• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

ДК 021:2015 - 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (Утримання вулично-шляхової мережі, а саме: послуга з нанесення дорожньої розмітки в межах Бориспільської міської територіальної громади)

Торги відмінено

1 500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 500.00 UAH
Період оскарження: 05.05.2025 17:32 - 14.05.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: 9e15f9a6b8b84468ac910d9507e0f967
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-05-013719-a.b2
Назва: Скарга
Скарга:
До: Антимонопольного комітету України Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ 03035 Замовник: ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ БОРИСПІЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ код ЄДРПОУ: 36359583 Адреса: 08300, Україна , Київська обл., місто Бориспіль, ВУЛИЦЯ КИЇВСЬКИЙ ШЛЯХ, будинок 72 Суб’єкт оскарження: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СІТІ-А" код ЄДРПОУ: 38766275 Адреса: М. КИЇВ, ВУЛ. ГЕТЬМАНА ВАДИМА, БУД. 27, ПОВЕРХ 6 Відомості про процедуру закупівлі: Ідентифікатор: UA-2025-05-05-013719-a Предмет: ДК 021:2015:45230000-8: Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь СКАРГА Замовник розпочав тендерну процедуру відкритих торгів з особливостями. Скаржник виявив намір взяти участь у відповідному тендері та, відповідно до умов тендерної документації, подав свою тендерну пропозицію. За результатами розгляду пропозицію ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТРАФІК МЕНЕДЖМЕНТ ГРУП" (надалі – Переможець) було визначено переможцем та було опубліковане повідомлення про намір укласти договір, у той час, як вона містила невідповідності. 1. Щодо кошторисних розрахунків. Відповідно до додатку 5 до тендерної документації: При проведенні розрахунків вартості нанесення горизонтальної дорожньої розмітки на середньошорстке покриття автомобільних доріг передбачити норми витрат відповідно до нормативного документу СОУ 42.1-37641918-095:2012 «Норми витрат матеріалів для виконання робіт по дорожній горизонтальній розмітці автомобільних доріг». (також змінити в обсягах робіт). Кошторисні розрахунки мають бути складені та підписані фахівцем, який має кваліфікаційний сертифікат інженера-проектувальника на інженерно-будівельне проектування у частині кошторисної документації відповідно до законодавства. Відповідно до додатку 5 до тендерної документації: До тендерної пропозиції мають бути надати наступні документи: 1. Кошторисні документи: • договірна ціна; • локальний кошторис; • підсумкова відомість ресурсів; • підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни, а саме: - розрахунок заробітної плати; - розрахунок вартості експлуатації машин і механізмів; - розрахунок вартості перевезень матеріалів; - розрахунок загальновиробничих витрат; - розрахунок коштів на покриття адміністративних витрат. В складі пропозиції Переможця містяться кошторисні розрахунки, зокрема договірна ціна, локальний кошторис, підсумкова відомість ресурсів; підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни, а саме: розрахунок заробітної плати, розрахунок вартості експлуатації машин і механізмів, розрахунок загальновиробничих витрат, розрахунок коштів на покриття адміністративних витрат (файл: Розрахунок вартості). Також в складі пропозиції надано довідку №04/01 від 14.05.2025 (файл: Працівники), де учасником зазначено, що Куць Микола Романович займає посаду інженер з проектно- кошторисної роботи. Зазначене підтверджене цивільно-правовим договором №2 від 03.02.2025 та кваліфікаційним сертифікатом серії АР № 019892 (файл: Накази на працівників та посвідчення 2025). Наголошуємо на тому, що в складі пропозиції відсутній розрахунок вартості перевезень матеріалів. Звертаємо увагу, кошторисні розрахунки, зокрема, договірна ціна та розрахунок заробітної плати не містять печатки та підпису інженера-проектувальника на інженерно-будівельне проектування у частині кошторисної документації. Разом з тим, кошторисні розрахунки, зокрема, договірна ціна, розрахунок заробітної плати, розрахунок загальновиробничих витрат, локальний кошторис, підсумкова відомість ресурсів, розрахунок коштів на покриття адміністративних витрат, розрахунок вартості експлуатації машин і механізмів не містить печатки інженера-проектувальника на інженерно-будівельне проектування у частині кошторисної документації. Відповідно до вимоги про усунення невідповідностей до 24 травня 2025 15:01: 1. Перелік виявлених невідповідностей: Кошторисні розрахунки не підписані фахівцем, який має кваліфікований сертифікат інженера-проектувальника на інженерно-будівельне проектування у частині кошторисної документації. 2. Посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності: Додаток № 5 до тендерної документації 3. Перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: Надати кошторисні розрахунки підписані фахівцем, який має кваліфікований сертифікат інженера-проектувальника на інженерно-будівельне проектування у частині кошторисної документації. Відповідно до пункту 43 Особливостей: Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Отже, Замовник не повинен був звертатись до учасника з вимогою про усунення невідповідностей, а кошторисні розрахунки, які завантажені протягом часу передбаченого пунктом 43 Особливостей не можуть братися до уваги Замовником, оскільки вони не є складовою тендерної пропозиції учасника. Враховуючи вищевикладене, тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Вважаємо, що Замовник порушив принципи здійснення закупівель, встановлені частиною першою статті 5 ЗУ "Про публічні закупівлі", зокрема принципи добросовісної конкуренції серед учасників, об'єктивного та неупередженого визначення переможця. Факт порушених прав підтверджується тим, що ми є учасником відповідної процедури закупівлі. Замовник не врахував відсутність необхідних документів у пропозиції учасника та визнав його переможцем всупереч вимогам тендерної документації та положенням чинного законодавства, що в свою чергу призвело до порушення наших майнових прав. З огляду на викладене та керуючись статтею 18 ЗУ "Про публічні закупівлі", – ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення Переможця та рішення про намір укласти з ним договір. 3. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі, допущених Замовником. Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів: 1. Протокол №58 від 26.05.2025. З повагою, Директор Дмитро ЦАРЕНКО
Дата розгляду скарги: 10.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 03.06.2025 15:21
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 13.06.2025 15:23
Дата виконання рішення Замовником: 16.06.2025 15:34
Коментар замовника щодо усунення порушень: рішення виконано
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СІТІ-А", Царенко Дмитро Олексійович 380684101001 citia@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 7ea573385fb941b685b793f553633cbc
Заголовок пункту скарги: 1. Щодо кошторисних розрахунків.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до додатку 5 до тендерної документації: При проведенні розрахунків вартості нанесення горизонтальної дорожньої розмітки на середньошорстке покриття автомобільних доріг передбачити норми витрат відповідно до нормативного документу СОУ 42.1-37641918-095:2012 «Норми витрат матеріалів для виконання робіт по дорожній горизонтальній розмітці автомобільних доріг». (також змінити в обсягах робіт). Кошторисні розрахунки мають бути складені та підписані фахівцем, який має кваліфікаційний сертифікат інженера-проектувальника на інженерно-будівельне проектування у частині кошторисної документації відповідно до законодавства.

Відповідно до додатку 5 до тендерної документації: До тендерної пропозиції мають бути надати наступні документи: 1. Кошторисні документи:
• договірна ціна;
• локальний кошторис;
• підсумкова відомість ресурсів;
• підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни, а саме:
- розрахунок заробітної плати;
- розрахунок вартості експлуатації машин і механізмів;
- розрахунок вартості перевезень матеріалів;
- розрахунок загальновиробничих витрат;
- розрахунок коштів на покриття адміністративних витрат.

В складі пропозиції Переможця містяться кошторисні розрахунки, зокрема договірна ціна, локальний кошторис, підсумкова відомість ресурсів; підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни, а саме: розрахунок заробітної плати, розрахунок вартості експлуатації машин і механізмів, розрахунок загальновиробничих витрат, розрахунок коштів на покриття адміністративних витрат (файл: Розрахунок вартості).
Також в складі пропозиції надано довідку №04/01 від 14.05.2025 (файл: Працівники), де учасником зазначено, що Куць Микола Романович займає посаду інженер з проектно- кошторисної роботи. Зазначене підтверджене цивільно-правовим договором №2 від 03.02.2025 та кваліфікаційним сертифікатом серії АР № 019892 (файл: Накази на працівників та посвідчення 2025).
Наголошуємо на тому, що в складі пропозиції відсутній розрахунок вартості перевезень матеріалів.
Звертаємо увагу, кошторисні розрахунки, зокрема, договірна ціна та розрахунок заробітної плати не містять печатки та підпису інженера-проектувальника на інженерно-будівельне проектування у частині кошторисної документації.
Разом з тим, кошторисні розрахунки, зокрема, договірна ціна, розрахунок заробітної плати, розрахунок загальновиробничих витрат, локальний кошторис, підсумкова відомість ресурсів, розрахунок коштів на покриття адміністративних витрат, розрахунок вартості експлуатації машин і механізмів не містить печатки інженера-проектувальника на інженерно-будівельне проектування у частині кошторисної документації.

Відповідно до вимоги про усунення невідповідностей до 24 травня 2025 15:01: 1. Перелік виявлених невідповідностей: Кошторисні розрахунки не підписані фахівцем, який має кваліфікований сертифікат інженера-проектувальника на інженерно-будівельне проектування у частині кошторисної документації. 2. Посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності: Додаток № 5 до тендерної документації 3. Перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: Надати кошторисні розрахунки підписані фахівцем, який має кваліфікований сертифікат інженера-проектувальника на інженерно-будівельне проектування у частині кошторисної документації.
Відповідно до пункту 43 Особливостей: Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Отже, Замовник не повинен був звертатись до учасника з вимогою про усунення невідповідностей, а кошторисні розрахунки, які завантажені протягом часу передбаченого пунктом 43 Особливостей не можуть братися до уваги Замовником, оскільки вони не є складовою тендерної пропозиції учасника.
Враховуючи вищевикладене, тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Вимога
Є відповідь

Щодо кошторисних розрахунків

Номер: 43816fb4261c40968f8e28fbf2112f7b
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-05-013719-a.a1
Назва: Щодо кошторисних розрахунків
Вимога:
ВИМОГА Замовник розпочав тендерну процедуру відкритих торгів з особливостями. Скаржник виявив намір взяти участь у відповідному тендері та, відповідно до умов тендерної документації, подав свою тендерну пропозицію. За результатами розгляду пропозицію ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТРАФІК МЕНЕДЖМЕНТ ГРУП" (надалі – Переможець) було визначено переможцем та було опубліковане повідомлення про намір укласти договір, у той час, як вона містила невідповідності. 1. Щодо кошторисних розрахунків. Відповідно до додатку 5 до тендерної документації: При проведенні розрахунків вартості нанесення горизонтальної дорожньої розмітки на середньошорстке покриття автомобільних доріг передбачити норми витрат відповідно до нормативного документу СОУ 42.1-37641918-095:2012 «Норми витрат матеріалів для виконання робіт по дорожній горизонтальній розмітці автомобільних доріг». (також змінити в обсягах робіт). Кошторисні розрахунки мають бути складені та підписані фахівцем, який має кваліфікаційний сертифікат інженера-проектувальника на інженерно-будівельне проектування у частині кошторисної документації відповідно до законодавства. Відповідно до додатку 5 до тендерної документації: До тендерної пропозиції мають бути надати наступні документи: 1. Кошторисні документи: • договірна ціна; • локальний кошторис; • підсумкова відомість ресурсів; • підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни, а саме: - розрахунок заробітної плати; - розрахунок вартості експлуатації машин і механізмів; - розрахунок вартості перевезень матеріалів; - розрахунок загальновиробничих витрат; - розрахунок коштів на покриття адміністративних витрат. В складі пропозиції Переможця містяться кошторисні розрахунки, зокрема договірна ціна, локальний кошторис, підсумкова відомість ресурсів; підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни, а саме: розрахунок заробітної плати, розрахунок вартості експлуатації машин і механізмів, розрахунок загальновиробничих витрат, розрахунок коштів на покриття адміністративних витрат (файл: Розрахунок вартості). Наголошуємо на тому, що в складі пропозиції відсутній розрахунок вартості перевезень матеріалів. Звертаємо увагу, що договірна ціна та розрахунок заробітної плати не містять печатки та підпису інженера-проектувальника на інженерно-будівельне проектування у частині кошторисної документації. Разом з тим, розрахунок загальновиробничих витрат, локальний кошторис, підсумкова відомість ресурсів, розрахунок коштів на покриття адміністративних витрат, розрахунок вартості експлуатації машин і механізмів не містить печатки інженера-проектувальника на інженерно-будівельне проектування у частині кошторисної документації. Аналогічну підставу орган оскарження вважає помилкою до якої не застосовується механізм передбачений пунктом 43 Особливостей, зокрема в рішенні №18444-р/пк-пз від 15.11.2024, яке додаємо. Отже, кошторисні розрахунки, які завантажені протягом часу передбаченого пунктом 43 Особливостей не можуть братися до уваги Замовником, оскільки вони не є складовою тендерної пропозиції учасника. Враховуючи вищевикладене, тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Вважаємо, що Замовник порушив принципи здійснення закупівель, встановлені частиною першою статті 5 ЗУ "Про публічні закупівлі", зокрема принципи добросовісної конкуренції серед учасників, об'єктивного та неупередженого визначення переможця. Факт порушених прав підтверджується тим, що ми є учасником відповідної процедури закупівлі. Замовник не врахував відсутність необхідних документів у пропозиції учасника та визнав його переможцем всупереч вимогам тендерної документації та положенням чинного законодавства, що в свою чергу призвело до порушення наших майнових прав. З огляду на викладене, – ПРОСИМО: 1. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення Переможця та рішення про намір укласти з ним договір.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Головне управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Бориспільської міської ради (далі – Замовник), код ЄДРПОУ 36359583, розглянувши вимогу (скаргу) Товариства з обмеженою відповідальністю «СІТІ-A» (далі – Скаржник), код ЄДРПОУ 38766275, вих. № 1 від 27.05.2025 (далі – Вимога) щодо процедури закупівлі «Будівництво трубопроводів, ліній зв'язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь» (ідентифікатор закупівлі UA-2025-05-05-013719-a), переможцем якої визначено Товариство з обмеженою відповідальністю «ТРАФІК МЕНЕДЖМЕНТ ГРУП» (далі – Переможець), повідомляє наступне. 1. Щодо виправлення невідповідностей у кошторисних розрахунках Переможця. Скаржник зазначає, що тендерна пропозиція Переможця містила невідповідності, зокрема, що договірна ціна та розрахунок заробітної плати не містили печатки та підпису інженера-проектувальника, а розрахунок загальновиробничих витрат, локальний кошторис, підсумкова відомість ресурсів, розрахунок коштів на покриття адміністративних витрат, розрахунок вартості експлуатації машин і механізмів не містили печатки інженера-проектувальника. Відповідно до умов тендерної документації, а саме Додатку 5, кошторисні розрахунки мають бути складені та підписані фахівцем, який має кваліфікаційний сертифікат інженера-проектувальника у частині кошторисної документації. Замовником, під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ТРАФІК МЕНЕДЖМЕНТ ГРУП», було виявлено невідповідності в документах, поданих учасником у складі тендерної пропозиції, а саме: кошторисні розрахунки (які були наявні у складі пропозиції, що підтверджується файлом «Розрахунок вартості», наданим Переможцем) не були підписані/засвідчені належним чином фахівцем, який має кваліфікаційний сертифікат інженера-проектувальника. Замовник діяв у повній відповідності до пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості). Згідно з абзацом першим пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Абзац другий пункту 43 Особливостей визначає, що під невідповідністю в інформації та/або документах розуміється, у тому числі, відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Замовник, керуючись зазначеною нормою, надав Переможцю можливість виправити виявлені невідповідності, а саме – надати кошторисні розрахунки, підписані фахівцем, який має кваліфікований сертифікат інженера-проектувальника. Відсутність підпису та/або печатки на поданих документах є формальною невідповідністю, яка не змінює суті цих документів та змісту тендерної пропозиції Переможця в цілому (зокрема, не змінює технічні та якісні характеристики предмета закупівлі), і підлягає виправленню в порядку, передбаченому пунктом 43 Особливостей. Переможець процедури закупівлі, ТОВ «ТРАФІК МЕНЕДЖМЕНТ ГРУП», у встановлений Замовником строк (протягом 24 годин), надав оновлені кошторисні документи, які були належним чином підписані та засвідчені відповідним фахівцем, усунувши тим самим невідповідність, зазначену Замовником у повідомленні. Таким чином, твердження Скаржника, що кошторисні розрахунки, завантажені протягом часу, передбаченого пунктом 43 Особливостей, не можуть братися до уваги, є хибним. Практика Антимонопольного комітету України (АМКУ) також підтверджує можливість виправлення подібних формальних недоліків. Зокрема, АМКУ неодноразово зазначав, що діапазон виправлень згідно з Особливостями значно розширився, і учасник має можливість виправити майже всю тендерну пропозицію, за винятком забезпечення тендерної пропозиції та інформації/документів щодо технічних та якісних характеристик предмета закупівлі. Практика АМКУ свідчить про те, що накладання електронного підпису (а за аналогією – і фізичного підпису/печатки на паперових документах, якщо це вимагається) підпадає під «24 години на виправлення», особливо коли йдеться про формальне засвідчення вже наданих документів. Наприклад, у рішенні № 6781-р/пк-пз від 17.11.2022 АМКУ дозволив надати учаснику можливість виправити помилку з типом електронного підпису протягом 24 годин. Також, узагальнена практика АМКУ та ДАСУ свідчить, що відсутність підпису або печатки учасника на окремих сторінках копій документів може розглядатися як формальна (несуттєва) помилка, за умови наявності самого документа. Важливо відрізняти ситуацію, коли документ відсутній повністю, від ситуації, коли документ надано, але він має формальні недоліки (як-от відсутність підпису чи печатки). У випадку Переможця кошторисні розрахунки були надані у складі пропозиції, а виправленню підлягало лише їх належне засвідчення. Це принципово відрізняється від випадків, на які може посилатися Скаржник (наприклад, згадана у результатах пошуку практика АМКУ щодо відсутності кошторисних документів), де йшлося про повну відсутність документів, що не підпадає під виправлення протягом 24 годин. Щодо посилання Скаржника на рішення №18444-р/пк-из від 15.11.2024, Замовник зазначає, що кожна скарга розглядається АМКУ індивідуально. Без аналізу обставин тієї конкретної справи (наприклад, чи були там документи повністю відсутні, чи лише не підписані, чи були інші суттєві невідповідності) неможливо стверджувати про його безумовну застосовність. У даній закупівлі йдеться саме про виправлення формального недоліку наявних документів. Також практика Антимонопольного комітету України (АМКУ) підтверджує, що тендерні пропозиції відхиляються лише у випадку невиправлення виявлених невідповідностей. Зокрема, у рішенні АМКУ від 15.11.2024 № 18444-р/пк-пз пропозиція учасника була відхилена через відсутність підписів та печаток інженера-проектувальника, які не були виправлені до ухвалення рішення про переможця. На відміну від цього, ТОВ «ТРАФІК МЕНЕДЖМЕНТ ГРУП» усунуло невідповідність до завершення оцінки пропозицій, що відповідає вимогам законодавства та практиці АМКУ. Додатково, практика АМКУ щодо формальних помилок, описана в статті «Формальні помилки в пропозиціях учасників» (Формальні помилки в пропозиціях учасників), вказує, що учасники мають право виправляти формальні помилки, якщо це не змінює суті пропозиції. У рішенні АМКУ № 12235-р/пк-пз від 02.09.2019 зазначається, що виправлення технічних помилок, таких як відсутність підпису чи печатки, не є підставою для відхилення пропозиції, якщо вони були усунуті вчасно. АМКУ послідовно підтримує позицію, що пункт 43 Особливостей значно розширив перелік невідповідностей, які учасник може виправити. До виправлення допускаються практично будь-які невідповідності в інформації та/або документах, поданих у ТП, за винятком відсутності забезпечення ТП (якщо вимагалося) та інформації/документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі. Це означає, що якщо кошторисні документи були подані, але мали недоліки в оформленні (наприклад, відсутність підпису чи печатки уповноваженої особи або сертифікованого інженера), це, як правило, розглядається як невідповідність, що підлягає виправленню. Відсутність підписів/печаток як формальна помилка: АМКУ часто розглядає відсутність підпису або печатки на документах (де вони вимагалися) як формальну помилку, якщо сам документ наявний у складі пропозиції. Виправлення такої помилки не призводить до зміни суті тендерної пропозиції. Наприклад, у рішенні № 12115-р/пк-пз від 02.08.2023 АМКУ визнав, що надання банківської гарантії без підпису уповноваженої особи банку є невідповідністю, яку можна усунути шляхом завантаження документа з підписом. Хоча це стосується банківської гарантії, логіка може бути застосована і до інших документів, де підпис є елементом належного оформлення. У рішенні № 3023-р/пк-пз від 10.03.2023 АМКУ зобов’язав замовника скасувати рішення про відхилення пропозиції учасника, який у відведений 24-годинний строк виправив недоліки, зокрема наклав удосконалений електронний підпис на документи, які цього потребували. Це підтверджує, що виправлення, пов'язані із засвідченням документів, є допустимими. 2. Щодо відсутності розрахунку вартості перевезень матеріалів. На основі аналізу кошторису, окремого розрахунку вартості перевезень матеріалів немає, оскільки ці витрати включені до загальної вартості та зазначені як перебазування(Таблиця 9). У розділах «МТ 1 - Вартість переїзду» та «МТ 7 - Вартість переїздування обладнання та інших матеріалів на базі автомобіля» вказані ціни для транспортних засобів (наприклад, IVECO DAILY 70C18 у стовпцях 13/14) та обладнання (наприклад, GrindiLaser HP DC 895 у стовпцях 19/20), які охоплюють витрати на їх переміщення. Тлумачення терміну «перевезення» в контексті кошторису слід розуміти як «перебазування». У технічній документації, зокрема в кошторисних розрахунках, термін «перебазування» часто використовується для позначення логістичних витрат, пов’язаних із переміщенням обладнання та матеріалів на об’єкт виконання робіт. Це синонімічне використання підтверджується практикою складання кошторисів в Україні, де «перебазування» охоплює транспортні витрати, включаючи паливо, оренду транспорту та інші пов’язані витрати. Таким чином, витрати на перевезення матеріалів враховані в загальній ціні, а їх відсутність як окремого пункту не є порушенням. Також додатково повідомляємо, що учасник не надав розрахунок вартості перевезень матеріалів, оскільки вартість матеріалів які відображені в підсумкові відомості ресурсів та які будуть використовуватись під час надання послуг враховує доставку до об'єкту постачальниками учасника, у зв'язку з чим відсутній функціонал кошторисного програмного комплексу сформувати даний вид розрахунку. 3. Щодо дотримання принципів здійснення закупівель. Замовник категорично відкидає звинувачення у порушенні принципів здійснення закупівель, встановлених частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Надавши Переможцю можливість виправити формальні невідповідності у тендерній пропозиції, Замовник діяв у повній відповідності до пункту 43 Особливостей, що спрямовано на забезпечення максимальної конкуренції та надання можливості учасникам усунути незначні недоліки, які не впливають на зміст їхніх пропозицій по суті. Рішення Замовника про визначення ТОВ «ТРАФІК МЕНЕДЖМЕНТ ГРУП» переможцем процедури закупівлі було прийнято після ретельного розгляду його тендерної пропозиції, враховуючи виправлені документи, та на підставі її відповідності кваліфікаційним критеріям і технічним вимогам тендерної документації.
Статус вимоги: Не задоволено