-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт приміщень (санвузлів, кухонь, місць загального користування) гуртожитку №6 Білоцерківського національного аграрного університету за адресою: м. Біла Церква, вул. Героїв Чорнобиля,3 Київської області. Коригування (код за ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи)
Торги не відбулися
12 228 331.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 122 283.31 UAH
мін. крок: 1% або 122 283.31 UAH
Період оскарження:
07.05.2025 11:37 - 19.05.2025 00:00
Вимога
Є відповідь
Невідповідність документів тендерної пропозиції ТОВ "БЛІЦ БУД ІНВЕСТ" умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Номер:
fef87a251726426ba476dd8bc4d24a9a
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-07-004633-a.c2
Назва:
Невідповідність документів тендерної пропозиції ТОВ "БЛІЦ БУД ІНВЕСТ" умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Вимога:
Тендерною документацією на закупівлю «Капітальний ремонт приміщень (санвузлів, кухонь, місць загального користування) гуртожитку № 6 Білоцерківського національного аграрного університету за адресою: м. Біла Церква, вул. Героїв Чорнобиля,3 Київської області. Коригування (код за ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи)» зокрема Додатком 2 передбачено, що учасники для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника надають у своїй пропозиції наступні документи:
- тверду договірну ціну з розрахунками;
- пояснювальну записку до договірної ціни;
- відомість обсягів робіт;
- локальний кошторис (мають бути складені відповідно до технічної специфікації з урахуванням технологічного процесу);
- об’єктні кошториси;
- розрахунок кошторисної заробітної плати;
- підсумкову відомість ресурсів;
- розрахунок загальновиробничих витрат;
- календарний графік виконання робіт (кінцевий строк виконання робіт може змінюватися виключно у випадках, передбачених законом).
У складі тендерної пропозиції ТОВ "БЛІЦ БУД ІНВЕСТ" відсутня «Відомість обсягів робіт».
Відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Зважаючи на викладене, тендерна пропозиція ТОВ "БЛІЦ БУД ІНВЕСТ" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Звертаємо увагу Замовника, що у випадку невідхилення пропозиції ТОВ "БЛІЦ БУД ІНВЕСТ" з вище зазначених підстав, наше товариство буде вимушене звернутися із скаргою до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
16.06.2025 18:25
Вирішення:
Шановний учаснику, повідомляємо, що 20.06.2025 р. тендерну пропозицію ТОВ «БЛІЦ БУД ІНВЕСТ» було відхилено.
Статус вимоги:
Задоволено
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА про порушення порядку проведення процедури публічної закупівлі – відкриті торги з особливостями» в частині незаконного визначення переможцем процедури закупівлі
Номер:
e34d262e78b942269c9aec392b8edcc9
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-07-004633-a.b1
Назва:
СКАРГА про порушення порядку проведення процедури публічної закупівлі – відкриті торги з особливостями» в частині незаконного визначення переможцем процедури закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Договірна ціна.PDF 29.05.2025 16:11
- Довідка матеріально технічна база.pdf 29.05.2025 16:11
- Проект календарного графіку.PDF 29.05.2025 16:11
- Скарга_UA-2025-05-07-004633-a.pdf 29.05.2025 16:11
- Пояснювальна записка.PDF 29.05.2025 16:11
- Розрахунок розміру кошторисної зарплати.PDF 29.05.2025 16:11
- Оборотно сальдова відомість.pdf 29.05.2025 16:11
- Розрахунок №1-4 прямі і загальновиробничі витрати.PDF 29.05.2025 16:11
- Зміна директора БЛІЦ.pdf 29.05.2025 16:11
- СКАРГА UA-2025-05-07-004633-a.docx 29.05.2025 16:11
- sign.p7s 29.05.2025 16:43
- рішення від 02.06.2025 №8697.pdf 02.06.2025 17:25
- Інформація про резолютивну частину рішення від 09.06.2025 №9146.pdf 10.06.2025 12:22
- рішення від 09.06.2025 №9146.pdf 11.06.2025 18:16
- Пояснення Білоцерківського НАУ по скарзі ТОВ БЛІЦ БУД ІНВЕСТ.pdf 04.06.2025 10:30
- рішення виконавчого комітету Білоцерківської міської ради Київської області від 11.02.2025р. № 72.pdf 04.06.2025 10:30
- Пояснення Білоцерківського НАУ на скаргу.docx 04.06.2025 10:30
- Протокол скасування рішення.pdf 14.07.2025 12:20
- Протокол відхилення.pdf 14.07.2025 12:20
- Протокол.pdf 14.07.2025 12:20
Дата прийняття скарги до розгляду:
29.05.2025 16:58
Дата розгляду скарги:
09.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
02.06.2025 17:25
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
11.06.2025 18:17
Дата виконання рішення Замовником:
14.07.2025 12:20
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення виконано
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
51fb40c840d24c219f105eaf74c092d2
Заголовок пункту скарги:
Невідповідність інформації в кваліфікаційних документах
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
1. Відповідно до підпункту 1.1. пункту 1 Додатку 1 до Тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» учасникам необхідно надати в складі тендерної пропозиції:.
«1.1.1. Довідка в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для надання послуг / виконання робіт /поставки товару, визначених у технічних вимогах, із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння / користування.
1.1.2. На підтвердження інформації стосовно наявності обладнання й матеріально-технічної бази, зазначеної в довідці, учасник має надати документи/документ на підтвердження права власності / володіння / користування тощо відповідним майном.»
Учасником-переможцем у складі тендерної пропозиції було подано документ «Довідка матеріально технічна база.pdf», в якій у графі 1 таблиці зазначено:
- «Установка для зварювання ручного дугового (постійного струму) (Апарат зварювальний) «Дніпро М САБ-258Н».
На підтвердження наявності зазначеного обладнання, переможець додав документ «Оборотно сальдова відомість.pdf», де зазначено:
- «Апарат зварювальний Дніпро М САБ-258Н».
У тендерній документації встановлено вимогу надати підтвердження саме наявності обладнання, зазначеного в довідці.
Однак у наданих документах наявна невідповідність у найменуванні обладнання, а саме:
У довідці йдеться про «установку для зварювання ручного дугового», що є більш загальним або технічним визначенням комплексу обладнання;
У бухгалтерському документі (оборотно-сальдовій відомості) наявне лише найменування — «апарат зварювальний» без згадки про його тип чи функціональне призначення, що унеможливлює однозначну ідентифікацію об’єкта.
Таким чином, наявна невідповідність у найменуванні обладнання у двох документах, поданих на підтвердження одного й того самого пункту тендерної вимоги. Отже, переможець не підтвердив належним чином наявність саме того обладнання, яке задекларовано у складі тендерної пропозиції, що є порушенням вимог тендерної документації.
Відповідно до п. 43 Особливостей:
«…
43. Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
…»
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Замовник не виявив невідповідність в тендерній пропозиції Переможця, не надав переможцю строку для усунення виявленої невідповідності, а саме: розбіжності у назві обладнання в довідці про наявність матеріально-технічної бази та оборотно-сальдовій відомості, що стосується підтвердження однієї з кваліфікаційних вимог.
Замовником, згідно з п. 43 Особливостей, не надано Учаснику повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель чим порушив вимоги чинного законодавства про закупівлі, у тому числі принципи конкуренції та недискримінації учасників закупівлі.
«1.1.1. Довідка в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для надання послуг / виконання робіт /поставки товару, визначених у технічних вимогах, із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння / користування.
1.1.2. На підтвердження інформації стосовно наявності обладнання й матеріально-технічної бази, зазначеної в довідці, учасник має надати документи/документ на підтвердження права власності / володіння / користування тощо відповідним майном.»
Учасником-переможцем у складі тендерної пропозиції було подано документ «Довідка матеріально технічна база.pdf», в якій у графі 1 таблиці зазначено:
- «Установка для зварювання ручного дугового (постійного струму) (Апарат зварювальний) «Дніпро М САБ-258Н».
На підтвердження наявності зазначеного обладнання, переможець додав документ «Оборотно сальдова відомість.pdf», де зазначено:
- «Апарат зварювальний Дніпро М САБ-258Н».
У тендерній документації встановлено вимогу надати підтвердження саме наявності обладнання, зазначеного в довідці.
Однак у наданих документах наявна невідповідність у найменуванні обладнання, а саме:
У довідці йдеться про «установку для зварювання ручного дугового», що є більш загальним або технічним визначенням комплексу обладнання;
У бухгалтерському документі (оборотно-сальдовій відомості) наявне лише найменування — «апарат зварювальний» без згадки про його тип чи функціональне призначення, що унеможливлює однозначну ідентифікацію об’єкта.
Таким чином, наявна невідповідність у найменуванні обладнання у двох документах, поданих на підтвердження одного й того самого пункту тендерної вимоги. Отже, переможець не підтвердив належним чином наявність саме того обладнання, яке задекларовано у складі тендерної пропозиції, що є порушенням вимог тендерної документації.
Відповідно до п. 43 Особливостей:
«…
43. Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
…»
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Замовник не виявив невідповідність в тендерній пропозиції Переможця, не надав переможцю строку для усунення виявленої невідповідності, а саме: розбіжності у назві обладнання в довідці про наявність матеріально-технічної бази та оборотно-сальдовій відомості, що стосується підтвердження однієї з кваліфікаційних вимог.
Замовником, згідно з п. 43 Особливостей, не надано Учаснику повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель чим порушив вимоги чинного законодавства про закупівлі, у тому числі принципи конкуренції та недискримінації учасників закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Оборотно сальдова відомість.pdf.
-
Повʼязаний документ:
Оборотно сальдова відомість.pdf
-
-
Назва доказу:
- Довідка про наявність матеріально-технічної бази.pdf;
-
Повʼязаний документ:
Довідка матеріально технічна база.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
2. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення щодо визначення переможцем закупівлі ТОВ «ОЛВІ БУД» (ЄДРПОУ 41937735), відповідно до ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ (ПРОТОКОЛ) № 27.05 від 27.05.2025 року.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
5258a0aa40174bb4ae7a92f119fbb960
Заголовок пункту скарги:
Невідповідність кошторисної документації технічному завданню
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
2. Відповідно до абзацу 12 Додатку 2 до Тендерної документації «ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ Капітальний ремонт приміщень (санвузлів, кухонь, місць загального користування) гуртожитку №6 Білоцерківського національного аграрного університету за адресою: м. Біла Церква, вул. Героїв Чорнобиля, 3 Київської області. Коригування (код за ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи)» встановлено, що для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:
« … кошторисну документацію, підписану кваліфікованим інженером проектувальником, а саме :
- тверду договірну ціну з розрахунками;
- пояснювальну записку до договірної ціни;
- відомість обсягів робіт;
- локальний кошторис (мають бути складені відповідно до технічної специфікації з урахуванням технологічного процесу);
- об’єктні кошториси;
- розрахунок кошторисної заробітної плати;
- підсумкову відомість ресурсів;
- розрахунок загальновиробничих витрат;
- календарний графік виконання робіт (кінцевий строк виконання робіт може змінюватися виключно у випадках, передбачених законом); …»
Тобто, Замовником чітко зазначено перелік кошторисних документації, яка повинна містити підпис кваліфікованого інженера проектувальника.
Переможцем в складі тендерної пропозиції, всупереч вимогам технічного завдання, надано документи кошторисної документації, які НЕ містять підпис кваліфікованого інженера проектувальника:
- Договірна ціна.PDF;
- Розрахунок №1-4 прямі і загальновиробничі витрати.PDF;
- Проект календарного графіку.PDF.
Отже, надані переможцем документи кошторисної частини — без підпису інженера-проєктувальника — не можуть вважатись такими, що підтверджують відповідність технічному завданню, а тому відповідно до частини 1 статті 31 Закону України "Про публічні закупівлі" така тендерна пропозиція підлягає відхиленню як така, що не відповідає умовам тендерної документації.
« … кошторисну документацію, підписану кваліфікованим інженером проектувальником, а саме :
- тверду договірну ціну з розрахунками;
- пояснювальну записку до договірної ціни;
- відомість обсягів робіт;
- локальний кошторис (мають бути складені відповідно до технічної специфікації з урахуванням технологічного процесу);
- об’єктні кошториси;
- розрахунок кошторисної заробітної плати;
- підсумкову відомість ресурсів;
- розрахунок загальновиробничих витрат;
- календарний графік виконання робіт (кінцевий строк виконання робіт може змінюватися виключно у випадках, передбачених законом); …»
Тобто, Замовником чітко зазначено перелік кошторисних документації, яка повинна містити підпис кваліфікованого інженера проектувальника.
Переможцем в складі тендерної пропозиції, всупереч вимогам технічного завдання, надано документи кошторисної документації, які НЕ містять підпис кваліфікованого інженера проектувальника:
- Договірна ціна.PDF;
- Розрахунок №1-4 прямі і загальновиробничі витрати.PDF;
- Проект календарного графіку.PDF.
Отже, надані переможцем документи кошторисної частини — без підпису інженера-проєктувальника — не можуть вважатись такими, що підтверджують відповідність технічному завданню, а тому відповідно до частини 1 статті 31 Закону України "Про публічні закупівлі" така тендерна пропозиція підлягає відхиленню як така, що не відповідає умовам тендерної документації.
×
-
Назва доказу:
- Проект календарного графіку.PDF
-
Повʼязаний документ:
Проект календарного графіку.PDF
-
-
Назва доказу:
- Розрахунок №1-4 прямі і загальновиробничі витрати.PDF
-
Повʼязаний документ:
Розрахунок №1-4 прямі і загальновиробничі витрати.PDF
-
-
Назва доказу:
- Договірна ціна.PDF;
-
Повʼязаний документ:
Договірна ціна.PDF
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення щодо визначення переможцем закупівлі ТОВ «ОЛВІ БУД» (ЄДРПОУ 41937735), відповідно до ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ (ПРОТОКОЛ) № 27.05 від 27.05.2025 року.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
595b7779478448efb5b7ef86db496b69
Заголовок пункту скарги:
Невідповідність кошторисної документації технічному завданню та законодавству
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до п. 1 Додатку 2 до Тендерної документації «ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ Капітальний ремонт приміщень (санвузлів, кухонь, місць загального користування) гуртожитку №6 Білоцерківського національного аграрного університету за адресою: м. Біла Церква, вул. Героїв Чорнобиля, 3 Київської області. Коригування (код за ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи)»:
«Технічні, якісні характеристики за предметом закупівлі повинні відповідати встановленим/зареєстрованим чинним нормативним актам чинного законодавства (державним стандартам, технічним умовам тощо);…».
Згідно абзацу 12 Додатку 2 до Тендерної документації «ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ Капітальний ремонт приміщень (санвузлів, кухонь, місць загального користування) гуртожитку №6 Білоцерківського національного аграрного університету за адресою: м. Біла Церква, вул. Героїв Чорнобиля, 3 Київської області. Коригування (код за ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи)»:
«Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати кошторисну документацію, підписану кваліфікованим інженером проектувальником, а саме :
- тверду договірну ціну з розрахунками;
- пояснювальну записку до договірної ціни;
- відомість обсягів робіт;
- локальний кошторис (мають бути складені відповідно до технічної специфікації з урахуванням технологічного процесу);
- об’єктні кошториси;
- розрахунок кошторисної заробітної плати;
- підсумкову відомість ресурсів;
- розрахунок загальновиробничих витрат;
- календарний графік виконання робіт (кінцевий строк виконання робіт може змінюватися виключно у випадках, передбачених законом);…»
Тобто, учасники підтверджують відповідність тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника способом надання саме кошторисною документацією.
Відповідно до п. 1.1. «Настанова з визначення вартості будівництва з урахуванням Змін № 1, № 2, № 3, № 4», затвердженої Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 Про затвердження кошторисних норм України у будівництві:
«1.1. Ця Настанова визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури (крім автомобільних доріг загального користування), а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування (далі – будівництво).
Ця Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що спору-джуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підпри-ємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії (далі – державні кошти). Застосування цієї Настанови при будівництві об’єктів із залученням ін-ших джерел фінансування обумовлюється договором.»
Переможцем у складі тендерної пропозиції подано Розрахунок розміру кошторисної зарплати.PDF, в якому зазначено розмір заробітної плати - 24536,00 грн., при цьому в кошторисних розрахунках застосовано заробітну плату у розмірі 18570,02 грн. (Документ - Пояснювальна записка.PDF).
Таким чином, наявна суттєва невідповідність між затвердженим розрахунком та фактичними показниками, що використані в кошторисній частині, зокрема у визначенні прямих витрат на оплату праці.
Заробітна плата є складовою частиною прямих витрат у вартості будівництва. Визначення її в розрахунку на рівні 24 536 грн, але використання фактично 18 570,02 грн у кошторисах, свідчить про:
заниження прямої собівартості робіт;
невиконання вимоги замовника щодо надання узгодженої кошторисної документації;
викривлення загальної вартості пропозиції, що створює необґрунтовану конкурентну перевагу.
Згідно з положеннями Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Мінрегіону № 281 від 01.11.2021 року, кошторисна документація повинна бути складена з дотриманням принципу достовірності, обґрунтованості та узгодженості всіх її складових. Усі розрахункові показники, включаючи кошторисну заробітну плату, мають бути враховані в повному обсязі в усіх кошторисних документах. Подання одного значення в розрахунку, а іншого — у розрахункових формулах і графах кошторисів порушує вимоги чинної методології та вказує на викривлення загальної вартості пропозиції.
Окрім того, така невідповідність порушує принцип рівного підходу до оцінки пропозицій. Інші учасники, які враховували заробітну плату на тому ж рівні, що й у своєму розрахунку, могли опинитися в менш вигідних умовах під час оцінки ціни. Це створює неконкурентну перевагу для учасника, який застосував занижену зарплату у вартості робіт, але одночасно задекларував вищу — як показник відповідності формальній вимозі.
«Технічні, якісні характеристики за предметом закупівлі повинні відповідати встановленим/зареєстрованим чинним нормативним актам чинного законодавства (державним стандартам, технічним умовам тощо);…».
Згідно абзацу 12 Додатку 2 до Тендерної документації «ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ Капітальний ремонт приміщень (санвузлів, кухонь, місць загального користування) гуртожитку №6 Білоцерківського національного аграрного університету за адресою: м. Біла Церква, вул. Героїв Чорнобиля, 3 Київської області. Коригування (код за ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи)»:
«Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати кошторисну документацію, підписану кваліфікованим інженером проектувальником, а саме :
- тверду договірну ціну з розрахунками;
- пояснювальну записку до договірної ціни;
- відомість обсягів робіт;
- локальний кошторис (мають бути складені відповідно до технічної специфікації з урахуванням технологічного процесу);
- об’єктні кошториси;
- розрахунок кошторисної заробітної плати;
- підсумкову відомість ресурсів;
- розрахунок загальновиробничих витрат;
- календарний графік виконання робіт (кінцевий строк виконання робіт може змінюватися виключно у випадках, передбачених законом);…»
Тобто, учасники підтверджують відповідність тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника способом надання саме кошторисною документацією.
Відповідно до п. 1.1. «Настанова з визначення вартості будівництва з урахуванням Змін № 1, № 2, № 3, № 4», затвердженої Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 Про затвердження кошторисних норм України у будівництві:
«1.1. Ця Настанова визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури (крім автомобільних доріг загального користування), а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування (далі – будівництво).
Ця Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що спору-джуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підпри-ємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії (далі – державні кошти). Застосування цієї Настанови при будівництві об’єктів із залученням ін-ших джерел фінансування обумовлюється договором.»
Переможцем у складі тендерної пропозиції подано Розрахунок розміру кошторисної зарплати.PDF, в якому зазначено розмір заробітної плати - 24536,00 грн., при цьому в кошторисних розрахунках застосовано заробітну плату у розмірі 18570,02 грн. (Документ - Пояснювальна записка.PDF).
Таким чином, наявна суттєва невідповідність між затвердженим розрахунком та фактичними показниками, що використані в кошторисній частині, зокрема у визначенні прямих витрат на оплату праці.
Заробітна плата є складовою частиною прямих витрат у вартості будівництва. Визначення її в розрахунку на рівні 24 536 грн, але використання фактично 18 570,02 грн у кошторисах, свідчить про:
заниження прямої собівартості робіт;
невиконання вимоги замовника щодо надання узгодженої кошторисної документації;
викривлення загальної вартості пропозиції, що створює необґрунтовану конкурентну перевагу.
Згідно з положеннями Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Мінрегіону № 281 від 01.11.2021 року, кошторисна документація повинна бути складена з дотриманням принципу достовірності, обґрунтованості та узгодженості всіх її складових. Усі розрахункові показники, включаючи кошторисну заробітну плату, мають бути враховані в повному обсязі в усіх кошторисних документах. Подання одного значення в розрахунку, а іншого — у розрахункових формулах і графах кошторисів порушує вимоги чинної методології та вказує на викривлення загальної вартості пропозиції.
Окрім того, така невідповідність порушує принцип рівного підходу до оцінки пропозицій. Інші учасники, які враховували заробітну плату на тому ж рівні, що й у своєму розрахунку, могли опинитися в менш вигідних умовах під час оцінки ціни. Це створює неконкурентну перевагу для учасника, який застосував занижену зарплату у вартості робіт, але одночасно задекларував вищу — як показник відповідності формальній вимозі.
×
-
Назва доказу:
Пояснювальна записка.PDF
-
Повʼязаний документ:
Пояснювальна записка.PDF
-
-
Назва доказу:
- Розрахунок розміру кошторисної зарплати.PDF
-
Повʼязаний документ:
Розрахунок розміру кошторисної зарплати.PDF
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення щодо визначення переможцем закупівлі ТОВ «ОЛВІ БУД» (ЄДРПОУ 41937735), відповідно до ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ (ПРОТОКОЛ) № 27.05 від 27.05.2025 року.