-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Фарба суднова
Закупівля проводиться за процедурою «відкриті торги» згідно Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами). Усі документи, що входять до складу тендерної пропозиції та підготовлені безпосередньо учасником, мають бути складені українською мовою. Документи, що надаються учасниками у складі їх тендерних пропозицій, викладені іншими мовами, повинні надаватися разом із їх автентичним перекладом на українську мову. Вірність перекладу цих документів засвідчується нотаріально (детально в п. 7 Розділу І та додатку 3 до тендерної документації). Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі: Вимоги до предмету закупівлі, детальний опис предмета закупівлі, у т.ч. інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, що визначенні у відповідності до вимог частини 4 статті 5; частини 2 статті 22; частини 5,6 статті 23 Закону з урахуванням Особливостей, викладено у Додатку 1 до тендерної документації. Замовником технічні характеристики товару, що закуповується визначені тим, що фарбувальні матеріали будуть використовуватися для відновлення раніше нанесеного покриття зазначених марок та мають бути сумісними. Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також очікувана вартість визначені на підставі реальних виробничих потреб замовника. Обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі. Загальна очікувана вартість закупівлі товару визначена із дотриманням пункту 1 Розділу ІV «Визначення очікуваної вартості» чинного Положення про здійснення закупівель товарів, робіт та послуг в державному підприємстві «Адміністрація морських портів України» з використанням Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Мінекономіки № 275 від 18.02.2020 (зі змінами), з використанням методу порівняння ринкових цін, а саме визначення очікуваної вартості на підставі даних отриманих цінових пропозицій. З метою визначення очікуваної вартості закупівлі за зазначеним методом було направлено листи-запити постачальникам суднової фарби, на що отримані листи-відповіді з ціновими пропозиціями. На підставі отриманих цінових пропозицій визначена середня ринкова вартість суднової фарби. Крім того, державне підприємство «Адміністрація морських портів України» не є розпорядником бюджетних коштів.
мін. крок: 0.5% або 4 749.38 UAH
Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
- СКАРГА.pdf 23.05.2025 15:52
- Додаток_Лист НААУ.pdf 23.05.2025 15:52
- sign.p7s 23.05.2025 15:53
- рішення від 27.05.2025 № 8371.pdf 27.05.2025 15:27
Пункт скарги
на порушення законодавства у сфері публічних закупівель
щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
12 травня 2025 року Державним підприємством «Адміністрація морських портів України» (далі – Замовник) було оголошено відкриті торги на закупівлю товару за кодом ДК 021:2015 44810000-1 Фарби (Фарба суднова). Разом з оголошенням про проведення процедури закупівлі в електронній системі оприлюднено тендерну документацію, зокрема в новій редакції
від 21.05.2025.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ВИРОБНИЧА ГРУПА «СІОПЛАСТ» (далі — Скаржник) вважає умови відкритих торгів, викладені в тендерній документації, такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема принципам здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, визначеним у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону, звертаємось зі скаргою до Антимонопольного комітету України як органу оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів осіб.
Відповідно до частини четвертої статті 20 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Скаржник як потенційний учасник відкритих торгів переконаний в тому, що вимоги, визначені замовником до потенційних учасників, в тому числі Скаржника, є дискримінаційними та такими, що порушують права Скаржника, зокрема на рівну конкуренцію, з огляду на таке.
У підпункті 3 пункту 3 додатку 3 до тендерної документації зазначено, що на позицію 27 порівняльної таблиці (Фарба суднова Jotun Jotamastic 90) учасник надає Сертифікат низького поширення полум’я відповідно до Директиви 2014/90/ЄС Європейського Парламенту і Ради для Морського обладнання.
Скаржник, бажаючи взяти участь у тендері, звернувся до Національного агентства з акредитації України (далі – НААУ) стосовно отримання інформації щодо органів з оцінки відповідності, які надають сертифікати низького поширення полум’я відповідно до Директиви 2014/90/ЄС Європейського Парламенту і Ради для Морського обладнання.
Водночас, НААУ листом від 19.05.2025 № 2-5/2-2607 надано відповідь (копія додається), що станом на 19.05.2025, в Реєстрі акредитованих органів з оцінки відповідності НААУ відсутні органи з оцінки відповідності, які надають сертифікати низького поширення полум’я відповідно до Директиви 2014/90/ЄС Європейського Парламенту і Ради для Морського обладнання.
Таким чином, встановивши зазначену вимогу Замовник ШТУЧНО УСУНУВ потенційних учасників, національних виробників продукції, від участі в закупівлі, оскільки наразі відсутні органи з оцінки відповідності, які надають сертифікати низького поширення полум’я відповідно до Директиви 2014/90/ЄС Європейського Парламенту і Ради для Морського обладнання.
Отже, об’єктивна неможливість надати сертифікати низького поширення полум’я відповідно до Директиви 2014/90/ЄС Європейського Парламенту і Ради для Морського обладнання УНЕМОЖЛИВЛЮЄ УЧАСТЬ у процедурі закупівлі потенційних учасників, національних виробників продукції, чим порушено їх права та законні інтереси, пов’язані з участю у закупівлі.
Разом з цим, Замовник, виклавши зазначену вимогу, СВІДОМО ЗВУЖУЄ коло потенційних учасників процедури закупівлі, національних виробників продукції, З МЕТОЮ ЗДІЙСНЕННЯ ЗАКУПІВЛІ У ОДНОГО УЧАСНИКА із продукцією іноземного виробництва.
Враховуючи, що у підпункті 3 пункту 3 додатку 3 до тендерної документації Замовником встановлена вимога щодо надання Сертифікату низького поширення полум’я відповідно до Директиви 2014/90/ЄС Європейського Парламенту і Ради для Морського обладнання ЛИШЕ
до 27 позиції (Фарба суднова Jotun Jotamastic 90) із 32 позицій суднової фарби, то цю вимогу зможе виконати лише ТОВ «ЙОТУНГАРД Україна» (переможець попередніх закупівель), який пропонує товар (суднову фарбу) іноземного походження та має САМЕ на товар (Фарба суднова Jotun Jotamastic 90) сертифікат, застосування якого є Директива 2014/90/ЄС
від 23.07.2014 про морське обладнання (Директива про морське обладнання), видана
як «Правила щодо суднового обладнання» Норвезьким морським відомством. Крім того,
цей сертифікат видано DNV GLAS під керівництвом Уряду Норвегії.
Разом з цим, директива – нормативно-правовий акт Європейського Союзу, який вимагає від держав-членів досягнення певної мети, не диктуючи, яким методом держави-члени повинні її досягти. Директива запроваджується через національне законодавство. Вона зобов’язує державу-члена у певний термін вжити заходів, спрямованих на досягнення визначених у ній цілей. Наразі Україна не є державою-членом Європейського Союзу.
В свою чергу Скаржник має Сертифікат про схвалення суднової фарби РЕГІСТРОМ СУДНОПЛАВСТВА УКРАЇНИ, проте Замовником встановлені дискримінаційні вимоги,
що унеможливлюють участь Скаржника у зазначених відкритих торгах на закупівлю товару за кодом ДК 021:2015 44810000-1 Фарби (Фарба суднова).
Скаржник вважає, що наведені вимоги замовника не сприяють добросовісній конкуренції серед учасників, дискримінують учасників, зокрема Скаржника, та ставлять їх у нерівне становище тощо.
Отже, Замовником встановлені дискримінаційні вимоги у тендерній документації, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель, а саме статті 5 Закону (замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників) та статті 22 Закону (тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників).
Враховуючи вищезазначене, Скаржник вважає, що умови тендерної документації мають бути змінені з метою усунення названих дискримінаційних вимог та узгодження вимог замовника з нормами Закону.
Керуючись статтями 5, 18, 22, 24 Закону,
ПРОШУ
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Визнати умови, встановлені тендерною документацією процедури закупівлі, такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель.
3. Зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, внести зміни до тендерної документації на підставах, наведених в описовій частині цієї скарги, а саме виключити із тендерної документації вимогу щодо надання учасниками Сертифікату низького поширення полум’я відповідно до Директиви 2014/90/ЄС Європейського Парламенту і Ради для Морського обладнання.
Додаток:
1. Лист Національного агентства з акредитації України від 19.05.2025
№ 2-5/2-2607 (документальні докази до цієї скарги).
-
Назва доказу:
Лист
-
Повʼязаний документ:
Додаток_Лист НААУ.pdf
-
1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Визнати умови, встановлені тендерною документацією процедури закупівлі, такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель. 3. Зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, внести зміни до тендерної документації на підставах, наведених в описовій частині цієї скарги, а саме виключити із тендерної документації вимогу щодо надання учасниками Сертифікату низького поширення полум’я відповідно до Директиви 2014/90/ЄС Європейського Парламенту і Ради для Морського обладнання.
Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель
- Додаток_Лист НААУ.pdf 23.05.2025 15:42
- СКАРГА.pdf 23.05.2025 15:42
- sign.p7s 23.05.2025 15:43
Пункт скарги
на порушення законодавства у сфері публічних закупівель
щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
12 травня 2025 року Державним підприємством «Адміністрація морських портів України» (далі – Замовник) було оголошено відкриті торги на закупівлю товару за кодом ДК 021:2015 44810000-1 Фарби (Фарба суднова). Разом з оголошенням про проведення процедури закупівлі в електронній системі оприлюднено тендерну документацію, зокрема в новій редакції
від 21.05.2025.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ВИРОБНИЧА ГРУПА «СІОПЛАСТ» (далі — Скаржник) вважає умови відкритих торгів, викладені в тендерній документації, такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема принципам здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, визначеним у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону, звертаємось зі скаргою до Антимонопольного комітету України як органу оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів осіб.
Відповідно до частини четвертої статті 20 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Скаржник як потенційний учасник відкритих торгів переконаний в тому, що вимоги, визначені замовником до потенційних учасників, в тому числі Скаржника, є дискримінаційними та такими, що порушують права Скаржника, зокрема на рівну конкуренцію, з огляду на таке.
У підпункті 3 пункту 3 додатку 3 до тендерної документації зазначено, що на позицію 27 порівняльної таблиці (Фарба суднова Jotun Jotamastic 90) учасник надає Сертифікат низького поширення полум’я відповідно до Директиви 2014/90/ЄС Європейського Парламенту і Ради для Морського обладнання.
Скаржник, бажаючи взяти участь у тендері, звернувся до Національного агентства з акредитації України (далі – НААУ) стосовно отримання інформації щодо органів з оцінки відповідності, які надають сертифікати низького поширення полум’я відповідно до Директиви 2014/90/ЄС Європейського Парламенту і Ради для Морського обладнання.
Водночас, НААУ листом від 19.05.2025 № 2-5/2-2607 надано відповідь (копія додається), що станом на 19.05.2025, в Реєстрі акредитованих органів з оцінки відповідності НААУ відсутні органи з оцінки відповідності, які надають сертифікати низького поширення полум’я відповідно до Директиви 2014/90/ЄС Європейського Парламенту і Ради для Морського обладнання.
Таким чином, встановивши зазначену вимогу Замовник ШТУЧНО УСУНУВ потенційних учасників, національних виробників продукції, від участі в закупівлі, оскільки наразі відсутні органи з оцінки відповідності, які надають сертифікати низького поширення полум’я відповідно до Директиви 2014/90/ЄС Європейського Парламенту і Ради для Морського обладнання.
Отже, об’єктивна неможливість надати сертифікати низького поширення полум’я відповідно до Директиви 2014/90/ЄС Європейського Парламенту і Ради для Морського обладнання УНЕМОЖЛИВЛЮЄ УЧАСТЬ у процедурі закупівлі потенційних учасників, національних виробників продукції, чим порушено їх права та законні інтереси, пов’язані з участю у закупівлі.
Разом з цим, Замовник, виклавши зазначену вимогу, СВІДОМО ЗВУЖУЄ коло потенційних учасників процедури закупівлі, національних виробників продукції, З МЕТОЮ ЗДІЙСНЕННЯ ЗАКУПІВЛІ У ОДНОГО УЧАСНИКА із продукцією іноземного виробництва.
Враховуючи, що у підпункті 3 пункту 3 додатку 3 до тендерної документації Замовником встановлена вимога щодо надання Сертифікату низького поширення полум’я відповідно до Директиви 2014/90/ЄС Європейського Парламенту і Ради для Морського обладнання ЛИШЕ
до 27 позиції (Фарба суднова Jotun Jotamastic 90) із 32 позицій суднової фарби, то цю вимогу зможе виконати лише ТОВ «ЙОТУНГАРД Україна» (переможець попередніх закупівель), який пропонує товар (суднову фарбу) іноземного походження та має САМЕ на товар (Фарба суднова Jotun Jotamastic 90) сертифікат, застосування якого є Директива 2014/90/ЄС
від 23.07.2014 про морське обладнання (Директива про морське обладнання), видана
як «Правила щодо суднового обладнання» Норвезьким морським відомством. Крім того,
цей сертифікат видано DNV GLAS під керівництвом Уряду Норвегії.
Разом з цим, директива – нормативно-правовий акт Європейського Союзу, який вимагає від держав-членів досягнення певної мети, не диктуючи, яким методом держави-члени повинні її досягти. Директива запроваджується через національне законодавство. Вона зобов’язує державу-члена у певний термін вжити заходів, спрямованих на досягнення визначених у ній цілей. Наразі Україна не є державою-членом Європейського Союзу.
В свою чергу Скаржник має Сертифікат про схвалення суднової фарби РЕГІСТРОМ СУДНОПЛАВСТВА УКРАЇНИ, проте Замовником встановлені дискримінаційні вимоги,
що унеможливлюють участь Скаржника у зазначених відкритих торгах на закупівлю товару за кодом ДК 021:2015 44810000-1 Фарби (Фарба суднова).
Скаржник вважає, що наведені вимоги замовника не сприяють добросовісній конкуренції серед учасників, дискримінують учасників, зокрема Скаржника, та ставлять їх у нерівне становище тощо.
Отже, Замовником встановлені дискримінаційні вимоги у тендерній документації, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель, а саме статті 5 Закону (замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників) та статті 22 Закону (тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників).
Враховуючи вищезазначене, Скаржник вважає, що умови тендерної документації мають бути змінені з метою усунення названих дискримінаційних вимог та узгодження вимог замовника з нормами Закону.
Керуючись статтями 5, 18, 22, 24 Закону,
ПРОШУ
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Визнати умови, встановлені тендерною документацією процедури закупівлі, такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель.
3. Зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, внести зміни до тендерної документації на підставах, наведених в описовій частині цієї скарги, а саме виключити із тендерної документації вимогу щодо надання учасниками Сертифікату низького поширення полум’я відповідно до Директиви 2014/90/ЄС Європейського Парламенту і Ради для Морського обладнання.
Додаток:
1. Лист Національного агентства з акредитації України від 19.05.2025
№ 2-5/2-2607 (документальні докази до цієї скарги).
-
Назва доказу:
Лист НААУ
-
Повʼязаний документ:
Додаток_Лист НААУ.pdf
-
1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Визнати умови, встановлені тендерною документацією процедури закупівлі, такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель. 3. Зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, внести зміни до тендерної документації на підставах, наведених в описовій частині цієї скарги, а саме виключити із тендерної документації вимогу щодо надання учасниками Сертифікату низького поширення полум’я відповідно до Директиви 2014/90/ЄС Європейського Парламенту і Ради для Морського обладнання.