• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015- 44160000-9 Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби

Завершена

232 300.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 323.00 UAH
Період оскарження: 07.05.2025 15:13 - 14.05.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга

Номер: 2a6eb30cab034073bf27d89af907e3b5
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-07-010065-a.c1
Назва: Скарга
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 10.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 03.06.2025 17:27
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 13.06.2025 15:37
Автор: ТОВ "СМАРТ КЛІМАТ ГРУП", Александр Казаров +380930855267 smartclimate@ukr.net http://smartclimate.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 935876c403484f7eb36d38d5268df858
Заголовок пункту скарги: Заголовок
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 07.05.2025 року Квартирно-експлуатаційним відділом м. Суми (далі-Замовник) опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «ДК 021:2015- 44160000-9 Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби» з очікуваною вартістю 232 300,00 грн. з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
Для участі в даній закупівлі було подано тендерні пропозиції наступними учасниками:
• ФОП Бондар Максим В`ячеславович.
• ФО-П Плоскіна Анжеліка Олександрівна.
• ФОП НОВІК ОЛЕКСАНДР ВОЛОДИМИРОВИЧ.
• ТОВ "СМАРТ КЛІМАТ ГРУП".
• ТОВ "ДІДЖИТАЛ ПРО".
19.05.2025 року за результатами аукціону, найбільш економічно вигідною пропозицією визначено пропозицію Учасника ФОП Бондар Максим В`ячеславович. Але його пропозиція, як і пропозиція ФО-П Плоскіна Анжеліка Олександрівна була відхилена Замовником.
23.05.2025 року Замовник опублікував вимогу про усунення невідповідностей. Далі 26.05.2025 року Замовник опублікував ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ (ПРОТОКОЛ) №152 від 26.05.2025 року, відповідно до якого визначив переможцем закупівлі ФОП НОВІК ОЛЕКСАНДР ВОЛОДИМИРОВИЧ.

Але при перевірці тендерної пропозиції даного Учасника було встановлено її невідповідність вимогам технічної специфікації. Відтак його тендерну пропозицію Замовник повинен був відхилити, а не застосовувати механізм 24 годин щодо виправлення невідповідностей.
1) Відповідно до п.6 розділу 3 до тендерної документації послуги з доставки, навантаження та розвантаження товару виконуються за рахунок постачальника (Учасника) про що надається письмова згода.
У складі тендерної пропозиції Переможець надає Гарантійний лист (файл Гарантійний лист (поставка товару постачальником).pdf), але у ньому відсутня інформація, що послуги з доставки виконуються за рахунок постачальника (Учасника). Що не відповідає технічним вимогам Замовника.
2) Відповідно до п.6 розділу 3 до тендерної документації Учасником даних відкритих торгів повинні вживатися заходи захисту довкілля, що визначенні діючим законодавством України для його виду та способу господарської діяльності про що надається довідка в довільній формі. У складі тендерної пропозиції Переможець надає Гарантійний лист (Гарантійний лист (захист довкілля).pdf), у якому перелічена низка зобов’язань, які буде здійснювати Переможець. Але у цьому листі відсутня інформація про те, що Переможцем будуть вживатися заходи захисту довкілля, що визначенні діючим законодавством України для його виду та способу господарської діяльності. Що не відповідає технічним вимогам Замовника.
3) Відповідно до додатку №2 до тендерної документації вимагається зазначення виробника товару. У наданій Переможцем інформації про технічні характеристики товару (файл Додаток - 2 до ТД ( Інформація про технічні та якісні характеристики).pdf) Переможець не зазначив виробника товару. Що не відповідає вимогам технічної специфікації Замовника.
4) Відповідно до додатку №2 до тендерної документації вимагається така технічна характеристика стосовно труб, як Робоча температура: 0-85 °C. У наданій Переможцем інформації про технічні характеристики товару (файл Додаток - 2 до ТД ( Інформація про технічні та якісні характеристики).pdf) Переможець зазначив Температура (макс.): 95 °C.
По-перше, незрозуміло, яка саме температура зазначена Переможцем і чого вона стосується, відповідно чи ця температура є робочою температурою
По-друге, Замовник вимагав зазначення діапазону робочої температури від мінімального до максимального значення (0-85 °C). А Переможцем надано лише значення максимальної температури, при цьому невідомо чи робочої. Що не відповідає вимогам технічної специфікації Замовника.
5) Також відповідно до додатку №2 до тендерної документації вимагається зазначення країни походження товару. У наданій Переможцем інформації про технічні характеристики товару (файл Додаток - 2 до ТД ( Інформація про технічні та якісні характеристики).pdf) Переможець зазначив «виготовлено в Україні», тобто зазначив країну виробництва.
При цьому країна виробництва товару та країна походження товару – це не тотожні поняття. Відповідно до Митного кодексу України країна походження товару — це країна, в якій товар був повністю вироблений або підданий достатній переробці відповідно до критеріїв достатньої переробки товару. В той час як країна виробництва – це країна, де товар був виготовлений або зібраний. Країна походження, з іншого боку, визначається складнішими правилами і є більш складним поняття, особливо якщо у виробництві беруть участь кілька країн. Вона визначається країною, де товар пройшов достатню переробку, щоб отримати свої основні властивості. Визначення країни походження може бути складнішим, особливо якщо у виробництві беруть участь різні країни. Наприклад, сировина може бути з однієї країни, а остаточне виробництво - в іншій. Країною походження буде країна, де товар пройшов достатню переробку для того, щоб отримати свої основні властивості.
Таким чином, в технічній специфікації Переможець не зазначив країну походження товару. Що не відповідає вимогам технічної специфікації Замовника.
6) У складі тендерної пропозиції Переможець надав Цінову пропозиції, у якій стосовно одиниць виміру товару зазначає «м». В той час як в інформації про технічні характеристики товару (файл Додаток - 2 до ТД ( Інформація про технічні та якісні характеристики).pdf) зазначає таку одиницю виміру товару як м.п. Одиниця виміру товару м.п. вимагалася зокрема Замовником в умовах технічної специфікації. Тому незрозуміло, які одиниці виміру товару насправді пропонує Переможець. З огляду на це, інформація, зазначена у ціновій пропозиції не відповідає умовам тендерної документації та технічної специфікації.
7) Відповідно до п.1 додатку №2 до тендерної документації вимагається Лист від учасника у довільній формі про те, що Учасник гарантує, що товар є новим, виробництва не раніше 2024 року та не знаходився в експлуатації , у працездатному стані та з зазначенням маркування на виробі. Такий лист у складі тендерної пропозиції Переможця відсутній. Що не відповідає вимогам технічної специфікації Замовника.
8) Відповідно до п.4 додатку №2 до тендерної документації Поставка товару та його розвантаження на адресу Замовника (покупця) здійснюється за рахунок та силами Постачальника. Учасник визначає ціну на товар, який він пропонує поставити за Договором, з урахуванням податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, а також витрат на страхування, транспортування, завантажування, розвантажування, занос в приміщення та інших витрат (надати гарантійний лист у довільній формі).
У складі тендерної пропозиції Переможець надає Гарантійний лист (файл Гарантійний лист (поставка товару постачальником).pdf), але у ньому відсутня інформація, що занос та інші витрати визначені у ціні товару. Що не відповідає вимогам технічної специфікації Замовника.

Тому тендерна пропозиція Переможця не відповідає вимогам Додатку 2 до тендерної документації, а саме технічній специфікації.

Згідно з п 43. Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі - Особливості) та п.2 розділу 5 тендерної документації якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відповідно до абзацу 1 підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.


З огляду на вищезазначене вбачається, що Замовник неправомірно визначив переможцем процедури закупівлі ФОП НОВІК ОЛЕКСАНДР ВОЛОДИМИРОВИЧ та не відхилив його тендерну пропозицію, чим порушив право Скаржника на об’єктивний розгляд тендерних пропозицій та можливість визнання Скаржника переможцем Процедури закупівлі.
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Згідно абз.3 ст.18 Закону скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом 10 днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Відповідно до ст.5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір