-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
послуги з розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок державної власності орієнтовною площею 5815 га в постійне користування Галицькому національному природному парку із зміною цільового призначення із земель лісогосподарського призначення на землі природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення для збереження та використання національних природних парків (для збереження та використання Галицького національного природного парку), які розташовані за межами населених пунктів Галицької громади Івано-Франківського району, Івано-Франківської області, здійснення державної реєстрації земельних ділянок в Державному земельному кадастрі, погодження зміни цільового призначення Кабінетом Міністрів України, забезпечення оформлення речових прав на земельні ділянки
Категорія Замовника: юридичні особи, які є підприємствами, установами, організаціями, які забезпечують потреби держави або територіальної громади. Пропозиції готуються українською мовою. Закупівля за кошти державного та місцевого бюджету.
Завершена
1 400 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 100.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 100.00 UAH
Період оскарження:
06.05.2025 10:48 - 28.05.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», п.56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування та Конституцією України)
Номер:
bd784f0e6731494c983077922c4d5d2f
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-06-003529-a.b1
Назва:
СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», п.56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування та Конституцією України)
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 2. додатки ТД.docx 10.05.2025 16:18
- Скарга_Галицький природний парк.docx 10.05.2025 16:18
- 1. ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ особливості землеустрій.docx 10.05.2025 16:18
- Скарга_Галицький природний парк.pdf 10.05.2025 16:18
- 3. Аналогічні договори.pdf 10.05.2025 16:18
- 4. рішення від 24.07.2023 № 11205.pdf 10.05.2025 16:18
- sign.p7s 10.05.2025 17:11
- рішення від 13.05.2025 № 7612.pdf 13.05.2025 17:35
- Інформація про резолютивну частину рішення від 20.05.2025 № 8066.pdf 21.05.2025 12:32
- рішення від 20.05.2025 № 8066.pdf 23.05.2025 13:07
- пояснення в АМКУ.doc 16.05.2025 11:14
- пояснення.pdf 16.05.2025 11:14
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.05.2025 17:24
Дата розгляду скарги:
20.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
13.05.2025 17:35
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
23.05.2025 13:08
Дата виконання рішення Замовником:
26.05.2025 19:16
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення АМКУ виконано.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
4db14d52e3304e7eb882076e94991ce2
Заголовок пункту скарги:
Усунення дискримінаційних вимог аналогічного договору
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
СКАРГА
щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», п.56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування та Конституцією України)
ТОВ «ЗЕНІТ ЕКСПЕРТ» (надалі за текстом – Товариство) є організацією, основним видом діяльності якої є діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах. Товариство працює у цій сфері з 2014 року. За весь час свого існування здобуло значний досвід у сфері землеустрою і топографо-геодезичних робіт. ТОВ «ЗЕНІТ ЕКСПЕРТ» володіє належним матеріально-технічним обладнанням, в тому числі високоточними приладами для надання послуг в межах предмета закупівлі. Товариство неодноразово успішно надавало послуги, які є аналогічними до предмета закупівлі.
ТОВ «ЗЕНІТ ЕКСПЕРТ» (надалі – Товариство, Скаржник) вважає умови процедури закупівлі, викладені в тендерній документації, такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а також «Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (із змінами), та ми, як потенційний Учасник даної процедури закупівлі, переконані в тому, що вимоги, поставлені Замовником до потенційних учасників, є дискримінаційними та такими, що порушують права Скаржника на рівну конкуренцію, з огляду на таке.
У п. 9 Додатку 2 Тендерної документації (копія додається) зазначається про обов’язок потенційного учасника закупівлі надати:
- Довідку про виконання аналогічних договорів в якій вказано предмет договору, назва організації, із якою укладено договір; сума договору; термін виконання договору та Копію аналогічного договору(не менше 1) за предметом закупівлі договору (договорів)та копії документів, які підтверджують його (їх) виконання в повному обсязі (підписаний сторонами акт прийому-передачі наданих послуг (виконаних робіт), Витяг (и) з Державного земельного кадастру про земельну ділянку (надається на кожну земельну ділянку на всю площу згідно договору), рішення уповноваженого суб’єкта згідно ст.186 Земельного кодексу України про затвердження документації із землеустрою, документи, що підтверджують подання проекту землеустрою на розгляд КМУ та позитивний Відгук замовника робіт (послуг) згідно аналогічного договору.
* Під аналогічним договором в розумінні тендерної документації є договір з розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в постійне користування (далі – проект землеустрою).
Тобто, учасник, який бажає взяти участь у тендерній закупівлі, повинен у складі своєї тендерної документації надати документ, що підтверджує подання проекту землеустрою на розгляд Кабінету Міністрів України. При цьому у примітці до п. 9 Замовник зазначає, що аналогічним договором в розумінні тендерної документації є проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в постійне користування.
За таких умов участь у цій закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, які розробляли проекти землеустрою, що були подані на розгляд Кабінету Міністрів України.
ТОВ «ЗЕНІТ ЕКСПЕРТ» за період своєї діяльності здійснило успішне виготовлення великої кількості проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у постійне користування, в тому числі і проектів значної складності та великих обсягів.
До прикладу можна взяти об’єкт для Букачівської сільської ради, де відводилася у постійне користування земельна ділянка для будівництва і обслуговування будівель органів дежавної влади, договір щодо виготовлення якого ТОВ «ЗЕНІТ ЕКСПЕРТ» мало намір подати як аналогічний (копія договору, витягів та рішень про затвердження додаються).
Також, Скаржник виконував роботи щодо відведення в постійне користування для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води) із зміною цільового призначення за рахунок земель житлової та громадської забудови у селі Великі Гаї (копії додаються). Як видно з характеристик об’єкта, його рівень складності за змістом не є легшим за послуги відповідно до предмета закупівлі.
Тобто, Скаржник має технічну та організаційну можливість виконувати проекти землеустрою будь-якої складності, направлення та обсягів.
Звертаємо увагу на той факт, що основна відмінність між наявними у ТОВ «ЗЕНІТ ЕКСПЕРТ» досвідом виконання аналогічних робіт і тим, що вимагається Замовником, є виключно наявність факту подання на розгляд Кабінетом Міністрів України. Через те, що надана Скаржником документація не подавалася на розгляд Кабінету Міністрів України, Скаржник не може отримати доступ до цієї закупівлі.
При цьому, вимоги до змісту проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок чітко встановлені в статті 50 Закону України «Про землеустрій». Вказана стаття не містить жодних відмінностей між змістом документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки, до прикладу, для земель транспорту, промисловості і земель лісогосподарського, рекреаційного призначення, а також не покладає на виконавця жодних інших додаткових обов’язків.
Погодження документації із землеустрою Кабінетом Міністрів України жодним чином не впливає на обсяг, предмет документації, не змінює її суть, зміст, а лише становить лише етап виготовлення проекту землеустрою, як і його затвердження.
Механізм погодження та затвердження проектів землеустрою, серед іншого, визначено у статті 186 Земельного кодексу України. До прикладу, там зазначається, що проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок затверджуються Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. І вказане положення є чітким та зрозумілим, прямо визначеним законодавством, як і припис ст. 20 ЗК України, яка вимагає погодження проектів землеустрою при виведенні земель лісогосподарського призначення зі складу цих земель. Замовник, до прикладу, не вимагає у потенційного учасника доказів того, що таким учасником вже здійснювалося затвердження проектів землеустрою саме Івано-Франківською обласною державною адміністрацією, проте чомусь вимагає погодження саме КМУ.
Окрім того, особливу увагу звертаємо на у пп. 5 п. 3 Додатку 6 «Технічне завдання», пп. 5 п. 3 Додатку № 1 до Договору (Технічне завдання) (копія додається), де прямо вказується, що подання на погодження до Кабінету Міністрів України проекту землеустрою здійснюється саме Івано-Франківською обласною державною адміністрацією. З цієї точки зору слід підкреслити, що Замовником вимагається подати від потенційного учасника саме «документи, що підтверджують подання проекту землеустрою на розгляд КМУ». Яким чином учасник може отримати такі документи від інших суб’єктів, якщо, сам Замовник передбачає, що учасник навіть не є суб’єктом подачі цієї документації до КМУ, а вона буде подаватися Замовником самостійно?
В цьому контексті, також слід звернути увагу на той факт, що потенційним учасникам не зрозуміло якими саме документами повинно підтверджуватися подання проекту землеустрою на розгляд КМУ. Поняття «подання на розгляд КМУ» у чинному земельному законодавстві не закріплено, а тому не зрозуміло навіть чи йдеться саме про погодження проекту землеустрою чи якісь інші юридичні дії. Окрім того, перелік документів, які підтверджують факт подання документів за наявних обставин - ніде не визначений та допускає оціночне трактування зі сторони Замовника. Як зазначалося вище, враховуючи зміст Додатку № 6, документами, які підтверджують подання, можуть бути і внутрішня кореспондеція, журнали вихідної кореспонденції обласної державної адміністрації та будь-які інші матеріали, до яких учасник не має жодного доступу. Враховуючи зазначені формулювання Замовника, не зрозуміло де потенційні учасники, в тому числі і Скаржник, мали би отримати такі документи, навіть виготовляючи документації, які підлягають погодженню у КМУ.
За подібних обставин щодо дискримінаційних вимог Замовника вже здійснювався розгляд Комісією. У рішенні від 24.07.2023 № 11205 (копія додається) Комісією було встановлено у діях Замовника порушення законодавства у публічних закупівлях, зокрема встановлення ним вимоги щодо подання учасниками аналогічних договорів: «під аналогічним договором в розумінні тендерної документації є договір з розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в постійне користування саме - державному або комунальному підприємству, установі, організації». З цього приводу Комісія зазначила, що: «За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати аналогічний договір з розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в постійне користування саме державному або комунальному підприємству, установі, організації, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника».
Аналогічна ситуація має місце і щодо цієї закупівлі, де участь у закупівлі можуть взяти лише ті учасники, які мають доказ подання документів «на розгляд КМУ». Як слушно зазначається у вказаному рішенні: «Правове регулювання розробки проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок міститься у статті 50 ЗУ "Про землеустрій". Аналіз цієї статті дозволяє зробити висновок, що вимоги до документації проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок є однаковими, незалежно від того чи документація виконується щодо земель державної чи комунальної власності. Більше того, немає значення кому ця документація в подальшому передається – органу місцевого самоврядування, державному органу, підприємству, установі чи організації будь-якої форми власності, тому що документація в будь-якому разі виконується згідно із вимогами ст. 50 ЗУ "Про землеустрій". Обов'язки виконавця також є завжди однаковими, незалежно від того, для кого він розробляє проект документації».
Враховуючи викладене Тендерна документація містить умови, що порушують принципи здійснення закупівель, обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Відповідно наявні підстави для внесення змін до Тендерної документації, з метою усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з підстав наведених вище.
ТОВ «ЗЕНІТ ЕКСПЕРТ» є організацією, основним видом діяльності якої є діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах, та відповідно має на меті взяти участь в процедурі закупівлі. Встановлені поточною редакцією Тендерної документації умови обмежують можливість участі, як ТОВ «ЗЕНІТ ЕКСПЕРТ» , так і інших учасників, в Процедурі закупівлі.
Відповідно до ч. 6 ст. 10 Закону доступ до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, є безоплатним та вільним. Інформація про закупівлю, визначена цим Законом, розміщується на веб-порталі Уповноваженого органу безоплатно через авторизовані електронні майданчики.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є потенційним Учасником відповідної процедури та претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, виконував аналогічні за змістом закупівлі роботи, проте не може взяти в ній участь через наявність дискримінаційного критерію.
Вважаємо, що Замовник при формуванні тендерної документації Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі»: ефективність та пропорційність, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Керуючись ст. 5, 18, 22, 24 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування та Конституцією України ),
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду;
2. Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації: «Послуги з розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок державної власності орієнтовною площею 5815 га в постійне користування Галицькому національному природному парку із зміною цільового призначення із земель лісогосподарського призначення на землі природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення для збереження та використання національних природних парків (для збереження та використання Галицького національного природного парку), які розташовані за межами населених пунктів Галицької громади Івано-Франківського району, Івано-Франківської області, здійснення державної реєстрації земельних ділянок в Державному земельному кадастрі, погодження зміни цільового призначення Кабінетом Міністрів України, забезпечення оформлення речових прав на земельні ділянки» (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-05-06-003529-a), шляхом усунення дискримінаційних вимог, що викладені у цій Скарзі.
Додатки:
1. Тендерна документація (Файл «ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ особливості землеустрій.docx);
2. Додатки 1-6 до Тендерної документації (Файл «додатки ТД.docx»);
3. Витяги з Державного земельного кадастру про земельну ділянку HB-6315536192021, НВ-9902181622021, НВ-9902181692021, НВ-9902181742021, Лист-відгук № 534 від 12.07.2023, Лист відгук № 27/23-В від 06.04.2023, Договір на виконання землевпорядних робіт № 0004/21 від 13.01.2021, Договір на виконання землевпорядних робіт № 103 від 26.05.2021, Витяги з рішення № 195 від 28.05.2021, Рішення № 464-6/2021 від 22.07.2021 (Файд «Аналогічні договори.pdf»);
4. Рішення від 24.07.2023 № 11205 (Файл «рішення від 24.07.2023 № 11205.pdf»).
Директор
ТОВ «ЗЕНІТ ЕКСПЕРТ» Підгородецький В. В.
щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», п.56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування та Конституцією України)
ТОВ «ЗЕНІТ ЕКСПЕРТ» (надалі за текстом – Товариство) є організацією, основним видом діяльності якої є діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах. Товариство працює у цій сфері з 2014 року. За весь час свого існування здобуло значний досвід у сфері землеустрою і топографо-геодезичних робіт. ТОВ «ЗЕНІТ ЕКСПЕРТ» володіє належним матеріально-технічним обладнанням, в тому числі високоточними приладами для надання послуг в межах предмета закупівлі. Товариство неодноразово успішно надавало послуги, які є аналогічними до предмета закупівлі.
ТОВ «ЗЕНІТ ЕКСПЕРТ» (надалі – Товариство, Скаржник) вважає умови процедури закупівлі, викладені в тендерній документації, такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а також «Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (із змінами), та ми, як потенційний Учасник даної процедури закупівлі, переконані в тому, що вимоги, поставлені Замовником до потенційних учасників, є дискримінаційними та такими, що порушують права Скаржника на рівну конкуренцію, з огляду на таке.
У п. 9 Додатку 2 Тендерної документації (копія додається) зазначається про обов’язок потенційного учасника закупівлі надати:
- Довідку про виконання аналогічних договорів в якій вказано предмет договору, назва організації, із якою укладено договір; сума договору; термін виконання договору та Копію аналогічного договору(не менше 1) за предметом закупівлі договору (договорів)та копії документів, які підтверджують його (їх) виконання в повному обсязі (підписаний сторонами акт прийому-передачі наданих послуг (виконаних робіт), Витяг (и) з Державного земельного кадастру про земельну ділянку (надається на кожну земельну ділянку на всю площу згідно договору), рішення уповноваженого суб’єкта згідно ст.186 Земельного кодексу України про затвердження документації із землеустрою, документи, що підтверджують подання проекту землеустрою на розгляд КМУ та позитивний Відгук замовника робіт (послуг) згідно аналогічного договору.
* Під аналогічним договором в розумінні тендерної документації є договір з розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в постійне користування (далі – проект землеустрою).
Тобто, учасник, який бажає взяти участь у тендерній закупівлі, повинен у складі своєї тендерної документації надати документ, що підтверджує подання проекту землеустрою на розгляд Кабінету Міністрів України. При цьому у примітці до п. 9 Замовник зазначає, що аналогічним договором в розумінні тендерної документації є проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в постійне користування.
За таких умов участь у цій закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, які розробляли проекти землеустрою, що були подані на розгляд Кабінету Міністрів України.
ТОВ «ЗЕНІТ ЕКСПЕРТ» за період своєї діяльності здійснило успішне виготовлення великої кількості проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у постійне користування, в тому числі і проектів значної складності та великих обсягів.
До прикладу можна взяти об’єкт для Букачівської сільської ради, де відводилася у постійне користування земельна ділянка для будівництва і обслуговування будівель органів дежавної влади, договір щодо виготовлення якого ТОВ «ЗЕНІТ ЕКСПЕРТ» мало намір подати як аналогічний (копія договору, витягів та рішень про затвердження додаються).
Також, Скаржник виконував роботи щодо відведення в постійне користування для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води) із зміною цільового призначення за рахунок земель житлової та громадської забудови у селі Великі Гаї (копії додаються). Як видно з характеристик об’єкта, його рівень складності за змістом не є легшим за послуги відповідно до предмета закупівлі.
Тобто, Скаржник має технічну та організаційну можливість виконувати проекти землеустрою будь-якої складності, направлення та обсягів.
Звертаємо увагу на той факт, що основна відмінність між наявними у ТОВ «ЗЕНІТ ЕКСПЕРТ» досвідом виконання аналогічних робіт і тим, що вимагається Замовником, є виключно наявність факту подання на розгляд Кабінетом Міністрів України. Через те, що надана Скаржником документація не подавалася на розгляд Кабінету Міністрів України, Скаржник не може отримати доступ до цієї закупівлі.
При цьому, вимоги до змісту проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок чітко встановлені в статті 50 Закону України «Про землеустрій». Вказана стаття не містить жодних відмінностей між змістом документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки, до прикладу, для земель транспорту, промисловості і земель лісогосподарського, рекреаційного призначення, а також не покладає на виконавця жодних інших додаткових обов’язків.
Погодження документації із землеустрою Кабінетом Міністрів України жодним чином не впливає на обсяг, предмет документації, не змінює її суть, зміст, а лише становить лише етап виготовлення проекту землеустрою, як і його затвердження.
Механізм погодження та затвердження проектів землеустрою, серед іншого, визначено у статті 186 Земельного кодексу України. До прикладу, там зазначається, що проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок затверджуються Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. І вказане положення є чітким та зрозумілим, прямо визначеним законодавством, як і припис ст. 20 ЗК України, яка вимагає погодження проектів землеустрою при виведенні земель лісогосподарського призначення зі складу цих земель. Замовник, до прикладу, не вимагає у потенційного учасника доказів того, що таким учасником вже здійснювалося затвердження проектів землеустрою саме Івано-Франківською обласною державною адміністрацією, проте чомусь вимагає погодження саме КМУ.
Окрім того, особливу увагу звертаємо на у пп. 5 п. 3 Додатку 6 «Технічне завдання», пп. 5 п. 3 Додатку № 1 до Договору (Технічне завдання) (копія додається), де прямо вказується, що подання на погодження до Кабінету Міністрів України проекту землеустрою здійснюється саме Івано-Франківською обласною державною адміністрацією. З цієї точки зору слід підкреслити, що Замовником вимагається подати від потенційного учасника саме «документи, що підтверджують подання проекту землеустрою на розгляд КМУ». Яким чином учасник може отримати такі документи від інших суб’єктів, якщо, сам Замовник передбачає, що учасник навіть не є суб’єктом подачі цієї документації до КМУ, а вона буде подаватися Замовником самостійно?
В цьому контексті, також слід звернути увагу на той факт, що потенційним учасникам не зрозуміло якими саме документами повинно підтверджуватися подання проекту землеустрою на розгляд КМУ. Поняття «подання на розгляд КМУ» у чинному земельному законодавстві не закріплено, а тому не зрозуміло навіть чи йдеться саме про погодження проекту землеустрою чи якісь інші юридичні дії. Окрім того, перелік документів, які підтверджують факт подання документів за наявних обставин - ніде не визначений та допускає оціночне трактування зі сторони Замовника. Як зазначалося вище, враховуючи зміст Додатку № 6, документами, які підтверджують подання, можуть бути і внутрішня кореспондеція, журнали вихідної кореспонденції обласної державної адміністрації та будь-які інші матеріали, до яких учасник не має жодного доступу. Враховуючи зазначені формулювання Замовника, не зрозуміло де потенційні учасники, в тому числі і Скаржник, мали би отримати такі документи, навіть виготовляючи документації, які підлягають погодженню у КМУ.
За подібних обставин щодо дискримінаційних вимог Замовника вже здійснювався розгляд Комісією. У рішенні від 24.07.2023 № 11205 (копія додається) Комісією було встановлено у діях Замовника порушення законодавства у публічних закупівлях, зокрема встановлення ним вимоги щодо подання учасниками аналогічних договорів: «під аналогічним договором в розумінні тендерної документації є договір з розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в постійне користування саме - державному або комунальному підприємству, установі, організації». З цього приводу Комісія зазначила, що: «За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати аналогічний договір з розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в постійне користування саме державному або комунальному підприємству, установі, організації, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника».
Аналогічна ситуація має місце і щодо цієї закупівлі, де участь у закупівлі можуть взяти лише ті учасники, які мають доказ подання документів «на розгляд КМУ». Як слушно зазначається у вказаному рішенні: «Правове регулювання розробки проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок міститься у статті 50 ЗУ "Про землеустрій". Аналіз цієї статті дозволяє зробити висновок, що вимоги до документації проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок є однаковими, незалежно від того чи документація виконується щодо земель державної чи комунальної власності. Більше того, немає значення кому ця документація в подальшому передається – органу місцевого самоврядування, державному органу, підприємству, установі чи організації будь-якої форми власності, тому що документація в будь-якому разі виконується згідно із вимогами ст. 50 ЗУ "Про землеустрій". Обов'язки виконавця також є завжди однаковими, незалежно від того, для кого він розробляє проект документації».
Враховуючи викладене Тендерна документація містить умови, що порушують принципи здійснення закупівель, обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Відповідно наявні підстави для внесення змін до Тендерної документації, з метою усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з підстав наведених вище.
ТОВ «ЗЕНІТ ЕКСПЕРТ» є організацією, основним видом діяльності якої є діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах, та відповідно має на меті взяти участь в процедурі закупівлі. Встановлені поточною редакцією Тендерної документації умови обмежують можливість участі, як ТОВ «ЗЕНІТ ЕКСПЕРТ» , так і інших учасників, в Процедурі закупівлі.
Відповідно до ч. 6 ст. 10 Закону доступ до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, є безоплатним та вільним. Інформація про закупівлю, визначена цим Законом, розміщується на веб-порталі Уповноваженого органу безоплатно через авторизовані електронні майданчики.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є потенційним Учасником відповідної процедури та претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, виконував аналогічні за змістом закупівлі роботи, проте не може взяти в ній участь через наявність дискримінаційного критерію.
Вважаємо, що Замовник при формуванні тендерної документації Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі»: ефективність та пропорційність, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Керуючись ст. 5, 18, 22, 24 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування та Конституцією України ),
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду;
2. Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації: «Послуги з розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок державної власності орієнтовною площею 5815 га в постійне користування Галицькому національному природному парку із зміною цільового призначення із земель лісогосподарського призначення на землі природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення для збереження та використання національних природних парків (для збереження та використання Галицького національного природного парку), які розташовані за межами населених пунктів Галицької громади Івано-Франківського району, Івано-Франківської області, здійснення державної реєстрації земельних ділянок в Державному земельному кадастрі, погодження зміни цільового призначення Кабінетом Міністрів України, забезпечення оформлення речових прав на земельні ділянки» (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-05-06-003529-a), шляхом усунення дискримінаційних вимог, що викладені у цій Скарзі.
Додатки:
1. Тендерна документація (Файл «ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ особливості землеустрій.docx);
2. Додатки 1-6 до Тендерної документації (Файл «додатки ТД.docx»);
3. Витяги з Державного земельного кадастру про земельну ділянку HB-6315536192021, НВ-9902181622021, НВ-9902181692021, НВ-9902181742021, Лист-відгук № 534 від 12.07.2023, Лист відгук № 27/23-В від 06.04.2023, Договір на виконання землевпорядних робіт № 0004/21 від 13.01.2021, Договір на виконання землевпорядних робіт № 103 від 26.05.2021, Витяги з рішення № 195 від 28.05.2021, Рішення № 464-6/2021 від 22.07.2021 (Файд «Аналогічні договори.pdf»);
4. Рішення від 24.07.2023 № 11205 (Файл «рішення від 24.07.2023 № 11205.pdf»).
Директор
ТОВ «ЗЕНІТ ЕКСПЕРТ» Підгородецький В. В.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
ПРОСИМО: 1. Прийняти Скаргу до розгляду; 2. Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації: «Послуги з розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок державної власності орієнтовною площею 5815 га в постійне користування Галицькому національному природному парку із зміною цільового призначення із земель лісогосподарського призначення на землі природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення для збереження та використання національних природних парків (для збереження та використання Галицького національного природного парку), які розташовані за межами населених пунктів Галицької громади Івано-Франківського району, Івано-Франківської області, здійснення державної реєстрації земельних ділянок в Державному земельному кадастрі, погодження зміни цільового призначення Кабінетом Міністрів України, забезпечення оформлення речових прав на земельні ділянки» (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-05-06-003529-a), шляхом усунення дискримінаційних вимог, що викладені у цій Скарзі.