• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Металопластикові конструкції (ДК 021:2015: 44220000-8 Столярні вироби)

Завершена

317 900.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 589.50 UAH
Період оскарження: 07.05.2025 19:24 - 25.05.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на неправомірні та дискримінаційні вимоги що містяться в тендерній документації

Номер: 5edb5974a3ca471e916615e0a50b63aa
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-07-013937-a.b1
Назва: СКАРГА на неправомірні та дискримінаційні вимоги що містяться в тендерній документації
Скарга:
До органу оскарження: Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45 Скаржник: ФІЗИЧНА ОСОБА ПІДПРИЄМЕЦЬ Селедець Олег Володимирович ІПН 2400703671 45400, Україна, Волинська область, місто Нововолинськ, вулиця Прирогова, будинок 4 Тел.: +380334449171 e-mail: seledec65@gmail.com Замовник: КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВОЛИНСЬКА ОБЛАСНА ПСИХІАТРИЧНА ЛІКАРНЯ М.ЛУЦЬКА" ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ ЄДРПОУ: 05384318 45601, Україна, Волинська область, с. Липини, ВУЛИЦЯ ТЕРЕМНІВСЬКА, будинок 98 Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-05-07-013937-a СКАРГА на неправомірні та дискримінаційні вимоги що містяться в тендерній документації КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВОЛИНСЬКА ОБЛАСНА ПСИХІАТРИЧНА ЛІКАРНЯ М.ЛУЦЬКА" ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ оголосило закупівлю «Металопластикові конструкції (ДК 021:2015: 44220000-8 Столярні вироби)» Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-05-07-013937-a Кінцевий термін подання пропозицій 15.05.2025 року. Керуючись частиною 8 статті 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» Скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій. Ознайомившись з умовами тендерної документації Фізична особа – підриємець Селедець Олег Володимирович, виявив умови які обмежують конкуренцію серед учасників та порушують принципи недискримінації серед учасників, що обмежує право ФОП Селедець О.В. на участь у цій закупівлі а саме: 1) відповідно до пункту 1 Додатку 2 до тендерної документації, учасники надають сертифікат, який підтверджує що запропонований товар відповідає екологічним критеріям оцінювання життєвого циклу, що розроблені у відповідності до стандарту ДСТУ ISO 14024:2018 та на відповідність вимогам СОУ ОЕМ 08.002.16.050:2020 Блоки віконні. Екологічні критерії оцінювання життєвого циклу. Зазначений сертифікат є екологічним, тобто таким, що підтверджує відповідність продукції екологічним критеріям протягом усього життєвого циклу – від виробництва до утилізації. Проте, нам, як потенційному учаснику даної закупівлі, не зрозуміло на підтвердження яких екологічним вимог Замовник вимагаєте даний сертифікат, оскільки, згідно з Додатком 2 до Тендерної документації Замовником не встановлено жодних екологічних критеріїв до товару, що є предмету закупівлі. Згідно пункту 3 та 2 частини третьої статті 29 ЗУ «Про публічні закупівлі», Замовник можете окрім ціни встановлювати і такі критерії розгляду та оцінки тендерних пропозицій як вартість життєвого циклу або застосування заходів охорони навколишнього середовища та/або соціального захисту, які пов’язані із предметом закупівлі, проте відповідно до частини 1 Розділу 5 Тендерної документації, Замовником зазначено, що «Оцінка тендерних пропозицій здійснюється на основі критерію „Ціна”. Питома вага – 100 %.», без урахування будь-яких інших критеріїв, зокрема пов’язаних з екологічністю. Тобто, дана закупівля не є «зеленою закупівлею», Замовником окрім ціни не визначено жодного іншого критерія оцінки тендерних пропозицій, а також, в Технічній специфікації не встановлено жодних додаткових екологічних вимог до предмету закупівлі, проте, в тендерній документації встановлена вимога щодо подання екологічного Сертифікат щодо відповідності вікон та дверей зі склопакетами з ПВХ профілів вимогам СОУ ОЕМ 08.002.16.050:2020 «Блоки віконні. Екологічні критерії оцінювання життєвого циклу», який згідно Технічного завдання не має жодного відношення до даної закупівлі, оскільки даний сертифікат підтверджує екологічність товару, а не якість, на підтвердження якої Замовник вимагає даний сертифікат згідно Додатку 2. Ми розуміємо, що відповідно до абзацу першого частини п’ятої статті 23 Закону «Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.». Проте, тендерна документація з Додатками не встановлює таких характеристик, а тому не зрозуміло на підтвердження чого Замовнику необхідний даний сертифікат. Також, згідно абзацу першого частини шостої статті 23 Закону «Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.». ФОП Селедець О.В., як потенційний учасник даної закупівлі, не має даного сертифікату, та за обмежений строк подання тендерних пропозицій не може його отримати, але, з огляду на відсутність екологічних вимог у ТД, альтернатива подання технічного паспорту недоступна, оскільки ми не можемо подати технічний паспорт не маючи інформації на підтвердження яких екологічних критеріїв його необхідно подавати, що створює перешкоди для участі та дискримінує нас як потенційного учасника. Також, додатково повідомляємо, що відповідно до абзацу другого частини п’ятої статті 23 Закону, у разі проведення «зеленої закупівлі» та встановлення екологічних вимог до предмету закупівлі, учасники на підтвердження повинні надавати маркування, протоколи випробувань та сертифікати які видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Згідно реєстру акредитованих ООВ Національного агентства з акредитації України, єдиний акредитований ООВ зі сферою акредитації - екологічне маркування типу І це - Орган з оцінки відповідності «Центр екологічної сертифікації та маркування» Всеукраїнської громадської організації «Жива планета» (посилання на реєстр акредитованих органів з сертифікації продукції, процесів та послуг (ДСТУ EN ISO/IEC 17065) https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov), а вже, згідно реєстру даного акредитованого ООВ, ЄДИНА ОРГАНІЗАЦІЯ, що пройшла дану сертифікацію з усієї України це ТОВ «ТЕРВІКНОПЛАСТ» ТМ «Viknar'off» (посилання на реєстр https://www.ecolabel.org.ua/reestr-sertifikativ ). Тобто фактично Замовником встановлено вимогу, яка штучно обмежує конкуренцію, що суперечить принципу недискримінації (ст. 5 Закону). Також, додатково повідомляємо, що Сертифікат ТОВ «Тервікнопласт» (код ЄДРПОУ 33992917) на відповідність вимогам СОУ ОЕМ 08.002.16.050:2020 Блоки віконні. Екологічні критерії оцінювання життєвого циклу, виданий 27.03.2024 року. Нами було проаналізовано усі процедури закупівель за 2024-2025 рр, в яких брали участь ТОВ «Тервікнопласт» і встановлено наступне: • У зазначений період ТОВ «Тервікнопласт» взяло участь у 39 процедурах закупівель. • У 10 з 39 процедур замовниками була встановлена вимога щодо надання сертифіката відповідності СОУ ОЕМ 08.002.16.050:2020. В усіх цих 10 закупівлях ТОВ «Тервікнопласт» став переможцем. В 7 закупівлях ТОВ «Тервікнопласт» був єдиним учасником. У 3-х закупівлях було 2 учасники, ТОВ «Тервікнопласт» за результатами аукціонів займав друге місце, проте, пропозиції учасників, що займали перше місце були відхилені, в тому числі, за відсутність в складі тендерних пропозицій даного сертифікату. На підтвердження надаємо сформовану таблицю. Також, ми здійснили пошук інших закупівель, в тендерних документаціях яких, містилася вимога щодо подання сертифікату, який підтверджує що запропонований товар відповідає екологічним критеріям оцінювання життєвого циклу, що розроблені у відповідності до стандарту ДСТУ ISO 14024:2018 та на відповідність вимогам СОУ ОЕМ 08.002.16.050:2020 Блоки віконні. Екологічні критерії оцінювання життєвого циклу і встановили ще дві закупівлі, а саме: UA-2025-04-11-012087-a та UA-2025-01-23-014753-a В даних закупівлях участь прийняв також, виключно, один учасник - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВІКНАРЬОФФ ЛЬВІВ" (код ЄДРПОУ 39401847). Даний учасник є офіційним дистрибʼютором ТОВ «ТЕРВІКНОПЛАСТ», на підтвердження надаємо їх сертифікат дистрибʼютора. Інших закупівель, де встановлювалася б дана вимога – не ідентифіковано. А тому, підсумовуючи все вище вказане - участь в даній закупівлі зможуть взяти виключно ТОВ «ТЕРВІКНОПЛАСТ» або ТОВ "ВІКНАРЬОФФ ЛЬВІВ", що є прямим порушенням принципів здійснення публічних закупівель та дискримінаційною нормою. Дана дискримінаційна вимога, що містяться в тендерній документації порушує права та законні інтереси ФОП Селедець О.В. як потенційного учасника даної процедури закупівлі. ФОП Селедець О.В. є реальним учасником на ринку постачання металопластикових конструкцій. Проте, через порушенням замовником статті 5 та статті 23 ЗУ «Про публічні закупівлі», ФОП Селедець О.В. не може прийняти участь у закупівлі. На підставі вище викладеного та керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», вимагаємо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, виключивши вимогу щодо надання – «сертифікат, який підтверджує що запропонований товар відповідає екологічним критеріям оцінювання життєвого циклу, що розроблені у відповідності до стандарту ДСТУ ISO 14024:2018 та на відповідність вимогам СОУ ОЕМ 08.002.16.050:2020 Блоки віконні. Екологічні критерії оцінювання життєвого циклу».
Дата розгляду скарги: 20.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.05.2025 17:48
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 23.05.2025 13:09
Дата виконання рішення Замовником: 23.05.2025 18:27
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання Рішення Комісії Антимонопольного Комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №8067-р/пк-пз від 20.05.2025року, уповноваженою особою внесено зміни в тендерну документацію.(протокол №23/05/25/1 від 23.05.2025 року)
Автор: ФОП Селедець О В, Селедець Олег Володимирович +380673327444 0677686372v@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 22c8dee5955142c18b543a91e9b82db0
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна вимога щодо подання Сертифікату, який підтверджує що запропонований товар відповідає екологічним критеріям оцінювання життєвого циклу, що розроблені у відповідності до стандарту ДСТУ ISO 14024:2018 та на відповідність вимогам СОУ ОЕМ 08.002.16.050:2020 Блоки віконні. Екологічні критерії оцінювання життєвого циклу.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: відповідно до пункту 1 Додатку 2 до тендерної документації, учасники надають
сертифікат, який підтверджує що запропонований товар відповідає екологічним критеріям оцінювання життєвого циклу, що розроблені у відповідності до стандарту ДСТУ ISO 14024:2018 та на відповідність вимогам СОУ ОЕМ 08.002.16.050:2020 Блоки віконні. Екологічні критерії оцінювання життєвого циклу.

Зазначений сертифікат є екологічним, тобто таким, що підтверджує відповідність продукції екологічним критеріям протягом усього життєвого циклу – від виробництва до утилізації. Проте, нам, як потенційному учаснику даної закупівлі, не зрозуміло на підтвердження яких екологічним вимог Замовник вимагаєте даний сертифікат, оскільки, згідно з Додатком 2 до Тендерної документації Замовником не встановлено жодних екологічних критеріїв до товару, що є предмету закупівлі.
Згідно пункту 3 та 2 частини третьої статті 29 ЗУ «Про публічні закупівлі», Замовник можете окрім ціни встановлювати і такі критерії розгляду та оцінки тендерних пропозицій як вартість життєвого циклу або застосування заходів охорони навколишнього середовища та/або соціального захисту, які пов’язані із предметом закупівлі, проте відповідно до частини 1 Розділу 5 Тендерної документації, Замовником зазначено, що «Оцінка тендерних пропозицій здійснюється на основі критерію „Ціна”. Питома вага – 100 %.», без урахування будь-яких інших критеріїв, зокрема пов’язаних з екологічністю.
Тобто, дана закупівля не є «зеленою закупівлею», Замовником окрім ціни не визначено жодного іншого критерія оцінки тендерних пропозицій, а також, в Технічній специфікації не встановлено жодних додаткових екологічних вимог до предмету закупівлі, проте, в тендерній документації встановлена вимога щодо подання екологічного Сертифікат щодо відповідності вікон та дверей зі склопакетами з ПВХ профілів вимогам СОУ ОЕМ 08.002.16.050:2020 «Блоки віконні. Екологічні критерії оцінювання життєвого циклу», який згідно Технічного завдання не має жодного відношення до даної закупівлі, оскільки даний сертифікат підтверджує екологічність товару, а не якість, на підтвердження якої Замовник вимагає даний сертифікат згідно Додатку 2.
Ми розуміємо, що відповідно до абзацу першого частини п’ятої статті 23 Закону «Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.». Проте, тендерна документація з Додатками не встановлює таких характеристик, а тому не зрозуміло на підтвердження чого Замовнику необхідний даний сертифікат.
Також, згідно абзацу першого частини шостої статті 23 Закону «Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.». ФОП Селедець О.В., як потенційний учасник даної закупівлі, не має даного сертифікату, та за обмежений строк подання тендерних пропозицій не може його отримати, але, з огляду на відсутність екологічних вимог у ТД, альтернатива подання технічного паспорту недоступна, оскільки ми не можемо подати технічний паспорт не маючи інформації на підтвердження яких екологічних критеріїв його необхідно подавати, що створює перешкоди для участі та дискримінує нас як потенційного учасника.
Також, додатково повідомляємо, що відповідно до абзацу другого частини п’ятої статті 23 Закону, у разі проведення «зеленої закупівлі» та встановлення екологічних вимог до предмету закупівлі, учасники на підтвердження повинні надавати маркування, протоколи випробувань та сертифікати які видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Згідно реєстру акредитованих ООВ Національного агентства з акредитації України, єдиний акредитований ООВ зі сферою акредитації - екологічне маркування типу І це - Орган з оцінки відповідності «Центр екологічної сертифікації та маркування» Всеукраїнської громадської організації «Жива планета» (посилання на реєстр акредитованих органів з сертифікації продукції, процесів та послуг (ДСТУ EN ISO/IEC 17065) https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov), а вже, згідно реєстру даного акредитованого ООВ, ЄДИНА ОРГАНІЗАЦІЯ, що пройшла дану сертифікацію з усієї України це ТОВ «ТЕРВІКНОПЛАСТ» ТМ «Viknar'off» (посилання на реєстр https://www.ecolabel.org.ua/reestr-sertifikativ ). Тобто фактично Замовником встановлено вимогу, яка штучно обмежує конкуренцію, що суперечить принципу недискримінації (ст. 5 Закону).
Також, додатково повідомляємо, що Сертифікат ТОВ «Тервікнопласт» (код ЄДРПОУ 33992917) на відповідність вимогам СОУ ОЕМ 08.002.16.050:2020 Блоки віконні. Екологічні критерії оцінювання життєвого циклу, виданий 27.03.2024 року. Нами було проаналізовано усі процедури закупівель за 2024-2025 рр, в яких брали участь ТОВ «Тервікнопласт» і встановлено наступне:
• У зазначений період ТОВ «Тервікнопласт» взяло участь у 39 процедурах закупівель.
• У 10 з 39 процедур замовниками була встановлена вимога щодо надання сертифіката відповідності СОУ ОЕМ 08.002.16.050:2020. В усіх цих 10 закупівлях ТОВ «Тервікнопласт» став переможцем. В 7 закупівлях ТОВ «Тервікнопласт» був єдиним учасником. У 3-х закупівлях було 2 учасники, ТОВ «Тервікнопласт» за результатами аукціонів займав друге місце, проте, пропозиції учасників, що займали перше місце були відхилені, в тому числі, за відсутність в складі тендерних пропозицій даного сертифікату. На підтвердження надаємо сформовану таблицю.

Також, ми здійснили пошук інших закупівель, в тендерних документаціях яких, містилася вимога щодо подання сертифікату, який підтверджує що запропонований товар відповідає екологічним критеріям оцінювання життєвого циклу, що розроблені у відповідності до стандарту ДСТУ ISO 14024:2018 та на відповідність вимогам СОУ ОЕМ 08.002.16.050:2020 Блоки віконні. Екологічні критерії оцінювання життєвого циклу і встановили ще дві закупівлі, а саме:
UA-2025-04-11-012087-a та UA-2025-01-23-014753-a
В даних закупівлях участь прийняв також, виключно, один учасник - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВІКНАРЬОФФ ЛЬВІВ" (код ЄДРПОУ 39401847). Даний учасник є офіційним дистрибʼютором ТОВ «ТЕРВІКНОПЛАСТ», на підтвердження надаємо їх сертифікат дистрибʼютора. Інших закупівель, де встановлювалася б дана вимога – не ідентифіковано. А тому, підсумовуючи все вище вказане - участь в даній закупівлі зможуть взяти виключно ТОВ «ТЕРВІКНОПЛАСТ» або ТОВ "ВІКНАРЬОФФ ЛЬВІВ", що є прямим порушенням принципів здійснення публічних закупівель та дискримінаційною нормою.
Дана дискримінаційна вимога, що містяться в тендерній документації порушує права та законні інтереси ФОП Селедець О.В. як потенційного учасника даної процедури закупівлі. ФОП Селедець О.В. є реальним учасником на ринку постачання металопластикових конструкцій. Проте, через порушенням замовником статті 5 та статті 23 ЗУ «Про публічні закупівлі», ФОП Селедець О.В. не може прийняти участь у закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації