-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Частини гірничо-шахтного обладнання
Кваліфікація
від початку періоду пройшло 88 робочих днів
3 365 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 16 825.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 16 825.00 UAH
Період оскарження:
09.05.2025 22:37 - 14.05.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірну відміну замовником процедури закупівлі
Номер:
070a860d2ec349929ee69c8842dc51eb
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-09-013379-a.a1
Назва:
Скарга на неправомірну відміну замовником процедури закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи:
Орган оскарження
- рішення від 03.07.2025 № 10528.pdf 07.07.2025 11:49
- Інформація про резолютивну частину рішення від 03.07.2025 № 10528.pdf 04.07.2025 15:43
- рішення від 26.06.2025 № 10149.pdf 26.06.2025 14:04
- Відповідь на скаргу_pdf 30.06.2025 23:12
- Відповідь на скаргу_word 30.06.2025 23:12
- sign.p7s 24.06.2025 11:34
- Скарга ГРЗ 24.06.25.pdf 24.06.2025 11:32
- Скарга ГПЗ 24.06.25.docx 24.06.2025 11:32
- Протокол продовження розгляду.pdf 24.06.2025 11:32
- Повідомлення про відміну закупівлі.pdf 24.06.2025 11:32
Дата прийняття скарги до розгляду:
24.06.2025 15:00
Дата розгляду скарги:
03.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
26.06.2025 14:05
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
07.07.2025 11:49
Дата виконання рішення Замовником:
29.07.2025 16:05
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення № 10528-р/пк-пз від 03.07.2025 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, скасовано рішення про відміну процедури закупівлі — "Частини гірничо-шахтного обладнання", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-05-09-013379-a
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
2cc45febe06d4332a1d0647242a82dbf
Заголовок пункту скарги:
Неправомірна відміна процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
19 травня 2025 року 11:43 пропозиція Скаржника за результатом розкриття та аукціону було визначена системою найбільш економічно вигідною. Зі цієї дати розпочався строк розгляду найбільш економічно вигідної пропозиції, в даному випадку – пропозиції Скаржника.
22 травня 2025 року Замовник оприлюднює повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в термін до 09:33 23 травня 2025 року. ТОВ «ГПЗ» розмістив відповідь та документи на вказане повідомлення 22 травня 2025 року о 14:48
26 травня 2025 року о 22:29 Замовник оприлюднює протокол про продовження строку розгляду тендерної пропозиції (додається). В чому саме полягає необхідність продовження розгляду пропозиції Замовник не зазначає, так само, як і не зазначає обставини, які перешкоджають йому здійснити розгляд пропозицій у встановлений законодавством термін. Отже, аргументованість відсутня. Це вже є порушенням.
17 червня 2025 року о 09:39 Замовник приймає рішення про відміну процедури закупівлі, вказуючи причину: неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель. Опис порушень: порушення строку розгляду тендерної пропозиції, визначеного ч.10 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі».
Отже, Замовник не розглянув пропозицію Скаржника в межах встановленого строку – 20 робочих днів і не ухвалив жодного рішення щодо нього за результатом розгляду.
Скаржник не погоджується, що порушення УО строків розгляду найбільш економічно вигідної пропозиції, нею ж «виявлені», можуть бути законною підставою відміни процедури закупівлі. Тим більше, що УО «зачекала» 20 робочих днів і на 21-й – відмінила своїм рішенням процедуру закупівлі.
У даній закупівлі є очевидним, що Замовник в особі УО свідомо допустив порушення законодавства про закупівлю.
Ст. 7 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що контролюючими органами, які мають виявляти порушення, є Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів; Банки під час оплати за договорами про закупівлю; Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю; Громадський контроль. Закон не встановлює право Замовника на порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а потім встановлювати (виявляти) ці порушення та відміняти процедуру відкритих торгів.
Тобто, УО Замовника вчинила дії поза межами своїх повноважень, визначених цим Законом.
Саме вищенаведені дії та бездіяльність Замовника призвели до неправомірної відміни закупівлі.
УО вже не вперше застосовує практику бездіяльності під час розгляду та оцінки пропозицій з метою подальшої їх відміни, оприлюднюючи за цей час прямі договори за той самий товар, що є предметом закупівлі.
Замовник не довів, що дана ситуація з відміною процедури закупівлі не була створена ним вчергове навмисно.
Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника.
Неправомірно відмінивши тендер, Замовник порушив вимоги пункту 50 Особливостей, ст. 5, п.6 ст. 11 Закону.
Ураховуючи вищезазначене, внаслідок вказаних дій Замовника порушене право Скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі та у подальшому, - на укладання договору.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відміну тендеру.
22 травня 2025 року Замовник оприлюднює повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в термін до 09:33 23 травня 2025 року. ТОВ «ГПЗ» розмістив відповідь та документи на вказане повідомлення 22 травня 2025 року о 14:48
26 травня 2025 року о 22:29 Замовник оприлюднює протокол про продовження строку розгляду тендерної пропозиції (додається). В чому саме полягає необхідність продовження розгляду пропозиції Замовник не зазначає, так само, як і не зазначає обставини, які перешкоджають йому здійснити розгляд пропозицій у встановлений законодавством термін. Отже, аргументованість відсутня. Це вже є порушенням.
17 червня 2025 року о 09:39 Замовник приймає рішення про відміну процедури закупівлі, вказуючи причину: неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель. Опис порушень: порушення строку розгляду тендерної пропозиції, визначеного ч.10 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі».
Отже, Замовник не розглянув пропозицію Скаржника в межах встановленого строку – 20 робочих днів і не ухвалив жодного рішення щодо нього за результатом розгляду.
Скаржник не погоджується, що порушення УО строків розгляду найбільш економічно вигідної пропозиції, нею ж «виявлені», можуть бути законною підставою відміни процедури закупівлі. Тим більше, що УО «зачекала» 20 робочих днів і на 21-й – відмінила своїм рішенням процедуру закупівлі.
У даній закупівлі є очевидним, що Замовник в особі УО свідомо допустив порушення законодавства про закупівлю.
Ст. 7 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що контролюючими органами, які мають виявляти порушення, є Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів; Банки під час оплати за договорами про закупівлю; Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю; Громадський контроль. Закон не встановлює право Замовника на порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а потім встановлювати (виявляти) ці порушення та відміняти процедуру відкритих торгів.
Тобто, УО Замовника вчинила дії поза межами своїх повноважень, визначених цим Законом.
Саме вищенаведені дії та бездіяльність Замовника призвели до неправомірної відміни закупівлі.
УО вже не вперше застосовує практику бездіяльності під час розгляду та оцінки пропозицій з метою подальшої їх відміни, оприлюднюючи за цей час прямі договори за той самий товар, що є предметом закупівлі.
Замовник не довів, що дана ситуація з відміною процедури закупівлі не була створена ним вчергове навмисно.
Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника.
Неправомірно відмінивши тендер, Замовник порушив вимоги пункту 50 Особливостей, ст. 5, п.6 ст. 11 Закону.
Ураховуючи вищезазначене, внаслідок вказаних дій Замовника порушене право Скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі та у подальшому, - на укладання договору.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відміну тендеру.
×
-
Назва доказу:
Повідомлення
-
Повʼязаний документ:
Повідомлення про відміну закупівлі.pdf
-
-
Назва доказу:
Протокол
-
Повʼязаний документ:
Протокол продовження розгляду.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов'язати замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-05-09-013379-a.