-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з управління небезпечними відходами: комплекс заходів із збирання, перевезення та оброблення цих відходів, які утворюються в результаті господарської діяльності Замовника
Завершена
88 200.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 882.00 UAH
мін. крок: 1% або 882.00 UAH
Період оскарження:
05.05.2025 17:24 - 13.05.2025 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Номер:
9b831a32df9e4f51902580dc7dab337b
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-05-013623-a.a1
Назва:
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Постанова №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правовог.pdf 07.05.2025 13:14
- Пакети Екосінтезполімер 50-100-100мкр.pdf 07.05.2025 13:14
- Dodatok-A-Energo-pryhovana-adresa.pdf 07.05.2025 13:14
- Про затвердження Державних санітарних норм та правил _Поря… - Наказ № 1827 від 31.10.2024 - d542131-20241031 (1).docx 07.05.2025 13:14
- скарга ЦГЗ.doc 07.05.2025 13:14
- скарга ЦГЗ.pdf.p7s 07.05.2025 13:14
- скарга ЦГЗ.pdf 07.05.2025 13:14
- A-ENERGO-Nakaz-329-vid-29.03.2024.pdf 07.05.2025 13:14
- ЗУ Про публічні закупівлі.pdf 07.05.2025 13:14
- sign.p7s 07.05.2025 13:15
- рішення від 09.05.2025 № 7433.pdf 09.05.2025 14:37
- інформація про резолютивну частину рішення від 19.05.2025 № 7925.pdf 20.05.2025 11:04
- рішення від 19.05.2025 № 7925.pdf 22.05.2025 14:29
- Відповідь АМКУ__RS.pdf 12.05.2025 11:50
Дата прийняття скарги до розгляду:
07.05.2025 13:42
Дата розгляду скарги:
19.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
09.05.2025 14:37
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
22.05.2025 14:30
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
22.05.2025 14:30
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
115dfff051af496f9c9df189cd8f4009
Заголовок пункту скарги:
Уважно ознайомившись з умовами до Тендерної документації (далі- Документація) ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ «А-ЕНЕРГО» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури закупівлі, вважає, що документація містить дискримінаційні вимоги до учасників процедури закупівлі, що грубо порушує процедуру закупівлі згідно норм чинного законодавства України,
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
СКАРГА
На умови тендерної документації
05.05.2025 року Державна установа "Центр громадського здоров'я Міністерства охорони здоров'я України" (далі – Замовник) було опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: ДК 021:2015:90520000-8-Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги з управління небезпечними відходами: комплекс заходів із збирання, перевезення та оброблення цих відходів, які утворюються в результаті господарської діяльності Замовника),з очікуваною вартістю 88 200 грн з ПДВ (далі – Процедура закупівлі).
Уважно ознайомившись з умовами до Тендерної документації (далі- Документація) ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ «А-ЕНЕРГО» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури закупівлі, вважає, що документація містить дискримінаційні вимоги до учасників процедури закупівлі, що грубо порушує процедуру закупівлі згідно норм чинного законодавства України, саме:
-Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII (далі –Закон);
- Постанови №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
-Закону України «Про управління відходами»
ПОРУШЕННЯ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ, ДІЇ ЗАМОВНИКА, ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ, ЩО ЦЕ ПІДТВЕРДЖУЮТЬ.
1 .Відповідно до Додатку 3 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу 7 «Транспортувальна тара» , Замовник вимагає:
Надати спеціальний поліетиленовий мішок 700 х 1100 мм х 50 мкм для збирання та утилізації інфекційно небезпечних відходів, червоні, об’єм 120 л
Скаржник не погоджується з встановленням вимоги «спеціальний поліетиленовий мішок 700 х 1100 мм х 50 мкм для збирання та утилізації інфекційно небезпечних відходів, червоні, об’єм 120 л» так як вимога є дискримінаційною та порушує вимоги актуального Наказу Міністерства охорони здоров’я України від 31.10.2024 року № 1827.
Згідно Додатку 1 Наказу МОЗ України від 31.10.2024 №1827 (надається як доказ) ,який затверджує нові Державні санітарні норми та правила щодо управління медичними відходами, встановлено оновлені вимоги до пакування відходів. Основні положення включають:
Первинне пакування має бути стійким до пошкоджень, геометричним, маркованим відповідно до типу відходів;
- Контейнер одноразового використання, стійкий до механічних пошкоджень (за винятком скляних), визначений виробником для інфекційно небезпечних небезпечно гострих предметів і медичних виробів;
- Мішок / пакет для парової стерилізації (автоклавування) або контейнер обмеженого (багаторазового) використання, стійкий до парової стерилізації (автоклавування) (якщо утворювачем відходів проводиться підготовка до відновлення відходів).
-. Міцний, непроникний, стійкий до механічних пошкоджень одноразовий мішок / пакет, визначений виробником для інфекційно небезпечних відходів (якщо утворювачем відходів не проводиться підготовка до відновлення відходів).
- Мішок / пакет, що стійкий до механічних пошкоджень.
Таким чином, вимога Замовника у тендерної документації строго фіксованого розміру про транспортувальну тару «спеціальний поліетиленовий мішок 700 х 1100 мм х 50 мкм для збирання та утилізації інфекційно небезпечних відходів, червоні, об’єм 120 л» не є обґрунтованою специфікою предмета закупівлі та є дискримінаційною , не відповідає чинному нормативному регулюванню, що створює додаткові перешкоди для учасників, які дотримуються нових норм.
Наказом МОЗ України НЕ визначено, що мішки повинні бути саме червоного кольору та мати конкретний розмір.
Відповідно частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі»:
3) інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами.
Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля;
Технічне завдання Додатка 3 розділу 7до тендерної документації містить посилання на конкретну вимогу «Надати спеціальний поліетиленовий мішок 700 х 1100 мм х 50 мкм для збирання та утилізації інфекційно небезпечних відходів, червоні, об’єм 120 л», що є порушенням Закону України «Про публічні закупівлі».
Скаржник може надати пакувальну тару для Замовника в розмірі 500мм х 1000 мм х 100 мкм, що відповідають вимогам Наказу МОЗ України №1827 від 31.10.2024р.
Як доказ Скаржник надає Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII та документи на пакування.
Замовник не довів та документально не підтвердив необхідність встановлення вищевказаних вимог тендерної документації.
Згідно статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Суб'єкт оскарження дійшов висновку, що у даній процедурі закупівлі Замовник порушує основні принципи здійснення процедури закупівель, зокрема принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, не дотримується вимог чинного законодавства України,
В силу вимог ст.5 Закону публічні закупівлі здійснюються за такими принципами, як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Враховуючи інформацію викладену цій Скарзі, виниклі порушення Замовником вимог Закону та Особливостей, можна виправити шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до умов тендерної документації визначені в мотивувальній частині Скарги.
З огляду на вищевказане, керуючись вимогами Закону, з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок якого порушено права та законні інтереси Скаржника,
На умови тендерної документації
05.05.2025 року Державна установа "Центр громадського здоров'я Міністерства охорони здоров'я України" (далі – Замовник) було опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: ДК 021:2015:90520000-8-Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги з управління небезпечними відходами: комплекс заходів із збирання, перевезення та оброблення цих відходів, які утворюються в результаті господарської діяльності Замовника),з очікуваною вартістю 88 200 грн з ПДВ (далі – Процедура закупівлі).
Уважно ознайомившись з умовами до Тендерної документації (далі- Документація) ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ «А-ЕНЕРГО» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури закупівлі, вважає, що документація містить дискримінаційні вимоги до учасників процедури закупівлі, що грубо порушує процедуру закупівлі згідно норм чинного законодавства України, саме:
-Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII (далі –Закон);
- Постанови №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
-Закону України «Про управління відходами»
ПОРУШЕННЯ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ, ДІЇ ЗАМОВНИКА, ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ, ЩО ЦЕ ПІДТВЕРДЖУЮТЬ.
1 .Відповідно до Додатку 3 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу 7 «Транспортувальна тара» , Замовник вимагає:
Надати спеціальний поліетиленовий мішок 700 х 1100 мм х 50 мкм для збирання та утилізації інфекційно небезпечних відходів, червоні, об’єм 120 л
Скаржник не погоджується з встановленням вимоги «спеціальний поліетиленовий мішок 700 х 1100 мм х 50 мкм для збирання та утилізації інфекційно небезпечних відходів, червоні, об’єм 120 л» так як вимога є дискримінаційною та порушує вимоги актуального Наказу Міністерства охорони здоров’я України від 31.10.2024 року № 1827.
Згідно Додатку 1 Наказу МОЗ України від 31.10.2024 №1827 (надається як доказ) ,який затверджує нові Державні санітарні норми та правила щодо управління медичними відходами, встановлено оновлені вимоги до пакування відходів. Основні положення включають:
Первинне пакування має бути стійким до пошкоджень, геометричним, маркованим відповідно до типу відходів;
- Контейнер одноразового використання, стійкий до механічних пошкоджень (за винятком скляних), визначений виробником для інфекційно небезпечних небезпечно гострих предметів і медичних виробів;
- Мішок / пакет для парової стерилізації (автоклавування) або контейнер обмеженого (багаторазового) використання, стійкий до парової стерилізації (автоклавування) (якщо утворювачем відходів проводиться підготовка до відновлення відходів).
-. Міцний, непроникний, стійкий до механічних пошкоджень одноразовий мішок / пакет, визначений виробником для інфекційно небезпечних відходів (якщо утворювачем відходів не проводиться підготовка до відновлення відходів).
- Мішок / пакет, що стійкий до механічних пошкоджень.
Таким чином, вимога Замовника у тендерної документації строго фіксованого розміру про транспортувальну тару «спеціальний поліетиленовий мішок 700 х 1100 мм х 50 мкм для збирання та утилізації інфекційно небезпечних відходів, червоні, об’єм 120 л» не є обґрунтованою специфікою предмета закупівлі та є дискримінаційною , не відповідає чинному нормативному регулюванню, що створює додаткові перешкоди для учасників, які дотримуються нових норм.
Наказом МОЗ України НЕ визначено, що мішки повинні бути саме червоного кольору та мати конкретний розмір.
Відповідно частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі»:
3) інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами.
Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля;
Технічне завдання Додатка 3 розділу 7до тендерної документації містить посилання на конкретну вимогу «Надати спеціальний поліетиленовий мішок 700 х 1100 мм х 50 мкм для збирання та утилізації інфекційно небезпечних відходів, червоні, об’єм 120 л», що є порушенням Закону України «Про публічні закупівлі».
Скаржник може надати пакувальну тару для Замовника в розмірі 500мм х 1000 мм х 100 мкм, що відповідають вимогам Наказу МОЗ України №1827 від 31.10.2024р.
Як доказ Скаржник надає Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII та документи на пакування.
Замовник не довів та документально не підтвердив необхідність встановлення вищевказаних вимог тендерної документації.
Згідно статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Суб'єкт оскарження дійшов висновку, що у даній процедурі закупівлі Замовник порушує основні принципи здійснення процедури закупівель, зокрема принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, не дотримується вимог чинного законодавства України,
В силу вимог ст.5 Закону публічні закупівлі здійснюються за такими принципами, як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Враховуючи інформацію викладену цій Скарзі, виниклі порушення Замовником вимог Закону та Особливостей, можна виправити шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до умов тендерної документації визначені в мотивувальній частині Скарги.
З огляду на вищевказане, керуючись вимогами Закону, з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок якого порушено права та законні інтереси Скаржника,
×
-
Назва доказу:
Докази
-
Повʼязаний документ:
ЗУ Про публічні закупівлі.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
ПРОСИМО: 1. Прийняти до розгляду дану скаргу та задовільнити її. 2. Прийняти рішення щодо наявності порушень законодавства з питань здійснення публічних закупівель, в діях Державної установи "Центр громадського здоров'я Міністерства охорони здоров'я України" 3. Зобов’язати Державну установу "Центр громадського здоров'я Міністерства охорони здоров'я України" внести зміни до умов тендерної документації.