• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Вогнезахисна обробка дерев’яних конструкцій даху (згідно код ДК 021:2015: 77220000-8 Послуги з просочування деревини)

Завершена

452 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 525.00 UAH
Період оскарження: 12.05.2025 15:39 - 17.05.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга, що стосується прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника

Номер: ad3e29be857545b3981f73017d91390d
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-12-010818-a.a1
Назва: Скарга, що стосується прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника
Скарга:
Дата розгляду скарги: 11.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 03.06.2025 15:58
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 16.06.2025 14:23
Дата виконання рішення Замовником: 19.06.2025 15:01
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником виконано Рішення АМКУ від 11.06.2025 р. № 9320-р/пк-пз.
Автор: ПП "ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л", Сергій Орестович ЛИТВИНЮК +380673747022 pojz_l@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: bd70d19d81044ab0928f5be9de6bbd92
Заголовок пункту скарги: Підпункт 5.1 пункту 5 Додатку 1 до тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до протокольного рішення (протоколу) уповноваженої особи Управління освіти Ніжинської міської ради Чернігівської області від 26.05.2025 р. № 32 (далі – Протокол
№ 32) підставою відхилення тендерної пропозиції Скаржника зі сторони уповноваженої особи було наступне:
«…
Відповідно до частини 3 статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Підстава :
У складі тендерної пропозиції надано договірну ціну (файл: кошторис Ніжин.pdf.asice.zip) та пояснювальну записку до неї в якій зазначено:
П. 1 Військовий збір, ЗУ від 04.12.2024 року№ 4118, який вніс зміни в Закон про підвищення податків №4015 – 1%.
При цьому в розрахунку №13 документу «Розрахунки до Договірної ціни», сума податку 1% складає – 2 385,60 грн., що розрахована не правильно, тому що: 250990,02 х 0,01 = 2 509,90 грн.
Таким чином, сума податків, зборів, обов'язкових платежів, встановлених чинним законодавством і не врахованих складовими вартості будівництва (крім ПДВ) розрахована неправильно.
Отже, тендерна пропозиція ПП "ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

Виходячи зі змісту вищевказаних документів, вони не відповідають зазначеним вимогам.
Таким чином, тендерна пропозиція Учасника не відповідає встановленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону вимогам.
Відповідно до підпункту 2 пункту 41 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми.


ВИРІШИЛА:
1. Відхилити тендерну пропозицію Учасника.
…».

Абзацом 10 пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.

Додатком 1 до тендерної документації визначено перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.
5. Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі:
5.1 У складі тендерної пропозиції надати кошторисну документацію, завірену підписом та печаткою учасника.

Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі визначені у Додатку 2 до тендерної документації.

«ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ
Фактом подання тендерної пропозиції учасник підтверджує відповідність своєї пропозиції технічним, якісним, кількісним, функціональним характеристикам до предмета закупівлі, у тому числі технічній специфікації (у разі потреби — планам, кресленням, малюнкам чи опису предмета закупівлі) та іншим вимогам до предмета закупівлі, що містяться в тендерній документації та цьому додатку, а також підтверджує можливість надання послуг відповідно до вимог, визначених згідно з умовами тендерної документації.

Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі, якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз «або еквівалент».

Обґрунтування необхідності закупівлі даного виду послуг — замовник здійснює закупівлю даного виду послуг, оскільки вони за своїми якісними та технічними характеристиками найбільше відповідають потребам та вимогам замовника.

1. Детальний опис предмета закупівлі:

Назва предмета закупівлі
Код ДК 021:2015 ДК 021:2015: 77220000-8 Послуги з просочування деревини
Назва послуги номенклатурної позиції предмета закупівлі та код послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі Вогнезахисна обробка дерев’яних конструкцій даху (згідно код ДК 021:2015: 77220000-8 Послуги з просочування деревини)
Обсяг надання послуг 12 740,61 м2
Строк надання послуг до 30.06.2025 року включно

2. Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі:

Гарантійний лист Учасника, складений у довільній формі, на фірмовому бланку (за його наявності), за підписом уповноваженої особи Учасника та відбитком печатки (за наявності) щодо відповідальності під час виконання послуг:
- за дотримання правил охорони праці при виконанні послуг;
- за збереження цілісності обладнання Замовника, яке знаходиться в зоні виконання послуг.
- Гарантійний лист у довільній формі стосовно того, що вся надана у складі тендерної пропозиції інформація та документація, є достовірною.

№ Назва навчального закладу Адреса навчального закладу освіти Площа,
м2
1 Ніжинська гімназія № 1 Ніжинської міської ради Чернігівської області м. Ніжин,
вул. Гребінки, 4 5 485,99
2 Гімназія № 9 Ніжинської міської ради Чернігівської області м. Ніжин, вул. Шевченка, 103 871,0
3 Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №4 «Казочка» м. Ніжин, вул. Овдіївська, 42 2 748,22
4 Заклад дошкільної освіти (дитячий садок) №8 «Кручайлик» м. Ніжин, вул.Воздвиженська, 185 516,7
5 Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 12 «Ромашка» м. Ніжин,
вул. Богуна, 5 1 297,8
6 Дошкільний навчальний заклад (ясла – садок) № 13 «Берізка» м. Ніжин, вул.Березанська, 12-а 1 064,9
7 Дошкільний навчальний заклад (ясла – садок) № 14 «Соколятко» м. Ніжин,
вул. Космонавтів, 44 – Б. 756,0
Загальна площа: 12 740,61 м2

2. Вимоги щодо якості предмет закупівлі:

У складі тендерної пропозиції надати кошторисну документацію, завірену підписом та печаткою учасника.».

Відповідно до підпункту 4.1. пункту 4 розділу 1 тендерної документації назва предмета закупівлі Вогнезахисна обробка дерев’яних конструкцій даху (згідно код ДК 021:2015: 77220000-8 Послуги з просочування деревини).

Відповідно до пункту 13 частини 1 статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015 р. № 222-VIII (зі змінами та доповненнями) (далі – Закон № 222-VIII) визначено, що ліцензуванню підлягає такий вид господарської діяльності як надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України.

Вогнезахист (вогнезахисне просочування глибоке чи поверхневе, вогнезахисне обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисне заповнення) входить до пункту 6 Переліку послуг і робіт протипожежного призначення, що підлягають ліцензуванню, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 р. № 852 (далі – Перелік).

Пунктами 29-31 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 р. № 852 (далі – Ліцензійні умови), передбачено вимоги щодо виконання робіт з вогнезахисту (вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення).

На вимогу підпункту 5.1 пункту 5 Додатку 1 до тендерної документації Скаржником в складі тендерної пропозиції надано кошторисну документацію, завірену підписом та печаткою учасника (файл кошторис Ніжин.pdf.asice.zip), чим зазначену вимогу тендерної документації виконано у повному обсязі, оскільки підтверджено інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.

Слід зазначити, що до кошторисної документації будь-яких вимог, окрім як надати її в складі тендерної пропозиції завіреною підписом та печаткою учасника, Замовником не встановлено.

Замовник переліком документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції до тендерної документації не визначає, яким чином має бути розрахована вартість закупівлі, що саме в неї має бути включено та яким нормам чинного законодавства має відповідати.

Окрім цього, в рамках даної Процедури закупівлі Замовник не може відхиляти тендерну пропозицію Скаржника застосовуючи поняття «складові вартості будівництва» (як то зазначено в Протоколі № 32), оскільки предметом закупівлі є надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення шляхом вогнезахисної обробки дерев’яних конструкцій даху в рамках Закону № 222-VIII, Переліку, Ліцензійних умов та які жодним чином не стосуються будівництва.

Окремо слід зазначити, що Скаржник при веденні своєї господарської діяльності дотримується норм чинного законодавства, зокрема й щодо сплати встановлених чинним законодавством податків, зборів, обов’язкових платежів, у тому числі й щодо сплати військового збору у розмірі 1% згідно Закону України від 04.12.2024 р. № 4118, який вніс зміни в Закон про підвищення податків № 4015.

Виходячи зі змісту Протоколу № 32 Замовник не довів, якій вимозі із переліку документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції згідно Додатку 1 до тендерної документації Скаржником не виконано та в складі тендерної пропозиції не надано.

Пунктом 44 Особливостей встановлено, що відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому
пункту 28 Особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.

Неправильне трактування уповноваженою особою норм чинного законодавства України в сфері публічних закупівель та умов і вимог тендерної документації призвела до неправомірної дискваліфікації тендерної пропозиції Скаржника.

Рішення про відхилення тендерних пропозицій учасників повинно базуватися та бути винесено виключно з дотриманням норм чинного законодавства України та вимог тендерної документації. Замовником не дотримано норм чинного законодавства України, в тому числі, принципів, передбачених статтею 5 Закону № 922-VIII та відхиляючи тендерну пропозицію Скаржника, керувався своїми суб’єктивними домислами, на власний розсуд трактуючи умови тендерної документації.

З огляду на зазначене, Скаржник вважає, що його тендерна пропозиція відповідає умовам тендерної документації у повному обсязі, та яка була неправомірно відхилена Замовником з наведених вище підстав.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: b80d506adf7a416a9c229c155a651a6f
Заголовок пункту скарги: Підпункт 6.5 пункту 6 Додатку 1 до тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: За результатами розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ІНЕКС ІСТЕЙТ» Замовником на підставі протокольного рішення (протоколу) уповноваженої особи Управління освіти Ніжинської міської ради Чернігівської області від 27.05.2025 р. № 33 (далі – Протокол № 33) було, зокрема, вирішено визначити ТОВ «ІНЕКС ІСТЕЙТ» переможцем Процедури закупівлі та, відповідно, прийняти рішення про намір укласти договір про закупівлю з ним, оскільки:
«…
За результатами перевірки не було виявлено підстав для відмови Учаснику у випадках визначених пунктом 44 Особливостей.

Згідно з проведеним розглядом тендерної пропозиції Учасника на відповідність її вимогам тендерної документації у Замовника відсутні будь-які підстави для відхилення його тендерної пропозиції.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника повністю відповідає вимогам тендерної документації та додаткам до неї, в т. ч. щодо предмета закупівлі, та потребам Замовника.
…».

Абзацом 10 пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.

Додатком 1 до тендерної документації визначено перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.
6. Перелік інших документів та/або інформації, які встановлено відповідно до законодавства для Учасників:
6.5. Кваліфікований електронний підпис (КЕП), накладений на тендерну пропозицію відповідно до пункту 1 розділу 3 тендерної документації.

ТОВ «ІНЕКС ІСТЕЙТ» зазначені вище вимоги не дотримано, оскільки на тендерну пропозицію 13.05.2025 р. о 12:13 було накладено не кваліфікований електронний підпис (КЕП), а удосконалений електронний підпис (УЕП) (файл sign.p7s):



Скаржником на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify було перевірено файл sign.p7s ТОВ «ІНЕКС ІСТЕЙТ» та отримано інформацію наступного змісту:



Виходячи із викладеного вище, тендерна пропозиція переможця не відповідає зазначеним вимогам тендерної документації.

Таким чином, тендерна пропозиція переможця не відповідає вимогам, встановленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.

Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.

Враховуючи викладене, тендерна пропозиція переможця підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір