• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Хірургічна роботизована система

Торги не відбулися

90 000 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 450 000.00 UAH
Період оскарження: 05.05.2025 12:39 - 10.07.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на діскримінаційні умови тендерної документації

Номер: 08c7eca80ae6473fab8b45e1075f5416
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-05-006240-a.b1
Назва: Скарга на діскримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Користуючись своїм правом, відповідно до пункту 54 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених ЗУ “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 р. № 1178 (в редакції постанови КМУ від 12.05.2023 р. № 471, з метою усунення порушень, під час проведення процедури закупівлі, захисту свого порушеного права, створення рівних умов для всіх потенційних учасників процедури закупівлі, розширення кола потенційних учасників звертаємось до органу оскарження зі скаргою на дискримінаційні вимоги Тендерної документації. Вважаємо встановлені в тендерній документації вимоги дискримінаційними, та такими, що перешкоджають Скаржнику прийняти участь у процедурі закупівлі на рівні з іншими потенційними учасниками з наступних підстав. 1. Технічні, якісні та кількісні характеристики до предмета закупівлі не є дискримінаційними, якщо в сукупності всім таким характеристикам, установленим замовником у тендерній документації, відповідає продукція щонайменше двох виробників, представлених в Україні. Натомість, В Додатку 2 до тендерної документації «ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ Хірургічна роботизована система в комплекті – 1 комплект (код НК 024:2023: 38678 - Система хірургічна роботизована, (код ДК 021:2015 – 33160000-9 Устаткування для операційних блоків)» Замовником встановлено медико-технічні вимоги, які в своїй сукупності створюють конкурентні переваги для товару лише одного виробника. З метою розширення кола учасників, задля усунення вимог що дискримінують нас як Учасника та ніяким чином не впливають на працездатність обладнання, вважаємо за необхідне внести зміни до ДОДАТКУ 2 до тендерної документації «ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ Хірургічна роботизована система в комплекті – 1 комплект (код НК 024:2023: 38678 - Система хірургічна роботизована, (код ДК 021:2015 – 33160000-9 Устаткування для операційних блоків)»
Дата розгляду скарги: 21.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.05.2025 16:51
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 26.05.2025 15:56
Дата виконання рішення Замовником: 04.06.2025 16:54
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 8126-р/пк-пз від 21.05.2025 порушення усунуті, шляхом внесення змін до тендерної документації
Автор: ТОВ "ЕМ ТІ ДЖІ", Вакуленко Валентина Миколаївна +380965198380 info.mtg.2022@gmail.com https://mtgroup.company

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: af8a7e5774514c0ea5268b0e03b16dea
Заголовок пункту скарги: Скарга на діскримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Користуючись своїм правом, відповідно до пункту 54 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених ЗУ “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 р. № 1178 (в редакції постанови КМУ від 12.05.2023 р. № 471, з метою усунення порушень, під час проведення процедури закупівлі, захисту свого порушеного права, створення рівних умов для всіх потенційних учасників процедури закупівлі, розширення кола потенційних учасників звертаємось до органу оскарження зі скаргою на дискримінаційні вимоги Тендерної документації.
Вважаємо встановлені в тендерній документації вимоги дискримінаційними, та такими, що перешкоджають Скаржнику прийняти участь у процедурі закупівлі на рівні з іншими потенційними учасниками з наступних підстав.

1. Технічні, якісні та кількісні характеристики до предмета закупівлі не є дискримінаційними, якщо в сукупності всім таким характеристикам, установленим замовником у тендерній документації, відповідає продукція щонайменше двох виробників, представлених в Україні. Натомість, В Додатку 2 до тендерної документації «ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ Хірургічна роботизована система в комплекті – 1 комплект (код НК 024:2023: 38678 - Система хірургічна роботизована, (код ДК 021:2015 – 33160000-9 Устаткування для операційних блоків)» Замовником встановлено медико-технічні вимоги, які в своїй сукупності створюють конкурентні переваги для товару лише одного виробника.
З метою розширення кола учасників, задля усунення вимог що дискримінують нас як Учасника та ніяким чином не впливають на працездатність обладнання, вважаємо за необхідне внести зміни до ДОДАТКУ 2 до тендерної документації «ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ Хірургічна роботизована система в комплекті – 1 комплект (код НК 024:2023: 38678 - Система хірургічна роботизована, (код ДК 021:2015 – 33160000-9 Устаткування для операційних блоків)»
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА про порушення процедури закупівлі та неправомірність рішення уповноваженої особи Замовника (Протокол № 105 від 09 липня 2025 року)

Номер: 24035456dd8d40899e2cfd3347a8c9f6
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-05-006240-a.a3
Назва: СКАРГА про порушення процедури закупівлі та неправомірність рішення уповноваженої особи Замовника (Протокол № 105 від 09 липня 2025 року)
Скарга:
1. Підстави подання скарги та обґрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів. І. Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати; Підстави подання скарги: абз. 4 пункту 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) (далі – Особливості), - Скарга, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів відповідно до пункту 50 цих особливостей, подається протягом 10 днів з дати оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом). Посилання на прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника: Хронологія подій та порушення: • 05.05.2025: Замовником оголошено процедуру відкритих торгів з особливостями за ідентифікатором UA-2025-05-05-006240-a на закупівлю CPV за ДК 021:2015: 33160000-9 — Устаткування для операційних блоків НК 024:2023: 38678 — Система хірургічна роботизована (Хірургічна роботизована система) вартістю 90 000 000 грн, що фінансувалася з двох джерел: 45 000 000 грн — кошти комунальних підприємств та 45 000 000 грн — місцевий бюджет. • 04.06.2025: На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України №8126-р/пк-пз від 21.05.2025 внесено зміни до тендерної документації для усунення порушень зазначених у мотивувальній частині цього рішення, строк подання пропозицій продовжено до 09.06.2025, 00:00. • 05.06.2025: Уповноважена особа Замовника прийняла рішення про відміну торгів (Протокол №83) на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей через неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, що було оскаржено скаржником, ТОВ «МЕДФЛАЙ». Не погоджуючись з рішенням уповноваженої особи Замовника ТОВ «МЕДФЛАЙ» 11 червня 2025 року подано Скаргу UA-2025-05-05-006240-a.b2 та за результатами розгляду якої, Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель в своєму рішенні № 9873-р/пк-пз від 20.06.2025 зобов’язала КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КИЇВСЬКА МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ №3" ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ) (код ЄДРПОУ: 05415958) скасувати рішення про відміну процедури закупівлі — "Хірургічна роботизована система", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-05-05-006240-a. • 08.07.2025: Замовником першим кроком було внесено зміни до оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями в частині кінцевого строку подання тендерних пропозиції, продовжено до 00:00 13 липня 2025 року, та лише потім уповноважена особа Замовника «виконала» встановлене зобов’язання та надала коментар замовника щодо усунення порушення: «На виконання Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 9873-р/пк-пз від 20.06.2025 порушення усунуті, шляхом скасування рішення про відміну процедури закупівлі». • 09.07.2025: Уповноважена особа прийняла нове рішення про відміну торгів (Протокол №105) з підстави скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, що стало предметом подання цієї скарги. Фактичні обставини порушень: • Замовник не оприлюднив в електронній системі закупівель Prozorro жодних документів, що підтверджують скорочення видатків на здійснення закупівлі товару за ДК 021:2015: 33160000-9 — Устаткування для операційних блоків НК 024:2023: 38678 — Система хірургічна роботизована (Хірургічна роботизована система), що суперечить пункту 50 Особливостей. • Відміна на етапі подання пропозицій, коли процедура перебувала на завершальному етапі, унеможливила підготовку та подання пропозиції скаржником, що свідчить про порушення принципу недискримінації. • Рішення АМКУ №9873-р/пк-пз від 20.06.2025 уже встановило незаконність попередньої відміни, а повторна відміна вказує на систематичне ігнорування вимог законодавства. ІІ. Обґрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи: Скаржник ТОВ «МЕДФЛАЙ» повідомляє, що дії Замовника порушують права, гарантовані статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема принципи недискримінації учасників, об’єктивності та прозорості на всіх стадіях закупівель. Повторна відміна торгів на закупівлю ДК 021:2015: 33160000-9 — Устаткування для операційних блоків НК 024:2023: 38678 — Система хірургічна роботизована (Хірургічна роботизована система) на етапі подання пропозицій унеможливила Скаржнику подати конкурентну пропозицію, завдавши значної шкоди його комерційним інтересам, включаючи втрату можливості укласти контракт на суму 90 000 000 грн. Деталізовані аргументи: • Наявність потреби в закупівлі: Відповідно до пункту 14 Особливостей - закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону. Згідно інформації, яка міститься в електронній системі закупівель, https://prozorro.gov.ua, Замовником оприлюднено за наступним посиланням, https://prozorro.gov.ua/uk/plan/UA-P-2025-04-21-006731-a, річний план закупівель та відповідно до інформації, яка зазначена в річному плані у Замовника наявна у потреба у здійсненні закупівлі: Хірургічної роботизованої системи з очікуваною вартість - 90 000 000,00 UAH. Річний план закупівель (UA-P-2025-04-21-006731-a), оприлюднений 21.04.2025, чітко підтверджує потребу Замовника у закупівлі ДК 021:2015: 33160000-9 — Устаткування для операційних блоків НК 024:2023: 38678 — Система хірургічна роботизована (Хірургічна роботизована система) вартістю 90 000 000 грн. Цей план не був скасований чи змінений станом на 16.07.2025, що свідчить про збереження фінансової спроможності та відсутність підстав для відміни. Отже, у Замовника наявна потреба у здійсненні закупівлі ДК 021:2015: 33160000-9 — Устаткування для операційних блоків НК 024:2023: 38678 — Система хірургічна роботизована (Хірургічна роботизована система) за рахунок джерела фінансування «Інше» - кошти комунальних підприємств в сумі 45 000 000,00 UAH та за рахунок коштів місцевого бюджету в сумі 45 000 000,00 UAH. • Гнучкі умови оплати: Замовником оголошено відкриті торги з особливостями за ідентифікатором UA-2025-05-05-006240-a за предметом за кодом CPV за ДК 021:2015: 33160000-9 — Устаткування для операційних блоків НК 024:2023: 38678 — Система хірургічна роботизована (Хірургічна роботизована система). Згідно інформації, яка оприлюднена Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів «Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)»: Оплата за поставлений товар проводиться за рахунок власних коштів та за кошти місцевого бюджету. Розрахунок за Товар за власні кошти здійснюється упродовж 15 (п’ятнадцяти) робочих днів з дати поставки Товару належної якості на адресу Замовника на підставі наданої Постачальником оригіналу видаткової накладної. Розрахунок за кошти місцевого бюджету здійснюється за умови надходження на рахунок Покупця бюджетних коштів для оплати поставленого товару. У разі затримки бюджетного фінансування, розрахунок за поставлений Товар здійснюється упродовж 5 (п’яти) робочих днів з дати отримання Замовником фінансування закупівлі на свій реєстраційний рахунок, але не пізніше 25.12.2025 року. У разі відсутності бюджетного фінансування та за наявності коштів, Покупець здійснює оплату за поставлений товар за рахунок власних коштів. Оплата буде проводитись частинами протягом 10 (десяти) місяців, але не пізніше 31.12.2026 року. На виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостями – Замовником затверджено тендерну документацію та додатки до неї, які є невід’ємною частиною, зокрема, але не виключно, додаток №3 до тендерної документації «Проєкт договору про закупівлю» (далі по тексту – Проєкт Договору). Варто звернути увагу на положення Проєкту Договору, зокрема розділу 4 «Порядок здійснення оплати», яким встановлено умови розрахунків: пункт 4.2. Оплата за поставлений товар проводиться за рахунок власних коштів та за кошти місцевого бюджету. Розрахунок за Товар за власні кошти здійснюється упродовж 15 (п’ятнадцяти) робочих днів з дати поставки Товару належної якості на адресу Замовника на підставі наданої Постачальником оригіналу видаткової накладної. Пункт 4.3. Розрахунок за кошти місцевого бюджету здійснюється за умови надходження на рахунок Покупця бюджетних коштів для оплати поставленого товару. У разі затримки бюджетного фінансування, розрахунок за поставлений Товар здійснюється упродовж 5 (п’яти) робочих днів з дати отримання Замовником фінансування закупівлі на свій реєстраційний рахунок, але не пізніше 25.12.2025 року. Пунктом 4.4. - у разі відсутності бюджетного фінансування та за наявності коштів, Покупець здійснює оплату за поставлений товар за рахунок власних коштів. Оплата буде проводитись частинами протягом 10 (десяти) місяців, але не пізніше 31.12.2026 року. Слід звернути, що за умовами пункту 12.1 Проєкту Договору визначено, що Договір набирає чинності з дня його підписання уповноваженими представниками обох Сторін, скріплюється печатками Сторін (за наявності) і діє до 31 грудня 2026 року, але в будь-якому разі — до повного виконання Сторонами своїх зобов’язань за цим Договором. Проект договору (додаток №3 до тендерної документації) у розділі 4 «Порядок здійснення оплати» (пункти 4.2–4.4) передбачає оплату частинами з відтермінуванням до 31.12.2026 року, а також можливість використання власних коштів Замовника у разі затримки бюджетного фінансування. Це дозволяє уникнути відміни через тимчасові фінансові труднощі. • Альтернативне фінансування: Скаржник звертає увагу на те, що на сайті Національної служби здоров’я України (далі-НСЗУ) у Замовника наявний наступний діючий договір № 0922-E125-P000 про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій згідно якого НСЗУ в особі Голови Гусак Наталії Борисівни, що діє на підставі Положення про Національну службу здоров'я України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 року № 1101 (далі- замовник), з однієї сторони, і КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КИЇВСЬКА МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ №3" ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ), в особі Директор Іващенко Петро Борисович, який діє на підставі Статуту, (далі- надавач), з іншої сторони (далі сторони), уклали договір про таке. Відповідно до умов цього договору надавач зобов’язується надавати медичні послуги за програмою медичних гарантій пацієнтам, а замовник зобов’язується оплачувати такі послуги відповідно до встановленого тарифу та коригувальних коефіцієнтів (пункт 8 розділу «Предмет Договору»). Пунктом 55 обумовлено, що цей договір діє з дати його підписання обома сторонами до 31.12.2025 року. Та пунктом 56 передбачено, що фінансові зобов’язання за договором залишаються чинними до моменту їх виконання сторонами. З вище викладеного випливає, що Замовник в будь якому разі має можливість продовжити термін дії вказаного договору та в подальшому оплатити товар, що є предметом даної закупівлі, не відміняючи при цьому процедуру закупівлі. Відповідно до додатку №2.3 «СПЕЦІАЛЬНІ УМОВИ надання медичних послуг» до Договору № 0922-E125-P000/ 01 про внесення змін до договору № 0922-E125-P000 про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій Запланована вартість медичних послуг на 2025 рік становить 171 878 900,04 гривень, у тому числі * у вигляді глобальної ставки 77 345 505,00 гривень (сторінка 22). Крім того, за умови пункту 2 Договору №0922-E125-P000/02 про внесення змін до договору №0922-E125-P000 про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій Сторони погодили внести зміни до пунктів 1.1 та 2 наступних додатків до договору № 0922-E125-P000, а саме визначити заплановану вартість медичних послуг, які надаються згідно з такими додатками: 1) запланована вартість медичних послуг, які надаються згідно з додатком №2.5 становить: 20 413 044,00 гривень, у тому числі у вигляді глобальної ставки 0 гривень 2) запланована вартість медичних послуг, які надаються згідно з додатком №2.3 становить: 171 878 900,04 гривень, у тому числі у вигляді глобальної ставки 77 345 505,00 гривень 3) запланована вартість медичних послуг, які надаються згідно з додатком №2.4 становить: 68 244 109,80 гривень, у тому числі у вигляді глобальної ставки 28 911 649, 44 гривень 4) запланована вартість медичних послуг, які надаються згідно з додатком №2.12 становить: 660 575,04 гривень, у тому числі у вигляді глобальної ставки 0 гривень 5) запланована вартість медичних послуг, які надаються згідно з додатком №2.13 становить: 706 556,64 гривень, у тому числі у вигляді глобальної ставки 0 гривень 6) запланована вартість медичних послуг, які надаються згідно з додатком №2.42 становить: 12 642 120,00 гривень, у тому числі у вигляді глобальної ставки 12 642 120,00 гривень 7) запланована вартість медичних послуг, які надаються згідно з додатком №2.47 становить: 20 090 147,64 гривень, у тому числі у вигляді глобальної ставки 5 507 688,36 гривень 8) запланована вартість медичних послуг, які надаються згідно з додатком №2.50 становить: 21 081 60,00 гривень, у тому числі у вигляді глобальної ставки 0 гривень 9) запланована вартість медичних послуг, які надаються згідно з додатком №2.55 становить: 987 309,00 гривень, у тому числі у вигляді глобальної ставки 0 гривень 10) запланована вартість медичних послуг, які надаються згідно з додатком №2.9 становить: 8 896 581,48 гривень, у тому числі у вигляді глобальної ставки 8 896 581,48 гривень. За офіційною інформацію, посилання: https://edata.e-health.gov.ua/e-data/dashboard/1-hc, (скрішот долучається як доказ до Скарги), що є актуальною на сьогоднішній день у Замовника наявне фінансування за рахунок власних надходжень (суми договорів) в розмірі 306 627 503,64 грн. Договір №0922-E125-P000 з Національною службою здоров’я України (НСЗУ) передбачає фінансування медичних послуг на суму 306 627 503,64 грн у 2025 році (додатки №0922-E125-P000/01 та №0922-E125-P000/02), що значно перевищує вартість закупівлі. Зокрема, додаток №2.3 визначає заплановану вартість медичних послуг на 171 878 900,04 грн, а інші додатки додають ще 134 748 603,60 грн, що підтверджує фінансову стабільність Замовника. • Відсутність доказів скорочення видатків: Протокол уповноваженої особи Замовника №105 від 09.07.2025 року не містить жодних документів (фінансових звітів, рішень про перерозподіл бюджету тощо), що підтверджують саме скорочення видатків, що є прямим порушенням пункту 50 Особливостей, який вимагає зазначення підстав відміни протягом одного робочого дня. Рішення Київської міської ради №432/10240 від 05.12.2024 про реорганізацію шляхом приєднання КНП «Київський міський пологовий будинок №6» до КНП «КМКЛ №3» не містить даних про скорочення видатків чи виникнення заборгованості. Без документального підтвердження це посилання є необґрунтованим. • Можливе зловживання: Повторна відміна торгів після рішення АМКУ №9873-р/пк-пз від 20.06.2025, яке зобов’язало відновити процедуру, може свідчити про умисне уникнення конкуренції, що суперечить принципу добросовісності (стаття 5 Закону). Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників, об’єктивної та неупередженої оцінки. IІI. Аналіз правомірності рішення Замовника 1. Відповідність пункту 50 Особливостей Пункт 50 Особливостей передбачає чотири підстави для відміни торгів, зокрема 1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг; 2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень; 3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг; 4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили. У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення. Оскільки ця підстава вимагає документального підтвердження, яке у Протоколі уповноваженої особи Замовника №105 від 09.07.2025р. відсутнє. Рішення АМКУ №994-р/пк-пз від 22.01.2025 (номер скарги: UA-2024-09-13-007598-a.c3) встановило прецедент, що відміна без таких доказів є незаконною. У цьому контексті відсутність фінансових звітів чи рішень про перерозподіл бюджету робить рішення Замовника нікчемним. 2. Порушення принципу прозорості Відсутність оприлюднення доказової бази, наприклад фінансових документів про скорочення видатків у Prozorro протягом встановленого строку (один робочий день) суперечить пункту 50 Особливостей і принципу прозорості, закріпленому в статті 5 Закону. 3. Штучне створення перешкод Відміна на етапі подання пропозицій, коли процедура перебувала на завершальному етапі, може свідчити про намір уникнути участі Скаржника та інших потенційних постачальників. Такий підхід суперечить меті Закону, яка полягає в забезпеченні конкурентного середовища та економії бюджетних коштів. 4. Аналіз фінансової спроможності Замовника Додатковий аналіз договорів з НСЗУ (№0922-E125-P000 та його додатки) показує, що Замовник має достатньо ресурсів для завершення закупівлі за рахунок власних коштів. Загальна сума фінансування за цими договорами (306 627 503,64 грн) перевищує очікувану вартість закупівлі ДК 021:2015: 33160000-9 — Устаткування для операційних блоків НК 024:2023: 38678 — Система хірургічна роботизована (Хірургічна роботизована система) більш ніж утричі, що робить посилання на скорочення видатків необґрунтованим. Підсумовуючи все вищезазначене та з урахуванням наявних доказів у Замовника наявна можливість закінчити відповідну процедуру закупівлі та придбати Товар з урахуванням наявного власного фінансування та у відповідності до положень Проєкту Договору – з відтермінуванням оплати за поставлений Товар до 31.12.2026 року. Отже, Замовник не довів та документально не підтвердив наявність підстав для відміни процедури відкритих торгів з підстави скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів. IV. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно абз. 4 п. 59 Особливостей Скарга, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів відповідно до пункту 50 цих особливостей, подається протягом 10 днів з дати оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом). Дата оприлюднення Проколу про відміну процедури закупівлі – 09.07.2025 року. Дата, до якої Скаржник може оскаржити рішення Замовника - до 20.07.2025 року, 00:00. Враховуючи наведене, ПРОТОКОЛ №105від «09» липня 2025 року щодо відміни закупівлі, є незаконним та таким, що підлягає скасуванню. Замовник прийнявши рішення про скасування закупівлі № UA-2025-05-05-006240-a порушив основні принципи здійснення публічних закупівель, зокрема принципи об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. Замовник прийнявши рішення про скасування закупівлі № UA-2025-05-05-006240-a порушив права Скаржника та охоронювані законом інтереси. Права нашого підприємства були порушені, оскільки замовник порушив наше право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати ПРОТОКОЛ №105 від «09» липня 2025 про відміну закупівлі.
Пов'язані документи: Орган оскарження Учасник Замовник
Дата розгляду скарги: 28.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 21.07.2025 15:24
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 31.07.2025 10:21
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "МЕДФЛАЙ", Олег Шульга 380932689365 tovmedfly@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 39bf3d1f68c74ef29effd7680d3116b6
Заголовок пункту скарги: 1. Підстави подання скарги та обґрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: І. Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати;
Підстави подання скарги: абз. 4 пункту 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) (далі – Особливості), -
Скарга, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів відповідно до пункту 50 цих особливостей, подається протягом 10 днів з дати оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом).
Посилання на прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника:
Хронологія подій та порушення:
• 05.05.2025: Замовником оголошено процедуру відкритих торгів з особливостями за ідентифікатором UA-2025-05-05-006240-a на закупівлю CPV за ДК 021:2015: 33160000-9 — Устаткування для операційних блоків НК 024:2023: 38678 — Система хірургічна роботизована (Хірургічна роботизована система) вартістю 90 000 000 грн, що фінансувалася з двох джерел: 45 000 000 грн — кошти комунальних підприємств та 45 000 000 грн — місцевий бюджет.
• 04.06.2025: На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України №8126-р/пк-пз від 21.05.2025 внесено зміни до тендерної документації для усунення порушень зазначених у мотивувальній частині цього рішення, строк подання пропозицій продовжено до 09.06.2025, 00:00.
• 05.06.2025: Уповноважена особа Замовника прийняла рішення про відміну торгів (Протокол №83) на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей через неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, що було оскаржено скаржником, ТОВ «МЕДФЛАЙ». Не погоджуючись з рішенням уповноваженої особи Замовника ТОВ «МЕДФЛАЙ» 11 червня 2025 року подано Скаргу UA-2025-05-05-006240-a.b2 та за результатами розгляду якої, Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель в своєму рішенні № 9873-р/пк-пз від 20.06.2025 зобов’язала КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КИЇВСЬКА МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ №3" ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ) (код ЄДРПОУ: 05415958) скасувати рішення про відміну процедури закупівлі — "Хірургічна роботизована система", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-05-05-006240-a.
• 08.07.2025: Замовником першим кроком було внесено зміни до оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями в частині кінцевого строку подання тендерних пропозиції, продовжено до 00:00 13 липня 2025 року, та лише потім уповноважена особа Замовника «виконала» встановлене зобов’язання та надала коментар замовника щодо усунення порушення: «На виконання Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 9873-р/пк-пз від 20.06.2025 порушення усунуті, шляхом скасування рішення про відміну процедури закупівлі».
• 09.07.2025: Уповноважена особа прийняла нове рішення про відміну торгів (Протокол №105) з підстави скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, що стало предметом подання цієї скарги.
Фактичні обставини порушень:
• Замовник не оприлюднив в електронній системі закупівель Prozorro жодних документів, що підтверджують скорочення видатків на здійснення закупівлі товару за ДК 021:2015: 33160000-9 — Устаткування для операційних блоків НК 024:2023: 38678 — Система хірургічна роботизована (Хірургічна роботизована система), що суперечить пункту 50 Особливостей.
• Відміна на етапі подання пропозицій, коли процедура перебувала на завершальному етапі, унеможливила підготовку та подання пропозиції скаржником, що свідчить про порушення принципу недискримінації.
• Рішення АМКУ №9873-р/пк-пз від 20.06.2025 уже встановило незаконність попередньої відміни, а повторна відміна вказує на систематичне ігнорування вимог законодавства.
ІІ. Обґрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи:
Скаржник ТОВ «МЕДФЛАЙ» повідомляє, що дії Замовника порушують права, гарантовані статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема принципи недискримінації учасників, об’єктивності та прозорості на всіх стадіях закупівель. Повторна відміна торгів на закупівлю ДК 021:2015: 33160000-9 — Устаткування для операційних блоків НК 024:2023: 38678 — Система хірургічна роботизована (Хірургічна роботизована система) на етапі подання пропозицій унеможливила Скаржнику подати конкурентну пропозицію, завдавши значної шкоди його комерційним інтересам, включаючи втрату можливості укласти контракт на суму 90 000 000 грн.
Деталізовані аргументи:
• Наявність потреби в закупівлі: Відповідно до пункту 14 Особливостей - закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону. Згідно інформації, яка міститься в електронній системі закупівель, https://prozorro.gov.ua, Замовником оприлюднено за наступним посиланням, https://prozorro.gov.ua/uk/plan/UA-P-2025-04-21-006731-a, річний план закупівель та відповідно до інформації, яка зазначена в річному плані у Замовника наявна у потреба у здійсненні закупівлі: Хірургічної роботизованої системи з очікуваною вартість - 90 000 000,00 UAH. Річний план закупівель (UA-P-2025-04-21-006731-a), оприлюднений 21.04.2025, чітко підтверджує потребу Замовника у закупівлі ДК 021:2015: 33160000-9 — Устаткування для операційних блоків НК 024:2023: 38678 — Система хірургічна роботизована (Хірургічна роботизована система) вартістю 90 000 000 грн. Цей план не був скасований чи змінений станом на 16.07.2025, що свідчить про збереження фінансової спроможності та відсутність підстав для відміни. Отже, у Замовника наявна потреба у здійсненні закупівлі ДК 021:2015: 33160000-9 — Устаткування для операційних блоків НК 024:2023: 38678 — Система хірургічна роботизована (Хірургічна роботизована система) за рахунок джерела фінансування «Інше» - кошти комунальних підприємств в сумі 45 000 000,00 UAH та за рахунок коштів місцевого бюджету в сумі 45 000 000,00 UAH.
• Гнучкі умови оплати: Замовником оголошено відкриті торги з особливостями за ідентифікатором UA-2025-05-05-006240-a за предметом за кодом CPV за ДК 021:2015: 33160000-9 — Устаткування для операційних блоків НК 024:2023: 38678 — Система хірургічна роботизована (Хірургічна роботизована система). Згідно інформації, яка оприлюднена Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів «Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)»:
Оплата за поставлений товар проводиться за рахунок власних коштів та за кошти місцевого бюджету. Розрахунок за Товар за власні кошти здійснюється упродовж 15 (п’ятнадцяти) робочих днів з дати поставки Товару належної якості на адресу Замовника на підставі наданої Постачальником оригіналу видаткової накладної. Розрахунок за кошти місцевого бюджету здійснюється за умови надходження на рахунок Покупця бюджетних коштів для оплати поставленого товару. У разі затримки бюджетного фінансування, розрахунок за поставлений Товар здійснюється упродовж 5 (п’яти) робочих днів з дати отримання Замовником фінансування закупівлі на свій реєстраційний рахунок, але не пізніше 25.12.2025 року. У разі відсутності бюджетного фінансування та за наявності коштів, Покупець здійснює оплату за поставлений товар за рахунок власних коштів. Оплата буде проводитись частинами протягом 10 (десяти) місяців, але не пізніше 31.12.2026 року.

На виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостями – Замовником затверджено тендерну документацію та додатки до неї, які є невід’ємною частиною, зокрема, але не виключно, додаток №3 до тендерної документації «Проєкт договору про закупівлю» (далі по тексту – Проєкт Договору).
Варто звернути увагу на положення Проєкту Договору, зокрема розділу 4 «Порядок здійснення оплати», яким встановлено умови розрахунків: пункт 4.2. Оплата за поставлений товар проводиться за рахунок власних коштів та за кошти місцевого бюджету. Розрахунок за Товар за власні кошти здійснюється упродовж 15 (п’ятнадцяти) робочих днів з дати поставки Товару належної якості на адресу Замовника на підставі наданої Постачальником оригіналу видаткової накладної. Пункт 4.3. Розрахунок за кошти місцевого бюджету здійснюється за умови надходження на рахунок Покупця бюджетних коштів для оплати поставленого товару. У разі затримки бюджетного фінансування, розрахунок за поставлений Товар здійснюється упродовж 5 (п’яти) робочих днів з дати отримання Замовником фінансування закупівлі на свій реєстраційний рахунок, але не пізніше 25.12.2025 року. Пунктом 4.4. - у разі відсутності бюджетного фінансування та за наявності коштів, Покупець здійснює оплату за поставлений товар за рахунок власних коштів. Оплата буде проводитись частинами протягом 10 (десяти) місяців, але не пізніше 31.12.2026 року. Слід звернути, що за умовами пункту 12.1 Проєкту Договору визначено, що Договір набирає чинності з дня його підписання уповноваженими представниками обох Сторін, скріплюється печатками Сторін (за наявності) і діє до 31 грудня 2026 року, але в будь-якому разі — до повного виконання Сторонами своїх зобов’язань за цим Договором. Проект договору (додаток №3 до тендерної документації) у розділі 4 «Порядок здійснення оплати» (пункти 4.2–4.4) передбачає оплату частинами з відтермінуванням до 31.12.2026 року, а також можливість використання власних коштів Замовника у разі затримки бюджетного фінансування. Це дозволяє уникнути відміни через тимчасові фінансові труднощі.
• Альтернативне фінансування: Скаржник звертає увагу на те, що на сайті Національної служби здоров’я України (далі-НСЗУ) у Замовника наявний наступний діючий договір № 0922-E125-P000 про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій згідно якого НСЗУ в особі Голови Гусак Наталії Борисівни, що діє на підставі Положення про Національну службу здоров'я України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 року № 1101 (далі- замовник), з однієї сторони, і КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КИЇВСЬКА МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ №3" ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ), в особі Директор Іващенко Петро Борисович, який діє на підставі Статуту, (далі- надавач), з іншої сторони (далі сторони), уклали договір про таке. Відповідно до умов цього договору надавач зобов’язується надавати медичні послуги за програмою медичних гарантій пацієнтам, а замовник зобов’язується оплачувати такі послуги відповідно до встановленого тарифу та коригувальних коефіцієнтів (пункт 8 розділу «Предмет Договору»). Пунктом 55 обумовлено, що цей договір діє з дати його підписання обома сторонами до 31.12.2025 року.
Та пунктом 56 передбачено, що фінансові зобов’язання за договором залишаються чинними до моменту їх виконання сторонами.
З вище викладеного випливає, що Замовник в будь якому разі має можливість продовжити термін дії вказаного договору та в подальшому оплатити товар, що є предметом даної закупівлі, не відміняючи при цьому процедуру закупівлі.
Відповідно до додатку №2.3 «СПЕЦІАЛЬНІ УМОВИ надання медичних послуг» до Договору № 0922-E125-P000/ 01 про внесення змін до договору № 0922-E125-P000 про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій Запланована вартість медичних послуг на 2025 рік становить 171 878 900,04 гривень, у тому числі * у вигляді глобальної ставки 77 345 505,00 гривень (сторінка 22).
Крім того, за умови пункту 2 Договору №0922-E125-P000/02 про внесення змін до договору №0922-E125-P000 про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій Сторони погодили внести зміни до пунктів 1.1 та 2 наступних додатків до договору № 0922-E125-P000, а саме визначити заплановану вартість медичних послуг, які надаються згідно з такими додатками: 1) запланована вартість медичних послуг, які надаються згідно з додатком №2.5 становить: 20 413 044,00 гривень, у тому числі у вигляді глобальної ставки 0 гривень 2) запланована вартість медичних послуг, які надаються згідно з додатком №2.3 становить: 171 878 900,04 гривень, у тому числі у вигляді глобальної ставки 77 345 505,00 гривень 3) запланована вартість медичних послуг, які надаються згідно з додатком №2.4 становить: 68 244 109,80 гривень, у тому числі у вигляді глобальної ставки 28 911 649, 44 гривень 4) запланована вартість медичних послуг, які надаються згідно з додатком №2.12 становить: 660 575,04 гривень, у тому числі у вигляді глобальної ставки 0 гривень 5) запланована вартість медичних послуг, які надаються згідно з додатком №2.13 становить: 706 556,64 гривень, у тому числі у вигляді глобальної ставки 0 гривень 6) запланована вартість медичних послуг, які надаються згідно з додатком №2.42 становить: 12 642 120,00 гривень, у тому числі у вигляді глобальної ставки 12 642 120,00 гривень 7) запланована вартість медичних послуг, які надаються згідно з додатком №2.47 становить: 20 090 147,64 гривень, у тому числі у вигляді глобальної ставки 5 507 688,36 гривень 8) запланована вартість медичних послуг, які надаються згідно з додатком №2.50 становить: 21 081 60,00 гривень, у тому числі у вигляді глобальної ставки 0 гривень 9) запланована вартість медичних послуг, які надаються згідно з додатком №2.55 становить: 987 309,00 гривень, у тому числі у вигляді глобальної ставки 0 гривень 10) запланована вартість медичних послуг, які надаються згідно з додатком №2.9 становить: 8 896 581,48 гривень, у тому числі у вигляді глобальної ставки 8 896 581,48 гривень. За офіційною інформацію, посилання: https://edata.e-health.gov.ua/e-data/dashboard/1-hc, (скрішот долучається як доказ до Скарги), що є актуальною на сьогоднішній день у Замовника наявне фінансування за рахунок власних надходжень (суми договорів) в розмірі 306 627 503,64 грн.

Договір №0922-E125-P000 з Національною службою здоров’я України (НСЗУ) передбачає фінансування медичних послуг на суму 306 627 503,64 грн у 2025 році (додатки №0922-E125-P000/01 та №0922-E125-P000/02), що значно перевищує вартість закупівлі. Зокрема, додаток №2.3 визначає заплановану вартість медичних послуг на 171 878 900,04 грн, а інші додатки додають ще 134 748 603,60 грн, що підтверджує фінансову стабільність Замовника.
• Відсутність доказів скорочення видатків: Протокол уповноваженої особи Замовника №105 від 09.07.2025 року не містить жодних документів (фінансових звітів, рішень про перерозподіл бюджету тощо), що підтверджують саме скорочення видатків, що є прямим порушенням пункту 50 Особливостей, який вимагає зазначення підстав відміни протягом одного робочого дня. Рішення Київської міської ради №432/10240 від 05.12.2024 про реорганізацію шляхом приєднання КНП «Київський міський пологовий будинок №6» до КНП «КМКЛ №3» не містить даних про скорочення видатків чи виникнення заборгованості. Без документального підтвердження це посилання є необґрунтованим.
• Можливе зловживання: Повторна відміна торгів після рішення АМКУ №9873-р/пк-пз від 20.06.2025, яке зобов’язало відновити процедуру, може свідчити про умисне уникнення конкуренції, що суперечить принципу добросовісності (стаття 5 Закону).

Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників, об’єктивної та неупередженої оцінки.
IІI. Аналіз правомірності рішення Замовника
1. Відповідність пункту 50 Особливостей
Пункт 50 Особливостей передбачає чотири підстави для відміни торгів, зокрема 1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг; 2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень; 3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг; 4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили. У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення. Оскільки ця підстава вимагає документального підтвердження, яке у Протоколі уповноваженої особи Замовника №105 від 09.07.2025р. відсутнє.
Рішення АМКУ №994-р/пк-пз від 22.01.2025 (номер скарги: UA-2024-09-13-007598-a.c3) встановило прецедент, що відміна без таких доказів є незаконною. У цьому контексті відсутність фінансових звітів чи рішень про перерозподіл бюджету робить рішення Замовника нікчемним.
2. Порушення принципу прозорості
Відсутність оприлюднення доказової бази, наприклад фінансових документів про скорочення видатків у Prozorro протягом встановленого строку (один робочий день) суперечить пункту 50 Особливостей і принципу прозорості, закріпленому в статті 5 Закону.
3. Штучне створення перешкод
Відміна на етапі подання пропозицій, коли процедура перебувала на завершальному етапі, може свідчити про намір уникнути участі Скаржника та інших потенційних постачальників. Такий підхід суперечить меті Закону, яка полягає в забезпеченні конкурентного середовища та економії бюджетних коштів.
4. Аналіз фінансової спроможності Замовника
Додатковий аналіз договорів з НСЗУ (№0922-E125-P000 та його додатки) показує, що Замовник має достатньо ресурсів для завершення закупівлі за рахунок власних коштів. Загальна сума фінансування за цими договорами (306 627 503,64 грн) перевищує очікувану вартість закупівлі ДК 021:2015: 33160000-9 — Устаткування для операційних блоків НК 024:2023: 38678 — Система хірургічна роботизована (Хірургічна роботизована система) більш ніж утричі, що робить посилання на скорочення видатків необґрунтованим. Підсумовуючи все вищезазначене та з урахуванням наявних доказів у Замовника наявна можливість закінчити відповідну процедуру закупівлі та придбати Товар з урахуванням наявного власного фінансування та у відповідності до положень Проєкту Договору – з відтермінуванням оплати за поставлений Товар до 31.12.2026 року.
Отже, Замовник не довів та документально не підтвердив наявність підстав для відміни процедури відкритих торгів з підстави скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів.

IV. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування.
Згідно абз. 4 п. 59 Особливостей Скарга, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів відповідно до пункту 50 цих особливостей, подається протягом 10 днів з дати оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом).
Дата оприлюднення Проколу про відміну процедури закупівлі – 09.07.2025 року.
Дата, до якої Скаржник може оскаржити рішення Замовника - до 20.07.2025 року, 00:00.

Враховуючи наведене, ПРОТОКОЛ №105від «09» липня 2025 року щодо відміни закупівлі, є незаконним та таким, що підлягає скасуванню.
Замовник прийнявши рішення про скасування закупівлі № UA-2025-05-05-006240-a порушив основні принципи здійснення публічних закупівель, зокрема принципи об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Замовник прийнявши рішення про скасування закупівлі № UA-2025-05-05-006240-a порушив права Скаржника та охоронювані законом інтереси. Права нашого підприємства були порушені, оскільки замовник порушив наше право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати ПРОТОКОЛ №105 від «09» липня 2025 про відміну закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА про порушення процедури закупівлі та неправомірність рішення уповноваженої особи Замовника (Протокол № 83 від 05 червня 2025 року)

Номер: d87c7425c06e4ebfb9673df2c0e7d529
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-05-006240-a.b2
Назва: СКАРГА про порушення процедури закупівлі та неправомірність рішення уповноваженої особи Замовника (Протокол № 83 від 05 червня 2025 року)
Скарга:
05.05.2025 року Замовником було оголошено процедуру закупівлі за ідентифікатором UA-2025-05-05-006240-a за предметом за кодом CPV за ДК 021:2015: 33160000-9 — Устаткування для операційних блоків НК 024:2023: 38678 — Система хірургічна роботизована (Хірургічна роботизована система). 04.06.2025 року Замовником на виконання Рішення Комісії АМКУ № 8126 -р/пк-пз від 21.05.2025 було внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі відкритих торгів з особливостями за кодом CPV за ДК 021:2015: 33160000-9 — Устаткування для операційних блоків НК 024:2023: 38678 — Система хірургічна роботизована (Хірургічна роботизована система), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за UA-2025-05-05-006240-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення. Після внесених змін строк для подання тендерних пропозицій учасниками продовжено в електронній системі закупівель продовжено до 09.06.2025 00:00. 05.06.2024 року, у закупівлі за ідентифікатором UA-2025-05-05-006240-a, за предметом ДК 021:2015: 33160000-9 — Устаткування для операційних блоків НК 024:2023: 38678 — Система хірургічна роботизована (Хірургічна роботизована система), Замовником було опубліковано Протокол №83 щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відміну процедури закупівлі від 05.06.2025 року згідно підпункт 2 пункту 50 Особливостей - відміна відкритих торгів у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель. Скаржником ТОВ "ЕМ ТІ ДЖІ", Код ЄДРПОУ:44897785 було подано Скаргу на умови тендерної документації, за результатом розгляду якої на виконання Рішення Комісії № 8126 -р/пк-пз від 21.05.2025 було внесено зміни до тендерної документації, що надає право як попередньому Скаржнику, Скаржнику так і іншим учасникам взяти участь у відповідній процедурі закупівлі. При цьому, Замовником в період подання пропозицій було відмінено процедуру закупівлі згідно пп. 2 п. 50 Особливостей. Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників, об’єктивної та неупередженої оцінки. Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників, об’єктивної та неупередженої оцінки. Скаржник не погоджується з Рішенням Замовника про відміну процедури закупівлі, зважаючи, зокрема, на наступне: По-перше, в пункті 50 Особливостей визначено, що Замовник відміняє відкриті торги у разі: 1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг; 2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень; 3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг; 4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили. У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення. Звертаємо увагу, що згідно предметом відповідної процедури закупівлі є ДК 021:2015: 33160000-9 — Устаткування для операційних блоків НК 024:2023: 38678 — Система хірургічна роботизована (Хірургічна роботизована система) у кількості: 1 комплект. Відповідно до додатку №2 до тендерної документації Хірургічна роботизована система в комплекті – 1 комплект (код НК 024:2023: 38678 - Система хірургічна роботизована, (код ДК 021:2015 – 33160000-9 Устаткування для операційних блоків) та входить/включає: Центр управління – 1 комплект, Хірургічний модуль – 4 комплекти, Система візуалізації – 1 комплект. Також, відповідно до Проєкту договору згідно Додатку №3 до тендерної документації, опублікованого Замовником, істотними умовами проекту договору передбачено зміну істотних умов, серед яких кількість згідно Розділу 13. Інші умови, а отже у Замовника наявна можливість зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків Замовника. У разі збільшення обсягу закупівлі Замовник має право провести додаткову процедуру закупівлі. А отже, у Замовника була наявна можливість закінчити відповідну процедуру закупівлі та придбати Товар у меншій кількості, ніж оголошено у процедурі відкритих торгів за ідентифікатором № UA-2025-05-05-006240-a або оголосити додаткову закупівлю, у разі, якщо його потреба є більшою, ніж закуповується в цій закупівлі. Крім того, замовник відмінив процедуру закупівлі на етапі подання пропозицій, тобто в той момент, коли він мав можливість внести зміни в оголошення про проведення закупівлі та в умови тендерної документації в частині кількості товару. Всупереч нормам законодавства у сфері публічних закупівель, Замовником було прийняте Оскаржуване рішення та відмінено процедуру закупівлі за ідентифікатором UA-2025-05-05-006240-a з підстави неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель Не бажання Замовника закінчення процедури закупівлі відкритих торгів з особливостями після виключення дискримінаційних умов тендерної документації НЕ МОЖЕ ВВАЖАТИСЬ неможливістю виправити вартість торгів та кількість товару з урахуванням підстави для відміни відкритих торгів у зв’язку зі «зміною кількості Товару». Крім того, оприлюднене оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, затверджена тендерна документація (нова редакція) та додаток №2 до тендерної документації визначають потребу у здійсненні закупівлі ОДНІЄЇ СИСТЕМИ ДК 021:2015: 33160000-9 — Устаткування для операційних блоків НК 024:2023: 38678 — Система хірургічна роботизована (Хірургічна роботизована система) у кількості: 1 комплект та до комплекту входять три «компотета»/ «складові». Замовник жодним чином не обґрунтовує своє рішення згідно Протоколу №83 від 05.06.2025 року в частині неможливості усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель. Виходячи з Протоколу відміни закупівлі, Замовник не долучив жодного доказу (документів та інформації), які б свідчили про неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель. Більш того, дії Уповноваженої особи Замовника суперечать обґрунтуванню прийнятого рішення, яке оскаржується у відповідній Скарзі, оскільки суперечать підставам відміни процедури закупівлі згідно п. 50 Особливостей. Згідно п. 50 Особливостей, У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення та описом таких порушень. Отже, Замовник не довів та документально не підтвердив наявність підстав для відміни процедури відкритих торгів з підстави неможливості усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель Замовником порушено вимоги процедури закупівлі з огляду на наступні підстави: Протиправні дії Замовника, що полягають у відміні торгів, призвели до неможливості Скаржника взяти участь у відповідній процедурі закупівлі та стати переможцем процедури закупівлі, чим порушив права та законні інтереси Скаржника. Згідно абз. 4 п. 59 Особливостей Скарга, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів відповідно до пункту 50 цих особливостей, подається протягом 10 днів з дати оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом). Дата оприлюднення Проколу про відміну процедури закупівлі – 05.06.2025 року. Дата, до якої Скаржник може оскаржити рішення Замовника - до 16.06.2025 року, 00:00. Рішення Комісії АМКУ №15077-р/пк-пз від 10.09.2024 Номер скарги: UA-2024-08-06-003610-a.a1 підтверджує необхідність доведення замовниками факту коригування технічних та якісних характеристик. У цьому разі в замовника не вийшло довести правомірність відміни процедури закупівлі для доопрацювання технічної специфікації (технічних вимог та завдання). АМКУ було зобов'язано замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі. Аналогічна практика органу оскарження, викладена рішеннях № 325-р/пк-пз від 05.01.2024 за результатами розгляду скарги UA-2023-12-05-021240-a.b1; №3314-р/пк-пз від 04.03.2025 за результатами розгляду скарги UA-2025-01-22-000276-a.b2; №8849-р/пк-пз від 03.06.2025 за результатами розгляду скарги UA-2025-04-16-012726-a.a3; № 7661 -р/пк-пз від 13.05.2025 за результатами розгляду скарги UA-2025-04-18-007648-a.a1. З огляду на зазначені рішення Колегії визначальним при відміні відкритих торгів є належне обґрунтування відміни, що повинно бути обов’язково документально підтвердженим. Даної позиції дотримується суд, як було в наступній Постанові Шостого апеляційного адміністративного суду по справі № 640/16449/21 від 21.01.2022: необхідно звернути увагу, що з матеріалів справи вбачається, що на веб-порталі Уповноваженого органу був розміщений, зокрема, лист від 05.05.2021 № 20-29/02-7550-пз, згідно з яким Колегією було зобов’язано замовника надати пояснення по суті Скарги. Враховуючи наведене, ПРОТОКОЛ №83від «05» червня 2025 року щодо відміни закупівлі, є незаконним та таким, що підлягає скасуванню. Замовник прийнявши рішення про скасування закупівлі № UA-2025-05-05-006240-a порушив основні принципи здійснення публічних закупівель, зокрема принципи об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. Замовник прийнявши рішення про скасування закупівлі № UA-2025-05-05-006240-a порушив права Скаржника та охоронювані законом інтереси. Права нашого підприємства були порушені, оскільки замовник порушив наше право на об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі. Права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати ПРОТОКОЛ №83 від «05» червня 2025 про відміну закупівлі.
Пов'язані документи: Орган оскарження Учасник Замовник
Дата розгляду скарги: 20.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.06.2025 15:43
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 24.06.2025 17:41
Дата виконання рішення Замовником: 08.07.2025 17:08
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 9873-р/пк-пз від 20.06.2025 порушення усунуті, шляхом скасування рішення про відміну процедури закупівлі
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "МЕДФЛАЙ", Олег Шульга 380932689365 tovmedfly@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 7bca240c30454e2287c7341d8b444ae1
Заголовок пункту скарги: Підстави подання скарги та обґрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: 05.05.2025 року Замовником було оголошено процедуру закупівлі за ідентифікатором UA-2025-05-05-006240-a за предметом за кодом CPV за ДК 021:2015: 33160000-9 — Устаткування для операційних блоків НК 024:2023: 38678 — Система хірургічна роботизована (Хірургічна роботизована система).
04.06.2025 року Замовником на виконання Рішення Комісії АМКУ № 8126 -р/пк-пз від 21.05.2025 було внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі відкритих торгів з особливостями за кодом CPV за ДК 021:2015: 33160000-9 — Устаткування для операційних блоків НК 024:2023: 38678 — Система хірургічна роботизована (Хірургічна роботизована система), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за UA-2025-05-05-006240-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення.
Після внесених змін строк для подання тендерних пропозицій учасниками продовжено в електронній системі закупівель продовжено до 09.06.2025 00:00.
05.06.2024 року, у закупівлі за ідентифікатором UA-2025-05-05-006240-a, за предметом ДК 021:2015: 33160000-9 — Устаткування для операційних блоків НК 024:2023: 38678 — Система хірургічна роботизована (Хірургічна роботизована система), Замовником було опубліковано Протокол №83 щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відміну процедури закупівлі від 05.06.2025 року згідно підпункт 2 пункту 50 Особливостей - відміна відкритих торгів у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.

Скаржником ТОВ "ЕМ ТІ ДЖІ", Код ЄДРПОУ:44897785 було подано Скаргу на умови тендерної документації, за результатом розгляду якої на виконання Рішення Комісії № 8126 -р/пк-пз від 21.05.2025 було внесено зміни до тендерної документації, що надає право як попередньому Скаржнику, Скаржнику так і іншим учасникам взяти участь у відповідній процедурі закупівлі.
При цьому, Замовником в період подання пропозицій було відмінено процедуру закупівлі згідно пп. 2 п. 50 Особливостей.
Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників, об’єктивної та неупередженої оцінки.

Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників, об’єктивної та неупередженої оцінки.
Скаржник не погоджується з Рішенням Замовника про відміну процедури закупівлі, зважаючи, зокрема, на наступне:

По-перше, в пункті 50 Особливостей визначено, що Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.

Звертаємо увагу, що згідно предметом відповідної процедури закупівлі є ДК 021:2015: 33160000-9 — Устаткування для операційних блоків НК 024:2023: 38678 — Система хірургічна роботизована (Хірургічна роботизована система) у кількості: 1 комплект. Відповідно до додатку №2 до тендерної документації Хірургічна роботизована система в комплекті – 1 комплект (код НК 024:2023: 38678 - Система хірургічна роботизована, (код ДК 021:2015 – 33160000-9 Устаткування для операційних блоків) та входить/включає:
Центр управління – 1 комплект,
Хірургічний модуль – 4 комплекти,
Система візуалізації – 1 комплект.

Також, відповідно до Проєкту договору згідно Додатку №3 до тендерної документації, опублікованого Замовником, істотними умовами проекту договору передбачено зміну істотних умов, серед яких кількість згідно Розділу 13. Інші умови, а отже у Замовника наявна можливість зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків Замовника. У разі збільшення обсягу закупівлі Замовник має право провести додаткову процедуру закупівлі.
А отже, у Замовника була наявна можливість закінчити відповідну процедуру закупівлі та придбати Товар у меншій кількості, ніж оголошено у процедурі відкритих торгів за ідентифікатором № UA-2025-05-05-006240-a або оголосити додаткову закупівлю, у разі, якщо його потреба є більшою, ніж закуповується в цій закупівлі.
Крім того, замовник відмінив процедуру закупівлі на етапі подання пропозицій, тобто в той момент, коли він мав можливість внести зміни в оголошення про проведення закупівлі та в умови тендерної документації в частині кількості товару.

Всупереч нормам законодавства у сфері публічних закупівель, Замовником було прийняте Оскаржуване рішення та відмінено процедуру закупівлі за ідентифікатором UA-2025-05-05-006240-a з підстави неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель

Не бажання Замовника закінчення процедури закупівлі відкритих торгів з особливостями після виключення дискримінаційних умов тендерної документації НЕ МОЖЕ ВВАЖАТИСЬ неможливістю виправити вартість торгів та кількість товару з урахуванням підстави для відміни відкритих торгів у зв’язку зі «зміною кількості Товару».
Крім того, оприлюднене оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, затверджена тендерна документація (нова редакція) та додаток №2 до тендерної документації визначають потребу у здійсненні закупівлі ОДНІЄЇ СИСТЕМИ ДК 021:2015: 33160000-9 — Устаткування для операційних блоків НК 024:2023: 38678 — Система хірургічна роботизована (Хірургічна роботизована система) у кількості: 1 комплект та до комплекту входять три «компотета»/ «складові».

Замовник жодним чином не обґрунтовує своє рішення згідно Протоколу №83 від 05.06.2025 року в частині неможливості усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.

Виходячи з Протоколу відміни закупівлі, Замовник не долучив жодного доказу (документів та інформації), які б свідчили про неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель. Більш того, дії Уповноваженої особи Замовника суперечать обґрунтуванню прийнятого рішення, яке оскаржується у відповідній Скарзі, оскільки суперечать підставам відміни процедури закупівлі згідно п. 50 Особливостей.

Згідно п. 50 Особливостей, У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення та описом таких порушень.

Отже, Замовник не довів та документально не підтвердив наявність підстав для відміни процедури відкритих торгів з підстави неможливості усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Замовником порушено вимоги процедури закупівлі з огляду на наступні підстави:

Протиправні дії Замовника, що полягають у відміні торгів, призвели до неможливості Скаржника взяти участь у відповідній процедурі закупівлі та стати переможцем процедури закупівлі, чим порушив права та законні інтереси Скаржника.
Згідно абз. 4 п. 59 Особливостей Скарга, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів відповідно до пункту 50 цих особливостей, подається протягом 10 днів з дати оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом).
Дата оприлюднення Проколу про відміну процедури закупівлі – 05.06.2025 року.
Дата, до якої Скаржник може оскаржити рішення Замовника - до 16.06.2025 року, 00:00.

Рішення Комісії АМКУ №15077-р/пк-пз від 10.09.2024 Номер скарги: UA-2024-08-06-003610-a.a1 підтверджує необхідність доведення замовниками факту коригування технічних та якісних характеристик. У цьому разі в замовника не вийшло довести правомірність відміни процедури закупівлі для доопрацювання технічної специфікації (технічних вимог та завдання). АМКУ було зобов'язано замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі.
Аналогічна практика органу оскарження, викладена рішеннях № 325-р/пк-пз від 05.01.2024 за результатами розгляду скарги UA-2023-12-05-021240-a.b1; №3314-р/пк-пз від 04.03.2025 за результатами розгляду скарги UA-2025-01-22-000276-a.b2; №8849-р/пк-пз від 03.06.2025 за результатами розгляду скарги UA-2025-04-16-012726-a.a3; № 7661 -р/пк-пз від 13.05.2025 за результатами розгляду скарги UA-2025-04-18-007648-a.a1.
З огляду на зазначені рішення Колегії визначальним при відміні відкритих торгів є належне обґрунтування відміни, що повинно бути обов’язково документально підтвердженим.
Даної позиції дотримується суд, як було в наступній Постанові Шостого апеляційного адміністративного суду по справі № 640/16449/21 від 21.01.2022: необхідно звернути увагу, що з матеріалів справи вбачається, що на веб-порталі Уповноваженого органу був розміщений, зокрема, лист від 05.05.2021 № 20-29/02-7550-пз, згідно з яким Колегією було зобов’язано замовника надати пояснення по суті Скарги.

Враховуючи наведене, ПРОТОКОЛ №83від «05» червня 2025 року щодо відміни закупівлі, є незаконним та таким, що підлягає скасуванню.
Замовник прийнявши рішення про скасування закупівлі № UA-2025-05-05-006240-a порушив основні принципи здійснення публічних закупівель, зокрема принципи об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Замовник прийнявши рішення про скасування закупівлі № UA-2025-05-05-006240-a порушив права Скаржника та охоронювані законом інтереси. Права нашого підприємства були порушені, оскільки замовник порушив наше право на об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати ПРОТОКОЛ №83 від «05» червня 2025 про відміну закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)