-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Дизельне паливо (дизельне паливо ЄВРО-5)
Завершена
300 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 500 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 500 000.00 UAH
Період оскарження:
08.05.2025 15:49 - 14.05.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Номер:
7b94e83c3007459991e55705696dd4b2
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-08-011213-a.b1
Назва:
СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- якість_виробник_28.06.24_NAVIG8_WOLF.pdf 12.05.2025 17:20
- _Скарга на ТД.pdf 12.05.2025 17:20
- _Скарга на ТД.docx 12.05.2025 17:20
- Переклад сертифікат_літо.docx 12.05.2025 17:20
- Переклад сертифікат_зима.docx 12.05.2025 17:20
- FINISHED_PRODUCT_CERTIFICATE_-_DIESEL_EXPORT_TANK__172-D-0001_.pdf 12.05.2025 17:20
- sign.p7s 12.05.2025 17:36
- рішення від 14.05.2025 № 7703.pdf 14.05.2025 16:46
- Інформація про резолютивну частину рішення від 22.05.2025 № 8200.pdf 23.05.2025 11:13
- рішення від 22.05.2025 № 8200.pdf 27.05.2025 12:01
- Лист-пояснення щодо палива вих. №бн (ед) від 28.03.2025.pdf 16.05.2025 10:36
- Паспорт якості №626 від 25.03.2025 (ПЯ_ДП-Л).pdf 16.05.2025 10:36
- Заперечення на скаргу ТОВ КАРПАТСЬКА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ.docx 16.05.2025 10:36
- Протокол випробувань №643-25 від 01.04.2025.pdf 16.05.2025 10:36
- Паспорт якості №389 від 05.03.2025 (ПЯ_ДП-З).pdf 16.05.2025 10:36
- Протокол випробувань №645-25 від 01.04.2025.pdf 16.05.2025 10:36
- Сертифікат відповідності від 25.03.2025 (СВ_ДП-Л).PDF 16.05.2025 10:36
- Сертифікат відповідності від 05.03.2025 (СВ_ДП-З).PDF 16.05.2025 10:36
- Заперечення на скаргу ТОВ КАРПАТСЬКА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ.pdf 16.05.2025 10:36
Дата прийняття скарги до розгляду:
12.05.2025 17:54
Дата розгляду скарги:
22.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
14.05.2025 16:47
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
27.05.2025 12:01
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
a6ec1d74bc7d4575ae4a554cc4a7987c
Заголовок пункту скарги:
Порушення
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Порушення
×
-
Назва доказу:
FINISHED_PRODUCT_CERTIFICATE_-_DIESEL_EXPORT_TANK__172-D-0001_ Переклад сертифікат_зима Переклад сертифікат_літо якість_виробник_28.06.24_NAVIG8_WOLF _Скарга на ТД _Скарга на ТДFINISHED_PRODUCT_CERTIFICATE_-_DIESEL_EXPORT_TANK__172-D-0001_ Переклад сертифікат_зима Переклад сертифікат_літо якість_виробник_28.06.24_NAVIG8_WOLF _Скарга на ТД _Скарга на ТД
-
Повʼязаний документ:
Переклад сертифікат_літо.docx
-
-
Назва доказу:
FINISHED_PRODUCT_CERTIFICATE_-_DIESEL_EXPORT_TANK__172-D-0001_ Переклад сертифікат_зима Переклад сертифікат_літо якість_виробник_28.06.24_NAVIG8_WOLF _Скарга на ТД _Скарга на ТДFINISHED_PRODUCT_CERTIFICATE_-_DIESEL_EXPORT_TANK__172-D-0001_ Переклад сертифікат_зима Переклад сертифікат_літо якість_виробник_28.06.24_NAVIG8_WOLF _Скарга на ТД _Скарга на ТД
-
Повʼязаний документ:
_Скарга на ТД.docx
-
-
Назва доказу:
FINISHED_PRODUCT_CERTIFICATE_-_DIESEL_EXPORT_TANK__172-D-0001_ Переклад сертифікат_зима Переклад сертифікат_літо якість_виробник_28.06.24_NAVIG8_WOLF _Скарга на ТД _Скарга на ТДFINISHED_PRODUCT_CERTIFICATE_-_DIESEL_EXPORT_TANK__172-D-0001_ Переклад сертифікат_зима Переклад сертифікат_літо якість_виробник_28.06.24_NAVIG8_WOLF _Скарга на ТД _Скарга на ТД
-
Повʼязаний документ:
Переклад сертифікат_зима.docx
-
-
Назва доказу:
FINISHED_PRODUCT_CERTIFICATE_-_DIESEL_EXPORT_TANK__172-D-0001_ Переклад сертифікат_зима Переклад сертифікат_літо якість_виробник_28.06.24_NAVIG8_WOLF _Скарга на ТД _Скарга на ТДFINISHED_PRODUCT_CERTIFICATE_-_DIESEL_EXPORT_TANK__172-D-0001_ Переклад сертифікат_зима Переклад сертифікат_літо якість_виробник_28.06.24_NAVIG8_WOLF _Скарга на ТД _Скарга на ТД
-
Повʼязаний документ:
FINISHED_PRODUCT_CERTIFICATE_-_DIESEL_EXPORT_TANK__172-D-0001_.pdf
-
-
Назва доказу:
FINISHED_PRODUCT_CERTIFICATE_-_DIESEL_EXPORT_TANK__172-D-0001_ Переклад сертифікат_зима Переклад сертифікат_літо якість_виробник_28.06.24_NAVIG8_WOLF _Скарга на ТД _Скарга на ТДFINISHED_PRODUCT_CERTIFICATE_-_DIESEL_EXPORT_TANK__172-D-0001_ Переклад сертифікат_зима Переклад сертифікат_літо якість_виробник_28.06.24_NAVIG8_WOLF _Скарга на ТД _Скарга на ТД
-
Повʼязаний документ:
якість_виробник_28.06.24_NAVIG8_WOLF.pdf
-
-
Назва доказу:
FINISHED_PRODUCT_CERTIFICATE_-_DIESEL_EXPORT_TANK__172-D-0001_ Переклад сертифікат_зима Переклад сертифікат_літо якість_виробник_28.06.24_NAVIG8_WOLF _Скарга на ТД _Скарга на ТДFINISHED_PRODUCT_CERTIFICATE_-_DIESEL_EXPORT_TANK__172-D-0001_ Переклад сертифікат_зима Переклад сертифікат_літо якість_виробник_28.06.24_NAVIG8_WOLF _Скарга на ТД _Скарга на ТД
-
Повʼязаний документ:
_Скарга на ТД.pdf
-
-
Назва доказу:
FINISHED_PRODUCT_CERTIFICATE_-_DIESEL_EXPORT_TANK__172-D-0001_ Переклад сертифікат_зима Переклад сертифікат_літо якість_виробник_28.06.24_NAVIG8_WOLF _Скарга на ТД _Скарга на ТДFINISHED_PRODUCT_CERTIFICATE_-_DIESEL_EXPORT_TANK__172-D-0001_ Переклад сертифікат_зима Переклад сертифікат_літо якість_виробник_28.06.24_NAVIG8_WOLF _Скарга на ТД _Скарга на ТД
-
Повʼязаний документ:
Переклад сертифікат_літо.docx
-
-
Назва доказу:
FINISHED_PRODUCT_CERTIFICATE_-_DIESEL_EXPORT_TANK__172-D-0001_ Переклад сертифікат_зима Переклад сертифікат_літо якість_виробник_28.06.24_NAVIG8_WOLF _Скарга на ТД _Скарга на ТДFINISHED_PRODUCT_CERTIFICATE_-_DIESEL_EXPORT_TANK__172-D-0001_ Переклад сертифікат_зима Переклад сертифікат_літо якість_виробник_28.06.24_NAVIG8_WOLF _Скарга на ТД _Скарга на ТД
-
Повʼязаний документ:
Переклад сертифікат_зима.docx
-
-
Назва доказу:
FINISHED_PRODUCT_CERTIFICATE_-_DIESEL_EXPORT_TANK__172-D-0001_ Переклад сертифікат_зима Переклад сертифікат_літо якість_виробник_28.06.24_NAVIG8_WOLF _Скарга на ТД _Скарга на ТДFINISHED_PRODUCT_CERTIFICATE_-_DIESEL_EXPORT_TANK__172-D-0001_ Переклад сертифікат_зима Переклад сертифікат_літо якість_виробник_28.06.24_NAVIG8_WOLF _Скарга на ТД _Скарга на ТД
-
Повʼязаний документ:
_Скарга на ТД.docx
-
-
Назва доказу:
FINISHED_PRODUCT_CERTIFICATE_-_DIESEL_EXPORT_TANK__172-D-0001_ Переклад сертифікат_зима Переклад сертифікат_літо якість_виробник_28.06.24_NAVIG8_WOLF _Скарга на ТД _Скарга на ТДFINISHED_PRODUCT_CERTIFICATE_-_DIESEL_EXPORT_TANK__172-D-0001_ Переклад сертифікат_зима Переклад сертифікат_літо якість_виробник_28.06.24_NAVIG8_WOLF _Скарга на ТД _Скарга на ТД
-
Повʼязаний документ:
якість_виробник_28.06.24_NAVIG8_WOLF.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Зобов’язати замовника скасувати інші рішення
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КАРПАТСЬКА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ" Місцезнаходження: 79018, м. Львів, вул. Олени Степанівни, 45, офіс 55 Код ЄДРПОУ 44842725, телефон +380955007047 Найменування органу оскарження: Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ЄДРПОУ: 00032767 вул. Митрополита Василя Липківського, 45, м. Київ – 35,03680 тел.: (044)594-64-12, факс: (044) 520-10-42 Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «КАРПАТСЬКА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ» код ЄДРПОУ 44842725 адреса: 79018, м. Львів, вул. Олени Степанівни, 45, офіс 55. електронна пошта: 20CFC22@gmail.com телефон: +380955007047 Замовник торгів: Львівське комунальне автотранспортне підприємство №1 код ЄДРПОУ: 23884071 79066, Україна , Львівська обл., Львів, вулиця Грунтова будинок 1 Б Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-05-08-011213-a СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ 08 травня 2025 року Львівське комунальне автотранспортне підприємство №1 (далі – Замовник) було оголошено закупівлю за предметом: ДК 021:2015: 09134200-9 — Дизельне паливо, ідентифікатор: UA-2025-05-08-011213-a. При цьому, Замовником у тендерній документації встановлені вимоги, які порушують принципи здійснення закупівель, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) (зокрема, – недискримінація учасників та рівне ставлення до них, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням) та положення частини четвертої статті 22 Закону і пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості), а також права та законні інтереси Скаржника, що призводить до порушення законодавства з питань публічних закупівель. 1. Пунктом 2 Розділу ІІІ тендерної документації встановлено вимогу щодо надання учасником забезпечення тендерної пропозиції, а саме: «2.2. Вид забезпечення тендерної пропозиції: електронна банківська гарантія (далі - гарантія). 2.11. Банківська гарантія повинна бути надана банківською установою: 2.11.1. в якій держава прямо чи опосередковано володіє часткою понад 75% статутного капіталу банку; 2.11.2. або комерційною банківською установою, яка має довгостроковий кредитний рейтинг за національною шкалою не нижче «uaAA» (у випадку відсутності рейтингу за національною шкалою у банків іноземних банківських груп рейтинг материнських іноземних банківських груп від однієї з рейтингових компаній «Fitch», «Moody’s», «S&P» має бути не нижче підвищеного інвестиційного класу (А-, або вищий)); 2.11.3. яка не внесена до переліку банків з тимчасовою адміністрацією у стадії ліквідації; 2.11.4. яку не включено до переліку юридичних осіб, щодо яких державними органами України, США або країн ЄС застосовано спеціальні економічні чи інші обмежувальні санкції;». Дані вимоги є дискримінаційними для Скаржника, оскільки Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у тендерній документації вимог щодо забезпечення пропозиції, виключно у формі банківської гарантії. Тим самим Замовник обмежує Скаржника у виборі гаранта по забезпеченню тендерної пропозиції. Разом з тим відповідно до статті 560 Цивільного кодексу України: - за гарантією банк, інша фінансова установа (гарант) гарантує перед кредитором (бенефіціаром) виконання боржником (принципалом) свого обов'язку (абзац перший частини першої); - гарант відповідає перед кредитором за порушення зобов'язання боржником (абзац другий частини першої). Частиною першою статті 200 Господарського кодексу України передбачено, що гарантія (банківська гарантія) є специфічним засобом забезпечення виконання господарських зобов’язань шляхом письмового підтвердження банком, іншою фінансовою установою задоволення вимог управненої сторони в розмірі повної грошової суми, зазначеної у письмовому підтвердженні, якщо третя особа (зобов’язана сторона) не виконає зазначене у ньому певне зобов’язання або настануть інші умови, передбачені у відповідному підтвердженні. Пунктом 1 наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції» (зі змінами), передбачено, що ці вимоги визначають обов’язкові вимоги до гарантії, яка надається як забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, передбаченої пунктом 10 частини першої статті 1 Закону, банками, іншими фінансовими установами та страховими організаціями. Тобто, нормами чинного законодавства не обмежено перелік суб’єктів господарювання, які можуть надати гарантію, лише банками. Гарантія, яка надається як забезпечення Пропозиції, може бути також надана іншими фінансовими установами та страховими компаніями. Зауважуємо, що згідно з рекомендаціями Антимонопольного комітету України № 24 від 11.11.2021: «Не допускати встановлення в тендерній документації на закупівлю товарів / робіт / послуг вимог до забезпечення тендерної пропозиції, яке надається у формі гарантії, що обмежують учасникам процедури закупівлі вибір суб’єкта господарювання, який може надати гарантію». Відповідно до пунктів 9 та 10 частини першої статті 1 Закону у цьому Законі нижченаведені терміни вживаються в такому значенні: «9) забезпечення виконання договору про закупівлю - надання забезпечення виконання зобов’язань учасником перед замовником за договором про закупівлю; 10) забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції - надання забезпечення виконання зобов’язань учасником перед замовником, що виникли у зв’язку з поданням тендерної пропозиції/пропозиції, у вигляді такого забезпечення, як гарантія». Скаржник, планує забезпечити свою пропозицію гарантією страхової компанії (страхової організації), проте, через вищевказані вимоги тендерної документації не може подати свою тендерну пропозицію. Зауважуємо, що Замовник не обґрунтував, та документально не підтвердив необхідності встановлення вищезазначеної вимоги тендерної документації у наведеній редакції. Виходячи з наведеного, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть виключно суб’єкти господарювання, які нададуть саме банківську гарантію, видану саме банками які відповідають вимогам викладеним у п.п. 2.11. пункту 2 Розділу ІІІ тендерної документації, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Враховуючи викладене, з метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, Скаржник просить орган оскарження зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації. Звертаємо увагу, що аналогічна позиція викладена у рішеннях Органу оскарження від 10.04.2024 № 6401-р/пк-пз та від 17.10.2024 № 17020-р/пк-пз (додаються). 2. Пунктом 2.13. Додатку 1 до тендерної документації встановлено, що у складі пропозиції учасники повинні надати: «Паспорти якості та/або сертифікати якості (зима-літо) на відповідність вимогам ДСТУ 7688:2015 (дизельне паливо ЄВРО-5) та/або Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив Затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №927 від 01.08.2013 (із змінами й доповненнями) та/або EN 590:2022 Automotive fuels — Diesel — Requirements and test methods (Автомобільні палива. Дизель. Вимоги та методи випробувань), дійсні на дату проведення електронного аукціону та розкриття тендерних пропозицій (оригінал або копія, завірена підписом уповноваженої особи Учасника).». Встановлення даної вимоги у редакції наведеній у тендерній документації є дискримінаційними для Скаржника зважаючи на наступне. Згідно частини 3 статті 23 технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз «або еквівалент». Частиною 5 статті 23 Закону передбачено, що замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. При цьому, абзацом 2 частини 6 статті 23 Закону встановлено, що якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Скаржник має намір запропонувати до постачання дизельне паливо виробництва Саудівської Аравії, яке відповідає міжнародним стандартам (копії сертифікатів додаються). Слід зазначити, що дизельне паливо вироблене відповідно до зазначеного стандарту повністю відповідає вимогам щодо якості палива виробників транспортних засобів по всьому світу, а також успішно імпортується до країн Європейського Союзу. Таким чином, встановлення Замовником вимоги щодо підтвердження якості запропонованого дизельного палива у редакції наведеній у тендерній документації позбавляє Скаржника можливості запропонувати дизельне паливо, яке відповідає еквівалентним вимогам. Такі дії Замовника призводять до дискримінації Скаржника, а отже порушують вимоги статті Закону. Враховуючи викладене, з метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, Скаржник просить орган оскарження зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації. У зв’язку із вищевикладеним, - ПРОСИМО: 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Встановити наявність порушення Замовником процедури закупівлі UA-2025-05-08-011213-a. 3. Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації. Перелік додатків (доказів): - копія рішення № 6401-р/пк-пз від 10.04.2024; - копія рішення № 17020-р/пк-пз від 17.10.2024; - копії сертифікатів з перекладом. Директор І.С. Васильчук
Зобов’язати замовника скасувати інші рішення
×
-
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КАРПАТСЬКА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ" Місцезнаходження: 79018, м. Львів, вул. Олени Степанівни, 45, офіс 55 Код ЄДРПОУ 44842725, телефон +380955007047 Найменування органу оскарження: Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ЄДРПОУ: 00032767 вул. Митрополита Василя Липківського, 45, м. Київ – 35,03680 тел.: (044)594-64-12, факс: (044) 520-10-42 Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «КАРПАТСЬКА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ» код ЄДРПОУ 44842725 адреса: 79018, м. Львів, вул. Олени Степанівни, 45, офіс 55. електронна пошта: 20CFC22@gmail.com телефон: +380955007047 Замовник торгів: Львівське комунальне автотранспортне підприємство №1 код ЄДРПОУ: 23884071 79066, Україна , Львівська обл., Львів, вулиця Грунтова будинок 1 Б Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-05-08-011213-a СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ 08 травня 2025 року Львівське комунальне автотранспортне підприємство №1 (далі – Замовник) було оголошено закупівлю за предметом: ДК 021:2015: 09134200-9 — Дизельне паливо, ідентифікатор: UA-2025-05-08-011213-a. При цьому, Замовником у тендерній документації встановлені вимоги, які порушують принципи здійснення закупівель, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) (зокрема, – недискримінація учасників та рівне ставлення до них, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням) та положення частини четвертої статті 22 Закону і пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості), а також права та законні інтереси Скаржника, що призводить до порушення законодавства з питань публічних закупівель. 1. Пунктом 2 Розділу ІІІ тендерної документації встановлено вимогу щодо надання учасником забезпечення тендерної пропозиції, а саме: «2.2. Вид забезпечення тендерної пропозиції: електронна банківська гарантія (далі - гарантія). 2.11. Банківська гарантія повинна бути надана банківською установою: 2.11.1. в якій держава прямо чи опосередковано володіє часткою понад 75% статутного капіталу банку; 2.11.2. або комерційною банківською установою, яка має довгостроковий кредитний рейтинг за національною шкалою не нижче «uaAA» (у випадку відсутності рейтингу за національною шкалою у банків іноземних банківських груп рейтинг материнських іноземних банківських груп від однієї з рейтингових компаній «Fitch», «Moody’s», «S&P» має бути не нижче підвищеного інвестиційного класу (А-, або вищий)); 2.11.3. яка не внесена до переліку банків з тимчасовою адміністрацією у стадії ліквідації; 2.11.4. яку не включено до переліку юридичних осіб, щодо яких державними органами України, США або країн ЄС застосовано спеціальні економічні чи інші обмежувальні санкції;». Дані вимоги є дискримінаційними для Скаржника, оскільки Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у тендерній документації вимог щодо забезпечення пропозиції, виключно у формі банківської гарантії. Тим самим Замовник обмежує Скаржника у виборі гаранта по забезпеченню тендерної пропозиції. Разом з тим відповідно до статті 560 Цивільного кодексу України: - за гарантією банк, інша фінансова установа (гарант) гарантує перед кредитором (бенефіціаром) виконання боржником (принципалом) свого обов'язку (абзац перший частини першої); - гарант відповідає перед кредитором за порушення зобов'язання боржником (абзац другий частини першої). Частиною першою статті 200 Господарського кодексу України передбачено, що гарантія (банківська гарантія) є специфічним засобом забезпечення виконання господарських зобов’язань шляхом письмового підтвердження банком, іншою фінансовою установою задоволення вимог управненої сторони в розмірі повної грошової суми, зазначеної у письмовому підтвердженні, якщо третя особа (зобов’язана сторона) не виконає зазначене у ньому певне зобов’язання або настануть інші умови, передбачені у відповідному підтвердженні. Пунктом 1 наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції» (зі змінами), передбачено, що ці вимоги визначають обов’язкові вимоги до гарантії, яка надається як забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, передбаченої пунктом 10 частини першої статті 1 Закону, банками, іншими фінансовими установами та страховими організаціями. Тобто, нормами чинного законодавства не обмежено перелік суб’єктів господарювання, які можуть надати гарантію, лише банками. Гарантія, яка надається як забезпечення Пропозиції, може бути також надана іншими фінансовими установами та страховими компаніями. Зауважуємо, що згідно з рекомендаціями Антимонопольного комітету України № 24 від 11.11.2021: «Не допускати встановлення в тендерній документації на закупівлю товарів / робіт / послуг вимог до забезпечення тендерної пропозиції, яке надається у формі гарантії, що обмежують учасникам процедури закупівлі вибір суб’єкта господарювання, який може надати гарантію». Відповідно до пунктів 9 та 10 частини першої статті 1 Закону у цьому Законі нижченаведені терміни вживаються в такому значенні: «9) забезпечення виконання договору про закупівлю - надання забезпечення виконання зобов’язань учасником перед замовником за договором про закупівлю; 10) забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції - надання забезпечення виконання зобов’язань учасником перед замовником, що виникли у зв’язку з поданням тендерної пропозиції/пропозиції, у вигляді такого забезпечення, як гарантія». Скаржник, планує забезпечити свою пропозицію гарантією страхової компанії (страхової організації), проте, через вищевказані вимоги тендерної документації не може подати свою тендерну пропозицію. Зауважуємо, що Замовник не обґрунтував, та документально не підтвердив необхідності встановлення вищезазначеної вимоги тендерної документації у наведеній редакції. Виходячи з наведеного, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть виключно суб’єкти господарювання, які нададуть саме банківську гарантію, видану саме банками які відповідають вимогам викладеним у п.п. 2.11. пункту 2 Розділу ІІІ тендерної документації, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Враховуючи викладене, з метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, Скаржник просить орган оскарження зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації. Звертаємо увагу, що аналогічна позиція викладена у рішеннях Органу оскарження від 10.04.2024 № 6401-р/пк-пз та від 17.10.2024 № 17020-р/пк-пз (додаються). 2. Пунктом 2.13. Додатку 1 до тендерної документації встановлено, що у складі пропозиції учасники повинні надати: «Паспорти якості та/або сертифікати якості (зима-літо) на відповідність вимогам ДСТУ 7688:2015 (дизельне паливо ЄВРО-5) та/або Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив Затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №927 від 01.08.2013 (із змінами й доповненнями) та/або EN 590:2022 Automotive fuels — Diesel — Requirements and test methods (Автомобільні палива. Дизель. Вимоги та методи випробувань), дійсні на дату проведення електронного аукціону та розкриття тендерних пропозицій (оригінал або копія, завірена підписом уповноваженої особи Учасника).». Встановлення даної вимоги у редакції наведеній у тендерній документації є дискримінаційними для Скаржника зважаючи на наступне. Згідно частини 3 статті 23 технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз «або еквівалент». Частиною 5 статті 23 Закону передбачено, що замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. При цьому, абзацом 2 частини 6 статті 23 Закону встановлено, що якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Скаржник має намір запропонувати до постачання дизельне паливо виробництва Саудівської Аравії, яке відповідає міжнародним стандартам (копії сертифікатів додаються). Слід зазначити, що дизельне паливо вироблене відповідно до зазначеного стандарту повністю відповідає вимогам щодо якості палива виробників транспортних засобів по всьому світу, а також успішно імпортується до країн Європейського Союзу. Таким чином, встановлення Замовником вимоги щодо підтвердження якості запропонованого дизельного палива у редакції наведеній у тендерній документації позбавляє Скаржника можливості запропонувати дизельне паливо, яке відповідає еквівалентним вимогам. Такі дії Замовника призводять до дискримінації Скаржника, а отже порушують вимоги статті Закону. Враховуючи викладене, з метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, Скаржник просить орган оскарження зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації. У зв’язку із вищевикладеним, - ПРОСИМО: 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Встановити наявність порушення Замовником процедури закупівлі UA-2025-05-08-011213-a. 3. Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації. Перелік додатків (доказів): - копія рішення № 6401-р/пк-пз від 10.04.2024; - копія рішення № 17020-р/пк-пз від 17.10.2024; - копії сертифікатів з перекладом. Директор І.С. Васильчук
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КАРПАТСЬКА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ" Місцезнаходження: 79018, м. Львів, вул. Олени Степанівни, 45, офіс 55 Код ЄДРПОУ 44842725, телефон +380955007047 Найменування органу оскарження: Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ЄДРПОУ: 00032767 вул. Митрополита Василя Липківського, 45, м. Київ – 35,03680 тел.: (044)594-64-12, факс: (044) 520-10-42 Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «КАРПАТСЬКА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ» код ЄДРПОУ 44842725 адреса: 79018, м. Львів, вул. Олени Степанівни, 45, офіс 55. електронна пошта: 20CFC22@gmail.com телефон: +380955007047 Замовник торгів: Львівське комунальне автотранспортне підприємство №1 код ЄДРПОУ: 23884071 79066, Україна , Львівська обл., Львів, вулиця Грунтова будинок 1 Б Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-05-08-011213-a СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ 08 травня 2025 року Львівське комунальне автотранспортне підприємство №1 (далі – Замовник) було оголошено закупівлю за предметом: ДК 021:2015: 09134200-9 — Дизельне паливо, ідентифікатор: UA-2025-05-08-011213-a. При цьому, Замовником у тендерній документації встановлені вимоги, які порушують принципи здійснення закупівель, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) (зокрема, – недискримінація учасників та рівне ставлення до них, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням) та положення частини четвертої статті 22 Закону і пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості), а також права та законні інтереси Скаржника, що призводить до порушення законодавства з питань публічних закупівель. 1. Пунктом 2 Розділу ІІІ тендерної документації встановлено вимогу щодо надання учасником забезпечення тендерної пропозиції, а саме: «2.2. Вид забезпечення тендерної пропозиції: електронна банківська гарантія (далі - гарантія). 2.11. Банківська гарантія повинна бути надана банківською установою: 2.11.1. в якій держава прямо чи опосередковано володіє часткою понад 75% статутного капіталу банку; 2.11.2. або комерційною банківською установою, яка має довгостроковий кредитний рейтинг за національною шкалою не нижче «uaAA» (у випадку відсутності рейтингу за національною шкалою у банків іноземних банківських груп рейтинг материнських іноземних банківських груп від однієї з рейтингових компаній «Fitch», «Moody’s», «S&P» має бути не нижче підвищеного інвестиційного класу (А-, або вищий)); 2.11.3. яка не внесена до переліку банків з тимчасовою адміністрацією у стадії ліквідації; 2.11.4. яку не включено до переліку юридичних осіб, щодо яких державними органами України, США або країн ЄС застосовано спеціальні економічні чи інші обмежувальні санкції;». Дані вимоги є дискримінаційними для Скаржника, оскільки Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у тендерній документації вимог щодо забезпечення пропозиції, виключно у формі банківської гарантії. Тим самим Замовник обмежує Скаржника у виборі гаранта по забезпеченню тендерної пропозиції. Разом з тим відповідно до статті 560 Цивільного кодексу України: - за гарантією банк, інша фінансова установа (гарант) гарантує перед кредитором (бенефіціаром) виконання боржником (принципалом) свого обов'язку (абзац перший частини першої); - гарант відповідає перед кредитором за порушення зобов'язання боржником (абзац другий частини першої). Частиною першою статті 200 Господарського кодексу України передбачено, що гарантія (банківська гарантія) є специфічним засобом забезпечення виконання господарських зобов’язань шляхом письмового підтвердження банком, іншою фінансовою установою задоволення вимог управненої сторони в розмірі повної грошової суми, зазначеної у письмовому підтвердженні, якщо третя особа (зобов’язана сторона) не виконає зазначене у ньому певне зобов’язання або настануть інші умови, передбачені у відповідному підтвердженні. Пунктом 1 наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції» (зі змінами), передбачено, що ці вимоги визначають обов’язкові вимоги до гарантії, яка надається як забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, передбаченої пунктом 10 частини першої статті 1 Закону, банками, іншими фінансовими установами та страховими організаціями. Тобто, нормами чинного законодавства не обмежено перелік суб’єктів господарювання, які можуть надати гарантію, лише банками. Гарантія, яка надається як забезпечення Пропозиції, може бути також надана іншими фінансовими установами та страховими компаніями. Зауважуємо, що згідно з рекомендаціями Антимонопольного комітету України № 24 від 11.11.2021: «Не допускати встановлення в тендерній документації на закупівлю товарів / робіт / послуг вимог до забезпечення тендерної пропозиції, яке надається у формі гарантії, що обмежують учасникам процедури закупівлі вибір суб’єкта господарювання, який може надати гарантію». Відповідно до пунктів 9 та 10 частини першої статті 1 Закону у цьому Законі нижченаведені терміни вживаються в такому значенні: «9) забезпечення виконання договору про закупівлю - надання забезпечення виконання зобов’язань учасником перед замовником за договором про закупівлю; 10) забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції - надання забезпечення виконання зобов’язань учасником перед замовником, що виникли у зв’язку з поданням тендерної пропозиції/пропозиції, у вигляді такого забезпечення, як гарантія». Скаржник, планує забезпечити свою пропозицію гарантією страхової компанії (страхової організації), проте, через вищевказані вимоги тендерної документації не може подати свою тендерну пропозицію. Зауважуємо, що Замовник не обґрунтував, та документально не підтвердив необхідності встановлення вищезазначеної вимоги тендерної документації у наведеній редакції. Виходячи з наведеного, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть виключно суб’єкти господарювання, які нададуть саме банківську гарантію, видану саме банками які відповідають вимогам викладеним у п.п. 2.11. пункту 2 Розділу ІІІ тендерної документації, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Враховуючи викладене, з метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, Скаржник просить орган оскарження зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації. Звертаємо увагу, що аналогічна позиція викладена у рішеннях Органу оскарження від 10.04.2024 № 6401-р/пк-пз та від 17.10.2024 № 17020-р/пк-пз (додаються). 2. Пунктом 2.13. Додатку 1 до тендерної документації встановлено, що у складі пропозиції учасники повинні надати: «Паспорти якості та/або сертифікати якості (зима-літо) на відповідність вимогам ДСТУ 7688:2015 (дизельне паливо ЄВРО-5) та/або Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив Затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №927 від 01.08.2013 (із змінами й доповненнями) та/або EN 590:2022 Automotive fuels — Diesel — Requirements and test methods (Автомобільні палива. Дизель. Вимоги та методи випробувань), дійсні на дату проведення електронного аукціону та розкриття тендерних пропозицій (оригінал або копія, завірена підписом уповноваженої особи Учасника).». Встановлення даної вимоги у редакції наведеній у тендерній документації є дискримінаційними для Скаржника зважаючи на наступне. Згідно частини 3 статті 23 технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз «або еквівалент». Частиною 5 статті 23 Закону передбачено, що замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. При цьому, абзацом 2 частини 6 статті 23 Закону встановлено, що якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Скаржник має намір запропонувати до постачання дизельне паливо виробництва Саудівської Аравії, яке відповідає міжнародним стандартам (копії сертифікатів додаються). Слід зазначити, що дизельне паливо вироблене відповідно до зазначеного стандарту повністю відповідає вимогам щодо якості палива виробників транспортних засобів по всьому світу, а також успішно імпортується до країн Європейського Союзу. Таким чином, встановлення Замовником вимоги щодо підтвердження якості запропонованого дизельного палива у редакції наведеній у тендерній документації позбавляє Скаржника можливості запропонувати дизельне паливо, яке відповідає еквівалентним вимогам. Такі дії Замовника призводять до дискримінації Скаржника, а отже порушують вимоги статті Закону. Враховуючи викладене, з метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, Скаржник просить орган оскарження зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації. У зв’язку із вищевикладеним, - ПРОСИМО: 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Встановити наявність порушення Замовником процедури закупівлі UA-2025-05-08-011213-a. 3. Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації. Перелік додатків (доказів): - копія рішення № 6401-р/пк-пз від 10.04.2024; - копія рішення № 17020-р/пк-пз від 17.10.2024; - копії сертифікатів з перекладом. Директор І.С. Васильчук
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КАРПАТСЬКА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ" Місцезнаходження: 79018, м. Львів, вул. Олени Степанівни, 45, офіс 55 Код ЄДРПОУ 44842725, телефон +380955007047 Найменування органу оскарження: Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ЄДРПОУ: 00032767 вул. Митрополита Василя Липківського, 45, м. Київ – 35,03680 тел.: (044)594-64-12, факс: (044) 520-10-42 Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «КАРПАТСЬКА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ» код ЄДРПОУ 44842725 адреса: 79018, м. Львів, вул. Олени Степанівни, 45, офіс 55. електронна пошта: 20CFC22@gmail.com телефон: +380955007047 Замовник торгів: Львівське комунальне автотранспортне підприємство №1 код ЄДРПОУ: 23884071 79066, Україна , Львівська обл., Львів, вулиця Грунтова будинок 1 Б Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-05-08-011213-a СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ 08 травня 2025 року Львівське комунальне автотранспортне підприємство №1 (далі – Замовник) було оголошено закупівлю за предметом: ДК 021:2015: 09134200-9 — Дизельне паливо, ідентифікатор: UA-2025-05-08-011213-a. При цьому, Замовником у тендерній документації встановлені вимоги, які порушують принципи здійснення закупівель, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) (зокрема, – недискримінація учасників та рівне ставлення до них, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням) та положення частини четвертої статті 22 Закону і пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості), а також права та законні інтереси Скаржника, що призводить до порушення законодавства з питань публічних закупівель. 1. Пунктом 2 Розділу ІІІ тендерної документації встановлено вимогу щодо надання учасником забезпечення тендерної пропозиції, а саме: «2.2. Вид забезпечення тендерної пропозиції: електронна банківська гарантія (далі - гарантія). 2.11. Банківська гарантія повинна бути надана банківською установою: 2.11.1. в якій держава прямо чи опосередковано володіє часткою понад 75% статутного капіталу банку; 2.11.2. або комерційною банківською установою, яка має довгостроковий кредитний рейтинг за національною шкалою не нижче «uaAA» (у випадку відсутності рейтингу за національною шкалою у банків іноземних банківських груп рейтинг материнських іноземних банківських груп від однієї з рейтингових компаній «Fitch», «Moody’s», «S&P» має бути не нижче підвищеного інвестиційного класу (А-, або вищий)); 2.11.3. яка не внесена до переліку банків з тимчасовою адміністрацією у стадії ліквідації; 2.11.4. яку не включено до переліку юридичних осіб, щодо яких державними органами України, США або країн ЄС застосовано спеціальні економічні чи інші обмежувальні санкції;». Дані вимоги є дискримінаційними для Скаржника, оскільки Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у тендерній документації вимог щодо забезпечення пропозиції, виключно у формі банківської гарантії. Тим самим Замовник обмежує Скаржника у виборі гаранта по забезпеченню тендерної пропозиції. Разом з тим відповідно до статті 560 Цивільного кодексу України: - за гарантією банк, інша фінансова установа (гарант) гарантує перед кредитором (бенефіціаром) виконання боржником (принципалом) свого обов'язку (абзац перший частини першої); - гарант відповідає перед кредитором за порушення зобов'язання боржником (абзац другий частини першої). Частиною першою статті 200 Господарського кодексу України передбачено, що гарантія (банківська гарантія) є специфічним засобом забезпечення виконання господарських зобов’язань шляхом письмового підтвердження банком, іншою фінансовою установою задоволення вимог управненої сторони в розмірі повної грошової суми, зазначеної у письмовому підтвердженні, якщо третя особа (зобов’язана сторона) не виконає зазначене у ньому певне зобов’язання або настануть інші умови, передбачені у відповідному підтвердженні. Пунктом 1 наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції» (зі змінами), передбачено, що ці вимоги визначають обов’язкові вимоги до гарантії, яка надається як забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, передбаченої пунктом 10 частини першої статті 1 Закону, банками, іншими фінансовими установами та страховими організаціями. Тобто, нормами чинного законодавства не обмежено перелік суб’єктів господарювання, які можуть надати гарантію, лише банками. Гарантія, яка надається як забезпечення Пропозиції, може бути також надана іншими фінансовими установами та страховими компаніями. Зауважуємо, що згідно з рекомендаціями Антимонопольного комітету України № 24 від 11.11.2021: «Не допускати встановлення в тендерній документації на закупівлю товарів / робіт / послуг вимог до забезпечення тендерної пропозиції, яке надається у формі гарантії, що обмежують учасникам процедури закупівлі вибір суб’єкта господарювання, який може надати гарантію». Відповідно до пунктів 9 та 10 частини першої статті 1 Закону у цьому Законі нижченаведені терміни вживаються в такому значенні: «9) забезпечення виконання договору про закупівлю - надання забезпечення виконання зобов’язань учасником перед замовником за договором про закупівлю; 10) забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції - надання забезпечення виконання зобов’язань учасником перед замовником, що виникли у зв’язку з поданням тендерної пропозиції/пропозиції, у вигляді такого забезпечення, як гарантія». Скаржник, планує забезпечити свою пропозицію гарантією страхової компанії (страхової організації), проте, через вищевказані вимоги тендерної документації не може подати свою тендерну пропозицію. Зауважуємо, що Замовник не обґрунтував, та документально не підтвердив необхідності встановлення вищезазначеної вимоги тендерної документації у наведеній редакції. Виходячи з наведеного, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть виключно суб’єкти господарювання, які нададуть саме банківську гарантію, видану саме банками які відповідають вимогам викладеним у п.п. 2.11. пункту 2 Розділу ІІІ тендерної документації, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Враховуючи викладене, з метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, Скаржник просить орган оскарження зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації. Звертаємо увагу, що аналогічна позиція викладена у рішеннях Органу оскарження від 10.04.2024 № 6401-р/пк-пз та від 17.10.2024 № 17020-р/пк-пз (додаються). 2. Пунктом 2.13. Додатку 1 до тендерної документації встановлено, що у складі пропозиції учасники повинні надати: «Паспорти якості та/або сертифікати якості (зима-літо) на відповідність вимогам ДСТУ 7688:2015 (дизельне паливо ЄВРО-5) та/або Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив Затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №927 від 01.08.2013 (із змінами й доповненнями) та/або EN 590:2022 Automotive fuels — Diesel — Requirements and test methods (Автомобільні палива. Дизель. Вимоги та методи випробувань), дійсні на дату проведення електронного аукціону та розкриття тендерних пропозицій (оригінал або копія, завірена підписом уповноваженої особи Учасника).». Встановлення даної вимоги у редакції наведеній у тендерній документації є дискримінаційними для Скаржника зважаючи на наступне. Згідно частини 3 статті 23 технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз «або еквівалент». Частиною 5 статті 23 Закону передбачено, що замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. При цьому, абзацом 2 частини 6 статті 23 Закону встановлено, що якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Скаржник має намір запропонувати до постачання дизельне паливо виробництва Саудівської Аравії, яке відповідає міжнародним стандартам (копії сертифікатів додаються). Слід зазначити, що дизельне паливо вироблене відповідно до зазначеного стандарту повністю відповідає вимогам щодо якості палива виробників транспортних засобів по всьому світу, а також успішно імпортується до країн Європейського Союзу. Таким чином, встановлення Замовником вимоги щодо підтвердження якості запропонованого дизельного палива у редакції наведеній у тендерній документації позбавляє Скаржника можливості запропонувати дизельне паливо, яке відповідає еквівалентним вимогам. Такі дії Замовника призводять до дискримінації Скаржника, а отже порушують вимоги статті Закону. Враховуючи викладене, з метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, Скаржник просить орган оскарження зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації. У зв’язку із вищевикладеним, - ПРОСИМО: 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Встановити наявність порушення Замовником процедури закупівлі UA-2025-05-08-011213-a. 3. Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації. Перелік додатків (доказів): - копія рішення № 6401-р/пк-пз від 10.04.2024; - копія рішення № 17020-р/пк-пз від 17.10.2024; - копії сертифікатів з перекладом. Директор І.С. Васильчук