процедури та реально претендуємо на визнання нашої пропозиції як найкращої, та укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того ми є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами у складі нашої пропозиції.
×
-
Назва доказу:
Протокол про визначення ТОВ "АЛАДДІН СЕК′ЮРІТІ СОЛЮШЕНС" переможцем процедури закупівлі №102 від 22.05.2025 р.
-
Повʼязаний документ:
Протокол 102.pdf
-
-
Назва доказу:
Протокол про відхилення тендерної пропозиції Учасника ТОВ “АВЕСТ-УКРАЇНА” №101 від 21.05.2025 р
-
Повʼязаний документ:
Протокол 101.pdf
-
-
Назва доказу:
Копія рішення № 1428-р/пк-пз від 08.02.2023
-
Повʼязаний документ:
Рішення від 08.02.2023 № 1428.pdf
-
-
Назва доказу:
Копія рішення № 4207-р/пк-пз від 04.04.2023
-
Повʼязаний документ:
рішення від 04.04.2023 №4207.pdf
-
-
Назва доказу:
Копія рішення 4896-р/пк-пз від 28.03.2025
-
Повʼязаний документ:
рішення від 28.03.2025 № 4896.pdf
-
-
Назва доказу:
Позитивні Експертні висновки від регулятора Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України на запропонований скаржником товар
-
Повʼязаний документ:
Експертні висновки ДССЗІ.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати Замовника ТЕРИТОРІАЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОГО БЮРО РОЗСЛІДУВАНЬ, РОЗТАШОВАНЕ У МІСТІ ПОЛТАВІ скасувати рішення про визначення ТОВ "АЛАДДІН СЕК′ЮРІТІ СОЛЮШЕНС" переможцем процедури закупівлі UA-2025-05-13-004181-a, оформлене Протоколом №102 від 22.05.2025 р., оприлюднене в електронній системі закупівель об 12 год. 31 хв 22 травня 2025 р. та прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі допущених Замовником
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати Замовника ТЕРИТОРІАЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОГО БЮРО РОЗСЛІДУВАНЬ, РОЗТАШОВАНЕ У МІСТІ ПОЛТАВІ скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Учасника ТОВ “АВЕСТ-УКРАЇНА” по закупівлі UA-2025-05-13-004181-a.