• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Поточний ремонт асфальтобетонного покриття по вул. Київська в селищі Рокитне Сарненського району Рівненської області (код ДК 021:2015: 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)

Торги не відбулися

358 400.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 584.00 UAH
Період оскарження: 07.05.2025 15:42 - 15.05.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА на рішення уповноваженої особи Замовника щодо відхилення

Номер: 447e2123e7084ddba1c4b315887c4fd2
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-07-010988-a.a1
Назва: СКАРГА на рішення уповноваженої особи Замовника щодо відхилення
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Замовник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 06.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.05.2025 15:45
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 10.06.2025 17:46
Автор: Дочірнє підприємство "Рівненський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України", ДП Рівненський Облавтодор 380362269694 vtvrivne@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: bfb07782fa15419097f24e2fae0083ea
Заголовок пункту скарги: СКАРГА на рішення уповноваженої особи Замовника щодо відхилення
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: «07» травня 2025 року Замовником була оголошено відкриті торги з особливостями: Поточний ремонт асфальтобетонного покриття по вул. Київська в селищі Рокитне Сарненського району Рівненської області (код ДК 021:2015: 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь), [Ідентифікатор закупівлі UA-2025-05-07-010988-a ].
Очікувана вартість предмета закупівлі – 358 400,00 грн. з ПДВ
Відповідно до пунтку 55 Постанови КМУ «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 р. № 1178» (надалі – Особливості) оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про Публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до абзацу другого пунтку 59 Особливостей Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, свої Пропозиції для участі в Процедурі закупівлі надали наступні учасники:
- ДОЧІРНЄ ПІДПРИЄМСТВО «РІВНЕНСЬКИЙ ОБЛАВТОДОР» ВІДКРИТОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «ДЕРЖАВНА АКЦІОНЕРНА КОМПАНІЯ «АВТОМОБІЛЬНІ ДОРОГИ УКРАЇНИ» (Скаржник);
- ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ -ФІРМА "КОРТАКОЗ"
Відповідно до п.37 Особливостей:
Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію відповідно до вимог статті 29 Закону (положення частин другої, п’ятої - дев’ятої, дванадцятої, шістнадцятої, абзацу першого частини чотирнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.
Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту щодо її відповідності вимогам тендерної документації.
Тендерну пропозицію Скаржника було визначено найбільш економічно вигідною.
Відповідно до інформації опублікованій на веб-Уповноваженого органу, найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію Скаржника було відхилено на підставі того, що тендерна пропозиція не відповідає встановленим у тендерній документації вимогам відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про відхилення своєї тендерної пропозиції та, далі, пояснює це наступним.
Підстави для відхилення тендерної пропозиції Скаржника наведені у протоколі від 22.05.2025р № 112.
Рішення Замовника, оформлене Протоколом №112 від 22.05.2025р., в частині відхилення Скаржника прийнято з порушенням Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей, всупереч і без урахування вимог Тендерної документації по закупівлі, чим порушено права Скаржника на об'єктивне, рівне і недискримінаційне ставлення до всіх учасників закупівлі (що є підставою подання скарги), внаслідок чого дане рішення повинно бути скасоване як незаконне.

Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право та законні інтереси такої особи
На думку Замовника, тендерна пропозиція не відповідає вимогам тендерної документації по двох моментах, а саме:
1) Учасник Дочірнє підприємство «Рівненський облавтодор» Відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» не надав розрахунки за статтями витрат договірної ціни у вигляді файлу «imd», сформованого у програмному комплексі АВК або іншому програмному комплексі;
2) Учасник Дочірнє підприємство «Рівненський облавтодор» Відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» самостійно визначив тип і марку асфальтобетонної суміші, що не передбачено тендерною документацією. При формуванні розрахунку твердої договірної ціни, матеріал має відповідати проектному або дефектному завданню, а вибір ресурсу не може здійснюватися на розсуд учасника. Замовником визначено, що розрахунок договірної ціни не відповідає обсягам і складу робіт.

З цього приводу повідомляємо наступне.

1. Підстава відхилення
Учасник Дочірнє підприємство «Рівненський облавтодор» Відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» не надав розрахунки за статтями витрат договірної ціни у вигляді файлу «imd», сформованого у програмному комплексі АВК або іншому програмному комплексі;
Відповідно до положень пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідного до положень пункту 3, частини другої статті 22 Закону, у тендерній документації зазначаються інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Виключні підстави для відмови учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та обставини коли Замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі, визначені у пункті 47 Особливостями.

Замовником в пункті 2 Додатку 1 до тендерної документації визначенні критерії до програмного комплексу для розрахунку договірної ціни: «Довідку, складену в довільній формі, про наявність ліцензійного комплексу АВК або іншого програмного комплексу для розробки кошторисної документації та розрахунків договірних цін (із зазначенням відомостей про те, на якій правовій підставі він (вони) залучається Учасником до виконання робіт за договором про закупівлю (власне або залучене*)). Оригінал або копію діючої на дату розкриття тендерних пропозицій ліцензії на використання (або сертифікату, або ліцензійного договору, або ліцензійної картки) програмного комплексу АВК або іншого програмного комплексу для розробки кошторисної документації та розрахунків договірних цін. Ліцензія (або сертифікат, або ліцензійний договір, або ліцензійна картка) повинна бути видана на учасника або на суб’єкта господарювання, в якого учасник залучає* програмний комплекс та на якого надає в складі тендерної пропозиції підтвердний документ, що підтверджує право залучення* відповідного програмного комплексу». Також в пункті 8 Додатку 2 встановлена вимога надати розрахунки за статтями витрат договірної ціни у вигляді файлу формату «imd», сформованого у програмному комплексі АВК або іншого програмного комплексу.
Учасником Дочірнє підприємство «Рівненський облавтодор» Відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» було надано на виконання цих вимог:
- інформаційну довідку від 12 травня 2025 року № 216 про те, що підприємство використовує для розрахунку договірної ціни та розробки кошторисної документації програмний комплекс «Будівельні Технології- Кошторис» на основі договору з постачання оновлених версій програмної продукції № 2012КО-25 від 03.02.2025 року; (файл «216 Інформаційна довідка Кошторис.pdf»);
- оригінал ліцензії UA25/05-050 виданий на учасника процедури закупівлі; (файл «216.2 ЛІЦЕНЗІЯ 2024 с.н. 828 на 2025 рік.pdf»);
- оригінал договору з постачання оновлених версій програмної продукції № 2012КО-25 від 03.02.2025 року; (файл «216.1 Договір Будівельні Технології Кошторис 2025.pdf»);
- інформаційну довідку від 12 травня 2025 року № 217 про те, що використовує для розрахунку договірної ціни програмне забезпечення «Будівельні Технології-Кошторис», тому замість формату файлу «imd» надає сумісний формат файлу «idс»; (файл «217 Інформаційна довідка формат файлу.pdf»).
- Розрахунки договірної ціни у форматі idc (заархівований файл «644 Київська.rar»)
Формат файлу «іdc» це формат файлу ІБД (розшифровується як «інформаційний блок даних») його використовують для передачі даних між програмними комплексами для розрахунку договірної ціни та розробки кошторисної документації. Програмний комплекс АВК використовує даний формат для передачі даних.
Файли обміну даними (формат ІБД-6.х, почав використовуватись з редакції АВК-5 3.8.0) мають такі розширення:
*.ibs – для кошторисної документації;
*.idc – для договірних цін;
*.ipd – для файлів підрядника.
Отже, Учасник Дочірнє підприємство «Рівненський облавтодор» Відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» жодним чином не порушив вимог тендерної документації та надавши формат файлу «іdc» зі сумісного ліцензійного програмного комплексу «Будівельні Технології- Кошторис».

2. Підстава відхилення
Учасник Дочірнє підприємство «Рівненський облавтодор» Відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» самостійно визначив тип і марку асфальтобетонної суміші, що не передбачено тендерною документацією. При формуванні розрахунку твердої договірної ціни, матеріал має відповідати проектному або дефектному завданню, а вибір ресурсу не може здійснюватися на розсуд учасника. Замовником визначено, що розрахунок договірної ціни не відповідає обсягам і складу робіт.
Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації.
Також, додатком 2 до тендерної документації, наведено обсяги робіт з Поточний ремонт асфальтобетонного покриття по вул. Київська в селищі Рокитне Сарненського району Рівненської області.
В додатку 2 тендерної документації не встановлюють жодних вимог до марки та типу асфальтобетонної суміші, яка має використовуватися при виконанні робіт, що є предметом закупівлі, і також суміш асфальтобетонна не потрібна для виконання робіт згідно Технічного завдання, а отже, не була включена Скаржником до наданої підсумкової відомості ресурсів та відомості ресурсів (файл «:Кошторис Київська.pdf»)
Тому немає порушення технічних, кількісних та якісних вимог Замовника, визначених до предмету закупівлі.
Слід зазначити, що Документація не містить проектного та дефектного завдання, посилання на яке наведено Замовником у протоколі від 22.05.2025 № 112, у зв'язку з чим невідповідність Пропозиції учасників проектному та дефектному завданню не може бути підставою для відхилення Пропозиції учасників.
Крім того, Документація не містить окремих вимог до типу та марки асфальтобетонної суміші, інформацію про якій наведено у кошторисних розрахунках Скаржника.
Таку позицію було сформовано Органом оскарження при розгляді скарг UA-2024-10-04-006743-a.a1 та UA-2023-09-29-010005-a.c3.
Наголошуємо, інших невідповідностей в наданих Скаржником документах тендерної пропозиції встановлено не було.
Вважаємо що Замовник безпідставно відхилив нашу найдешевшу тендерну пропозицію, з надуманих підстав, які наведені у протоколі від 22.05.2025р № 112.
За таких рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника є безпідставним та незаконним, а також таким, що обмежує Скаржника в перемозі в оголошеній закупівлі.

Прийняте Замовником рішення порушує законодавчо встановлені права та інтереси Дочірнього підприємства «Рівненський облавтодор» Відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України», а також обмежують його в праві на недискримінацію та об’єктивне, й неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, що гарантуються статтею 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», з можливим подальшим укладанням Договору про закупівлю, відповідно порушує охоронюваний законом інтерес Скаржника на провадження господарської діяльності та отримання прибутку від реалізації господарського зобов’язання із Замовником.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Дочірнього підприємства «Рівненський облавтодор» Відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про відхилення його тендерної пропозиції.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника