• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП

Насосне обладнання

код за ДК 021:2015 – 42120000-6 «Насоси та компресори»

Завершена

8 659 656.80 UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 2 761.02 UAH
Період оскарження: 05.05.2025 13:41 - 10.05.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції

Номер: 948770973efd491a89f6d8b96f6f2c83
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-05-007493-a.c2
Назва: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
05.05.2025 року Акціонерним товариством «УКРЗАЛІЗНИЦЯ» (далі – Замовник) було оголошено відкриті торги з особливостями на закупівлю – ДК 021-2015 код ДК 021: 2015 код 42120000-6 Насоси та компресори), ідентифікатор закупівлі: UA-2025-05-05-007493-a (далі - закупівля). Очікувана вартість закупівлі становить: 8 659 656,80 грн. з ПДВ. Закупівля включає в себе три лоти: 1. Насоси для централізованого водопостачання, код за ДК 021:2015 – 42120000-6 «Насоси та компресори». Очікувана вартість лота №1 становить: 6 372 867,80 грн. з ПДВ. 2. Насоси для централізованого водовідведення, код за ДК 021:2015 – 42120000-6 «Насоси та компресори». Очікувана вартість лота №2 становить: 1 734 585,00 грн. з ПДВ. 3. Мотопомпи, код за ДК 021:2015 – 42120000-6 «Насоси та компресори». Очікувана вартість лота №3 становить: 552 204,00 грн. з ПДВ. Перелік учасників, які приймали участь у закупівлі за лотом №3: ТОВ «СПЕРОНІ УКРАЇНА» (код ЄДРПОУ: 40877513) ТОВ «ПВП НАСОСЕНЕРГОПРОМ» (код ЄДРПОУ: 41375408) 23 червня 2025 року за результатами розгляду тендерної пропозиції ТОВ "Спероні Україна" (код за ЄДРПОУ: 40877513) (далі-Скаржник), в межах закупівлі за ідентифікатором UA-2025-05-05-007493-a, за лотом № 3 «Мотопомпа» (ДК 021-2015 код ДК 021: 2015 код 42120000-6 Насоси та компресори), Замовник всупереч Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) та всупереч Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 р. (далі-Особливості), безпідставно прийняв протокольне рішення № 93 від 23.06.2025 року про відхилення тендерної пропозиції Скаржника (далі- Рішення) Скаржник вважає, що зазначені дії Замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, призвели до порушення норм законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону та Особливостей. Згідно з пунктом 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням цих Особливостей. У зв’язку з цим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, визначений абзацом 3 пункту 59 Особливостей (протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю), звертаємось до Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) зі скаргою за захистом своїх прав, що були порушені в результаті недотримання Замовником положень Закону та Особливостей при проведенні розгляду тендерної пропозиції Скаржника. ОБГРУНТУВАННЯ ПО СУТІ СКАРГИ Виклад обставин, що передували прийняттю рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника: 20.05.2025 Замовник направив ТОВ «СПЕРОНІ УКРАЇНА» вимогу про усунення невідповідностей, суть якої полягала в тому що в документі «VINAR VM80-1», який являє собою зображення сторінки з каталогу з технічним описом, в таблиці з технічними характеристиками не було вказано одиниці виміру в стовпчику таблиці "максимальна продуктивність" та "максимальний тиск". Згадана невідповідність була усунена Скаржником в належні строки шляхом надсилання документа «Технічний опис бензинової мотопомпи VINAR VM80», який являє собою зображення сторінки з каталогу з технічним описом, чинного на 2025 рік (завантажено на майданчик для проведення тендерних закупівель о 13:14 20.05.2025). Однак, в Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 75 від 26 травня 2025 р. зазначено, ніби «…ТОВ СПЕРОНІ Україна, надав інший документ, який не запрошувався, але уточнення попереднього документу у встановленим законодавством час, не надав…». В зв’язку з цим варто зауважити, що функціонал майданчика для проведення тендерних закупівель «PROZORRO» не дає можливості замінити чи виправити вміст вже доданих файлів, які містять відомості щодо технічних характеристик Товару. Відповідно, Скаржник на виконання вимоги про усунення невідповідностей, надав документ «ТЕХНІЧНИЙ ОПИС БЕНЗИНОВОЇ МОТОПОМПИ», який є уточненням попереднього документу. Через описану вище специфіку функціоналу майданчика для проведення тендерних закупівель «PROZORRO» в частині прикріплення файлів до тендерної пропозиції, Скаржник не міг виконати вимоги Замовника інакшим чином, аніж шляхом додання нового документа, яким уточнюються відомості попереднього документа з невідповідністю. Згадане рішення було оскаржене ТОВ «СПЕРОНІ УКРАЇНА», за результатами розгляду скарги Антимонопольним Комітетом України було ухвалене рішення № 9278, яким Замовника зобов’язали скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "СПЕРОНІ УКРАЇНА" (код ЄДРПОУ: 40877513) та рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "ПВП НАСОСЕНЕРГОПРОМ" (код ЄДРПОУ: 41375408) переможцем за процедурою закупівлі — "Насосне обладнання", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-05-05-007493-a, за лотом № 3. В ході розгляду скарги було встановлено, що Замовник не мав права звертатись до Скаржника на підставі вимог пункту 43 Особливостей щодо наведених вище документів. Відповідно, уточнення Скаржником відомостей на вимогу Замовника, шляхом завантаження файлу з документом «ТЕХНІЧНИЙ ОПИС БЕНЗИНОВОЇ МОТОПОМПИ», вважається таким, що не відбулось. 23 червня 2025 року Замовник знову відхилив тендерну пропозицію Скаржника, цього разу на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей. Своє рішення Замовник ґрунтує на тому, що Пропозиція Скаржника ніби-то не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, через те, що завантаження витягу з каталогу («ТЕХНІЧНИЙ ОПИС БЕНЗИНОВОЇ МОТОПОМПИ»), на вимогу Замовника про усунення невідповідності відбулось після 13.05.2025. ЦИТАТА Протокольного рішення: «…Відповідно до пункту 33 Особливостей тендерні пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання не приймаються електронною системою закупівель. Відповідно до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, кінцевий строк подання Пропозицій – 13.05.2025. Учасник 20.05.2025 завантажив, зокрема файл "Технічний опис бензинової мотопомпи VINAR VM80.pdf ", в якому міститься документ "ТЕХНІЧНИЙ ОПИС БЕНЗИНОВОЇ МОТОПОМПИ". Враховуючи наведене, зазначені вище документи, що надані після кінцевого строку подання Пропозицій, не можуть вважатись такими, що надані у складі Пропозиції до кінцевого строку подання Пропозицій. От же Пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі Документації. Відповідно до вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Враховуючи викладене, Замовник відхиляє Пропозицію Учасника на підставі вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей, як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації...» З цього приводу пояснюємо наступне.
Дата розгляду скарги: 07.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 30.06.2025 15:37
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 10.07.2025 11:06
Автор: ТОВ СПЕРОНІ УКРАЇНА, Лушкін Володимир Іванович +380445013824 speroni@ukr.net http://Speroni.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 3039d3b1ab264ca88b7f999ed12e6275
Заголовок пункту скарги: Скаржник надав всі необхідні документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції вимогам Замовника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: Вимогами Документації передбачалась необхідність надання на кожен вид продукції сканованих зразків документів виробника, що підтверджують якість та походження продукції, запропонованої до постачання (паспорт та/або сертифікат якості тощо).
Скаржником були надані наступні документи виробника, що підтверджують якість та походження продукції:
• Декларація відповідності на насоси VINAR до 07.05.2027
• Сертифікат відповідності на насоси VINAR до 07.05.2027
• Сертифікат якості ISO 9001_2015_ДСТУ ISO_9001_2015_ДСТУ ISO_9001_2018
• Сертифікат якості ISO 14001
• Сертифікат якості ISO 45001
Враховуючи вимоги пунктів 43 та 44 Особливостей, тендерна пропозиція може бути відхилена у разі якщо не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, тобто коли в такій тендерній пропозиції надаються інші технічні характеристики предмету закупівлі ніж ті які вимагаються Замовником торгів або такі показники виходять за межі діапазону зазначеного в технічних вимогах тендерної документації.
З огляду на вищенаведене, вбачається, що тендерна пропозиція Скаржника повністю відповідає технічним вимогам тендерної документації закупівлі, оскільки зазначені в технічній специфікації та порівняльній таблиці характеристики запропонованого товару відповідають вимогам Замовника.
Окремо варто наголосити на тому, що тендерною документацією не вимагалось надання учасником тендерної закупівлі технічного опису товару в формі витягу з каталогу. Тому навіть якщо документ «ТЕХНІЧНИЙ ОПИС БЕНЗИНОВОЇ МОТОПОМПИ» не вважається таким, що наданий у складі Пропозиції до кінцевого строку подання Пропозицій, все одно його ненадання не є підставою відхилення Пропозиції Скаржника.
Відповідно до абз. 10 п. 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі-«Особливості»), тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Згідно з абз. 6 пп. 3 п. 44 Особливостей, відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
Враховуючи викладене, наголошуємо на тому, що твердження уповноваженої особи Замовника: «От же Пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі Документації.», викладене в Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 93 від 23 червня 2025 р. є таким, що не відповідає дійсності. Навіть за умови, якщо документ «ТЕХНІЧНИЙ ОПИС БЕНЗИНОВОЇ МОТОПОМПИ» не вважається наданим через те, що він був завантажений після 13.05.2025, наявність цього документа не вимагалась тендерною документацією Замовника.
Відповідно, оскільки Скаржник до 13.05.2025 року надав у складі тендерної пропозиції скановані зразки документів виробника, що підтверджують якість та походження продукції, запропонованої до постачання та навів технічні характеристики що відповідають вимогам Замовника в файлах «Технічна специфікація» та «Порівняльна таблиця», рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника на підставі вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей було прийняте безпідставно.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

на неправомірне відхилення тендерної пропозиції

Номер: bbeba4b7b69e4e569c1f0edb08155e55
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-05-007493-a.a1
Назва: на неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
05.05.2025 року Акціонерним товариством «УКРЗАЛІЗНИЦЯ» (далі – Замовник) було оголошено відкриті торги з особливостями на закупівлю – ДК 021-2015 код ДК 021: 2015 код 42120000-6 Насоси та компресори), ідентифікатор закупівлі: UA-2025-05-05-007493-a (далі - закупівля). Очікувана вартість закупівлі становить: 8 659 656,80 грн. з ПДВ. Закупівля включає в себе три лоти: 1. Насоси для централізованого водопостачання, код за ДК 021:2015 – 42120000-6 «Насоси та компресори». Очікувана вартість лота №1 становить: 6 372 867,80 грн. з ПДВ. 2. Насоси для централізованого водовідведення, код за ДК 021:2015 – 42120000-6 «Насоси та компресори». Очікувана вартість лота №2 становить: 1 734 585,00 грн. з ПДВ. 3. Мотопомпи, код за ДК 021:2015 – 42120000-6 «Насоси та компресори». Очікувана вартість лота №3 становить: 552 204,00 грн. з ПДВ. Перелік учасників, які приймали участь у закупівлі за лотом №3: ТОВ «СПЕРОНІ УКРАЇНА» (код ЄДРПОУ: 40877513) ТОВ «ПВП НАСОСЕНЕРГОПРОМ» (код ЄДРПОУ: 41375408) 26 травня 2025 року за результатами розгляду тендерної пропозиції ТОВ "Спероні Україна" (код за ЄДРПОУ: 40877513) (далі-Скаржник), в межах закупівлі за ідентифікатором UA-2025-05-05-007493-a, за лотом № 3 «Мотопомпа» (ДК 021-2015 код ДК 021: 2015 код 42120000-6 Насоси та компресори), Замовник всупереч Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) та всупереч Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 р. (далі-Особливості), безпідставно прийняв протокольне рішення № 75 від 26.05.2025 року про відхилення тендерної пропозиції Скаржника (далі- Рішення) Скаржник вважає, що зазначені дії Замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, призвели до порушення норм законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону та Особливостей, Згідно з пунктом 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням цих Особливостей. У зв’язку з цим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, визначений абзацом 3 пункту 59 Особливостей (протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю), звертаємось до Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) зі скаргою за захистом своїх прав, що були порушені в результаті недотримання Замовником положень Закону та Особливостей при проведенні розгляду тендерної пропозиції Скаржника.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 10.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 03.06.2025 17:13
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 12.06.2025 17:07
Дата виконання рішення Замовником: 13.06.2025 09:51
Коментар замовника щодо усунення порушень: На підставі рішення АМКУ № 9278 уповноваженою особою прийнято рішення: 1. Рішення АМКУ № 9278в процедурі «UA-2025-05-05-007493-a» за скаргою ТОВ СПЕРОНІ Україна виконати без оскарження. 2. Відмінити рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ Спероні Україна, та повернути процедуру на етап кваліфікації. 3. Повідомити орган оскарження встановленим порядком про виконання рішення. 4. Оприлюднити інформацію на електронному майданчику.
Автор: ТОВ СПЕРОНІ УКРАЇНА, Лушкін Володимир Іванович +380445013824 speroni@ukr.net http://Speroni.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: aeb2bbf45ea041b1bcef8c9a10604556
Заголовок пункту скарги: Замовник безпідставно стверджує, що Скаржник не надав уточнення документа.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: Виклад обставин, що передували прийняттю рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника:
20.05.2025 Замовник направив ТОВ «СПЕРОНІ УКРАЇНА» вимогу про усунення невідповідностей, суть якої полягала в тому що в документі «VINAR VM80-1», який являє собою зображення сторінки з каталогу з технічним описом, в таблиці з технічними характеристиками не було вказано одиниці виміру в стовпчику таблиці "максимальна продуктивність" та "максимальний тиск".
Згадана невідповідність була усунена Скаржником в належні строки шляхом надсилання документа «Технічний опис бензинової мотопомпи VINAR VM80», який являє собою зображення сторінки з каталогу з технічним описом, чинного на 2025 рік (завантажено на майданчик для проведення тендерних закупівель о 13:14 20.05.2025).
Однак, в Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 75 від 26 травня 2025 р. зазначено, ніби «…ТОВ СПЕРОНІ Україна, надав інший документ, який не запрошувався, але уточнення попереднього документу у встановленим законодавством час, не надав…».
ЦИТАТА Протокольного рішення:
«За результатами розгляду тендерної пропозиції учасника в процедурі відкритих торгів «(UA-2025-05-05-007493-a)» ТОВ СПЕРОНІ Україна було встановлено невідповідність технічних характеристик предмету закупівлі та пропозиції учасника. До тендерної пропозиції надано документ в електронному вигляді VINAR VM80-1.Документ має невизначений статус, в таблиці з технічними характеристиками не вказано одиниці виміру в стовпчику таблиці "максимальна продуктивність" та "максимальний тиск". Учаснику ТОВ СПЕРОНІ Україна на підставі статті 26 закону України «Про публічні закупівлі» було направлено вимогу з усунення вказаних невідповідностей та запропоновано уточнити наявний документ. ТОВ СПЕРОНІ Україна, надав інший документ, який не запрошувався, але уточнення попереднього документу у встановленим законодавством час, не надав, тому є всі підстави вважати невідповідність технічних характеристик наданої учасником пропозиції предмету закупівлі.»
В зв’язку з цим варто зауважити, що функціонал майданчика для проведення тендерних закупівель «PROZORRO» не дає можливості замінити чи виправити вміст вже доданих файлів, які містять відомості щодо технічних характеристик Товару. Відповідно, Скаржник на виконання вимоги про усунення невідповідностей, надав документ «Технічний опис бензинової мотопомпи VINAR VM80», який є уточненням попереднього документу. Через описану вище специфіку функціоналу майданчика для проведення тендерних закупівель «PROZORRO» в частині прикріплення файлів до тендерної пропозиції, Скаржник не міг виконати вимоги Замовника інакшим чином, аніж шляхом додання нового документа, яким уточнюються відомості попереднього документа з невідповідністю. Відмінності в назві документа спричинені різним перекладом каталогів з технічним описом за різні роки.
Враховуючи вимоги пунктів 43 та 44 Особливостей, тендерна пропозиція може бути відхилена у разі якщо не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, тобто коли в такій тендерній пропозиції надаються інші технічні характеристики предмету закупівлі ніж ті які вимагаються Замовником торгів або такі показники виходять за межі діапазону зазначеного в технічних вимогах тендерної документації.
З огляду на вищенаведене, вбачається, що тендерна пропозиція Скаржника повністю відповідає технічним вимогам тендерної документації закупівлі, оскільки зазначені в технічній специфікації та документі-зображенні з каталогу «Технічний опис бензинової мотопомпи VINAR VM80» характеристики запропонованого товару відповідають вимогам Замовника.
Крім того, тендерною документацією не вимагалось надання учасником тендерної закупівлі технічного опису товару в формі витягу з каталогу.
Відповідно до абз. 10 п. 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі-«Особливості»), тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Згідно з абз. 6 пп. 3 п. 44 Особливостей, відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
Враховуючи викладене, наголошуємо на тому, що твердження уповноваженої особи Замовника: «ТОВ СПЕРОНІ Україна надав інший документ, який не запрошувався, але уточнення попереднього документу у встановленим законодавством час, не надав», викладене в Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 75 від 26 травня 2025 р. є таким, що не відповідає дійсності. Уточнення документу з технічними характеристиками відбулось шляхом завантаження на майданчик для проведення тендерних закупівель документу «Технічний опис бензинової мотопомпи VINAR VM80».
Відповідно, оскільки уточнення документу з технічними характеристиками відбулось вчасно, рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника через ненадання уточнення в належні строки було прийняте безпідставно.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника