• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Страхові послуги

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 77 днів назад

92 190.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 921.90 UAH
Період оскарження: 08.05.2025 22:32 - 21.06.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Дискримінаційні вимоги ТД

Номер: edfd8ecb0819481786382066606ca4dc
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-08-014732-a.c1
Назва: Дискримінаційні вимоги ТД
Скарга:
Дата розгляду скарги: 22.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 14.05.2025 15:30
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 27.05.2025 16:53
Дата виконання рішення Замовником: 19.06.2025 09:29
Коментар замовника щодо усунення порушень: Виконати рішення Комісії щодо зобов'язання КП ПОР «ПОЛТАВАВОДОКАНАЛ» (Код ЄДРПОУ:03361661) внести зміни до тендерної документації за Єдиним закупівельним словником за кодом ДК 021:2015- 66510000-8 «Страхові послуги» (66514110-0 «Послуги зі страхування транспортних засобів»), за №UA-2025-05-08-014732-а, з метою усунення порушень.
Автор: ПрАТ "Страхова Компанія "УЛЬТРА АЛЬЯНС", Андрій Горельцев +380674033980 ag1105@ukr.net http://ultra-insure.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 97b2bf656e0f465b8918c8bae4b9eb46
Заголовок пункту скарги: Пунктом 1 розділу «Інші вимоги до учасника» додатку 5 та підпункту 1 пункту 4.1. додатку 9 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові вимоги, які, на думку Скаржника, є дискримінаційними.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Пунктом 1 розділу «Інші вимоги до учасника» додатку 5 та підпункту 1 пункту 4.1. додатку 9 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові вимоги, а саме: учасник повинен мати відокремлений структурний підрозділ у межах адміністративної одиниці м. Полтави із зазначенням конкретної адреси місцезнаходження, прізвища, ім’я та по-батькові куратора, відповідального за роботу з конкретним замовником, контактного номеру телефону та адреси електронної пошти (Інформацію надати у вигляді довідки).
Отже, прийняти участь у закупівлі може виключно той учасник, який має відокремлений структурний підрозділ у межах адміністративної одиниці м. Полтави.
Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до учасників, які не мають відокремленого структурного підрозділу у межах адміністративної одиниці м. Полтави, але можуть надавати страхові послуги на всій території України (крім тимчасово окупованих територій) із залученням субпідрядних організацій, у відповідності до чинного законодавства України.
Зауважимо, що діюче законодавство не зобов’язує страхові компанії мати відокремлені підрозділи, філії, відділення, управління, представництва, тощо в тих чи інших регіонах України і дає можливість страховикам надавати послуги в інший спосіб (договори-доручення, агентські угоди тощо).
Згідно абз. 2 ч. 3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Скаржник не має відокремленого структурного підрозділу у межах адміністративної одиниці м. Полтави, тому не може надати про це довідку із зазначенням конкретної адреси місцезнаходження, прізвища, ім’я та по-батькові куратора, відповідального за роботу з конкретним замовником, контактного номеру телефону та адреси електронної пошти, а відтак,- не може прийняти участь в даній закупівлі.
Враховуючи те, що Скаржник не має відокремленого структурного підрозділу у межах адміністративної одиниці м. Полтави, то дана вимога є дискримінаційною і по відношенню до Скаржника.
Скаржник має відповідні договори-доручення, згідно яких, зокрема, ТОВ «УЛЬТРА АЛЬЯНС АСІСТ» забезпечують надання послуг Скаржнику, зокрема: отримання документів від страхувальників, потерпілих та застрахованих осіб, надання їм консультацій, виїзд на місце події з його оглядом та документальною фіксацією, надання інших асистанських послуг та послуг з врегулювання страхових подій тощо, на всій території України, крім тимчасово окупованих територій, у тому числі й у межах адміністративної одиниці м. Полтави (копія договору № 01/ТА-202401/UAas від 18.01.2024 р. додається).
Отже, Скаржник вважає, що зазначена вище обов’язкова вимога Тендерної документації є дискримінаційною і такою, що не відповідає діючому законодавству та порушує права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників, пов’язаних з участю у процедурі закупівлі, а тому, має бути видалена Замовником.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Незаконне скасування закупівлі

Номер: 37003409b4a443f3b9d7aa3ac5f465c3
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-08-014732-a.a2
Назва: Незаконне скасування закупівлі
Скарга:
Дата розгляду скарги: 04.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.07.2025 13:45
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 07.08.2025 13:59
Дата виконання рішення Замовником: 02.09.2025 08:41
Коментар замовника щодо усунення порушень: Виконати рішення Комісії щодо зобов'язання КП ПОР «ПОЛТАВАВОДОКАНАЛ» (Код ЄДРПОУ:03361661) щодо скасування рішення про відміну процедури закупівлі за Єдиним закупівельним словником за кодом ДК 021:2015- 66510000-8 «Страхові послуги» (66514110-0 «Послуги зі страхування транспортних засобів»), за № UA-2025-05-08-014732-а, з метою усунення порушень
Автор: ПрАТ "Страхова Компанія "УЛЬТРА АЛЬЯНС", Андрій Горельцев +380674033980 ag1105@ukr.net http://ultra-insure.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: b7542f7ae2e545db8360bacad8ffd90d
Заголовок пункту скарги: 21.07.2025 р. Замовник розпочав відміну (скасування) закупівлі відповідно до Протокольного рішення (протоколу) № 700 від 21.07.2025 р. (далі - Рішення) на підставі пп. 2 п. 50 Особливостей, що, на думку Скаржника, є незаконним.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: 21.07.2025 р. Замовник розпочав відміну (скасування) закупівлі відповідно до Протокольного рішення (протоколу) № 700 від 21.07.2025 р. (далі - Рішення) на підставі пп. 2 п. 50 Особливостей.

Вказаними діями Замовник порушує права і законні інтереси Скаржника в першу чергу як переможця закупівлі враховуючи наступне.

В Рішенні про відміну закупівлі Замовником вказано, що:

«…На вимогу Замовника в п.4 Додатку 5 тендерної документації: «Відсутність фактів прострочених застосувань Національним банком України, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, до страхової компанії заходів впливу. Відсутність факту введення тимчасової адміністрації в страхову компанію протягом останніх трьох років (надати підтверджуючі документи, а у разі відсутності-довідку в довільній формі).» Учасник надав довідку, видану Національним банком України, станом на 09.06.2025 року про відсутність фактів прострочених застосувань Національним банком України.
Після визначення учасника переможцем, замовником виявлено оприлюднену у мережі Інтернет інформацію щодо діяльності даної компанії, а саме: «7 лип. 2025 18:00 Національний банк України за порушення законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення (далі - ПВК/ФТ), валютного законодавства в червні 2025 р. застосував до двох банків та двадцяти однієї небанківської фінансової установи заходи впливу.
Заходи впливу застосовано до:
ПрАТ «СК «УЛЬТРА АЛЬЯНС» - штраф у розмірі 5 665 179,00 грн за порушення вимог пункту 2 частини другої статті 8 Закону про ПВК/ФТ у частині невиконання обов’язку забезпечити належну організацію та проведення первинного фінансового моніторингу.
Відповідно до законодавства України, зокрема, Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом» та інших нормативно-правових актів, замовники закупівель (як суб'єкти первинного фінансового моніторингу) зобов'язані проводити фінансовий моніторинг учасників. Це означає, що замовник повинен перевіряти учасників на предмет відповідності вимогам законодавства, зокрема, щодо їхньої фінансової прозорості та відсутності зв'язків з ризиковими діяльностями.
Так, замовник має право відмовитися від укладення договору з учасником, якщо виявить, що учасник не пройшов належний фінансовий моніторинг або має підозрілі фінансові операції. Це пов'язано з ризиками для замовника, пов'язаними з участю у фінансових операціях з такими особами.
Керуючись вимогами пп. З п. 44 Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі: надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей.
Так як на даному етапі вносити зміни замовник не має ні законодавчої ні технічної можливості, замовник мас відміни відкриті торги керуючись підпунктом 2 пункту 50 Особливостей…»

Отже, замовник стверджує, що ним були допущені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які неможливо усунути, а тому закупівля підлягає відміні на підставі пп. 2 п. 50 Особливостей.

На переконання Комісії АМКУ, Скаржник вважає, що зазначені Замовником в оскаржуваному Рішенні обставини не є порушеннями законодавства у сфері публічних закупівель.

Пунктом 4 додатку № 5 до Тендерної документації визначено одну із вимог до учасника закупівлі, а саме: відсутність фактів прострочених застосувань Національного банку України, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, до страхової компанії заходів впливу. Відсутність факту введення тимчасової адміністрації в страхову компанію протягом останніх трьох років (надати підтверджуючі документи, а у разі відсутності-довідку в довільній формі).
Зауважуємо на тому, що Скаржник не має невиконаних заходів впливу Національного банку України, що підтверджується листом НБУ від 11.06.2025 р. (копія додається).
02.06.2025 р. рішенням Комітету з питань нагляду та регулювання діяльності ринків небанківських фінансових послуг Національного банку України №21/566-рк було застосовано до Скаржника захід впливу у вигляді штрафу, який був сплачений Скаржником в повному обсязі та в передбачені законодавством строки, що підтверджується платіжними інструкціями № 240536 від 01.07.2025 р. та №3467 від 01.07.2025 р. та листом НБУ від 10.07.2025 р. (копії платіжних інструкцій та листа додаються).
Отже, наявність у Скаржника виконаного в строк заходу впливу (штраф) не є невідповідністю в розумінні п. 4 дод. № 5 до Тендерної документації.

Тому, в даному випадку у Замовника відсутні будь-які правові підстави для відміни закупівлі, а посилання Замовника на пп. 2 п. 50 Особливостей є надуманими та неправильними.
На переконання Колегії АМКУ, Скаржник вважає, що оскаржуване Рішення є необґрунтованим, незаконним та таким, що не відповідає чинному законодавству та порушує права та законні інтереси Скаржника, в першу чергу як переможця даної закупівлі, у зв’язку з чим підлягає скасуванню.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)