• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Вугілля ДК 021:2015:09111100-1; Вугільні брикети ДК 021:2015: 09111220-8

Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції - українська мова. Допускається подання документів у складі тендерної пропозиції іншою ніж українська мова з обов’язковим наданням перекладу таких документів на українську мову. Переклад документів повинен бути завірений, організацією, яка здійснювала переклад. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою. Відповідальність за достовірність перекладу несе учасник. Дана вимога не відноситься до власних назв та/або загальноприйнятих визначень, термінів, малюнків, креслень тощо. Згідно умов цієї процедури закупівлі тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстового документу "Тендерна документація" та «Додатків до тендерної документації», що містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону; застосовані критерії оцінки - ціна (питома вага критерію «Ціна» - 100%).

Завершена

3 262 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 32 620.00 UAH
Період оскарження: 08.05.2025 15:12 - 29.05.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга

Номер: ed23e64857fa476f8bdb770e021bb11c
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-08-010041-a.c2
Назва: Скарга
Скарга:
Скарга на незаконе відхилення пропозиції
Дата розгляду скарги: 16.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.06.2025 15:03
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 18.06.2025 18:40
Автор: ТОВ НВП "ПРОМБРИКЕТ", Кузьменко Сергій Вікторович +380982852010 office.prombriket@gmail.com http://prombriket.in.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: fb14ddd8307f4fe88662bb317342cd4c
Заголовок пункту скарги: Скарга на незаконе відхилення пропозиції
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Замовником було розпочато тендерну процедуру (відкриті торги з особливостями) ідентифікатор закупівлі: UA-2025-05-08-010041-a, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПРОМБРИКЕТ" (надалі за текстом – Скаржник) виявило бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно тендерної документації (надалі- ТД) подало свою тендерну пропозицію.
ТД розроблено відповідно до порядку та умов, встановлених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості).
Предмет закупівлі: ДК 021:2015: 09110000-3 Тверде паливо (Вугілля ДК 021:2015:09111100-1; Вугільні брикети ДК 021:2015: 09111220-8).

04.06.2025 р. Замовником було опубліковане ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ № 21 від 04.06.2025 року, згідно з яким Замовник вирішив відхилити тендерну пропозицію Скаржника згідно абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.

Підставою відхилення Замовник зазначає, що відповідно до п. 1 Додатку 2 із змінами тендерної документації, в якому відображені технічні вимоги до брикетів паливних вугільних, передбачено наступні показники, зокрема: Розміри брикетів: довжина до 8см, ширина до 6см, висота до 5см. Брикети повинні вироблятися виключно з вугілля кам’яного будь-яких марок, або продукту його переробки - шламу вугільного. Не допускається наявність у складі брикетів зв’язуючих речовин або домішок неорганічного походження. Склад брикету повинен бути відображений в ТУ, відповідно до яких виробляється пропонований брикет паливний вугільний, та відповідати даній вимозі щодо складу.
Відповідно до розділу VI «Документи та/або інформація, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, для підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі» Додатку 1 із змінами до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції», учасники процедури закупівлі повинні надати в складі пропозицій документи, які підтверджують відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до брикету паливного вугільного, встановленим замовником згідно технічного завдання, а саме, зокрема, Оригінал або копію технічних умов виробника відповідно до яких виготовляється пропонована продукція.
Всупереч вищезазначеним вимогам додатку №1 із змінами до тендерної документації, надані у складі тендерної пропозиції ТОВ НВП "ПРОМБРИКЕТ" ТУ У 19.2-40351318- 001:2017 «БРИКЕТИ ВУГІЛЬНІ ПАЛИВНІ», відповідно до яких виготовляється запропонований брикет паливний вугільний, НЕ підтверджують відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до брикету паливного вугільного, встановленим замовником згідно технічного завдання, з огляду на наступне:
- відповідно до таблиці 1 п. 3.3.1. ТУ, вказані лише 2 показники розмірів брикетів, а саме ДІАМЕТР та висота, що не відповідає вимозі п. 1 Додатку 2 тендерної документації, де передбачено наступні показники розмірів брикетів: довжина до 8см, ширина до 6см, висота до 5см. Таким чином, згідно умов ТУ, запропонований учасником брикет паливний вугільний не відповідає встановленим вимогам замовника в частині розмірів, а саме не вказано довжину та ширину брикетів.
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ НВП "ПРОМБРИКЕТ" (код ЄДРПОУ 40351318) не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Відповідно до п. 5 Розділу 5 тендерної документації, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель відповідно до умов, визначених у пункті 44 Особливостей.
Відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.

Скаржник не погоджується з відповідним рішенням виходячи з наступного:

Щодо підстави відхилення хочемо зазначити, що Замовник фактично, не в повній мірі розуміє базові знання геометрії, отже на доступному прикладі ми пояснимо чому.
Умовами встановлено розміри брикетів: довжина до 8см, ширина до 6см, висота до 5см. Просимо відразу зауважити що тендерна документація не обмежує учасників за конкретною формою, а лише встановлює допустимі максимальні розміри.

Відповідно до таблиці 1 п. 3.3.1. ТУ ТУ ТУ У 19.2-40351318- 001:2017 «БРИКЕТИ ВУГІЛЬНІ ПАЛИВНІ» (надалі – ТУ) можна встановити по перше вигляд (форму) запропонованих брикетів, а саме «пельменеподібна» або «сочевична», що в повній мірі дає зрозуміти фактичну базову геометричну (об’ємну) фігуру що описує дані форми, це – циліндр, який має діаметр та висоту. Та наведена відповідна таблиця розмірів брикетів які виготовляє Скаржник:

Діаметр, мм Висота, мм
25 25
40 40
60 60
Примітка. Допустимі відхилення розмірів  5мм.

Визначення ключових термінів:
1. Коло (круг): Це множина всіх точок на площині, рівновіддалених від однієї центральної точки.
2. Діаметр (D): Це відрізок прямої, який проходить через центр кола і з'єднує дві точки на його окружності. Діаметр є найдовшим відрізком, який можна провести всередині кола.
3. Прямокутник: Це чотирикутник, у якого всі кути прямі (90 градусів). Має дві пари рівних сторін, які називаються довжиною і шириною.
Чому діаметр є "довжиною" і "шириною" круглого брикету?
Уявіть, що ви намагаєтесь помістити круглий брикет у прямокутний отвір. Щоб брикет пройшов крізь отвір, найменший прямокутник, в який можна вписати цей круглий об'єкт, матиме сторони, рівні його діаметру.
Це означає, що:
• Максимальний розмір брикету в одному напрямку (який ми можемо назвати "довжиною") дорівнює його діаметру.
• Максимальний розмір брикету в перпендикулярному напрямку (який ми можемо назвати "шириною") також дорівнює його діаметру.
Елементарна аналогія з описаним прямокутником:
Розгляньмо поняття описаного прямокутника з базового курсу геометрії. Це найменший прямокутник, який повністю містить у собі задану фігуру.
Для кола (як основи циліндричного брикету), описаний прямокутник завжди буде квадратом, сторони якого дорівнюють діаметру кола.
Отже, якщо Замовник просить брикет з максимальною довжиною L max і максимальною шириною W max, а вам пропонують круглий брикет діаметром D:
• "Довжина" круглого брикету дорівнює D.
• "Ширина" круглого брикету дорівнює D.
Таким чином, для відповідності вимогам повинно виконуватися:
• D≤Lmax
• D≤Wmax
Якщо ці умови виконуються, то круглий брикет гарантовано поміститься у простір, обмежений вказаними максимально допустимими довжиною та шириною, оскільки його найбільші розміри (діаметри) не перевищують заданих лінійних обмежень.
Немає потреби у складних теоремах. Це випливає з базових визначень діаметра як найбільшого розміру кола та концепції описаного прямокутника. Діаметр визначає максимальний простір, який займає коло у двох вимірах.
Тому, з точки зору геометрії це твердження АБСОЛЮТНО ВІРНЕ!
Для круглого об'єкта (наприклад, кола або циліндра, якщо дивитися на його основу):
• Діаметр — це найбільша відстань між двома точками на його окружності, що проходить через центр.
• Коли Замовник говорить про "довжину" та "ширину" круглого об'єкта в контексті його поперечного перерізу, він фактично описуєте його розмір у двох взаємно перпендикулярних напрямках. Для ідеального кола, ці "довжина" і "ширина" завжди будуть рівні діаметру!
Наочний приклад:
Уявіть собі круглий стіл.
• Якщо ви виміряєте його від одного краю до іншого, проходячи через центр, це буде його діаметр.
• Якщо ви захочете визначити "довжину" столу, ви візьмете рулетку і виміряєте його через центр. Це буде діаметр.
• Якщо ви захочете визначити "ширину" столу, ви також виміряєте його через центр у перпендикулярному напрямку. Це теж буде діаметр.
Таким чином, для круглого брикету діаметр є його максимальним розміром у площині, перпендикулярній до його висоти. Тому і "довжина", і "ширина" цього брикету в цій площині відповідають, та є його діаметром.

Відповідність брикетів вимогам:
Давайте розберемося, чи будуть запропоновані Скаржником брикети відповідати умовам, враховуючи, що вони мають круглу форму.
Аналіз розмірів. Це важливо розуміти, щоб правильно порівняти розміри круглого брикету з лінійними вимогами по довжині та ширині:
• Довжина: Замовник просив довжину до 8 см. Брикет діаметром 40 мм (або 4 см) відповідає цій вимозі, оскільки 4 см менше 8 см.
• Ширина: Замовник просив ширину до 6 см. Брикет діаметром 40 мм (або 4 см) також відповідає цій вимозі, оскільки 4 см менше 6 см. Для круглого брикету діаметр є і його "шириною", і "довжиною" у поперечному розрізі.
• Висота: Замовник просив висоту до 5 см. Запропонована висота 40 мм (або 4 см) відповідає цій вимозі, оскільки 4 см менше 5 см.
Висновок
Брикети діаметром 40 мм та висотою 40 мм будуть відповідати зазначеним умовам. Кругла форма брикету з діаметром 40 мм вписується в максимальні розміри довжини (8 см) та ширини (6 см), а висота 40 мм відповідає вимозі до 5 см., оскільки у випадку з круглим брикетом, ширина і довжина дорівнюють його діаметру.
Коли вимірюють круглий об'єкт, найбільший розмір у будь-якому напрямку (крім висоти) буде його діаметром. Тому, якщо діаметр брикету 40 мм, це означає, що його "довжина" (якщо ви уявите його лежачим) і "ширина" (також у цьому ж положенні) будуть 40 мм.
Виходячи з наведеного пропозиція Скаржника була відхилена незаконно.

Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1) ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ № 21 від 04.06.2025 року

Вважаємо, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
• добросовісна конкуренція серед учасників;
• об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є учасником відповідної процедури та реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами у складі його пропозиції.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника скасувати свої рішення щодо відхилення пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПРОМБРИКЕТ" та всі наступні рішення.
3. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі допущених Замовником.

Додатки:
1) ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ № 21 від 04.06.2025 року
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні вимоги

Номер: d6b4ab652105422d9a7fbd754df86a7f
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-08-010041-a.b1
Назва: Скарга на дискримінаційні вимоги
Скарга:
08.05.2025 р. Замовник оприлюднив Оголошення про закупівлю: UA-2025-05-08-010041-a, процедури закупівлі – відкриті торги з особливостями, предметом закупівлі зазначено: Вугільні брикети ДК 021:2015: 09111220-8 Вугілля ДК 021:2015:09111100-1.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 21.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 14.05.2025 15:36
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 26.05.2025 15:59
Дата виконання рішення Замовником: 27.05.2025 16:51
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення № 8121-р/пк-пз від 21.05.2025 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Замовником внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі відкритих торгів з особливостями за предметом: ДК 021:2015: 09110000-3 Тверде паливо (Вугілля ДК 021:2015:09111100-1; Вугільні брикети ДК 021:2015: 09111220-8) відповідно до оприлюдненого оголошення № UA-2025-05-08-010041-a
Автор: ТОВ НВП "ПРОМБРИКЕТ", Кузьменко Сергій Вікторович +380982852010 office.prombriket@gmail.com http://prombriket.in.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 6e161d10c8264a06bb0d62d00120c98b
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні вимоги по формі брикету
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 08.05.2025 р. Замовник оприлюднив Оголошення про закупівлю: UA-2025-05-08-010041-a, процедури закупівлі – відкриті торги з особливостями, предметом закупівлі зазначено: Вугільні брикети ДК 021:2015: 09111220-8 Вугілля ДК 021:2015:09111100-1.
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПРОМБРИКЕТ" (надалі – Скаржник) має намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з тендерною документацією (надалі – ТД), було виявлено в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають Скаржнику можливості прийняти участь у відповідній закупівлі а саме:
1) Відповідно до п. 6 розділу 3 ТД, Замовник зазначає, що інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації.
Відповідно до Додатку 2 замовник зазначає зокрема:
Розміри брикетів: довжина до 8 см, ширина до 4см, висота до 5см.
Форма брикетів: овальна або еліпсоподібна або подушкоподібна.

1.1) Скаржник є безпосередньо виробником вугільних брикетів, та має власне ТУ У 19.2-40351318-001:2017 зі Змінами №1 від 14.08.2023 року, відповідно до п. 3.3.1 яких зазначено, що розмір і форма брикетів визначається конструкцією матричного каналу валкового преса. Форма брикетів пельменеподібна або чечевична.
Розмір брикетів зазначений у таблиці 1.


Таблиця 1
Діаметр, мм Висота, мм
25 25
40 40
60 60
Примітка. Допустимі відхилення розмірів  5мм.

Виходячи з наведеного пропозиція Скаржника може бути відхилена через невідповідність встановленим технічним характеристикам, зокрема враховуючи форму брикетів «пельменеподібна або сочевична», дана геометрична форма (кругла циліндрична) має лише 2 розміри, висоту та діаметр.
Замовник же додатково встановлює такий розмір, як ширина та довжина, що є в цілому логічним, саме відповідно до форм на основі геометричних фігур, таких як овал або еліпс та об’ємної форми, як зазначено вимогами та охарактеризована як «подушкоподібна».
Відповідно до зазначеного, хочемо відразу звернути увагу на найголовніший параметр, а саме той, заради якого використовується брикет, горіння та віддача тепла, очевидно, що брикет сформований з однієї марки вугілля пельменеподібний, або сочевицеподібний, або овальний, та будь якої іншої форми у розмірах в заданих Замовником діапазонах, а головне в одній вазі, буде виділяти однакову кількість тепла.

Отже встановлення такої вимоги не має жодного відношення до чинного законодавства України, зокрема до Особливостей згідно яких Замовник проводить закупівлю, вважаємо, що наведена вимога штучно звужує коло потенційних учасників, та є дискримінаційною зокрема по відношенню до Скаржника, та має бути виправлена шляхом внесення відповідних змін.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. ТУ У 19.2-40351318-001:2017 зі змінами від 14.08.2023 року.
2) Відповідно до п. 2.4 розділу ІV ТД, зазначено в Додатку 1 до цієї тендерної документації , Замовник зазначає, документи та/або інформація, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, для підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, а саме: оригінал або копію технічних умов виробника відповідно до яких виготовляється пропонована продукція, з наданням оригіналу або завіреної копії Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, або довідку з посиланням на Реєстр висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи (в якому повинна міститися інформація щодо наявності висновку ДСЕЕ на технічні умови відповідно до яких виробляється брикет паливний вугільний).
Відповідно до частини 11 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» регламентовано, що «документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції.
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, "не може бути підставою для її відхилення замовником".
Водночас, закон України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" який регламентував проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи, а також затвердження (видачу) відповідного Висновку втратив чинність на підставі Закону України «Про систему громадського здоров’я» від 06.09.2022 № 2573-IX (Закон № 2573-IX ).
Також, на теперішній час втратив чинність і Порядок проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи, затвердженого наказом МОЗ України № 247 від 09.10.2000 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10 січня 2001 р. За № 4/5195, на підставі Наказу Міністерства охорони здоров’я України від 19.10.2023 № 1829.
Законом № 2573-IX не передбачена можливість проведення санітарно-епідеміологічної експертизи, а отже і видача (отримання) Висновку, внесення його, на теперішній час, до реєстру висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи, виданих Держпродспоживслужбою. Також, наразі, вищевказані документи (зазначені у п. 2.4 Додатку 1 до ТД) не передбачені і будь-якими іншими законодавчими актами, що відповідно унеможливлює їх отримання і надання.
Отже на теперішній час чинним законодавством України вказані документи не передбачені, а отже, з огляду на вищевказані законодавчі норми, не подаються у складі тендерної пропозиції:
Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи (та/або його копія), або довідка з посиланням на Реєстр висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, -
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.

Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1) ТУ У 19.2-40351318-001:2017 зі змінами від 14.08.2023 року.
2) Про рішення Держпідприємництва від 29.04.99 N 17-28_4 - Повідомлення від 30.09.2000 - d69462-20000930
3) Про затвердження Тимчасового порядку проведення державної… - Наказ № 247 від 09.10.2000 - d75996-20231213
4) Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя… - Закон № 4004-XII від 24.02.1994 - d19990-20231001
5) Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерст… - Наказ № 1829 від 19.10.2023 - d531502-20231019
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 673ffc91d80b4add953e2f1557dc3c47
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні вимоги щодо надання висновку ДСЕЕ
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 2) Відповідно до п. 2.4 розділу ІV ТД, зазначено в Додатку 1 до цієї тендерної документації , Замовник зазначає, документи та/або інформація, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, для підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, а саме: оригінал або копію технічних умов виробника відповідно до яких виготовляється пропонована продукція, з наданням оригіналу або завіреної копії Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, або довідку з посиланням на Реєстр висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи (в якому повинна міститися інформація щодо наявності висновку ДСЕЕ на технічні умови відповідно до яких виробляється брикет паливний вугільний).
Відповідно до частини 11 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» регламентовано, що «документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції.
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, "не може бути підставою для її відхилення замовником".
Водночас, закон України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" який регламентував проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи, а також затвердження (видачу) відповідного Висновку втратив чинність на підставі Закону України «Про систему громадського здоров’я» від 06.09.2022 № 2573-IX (Закон № 2573-IX ).
Також, на теперішній час втратив чинність і Порядок проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи, затвердженого наказом МОЗ України № 247 від 09.10.2000 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10 січня 2001 р. За № 4/5195, на підставі Наказу Міністерства охорони здоров’я України від 19.10.2023 № 1829.
Законом № 2573-IX не передбачена можливість проведення санітарно-епідеміологічної експертизи, а отже і видача (отримання) Висновку, внесення його, на теперішній час, до реєстру висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи, виданих Держпродспоживслужбою. Також, наразі, вищевказані документи (зазначені у п. 2.4 Додатку 1 до ТД) не передбачені і будь-якими іншими законодавчими актами, що відповідно унеможливлює їх отримання і надання.
Отже на теперішній час чинним законодавством України вказані документи не передбачені, а отже, з огляду на вищевказані законодавчі норми, не подаються у складі тендерної пропозиції:
Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи (та/або його копія), або довідка з посиланням на Реєстр висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, -
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.

Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1) ТУ У 19.2-40351318-001:2017 зі змінами від 14.08.2023 року.
2) Про рішення Держпідприємництва від 29.04.99 N 17-28_4 - Повідомлення від 30.09.2000 - d69462-20000930
3) Про затвердження Тимчасового порядку проведення державної… - Наказ № 247 від 09.10.2000 - d75996-20231213
4) Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя… - Закон № 4004-XII від 24.02.1994 - d19990-20231001
5) Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерст… - Наказ № 1829 від 19.10.2023 - d531502-20231019
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації