-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з прибирання
Завершена
880 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 8 800.00 UAH
мін. крок: 1% або 8 800.00 UAH
Період оскарження:
05.05.2025 15:43 - 24.05.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА щодо порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації при проведенні закупівлі Послуг з прибирання (код за ДК 021:2015 90910000-9 Послуги з прибирання)
Номер:
6bcce424bf77460e88be50ed6401308c
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-05-010155-a.b1
Назва:
СКАРГА щодо порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації при проведенні закупівлі Послуг з прибирання (код за ДК 021:2015 90910000-9 Послуги з прибирання)
Скарга:
05 травня 2025 року Замовник оприлюднив Оголошення про заплановану закупівлю:
UA-2025-05-05-010155-a, процедури закупівлі – відкриті торги (у порядку визначеному Особливостями), предмет закупівлі є: Код за ДК 021:2015 – 90910000-9 Послуги з прибирання (Послуги з прибирання).
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій 13 травня 2025 року до 00:00.
Вивчивши тендерну документацію Замовника (зі змінами від 06.05.2025), затверджену протоколом уповноваженої особи від 02 травня 2025 р. № 34/ВТ та умови і вимоги до неї, ми прийшли до висновку про наявність порушень з боку Замовника, а саме у тендерній документації містяться дискримінаційні умови і вимоги, якими штучно обмежується конкуренція серед потенційних учасників даної закупівлі, а отже наявне порушення принципу недискримінації учасників та рівного ставлення до них, закріплений статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Частиною 4 статті 5 Закону передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до частини 4 статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Відповідно до частини 8 статті 18 Закону, пунктів 55 та 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 року (зі змінами) (далі - Особливості), скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Маємо намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з тендерною документацією, ми, Товариство з обмеженою відповідальністю «НОВА КОПІЙКА» (далі - Скаржник), виявили в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію та не дають можливості прийняти участь у відповідній закупівлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Договір 1.pdf 09.05.2025 12:20
- Договір 2.pdf 09.05.2025 12:20
- Скарга.docx 09.05.2025 12:20
- Скарга.pdf 09.05.2025 12:20
- Тендерна документація.docx 09.05.2025 12:20
- sign.p7s 09.05.2025 12:21
- рішення від 13.05.2025 № 7635.pdf 13.05.2025 17:03
- Інформація про резолютивну частину рішення від 20.05.2025 № 8046.pdf 21.05.2025 15:35
- рішення від 20.05.2025 № 8046.pdf 23.05.2025 14:39
- Лист-пояснення Держенергонагляд_ріш 7635_Прибирання тери .docx 15.05.2025 15:02
- Лист-пояснення Держенергонагляд_ріш 7635_Прибирання тери .pdf 15.05.2025 15:02
Дата прийняття скарги до розгляду:
09.05.2025 15:25
Дата розгляду скарги:
20.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
13.05.2025 17:03
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
23.05.2025 14:39
Дата виконання рішення Замовником:
23.05.2025 15:00
Коментар замовника щодо усунення порушень:
рішення АМКУ виконано, в тендерну документацію внесено відповідні зміни
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
9b551b7e2d074f2e9a76ffa3b709e7a2
Заголовок пункту скарги:
Відповідно до пункту 6.7 Додатку 2 до Тендерної документації «Перелік документів, які підтверджують кваліфікаційні критерії, відсутність підстав для відмови в участі у процедури закупівлі та інші що вимагаються тендерною документацією» учасники мають надати
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Копію договору добровільного страхування професійної відповідальності перед третіми особами (файл доказу – «Тендерна документація»). Скаржник наголошує, що дана вимога не передбачена законодавством: Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», умови тендерної документації не повинні містити дискримінаційних вимог до учасників. Вимога про наявність договору добровільного страхування професійної відповідальності перед третіми особами не передбачена ані законодавством України, ані типовими договорами/умовами на надання послуг з прибирання приміщень.
Наявність договору добровільного страхування професійної відповідальності перед третіми особами не є об’єктивно необхідною для надання послуг, оскільки прибирання приміщень не передбачає здійснення дій, які можуть спричинити значну шкоду третім особам, і не є видом діяльності з підвищеним ризиком, тому встановлення такої вимоги не виправдане з точки зору специфіки предмета закупівлі.
Не всі учасники, особливо малі та середні підприємства, а також Скаржник, мають або можуть оперативно оформити подібне страхування. Це створює необґрунтовану бар’єрну умову, яка надає перевагу певному колу постачальників, які вже мають такий поліс, або мають постійні контракти зі страховими компаніями.
Сама суть договору добровільного страхування професійної відповідальності перед третіми особами полягає у добровільності такого страхування, і це дискримінує Скаржника, оскільки неможливо це обов`язково вимагати.
Скаржник, не маючи договору добровільного страхування професійної відповідальності перед третіми особами, має повністю виконані договори щодо послуг з прибирання за аналогічним кодом закупівлі (ДК 021:2015 – 90910000-9 Послуги з прибирання), які укладені після процедури відкритих торгів. Скаржник в повному обсязі виконав вищезазначені договори, що підтверджується актами наданих послуг та листами-відгуками від Замовників. (Докази – Договір 1 та Договір 2).
Скаржник також наголошує, що відсутність договору професійної відповідальності перед третіми особами не має прямого впливу на якість послуг прибирання. Наявність Договір добровільного страхування жодним чином не гарантує прибирання належної якості, а отже, не може бути критерієм допуску або не допуску до участі в процедурі закупівлі.
Виходячи з цього, Скаржник має припущення, що Замовник навмисно прописав вимогу про надання Договору добровільного страхування професійної відповідальності перед третіми особами під конкретного потенційного Переможця, а також завідомо звужує коло учасників, що є порушенням принципів добросовісної конкуренції, що закріплені в частині 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи вищенаведене, просимо Колегію зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, виключивши вимогу про надання Копії договору добровільного страхування професійної відповідальності перед третіми особами.
На підставі вищевикладеного, керуючись статтею 18 Закону, пунктами 55 та 59 Особливостей,
Наявність договору добровільного страхування професійної відповідальності перед третіми особами не є об’єктивно необхідною для надання послуг, оскільки прибирання приміщень не передбачає здійснення дій, які можуть спричинити значну шкоду третім особам, і не є видом діяльності з підвищеним ризиком, тому встановлення такої вимоги не виправдане з точки зору специфіки предмета закупівлі.
Не всі учасники, особливо малі та середні підприємства, а також Скаржник, мають або можуть оперативно оформити подібне страхування. Це створює необґрунтовану бар’єрну умову, яка надає перевагу певному колу постачальників, які вже мають такий поліс, або мають постійні контракти зі страховими компаніями.
Сама суть договору добровільного страхування професійної відповідальності перед третіми особами полягає у добровільності такого страхування, і це дискримінує Скаржника, оскільки неможливо це обов`язково вимагати.
Скаржник, не маючи договору добровільного страхування професійної відповідальності перед третіми особами, має повністю виконані договори щодо послуг з прибирання за аналогічним кодом закупівлі (ДК 021:2015 – 90910000-9 Послуги з прибирання), які укладені після процедури відкритих торгів. Скаржник в повному обсязі виконав вищезазначені договори, що підтверджується актами наданих послуг та листами-відгуками від Замовників. (Докази – Договір 1 та Договір 2).
Скаржник також наголошує, що відсутність договору професійної відповідальності перед третіми особами не має прямого впливу на якість послуг прибирання. Наявність Договір добровільного страхування жодним чином не гарантує прибирання належної якості, а отже, не може бути критерієм допуску або не допуску до участі в процедурі закупівлі.
Виходячи з цього, Скаржник має припущення, що Замовник навмисно прописав вимогу про надання Договору добровільного страхування професійної відповідальності перед третіми особами під конкретного потенційного Переможця, а також завідомо звужує коло учасників, що є порушенням принципів добросовісної конкуренції, що закріплені в частині 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи вищенаведене, просимо Колегію зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, виключивши вимогу про надання Копії договору добровільного страхування професійної відповідальності перед третіми особами.
На підставі вищевикладеного, керуючись статтею 18 Закону, пунктами 55 та 59 Особливостей,
×
-
Назва доказу:
Договір 2
-
Повʼязаний документ:
Договір 2.pdf
-
-
Назва доказу:
Договір 1
-
Повʼязаний документ:
Договір 1.pdf
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
Тендерна документація.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Призупинити процедуру закупівлі. 3. Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації для усунення обмежуючих, дискримінаційних, незаконних вимог, що порушують принципи закупівлі, визначені у статті 5 Закону та позбавляють багатьох учасників, зокрема Скаржника можливості взяти участь в цій закупівлі