-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ЦЗВ-25Т_130_ВО: Гумово-технічні вироби (34630000-2– Частини залізничних або трамвайних локомотивів чи рейкового рухомого складу, обладнання для контролю залізничного руху)
Категорія замовника: юридичні особи та/або суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, зазначені у пункті 4 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Місцезнаходження замовника: 03049, Україна, Київська область, м. Київ, Повітрофлотський проспект, будинок 11/15.
Торги не відбулися
2 093 900.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 469.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 10 469.50 UAH
Період оскарження:
07.05.2025 17:23 - 12.05.2025 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП
Скарга на невідповідність тендерної документації нормам законодавства та дискримінаційні умови
Номер:
ef2ed3a0911a42269fad90dcfcaf788d
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-07-013393-a.b1
Назва:
Скарга на невідповідність тендерної документації нормам законодавства та дискримінаційні умови
Скарга:
Тендерна документація не відповідає нормам статтей 22 та 23 Закону України "Про публічні закупівлі".
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 1 до ТД.docx 09.05.2025 15:46
- Скарга на умови ТД.pdf 09.05.2025 15:46
- Скарга на умови ТД.docx 09.05.2025 15:46
- Додаток 2 до ТД.docx 09.05.2025 15:46
- sign.p7s 09.05.2025 15:46
- рішення від 13.05.2025 № 7577.pdf 13.05.2025 16:35
Дата прийняття скарги до розгляду:
09.05.2025 16:00
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
13.05.2025 16:35
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
a1ce7067ebb84d779fb0420dabf5ab8b
Заголовок пункту скарги:
1. Замовником не виконано вимоги частини 1 статті 23 Закону.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Тендерна документація містить Додаток 1 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ». У складі цього додатку:
- Технічна специфікація, із переліком товару що закупляється та його кількістю;
- Додаток А, у якому описані технічні вимоги до предмета закупівлі, із посиланням на ДСТУ ГОСТ 33188:2018.
Вимоги до предмету закупівлі, встановлені замовником та викладені у Додатку А:
Оболонка гумокордова 580х130
Технічні параметри
Найменування ресурсу - Оболонка гумокордова 580х130
1. Технічні вимоги – оболонка гумокордова
Позначення відповідно до вимог встановлених ДСТУ ГОСТ 33188:2018 Зовнішній діаметр, мм
Внутрішній діаметр, мм
ЕМ 580х130 580х130
Основні параметри гумокордової оболонки
Параметр Позначення
Номінальний крутний момент, кНхм (кгсхм) 4,91(500)
Максимальний крутний момент, кНхм (кгсхм) 7,85(800)
Максимальна частота обертів,с-1,(мин-1) 33,3(2000)
Товар повинен відповідати: ДСТУ ГОСТ 33188:2018
Гарантійні зобов’язання
Гарантійний строк зберігання - не менше 12 місяців від дати виготовлення.
Гарантійний термін експлуатації відповідно нормативного документу виробника, але не менше 12 місяців з дати виготовлення.
Умови зберігання
Відповідно до нормативного документу виробника.
Умови транспортування
Відповідно до нормативного документу виробника.
Умови пакування, маркування
Відповідно до нормативного документу виробника.
Оболонка гумокордова 520х150
Технічні параметри
Найменування ресурсу - Оболонка гумокордова 520х150
1. Технічні вимоги – оболонка гумокордова
Позначення відповідно до вимог встановлених ДСТУ ГОСТ 33188:2018 Зовнішній діаметр, мм
Внутрішній діаметр, мм
ЕМ 520х150 520х150
Основні параметри гумокордової оболонки
Параметр Позначення
Номінальний крутний момент, кНхм (кгсхм) 4,91(500)
Максимальний крутний момент, кНхм (кгсхм) 7,85(800)
Максимальна частота обертів,с-1,(мин-1) 45,0(2700)
Товар повинен відповідати: ДСТУ ГОСТ 33188:2018
Гарантійні зобов’язання
Гарантійний строк зберігання - не менше 12 місяців від дати виготовлення.
Гарантійний термін експлуатації відповідно нормативного документу виробника, але не менше 12 місяців з дати виготовлення.
Умови зберігання
Відповідно до нормативного документу виробника.
Умови транспортування
Відповідно до нормативного документу виробника.
Умови пакування, маркування
Відповідно до нормативного документу виробника.
Тобто, у цих вимогах встановлено:
- найменування товару,
-його геометричні розміри,
-номінальний та максимальний крутний моменти, максимальну частоту обертів.
Ці вимоги є виключно технічними характеристиками товару, про що свідчать також назви підпунктів у додатку А: «Технічні параметри» та «1. Технічні вимоги».
Разом з тим, стаття 23 Закону («Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності») встановлює таку норму:
«1. Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики.»
Отже, Законом вимагається, що окрім технічних характеристик товару тендерна документація обов’язково повинна містити також «функціональні та якісні характеристики».
Проте опису саме функціональних та якісних характеристик товару, що вимагається наведеною нормою Закону, технічна специфікація не містить.
А отже, вимоги частини 1 статті 23 Закону Замовником не виконано.
- Технічна специфікація, із переліком товару що закупляється та його кількістю;
- Додаток А, у якому описані технічні вимоги до предмета закупівлі, із посиланням на ДСТУ ГОСТ 33188:2018.
Вимоги до предмету закупівлі, встановлені замовником та викладені у Додатку А:
Оболонка гумокордова 580х130
Технічні параметри
Найменування ресурсу - Оболонка гумокордова 580х130
1. Технічні вимоги – оболонка гумокордова
Позначення відповідно до вимог встановлених ДСТУ ГОСТ 33188:2018 Зовнішній діаметр, мм
Внутрішній діаметр, мм
ЕМ 580х130 580х130
Основні параметри гумокордової оболонки
Параметр Позначення
Номінальний крутний момент, кНхм (кгсхм) 4,91(500)
Максимальний крутний момент, кНхм (кгсхм) 7,85(800)
Максимальна частота обертів,с-1,(мин-1) 33,3(2000)
Товар повинен відповідати: ДСТУ ГОСТ 33188:2018
Гарантійні зобов’язання
Гарантійний строк зберігання - не менше 12 місяців від дати виготовлення.
Гарантійний термін експлуатації відповідно нормативного документу виробника, але не менше 12 місяців з дати виготовлення.
Умови зберігання
Відповідно до нормативного документу виробника.
Умови транспортування
Відповідно до нормативного документу виробника.
Умови пакування, маркування
Відповідно до нормативного документу виробника.
Оболонка гумокордова 520х150
Технічні параметри
Найменування ресурсу - Оболонка гумокордова 520х150
1. Технічні вимоги – оболонка гумокордова
Позначення відповідно до вимог встановлених ДСТУ ГОСТ 33188:2018 Зовнішній діаметр, мм
Внутрішній діаметр, мм
ЕМ 520х150 520х150
Основні параметри гумокордової оболонки
Параметр Позначення
Номінальний крутний момент, кНхм (кгсхм) 4,91(500)
Максимальний крутний момент, кНхм (кгсхм) 7,85(800)
Максимальна частота обертів,с-1,(мин-1) 45,0(2700)
Товар повинен відповідати: ДСТУ ГОСТ 33188:2018
Гарантійні зобов’язання
Гарантійний строк зберігання - не менше 12 місяців від дати виготовлення.
Гарантійний термін експлуатації відповідно нормативного документу виробника, але не менше 12 місяців з дати виготовлення.
Умови зберігання
Відповідно до нормативного документу виробника.
Умови транспортування
Відповідно до нормативного документу виробника.
Умови пакування, маркування
Відповідно до нормативного документу виробника.
Тобто, у цих вимогах встановлено:
- найменування товару,
-його геометричні розміри,
-номінальний та максимальний крутний моменти, максимальну частоту обертів.
Ці вимоги є виключно технічними характеристиками товару, про що свідчать також назви підпунктів у додатку А: «Технічні параметри» та «1. Технічні вимоги».
Разом з тим, стаття 23 Закону («Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності») встановлює таку норму:
«1. Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики.»
Отже, Законом вимагається, що окрім технічних характеристик товару тендерна документація обов’язково повинна містити також «функціональні та якісні характеристики».
Проте опису саме функціональних та якісних характеристик товару, що вимагається наведеною нормою Закону, технічна специфікація не містить.
А отже, вимоги частини 1 статті 23 Закону Замовником не виконано.
×
-
Назва доказу:
Додаток 1 до тендерної документації
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1 до ТД.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Внести зміни до тендерної документації, у відповідності до норм статтей 22 та 23 ЗУ "Про публічні закупівлі"
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
fdc22cb5bd0442abb7ba8bc169c964e3
Заголовок пункту скарги:
2. Замовником не виконано вимоги частини 5 статті 23 Закону.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Частина 5 статті 23 Закону встановлює таку норму:
«5. Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
{Абзац перший частини п’ятої статті 23 із змінами, внесеними згідно із Законом №
850-IX від 02.09.2020}
Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.»
Згідно цієї норми, замовник МОЖЕ вимагати від учасника підтвердження відповідності пропонованого товару вимогам, встановленим тендерною документацією. Застосування цієї норми не є обов’язковим. Але водночас законом передбачено, що у разі застосування цієї норми для підтвердження характеристик запропонованого товару замовник «…повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.»
Таким чином, законом встановлено вичерпний перелік документів, які ПОВИНЕН вимагати замовник для підтвердження характеристик товару: «маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати.»
Замовником у тендерній документації встановлено вимогу про підтвердження учасником характеристик запропонованої продукції. Зокрема, пункт 3.7 тендерної документації містить вимогу:
«Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій документи зазначені у пункті 1 Додатку 2 до тендерної документації.»
Вимоги Пункту 1 додатку 2 тендерної документації:
1. Документальне підтвердження відповідності технічним, якісним, кількісним, та іншим вимогам предмета закупівлі:
№
п/п Типи документів або даних Перелік документів, що надаються учасником закупівлі, для документального підтвердження відповідності технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам предмета закупівлі
1.1 Підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним та якісним вимогам предмета закупівлі, встановленим Додатком А до Додатку 1 Тендерної документації Порівняльна таблиця згідно форми, наведеної в Таблиці 1*, щодо порівняння технічних та якісних характеристик згідно тендерної пропозиції учасника та зазначених Замовником в Додатку А до Додатку 1 Тендерної документації.
* Рекомендовано порівняльну таблицю надавати у форматі word з накладеним КЕП/УЕП.
Таким чином:
- Пунктом 1.1 додатку 2 замовник встановлює вимогу про підтвердження того, що пропоновані ними товари за своїми технічними та якісними характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. Встановивши цю вимогу, Замовник підтвердив застосування норм частини 5 статті 23 Закону (текст якої наведено вище).
-Застосувавши норму частини 5 статті 23 Закону для документального підтвердження відповідності технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам предмета закупівлі замовник мав би вказати перелік документів, передбачених цією статтею для підтвердження учасником характеристик запропонованого товару: «маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати.». Але надання жодного із цих документів замовник не вимагає. Натомість вимагає надання учасником лише одного документу, не передбаченого Законом: Порівняльної таблиці, складеної учасником згідно наведеної в Таблиці 1 форми.
З викладених причин, тендерна документація не відповідає нормам частини 5 статті 23 Закону.
Як висновок: тендерна документація не відповідає нормам частин 1 та 5 статті 23 Закону.
Викладені невідповідності тендерної документації нормам частин 1 та 5 статті 23 Закону безпосередньо порушують наші законні права.
У цьому тендері ми маємо намір запропонувати товар, що повністю відповідає технічним вимогам замовника. Його якість і технічні характеристики підтверджуються встановленими Законом документами виробника та акредитованих органів з оцінки відповідності.
Але Замовник проігнорував норми статті 23 Закону та встановив вимогу про підтвердження відповідності товару виключно шляхом надання не передбаченої Законом порівняльної таблиці. Це створює передумови того, що певні учасники можуть пропонувати товар без документального підтвердження його якості, невідомого походження, а тому – за демпінговою ціною. А отже – це конкретні дискримінаційні умови по відношенню до нашого підприємства.
«5. Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
{Абзац перший частини п’ятої статті 23 із змінами, внесеними згідно із Законом №
850-IX від 02.09.2020}
Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.»
Згідно цієї норми, замовник МОЖЕ вимагати від учасника підтвердження відповідності пропонованого товару вимогам, встановленим тендерною документацією. Застосування цієї норми не є обов’язковим. Але водночас законом передбачено, що у разі застосування цієї норми для підтвердження характеристик запропонованого товару замовник «…повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.»
Таким чином, законом встановлено вичерпний перелік документів, які ПОВИНЕН вимагати замовник для підтвердження характеристик товару: «маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати.»
Замовником у тендерній документації встановлено вимогу про підтвердження учасником характеристик запропонованої продукції. Зокрема, пункт 3.7 тендерної документації містить вимогу:
«Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій документи зазначені у пункті 1 Додатку 2 до тендерної документації.»
Вимоги Пункту 1 додатку 2 тендерної документації:
1. Документальне підтвердження відповідності технічним, якісним, кількісним, та іншим вимогам предмета закупівлі:
№
п/п Типи документів або даних Перелік документів, що надаються учасником закупівлі, для документального підтвердження відповідності технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам предмета закупівлі
1.1 Підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним та якісним вимогам предмета закупівлі, встановленим Додатком А до Додатку 1 Тендерної документації Порівняльна таблиця згідно форми, наведеної в Таблиці 1*, щодо порівняння технічних та якісних характеристик згідно тендерної пропозиції учасника та зазначених Замовником в Додатку А до Додатку 1 Тендерної документації.
* Рекомендовано порівняльну таблицю надавати у форматі word з накладеним КЕП/УЕП.
Таким чином:
- Пунктом 1.1 додатку 2 замовник встановлює вимогу про підтвердження того, що пропоновані ними товари за своїми технічними та якісними характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. Встановивши цю вимогу, Замовник підтвердив застосування норм частини 5 статті 23 Закону (текст якої наведено вище).
-Застосувавши норму частини 5 статті 23 Закону для документального підтвердження відповідності технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам предмета закупівлі замовник мав би вказати перелік документів, передбачених цією статтею для підтвердження учасником характеристик запропонованого товару: «маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати.». Але надання жодного із цих документів замовник не вимагає. Натомість вимагає надання учасником лише одного документу, не передбаченого Законом: Порівняльної таблиці, складеної учасником згідно наведеної в Таблиці 1 форми.
З викладених причин, тендерна документація не відповідає нормам частини 5 статті 23 Закону.
Як висновок: тендерна документація не відповідає нормам частин 1 та 5 статті 23 Закону.
Викладені невідповідності тендерної документації нормам частин 1 та 5 статті 23 Закону безпосередньо порушують наші законні права.
У цьому тендері ми маємо намір запропонувати товар, що повністю відповідає технічним вимогам замовника. Його якість і технічні характеристики підтверджуються встановленими Законом документами виробника та акредитованих органів з оцінки відповідності.
Але Замовник проігнорував норми статті 23 Закону та встановив вимогу про підтвердження відповідності товару виключно шляхом надання не передбаченої Законом порівняльної таблиці. Це створює передумови того, що певні учасники можуть пропонувати товар без документального підтвердження його якості, невідомого походження, а тому – за демпінговою ціною. А отже – це конкретні дискримінаційні умови по відношенню до нашого підприємства.
×
-
Назва доказу:
Додаток 2 до Тендерної документації
-
Повʼязаний документ:
Додаток 2 до ТД.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Внести зміни до тендерної документації, у відповідності до норм статтей 22 та 23 ЗУ "Про публічні закупівлі"