• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Квадрокоптер FPV-типу 10 дюймів або еквівалент (код ДК 021: 2015 34710000-7 Вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном)

Завершена

9 350 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 46 750.00 UAH
Період оскарження: 06.05.2025 17:39 - 11.05.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на відхилення ТОВ ВАЙБ ХАУС 25.05.2025

Номер: 649d61f797f9432ba4f4b9d4ffc3efe8
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-06-014243-a.b1
Назва: Скарга на відхилення ТОВ ВАЙБ ХАУС 25.05.2025
Скарга:
Дата розгляду скарги: 04.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.05.2025 17:07
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 09.06.2025 10:33
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВАЙБ ХАУС", Чуян Владислава Миколаївна 380736821397 tender@trueflex.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 640a29543dff466bb69fafbf29c4ab28
Заголовок пункту скарги: Щодо неправомірного рішення ЗАМОВНИКА щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до Додатку №5 Тендерної документації передбачено вимогу: “
Для підтвердження відповідності пропонованого товару зазначеним вимогам, Учасник у складі тендерної пропозиції надає:
Гарантийний лист, що Товар, який поставляється, є новим, без попередньо експлуатаційного використання, якісним та відповідає встановленим чинним законодавством України нормам, характеристикам, правилам тощо, з врахуванням застосування заходів із захисту довкілля, перевіреним та готовим до використання за призначенням стані.
Гарантійний лист щодо зобов’язання поставити товар в повному обсязі відповідно до вимог документації у визначені договором терміни, а також про те, що зауваження (у разі наявності) по якості та укомплектованості товару будуть усунені Учасником протягом 3 (три) робочих днів.
Гарантійний лист що Товар не обтяжений ніякими зобов'язаннями перед третіми особами (в тому числі не є об'єктом застави) і по відношенню до нього не існує інших обставин, що обмежують можливість його придбання та використання Замовником.
Довідку на фірмовому бланку (у разі наявності таких бланків) в довільній формі за підписом керівника або уповноваженої особи учасника, про обов’язок учасником дотримуватися вимог чинного законодавства із захисту довкілля, при постачанні товарів (наданні послуг, виконанні робіт), що є предметом закупівлі.
Довідку про те, що упаковка Товару містить маркування відповідно до стандартів виробника, яке надає змогу ідентифікувати Товар. Пакування не буде ушкодженим або заміненим на інше аналогічне. Упаковка повністю зберігає та захищає товар від пошкоджень під час транспортування та зберігання.
Лист, складений у довільній формі, що містить інформацію про строк гарантії, рік виробництва товару та забезпечений гарантійним і сервісним обслуговуванням. Гарантійний термін на товар складає не менше, ніж 12 місяців, і починає діяти з дати підписання сторонами товарної накладної або акту приймання – передачі Товару.
Рік виробництва Товару – не раніше 2025 року.
Учасник повинен надати таблицю, яка в порівняльному вигляді містить відомості щодо основних технічних та якісних характеристик товару, що вимагається замовником, до основних технічних та якісних характеристик товару, що пропонується учасником.”
а також Додаток 2 Тендерної документації містить інформацію: “
Технічні характеристики запропонованого Товару, відповідають технічній специфікації Замовника (не є гіршими). Учасник несе відповідальність за повноту та достовірність відображення в своїх технічних пропозиціях конфігурації та комплектності Товару.
Товар відповідає вимогам державних стандартів, а також іншій нормативно-технічній документації. Товар має супроводжуватися документами (накладними, документами, які засвідчують якість та безпеку).
Інформація про відповідність запропонованого предмету закупівлі вимогам документації повинна бути підтверджена копіями сертифікатів та/або декларації виробника та/або посвідчення про якість та інших документів, що підтверджують якість предмету закупівлі.”
Замовником, у протоколі 31 від 20.05.2025 про відхилення встановлена наступна інформація про підстави відхилення:
“Відповідно до Додатку №5 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі», учасник повинен був підтвердити відповідність запропонованого товару
вимогам тендерної документації шляхом надання копій сертифікатів, декларації виробника, посвідчення про якість або інших документів, що підтверджують якість предмета закупівлі.
У складі тендерної пропозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ
ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВАЙБ ХАУС" надано:
• Паспорт виробу, який містить перелік технічних характеристик, але не містить
посилання на державні стандарти чи іншу нормативно-технічну документацію.
• Гарантійний лист, що якість товару відповідає загальним вимогам, але такий лист є лише узагальненим доповненням до документів, які підтверджують якість товару.
Таким чином, у складі тендерної пропозиції відсутній документ, який підтверджує якість запропонованого товару, як це прямо передбачено вимогами тендерної документації. Відповідно до абзацу 2 пункту 44 Особливостей, замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника з огляду на те, що тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам тендерної документації щодо предмета закупівлі.
Також, відсутність такого документа не підлягає виправленню відповідно до пункту 43 Особливостей, оскільки вона не стосується виправлення технічної помилки чи описки, а є суттєвою невідповідністю вимогам документації.“

Скаржник не погоджується із таким рішенням Замовника про відхилення тендерної пропозиції та вважає таке рішення Замовника безпідставним, неправомірним та таким, що порушує його права, з огляду на наступне:
Скаржник надав усі необхідні документи, що підтверджують відповідність товару. Відповідно до п. 43 Особливостей, тендерні пропозиції повинні бути оцінені з точки зору відповідності всім технічним, якісним і кількісним характеристикам, зазначеним у Документації​, а саме було надано:
- Гарантійний лист новий.docx
- Порівняльна таблиця.docx
- Паспорт товару.docx
та інші документи які зазначені Замовником у Тендерній документації,
що підтверджує, що запропонований товар Скаржника відповідає повністю всім технічним характеристикам Замовника.
Замовник підтверджує у протоколі відхилення, що Скаржник надав необхідні документи, але при цьому зазначає, що надані документи “не містять посилання на державні стандарти чи іншу нормативно-технічну документацію”, звертаємо увагу, що Замовником не було зазначено в тендерній документації, що документи мають містити таку інформацію.
Скаржник надав порівняльну таблицю де порівняльним способом зазначені основні технічні та якісні характеристики товару, що вимагаються Замовником, до основних технічних та якісних характеристик товару, що пропонується Учасником. Де зазначена інформація про те що технічні характеристики повністю відповідають характеристикам замовника.
Порушення принципу рівності та недискримінації учасників:
Замовник порушив принципи публічних закупівель, зокрема рівності учасників та недискримінації, передбачені ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі". Відхилення пропозиції на підставі вимог, не передбачених тендерною документацією, є дискримінаційним по відношенню до Скаржника і суперечить законодавству. Усі учасники процедури закупівель повинні мати рівні права та можливості.
Замовник, вимагаючи надання товару конкретної марки/ без чітких підстав у тендерній документації, порушив принцип рівного ставлення до учасників, оскільки учасники, що пропонують еквіваленти, були фактично дискваліфіковані на користь виробників конкретного товару. Це призвело до порушення рівності учасників і порушує п. 5 Особливостей, що регулюють недопущення дискримінації.
Невідповідність процедури відхилення тендерної пропозиції вимогам законодавства
Відповідно до п. 44 Особливостей, відхилення тендерної пропозиції повинно бути чітко обґрунтованим та відповідати нормам тендерної документації. Протокол відхилення тендерної пропозиції Скаржника не містить чітких і обґрунтованих аргументів, що свідчить про недотримання вимог щодо процедури відхилення.
Замовник не надав конкретних доказів того, що товар Скаржника не відповідає технічним характеристикам або що надані документи є недостатніми для підтвердження відповідності товару. Відповідно до п. 43 Особливостей, замовник зобов'язаний детально аргументувати своє рішення, чого зроблено не було, що є підставою для визнання цього рішення незаконним.
Тобто Замовник не вивчив належним чином тендерну пропозицію Скаржника, і не встановив вищу наявну інформацію, або Замовник намагається здійснити відхилення пропозиції учасника із найкращою ціновою пропозицію без наявних на те об’єктивних підстав.


Враховуючи наведене, у тому числі, зазначені вище документи, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена з наведеної Замовником підстави.
Враховуючи інформацію, наведену в мотивувальній частині рішення, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з підстав, наведених у протоколі.
Неправомірно відхиливши Пропозицію Скаржника з підстав, наведених у протоколі, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей.
Оскільки базовим документом для оцінки пропозицій учасників є Тендерна документація, замовник має діяти виключно в рамках Закону та вимагати від учасників подання лише тієї інформації та документів, які передбачені тендерною документацією, а також в повному обсягу вивчати документи, що надані в тендерній пропозиції.
Твердження протоколу про те що Учасник не надав детального опису обладнання та відповідності основним технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі. – є недоведеною, незаконною, та не об’єктивною. Як результат, Замовника таким протокол спотворює результат закупівлі, завдає економічної шкоди бюджету, суперечить як Тендерній документації, так і законодавству України.

Отже, на підставі норм законодавства що наведені вище, якщо учасник дотримався вимог Закону та тендерної документації при підготовці тендерної пропозиції та в разі, якщо виконав вимоги технічного завдання - замовник не має підстав для відхилення пропозиції такого учасника.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 268f56f58e824205ad4217c41dc000a1
Заголовок пункту скарги: Щодо порушення принципів статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотримання встановлених принципів та недискримінація учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з якими замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, але підстави для такого відхилення відсутні на підставі наведеного вище.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозицій Скаржника, а саме – безпідставно відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив право Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Також, учасник - Скаржник запропонував найкращу ціну під час аукціону для предмету закупівлі, при цьому безпідставно відхиливши пропозицію Замовник порушує принцип максимальної економії відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».

Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення його пропозиції.

Враховуючи наведену вище інформацію, Скаржник вважає, що наявні підстави для задоволення його скарги в повному обсязі із метою захисту його порушених інтересів в зазначеній закупівлі.
Враховуючи викладене, прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити вищезазначені дії.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)